***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Meille syntyi juhannuspäivän 21.6. (rv 39+2) aamuna potra poika mitoin 4060 g ja 52 cm. Synnytys meni hyvin ja oli nopea ensisynnyttäjälle, eikä edes tarvinnut leikellä ja ommella meikänaista kasaan tapahtuman jälkeen.

Te jotka vielä odottelette vuoroanne, suosittelen saunaa, vihtomista ja pulahdusta kylmään järveen. En tiedä oliko sattumaa, mutta supistukset alkoivat tunti saunomisen jälkeen.

Nyt opetellaan vauva-arkea nuoren miehen kanssa. Toistaiseksi ollut melko helppoa, vaikkakin pojan mahaa kipristelee aina imetyksen jälkeen. Cuplaton auttaa hiukan, mutta vauva ei ole perinyt isänsä lahjoja estottomaan röyhtäilyyn ja piereskelyyn. Jos jollakulla hyviä vinkkejä röyhtäyttämiseen, kuulisin mielelläni.
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: !
Kiva huomata, kuinka väki pikkuhiljaa vauvautuu ja vähenee täältä :) . Eihän meitä montaa taida enää ollakaan.

Täälläkään ei mitään uutta. Viime yönä nukuin kuin tukki ilman ainuttakaan supistusta, kuorsasin kuulemma niin että mies ei meinannut saada tönittyä hereille :D .
Neuvolakäynti oli tänään, ja siellä kaikki ok. Yliaikaiskontrolliin ajan sain vasta viikon päästä, eli tasan vko 42.

koitetaan jaksaa vielä vähän aikaa odottelua :)

suvihelmi 41+0
 
Pikkuneiti syntyi

29.6.2008 (rv 41+1) meille syntyi klo 11.29 ihana pieni tyttö 3940g, 50,5 cm ja pipo 37 cm. Eli siis kolmen ässän avustuksella alkoivat supistukset sunnuntaina klo 6.15. Klo 8.00 olin jo sairaalassa käyrillä, jolloin supistukset laantuivatkin hetkeksi, mutta olin kuitenkin 4 cm auki. Klo 9.00 siirryttiin saliin, jossa puhkaistiin kalvot klo 9.45 ja klo 10 sain spinaalipuudutuksen ja n. klo 11 olin täysin auki, mutta koska vauva oli vielä aika ylhäällä meni aikaa ennen kuin aloin ponnistamaan klo 11.20 ja 9 minuutin jälkeen tyttö syntyi. Eli 5 h 20min oli kokonaisuudessaan synnytyksen kesto. Synnytys oli kokemuksena aivan mahtava, en ollut missään vaiheessa kamalan kipeä. Ja pienellä pintarepeämisellä selvisin. Ihanaaa, pystyn jo istumaan.

Tänään kotiuduttiin ja onhan tämä aikamoista opettelua, kun apuna häärää isompikin neiti.
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, rinnat vaan on rikki. Mutta eiköhän helpota jossakin vaiheessa.

Koittakaa kestää kaikki mahakkaat vielä, kyllä se palkinto on sitten odottamisen arvoinen. :hug:

pupukana ja Liisa (esikon keksimä)
 
Onnittelut synnyttäneille :flower:

Ei edelleenkään mitään uutta omaan napaan :/ Olo ihan ok, ei supistele eikä pahemmin muitakaan vaivoja. Kovaa veikkausta käydään vauvan syntymäpäivästä: Mä positiivisesti arvaan et pe 4.7 olis SE päivä. Miehen mielestä vasta 8.7, eli siis meidän veikkausonnella ei ainakaan kumpikaan noista päivistä :LOL:

Jaksamista kaikille mahakkaille :heart:

dodona 40+3
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart: :flower: :flower: :flower: Eipa meita taida enaan olla montaa jaljella, jotka eivat ole viela saaneet nyyttiaan =)

Taalla ollaan siis edeleen mahan kanssa. Nyt olen juuri lahdossa juoksemaan vikaan neuvolaan. Tanaan saan sitten sen ajan sinne yliaikakontrolliinkin. Toivottavasti saisin ajan jo heti alku viikosta, niin paasisi nakemaan et kuinka vaavi voi!

Hyvaa paivan jatkoa kaikille ja hyvaa vointia!

Nina
41+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!

Laiskana ketjuun osallistujana tulin tsempittämään viimeisiä mahakkaita; täällä myös vielä yhtenä kappaleena. Kyllä meidän aika koittaa, ihan pian kaiken lisäksi - lupaan sen :heart:

Mulla yliaikakontrolli varattu ensi viikon perjantaille, toivottavasti Pregnu sait ajan ihan lähipäiville.

