***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

Uuden pinon aloitan (kun kerran ekana ehdin :D ). Eli nyt on sitten jo Toukokuu ja ensimmäiset meistäkin varmaan vauvautuu jo tämän kuun aikana, luulisin B)

Ei oikein nukuttanut. Eilen olin topakka ja siivosin hiki hatussa (+23 astetta oli eilen, eli kirjaimellisesti tuli melko lämmin)aamupäivän. Sit olikin illasta niin kipeä, että tiesin kyykkineeni ja kumarrelleeni. Ja oon syönyt kun syöttöpossu. Niin orjallisesti kun oon ruokavalioni pitänyt kuosissa koko odotusajan, niin nyt sitten... No, laihduttajatkin repsahtaa aina joskus. Vapun kunniaksi menkööt =) !

Munkin puolesta siis oikein veikeää vappua kaikille pallomahoille, hauskoja piknikkejä, grillauksia ja mitä kivaa nyt itse kullakin oli suunnitelmissa. Ja kipuilijoille voimia jaksaa, loppusuoralle käännytään kohta!

Ammu ja Iltatähti 34+4 =)

Ja kesää kohden mennään. Hyvännäkönen vappupäivä tulossa :flower: Grillaillakin pitäis, kunhan ton isännän jossain vaiheessa päivää saa elävien kirjoihin :D Oli viettämässä iltaa kavereiden kanssa, kun ei sitten pitkään aikaan enää pääse ;) No taidetaan liueta tästä neidin kanssa pihan suuntaan, kun ei viitsis katsella kuitenkaan kun toinen nukkuu ja kiukuttelee pahaa oloaan, siis itseaiheutettua :kieh:

Venla ja Tauno 35+4

WAPPUJA KAIKILLE!

Tosiaan osa meistä jo tässä kuussa jakautuu.Saas nähdä kuulunko siihen porukkaan,sen verran kipeitä supistuksia on jo havaittavissa :/

Meillä oli ihan rauhallinen ilta eilen.Grillailtiin vähän lihaa ja kasviksia :p ja pienen ähkynhän siinä sai aikaiseksi :ashamed:
Nyt jos lähtis vähäks aikaa ulos,ennen pojun päikkäreitä.

Bamse 34+6

Vappuja kaikille! Ihanaa, että ollaan jo toukokuussa. Heinäkuun pino pitää ehkä pistää korkeintaan enää pystyyn viimeisille yliaikaisille, mutta muuten taidetaankin kohta alkaa sitten siirtyä vähitellen tonne synnyttäneisiin. Tai siis parin kuukauden sisään =)

heippa ja grillimakkarantuoksuiset vaput kaikille =)
ajattelin tulla kirjoittelemaan kuulumisia ja turisemaan kun kerinnyt kirjautumisen jälkeen käydä täällä vain kerran :ashamed:
se rupee laskettu aika lähenemään uhkaavasti, synnytystapa-arvio on 30.5, siellä sitten katsotaan päädytäänkö sektioon (istukan reuna kohdunsuulla) jännittää ihan simona, sitten se vaavi tulee vieläkin aikaisemmin, tuntuu ettei mitään ole vielä valmiina. mutta miehen kanssa puheltiin että josko lauantaina mentäisiin vaunut+loput pikkutavarat ostamaan niin sais ruveta jo järkkäilemään paikkoja. koulua olisi vielä ihan toukokuun loppuun saakka.
10kiloa tullut kiloja,nyt yritän vähän himmata tuon syömisen kanssa kun kaikkia herkkuja vaan söisi alvariinsa.

noh mitäpä muuta hyvät vapun jatkot kaikille, minun pitää kohta painua töihin

möksmöks+eemneli rv 31+5

huomenta mammat! ja hullun hauskaa vappua kaikille!

aattelin tulla tännekkin kirjottaa eilisiä tapahtumia.. meillä menikin vappu hiukan erilailla kuin suunniteltiin :| mulla oli koko päivän tullu sellasia kipeitä "sukkapuikko viiltoja" ja alamaha/ alaselkä polttoja.. monta viikko vaivannut rusehtava vuotelu alkoi taas eilen (johan se pois olikin melkee kaks viikkoa) ja vinskin liikkeitä en ollu kunnolla tuntenu edellisillan jälkeen. aloin sitten lopuksi todellakin hermostumaan :ashamed: koitin maata kyljelläni ja laskea liikkeitä jotka sitten jäi aika vaisuiksi. lopuksi soitin polille ja käskivät lähtee käyrille.

