***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Ilmoittaudun myös vielä jakautumattomiin...
Eilen kävin tai siis yritin käydä laittamassa muutaman rivin tänne - mutta ne katosi bitti taivaaseen... paremmalla onnella nyt.

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: montakohan juhannusvauvaa on meidän listalaisille tulossa...

Iskiasoireet täällä pahenee taas, toisaalta supistuksiakin ollut jonkinverran alkuöistä... muttei vielä mitään tosi toimiin viittaavaa.

Tiivari: Mulla mies ollut äitiyspolilla yleensä mukana. Sekä edellisissä raskauksissa, että nyt tätä kolmatta odottaessa.

Suomuurain 40+4
 
Alkaa tää odottaminen jo niin kypsyttään, että oon surffaillu koira sivuilla ja ruvennu kuumeileen tolle meijän karvakorvalle kaveria :whistle: kun ne koiravauvat on niin lutusia :heart:
Onneks mies palauttaa aina maanpinnalle, että kyllä meille yks tommonen riesa riittää, että ei kiitos kahta B) no ehkä siitä vauvasta tulee meijän koiran kaveri :D

Kyllä taas masensi neuvolantädin sanat, "kyllä siihen voi mennä vielä kuukausi, ennen kun se vauva on sun sylissä" |O mä en jaksa odottaa :'(

Pitäiskö sitä pyhittää tää päivä taas siivoukselle, kun eilen en saanu mitään aikaseks.
Mä oikeesti poden huonoa omaatuntoa tästä kotona olemisesta :ashamed: vaikka ei tarvis, mutta.... ehkä se helpottaa sitten kun se vauva on täällä, niin on joku syy :/
Nukkumaan mennessä sitä tajuaa, miten yksin on ollu koko päivän. Eilen en nähny yhtään ihmistä, enkä jutellu kenenkään kanssa :eek: (siis ennen ku mies tuli kotiin 22.00) Pitäis varmaan vähän laajentaa näitä reviirejään, ettei tuu ihan mökkihöperöks :whistle:

Jee sais vihdoin alotettua sairaalakassinkin pakkauksen, vielä sieltä puuttuu vaikka mitä, mutta pikku hiljaa :whistle:

Rakkapanuu apua, munkin mies on sairaala/piikkikammoinen, mitenköhän se suoriutuu tehtävästään :eek: no pitää passittaa se johki käytävälle jos näyttää että taju menee.
Mun mielestä toi kerho-juttu ois hyvä niin siellä vois niitä nimiä ja kuvia levitellä ihan vapaasti.

Mutta nyt sinne siivoon :wave: jaksuja kaikille

MP 38+4
 
Uusi perheenjäsenemme on sitten saatettu maailmaan! Akkavallan alle saatettiin pieni mies painoa 3370g ja pituutta 47 cm. Pikkumies syntyi rv 38+4, eli maanantaina 16.6. kello 7.11.

Synnyttäminen on raskasta...3:s kerta ja ei tunnu helpommaksi käyvän, onneksi se on ohi ja molemmat voivat mainiosti! Säästän kärvistelijät yksityiskohdilta vaikka niitä varmaan haluaisitte palavasti kuulla. Pakolliset 2 vrk oltiin sairaalassa, siis kotiuduimme pari tuntia sitten. Suloinen poikanen ja tämähän on aivan puolueeton mielipide!

Raakkis, kiitos vaan tyhjästä. Et luvannut vaihtokauppoja, joten täytyi sitten ottaa ohjat omiin käsiinsä!

Ja tytöt, kyllä 3 ässää toimii. Ja arvatkaa kuinka monessa kodissa pannaan nyt ja se saunakin sitten päälle. Imuroikaa nyt vaikka ensin ja vaihtakaa ne lakanat! ;)

Sirkkis ja Pikkumies 2 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Äippäpolilla käyty tarkistuttaan paikat, eikä siellä kummoista ole tapahtunut. Vauvalla kuitenkin kaikki ihan priimakunnossa. Tähän odottelun lisäks siis tiedossa lisää odottelua ja neuvolakäynnit normaalisti vaan :ashamed: En jaksais enää minäkään tätä unettomuutta ja kipuja.
Hienoa, että vauvalla kaikki hyvin. :heart: Puhuttiinko mitään, että koska tarvittaessa lähdetään käynnistelemään?
Juu elikkäs sain käynnistyspäiväksi 27.6. tarvittaessa! Jospa ei tarvisi odotella ihan niin pitkään. Ny on tullu rusehtavaa vuotoa koko päivän ku lääkäri runteli paikkoja ihan kivasti
:x =) Kyllä mun mies oli äippäpolilla mukana, ja siellä kyllä näkee harvoin odottavia äitejä yksinään tutkimuksiin menossa. Oispa se kamalaa jos joutus miehen jättämään kotiin kun kuitenki se on yhteinen juttu!!
 
