Täällä työntäyteinen viikko. Eka piti siivota juhannuksena tehdyt sotkut vaunusta pois. Ja siinä samalla tää talo. Nyt yritän leipoa sinne ristijäisiin, nehän on nyt sunnuntaina. Ne pidetään tuolla suviseuroissa. Eli lähdemme sinne torstaina päivällä. Sitä ennen pitää siis pestä kaikki pyykit ja pakata tarvittavat kamat mukaan vaunuun. Ja leipoa sinne ristiäisiin. On todella niin paljon hommaa, ettei millään ehdi tähän koneelle. Nyt harmittaa, kun leivoin sellaisia suklaaleivoksia ja niistä puolet lätsähti ja muutenkin minusta suklaa maistuu liikaa. Taidan tehdä uuden satsin, vähän erilaisia. Tulin siis koneelle hakemaan ideaa, mikä olis hyvää. Teen seuraavan tiikerikakun ohjeella, se on varma onnistuja..
Vauvan kans täällä menee entiseen malliin. Minua vähän pelottaa aloittaa d-vitamiinia. Taidan aloittaa vasta, kun tullaan reissusta maanantaina. Muutenkin neuvolan täti sanoi, ettei kannata kiirehtiä sen kans. Mutta joka tapauksessa aloitan devita-tipoilla, vaikka saikin sen ilmaisen jekovit tipan neuvolasta. Muillekin menee nuo devita-tipat, niin jääkaapista ne löytyy jo.
Joku kyseli imetysasennoista. Minä imetän aina öisin makuulla ja päivisin istualtaa. Ja vauva nukkuu pääsääntöisesti omassa kehdossaan. Nostan hänet siis aina omaan sänkyyn, jotta saan itse paremmin nukutuksi. Mutta monesti nukahdan siihen kun vauva syö, niin saatan herätä vasta tunnin päästä, jassoo, ruokailu on päättynyt ja kaikki nukkuu onnellisena. Mutta jos mahdollista kannattaa päivisin syöttää aina istualtaan, se kuulema ehkäisee korvatulehduksia. Istuma-asennossa maito ei pääse valumaan korviin, nenän ja korvien välillä olevaan käytävää pitkin.
Minulla on kehto aina sillä tavalla, että siitä juuri ja juuri mahtuu käveleen välistä. Ei siis tarvi, kuin nousta sängystä, niin vauvan voi jo nostaa omaan sänkyyn. Tuo kehto on siitä hyvä, kun siinä saa vauvalle liikettä, jos on syönyt, mutta ei vielä nukahtanut ja tuttia lutkuttaa. Nukkuu paljon pitemmät unet, kun nukahtaa itsestään, kuin että on nukahtanut rinnalle. Kehto muutenkin liikkuu helposti kauemmas ja lähemmäs tarvittaessa.
Nyt pitää kuulema mennä katsomaan tapetoinnin kuvioiden kohdistusta. Siis olohuoneen ja ruokailuhuoneen tapetointi käynnissä.
Reropera