Mutta.. hyviä vointeja ja vauvatuulia meille viimeisille!

Sirmu ja Tuukka 40+3
 
Täällä ei mitään uutta raportoitavaa tänäänkään, ajattelin silti ilmoittautua =) . Maha alkaa olla aikas piukee, ja "täysinäinen". Liikkuminen ja kaikki muukin, kuten istuminen hankalaa. Nukkunut olen kyllä onneksi vielä hyvin.
Olen alkanut pikkuhiljaa asennoitua niin, että tämä vauva syntyy ehkä vasta viikon päästä. Kaikki tuntemukset (=supistukset) on jotenkin hiipuneet. Tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta, että meillä olisi joskus vauva. Vielä viikko sitten oli niin toiveikas joka päivä, että ehkä jo ensi yönä...
No, ei tässä kuitenkaan enää kovin pitkään voi mennä, eli yritetään vielä jaksaa sinnitellä masujen kanssa, me viimeiset :hug:

suvihelmi 41+1
 
Onnea vauvautuneille :flower: :flower: :heart:

Huomenna yliaikaiskontrolli. Näytän saaneen ajan melko aikasin kun huomenna viikkoja 41 :eek: Ei sillä että valittaisin =) Ihan kiva päästä tyyppiä kurkkaamaan ja varmistaa että kaikki on hyvin.

Huomenna kyllä voisin jo synnyttää :D. On ystäväni syntymäpäivä :heart:

Edelleen voimia toivottelen kaikille mahakkaille :hug:

katbe 40+6
 
Meille syntyi 29.6 klo 00.55 ihana prinsessa. (Rv 41+6) Painoa ruhtinaalliset 4530g ja pituus 54.5cm. Neiti syntyi sektiolla kaikille yllätyksenä tulleen suuren kokonsa vuoksi. Kaikki meni hyvin ja eilen kotiudumme. Nyt harjoitellaan taasen tätä vauva arkea.

äitsykka ja "Martta" 4vrk
 
Poika :heart:
Vihdoin ja viimein mekin saimme oman rakkaan kullannuppumme 1.7.08 :heart:
4170 g ja 52 cm. Tänään kotiuduttiin sairaalasta, kaikki on ainakin tähän mennessä mennyt hyvin. Poika on todella rauhallinen ja tyytyväinen.
Paremmalla ajalla laitan synnytystarinaa.

Valmet
 
Onpa täällä jo hiljaista! Olenkohan mä nyt viimeinen kesäkuinen joka yhä yhtenä kappaleena :eek:
Neuvolassa taas kävin ja paineet oli nousseet, mutta ei nyt ihan huolestuttavan korkealle... Nyt on pari tuntia ollut alavatsa kamalan kipeä, ei mun mielestä kuitenkaan supistuskipuja..hmmm.... Tylsää on kun lapsetkin lähti mökille mun vanhemien kanssa, en ole tottunut tällaiseen hiljaisuuteen :ashamed: Hoh hoijaa... Mitäköhän sitä tekis?!

Onnittelut kuitenkin taas vauvansa saaneille :heart: ja jos täällä vielä joku mahakas on jäljellä niin jaksamista :wave:

dodona 40+5
 
:wave: täällä myös yksi mahakas vielä

Yliaikaiskontrolli oli tänään ja ultratessa lääkäri sanoi lapsivettä olevan niin vähän että käynnistetään se maanantaina jos ei nyt viikonloppuna synny. Luonnonmenetelmänä antoi mukaan vielä risiiniöljyä. Sitä join aamu kymmeneltä ja kolmelta alkoi tapahtuun :D

Nyt puolisen tuntia on supistellut. Saas nähdä synnytänkö nyt.Lääkärin mukaan yhdeksän kymmenestä synnytyksestä käynnistyy kun on risiiniöljyä syönyt. En ole moisesta öljystä tiennytkään että käytetään käynnistykseen.

