*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa

galluppiin mulle sanottiin sairaalassa,ettei nykyään enää tissilapsia röyhtäytetä. Ylensä päivällä kyllä automaattisesti nosta vauvan pystyyn, mutta yöllä ei tuu mieleenkään |O Ja harvoin kyllä röyhtäseekään. rupsuttelee kyllä sitäkin enemmän.

Kahvia menee yleensä 3-4 kuppia päivässä, eli ei kai kovin paljoo =)

Onpa mukava lukea, kun monella lähteny imetys käyntiin melkosta hyvin. Itsekin olen oikein tyytyväinen kun pääsee imettämään. :D

reropera meilläkin vesivärit on ollu jo jonkun aikaa kova juttu, ainut vaan, kun toi meidän neiti ei kauaa viihdy samassa jutussa :heart:
 
Täällä on yksi niin kade teille! :/
Meillä meni viime yö huutamiseen... aamulla vasta saatiin hiukan nukkua.
Mua niin pelottaa se maitoallergia taas, kun molemmilla on se aikaisemminkin ollut. :/ Olisi ihme, jos pojalle ei tulisi... koko ajan vain odotan, että koska?! :|
 
Meidän vaavilta irtosi napa :heart: Vihdoin ja viimein, en olis enää varmaan kestänyt sen kuivattelua ja puhdistamista, yöks!

Meillä nukutaan päivällä jotakuinkin parin tunnin pätkiä, jonka jälkeen onkin jo aiheellista herätä syömään, siis tää jätkä vetää ihan hervottomia määriä, ensimmäiset päivät kuluivat sairaalassa tarkkailussa ja joka paperissa luki ennen kaikkea "TODELLA nälkäinen poika!" :D

Tavallaan olen oikeastaan ihan kiitollinen nyt jälkeenpäin tuosta alun sairaalajaksosta (johtui siis "nykimisestä ), siellä kun pidettiin aika tarkkaa linjaa noista syömisistä ja siitä että päivällä saa olla hereillä ja yöt nukutaan, meidän potkale herää kaksi kertaa yössä syömään, mikä nyt näitä aiempia kirjoituksia lukiessa taitaakin olla oikein hyvä :)

Miten se muuten olikaan tuon "kimeän itkun" kanssa? Masuvaivoja?
Olen antanut nyt pakon sanelemana pari kertaa korviketta, ja jotenkin tuntuisi ettei poitsun massu oikein osaa käsitellä sitä, mikä sinäällään tuntuu hassulta kun korviketta tuo on sairaalassakin saanut miun lypsämien ohella.

Mites tuo vauvan nukuttaminen? Meillä ei kyllä voi jättää yksin sänkyyn hereillä ollessaan, siis sitä ennen on vaihdettu kuiviin ja syöty, mutta hirmu vinkuaminen alkaa kun äiti poistuu huoneesta. Johtuneeko tuosta sairaala-ajasta kun ei voitu viettää "öitä yhdessä", vai mistä...


Käytiin eilen lastenvalvojan pakeilla, yllättävän kivutonta touhua, vaikka olen kuullut kaikenmaailman kauhutarinoita isien tenttaamisesta ja vaikka mistä!
Pirtsakka nuori nainen lähinnä uteli hymyillen että "nää nyt on sitten tietokoneen laskureiden mukaan tehty, mutta voisitteko olettaa että teidän välillänne on ollut seksuaalista kanssakäymistä tällä aikavälillä, niin ja oletettavasti muita isäehdokkaita ei ole(ko?)" jne :)
Nyt vaan menee vielä oma aikansa tuon byrokratian kanssa, saas nähdä saadaanko myö milloin nuo ristiäiset sitten järjestettyä...!

Oikein ihana ja pirteä tapaus tuo meidän vauva kyllä on, äänteleekin jo hienosti ja jaksaa olla melko pitkiäkin jaksoja hereillä, varsinkin illalla kun tankataan tulevaa yötä varten :)

Ajattelin itseasiassa tehdä tällaisen vapaamuotoisen päivärytmisuunnitelman, ihan meitä molempia ajatellen, tiedänpähän ainakin jossain määrin missä kohtaa vauva on saanut ruokaa, missä kohtaa iskee nälkä että osaa varautua.