Pistin tällasen kysymyksen tonne "mitäs nyt"ille, laitanpa tännekki, jos joku viisaampi taas jaksais valistaa ekakertalaista....?

ELI: Onko normaalia, että koko päivän aikana on tuntunu vaan n 6-7 liikettä? rv 39+1.

Tiedän, että liikkeet vähenee, ku tilat käy ahtaaks, mut aika vähältä kuulostaa... Koko päivän oon pakoillu sadetta sohvalla, ni en usko, että liikkeitä olis jääny huomaamatta. Oon yrittäny herätellä vauvaa, syöny ananasta (sokeri) jne...

Nyt näköjään kaveri vähän tönäs, eli uskon kyllä, että siellä hengissä ollaan. Mut näinkö vähän sen enää kuuluu liikkua? :eek: Vai pitäiskö huolestua? :/
 
Ilmoittaudun kasassa olevaksi. Eilen tosiaan alkoi kuuden jälkeen tulemaan säännöllisesti suppareita, jotka alkoi olemaan jo varsin tuntuvia. Soittelin synnärille ja käskivät tulemaan käymään,kun uudelleen synnyttäjä olen. Puolen yön aikaan mentiin ja olihan ne supistukset vajaa viiden minuutin välein todella voimakkaita. Paikat ei ollu auki kuin sormelle, joten jäätiin lepäilemään lepohuoneeseen. Aamuyöllä kaikki loppui, kun seinään. Vajaa 12h supisteli ja sitten ei mitään. Pyysin päästä lähtemään kotiin, koska mitään voimakkaita suppareita ei enää tullut ja paikat ei ollu auenneet yhtään yöllisestä tutkimuksesta. Olisin joka tapauksessa joutunut sieltä siirtymään viimeistään huomenna Kättärille, siis Porvoosta. Potkivat kaikki huomenna klo 15 mennessä ulos,kun osasto suljetaan. Kätilö,joka otti mut sisään yöllä, oletti että uudelleen synnyttäjänä olen aamuun mennessä synnyttänyt - ja niin oletin minäkin yöllä ja jouduin kokemaan aika suuren pettymyksen, koska ne supparit mitä mulla oli, ei kuitenkaan mitään heiveröisiä ollu (käyrällä maks. 100 ja mulla supparit huiteli siellä 80-90). Eli palasimme aamulla pettyneenä kotiin, mutta ehdittiin käväisemään edes Porvoossa - olisin niin mielelläni siellä synnyttänyt. Eli nyt siis suunnataan joskus kättärille tai Jorviin.

Olen vaan ihan sekaisin, kun en oikein nyt enää tiedä milloin tässä pitää edes sitten sairaalaan lähtee. Kätilöllekin asiasta mainitsin niin on kuulemma aika yleistä uudelleen synnyttäjillä, että näin käy. Kroppa vaan antaa varoituksen,että homma on lähellä - niin varmaan. En oo ikinä vaan kuullu,että uudelleen synnyttäjällä loppuu homma kuin seinään. Sanoinkin miehelleni,että seuraavan kerran kuin yritetään lasta lähtee ulos vääntämään niin lähdetään vasta kuin vedet menee tai saa kantaa mut autoon omilla jaloilla en lähde.

Että tämmöistä tällä kertaa, mutta muuten menee ihan hyvin.

Maamuska 40+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
ELI: Onko normaalia, että koko päivän aikana on tuntunu vaan n 6-7 liikettä? rv 39+1.
Mä sain neuvolasta ohjeet loppuraskauden liikelaskentaan. Eli 10 liikettä pitäisi vähintään tuntea 1h aikana. Tarvittaessa yritetään vielä toinen tunti (eli aloitetaan laskeminen alusta). Ennen aloitusta kannattaa juoda vaikka oikein makeaa mehua. Ajankohta kannattaa valita niin, että tiedät vauvan olevan hereillä. Jos ei tunne väh. 10 liikettä/1h, niin yhteys äippäpolille!!