Aamulla kun oli kulunut jo pari tuntia litkun juomisesta aloin etsimään tietoa netistä kuinka nopeesti sen ripulin pitäs alkaa. Silloin säikähdin perinpohjin kun useat väittivät että voi ollakin hengenvaaraalinen juttu vauvalle että itselle :eek: :'( Kohtu voi revetä tai jotain jos supistukset alkaakin liian voimakkaina. Että vauvakin voi alkaa ripuloimaan ja tukehtua siihen :'( Olin todella paniikissa :'( Soitin sitten neuvolaan ja siellä terkkari rauhotteli mua et ei niin voi käydä. Hänen monta asiakasta on ottanut öljyä ja mitään pahaa ei ole tapahtunut. Hän vakuutteli että jos olisi pienikin riski niin sitä ei annettaisi. Sanoi että juuri tämä tietty lääkäri monesti antaa yliaikaiseksi menneen raskauden käynnistykseen tätä. Kaiken vakuuttelun jälkeen jäi vielä vähän epäilevä olo ja harmitti et olin jo öljyn ottanu :ashamed: Olishan se voinut syntyä ilman sitäkin. Eikä ole edes varmaa että sillä käynnistyisi.

Nyt siis jään odottamaan voimistuuko supparit. Vessakäynnit ainakin on jo vähentyneet. Eiköhän öljyn vaikutus jo lakkaa.

katbe 41
 
Täälläkin vielä yksi mahakas ilmoittautuu :wave: .

Hiljaista täällä tosiaan alkaa olla, vain me muutamat jäljellä :whistle: .

Katbe: yllätyin, että lääkäri määräsi sinulle risiiniöljyä. Olen kyllä kuullut että sitä on otettu synnytyksen käynnistymiseen, mutta olen itse epäillyt sen auttavan oikeasti. Näköjään onkin toimiva konsti. Onnea matkaan, jos nyt synnytys käynnistyy!

Täällä supistellut pitkin päivää ja yölläkin melko napakasti, mutta ei kuitenkaan vielä riittävän tiheästi. Alavatsaa särkee myös koko ajan jotenkin erilailla kuin tähän asti. Nyt sitten seurailen tihentyvätkö supistukset illan/yön aikana. Toivottavasti jo pääsis pian tositoimiin.

Toivottavasti pian kuullaan taas lisää vauvauutisia, ja päästään itsekin siirtymään vauvautuneiden puolelle :) . Hyviä vointeja loppumetreille!

suvihelmi 41+2
 
Tsau mahakkaat!

Yhtenä kappaleena täällä myös!

Mulla on koko päivän särkenyt ja vihlonut alavatsaan, etenkin istumasta noustessa. Ihan kummallinen, uusi kipu.. toivottavasti normaalia..?

Kauniita vikoja odotuspäiviä mammat!
Sirmu ja Tuukka 40+4
 
Heippa!

Olen ollut kauan poissa.
Viime kirjoituksesta lähdin tosiaan synnärille tositoimiin..

meille syntyi pieni prinsessa rv 41+4 29.6. klo 13.37 , 3635g ja 49cm pipo 36cm

synnärillä jouduttiin olemaan sunnuntaista keskiviikkoon ja kun kotiin päästiin oli tietokone mennyt rikki joten siksi en ole päässyt kertomaan. kerron synnytystarinaa sitten kun olen saanut koneen kuntoon.

wiivi84 & pittuveitta joka oliki rinsenssa 7 vrk
 
Tässä sitten sitä synnytystarinaa:

Eli 28.6 rupes aamulla tulemaan lapsivettä ulos ja sitä lorisikin koko päivän. Iltapäivällä lähdettiin kätilöopistolle,kun alkoi supistuksiakin tulemaan. Olisi joka tapauksessa viimeistään illalla ilmoittautua sairaalaan, koska tulehdusriski kasvaa kun lapsiveden menosta kuluu 10h.

Kunnon supistukset alkoivat vasta illalla kahdeksan aikaan, kun oltiin ensin käyty tunnin kävelylenkillä. Supistukset alkoi tuntua jo todella kipeiltä kymmenen aikaan ja tuntui,että miten mä oon tästä jo kerran hengissä selvinny. Kärvistelin vielä tunnin ja sitten pyysin ilokaasua, mutta siitä tuli vaan huono olo, joten ilman sitä sitten mentiin. Puolen yön aikaan alkoi tuntua, että kohta on pakko alkaa ponnistamaan ja kätilö teki sisätutkimuksen ja antoi luvan alkaa ponnistamaan,vaikka en ollu ku 8cm auki - ilmeisesti uudelleen synnyttäjä voi alkaa jo tässä vaiheessa ponnistamaan. Poika syntyi 7 minuutin ponnistuksella ja kaikki kipu hävis saman tien. Pojalla oli kaksi kertaa napanuora kaulan ympäri, mutta nopeasti kätilö sai sen kaulan ympäriltä pois ja kunnon parkaisu sai äidin kyynelehtimään. Sain pojan rinnalle ja suoraan tissiin se kävikin kiinni. Pojat on siis poikia jo näin pienenä =) . Mulla oli todella hyvät kätilöt ja vitsi lensi heti pojan synnyttyä.