20 min. pitivät mua sydänkäyrällä ja supistuksia seurasivat.. kaikki oli onnneksi kunnossa :heart: lääkäri vielä kattoi ja ultrasi, siellä se meijän vinski porskutteli menemään ilman huolen häivää :D nyt vihdoin alkoi äitikin rauhottumaan :) katottiin sitten kaikki mahdolliset virtaukset, mitat,yms.. lääkäri kyseli oloani, haluasinko lähteä yöski kotiin vai olisko mulla huojentuneempi olla siellä (lähinnä kipujen takia..) mutta tottakai halusin mahdollisemman pian omaan sänkyyn ja unille. kivut jatkuivat yön mutta nyt aamulla onneksi ovat pois *koputtaa puuta etteivät enää palaa*.

yks asia mua pisti silmään kun ajamaan lähettii kotii ja rupesin kattoo mitä ne tuohon neuvolakorttiin kirjottelivat.. ultrauksen mukaan painoarvio oli siis 3,2kg :whistle:
ja meillä viikkoja se 35 perjantaina.. meille siis ilmeisestikkin tulossa ISO vauveli :) onneksi meillä on 13.5. ultrausaika varattuna vielä sinne polille jossa lääkäri kattoo sen ja tekee arvionsa, hiukan laittaa kyllä jännittämään :|

Anteeksi etten nyt kommentoi muita, lupaan tulla takasin tänää vielä ja viimestää huomenna, nyt tarvii kiiruhtaa lähimmälle ABC:lle hakee hiukan elintarviketta ja leipoo vappu piknikille kinkkumunakas rulla *snam

marleena83 ja vinski 34+6

Hyvää Vappua täältäkin päin!!
Vihdoin täälläkin on aurinko alkanut paistamaan. Vois sanoa että on kesä..

Minä vain sain eilen sen talossamme riehuneen oksennustaudin. Oikein olan takaa eilisen iltapäivän itseäni tyhjensin. Tää päivä on sitten mennyt siinä, että pikku hiljaa on ruoka-annoksia lisännyt. Nyt sitten söin jo ihan kunnon ruuan, ja ei tee edes pahaa. Joten eiköhän se tästä. Väsynyt on kyllä ollut, kun keskimmäinen tyttökin oksensi myös viime yönä, siis jo toisen kerran tälle taudille, viikko sitten yhdesti ja nyt taas..

No, onneksi tuo mies on pitänyt talon pystyssä, niin minä olen saanut maata. Kävi vain jenkkiautoja katsomassa, kun se on hänellä ja hänen suvussa pahemmastikin verissä. Eipä olla oltu naimisissa, ettei jonkun tyylin jenkki ole pihassa maannut..

Verenpaineetkin on laskeneet pitkästä aikaa tuonne 75/125 tienoille. Kyllä se lepo olis vain hyvää.. Supistelee kyllä koko ajan. Jos tekee jotain enemmän, niin heti kipeämpiä. Nyt olen öisinkin ruvennut herään supistuksiin..

Reropera 35 ja risat, oisko jotain 4

OIKEIN HYVÄÄ TOUKOKUUTA JA VAPPUA TÄÄLTÄKIN!

Huih Marleena! Koetas pitää sitä vinskiä vielä hetki siellä masussa, vaikka iso möhköhän tuo kaveri jo on! Jaksuja :hug:
Myös Reroperalle :hug: kamalaa tuommoinen tauti..

