*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa

Nautiskelusta täälläkin se suodaan kyllä :heart: Ekat 10-15min on melko tehokasta imua ja sen jälkeen vaan lutsutellaan :D Ja tosi nätisti jaksaa toi esikko odottaa vuoroaan. Oikein olen ihmetelly, kun muuten ei jaksa odottaa mitään, mutta kun vauvalle ollaan vaihtamassa vaippaa tai syöttämässä, niin silloin jotenkin esikonkin pinna venyy :eek: Tätä olen kyllä ihmetelly. Onkohan tää vaan tyyntä myrskyn edellä :whistle:

Minäkin suosittelisin velville sitä neuvolassa punnituksella käymistä. Saisit mielenrauhan ittelles :hug:
 
Eka neuvola eli kotikäynti takana!
Vaavi oli paraatikunnossa eli pissasi x2 ja kakkasi x1 neuvolatädin käsiin, toisen pissan vielä oikein sihtasi :LOL:

Painoa tullut nyt 70g/pv, ja puuttuu enää 50g lähtöpainosta joten saatiin ulkoiluluvat. Taidetaan juhannuksen kunniaksi piipahtaa kohta ulkona! :D Kakkaa ja pissaakin tulee sopivasti...
Muutenkin tsekkauksessa kaikki ok, hikkailuun (poika välillä hikkaa 1-2h putkeen) kehoitti katsomaan että jalat ovat lämpimässä. Kuulemma yhteys hikkaan,aika jännä en ollut kuullutkaan!

velv käy ihmessä punnituttamassa, itse ainakin sain sielunrauhan hetkeksi imetysjutussa.Ei sitä oikein muuten tiedä missä mennään ja tuleeko sieltä tissistä vauvalle tarpeeksi. Mlle muuten annettiin yleisohjeeksi että jos yli tunnin viihtyy rinnalla ilman tyytymisen merkkejä niin tulisi antaa lisämaitoa 20-30ml. Mutta tuskinpa silloin tällöin nautiskelukaan pahasta on?

terkuin
renee ja vaavi 5pvää
 
Tuli keskustelumme mieleen, kun tuossa imetin vauvaa. Kun mietitte tuleeko maitoa. Niin kun sitä tulee tosi hyvin sen kyllä näkee vauva suun ja rinnan välistä. Siis sitä maitoa meillä ainakin ihan pursuaa sieltä välistä ja suun pielet vauvalla ns. maitoparrassa syötön lopussa. Siitä katsoin jo synnytyssalissa, että kyllä maitoa tulee. Vaikka mullakin rintoihin maitoa alkoi tulemaan liiaksi asti vasta kotona. Ja sitten vielä yksi merkki, meinaako vauvanne koskaan ns. tukehtua.. Siis maitoa menee väärään kurkuun. Mutta se että tuleeko tarpeeksi ei ole näillä merkeillä laskettavissa. Mietin vain, kun Velv oli pumpannut ja mietti tuleeko ylipäätään.

Ja luulen, että neuvolassa voi varmasti saada sen palvelunkin. Että mittaatte vaatteet päällä vauvan ennen imetystä ja sitten heti ilmetyksen jälkeen. Samoilla vaatteilla ja vaupoilla. Ja Erotus kertoo, kuinka paljon vauva on imenyt. eli jos paino noussut 50g, hän on syönyt sen 50 ml. Koti vaakat ei kerro niin tarkasti, ellei satu olemaan sellaista keittiövaakaa, jolla toimenpiteen vois hoitaa..
 
Tosta tuleeko maitoa tarpeeksi keskustelusta,että mulla tulee maitoa tosi hyvin,mutta lypsämällä en saa kun hikiseen 10ml ja mun rinnat on räjähtämäisillään ja neiti meinaa välillä tukehtua maitoon.Mä suosittelen kanssa sitä neuvolapunnitusta ja vaikuttaa kyllä siltä että Velvin tyttö on ainakin vielä lisämaidon tarpeessa.Mulla nousi maito kunnolla vasta kun tyttö oli 5vrk,eli pari päivää sitten ja samaan aikaa alko tulla vasta maitokakkaa...

