**KESÄKUUN KULLANKERÄT** lokakuussa

Tarkastettuani asian uudemman kerran.. pyydän nöyrimmästi anteeksi, se olikin Tiivarin Sofia, jolla oli Tommy Hilfigerin paita. Teillä on kaikilla niin kauniita lapsia ja kuvia oli nyt niin paljon, et sekasinhan tän mamman pää menee heti kaikkien söpöistä vauvakuvista!!

Rebel
 
Huomenia!

Jos tosiaan muokkaillaan tuota listaa, mutta vasta sitten parin viikon päästä, kun saadaan taas uus kuukausi käyntiin... Ai ai tuota kakkishowta, olis voinut olla melkein kun meiltä tuo kuvaus. Meillä tosin tempastaan pasaset (nimitys kehkeytyi olympialaisten aikaan, kun tyttö väänsi kääkkiä isänsä sylissä ja samaan aikaan tuli kouluratsastusta tv:stä ja siellä selostajat kertoi, miten "siirtyminen passageen" oli portaattoman pehmeä ja mies tuumas tytölle, että kuulitko, pehmeästi... äkkiä tuo passage vaan muotoutui meidän maalaisjunttien suussa pasaseksi) vaan kerran päivässä aamuisin, mutta määrä on vaikuttava ja jälki usein sen mukasta :D Meillä ei kans nuo pampersin vaipat toimi yhtään! Liberot istuu MIllan kropalle paremmin, ne siis käytössä. Seuraavaksi ajattelin kuitenkin ostaa paketin niitä ekovaippoja, meillä kun on jopa mahdollisuus hävittää ne oikein, kun anopilla on komposti. Jos ne on edes lähelle yhtä hyviä, niin siirrytään käyttämään niitä, maksan mieluusti muutaman lisäeuron ympäristöystävällisyydestä.

Ammu ja Milla 4kk 2vk :heart:
 
eilen sain kuulla että siskon ystävä joka on rv20, olivat rakenneultrassa havainneet että vauva vaikeasti vammainen, selkärangas oli jotain ja pää oli päärynän muotoinen, he joutuvat keskeyttämään raskauden. Olen ihan sanaton...en voi edes kuvitella kuinka vaikeaa heille on nyt.

Ja sitten iloisia uutisia, mun kaverin lapsivesi meni eilen aamulla, mutta ei ollu suppareita, niin hän sai olla yön kotona. Nyt sit aamulla klo7 hän meni sisälle, antavat varmaan pian käynnistystabun....Niiiiiiiin jännääää....!!!!

Että oon kyllä niin sekaisin...toivon että kaikki menee hyvin... :heart:
 
Skäpynen Tuo on kyllä niin hirveä asia ettei sitä osaa edes... ajatella. Tai siis pakostakin olen joutunut tuon tilanteen miettimään kerran jos toisenkin kun odotin, ja jouduimme lapsivesipunktioon... mut mielettömästi voimahaleja siskosi ystävälle :hug:
 
Sydänkäpynen: aivan kauhea tilanne. Itse en edes osannut rakenneultraa jännittää samaan tapaan kuin np-ultraa, vaikka ilmeisesti syytä olisi ollut. On todellakin vaikein asia maailmassa ja tosi vaikea päätös tehdä. Tuosta toipuminen kestää. :'(
 
Kakka-asiat erikseen: meillä on taas myös ollut yölliset kakkashowt. Vaippaa on vaihdettu moneen kertaan. :LOL: Itse taas olen todennut Active fit Pampersit Liberoja paremmiksi kakka-asiassa, ne saa napakasti vauvan päälle, niin ei ukko ole kainaloitaan myöten sonnassa. Muuten taas tykkään Liberoista enemmän, koska ne eivät ole niin muovisia.
 