Sitteristä alkaa kuulua tuhinaa, mikä siis tarkoittaa että kello on kohta 11...
Tarkka poika, viime syöttö oli yhdeksältä ja kahden tunnin välein pyritään näitä päiväsyöttöhetkiä pitämään :heart:

kielletty & poika 2 vk, 1 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
galluppiin mulle sanottiin sairaalassa,ettei nykyään enää tissilapsia röyhtäytetä. Ylensä päivällä kyllä automaattisesti nosta vauvan pystyyn, mutta yöllä ei tuu mieleenkään |O Ja harvoin kyllä röyhtäseekään. rupsuttelee kyllä sitäkin enemmän.
Hyvä kuulla, mulla käsi kramppaa jo 10min kuluttua siitä kun vauva on harteilla :LOL:

Tuosta nukuttamisesta, meillä vaavi imeytyksen jälkeen nukkuu omassa sängyssä.Joskus nukahtaa saman tein mutta joskus jää hieman tuhisemaan ja vispaamaan mutta nukahtaa yleensä alle 10min kuluessa. :D

Nyt pitäisi ottaa varmaan torkut mutta ei oikein hormoneilta kykene :headwall:

terkuin
renee ja vaavi 8pvää
 
Galluppiin Mä kyllä röyhtäytän vauvan syötön jälkeen...Meidän neiti osaa sen kyllä niin hyvin,ettei aina ehdi edes nostaa toista olkapäälle.Tosin jos se yöllä nukahtaa tissille,niin en kyllä ala toista herättää sen takia.

Muuten tyttö nukkuu yöt hyvin,syö sen 3 kertaa,mutta aamuyöt noin klo 4-5.30 on hereillä.Ei itke vatsaansa eikä nälkää,mutta selkeesti on seuraa vailla.Kaipa se rytmi ajan kanssa muuttuu...Toivottavasti |O

Neuvolatäti varotti eilen,kun selitin miten pirtee olo on vaikka yöt on nukuttu pätkissä,että ekat 6viikkoa synnytyksestä hormonit pitää pirteenä,sen jälkeen voi tulla isokin notkahdus.Pitäis siis levätä vaikkei väsyttäis,muttei malta.Mitenköhän käy...

Kahvin juonnista en ole juonut kahvia ollenkaan synnytyksen jälkeen ja suklaatakin olen välttänyt.Mä niin toivon että säästyttäis koliikilta tällä kertaa.Vaikka luulen että se tulee jos on tullakseen...

Bamse ja tyttö 1vk2pvä
 
Heipparallaa

Täälläkin on pelottavan pirteä olo katkonaisista öistä huolimatta, tosin viimeyönä pisin nukuttu pätkä oli jo 3 ja puoli tuntia! Nyt on neiti kohta taas saman verran vetänyt sikeitä keskellä kirkasta päivää.

En ole vältellyt kahvia tai mitään muutakaan mutta tuntuu että nyt varmaan pitäisi, kun neiti vähän valitteli masuaan aamupäivällä, juuri kun oli nukahtanut, tuli monta paukkua ja pari kakkaa... voi voi. Onneksi nyt nukkuu, esikoinenkin veteli kaksi tuntia päiväunia... olis pitänyt itsekin vaan. Mutta kun joskus on pakko vähän seurustellakin ton siipan kanssa.

Mut kai se tästä. Kuolema kuittaa sit ne univelat.

Velv + Suvi 1vko
 
Täällä juhannuksen viettoon lähtö jo mielessä. Ollaan lähdössä vaunun kans anoppilan mökille. Sinne tulee lähisukua enemmälti. Ihan mukava, kun tähän asti lähes kaikki juhannukset vietetty minun sukulaisten kans. Vain yks juhannus ollut täällä ja silloinkin olin sairaalassa, kun esikoinen syntyi.

Tuosta ruokien välttämisestä. Minä olen sitä mieltä, ettei kannata välttää mitään ruokaa, ennen kuin mahavaivoja alkaa ilmestyä. Ainakin minulla eri ruokalajit ovat vaihdelleet lasten kesken. Jos välttelee jo valmiiksi´, mistä tietää mitä tää kestää.. Minun ei tarvi vielä välttää mitään ja olen niin mielissään, ettei kukaan sitä arvaa!! Niin en juo kyllä kahvia koskaan, mutta teetä senkin edestä ja onhan sitä kofeiinia siinäkin. Joku jopa väittää, että siinä on enemmän.

Pitää vielä leipoa juhannukseksi, joten hommiin tästä pitää lähtä. Eka homma olis vauvan vaipan vaihto.

Mukavaa juhannustä kaikille!!