Tänään meidän neiti on jaksanut olla jo pari tuntia hereillä,ja sitten nukkunutkin pari-kolme tuntia putkeen.Yöllä tankataan edelleen parin tunnin välein.Meillä neiti ei nautiskele vaan nukahtaa aina tissille ja saa varovasti herätellä josko vielä vähän maistuis.

Bamse ja tyttö 1vk
 
Heippa

Vaikka viimeyönä syötiin taas tunnin välein on olo tänään jo paljon pirteämpi. Neitikin on ollut hereillä jopa tunnin pätkiä, ja päivällä veteli unia 3 tuntia kun tuleva kummitäti, kolmen lapsen äiti, pakkasi sen vaunuihin, varasi pullo valmiiksi ja passitti mut sänkyyn. vei lapset ulos, siis.

Sit ollaankin oltu tyytyväistä äitiä ja tytärtä... :D Tissit ei enää pingota juurikaan mutta mä toivob että se johtuu vaan tottumisesta ja tasaantumisesta...?

Yöllä meni n. 30 ml lisämaitoa ja nyt on tullut jo 4 kertaa maitokakkaa, pieniä mutta ah niin haisuisia... että kyllä se jo jotain tissistäkin saa. Tuttelit on kuitenkin valmiina yötä varten. Mä tosin luulen, että se vaan havahtuu helposti ja haluaa sitten sen pienen tömpsyn että nukahtaa taas, kun muuten vaikuttaa niin tyytyväiseltä hereillä ollessaan. Ja kun itse herään helposti niin annan tissiäkin sit heti siinä pelossa että esikoinen herää jos alkaa kuulua huutoa. Ja huomenna neuvolassa nähdään sit se painokin. Sairaalasta lähtiessähän se oli tippunut vaan 150g ja kun tyttö on kuitenkin nelikiloinen niin se teki vaan 3,7% syntymäpainosta.

Velv + Suvi5vrk
 
Ihanaa velv kuulla, että jaksat jo paremmin :heart: Meillä esikoinen ei ainakaan herää vaikka vauva huutais vieressä =) Ja on jaksanu olla tosi ihana isosisko vauvalle ja äitille. Tottakai pientä purnausta pitää olla, mut ei mitään suuria raivareita :)

Reissussa oltiin aamupäivä ja esikoinenkin nukahti autoon ja jatkoi 2h päikkäreitä sisällä. Ihanaa, kun tää äiti sai nukkuu kans päikkärit, kun viime yö oli niin risanen ja pikkuneiti koko ajan tissillä, ainakin siltä tuntu :heart:
 
Heippa!

Meillä on tänään lyöty lukkoon ristiäispäivä (26.7.) ja varmistettu kummit ja puntaroitu vauva neuvolantätin toimesta. Nyt oli vauvalla painoa 3900g (vajaassa viikossa noussut siis 200g)eli niin ku arvelinkin, niin hyvin sitä maitoa tulee ja vauva jaksaa imeä keltasuudestaan huolimatta.

Se on sellanen sylivauva tämä meidän pikkunen. Koko ajan, kun on hereillä, tykkäis olla sylissä. Onneksi täällä näitä sylejä piisaa muitakin kun äitin, niin saa itekin jotain välillä tehtyä... Neuvolan täti oli ihan tohkeissaan, kun isäkin osaa niin hienosti hoitaa vauvaa, kun mies puki ja riisui tytön ja vaihto vaipan punnituksen yhteydessä... hei haloo, mies on kohta nelikymppinen ja tää on hänen neljäs lapsi, olis aika kummaa minusta, jos ei osais...

Me ei olla käyty vauvan kanssa vielä missään muualla, kun siellä neuvolassa sillon (kun oli pakko mennä sinne labraan). Oon aina ollu laiska lähtemään ihan pienen kanssa, tykänny vaan tässä kotona pyöriä. Sit jossain vaiheessa vaan tulee sellanen "nyt riittää nämä ympyrät"-olo ja sit lähdetään liikeelle, mut ei vielä hetkeen...
 