Niin ja se aamuinen juttuni (jos jotain vaikka jäi häiritsemään) :D

Tää sulkasato Jumaleissön sentään, mä jouduin TAAS tyhjentämään suihkukaapin hajulukon :headwall: :kieh: joka oli tietysti täynnä piiiiitkää ja punaista hiusta, perkelees sentään!! Huomenna puliin :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Tää sulkasato Jumaleissön sentään, mä jouduin TAAS tyhjentämään suihkukaapin hajulukon :headwall: :kieh: joka oli tietysti täynnä piiiiitkää ja punaista hiusta, perkelees sentään!! Huomenna puliin :D :heart:
Nopeesti vaan kommentoin...kävin eilen kampaajalla ja tietysti päivittelin tätä sulkasatoa. Kampaaja käski kokeilemaan sulkasatoon rautaa, sen pitäis se ehkäistä. Myöhemmin sitten taas...
 
Kaveri sai toisen tytön...klo15 ,paino 3,5kg ja 51cm, synnytys meni hyvin nopeasti ja sutjakkaasti, eli ekan synnytyksen haamut on nyt poissa, voih että, mahtavaa =) ...
Meen huomenna moikkaan ja onnitteleen...ihanaa...mä saan nähdä pikkusen nyytin..!!!
 
Vihdoin ja viimein sain pojan nukkumaan. Ei sit millään meinannu taas tänä iltana tuonne sänkyynsä taittua. Otettiin tää päivä rauhakseltaan, käytiin vaan päivällä kärryttelemässä ja sit on puuhailtu kotona. Ehkä poika on jo niin tottunu siihen, et aina ollaan menossa, ettei sitä meinaa sit kotona ollessa malttaa nukkua.. :eek: Tiedä tuota.. Saas nyt nähdä millanen yö on tulossa, kun poika vaikutti jo niin yliväsyneeltä koko illan.

Kävin tänään hakee mun omien e-pillereiden reseptin terveysasemalta ja saman tien paketin sit apteekista. Tää viikko viel cerazettejä ja sit vaihtuu omat mercilonit takasin. Ihanaa, haihtuu tuokin stressi mitä noiden cerazettejen kanssa koko ajan on. En jotenkin luota ihan täysillä niiden ehkäisytehoon ja sit mua häiritsee niissä se, et niitä syödään koko ajan ilman taukoa. Mä kun en usko, et se tekee kovin hyvää elimistölle ja noille kohtu ja munasarjasysteemeille, ettei koskaan pidetä mitään taukoa.

Sydänkäpysen tutulle voimahali :hug: . Voin vaan aavistella, mitä siinä perheessä tällä hetkellä läpikäydään. En voi muuta sanoa, et kuinka onnellinen sitä onkaan et on saanu terveen lapsen. Ei se todellakaan ole niin itsestään selvää.

Sulkasadosta mä kun kävin pari viikkoa sitten viimeks kampaajalla, niin mulle sano kampaaja ettei sitä hiusten lähtöä voi oikein mitenkään estää. Se kun liittyy niin kovin siihen hormoonituotantoon. Sano, et sitä lähtee aikansa eikä sille mitään mahda. Kalkista ei kuulemma ole mitään haittaa (kun kerroin sitä syöväni) päin vastoin parantaa kuulemma hiuslaatua (??) :eek: tai jotain. Mutta niiden lähtöä ei vaan voi ehkäistä. :'(

Rebel
 
Paljon onnea käpysen ystävälle! :flower: Ja toiselle osaanotto... :hug:

Nyt tulee sitte oikeen ääliötyhmä kysymys: Onko kertakäyttövaippoja erilaisia yölle ja päivälle? :ashamed: Me lähetään Toivon kanssa mun vanhempien matkaan Viroon, ni joudun nyt opettelemaan nää kertsien salat. Ja mä oon kyllä niitten suhteen ihan käsi! |O

Mamitzu; tosi hienoa, et sun sisko pääsi oman perheen pariin! Ja onhan se iso teko teiltä, ei nykypäivänä kaikki sisaruksiaan rupeis majottamaan.

