***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Onnea kaikille vauvan saaneille, näitä vauvauutisia tuleekin hurjaa tahtia nyt :heart:

:wave: Täällä ei mitään uutta :| Paitsi oon ihan kyllästynyt jokojoko puheluihin. Tein eilen suursiivouksen kämppään, mulla ei oo enää edes mitään siivottavaa ku oon viimeiset kolme viikkoa siivonnut vaan. Tänään ollaan vietetty aikaa miehen ja koirien kanssa. Oikeastaan olo taas mitä parhain. Täytyy toivoa, että ne supistukset mitä tässä on ollut ovat avanneet ja kypsyttäneet paikkoja ja itse synnytys olisi siten helpompi :LOL: Jotenkin todella malttamaton olo, ei jaksais enää odottaa ja huomenna vasta 39+0.
 
Rypäle: Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä jättää äitisi kommentit omaan arvoonsa. :hug: Mielipiteitä löytyy niin monta kuin niiden antajiakin. Eiköhän kullakin ole oikeus nimetä itse omat lapsensa. :heart:

Täällä tosiaan vatsa on ollut kovana koko päivän (niitä kuuluisia suppareita sitten kai) ja alavatsa kipuillut. Limaa on tullut myös aamusta alkaen. Saas nähdä, joko olisi menoa ensi yönä. Nää kipuilut ja tuntemukset on ainakin erilaisia kuin kertaakaan tähän asti. :x

Mä alan kans olemaan ihan kypsä sukulaisten ja kavereiden kyselyihin. Ja kun ketään ei tunnu ymmärtävän, että EI, EN ole turhautunut tähän odottamiseen. Ikävä tuottaa pettymys, kun en kärsi...Huh! |O

Jokos siellä Elppaa jännittää? Miten on viimeinen lapseton päivä vietetty? Ihan suunnattomasti tsemppiä huomiseen!! Eikö olekin ihana ajatus, että huomenna olet ÄITI :heart:
 
Paljon onnea vauvautuneille :heart: :flower:

Tsemppiä mahakkaille ja suppareita niitä toivoville :hug:

Meillä mies oli kiitettävästi tukena synnärillä :heart: tais vaan olla kauhuissaan kuitenkin, vaikka muuta väittää =) Hieman oli pahoinvoivan olonen ponnistuksen ja istukan välin, liikaa kuulemma eritteitä :LOL: mutta ison plussan annan :heart:

Pikkuneiti ilmottaa, jotta tissin aika :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Jokos siellä Elppaa jännittää? Miten on viimeinen lapseton päivä vietetty? Ihan suunnattomasti tsemppiä huomiseen!! Eikö olekin ihana ajatus, että huomenna olet ÄITI :heart:
Vähän joo :D KAIKKI soittelee, kiitos yli-innokkaan anopin ja nopean tekstiviestikäden. Nyt tulee jo onnittelupuheluita :headwall: Mutta pitää toista ymmärtää, ensimmäinen lapsenlapsi.

Miehen kanssa vietetty päivää kaupungissa lounastaessa ja kaupassa käyty hakemassa "kuivat" tarvittavat kaappiin varmuuden vuoksi, eli keksejä, pastaa vuodeksi ja pakkaseen valmiita sapuskoja.. Tänään piti viettää "parisuhdepäivää", kun ollaan vikaa kertaa kahdestaan.. eli loppupeleissä mies pelaa pleikkaa, mä löhöön ja luen :heart: Ollaan kuitenkin yhdessä.

rypäleelle hali :hug: Ilkeetä kun ei saa itse elää omaa elämäänsä :( Tsempit!

Elppa & Antsa 42+0
 
heippa hei.
tänään ollu tunnin verran sillee et alavatta välil kipee,en tie onko supistuksia vai mitä,saas nähdä =) kauheen väsyny ollu jo viikon,onkohan se niin et vaistomaisesti nukkuu varasoon ennen vauvan tuloo,ku muuten oon koko raskausajan ollu tosi pirtee?

kiva kuulla et synnytykset on ollu suht helpoja,ehkä siitä itsekkin sit hengissä selviää

möksmöks ja pallukka 38+3
 
Rypale: Juu tosiaan koita olla pahoitamatta mieltasi aitisi ajattelemattomista kommenteista. Kylla sinulla on taysi oikeus nimeta lasesi kuten haluat. Se tulekee tytto vai poikka is out of your hands, joten sellaisesta kommentoiminen vaan toisesta korvasta sisaan ja toista ulos :hug:

Tiivari: Kylla noi sun oireilut nyt kuulostas melkosen lupaavilta. Apuva kohta sinakin olet sitten nyytin haku reisulla :heart:

Moksmoks: Ma kanssa ollu viime aikoina kauheen vasy. Oliskos siten tosiaan sita varastoon nukkumista?

