***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Hauska kuulla, että muidenkin miehet maistelivat vähän vappusimaa. =)
Täällä oli ukko kans ihan vaan pienessä maistissa... :whistle: Ei vaan eilen myöntänyt tehneensä/sanoneensa puoliakaan siitä, mitä hälle kerroin. =)
Muuten vappu meni aika mukavasti ja jaksoimpa jopa valvoa yöllä kolmeen saakka.

Täällä ei erikoisempia kuulumisia. Oikean jalan lonkka on aina vaan yhtä kipiä!
:| Tän kans on kohta ihan mahdotonta tehdä yhtään mitään, kun joka asennossa särkee. Panadoliakaan en oo siihen viitsinyt ottaa, kun se kuitenki auttais vaan hetken, eikä niitäkään nyt koko aikaa jaksa napsia.

Swing tuolla edellisellä kuulla kyseli, miksi lapsen sukupuolta ei voi kertoa muille, jos sen tietää... mä en vaan halua ja musta vanhemmilla on oikeun pitää syntymään saakka se salaisuus omanaan, jos niin haluavat. Mitä muut immeiset sillä tiedolla kuitenkaan tekevät?

Sydänkäpyselle kiitos uudesta synnyttäneiden sivusta!
Sie se jaksat vääntää nuita! Hyvä niin! Onhan niitä kiva katsella sitten. :D

Täällä on neuvola ensi vkon tiistaina. Sinne asti pitäisi taas jaksaa ootella... vaa'alle nousu hirvittää taas eniten! Sen verta on tullut herkkuja vedeltyä! :whistle:

Nyt taidan mennä pesemään hiukan pyykkiä, jotta ei koko päivä mene täysin "hukkaan".

Rakkis ja masu 33+0
 
Mulla alkoi tänään äitiysloma!Eipä sillä juuri muuta käytännön merkitystä ole,kun olen valmiiksi jo hoitovapaalla,mutta tulot nousee :D
Mä sain nyt sit pojalta tän kevätflunssan :/

Reropera: :hug: toi tauti on niiiin hirvittävä

Marleena:Onneksi kaikki oli hyvin.Varmasti vuoto ja liikkumattomuus säikäyttää pahan kerran.

Sydänkäpynen:Tohon listaan vois vielä lisätä vauvan pituuden...

Mukavaa perjantaita kaikille!

Bamse 35+0
 
moikka :flower: vappu meni ja tuli taas syötyy oikeen kunnolla.ja nyt on parina päivänä ollu sellasii kuukautismaisia kipuja selässä ja mahassa onko se ihan normaalii vai pitäiskö mun huolestuu. hyvää viikonluppua kaikille =) diisah rv32+3
 
Hauskaa perjantaita :wave:

Voi kun oon kade äippälomalaisille. Saa keskittyä ihan täysillä siihen tulevaan ja laittaa paikkoja valmiiksi :) No eipä mullakaan oo enään ku 9 työpäivää!!!! Töissä vaan tuntuu et voi ku kaikki jättäs mut jo rauhaan, AHDISTAA!

Kivasti meni vappuki, grillattiin ja pyörittiin kaupungilla ihmisvilinässä.

Diisah: varmaan ihan normaaleja noi "menkkakivut". Mulla ollu koko raskaudenajan aina sillon tällön samanlaisia. Mut jos kovasti huolettaa ni soitto neuvolantädille. Mä oon soittanu ja kysyny ihan suoraan, ettei vaan jää turhaa vaivaamaan.

Mun täytyy rupee useemmin tiiraa tätä palstaa kun rupee kuulostaan, että monella ei enään kauaa mene.

Aika ihanaa aikaa tää kevät. Ainoo vaan et pihahommaa pukkaa ja paljon. Sit ois viel sisälläki pikkuremppaa menossa ja taas ahdistaa :ashamed: Yritän kyllä relaa...

Ens viikolla neuvolan käynti. Täytyy kysästä mitä mieltä täti on pitemmistä ajomatkoista, ku oltas viel 1kk ennen la lähössä Savoon mökkeilemään. Ajomatkaa kertyy noin 5h. Oon kuullu kyllä että ei kauheesti suositella loppuvaiheessa ja siis ihan pakko päästä viel mökille ennen vauvelin tuloo!!!