Reropera
 
Minä täällä odottelen, että pikkunen heräis :D Pakottaa jo sen verran :eek: Ja päästäis sitte ton esikon kanssa leikkipuistoon vähän touhuamaan, kun toi ilmakin näyttää suht hyvältä B)

Minäkään en meinaa vältellä mitään ruokia, ennenkuin on pakko. Esikolla oli maito, ohra ja ruis mitkä sai vatsan kipeäksi, mutta sehän ei tissiruokinnalla ollutkaan. Tai siis pumppasin puolisen vuotta ( ei mitään herkkua ) mutta korvikkeella lopun aikaa :heart:
 
Hyvää juhannusta kaikille

Täällä ihan cityjuhannusta vietetään, ei arvattu sopia mitään kun laskettu aikakin olisi vasta ensi viikolla. Jos sää sallii niin voitaisiin jussin kunniaksi kokeilla ulkoilua :heart:

terkuin
renee ja vaavi 8pvää
 
Katsotaan joskos meidän perhe lähtisi ajelemaan Lappeenrantaan juhannuksen viettoon?

Olis tulevan sylikummin mökki siinä likellä ja yöksi voisi ajella sitten takaisin heidän asunnolleen, kun matkaa ei kerry kuin sen 15 minuuttia.

Onhan tuota ajomatkaa tietysti jonkin verran, mutta tarpeeksi monella pysähtymisellä luulisi Vantaa-Lpr-reissun onnistuvan :)

Kassellaan, fiiliksien mukaan...!

kielletty + leevi 2 vk 2 pv
 
Hyvät juhannukset täältäkin kaikille!

Meidän ei onneks tarvii lähteä kotoa mihinkään, kun järven rannassa ollaan jo valmiiksi :D sellasessa perinteisessä mökkimaisemassa. Ei mitään erityistä ohjelmaa. Muurikka kaivetaan talviteloilta ja tehdään ulkona ruokaa, isäntä juo olutta (kohtuudella) ja me lasten kanssa limppaa ja tyty maitoa.

Että näin arkiset suunnitelmat. Nauttikaahan kaikki ja toivottavasti säät suosii, vaikka tänne on viljelijöiden sääpalvelun mukaan luvattu vettä joka päivälle :( mut eiköhän niitä poutapäiviäkin vielä...

Ammu ja Tyttö 19 päivää =)
 
Mukavaa juhannusta!

Kotosalla viettellen tää meil taas menee niikusta ain muullokii. Grillataa jos ei sada,muuten vaa ollaa ja huilitaa.

Eilinen Tykkimäen reissu meni niin hyvin jotta...Nökö nukku ja söi hyvin,isommat muksut juoksivat kaik kauheimmat pyörittävät laitteet isin kaa :D

Viime yö meni läpi ekaa kertaa rauhattomasti...syötii 2kertaa ja sit kipristeli masuu pikkase.

Mieskii nyt viimusii päivii koton,sit lopuu isyysloma ja ma alkaa arki ku hää lähtee taas reissuun ja jään muksuje ja koirie kaa keskenää vkoiks...vkonloppusi mies vaa kotona. No eiköhä se rytmi sit kuitekii löydy millä vkot mennään...toivottavasti ei Nököl kuitekaa iske huutoausi heti ku jäädää keskenää.

ursula ja Nökö (huomen) 3vkkoa
 
Hyvät jussit kaikille :heart: B)

Täällä ollaan ja kotosalla. Vähän illalla grillaillaan ja saunotaan :D ei mitään kummosempaa, kun ilmat on luvattu huonoksi :heart: Vähän tekis mieli lähteä käymään tuurilla Kaunissaaressa, mutta en tiedä jaksaako sitä rystäämistä ja känniläisten katsomista koko päivää B)

Venla ja Taunotar 17pv?
 
Oikein hyvää juhannusta!
Me ollaan ihan vaan kotosalla juhannus.Grillausta ja saunomista täälläkin tiedossa.Ja "pakolliset" juhannusletut lupasin miehelle ja pojalle tehdä :p

Tyttö syö 3-4 kertaa yössä,mutta nukkuu aamulla 8-9 asti,eli ihan ok yöunet kuitenkin saadaan nukuttua.Esikoinen kiipeää aamulla meidän viereen nukkumaan ja heräilee sit samoihin aikoihin meidän kanssa.
Monet teistä tuntuu juovan kahvia,niinpä mäkin uskaltauduin eilen ja tänään pari kuppia juomaan.Tottahan se on ettei vauvan masu totu mihinkään jos alkaa liikaa välttelemään...