Taalla ollaan kanssa yhdessa kasassa. Edelleenkaan ei suppareita, ei sukkapuikko tuntemuksia (mita sitten lie ovatkaan), ei limatulppaa ei sitten yhtaa mitaan. Olen vetanyt ehka noin miljoonat paikkarit tanaa pitkin paivaa ja viellakin vasyttas. Olisko se toi harmaa saa vai mika lie, kun on niin vasynyt. Mutta toisaalta on ollut ihanaa, kun on voinut vaan nukkua, kun toisinaanhan ne yo unet on ollu yhta tuskaa.

Tanaan sitten tajusin, etta mullakin se laskettu aika ihan oikeesti lahestyy. Mullahan on tanaan viikot 39 tasan elikkas viikko viella. Tosin eihan se sita tarkota, etta sillon mitaan valttamatta tapahtuis, mutta onhan se jonkinlainen rajapyykki joka on kiva vihdoinkin saavuttaa.

Hyvaa illan jatkoa kaikille!!!! Voikaa hyvin! Ja toivottavasti te kaikki oireilevat paasisitte jo tana yona tositoimiin!!! Ja olikos silla Elppallakin kaynnistys paiva huomenna? Onnea matkaan!

 
Rauta-arvoista: Sita minakin viime viikolla epailin ja neuvolassa niista kysellin. No ne jai sillon kuitenkin katsomatta, etta huomenna, kun mulla on neuvola meinaan muistaa tarkastatuttaa ne ensimmaisena! Mullahan ne sillon jo alkuaikoina paasi tipahtamaan ja sen jalkeen olen syonyt rautaa. Mutta katsotaan nyt, voi tosiaan olla, etta kysymys on alhaisesta hempasta ja pitaa lisata rautaa nain loppua kohden.
 
Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että rauta-arvot on tärkeä saada kunnon lukemille ennen synnytystä, kun sen yhteydessä kuitenkin vääjäämättä laskee. Ja niinhän se tietysti onkin, kun verta siinä menettää jonkin verran.
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower:

Mä oon kans ihan masis ollu koko päivän, hitto ku vaan sataa kokoajan ettei viitti päätä pistää pihalle |O
Ja kahdet päikkärit oon mäkin vetäny jo tänään, ja vieläkin väsyttää. Mulla noi hemoglobiinit oli jo alussa tosi alhaset 125, ja nyt ne on 116, rautaa syön vaan joka toinen päivä kun terkan mielestä niitä on nyt turha ruveta nostamaan, vaan yritetään pitää ne nyt samassa.

Rypäle sun äiti kuulostaa vähän samalta kuin mun :/ johan se tossa yks päivä väläytti, että vauvan nimi pitää sit alkaa T:llä (ehkä sen takia kun munkin nimi alkaa) mutta kävi kyllä niin riepomaan, että sehän ei sitä päätä :headwall:

Tiivarilla kuulostaa kyllä nyt oireet hyvältä :D

Jee meijän lähipubi on remontin takia suljettu, pysyypähän mieskin useemmin kotona, hah hah :kieh: se on ollu sille ku toinen olohuone, tosin kyllä van viikonloppusin, mutta silti, ai että mä oon vahingonilonen :LOL:

Ja nyt on niin törkeet suklaa-niksat, että mä en kestä |O eikä kaapissa oo mitään hyvää.