Toivotaan, että saat liikkeet tuntumaan! :hug:

*muoks* Lady Di, olikin jo näköjään laittanut ohjeet =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Miss Piggy: Syön, nukun, tylsistyn, surffaan, katon telkkua. Siinäpä se :whistle:
Peesi :wave:
Nyt onneks mies mun kanssa kotona koko loppuviikon, eli todennäköisesti siis synnytykseen asti =)

Maamuska: Olin ihan varma, että oot päässyt tositoimiin. Toivottavasti seuraavalla kerralla ei enää supparit lopahda :hug:

Huomenna meillä on siis yliaikaisuuskontrolli klo 12. Ja kiitosta vaan kommenteista, otan siis myös miehen mukaan.
 
moikka täälki ollaan vielä yhessä koossa ja oon ihan kyllästyny tähä raskaana olemiseen mut kyllähän tästä saa sen arvosen palkinnon et kannattaa . öisin on kyl tullu kipeitäki suppareita mut sit ne loppuu keskenkaiken. kaikkee on kokeiltu saunaa seksii ei tunnu auttavan .huomennaki ois neuvola ja oikee ärsyttää mennä sinne ku viimeks terkkari oli sitä mieltä et ei enää nähä ens viikolla .mut sinne mä taijan tallustella kuiteski . ja onnee kaikille vauvansa saaneille :flower: hyviä öitä vaan kaikille mä lähen syömää oma tekemiä hampurilaisiii
:p :p
 
Taalla ilmottaudun yhtena kappaleena olevaksi. Mulla tosi busy paiva takana. Kavin neuvolassa ja kaikki tuntui olevnan ok. Paitsi, etta neuvala hoitaja jo aikaa sitten sanoi, etta vauvan paa olis kiinnittynyt ja nyt se sitten sano, etta ei olekkaan kiinnittynyt vaan siella edelleen heiluu. Rayh, ei siis edes sita edistysta mulla ole tapahtunut. Verenpaineet oli ok, ja se hemoglobiinikin oli kohtuullinen, etta se meikalaisen vasymys johtunee sitten jostain muusta syysta. Sydanaanet oli hyvat ja painoa tullut taas noin puoli kiloa lisaa viikossa, etta massailty on. Pissasta loyty pikkasen sokereita, joten nyt se massaily taas kylla loppuu.

Sitten sain tanaan ilo uutisen. Olen nimittain etsiskellyt isompaa asuntoa jo jonkin aikaa ja tanaan sitten vihdoinkin sain tarjouksen kohtuu vuokraisesta asunnosta tosi kivalta alueelta. Kavin katsomassa asunnon ja se oli tosi passeli. Pikkasen siella pitaa maalata, mutta muuten se oli taysin remontoitu. No nyt tietty nyt mulla alko uudelleen toi siivous rumba. Just kun oon kerennyt taalla kaiken siivoomaan (ikkunat pesty, lattiat pesty ja vahattu, kaapit puunattu ja jarkattykkin sataan kertaan jne.) ni nyt sitten kaikki uusiks. Oh well tuleepahan sitten harrastettua tota S:aa oikein urakalla :LOL: No nyt oo sit ihan puhki kun oon koko paivan juossut naita asioita. Eli valmista kauraa olen kaatuu sankyyn ja jaada sinne kattoo telkkaa.

Sirkka-Liisalle HURJASTI ONNEA pienen pienesta pojasta :flower: :flower: :flower:

Nain se vaki vaan vahenee taalla! :)
 
Yhtenä kappaleena täälläkin ollaan! Onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Mulla oli kyllä mielenkiintoinen neuvolareissu tänään, kun heti ekaks neukkatäti sanoi, että mä näytän jotenkin erinnäköseltä. No, ehkä kun naama oli heti aamusta ihan turvoksissa, mä ajattelin. Mutta kovasti mulle vakuuteltiin tänään, ettei enää ens viikolla nähtäis neuvolassa. Olin kuulemma sen näköinen, mitä sitten lienee neuvolassa tarkoittikin. Kai niin kypsän näköinen!

Mun masu on valahtanut alemmas, mutta edelleen kuulemma sf-mitta oli viikossa kasvanut sentillä eli oli nyt 34,5 cm. Painoa oli tullut 1300 g/vko :eek: eli turvotusta on tosiaan...Apua, nyt on tullut 17,5 kg lähtöpainosta!!!