Täälläkin oltu varsin tyytyväisenä hereillä pidempiä pätkiä.Rinnankaan jälkeen ei ole aina edes malttanut nukahtaa vaan jäänyt seurustelemaan, sinne meni äidin päikkärit :heart:

Kiva kuulla velv että parempaan suuntaan menossa.Niin se rytmi vaihtelee näillä pikkaisilla.Meilläkin yö meni minitankkauksilla, äiti oli välillä niin unentokkurassa että en ole edes varma monta kertaa heräsin :LOL:

Itsekin mietin ulkoilua mutta tälläisena sadepäivänä mieli muuttui nopeasti ja ollaankin möllötetty kotona...

terkuin
renee ja vaavi 6pvää
 
Moikka vaan, minäkin tänne löysin vihdoinkin. Jotenkin olen vain jumiutunut seurailemaan vielä kääröään odottavien ketjua tuolla odotuspuolella ja kun vain pikaisesti olen palstalla yleensäkin vieraillut, on jäänyt koko tämä ketju huomioimatta.

Eli ilmoittautuisin tänne mukaan, vaikka aika laiska aina olenkin kirjoittelemaan. Meidän pikkuinen prinssimme syntyi siis 21.5. neljän päivän käynnistelyjen jälkeen, kun hommaa avitettiin kalvojen puhkaisulla ja tipalla. Itse synnytys meni sitten kuitenkin kohtuu nopeasti, vaikka tuossa puhkaisu vaiheessa oltiin vain hädin tuskin sormelle auki. Pitkä odotus palkittiin sitten illansuussa, kun 51 cm pitkä ja 3535g painava pikkumies parkaisi ensimmäisen kerran.

Vaikka tämä oli meille siis toinen lapsi, on alkuaika ollut kuitenkin totuttelemista taas vauva-arkeen. Päivällä meillä nukutaan välillä jopa neljänkin tunnin pätkiä, mutta esimerkiksi viime yönä tissillä oltiin sitten parin tunnin välein. Ihmeellisesti sitä on ensimäisen viikon shokkialun jälkeen kuitenkin jaksanut ja päiväunille ei itse ole oikein malttanut laittautua.

Ristiäisiä meillä pidetään heinäkuun ekana viikonloppuna ja kummit sekä nimi on valmiiksi saatu päätettyä. Isosisko on kovasti ollut mukana veikkaa hoitelemassa eikä vielä toistaiseksi ole kovin pahoja mustasukkaisuuksia esiintynyt. Tosin huomaa, että hän haluaa sellaista omaa kahdenkeskistä aikaa aiempaa enemmän, mutta muuten kaikki mennyt ihan kivasti. Mites teillä muilla, joilla on useampia lapsia? Miten on sisarukset uuteen tulokkaaseen suhtautuneet?

Juhannuksen jälkeen alkaa miehelläkin kesäloma ja sitten varmaan yritetään olla vähän reissun päälläkin koko perhe. Saas nähdä, kuinka lomailu vauvan kanssa onnistuu.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Tuikku + "pikkuveikka", kohta neljä viikkoa
 
Hyvää huomenta kaikille :heart:

Sateinen päivä taas :| Ei siis ulos viitsi mennä. Yö meni kolmen tunnin syöttövälillä aamuviiteen asti, jolloin alkoi taas tunnin välein tankkaus =) Ja esikoinenkin heräs jo vajaa seittemän |O Voi kun sais tänäänkin ottaa päikkärit :D

Oisko jollain hyviä ideoita sadepäivän varalle? Askarteluja tai leikkejä tai muuta touhua 3v neidille :saint:

Venla ja Taunotar 16pv
 
Huomenta! Piti tulla tänne heti kertoilemaan, että kun eilen kirjoittelin unettomista tai oikeastaan rikkonaisista öistä, niin viime yönä meillä syötiin vain kaksi kertaa! Olisi vissiin pitänyt aikaisemmin jo laitella tarinaa tulemaan, jos se heti auttaa yölliseen nälkään.