Mies ja poika lähtivät vielä kauppaan,jospa sitä itse menis vaikka sohvalle juorulehtien pariin :D

Bamse ja tyttö 1vk 3pvä
 
heippa huhtikuisista!!!

olisin kysellyt että onko täällä ketään itä-vantaalta?
olisin kovasti vaunutteluseuraa vailla. miksi ei kahvittelu/kyläily kanssa :p
kovasti yv:tä odotellen :wave:

pulttis ja milla 9 viikkoa
 
ikionnellinen
Ilmoittaudutaan tännekin, kivasti jo porukkaa täällä! =)

Eli meille syntyi aivan syötävän suloinen tyttövauva lauantaina 14.6. klo 01.49. Pituutta 49cm, paino tasan 3kg, pipo 33,5cm. Synnytys oli yllättävän nopea, kokonaiskesto 8 tuntia josta varsinaista "kipuilua" 6 tuntia. Jälkikäteen ajateltuna aivan erilainen kokemus mitä osasin odottaa, olin yllättävän rauhallinnen koko ajan ja mies isona tukena. Ja kiva mieskätilö! :D


Nyt ollaan kotiuduttu ja opetellaan tätä vauva-arkea, ihanaa! :heart:
Hyvää jussia kaikille, tulen lukemaan paremmalla ajalla mistä ootte keskustelleet.

Ikionnellinen ja pupu tupuna 6pvä :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tänne liityn minäkin. Tosin hyvin harvoin pääsen enää koneella käymään... Kopsaan tänne mun synnytyskertomuksen, jonka kirjoitin odottavien puolelle.

Tyttö tuli 16.6.08!

Ne oli ne viimeiset kuuluisat sanat "Voiko lämmönnousu enteillä lähenevää synnytystä"... Kyllä voi, ainakin minun tapauksessa. Viime sunnuntaina nousi siis kuume ja maha oli kipeä. Yöllä tunnin ajan tuntui ekaa kertaa napakampia supistuksia.

Maanantaiaamuna klo 7 alkoi supistukset tuntua alaselässä, ja suoli tyhjeni, eli homma alkoi kuten esikoiseltakin. Soitin lapsenhoitojoukot valmiuteen. Kävin suihkussa, ja supistukset olivat jo säännöllisiä, tiheitä ja tuntuvia. Soitin kätilö-kaverilleni, joka sattui olemaan vapaalla, ja tuli kahdeksan jälkeen meille tarkistamaan tilanteen. Olin 7 cm auki!

Mies ja poika vei meidät synnärille ja pääsimme suoraan saliin. Aloitin ilokaasun vetämisen, ja klo 9 sain kohdunkaulan puudutuksen. Mies pääsi paikalle (annettuaan pojan mun siskon hoiviin) pian siinä yhdeksän jälkeen, ja pian jo puhkaistiin kalvot ja samantien, siinä ennen puolta kymmentä alkoi ponnistuttamaan.

Ponnistusvaihe oli aika kamala, mutta eipä siitä karkuunkaan päässyt. Pakko oli vaan ponnistaa. Kaiken kaikkiaan ponnistelin vissiin 20 minuuttia, mutta aluksi keskityin enemmänkin karjumiseen ja kivun pidättelyyn, kuin vauvan työntämiseen. Lopulta sain jujun juonesta kiinni, ja aktiivinen ponnistusvaihe kesti 8 minuuttia. Isin ja monen muunkin veikkaama tyttö tuli maailmaan ja pääsi äitin rinnalle! Välilihaan tuli muutaman tikin repeämä, ei muuta. Ja kaverini toimi siis kätilönä loppuun asti.

Tyttö syntyi siis klo 9.43, mitat 3590g ja 51,5cm, pää 35cm. Raskausviikkoja rakenneultran mukaan oli 39+3, mutta omien laskujen mukaan (lapsentekohetkestä laskettuna) viikkoja oli tasan 40.

Pääsimme laitokselta eilen torstaina. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö on hyvin rauhallinen, en ole vielä kuullut edes itkevän, pientä kitinää vain. Isoveli (1v 7kk) on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan.

tipu ja tyttö 4vrk
 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart: :flower: Ja tervetuloa tänne puolelle :wave:

Mukava kuulla kuin hyvin kaikilla on lähtenyt menemään kotona =) Tässä jussia vietellään kotosalla ja sauna on tulilla. Mies ja esikko läks ajelulle ja sain siivottua esikoisen vaatekaapinkin. Olinkin sitä jo odotellu, kun mies oli sen sotkenu mun ollessa sairaalassa, eikä sieltä mitään enää löytynyt. Saipahan heitettyä pois kaikki pienet ja huonommat, mitä ei koskaan tuu pidettyy kuitenkaan :D

Kestoilu on nyt sitten alotettu, hieman kömpelösti, mutta eipähän oo ainakaan tullu läpi kun eilisestä ekasta vaipasta :LOL: Toivottavasti lähtis sujumaan hyvin :heart:
 
Täällä kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle, kun aika menee arkea pyörittäen.