Meillä on nyt tapahtunu jotain ihan outoa
: Toivosta on tullu normaali vauva! Se lakkaa itkemästä syliin ottaessa, jokeltaa, ei aamulla huuda enää suoraa huutoa jo ennen heräämistä vaan HYMYILEE, on sylissä nätisti vaik ei kävelis ympäri kämppää tai laulasikaan jne. :eek: Aika ihanaa tää vauva-arki sittenki! :heart:

Toivo oppi myös maanantaina kääntymään selältä mahalle (3,5kk iässä ) ja ottaa nätisti jo leluja käteensä -> laittaa suuhun ja juo itse tuttipullosta. :heart: Siitä on nyt tullu ISO POIKA! :'( :D

Rypäle ja Toivo 3,5kk tasan

Ainii, vielä kuva Mofasta ja Toivosta, tänään otettu:

 
Rypäle: Pampersit mun mielestä kestävät paremmin yön yli, Liberot välillä falskaavat (niinpä meillä on Pampers yövaippana ja Libero päivävaippana =) ) Hyvää matkaa!!!!
Minkälaisia kestovaippoja muuten käytät? Olen ryhtynyt käyttämään kotona kestovaippoja, kun tuntuu, että ne hengittävät paremmin + jollain tavalla ahdistaa tuo vaippajätteen aivan suunnaton määrä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
rypäle tietää mistä Toivon kiehkurat on peräisin =)
Toi otsis on niiiin just samanlainen!
Ihana kuva :heart:
Niinpä. Ja tuplaleuka! :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Rypäle: Pampersit mun mielestä kestävät paremmin yön yli, Liberot välillä falskaavat (niinpä meillä on Pampers yövaippana ja Libero päivävaippana =) ) Hyvää matkaa!!!!
Minkälaisia kestovaippoja muuten käytät? Olen ryhtynyt käyttämään kotona kestovaippoja, kun tuntuu, että ne hengittävät paremmin + jollain tavalla ahdistaa tuo vaippajätteen aivan suunnaton määrä.
Meillä käytetään mun omatekemiä taskuvaippoja, yks kuva löytyy profiilista. Pul-kankaasta ulkopinta ja sisäpuoli coolmaxia. Täytteenä mikrokuitua, froteeta ja bambua. Tulee TODELLA paljon edulliemmaks tehä ite; uutena ostettuna maksais yks vaippa lähes 20e, mut ite tehtynä korkeintaan (kalleimmilla matskuilla) 7e! Ja hukkapaloista voi tehä liivinsuojia (tai tissiläpät, niinku mun mies sanoo). :D
 
Mä suosittelen Rypäleelle niitä pamperseja matkalle, koska niissä on mun mielestä selkeesti parempi imuteho ja pitävyys muutenkin. Kun eihän sun kannata reissuun ottaa monta pakettia mukaan kun muuten kestoilette. Käy muuten kateeksi, kun jaksat kestoilla. Mulla oli raskausaikana hyvä aikomus ryhtyä käyttämään kestoja, mutta ajatukseksi on jääny. Harmittää niin kovasti se hirveä vaippavuori, joka jo yhdessä päivässä tulee. :ashamed:
 
Selvennys: en siis tarkoittanutkaan, että kannattaisi ostaa molempia vaan nimenomaan ajatuksenani oli liputtaa Pampersin puolesta, koska se imee paremmin. Kun ei osaa selvästi puhua, niin ei myöskään osaa ilmeisesti kirjoittakaan :LOL: Imetys (sitä voi aina syyttää...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Mä suosittelen Rypäleelle niitä pamperseja matkalle, koska niissä on mun mielestä selkeesti parempi imuteho ja pitävyys muutenkin. Kun eihän sun kannata reissuun ottaa monta pakettia mukaan kun muuten kestoilette. Käy muuten kateeksi, kun jaksat kestoilla. Mulla oli raskausaikana hyvä aikomus ryhtyä käyttämään kestoja, mutta ajatukseksi on jääny. Harmittää niin kovasti se hirveä vaippavuori, joka jo yhdessä päivässä tulee. :ashamed:
Kyllähän se alkuunpääsy aika paljon päänvaivaa aiheutti... Meni oikeestaan koko se 9kk penkoessa tietoa, ommellessa ja opetellessa, mut sit oli kaikki valmiina, ku laitokselta tultiin. Eikä se ookkaan yhtään hankalaa, ku on alkuun päässy!

Mä muuten todella mieluusti neuvon ja autan näisä kestojutuissa, jos joku apua tarvii! Kysymyksiä vaan kehiin! Taskut siis on mun vahvinta alaa. :whistle: ja väännän vaikka rautalangasta, jos tuntuu hankalalta. :saint:
 

Yhteistyössä