MP 38+3 <-vasta :snotty:
 
Hui ku te ootta pulissu paljon! :D Nyt ei kyllä kerkee kaikkea lukea. Varmaan muitakin jo päässyt jakaantumaan tässä välissä? Ei kai kaikki sitä juhannusta jääny odottamaan :LOL: Meille syntyi 13.6.08 klo 12.46 tyttö :heart: Eli käynnistyi sitten ihan itsekseen (lääkärin sisätilatutkimus oli siis tehokas), neiti tuli maailmaan 7,5 tunnissa. Eli rytinällä mentiin. Neidin mitat oli 51cm ja 3505g. Kotiin päästiin sunnuntaina ja vauva voi erinomaisesti, mä vielä vähän parantelen sotavammojani ;) Mutta lisää tarinaa joskus myöhemmin. Tsemppiä vielä kovasti loppumatkalaisille, kyllä se palkinto kaiken hyvittää =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Täällä tosiaan vatsa on ollut kovana koko päivän (niitä kuuluisia suppareita sitten kai) ja alavatsa kipuillut. Limaa on tullut myös aamusta alkaen. Saas nähdä, joko olisi menoa ensi yönä. Nää kipuilut ja tuntemukset on ainakin erilaisia kuin kertaakaan tähän asti. :x
Täällä kanssa on ollut koko päivän suppareita ja limaa tullut koko päivän ulos. Nyt on pari tuntia tullu melko säännöllisesti kunnon suppareita,että kai tässä kohta pitää ruveta tota lähtöä miettimään jos jatkuu...

Maamuska 40+3
 
Iltaa!

Olikin urakkaa tän läävän siivouksessa. Mä heiluin imurin kanssa ja maha painoi oikein kunnolla, vaan ei yhtäkään supistustakaan saanut aikaiseksi :xmas: Saunassakin käytiin, niin että nyt on vain se viimeinen ässä kokeilematta :D Jos vaikka viittis siihenkin ryhtyä päivän päätteeksi.

Mun mummu soitteli jokin aika sitten ja oli taas niin hauska kun ihmetteli, että miten ne siellä neuvolassa eivät osaa laskea kun mulla menee jo toiseen kertaan lasketun ajan yli :D Ihan persiilleenhän se on laskettu kun ei synny laskettuna päivänä. Mä sitten väänsin taas ratakiskosta mutta tuskin se täysin tajus, vähän höppänä alkaa olla...
Esikoista odottaessa mua piinattiin puhelimitse oikein kunnolla. Porukka oli suorastaan tuohtunutta kun ei vieläkään oo syntyny ja miksei se nyt synny ja vieläkö oon vaan mahani kanssa jne. :kieh: Siitäkin oltiin niin tyrmistyneitä kun en ollut jo itku kurkussa tuskaisena vaan voin jopa oikein hyvin vaikka rv:t oli 41+.

Mun tekee niin mieli turkinpippureita..! Lähden hakemaan kunhan tuo sade tuosta vähän laantuu ja on saatu tyttö nukkumaan. Otettiin siltä unitutti tänään pois, nukahtamiseen se on sitä mussuttanu ja tänään isi sit leikkas kumiosan irti ja näytettiin että hajalla on, ei voi enää käyttää. Tyttö ei tajunnu miksei sitä voi korjata :D Tuolla se nyt huutelee sängyssään meitä vuoronperään, toivottavasti ei mee yö ihan hulinaksi...

 
Meille syntyi poika 12.6 klo 7.33. Painoa vesselillä oli 4 385g ja pituutta 52 cm, pään ympärys 36 cm. Synnytys meni kaikin puolin hyvin. Juuri kotiuduttiin monen vaiheen jälkeen... Tulen kuhan jossain vaiheessa ehdin kertomaan lisää synnytyksestä ja kaikesta.

Mandariini ja poju
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Täällä tosiaan vatsa on ollut kovana koko päivän (niitä kuuluisia suppareita sitten kai) ja alavatsa kipuillut. Limaa on tullut myös aamusta alkaen. Saas nähdä, joko olisi menoa ensi yönä. Nää kipuilut ja tuntemukset on ainakin erilaisia kuin kertaakaan tähän asti. :x
Täällä kanssa on ollut koko päivän suppareita ja limaa tullut koko päivän ulos. Nyt on pari tuntia tullu melko säännöllisesti kunnon suppareita,että kai tässä kohta pitää ruveta tota lähtöä miettimään jos jatkuu...
Onko sulla kovin kivuliaita ne supparit? Mä en oikein tiedä tosiaan, että miltä pitäis tuntua. Mut kai sen sit tietää, kun on aika lähteä... :/