Illalla vauveli olikin sitten tissillä seitsemästä yhteentoista about puolen tunnin välein ja kun tuntui ettei mikään riitä, annoin vielä vähän pullosta lisää ruokaa. Kun hän sitten viimein kävi nukkumaan vaille 11, niin seuraavaksi tulikin nälkä vasta kolmen aikoihin. Itselläni on kyllä olo, kuin olisin ollut koko yön hereillä, vähän väliä heräilin, että eikö se jo ala pyytää ruokaa... Onkohan tää nyt niitä äidin vaistoja vai mitä?!? :LOL:

No kohta pitäisi valmistautua toiseen varsinaiseen neuvolakäyntiin, jokohan meillä on mennyt 4 kg rikki? Ainakin posket on pikkuveikalla pyöristyneet oikein urakalla. Ulkona sadekin alkaa hellittää, joten jospa sitten neuvolan jälkeen pääsisi myös ulkoilemaan. Pari päivää ollaan vielä kahdelleen, ja sitten isosiskokin aloittaa loman hoitopaikasta.

Tuikku+pikkuveikka 4 vko
 
Minäkin liityn joukkoon!
Meille siis syntyi 10.6 poika, 3870g 50cm.

imetyksestä Mulla ei ole oikein edellisillä lapsilla imetys onnistunut, mutta näköjään pojat on ihan eri maailmasta kuin tytöt, ja tajuaa heti tissin päälle :LOL: Tämä onkin oikea mammanpoika, ja viihtyy tissillä ja äitin vieressä, -oma sänky ei juurikaan kelpaa.

Tämäkin vauva kellastui, kuten mun tytötkin, ja jouduin antamaan painon laskun takia lisämaitoa jo sairaalassa. Vauvalle vain ei oikein pullo maistu, eikä tuttikaan, rintaa sen olla pitää! Niinpä mulla yllättäen onkin lähtenyt imetys hyvin käyntiin, tyttöjen kanssahan mulla kävi niin, että olisivat mieluummin syöneet pullosta, eikä mulla koskaan oikein lähtenyt maito herumaan.

Mulla on veriryhmä O+ ja tuo O-veri on nimenomaan sellainen, että se lisään keltaisuuden riskiä. Miehen veriryhmää en tiedäkään, pitääpä kysyä, onko silläkin A, tuli tuosta Ammun jutusta mieleen. Meillä tosin keltaisuus on mennyt yhdellä valohoitokerralla ohi.

Vauva siis syö aika tarkaan kolmen tunnin välein, pari kertaa päivässä on semmoinen pidempi tankkaus, että imee kummatkin rinnat pariin kertaan. -Munsta onkin niin ihmeellistä, että vauva syö vain toisen rinnan, kun tytöt imivät kummatkin rinnat pariinkin kertaan, ja jäivät nälkäisiksi.

Nukkumisesta: Meillä vauva nukkui jo sairaalassa mieluiten äitin vieressä. -Heräsi heti, kun siirrettiin omaan sänkyyn. Nytkin on nukkunut yöt veressä -on niin kätevää, kun tarttee vain lykätä tissi suuhun ja jatkaa unia. Mutta päivisin pitäisi kyllä oppia nukkumaan omassa sängyssä, etteivät isommat lapset mene tuohon meidän sänkyyn hyppimään ja satuta vauvaa. ulkoiltu ollaan vasta 2 kertaa, mutta vaunuissa nukkuu hyvin myös. Me nyt muutenkin ulkoillaan kesäisin paljon, joten ehkä vaunuista tulee se päiväunipaikka sitten.