Voimia kaikille mammoille

Betoni mamma ja pikku-Jussi 32+3
 
Kyllä mekin tiedetään kumpi tulossa, muttei kerrota :kieh: Kun ei se nyt 100% varma kuitenkaan ole ja muutenkin.. ei se muille kuulu. Kyllä se sit synnytyksessä selviää ;)

Ens kuussa sitten onki laskettuaika.. aatelkaas... :eek: Niinn se aika reintää :heart:
 
Oi että ihana masu Venla!! Laskeutunut on =) Määki voisin ottaa varaslähön synnyttämään pian. No, en ihan tänään :D Mies lähti hakeen meille autoa. Ihan eka oma auto, tuntuu kyllä mukavalta. Pääsee sitten vauvan kanssa liikenteeseen eikä jää neljän seinän sisälle. Mä masentuisin jos en pääsis ihmisten ilmoille. Vaikka toki se ottaa oman aikansa se vauva-aika aluksi kotona =)
 
heippa taas pitkasta aikaa kaikille. Ahkerasti olen kylla kaynyt lukemassa naita teidan juttuja, mutta laiskasti olen kirjoitellut. Nyt kuitenkin, jos jonkun rivin ruksais :D

Wappu oli ja meni taallakin. Mitaan ihmeellista ei tullut tehtya, kun ei vaan enaan niin kauheesti jaksa. Vahan laittelin taas noita vauva juttuja paikoilleen ja pesin pyykkia. Koitin olla herkuttelematta kauheesti, kun alkaa oleen jo muutenkin, niin tukala olo. Kauheesti ei mahaan enaan kerrallaan tota ruokaa sovi mattaa tai olo tulee niin tukalaksi, etta valilla vakavasti mietin, etta pian poksahdan :LOL: Olisin voinut laittaa kuvankin masusta, mutta kun en kekannut et miten.

Mut laitettiin jo pari viikkoa sitten sairaslomalle vaikka tarkotus oli tehda toita viella 17. paivaan asti tata kuuta. Mulla on kuitenkin nuo verenpaineet heitellyt niin kauheesti, etta laakari tykkas, etta on parasta, jos ei enaan arvota niiten kanssa vaan laitetaan mut suosiolla jo kotiin lepamaan. Ja oikeestaan hyva niin, kun on niin hienot kelitkin olleet. Valista aika kay kylla pitkaksi, kun taalla kotosalla kuitenkin aika paljon olen ja kaikki leffatkin on katottu lapi jo sataan kertaan. Jokin verran kayn kalpsimassa ulkona, mutta matkat on pidettava melko lyhkasina, kun alvaarinsa on muka pissa hata ja ei sita viittis olla joka mutkan takana kyykkypissalla. Toisekseen oon huomannut, etta noi pidemmat matkat on vaan alkanut kaymaan melko kipeasti tuonne alaselkaan, etta parempi vetasta vaan hissun kissun tuolla hiekka teilla. Naapurin mummokin kaveli sauvojen kanssa ohi tossa ykspaiva.

No anyway kaikki taalla kuitenkin ok ja paiva paivalta tulen vaan malttamattomammaksi nakemaan pikkusen. Nain, kun katsoo aikaa taase pain, niin ei tahdo uskoa miten nopeasti aika on mennyt. Kohta on jo Kesakuu ja H-hetki lahestyy. Kuulostaa silta, kuin monella teista se H-hetki saattaisi olla jo todella lahella :heart: Oikeestaan jannaa nahda kuka meista lahtee synnyttamaan ekana ja sitten taas kuka meista tulee olemaan se viimeisin.

Ai juu siita piti kuitenkin viella kertoo, kun tossa viime sunnuntaina taa maha asukki huolestutti mut oikein kunnolla. Mun ystavat oli paattaneet pitaa mulle yllatys vauva-kutsut jossa sitten syotiin, meikalasita lahjottiin ja puhuttiin vauvaa. Aivan ihanat bileet, mutta jo niissa bileissa pistin merkille, kun vauva oli ihmeen vaisu. No sitten illasta tulin kotiin ja rupesin oikeen kuuntelemaan liikkeita ja ei montaakaan tuntunut. No ma soitin sitten hadissani kattarille ja sielta pyysivat kaymaan kuunteluttamassa sydanaanet jne. No ei auttanut muu, kun ottaa mittari alle ja suorinta tieta sinne. Onneksi aiti lahti mukaan ja rauhotteli muo koko matkan. Kattarilla oli sitten tosi ystavallinen katilo vastassa joka laitto mut kayriin. Kayrista nakyi, etta kaikki oli niin, kuin olla pitaa ja sitten, kun katilo oikein tota mahaa koplas, niin totes etta vaavi oli vaan kaantynyt niin, etta jalat potki mun selkaa vasten ja en niita liikkeita vaan sielta tuntenyt. Voi enpa voi sanoin kuvailla miten helpottunut olin. No nyt on sitten vauva taas kaantynyt toisin pain, kun taas tuntuu liikkeet tosi hyvin ja valvottaa valista yollakin :LOL:

Ok, no tassa nama viimeisimmat meikalaisen kuulumiset. Oikein hyvaa loppu odotusta kaikille. Luulen, etta monet teista alkaa oleen jo, kuin tulisilla hiililla.

Ai juu ja sita piti viella teilta muilta kysella, etta onko teilla tullut mielitekoja johonkin holmoon. Silla vaan kyselen, kun itseni on alkanut tekee mieli syoda hiekkaa :LOL: Joo siis eika mita tahansa hiekkaa vaan sellasta sileeta hiekkaa mita hiekka laatikoissakin. Mitahan noi naapurin lapset tykkais, kun vetaisin itseni niiten hiekkalaatikolle kontalleen ja pistelisin menemaan niin, etta maha rutisis..LOL. Joo siis ihan hullu mieliteko ja neuvolassa sanoivat, etta pitas vissiin alkaa ottaa lisaa rautaa. Olisi kiva kuulla, etta olenko ainoa dorka hulluine mielihaluineni vai onko teilla muilla ollut jotakin vastaavaa?
 
B) :flower: Huomenta kaikille! Ihana päivä taas tulossa. Aurinko paistaa ja lämmintä on :heart: Yö meni taas miten meni, mut otetaan päikkärit. Esikko nukkuu viel :whistle: Omituista. Yleensä se on se, joka meillä herättää muun porukan. Taidetaan pinkaista mun vanhempien tontille aamupäiväks tekeen hiekkakakkui :D Täytyy varmaan tänään alkaa taas rehkimään eiks se oo se 3S:sää? Vaikka nyt kyllä alkaa tuntua, kun särkylääkkeen voimin jaksaa mennä, että ehkei tää olekaan hullumpaa :p Jos vaik iltatähti joskus :saint:

Venla ja Tauno 35+6
 
Huomenta munkin puolesta!

Ei mitään erityisiä mielitekoja tässä raskaudessa. Kakkosta odottaessani söin kilokaupalla tomaatteja ja kolmosen aikana olin koukussa suolakurkkuihin, niihin mitä irrallaan myydään, ne purkkiin valmiiksi viipaloidut ei oo ikinä mulle maistuneet, liian makeita. Esikoisen aikana keitin tyyliin 4 kertaa viikossa jauhelihasoppaa =) , nuo tuommoset erikoisemmat himot, niin ku tuo hiekka (ja sementistä oon kuullu kans kerrottavan), voi olla merkkiä siitä, että elimistössä on puute jostain, mitä koitetaan sit tämmösellä paikata.

Touhusin taas täällä heti aamusta, jostain kumman syystä oon energisimmilläni tuos kuuden nurkilla ja sit, kun isäntä tulee aamutöiltä, niin oonkin jo valmis ekoille päiväunille :D Täällä on vaan niin sopivan rauhallista touhuta, kun muut vielä nukkuu. Esikoinen on kipeänä, illalla oli kuume 38,9, nyt aamulla onneks enää lämpöä 37 ja risat. Toivottavasti ei mitään tarttuvaa...

Hieno päivä näyttää tosiaan tulevan. Taidan viedät lakanat ulos narulle kuivumaan =)

Lepposta lauantaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 34+6 =)
 
Huomenta!