Ja tässä sivussa lyön tyttöjen kaikki vanhat vaateet myyntiin...siihen menee oma aikansa. Olin päättänyt, että jos poika tulee, loppuu tyttöjen vaatteiden säilytys sitä mukaa, kun kakkoselta pieneksi jäävät... ja niitä on kyllä aika kasa lähdössä tuossa jo kirpparille. :D :whistle:

Täällä vauvan kanssa rullaa mukavasti.
Kaveri syö ja nukkuu. =) Yötkin menneet ihan hyvin...olen saanut itsekin nukkua kunnolla. Kaikki tuntuu etenevän niin kauhian nopsaan vaan... siis nopeammin, mitä aikaisempien lasten kanssa... napanuora irtos jo 4 pvn iässä, mun jälkivuoto on jo lähes loppu vaikka synnytyksestä ei ole vielä viikkoakaan... jne... hurjaa vauhtia mennään... :whistle:

Nyt keittiötä siivoamaan! :wave:

Rakkis ja Erik-poju 6 pv
 
Huomenta kaikille B) Nyt on meillä pari yötä menny pipariksi :'( Taitaa olla vatsanväänteitä ja nenäkin on tuhissut ikävästi aamuyön ja aamun tuolla pikuneidillä :| Muttei mitään nuhaa kuitenkaan. Pari kertaa oksentanut maidon ja sellasen liman sekasta. Samaa tavaraa kun sairaalassakin :/ Mutta tänään näyttää tulevan kaunis ilma. Pääsee nauttimaan ulkoilmasta viimeinkin :heart:
 
Heippa!
Kaikki tuntuu olevan vielä juhannuksen vietossa.
Meillä nukuttiin eilen koko päivä,siis ihan koko päivä.Neiti vaan söi ja nukkui.Alkuyö menikin sitten valvoessa |O Taisi kaikenlisäksi vielä vääntää vatsaa.
Tänään tyttö onkin sitten ollut hereillä,eikä meinaa millään nukahtaa,vaikka näkee että toinen on ihan väsynyt... :/

Löysin muuten imetystukilistan sivuilta hyvän neuvon mistä vauvan ilmavaivat voivat johtua,ainakin mun tapauksessa.Mulla tulee niin paljon maitoa,että vauva ehtii imeä ainoastaan laihaa etumaitoa,kun on jo täynnä,se kulkeutuu liian nopeasti suolistoon ja aiheuttaa laktoosi-intoleranssin kaltaisia oireita.Eli mä oon nyt imettänyt kaksi syöttökertaa peräkkäin samasta rinnasta tai sit oon lypsänyt vähän ennen imetystä.Ainakin pulauttelu on vähentynyt huomattavasti ja syöttövälit pidentyneet.

Bamse ja tyttö 12vrk
 
ilmottaudun nyt tälle puolen, synnytystarina tuolla odotuspuolella :wave:

imetys on täälläkin lähtenyt ihan hyvin käyntiin vaikka olinkin välistä melkein päivän imettämätä/pumppaamatta kun tyttö oli siellä teholla tarkkailussa. ongelmana vaan se että pieni meinaa heti nukahtaa tissille, ni sitten pitää herätellä syömään enempi! ja juu töyhtäyttelen aina muutoin paitsi yöllä kun en jaksa :D

kysymys saitteko sairaalasta näytelaukkuja? me saatiin pamppers ja joku toinen iso ja joku pieni kassi, joihin en oo kerenny viel kunnolla tutustumaan, kivaa saada ilmasta tavaraa, saatiin myös aurinkolasit pienelle! :LOL:

Menhit ja tyttö 5päivää
 
Tervetuloo nyytin saaneet tälle puolelle ja onnea tietty vaaveist :flower:

Meil men viimeyö melkei kokonaa tissittelyks...tais kyl enempi pelkkänä huvituttina pitää ku nälkääsä syyä.

Nyt tän äipän ajatus pätkii jote jos huomen sit enenpi tai yritän ainakii edes koneelle keritä...

ursula ja Nökö
 
Juhannukset vietetty...

mutta nopeasti, onnittelut kaikille uusille ja tervetuloa!¨

Käytiin torstaina neuvolassa ja painoa oli tullut tosi hyvin, eli 4300g oli saldo nyt. Paina on noussut kuukaudessa 1010g.Saatiin myös rotarokote annettavaksi.. Hyvä juttu!

Nyt väsyttää..

Reropera
 

Yhteistyössä