Väsymys imetyksen aikana siis kun määhän nukahdan imettäessäni :LOL: Imetänkin yleensä makuulla, ja otan torkut samalla. Olen herkkäuninen, joten herään kyllä, jos vauva vaatii toistakin rintaa, tai ote rinnasta irtoaa. Tosin vauvakin sitten nukahtaa rinnalle syötyään, ja muutaman kerran olenkin herännyt vasta 3tunnin päästä seuraavaan syöttöön... Noo, saanpahan levättyä.

Öisin on TODELLA vaikea saada silmiä auki, ja herätä. Vaipan vaihtokin tuntuu ylivoimaiselta, kun tuntuu, etten millään herää kunnolla. Aamulla sitten tuossa 10 aikaan jaksan jo ehkä noustakin. no, kai tämä unisuus menee ohi.

Lypsämisestä Minä en ainakaan heru pumpulle, en millään. Sain sairaalassa tiristettyä pumpulle yht. 20 ml, ja sekin vajaassa tunnissa... Kun syöttöpunnitusta tehtiin, niin vauva sai 15min aikana yhdestä rinnasta 35g, mitä hoitaja piti hyvänä määränä. Vauva söi vielä itse n.10 min lisää, ja yhteens maitoa siis kertyi 25min aikana 70g, mikä oli ihan riittävä määrä tuolloin 4vrk: ikäiselle vauvalle.

Pissavaippojen määrä kai on hyvä mittari. Meillähän on kestot käytössä, kertiksethän toki imee enemmän, mutta meillä on joka vaippa märkä, eli yhdet pissat ainakin tullut syöttövälin aikana (3h) samoin kakkaa on ehkä joka kolmannessa vaipassa, tosin vain teelusikallinen kerrallaan, mutta onpa kuitenkin.

Velv:lle vielä, että mulla molemmat työt imi kutakuinkin noin, kuin teidän vauva nyt, ja mun oli todellakin pakko antaa lisämaitoa ihan oman jaksamiseni takia. Tosin tuo lisämaito sitten johti aikaa myöten siihen, ettei rinta enää kelvannut, mutta minkäs teet. Hyviä noista pullolapsistakin tuli :heart: :heart: Ja onhan korvikkeessa hyvätkin puolensa; mies voi hoitaa edes yhden yösyötön, niin saa itse nukkua pidempään.

Mulla maito on aika tiukassa, ja sitä tulee hitaasti, joten sitä ei todellakaan tursuile mistään suun ja rinnan välistä. Ainoastaan vauvan tyytyväisyydestä voi päätellä sen ruokaa saaneen. Edes pukluja ei tule, kun saa ruokansa niin hitaasti, ettei voi hotkia. Enkä ole vielä ikinä kuullut, että vauva olisi tukehtumassa mun tissillä :LOL: ennemminkin joutuu imemään niin, että silmät pullistuu päästä. :kieh:

Ohhoh, tulipa pitkäsi tekstiä...
t. Huiskahäntä ja poitsu, 8vrk
 
Tervetuloa ja onnea vielä kerran teille Tuikku07 ja Huiskahäntä! :flower:

Meillä huomaa, että lapset on saatu terveiksi. Itse mennään paljon enemmän ja vieraita käy.. Nytkin on vaunu pihassa, saatiin yllättäen eilen ihan yövieraita, menivät nyt kaupungille. Mukavaa vaihtelua. Olette tuosta vauva vierailusta puhuneet, meillä vauva kävi mun kotona 150 km päässä viikon ikäisenä, on käynyt jo toisessakin mummilassa ja häissä.. siis en kauheesti jää kotiin jumittumaan, kun teidän että niitä jumitus aikoja kyllä tulee pakosta. Vieraita on nyt sitten käynyt roppa kaupalla kun me ollaan ns. ovet aukaistu. Kun emme ota lapsi vieraita vastaan, jos omat lapset sairaana..