Nukuttiin puoli kasiin tänään :eek: Siis ihan tavatonta täällä, tyttö herää yleensä viimeistään kuudelta joka aamu... Vaan nytpä veteli 12 tuntia unta kuulaan. Toivottavasti ei oo kipeeksi tulossa :xmas:
Aivan ihana päivä taas tulossa säiden puolesta... Kymmeneltä alkaa taloyhtiön talkoot ja mies menee sinne aloittelemaan hommia, me lähdetään piakkoin tytön kanssa kaupungille ostamaan iskälle synttärilahjaa... Aattelin ostaa sille oikein hyvän höyhentyynyn :D

Onpas ihanaa kun kämppä on siisti! Eilen täällä huhkittiin hiki päässä mut oli kyllä kaiken raatamisen väärti tämä tulos... Selkä kiukutteli eilen illalla sitten oikein tosissaan vaikka koitin varovasti siivoilla, mutta onneksi yön aikana kolotukset häipyivät.

Nyt valmistautumaan kaupunkireissuun, neitonen sovittelee tuolla jo pyöräilykypärää päähänsä malttamattomana =)

Kylkis 33+5

Niini joo, ihana ja niin nätti masu Venlalla!
 
heips pitkästä aikaa. Vertailin tos venlan ja mun vattaa niin sulla on kyllä vähän alempana kun mulla mut oon viikon jäljessäkin, mutta mun vatta on kyllä vieläkin pyöreempi, saattaa johtua kyllä siitä et tää on jo kolmas meille. Mulla on nimittäin kahdesta ekasta ollu tosi pieni vatta, niin et monikaa ei huomannu kun ihan loppumetreillä et odotan.
 
Huonoa omaatuntoa kärsien ilmoittaudun olevani edelleen joukon jatkona! Siis alkuvuoden jälkeen olen vain seuraillut muiden olemista ja kärsimistä sivusta. Laiskuus varmaan vaivaa?

Itsellä on mennyt kaikki, kiitos vain kysymästä, ihan normaalisti. Tässä viikko sitten tuli vietettyä hulvatonta mammalomaa viikonlopun ajan Huldan kanssa Kuopiossa (ottakaa nyt osaa!!!). HULDA ALKAA NYT ILMOITTAUTUA MYÖS...OLINPAS ILKEÄ :p . Loman tuloksena oli sitten roppakaupalla supistuksia...ja niiden myötä sitten menen tiistaina lääkärille. Enpä kuitenkaan usko että tämä täältä hetimiten itseänsä ulos pukkaa. Olen kyllä yrittänyt työntää tuota ulospyrkivää päätä takaisin :D ! 35 viikolla voin sitten rueta sitä ponnistelemaan kaverina ulospäin! Terkka oli hieman huolestunut, kun eka vaavi on ennenaikainen ja sai taas mitattua mulle kiitettävät paineet ja vaavi nro 3 oli kovin alhaalla.

nasu79 laitoin sulle kannustavan viestin tuonne missä kyselit. Lue sieltä!

Sirkkis ja Pipsa rv 32+2
 
Huomenii vaan täältkin.

Eiline ilta ol yhtä kärsimystä puol kympist tuonne puolille öin...alko nimittäi nii hirveest närästää et en voinu ku itkee ja nojata keittiönpöytää vasten seisoviltee,sillee etukenossa :(
Sit ku helpotti nii kyl ol vatta ja selkälihakset nii jumis et huhhuh...vaaviki möyrys sen jälkee iha urakalla et tais hälläkii olla hieman tukalaa.

Nyt ajattelin ehä perus siivouksen ja mennä koirie kaa nauttii ulkoilust ku on taas niin kaunis ilma jotta :D
Mies läks laste kaa ostoksille ku jokaine niist tarvis sandaalit.

AadaOlavi 34+1
 
Täällä takana aivan kamala yö!

Lonkkiin ja selkään koski niin kovaa koko yön, että en pystynyt liikkumaan lainkaan. Piti vain olla samassa asennossa. Sit jos vähän pääsin liikkumaan, kuului lonkista aivan kauhea pauke! Onkohan tää ihan normaalia? Sängystä en päässyt ylös ennen kuin ihan just nousin ja kello on kuitenkin jo tuon verran. Nouseminen vain sattui niin kovasti, että pitkitin sitä mahd kauan. :| Itku meinas tulla...