Täällä lämmintä piisaa, ja grilli pihisee herkkuja! Pitänee mennä taas mättämään. Päivällä jo söin anopin tekemiä lihapiirakoita ja munkkeja ja nyt meinaan syödä taas! :p
Meilläkin isäntä veti eilen ihan kunnolla vappusimaa, ja tänään onkin ollut hieman hiljaisempaa. Nyt jo onneksi elävien kirjoissa. Ei enää voikaan tarttua pulloon, kun eihän tässä tosiaan tiedä milloin tulee lähtö!
Ainiin! Jippii!!!! Meilläpä tuo isännän krapula sai aikaan sellaisen ihmeen että meillä harrastettiin aikuisten leikkejä makkarissa PIIITKÄSTÄ aikaa! Eli toukokuu näyttää siis täällä erittäin mukavalta!

-Kylli ja vaavi 34+3-

Iloista vappua kaikille!

Hellettä piisaa täälläpäin kuin kesällä konsanaan B)

Meilläkin aloitettiin just grillaus. Salaatin tein pojan kanssa valmiiksi odottamaan.

Äitipoli reissun jäljiltä olin niiiiiiin naatti etten sinä iltana mitään enää jaksanu tehdä. Sama homma oli eilen aamusta kun haravoin ja putsasin kukkapenkit että saavat valoa, meni kaikki voimat siltä päivältä :|
Eilen kaupassa alkoi joku paha olo mahassa,ihan kuin mahatauti olisi ollu tulossa. Ei sit onneksi mitään ihmeenpää tullu. Ruoka kauppaan en sitten enää jaksanu lähteä käveleksimään, sai ukko käydä ostokset. Sain kyllä sitten paikata ostoksia toisesta pienestä kaupasta... :LOL:

Tänään urakoin yhden mansikkapenkin puhtaaksi, enempää en jaksa tänänään, pitää yksi penkki ottaa taas huomenna.
Miulla kun nuo jalat ei ole tottunu näille kilo määrille niin ei jaksa paljoa seisoskella :LOL: ( jo 12kg tullu ) :eek:

amati ja tahvo rv 33+4

Marleena onneksi oli vaavilla kaikki hyvin :hug: Onhan sulla noita viikkoja jo kasassa sen verran että ehkä ei tarvisi niin huolestua jos se alkaisi tehdä jo tietään maailmaan :)
Voi ei reropera, vielä oksennustauti tähän kesän alkuun, ei kiva :hug: Täytyy toivoa että itse välttyisi siltä.
Väsähdin ihan täysin päivällä ruuan jälkeen, olin hetken parvekkeella arskaamassa, piti mennä torkuille sitten. Nyt tekis mieli hulluna cokista! Meillä on vieressä pizzeria, jonne on liiankin helppo mennä :D Sieltä ne kilot tulee...

Di 33+2

Marleenalle :hug: Onneks tosiaan oli kaikki hyvin.

reroperalle voimia taudin taltuttamiseen. Mulla ollu maha ihan sekasin useamman päivän. Onko sitten tautia vai ei? en osaa sanoa, kun muuten olo on ok. Vai voikohan raudat tehä ripulia? Oon kyllä aina kuvitellu, et se vetää mahan kovalle? Vai voiskohan olla jo ennakoivia "tyhjennyksiä" :D

No meillä ja ukko alko sitte pikkuhiljaa selviämään tuosta vappusiman nauttimisesta B) Saatiin jopa grillailtua ja olikin tosi hyvää. Vähän taisin vetää syömisen överiksi :p Mutta väliäkö tuolla!

Nyt esikko sänkyyn, kun venähti noi päikkärit tänään, niin meni sitten iltakin näin myöhään |O

Venla ja Tauno 35+4

Heips!

Siel suomessa tuntuukin olevan paljon parempi ilma.
Sain tosiaan tanaan ne rautatabletit, jospa sita sais nyt lisaa virtaa. Vahan vaan pelottaa et miten maha menee sekaisin kun luin selosteesta et niissa on laktoosia. Ja tallaiselle laktoosi vaivaiselle ei varmaan kovin hyva juttu....
Huommenna tulee tuleva anoppi kaymaan ja miehen sisko. En ole sitten molempia naynyt kun joskus alku vuodesta. Tosin asuvat vaan 40min ajomatkan paassa. Ei ole kovin sukurakasta miehen puolen suku.
Tama vauva onkin miehen puolelle toinen lapsenlapsi ja mun vanhempien puolelle kolmas.
Kuulinkin viime viikolla etta mun vanhemmat tulee kuun lopusta kaymaan. Mika tosi hieno juttu kun eivat ole kertaakan kayneet meilla kylassa ja onhan sita tullut asuttua ulkomailla jo kohta viisi vuotta.
On vaan jannaa et syntyyko vauva kun olevat taalla, tosin veikkaan et sitten kun ovat menneet kotiin. Tai voi olla et se halina ja stressi paremminkin laukaisee synnytyksen.
Tuskin osaan rauhassa istua kun vieraita ja meilla kun ei niita kovin useasti kay.
Vaan nyt nukkumaan ja hyvaa toukokuuta kaikille!