Vauva ihanasti vaihtanut rytmiä. Eli hänellekin tullut se iltatankkaus, tais olla vähän aikaa yöllä se tankkus. Nyt ollut 3 iltaa, 7 aikaan aloittaa tankkaamisen ja lopettaa 11 maissa. Sitte yöllä syö 4:n aikaan ja sitte aamulla 7 aikaan. Kumpa tää rytmi jäis nyt päälle. Mutta ainakin aikaisemmilla se on hakenut sitä rytmiä tuonne 2 kuukauteen saakka. Nyt ainakin saa äitikin hyvin nukkua..

Vauva meillä nukkuu öisin kehdossaan silloin, kun en itse ole nukahtanut ja vauva jäänyt vahingossa viereen. Päivät nukkuu täällä alakerrassa milloin missäkin. Tällähetkellä tuolla keittiössä sitterissä. Välillä sitten täällä pikkuhuoneessa vaunussa. Meillä on tuo rakennus täysillä käynnissä, niin pitää yrittää aina hakea sellainen paikka, joka olis hiljaisin. Sitteri on sivupöydällä ja se on kiinnitetty naruilla seinään kiinni, ettei isommat lapset vedä sitä alas.

Niin, Venla kyseli sadepäivän tekemistä. Meillä on nyt lapsilla intona vesivärit. Eteenkin juuri 3 vuotias on siitä todella innoissaan, maalais tunti tolkulla.

Nyt ruuan tekoon.

Reropera ja vauveli täyttää huomenna 4 vkoa

 
Päätin minäkin tänne puolelle siirtyä =)

Meillä poika syö ja nukkuu sen minkä kerkiää :) Viime yö meni tosi hyvin käytiin nukkumaan 21.00 ja vauva heräsin ekan kerran syömään vasta 2 aikaa yöllä sen jälkeen 5 aikaa ja 8 aamulla noustiin vasta ylös. Toivottavasti jatkossa nukkuisi yhtä hyvin!

Mulla on nyt maito noussut tosi hyvin.. aamulla oli pakko pumppaa osa pois kun ei millään meinannut poika saada tissistä otetta. Meinasin saada sätkyt kun pumppuun tuli 120ml ja en edes tyhjäksi asti niitä pumpannut :eek: Kyllä siinä itsensä tunsi lehmäksi :LOL:

Nimi ja kummit on valmiina.. ristiäispäivää ei vielä olla tarkkaan mietitty!!

Kaalis ja poju 4 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huiskahäntä:
Väsymys imetyksen aikana siis kun määhän nukahdan imettäessäni :LOL: Imetänkin yleensä makuulla, ja otan torkut samalla. Olen herkkäuninen, joten herään kyllä, jos vauva vaatii toistakin rintaa, tai ote rinnasta irtoaa. Tosin vauvakin sitten nukahtaa rinnalle syötyään, ja muutaman kerran olenkin herännyt vasta 3tunnin päästä seuraavaan syöttöön... Noo, saanpahan levättyä.

Ohhoh, tulipa pitkäsi tekstiä...
t. Huiskahäntä ja poitsu, 8vrk
Täällä sama juttu, heräilen sitten josaain vaiheessa ja vaavi tuhisee vieressä :D

Vatsavaivoista onko mitään hyvää patenttikeinoa välttää vatsaoireita, meillä oli nimittäin eilinen ilta sellainen sirkus että hyvät neuvot olisivat tarpeen. Seitsemästä yhtentoista väänteli vatsaansa naama punaisena ja siinä ei auttanut mitkään asennot tai tissittely.
Onko teillä jo esim relatipat tai muut käytössä?

terkuin
renee ja vaavi 1vko (jessus miten aika kuluu!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Eli hänellekin tullut se iltatankkaus, tais olla vähän aikaa yöllä se tankkus. Nyt ollut 3 iltaa, 7 aikaan aloittaa tankkaamisen ja lopettaa 11 maissa. Sitte yöllä syö 4:n aikaan ja sitte aamulla 7 aikaan.
Meillä on menty muutama päivä lähes samalla tavalla. Eli hillitön iltatankkaus (olipa tosi kätevä eilen yrittää hoitaa esikoisen iltatoimet siinä sivussa, kun isi joutui olemaan illan poissa...), mutta sitten saa nukuttuakin ihan kohtuu pätkän.