Mä oon koittanut nyt kaikki maailman asennot, niin nukkuessa kuin istuessa.
Öisin olen pitänyt jalkojen välissä yhtä tyynyä ja välillä kahtakin. Kylmägeeli lonkan kohdalle on kokeiltu... Mikään ei auta. :(

Ei kellään olis lisää kotikonsteja? Tarvii kysellä niitä tiistaitana vähän neuvolastakin.
Eihän tästä mitään tuu, kun ei kohta pääse edes käveleen, kun sattuu niin paljon. :/

Rakkis ja massu 33+1
 
Mulle tuli nyt kauhee paniikki laittaa kaikki loppukin mahdollisimman pian kuntoon vauvaa varten, koska tässä voi kohta oikeesti käydä niin, että tää mamma ei enää kohta kävele! :'( Nyt tuntuu vahvasti siltä! Viikkojakin vasta tuo 33...

Just tilasin netistä imetysliivit ja kun ne tulee, pakkaan sairaalakassin jo valmiiksi ja tänään silitän vaavin loput vaatteet ja harsot valmiiksi. Muuten onkin sänky ja muut vermeet valmiina onneksi oottamassa... :| Sitten alan keskittyyn lepäämiseen...

Harmi vaan, että täällä meidän kodis on käynyt joku tasmaaniantuholainen vääntään kaikki ympäri ja mun oli tarkotus vähän tänään siivota... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Swing tuolla edellisellä kuulla kyseli, miksi lapsen sukupuolta ei voi kertoa muille, jos sen tietää... mä en vaan halua ja musta vanhemmilla on oikeun pitää syntymään saakka se salaisuus omanaan, jos niin haluavat. Mitä muut immeiset sillä tiedolla kuitenkaan tekevät?
Onhan vanhemmilla oikeus pitää se sukupuoli salassa vielä syntymän jälkeenkin jos niin haluavat :D Jokainen saa tietysti tehdä niin kuin haluaa, mutta ihmettelin vaan että onko sillä väliä tietävätkö muut vai eivät. Oma ongelmansa jos eivät tajua että se on varma kuitenkin vasta lapsen synnyttyä. Tekeekö ne sillä tiedolla mitään lapsen synnyttyäkään? Ostaakseen oikeanlaisia vaatteita vai? Minen ainakaan tykkää sukupuolispesifeistä kuteista.
 
Aurinkoista päivää mammat!

Mielitekoja:Mulla ei nyt tee mieli syödä mitään erityistä,mutta kaikki liuottimet,öljyt ja bensat yms. mitä toi mies tuolla tallissaan rassailee haisee hyvälle.Ei pidä mennä haistelemaan.Mikähän puutos mulla on?!Humalan... :ashamed: :D

Rakkapanuu:Mulla tuli toi samainen paniikki kolme viikkoa sitten kun vauva tipahti alaspäin.Ja olin ihan varma että nyt se on menoa.Sairaalakassia en vielä pakannut mutta muuten sain aikas nopeesti kaikki valmiiksi.
Mitään kotikonsteja en osaa antaa noihin lonkkasärkyihin.Liitoskipujahan ne taitaa olla.Mulla saattaa lähtä lonkka pois paikoiltaan,jos käännän liian nopeesti kylkeä :/

Haleja kaikille niitä tarvitseville! :hug:

Bamse 35+1
 
Mulle toimii lonkkakipuihin askelkyykyt. Kauheat tuskat pari ensimmäistä kertaa kun tekee, mutta jos ottaa ns. vuorottain askeleita ja eteenpäin (samalla reidet saa liikuntaa ;)) iiiisoja harppauksia, lonkat vetreytyy ja venyttyy mukavasti. Muutenkin kaikenlainen pyörittely (hulahula- liike) irrottaa niitä sen verran, että olo helpottuu. Yritän kerran päivässä 10 minuuttia voimistella lonkkia, koska huomasin että nukkumisesta ei meinannut tulla mitään ilman. Nyt menee jo hyvin. Tyynyä käytän yöllä, koska meinaan kokoajan kääntyä mahalleni, ja tuntuu kuin littaisin Antsan alleni :ashamed:

Muuten meno on mitä normaalein! :heart: Hoitokoirakin lähti heti aamusta kotio, niin ei ole ketään kenen kanssa vaellella tossa aurinkosäässä. Mies jumittaa pleikkarinsa edessä :kieh:

Kaupassa vois käydä, ja ajattelin tehdä tänään mustikkapiirakan :heart: *läskihymiö* Paljonkohan on tullut painoa? Viimeksi neuvolassa 33+1, ja seuraavan kerran terkkarille 37+2. Kääk :eek:

Hyvää lauantaita kaikille, Venlan masu on ihana :heart:

Elppa & Antsa 35+4
 
Kaikki muut taitaa olla ulkona tuossa ihanassa säässä ja mie kärvistelen tääll palstaa vahtimassa kipiän lonkkani kanssa... koitan tässä samalla hiukan siivota, jotta pääsis lähteen yksiin kemuihin illaksi... saas nähdä, miten siellä jaksan olla...