Hyvää huomenta!

Aina olen kyllä aamu-uninen ollut, mutta viimeiset pari kuukautta ensimmäisiä kertoja heräillyt jo neljän ja kuuden välillä. Tänään siis kömmin aamupalalle vähän viiden jälkeen ja tässä kirjoitellessani vähän unta houkuttelen, josko vielä pari tuntia sais lisää nukuttua.

Niin ihanaa kuin linnun laulu näin keväisin onkin, niin tänä vuonna ei kauheasti hymyilytä nuo luonnon aikaiset eläimet. ikkuna auki on nukuttava ja joka aamu meidän takapihalle lentää heti aamusta joku mekastaja, joka sitten taatusti pitää hereillä jos en vessaan ole joutunut nousemaan. (mieheltä kysyinkin josko häneltä joku ritsa löytyisi, niin voisin aamuisin harjoitella tuota tähtäystä!)
Vaikka saattaahan se toki olla että vauvelin aamusyöttö osuu juuri näille tunneille ja siksi tulee heräiltyä aikaisin.

Mulla alkoi äitiysloma. Viimeiset pari viikkoa olikin aika raskasta, enkä kovin pitkää päivää jaksanutkaan tehdä, yrittäjänä on onneksi se etu että voi itse paremmin suunnitella milloin on paikalla. Vaikka toisaalta töitä ei oikein voi jättää työpaikalle, niin kuin silloin kun on toisella töissä, ja sen vuoksi koko ajan pientä stressiä.

Meillä alkaa olla jo kaikki vauvan tavarat paikoillaan. Edellistenkin kanssa olin vähän hätäinen niitä laittelemaan ja sitten sain odotella kuukauden ennen kuin niitä tarvittiin. Mielessä aina käy että jospa tuo vaikka päättää syntyä aiemmin, mutta mun lapset on olleet tarkkoja poikia, kahden päivän sisällä lasketusta ovat molemmat syntyneet.

Vappuaattona kävin neuvolassa ja totesin että tuo paino on kyllä järkyttävissä lukemissa, koskaan en ole yli 80 kiloa painanut, tavallisesti 63. Niinpä en ole itseäni tunnistaa kun peiliin vilkaisen. Parempi olla siis peilailematta :LOL:
Osan tuosta painosta voi luojan kiitos selittää turvotuksella, kenkien kanssa on tosi hankalaa. Toivoa sopii että on lämmin toukokuu ja voi kulkea varvas sandaaleissa!

hB oli takas 120, kun vihdoin oli rauta alkanut imeytymään. Tasaisesti oli parin edellisen kuukauden aikana laskenut, ja ihmeteltiin miksei nouse lisäraudasta huolimatta, kunnes todettiin että otan kalkki tabletin aina samaan aikaan raudan kanssa :headwall: maitotuotteita olin sentään ohjeen mukaan ymmärtänyt olla ottamatta samaan aikaan.
Muuten kaikki neuvola jutut ok.

Ens viikolla jääkin käynti siellä väliin kun menen äitiyspolille suunnittelemaan synnytystä, lähinnä kait tarkoittaa että kirjataan mun toiveet ylös, kun mistään varsinaisesta pelkopoli käynnistä ei ole kyse.
Onko kenelläkään muulla tiedossa tuollaista käyntiä?

Tässähän tämä meni varsinäaiseksi yksin puheluksi.... =)
Mutta jospa tuo uni nyt taas tulisi!

Mukavaa päivää kaikille!