Tämä tyttö tuntuu olevan kovin aamu-uninen, kun aamulla hieman seurusteli (isi viihdytti) ja nyt on vetänyt sikeitä muutaman syönnin kanssa koko päivän.
 
Heippa!
Neuvolatäti kävi tänään kylässä ja saatiin painokin punnittua.Meidän neiti painaa nyt 3620g eli syntymäpaino (3480g) on saavutettu eikä tarvii murehtia tuleeko maitoa tarpeeksi.Huh kun helpotti,esikoisen imetys nimittäin takkusi,niin jospa tällä kerralla onnistuisi paremmin.

Mä meinaan kans nukahtaa yöimetyksissä.Meillä oli niin rikkonainen viimeyö,että väkisinkin painui silmät kiinni.
Vatsavaivoista mä söin eilen nuudeleita,joissa oli valkosipulia ja chiliä,ja kyllä tänään on itketty vatsaa :/ Mä en osaa muuta neuvoa antaa kun välttää tiettyjä ruoka-aineita.
Ristiäispäivää ei olla vielä päätetty.Meidän pitää oottaa että seurakunnalta tulee kirje ja vasta sen jälkeen voi varata papin ja kirkon.Nimi on jo tiedossa ja etunimi ollaan jo kerrottu kaikille.Muut nimet on salaisuus ristiäisiin asti.

Bamse ja tyttö 8päivää
 
vatsavaivoista Meillähän oli kakkosella koliikki. Mun sukulainen on fysio/vyöhyketerapeutti, ja se sanoi, että tuoda vauva hoidettavaksi vyöhyketerapiaan. Enhän mä moisiin uskonut, mutta vein vauvan (tuolloin 3vkoa) hoidettavaksi kuitenkin.

Eihän se heti auttanut, mutta sain "kotihoito-ohjeet" joiden mukaan hieroin vauvaa, ja kyllä tuo oikeasti vain vauvan oloa helpotti.

Nuo hierontaohjeet on ainakin myös libero-kerhossa tulleessa "vauvahieronta"-julisteessa, lisäksi oli jalkapohjien hierontaa, en muista enää tarkasti kohtaa, mutta olen nytkin ihan pyörivin liikkein jalkapohjia hieronut vaipan vaihdon yhteydessä. Kaikkien kosketusten hierottaessa tulee olla ihan höyhenen keveitä.

En kyllä muista tämän tarkemmin nyt, mulla on nuo ohjeet jossain ylhäällä, joten voin ne etsiä ja kirjoittaa, jos jotakuta kiinnostaa.



 
Tulin vain tämän pinon merkkaamaan, kun ajattelin kanssa siirtyä hiljalleen tälle puolelle. =)

Nuita teitin imetysvälejä/syöttövälejä ihmettelin... meillä, kun poika tankkaa yöllä ainakin 5 kertaa... vaatii kai sit maitoa vaan vähän enempi. Saa pääosin korviketta, mutta imetänkin kyllä ne vaivaiset maidot, mitä musta nyt yleensä irtoo. :)

Jahas jahas... siellähän se huutaa seuraavaa nälkäänsä. :whistle:
Palataan! :wave:

Rakkis ja poju 3 pv
 
Onnea nyytin saaneille :flower:

Meil ollu oikein kyläs juoksuu tää vkko...ihanaa ku nyt imetys sujuu ilman rintakumii ni helppo kylässäkii imettää.
Huomen sit jos ei sada nii Tykkimäkeen pitäs lähtee. Juhannus sit ollaa rauhallisesti kotona.