Katsotaan nyt, kuinka moni on juhannuksena tositoimissa. Mä mielihyvin kuuluisin siihen sakkiin. Kunpa voisin lähettää täältä edes muutaman supparin, menkkajomotuksen ja sukkapuikkovihlonnan muille, täällä niitä riittää!!!

Pitää kyllä uskaltaa mennä tonne sängynpohjalle yrittämään edes unta!

pupukana 39+4
 
Täällä tän päivän saldona yksi kipeä vihlaisu alavatsassa kauppareissun jälkeen -aika säälittävää.. Lisäks maha oli alkuillasta ihan ruikulilla (mikä tod.näk. johtui sokerittomien karkkien & viinirypäleitten liiallisesta syömisestä). Joo, kai sitä vois käydä nukkumaan. Huomenna aamusta sit neuvolaan (jokohan olis vika kerta..) -alkaa kypsyttää toi neuvolassa ravaaminenkin jo..

turhautunut Mouse, rv 39 tasan
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Tänään taas oli neuvola-käynti, mutta ei mitään erityistä sielläkään... Paino oli ensimmäistä kertaa pudonnut (500 g edellisestä käynnistä), kun ei tuo ruoka ole niin kauheasti maistunut. Kaikki muu kuten aikasemmin: paineet hyvät, hb huono, virtsa puhdas, vauva kuulemma harvinaisen liikkuvainen :D

Juhannukseksi aion lähteä muun suvun kanssa mökkeilemään! Terkkarillekin puhuin et tekis niin mieli viel lähteä ja hän oli sitä mieltä et siitä vaan. Lähimmälle synnärille on "vaan" 50 km ja th neuvoi vaan et jos yhtään tuntuu et vauva lähtee tulemaan hurjaa vauhtia, niin sit mieluummin ambulanssilla kuin omalla autolla synnärille :LOL: Vaan eipä mua toi pahemmin jännitä...jos vanhat merkit paikkansa pitää niin reippaasti mennään yli LA:n!

Joko täällä on muuten veikkausta siitä kuka kesäkuisista synnyttää viho viimeisenä? :attn: Mä kun olen muutenkin tuolla yhtenä listan hännänhuipuista, niin otan varmasti osaa kilpailuun :wave:

dodona 38+3
 
Kun puhutaan kipeistä supistuksista, niin onko ne semmosia hetkellisiä muutaman minuutin vai voiko ne kestää pidempään kerrallaan?
Mä kävin reippaalla kävelyllä ja kesken matkan rupes ihan mahottomasti sattumaan tohon ylävatsaan ja se kipu ei hellittäny ollenkaan, kesti ainakin 20minsaa ennen ku rupes helpottaan, mutta vieläkin särkee ilkeesti vaikka siitä lenkistä on jo 1,5h :/
 
Miss Piggy Mä sanoisin ihan vaan omien kokemusten pohjalta et ei toi kyllä supparilta kuulostanut. Kipeät supparit on pikemminkin sellasia aaltomaisia... et tuntee jo hetkeä aiemmin et nyt se tulee, kestää ehkä sen pari minuuttia (yleensä tuntuu enemmän alavatsassa ja selässä) ja sit helpottaa... Olisko sulle tullu joku lihaskramppi?! Hmmmm...

 
Kyllähän se kaveri rupes liikkumaan, ku tarpeeks veti ananasta ja jakso oottaa. Tää on muutenki se jumppa-aika. ;)

Nyt on vaan karsee olo, ku selkä on niin kipee, ettei ihan tosissaan liikkeelle pääse. Vissiin noidannuoli tai joku, ku ei kädet nouse, pää taivu eikä oikeen henkikään kulje. Onpa taas hyvä ajotus, ku mies on duunissa... :headwall: Rupee jo oksettamaan, ku ei tarpeeks happee saa, vaik jo 1g panadoliaki vetäsin. Eipä auttannu.

Sydänkäpyselle paljon tsemiä huomiselle! (eiku tälle päivälle näköjään)

Kömmimpä nyt sänkyyn kitumaan. Musta ei välttis mitään kuulu huomenna, on neuvolaa ja kaikkee hässäkkäää, et ei kannata kuvitellakkaa, et olisin jo jakautunu. HAH! (Mäki voisin osallistua siihen kuka-vikana-skabaan ;) )

rypäle 39+2

muoks. Niin siis tänään toi neuvola. Onpa mun nyt vaikee tajuta, et vuorokausi vaihtu jo. För dumt huvu får hela kroppen lida...
 

Yhteistyössä