Pumpuli ja kaveri 34+ olisko 4

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

ja hommailin ajakuluksi synnyttäneille oman sivun...niin ei tuu kiire siinäkään =)
Käykää kurkkaas mitä infoa sinne on hyvä antaa=)
http://www.geocities.com/kesavauvat08/synnyttaneet

ihan kiwoissa merkeissä, mä lähdettiin santtu rakkaani kanssa mökille, ja oli hyvä päätös, ku ei ollu muutakaan tekemistä!!! Sain jopa vähän väriä naamaan ku arska niin kiwasti paistoi=)

Mun kännykkä rupes reistaileen tuossa keskiviikko aamuna, eli mun sim-kortis todennäköisesti virus, grrrrr, voi että ku potutti!!!! Onneksi sain kumminki parit kaverit kiinni jotta sain tietää mitä ne nyt wappuna meinas puuhailla...
Noh tänään sit odottelen sitä uutta sim-korttia, että sais taas elää normi elämää=P...jotenki tosi ärsyttävää ku ei kännykkä toimi...

Jees siinäpä ne...masu edelleen kasvaa ja sillee=)...potkuja tulee kiitettävästi! rv34 alkaa=)
ens viikolla neuvola ja synnäriin tutustuminen=)...

Huomenia!

Vappu on nyt sitten ohi ja taas ollaan takas arjessa, eipä sillä, että se meillä olis pahemmin normaalista poikennut, vähän (?!? :ashamed: ) enemmän tuli syötyä, ei muuta. pumpulille toivotan hyvää äitiyslomaa, mukava varmasti vähän hengähtää ennen ku vauva syntyy.

Ja reroperalle jaksamista. Ihan hirvee on tuo oksutauti. Oon aina sanonut, että kaikki muut räkätaudit ja vastaavat menee, mutta oksentaminen on vihonviimestä. Eipä sitä ole meillä hetkeen ollutkaan *koputtaa puuta*

Jännäilen täällä minäkin sitä, että vieläkö yksi äitipolikäynti tulee, selvinnee ens viikolla neuvolassa, tai seuraavalla viimestää, kun mennään sinne lääkärille. Vauvan kokoarvioinnin takia siis menossa, jos nyt menen. Ei ole neuvolassa sen kummemmin käyty synnytysfiiliksiä tai muita läpi, homma sivuutettiin kehotuksella, lähdet sitten heti, jos tuntuu siltä. Kai sitä näin kokeneena konkarina tietää, millon on tosi kyseessä, vaikka useampi vuosi edellisestä kerrasta onkin.

Sain sitten päivärahapäätökset ja kyllä kannatti kolmea vuoroa pakertaa loppuun asti töissä. Nyt saa sitten ens vuoden kevääseen asti olla rahan puolesta ihan huoletta. Helpottunut olo on.

Edelleen kaikki vauvajutut laittamatta. Hyvin suunniteltu kylläkin :D , eikös se ole jo vähän niin ku puoliksi tehty?

Pirteää perjantaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 34+5 =)

Heipä hei kaikille!

Täällä kaikki on ok. Olo välillä todella tukala, kun painaa keuhkoihin. Sais kohta ruveta kääntymään niin olis helpompi olla. Lääkäri sanoi, että voi mennä vielä viikkojakin ennen kuin kääntyy. :( Toivottavasti vaan kääntyy, ettei tule sitten yllätyksiä ihan loppumetreillä.

Huhtikuun puolella oli kovasti keskustelua sairaalakasseista ja vaatteista. Mä en oo edes harkinnukaan vielä mitään sairaalakassia. Ei mulla tainnu esikoisenkaan kohdalla olla kuin vaihtovaatteet, kirja, kamera ja käsilaukku. Ukko kiikutti sitten tarvittavat vauvan vaatteet kaukaloineen ku kotiin tuli hakemaan. Niin varmaan nytkin. Pääasiahan on, että itse on paikalla neuvolakorttinsa kanssa =) Viimeksikin tosin yritin "karata" kesken ennen ponnistusvaihetta. Sanoin kätilölle, että nyt olis mun mielestä jo aika lopettaa tää tähän ja tilaa taksi ja lähtee kotiin - en kuulemma ole ensimmäinen joka olis ollu valmis poistumaan näyttämöltä :LOL:

Vauvan vaatteitakaan, saati muita tarvikkeitakaan, en ole vielä "jaksanut" laitella - ehtiihän ne. Vintti on täynnä vauvan vaatteita, kai ne jossain vaiheessa pitäis käydä läpi. Mä olen kai sen verran taikauskoinen, etten vielä uskalla laitella mitään valmiiksi. Niin se oli kyllä viimeksikin...viimeisten viikkojen aikana mä viimeksikin laittelen kaiken valmiiksi. Tosin nyt laitettavaakaan ei ole paljon, kun kaikki tavarat on jo ennestään.

Perjantain jatkoja vaan kaikille! Tää lähtee möyhentämään kasvimaata ja kai sitä taas puutarhallakin tulee käytyä.

-Maamuska 33+6-

Ammu hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :LOL:

Mulla on seuraava ä-polikäynti 14.5 jolloin katotaan uudelleen kokoarvio, ja mahtuuko tulemaan. Toivottavasti ei olis hirveesti kasvanu, jotta vois koittaa alakautta synnytystä. Mut luultavasti sektioon menee :/ Mulla on vaan niin huono kokemus tosta esikon sektiosta, kun haavaan jäis reikä ja sitä sai sitte pari kuukautta hoidella keittosuolakompressilla :x Kyllähän sitä tuli vuodeosastolla mummoille laitettua, mutta kun sitä pitää oman vatsan sisään tunkea niin kyllä meinas yrjö lentää :$

Tänään pitäis hakee kaverin poikavauvalle jotain kivaa, kun ollaan viikonloppuna menossa katsomaan :heart: Mitähän sitä nyt osais alkaa tekemään, jotta avittais synnytyksen käynnistymistä? On saunottu, siivottu ja sekstailtu B) Eihän viel tietty oo sen aika, mut miä voisin nyt kyllä ottaa jo varaslähdön :heart:

Venla ja Tauno 35+5

Hyvää toukokuuta kaikille mammoille!

Tulin vaan nopsasti kertomaan, että tänään menen äitipolille näyttäytyyn. Mulla on pelkopoliaika ja toivottavasti samalla katotaan lapsiveden määrää ja vauvan kokoa... Mulla kun tuppaa tuo vesi loppumaan aina loppuraskaudessa. Tuun kertoon illalla tilanteen.

hankku rv 32+1

Ihanaa, että on jo toukokuu!! Tää odottavan aika tuntuu välillä niiin pitkältä... Täällä Vappu meni rennosti grillaillessa ja pelaillessa kavereiden kanssa. Eilen käytiin vielä veneilemässä ja piknikillä. Vähän tuli kylläkin valvottua Vappuaattona, ja eilen oli aika univelkainen olo... No, onneks viime yönä nukutti hyvin ja pitkään.

Vauvelin tarvikkeet alkaa olla valmiina jo. Mihinköhän sitä nyt sit käyttäis aikaa...? Ainakin kavereiden tapaamiseen. Ens viikolla on äitipolikäynti (vauvan kokoa seuraavat) ja synnytysvalmennus.

Mouse rv 32+2

Heipat :wave:

Eipä ole oikeastaan mitään tärkeää kirjoitettavaa. Vappu meni ja nyt on jalat muussina ja tekisi mieli vaan maata auringossa ja lukea. Asunto on hävityksen kauhistus, oltiin lähipuistossa piknikillä ja suurin osa vieraista siirtyi illalla sisätiloihin pelaamaan BUZZ:ia ja lautapelejä. Jaksoin koko päivän 8-22, jonka jälkeen kaaduttiin hoitokoiran ja miehen kanssa sänkyyn sen suurempia siivoamatta. :whistle:

Tänään hakemaan lapsi kotiin, eli miehelle PS3. Samalla reissulla noudan itselleni kirjatorilta muutaman pokkarin, taitaa elämä olla pari päivää melko yksinäistä :LOL:

Hyvää viikonloppua mammoille ja tsempit tarvitseville :)

Elppa & Antsa 35+3

Yhteistyössä