Meil Nökö syö yöllä vain kerran...illal yhelttoist ja sit siin klo 04.00 ja seuraavaks sit jo viim klo 07.30. Päivällä sit tissitellää 2tunnin välein.
Lisämaitoo meil saa viel noin joka toisel syötöllä,mut ei yöllä.

ursula ja Nökö 18pv
 
Mukava lukea miten erilaista ihan imetys voi olla.. Minä olen todellakin liikkunut aika heruvissa piireissä. Ja toisaalta kun on useampi lapsi, sitä ei enää tule juteltua kaveriäitin kans, että miten maito heruu. Mutta todella mukava taas vähän elää tätäkin elämää, eikä vain hoitaa sitä lasta ns. siinä sivussa, kuten monesti useammassan lapsen perheessä pakosta se imetys todella on melkein sivusta houdettava juttu, ei nyt aivan, henkisellä tasolla siis.

Nytkin aluksi pumppasin joka päivä, parhaalla kerralla vahingossa pumppasin 180 ml, muuta onneksi ei tullut mitään vahinkoa, kun vauva söi sen jälkeen ja nukkui yön ihan tyytyväisenä. Nyt maito on rauhoittunut ja ei tarvi enää pumpata. toisen ja kolmannen tytön olen pitänyt rintamaidolla pumppaamalla, kun eivät suostuneet syömään maitoa kuin pullosta päivällä ja rinnasta yöllä. siis 2 -3 kuukautta pumppasin kaiken maidon. Todella rankkaa, en todellakaan suosittele kenellekään, vaikka olis sähköpumppu, kutan mulla oli...


Röyhtäseen
tää vauva on tosi hyvä, joskus saattaa röytäistä kesken syönnin ja jatkaa syöntiään. Toisella kertaa heti kun nostan pystyyn ja toisella kertaa minuuttin päästä, joskus ei ollenkaan, vaikka kuinka odottas. On kyllä välillä todella kova hotkimaan ja silloin menee ilmaakin tosi paljon. Sen aiheuttaa tuo minun hyvä heruminen..:'(

Mahavaivoihin on myös käytössä samat hierontaliikkeet liberon mainoksesta, harso nelinkerroin ja kiertää mahan ympärille niin tiukalle kuin hirviää laittaa (järki käteen), mahallaan käsivarressa, kuplaton-tipat, ja tarkka seuranta mitä erikoista on syönyt juuri ennen kuin mahavaivat alkoi. Jos joka päiväistä kannataa kokeilla niitä yleisimpiä mahavaivan aiheuttajia, ruis, sipuli, omena jne, mikä teillä on aiheuttanut? Minulla eka imetys, etten vältä mitään JES!!!

Eiköhän tässä asiaa jo tullutkin, niin onnea vielä Rakkapanuulle ja kaalimaankakaralle! :flower: :flower:
 
Jestas mikä yö!

Näitä lisää.... :D Mies kylvetti vauvan illalla kahdeksan jälkeen ja sen jälkeen syöttelin sen pitkän kaavan mukaan (puolisen tuntia). Yöunilleen nukahti siis ennen yhdeksää ja heräsi syömään aamulla viiden aikaan! Tosin siinä vaiheessa olin taas itse tietysti jo hereillä yltä päältä maidossa... :/

Meillä ei oo mitään ennaltaehkäsyäkään mietitty noihin mahavaivoihin, kun tää lapsi on niin perustyytyväinen. Syö ja röyhtäisee kiltisti kiitokseksi. Usein kuuluu pieruja rupsuttelevan, mutta hyvä niin, eipä jää se ilma vatsaan vaivaamaan.

Meillä vietetään ristiäisiä 26.7. Ainoa päivä, millon saatiin pappi. Kiireistä aikaa heillä, kun on paljon häitä ja muita....

Kahvin juonnista olisin kysellyt, juotteko kuinka paljon? Sairaalassa varottelivat kahvin olevan yks niitä, jotka maidon kautta tekee lapselle vatsavaivoja (ja suklaa oli toinen!),oon miettinyt, et juonkohan liikaa, kun useampi mukillinen menee päivän mittaan kuitenkin....toisaalta, eipä meillä niitä vatsavaivoja ole ollut eli sikäli... (pitänee koputtaa puuta, ettei tuliskaan!)

Ammu ja Tyttö 18 päivää =)
 

Yhteistyössä