Sairaalassa kaikki meni todella hyvin,vaikka etukäteen stressasinkin tota sairaala hommaa,kun sairaalan vaihto tuli täytenä yllätyksenä (kun se Porvoo on kesäsulun alla). Ei ihan mahdoton ajatus,että jos lisää vielä meille lapsia joskus siunaantuu,että kättärille synnyttämään menisin. Ainoa huoli oli,että pojalla tulehdusarvo nousi aika korkealle pitkän lapsivedenmenon vuoksi (tasan 18h) ja oli jo antibioottitiputus uhan alla, mutta onneksi arvo lähti laskuun ja päästiin kotiin. Torstaina käytiin vielä Porvoon lapsipolilla kontrollissa ja arvo on laskenut normaalilukemiin.

Poika on syönyt todella hyvin ja olen päässyt kunnolla imettämäänkin ensimmäiset päivät. Nyt olen joutunut antamaan pari päivää lisämaitoa,koska ei ole saanut tarpeeksi maitoa. Pääasia että edes vähän saa rintamaitoa. Esikoistahan en juuri päässyt imettämään,koska maito loppui heti kättelyssä. Vauva pääasiassa nukkuu ja syö.

Esikoisen kanssa vaan arki ei ole lähtenyt rullaamaan yhtä hyvin. Kotiin tultuamme olen saanut kyllä hermoja venyttää. Pari ekaa päivää esikko oli kuin itse piru, ei totellut yhtään mitään ja nyt vieläkin välillä iskee pieni piru kylään. Tuntuu, ettei millään saa sitä kuriin. Mutta kai se tästä, onhan tää uusi tilanne hänellekin.

Maamuska & prinssi 6 pvää

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirmu:
Jaahas, taidan olla viimeinen kesäkuulainen yhtenä kappaleena =) Enkös lupaillut niin?
Etpäs ole :wave: Täällä vielä myös mahakas.

Huomen aamusta on käynnistys vähäisen lapsiveden vuoksi. Jännittää jo aikalailla.

Perjantaina kun sitä risiiniöljyä otin supisteli n.3 tuntia. Otin torkut ja supparit oli hävinnyt :kieh: Kyllä suututti ja vitutti suoraan sanoen :headwall:

On vähän semmonen olo et ei ne sitä saa sieltä syntymään keinotekoisestikaan. Sektiolla lopulta ottavat ulos :kieh:

katbe 41+2
 
Niin vaan mullakin sitten synnytys lähti käyntiin pe 4.7., vaikka luulin ettei alkais ikinä :) . Oli supistellut pitkin päivää ja odottelin että tihenevät ja säännöllistyvät. Lauantain puolella 5.7. lähdettiin sairaalaan n. klo 2, ja klo 6.54 syntyi tyttö 4485g ja 54cm. Kaikki meni hyvin ja nopeasti, synnytyssali vaan oli tupaten täynnä ja myös vuodeosastolla oli ruuhkaa kovasti. Tänään jo sitten kotiuduttiin illalla.

Paljon tsemppiä vielä odottaville :hug:

väsynyt mutta onnellinen suvihelmi :)
 
Meille syntyi mitä ihanin prinssi tasan viikko sitten eli 30.6. Jouduin osastolle raskausmyrkytyksen takia ja viikonloppu käynnisteltiin ja maanantaina pääsin saliin kello 16.20 syntyi poika 3.140kg, 48 cm ja 35.5 cm lakki. Perjantaina päästiin vasta kotiin kun minulla verenpaineet niin korkealla ja pikkuinen joutui sinivaloon.

Synnytys oli ihan mahtava kokemus, tekisin sen uudelleen milloin tahansa. Minulla oli ensisynnyttäjäksi suhteellisin nopea synnytys vain 7 tuntia. Muutama ommel tuli mutte mitään pahempaa repeämää.

Peukutuksia vielä yhdessä kasassa oleville :)
 
Nostelenpa viimeisiä kesäkuisia etusivulle, toivotan kovasti tsemppiä viimeisille ponnistelijoille ja muistutan, että juttu jatkuu kesäkuun kullankerät-porukalla (johon ootte varmasti tervetulleita, vaikka nyytin kainaloon vasta heinäkuussa saittekin) tuolla 0-12kk-puolella...

Näkemisiin siellä :wave:

Ammu ja Mimuli 5 viikkoa =)
 

Yhteistyössä