Tuli tässä istuskellessa mieleen, että vaivaako muita täällä raskausarvet?
Mua ei sinänsä ne enää vaivaa, mutta kyllä niitä hirmusesti on! Vanhoja aikaisemmista raskauksista ja onhan niitä lisääkin nyt tullut... :ashamed: Eivät ole yhtään kivan näköisiä!
 
Mieliteoista: jääkylmä cola! Sitä tekee mieli koko ajan. Muut mieliteot tulee ja menee (kuten normaalistikin :) )

Raskausarvista: Mulle ei ainakaan vielä ole ilmaantunut yhtään ainokaista. En ole kyllä jaksanut tehdä mitään temppuja niiden poispitämiseksi, esim. rasvannut. Tulkoon, jos on tullakseen. Mulla on varmaan ennestään toi nahka niin venynyt makkaroista, ettei uutta nahkaa tarvitse luoda niin paljoa vauvavatsaa varten :LOL:

Käytiin miehen kanssa ostamassa vaunuihin lelunallet roikkumaan, ja ostin samalla reissulla vihdoin imetysliivit synnärille. Ostin Kappahlista vaan edukkaat liivit, ostan sitten paremmat kun tietää miten rinnat kasvaa. Noi tuntui kyllä ihan mukavilta ja napakoilta päällä, ja hinta siis vain 12,95?!! Jospa vähitellen alkais pakkaamaan kassia valmiiksi, vaikka oonkin ihan varma, että Tyyppi syntyy vasta 13.6. (LA siis 9.6.):whistle:

Pitäis sinne sairaalaan varmaan ottaa omia pikkuhousuja, kun hiukka etoo ne verkkopöksyt. Mites kokeneemmat, tarviiko synnytyksen jälkeen pikkuhousujen olla suurempaa kokoa kuin normaalisti vai pärjääkö nykyisillä? Vai onko siinä muuta, kuin että mahtuu yöside?

Tiivari ja Tyyppi 34 + 6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkka-Liisa:
Tässä viikko sitten tuli vietettyä hulvatonta mammalomaa viikonlopun ajan Huldan kanssa Kuopiossa (ottakaa nyt osaa!!!). HULDA ALKAA NYT ILMOITTAUTUA MYÖS...OLINPAS ILKEÄ :p .
:wave: Hephep, hengissä ollaan!

Minäkin täällä lueskelemassa olen käynyt, enemmän tai vähemmän ahkerasti, mutta kommentointi on jäänyt vähiin. Pääasia kuitenkin, että hengessä mukana ollaan, eiköstä niin :)

Parin viikon päästä olisi seuraava neuvola, silloin varataan aika myös viimeiseen ultraan - tiedossa ainakin kokoarvion tekoa, istukan ja lapsiveden tilan tarkastusta ja varmaan pääsen lääkärinkin tarkastettavaksi, olen nimittäin rehkintäkiellossa paikkojapehmentävien ja -aukovien supistusten takia. Samaa "vikaahan" mulla oli myös esikoista odottaessa, mutta mitenkään "vaaralliseksi" tilanne ei mennyt, kotilevolla pärjäsin vallan hyvin.

Töminä on varsinainen touhuaja edelleen. Ihan jatkuvasti tulee kantapäästä tai nyrkistä tai sitten pyöritetään muutenvaan peppua tai päätä. Närästys on ihan hirmuinen, viimeyönäkin valvoin pitkän aikaa, kun ei Renniekään auttanut. Muistaapahan taas ainakin hetkenaikaa olla syömättä kovin raskaasti ennenkuin nukkumaan menee.

Muuten meille ei mitään erikoista kuulukaan, aurinko paistaa ja maajussi levittelee haisunäädällään pahaa hajua tuohon talonviereen pellolle :$ Näitä maalla-asumisen ihanuuksia ;)

Hulda ja Töminä 32+4
 

Yhteistyössä