Melcarannille onnittelut vauvasta :heart: :flower:
Onnittelut myös Mandariinille pojasta :flower: :heart:

Tiivari ja Tyyppi 41 + 1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Esikoista odottaessa mua piinattiin puhelimitse oikein kunnolla. Porukka oli suorastaan tuohtunutta kun ei vieläkään oo syntyny ja miksei se nyt synny ja vieläkö oon vaan mahani kanssa jne. :kieh: Siitäkin oltiin niin tyrmistyneitä kun en ollut jo itku kurkussa tuskaisena vaan voin jopa oikein hyvin vaikka rv:t oli 41+.
Joo, just toi tilanne on täällä meneillään. Pitäis olla oikein surkee ja sängynpohjalla vissiin tässä vaiheessa raskautta, eikä missään nimessä poistua kotoa enää kaupungille tai minnekään. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Esikoista odottaessa mua piinattiin puhelimitse oikein kunnolla. Porukka oli suorastaan tuohtunutta kun ei vieläkään oo syntyny ja miksei se nyt synny ja vieläkö oon vaan mahani kanssa jne. :kieh: Siitäkin oltiin niin tyrmistyneitä kun en ollut jo itku kurkussa tuskaisena vaan voin jopa oikein hyvin vaikka rv:t oli 41+.
Joo, just toi tilanne on täällä meneillään. Pitäis olla oikein surkee ja sängynpohjalla vissiin tässä vaiheessa raskautta, eikä missään nimessä poistua kotoa enää kaupungille tai minnekään. |O
Nimenomaan. Niitä pistää ärsyttämään kun eivät pääse lohduttelemaan epätoivossaan vinkuvaa äitiä sillä kuuluisalla lauseella "Yksikään ei ole mahaan jäänyt" :D Onhan se nyt hiton kummallista jos äiti vaan rauhassa odottaa vaikka la oli ja meni...
 
Nii, meillä pitäisi vaihtua huomenna nettiliittymä. Joten jos munsta ei kuulu mitään niin johtuu tod.näk. vaan yhteyskatkoksesta, EI jakautumisesta =) Eli älkää intoutuko turhasta. Harmi vaan, että osuu just näille jännille päiville. Toivotaan kuitenkin, että vaihto käy sujuvasti...

Mutta varmuudeksi siis jaksamista kaikille mahakkaille, ja tsemppiä synnyttelijöille :wave:
 
Hei vaan!

Onpa teiltä tullut tekstiä...huh! Ja vauvoja syntynyt.....ONNEA :hug: !
Täällä yhä kasassa, tasan viikko yli lasketun ajan. Todella iso olo ja väsynyt......!
Torstaiksi sain ajan äippäpolille....katsovat tilannetta!

Tintti ja Molla 41+0
 
Onnea Melcarann ja Madariini teille molemmille tasapuolisesti :flower: :flower: :flower:
Taalla kateellisena, mutta puolestanne iloiten luen vauva uutisista.

Jokohan se Maamuska lahti synnarille? Kuulostivat sen verran lupaaville hanenkin oireensa =)

Taalla ilta kuluu rattosasti kirjaa lueskellessa, sehan on sellasta sadepaivan tekemista, vaikka taalla jo tuo sateen tulo vahan rauhoittuikin. Kaikki taalla ok, joten toivottelen kaikkille hyvat yot ja voinnit! Huomenna on taas paiva uus, joka voi merkita meista toisille tosi toimia..... Woo hoo!
 
Meidän vauva liikkuu mahassa niin kovin että sattuu ja tulee ihan huono olo! Mietin jo eilen illalla mahtoiko kääntyä "väärin päin"...
NasuMasun kertomuksen jälkeen itsekin vähän pelottaa onko vauva raivotarjonnassa, liikkeet on koko ajan tuntunut navan ympärillä. Muista lapsista potkuja tuli kylkiluihin ja rintojen alle että heistä en moista huolta kantanut. Neuvolatäti on kyllä ollut rv 33 sitä mieltä että pää alaspäin ollaan... Mulla on viimeinen ultra ollut rv 20.
Mahtaakohan ne synnärillä ultrata vielä jos asiasta mainitsen sitten kun synnytys joskus lähtee käyntiin ellei tietenkään yliaikaiskontroliin jouduta? Siellä ne kyllä ultraa.
Mun täytyy ilmeisesti tehdä kaikista asioista hermoilun aihetta näin viime metreillä...

Mulla on vaan pari päivää ollut maha ihan arka kun vauva rymyää siellä niin valtavalla voimalla!!! Tuskin synnytyskään on ihan lähellä jos toinen on noin energinen! Eikös ne lääkärit sano että vauvat rauhoittuu vatsassa muutaman päivän ennen syntymää?!

Kaikki on niin masentavaa ollut tänään :headwall:
Vettä on satanut koko päivän, väsymys ollut valtava ja maha niin arka ettei oikein mikään ole onnistunut ja aika kulunut etanan vauhtia... Turvotusta jaloissa paljon ja ihan mieletön närästys kahden kahvikupin jälkeen!!!
Sorry valitus... Eihän tässä toivottavasti enää montaa viikkoa joudu kärvistelemään :ashamed:
Synnytyskin vaan jännittää tosi paljon...

Hyvää yötä kaikille ja parempaa huomista sitä kaipaaville :heart:

Ja onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille :flower:

Valmet 39+4
 
Öitä! Täällä kasassa edelleen. Jos tämä vauva ei ala tulla ensi yönä niin miulla on se aika ä.pojille aamusta. Saas nähä mitä sanovat siellä. Ottavatko sisään vai laittavatko kotio kasvamaan.... Tosin eivät kai anna kasvaa enemmälti kun on se RD. Viime yönäkin suppaili jonkin aikaa etten saanu kunnolla nukutuksi,nousin sit viideltä kattoon telkkaa. Aamupäivä unet piti kuitenki ottaa elokuvan jälkeen... Onnea vauvoista jotka jo saaneet :flower: tv. amati ja tahvo rv40+vartin päästä 3pvä
 
Kiitos paljon taas teille, ku sai purkaa! :hug: Miehelle ku ei tollasesta hirveesti kehtaa valittaa, ku se ei mun äidistä muutenkaan perusta, enkä haluu pahentaa asiaa...

Tässä välissä taas onnittelut vauvaantuneille! Tätähän saa hokea koko ajan..!

Ostettiin porukalla miehelle 30v lahjaks crosstraineri ja vetäsin sillä tossa vartin treenin. Kyllä hiki virtas, ku ei oo mitään kävelyä rankempaa yli puoleen vuoteen tehny! Mutta paljon paremman mielen teki, ku sai vähän hikeä pintaan. :)

Rypäle 39 (+1 ihan kohta)
 
heippa kaikille!

Taalla ollaan viela yhdessa paketissa. Eilen istuin pubissa nelja tuntia kun kavereiden kanssa osallistuttiin hyvatekevaisyys pubi visaan puolen kylan kanssa. Tultiin neljanneksi!!!
Ei se ole kun vajaan kilometrin paassa vaan voi kun matka oli pitka kavella. Sitten tuntui ettei koko yona saa nukuttua. Selassa ja mahassa oli menkkamaista sarkya ja jalkoja kolotti. Yo meni niin hitaasti vaan aamusta sitten sain nukuttua. Viela lahdin kaymaan kaupassa kun kotona ei jaksa olla. Sain kyydin kaverilta ja otin linja-auton kotiin.
Tanaan on ollut alaselka niin kipea en tieda olisko tama vauva kohta tulossa vaan onkohan muuten vaan selkakin hajoamassa.
Huommenna katilo poikkeaakin tassa meilla aamusta joten ei tarvi mihinkaan lahta.

Leena ja masukki asukki rv40+4
 
huomenta.

taas yksi tooosi huonosti nukuttu yö takana.päätin nousta ettei mies jatkuvasti herää mun kohnaamiseen,no laitoinpa sille kahvin ja aamupalan valmiiks :heart: taitaa sydänkohtauksen saada kun on se aika harvinaista herkkua,heh

rauta-arvoista:mulla huidellu 120alapuolella,2viikkoo sit oli tasan 120. alkuraskaudes ol 140 paikkeil mut rupes laskemaan. ihme kun se mitataan vaan 2vko:n välein vaikka on hiukan alhaalla ollu? miten usein teillä mitataan?

jospa meen taas häärää jotain.

 

Yhteistyössä