***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

moikka ja onnee vaan kaikille jotka on saanu jo vauvan vierelleen. täälä päivät menee hitaast,i oon tänäänki nukkunu pitkät päikkärit ja maannu sohvalla.tekemiset on vähissä. Ootteko te muut muuten laittanu kaikki vauvalle jo valmiiks esim sängyn ja sinne petivaatteet valmiiks vai laitatteko vasta kun vauva tulee kotiin . tällästä täälä aikani kuluks mietiskelin et laittaisko :) terveisin diisah
 
ikionnellinen
Meille syntyi aivan ihanainen tyttövauva lauantaina 14.6. klo 01.49. Pituutta 49cm, paino tasan 3kg, pipo 33,5cm. Suloinen on
Synnytys oli yllättävän nopea, kokonaiskesto 8 tuntia josta varsinaista "kipuilua" 6 tuntia. Jälkikäteen ajateltuna aivan erilainen kokemus mitä osasin odottaa, olin yllättävän rauhallinnen koko ajan ja mies isona tukena.
:heart:

Nyt ollaan kotiuduttu ja opetellaan tätä vauva-arkea, ihanaa!

Ikionnellinen ja typykkä 5pvä :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Onnea ikionnelliselle, Vivville ja hirsimökin huldalle :heart:

:attn: Tuntuu, että oon ainut joka ei ole vielä nyyttiänsä saanut :'( Mä en jaksa enää odottaa!

Nyt saunaan ja sitten nukkumaan, onpahan taas yksi päivä takana!
 
Onnea taas vauvautuneille: Ikionnellinen, vivvi ja hirsimökin hulda :flower:

NeitiA et oo todellakaan ainut kärvistelijä! täällä ollaan tiukasti yhdessä paketissa vielä ja varmasti piiiitkään :headwall:

Diisah Mä en oo vielä laittanu pinnasänkyä, kun en oo saanu sitä kasattua ruuvien puuttumisen takia :headwall: mieli kyllä tekis jo pedata se tonne valmiiks, no ehkä ens viikolla :snotty:

MP 38+5
 
Suuren suuret ONNITTELUT vauvautuneille :flower:

Täällä edelleen kasassa.Tänään otan kunnon löylyt ja katotaan kuin käy.Jos ees nukuttas paremmin.
:hug: ja vielä voima sellaiset kaikille kasassa oleville.

kukikas ja masukki 39+4
 
Onnea onnea taasen joukko vauvautuneita ilmoittautunut! :hug: :flower: :flower: :heart:

kiitos tuestanne Lady Di ja Hankku =) ....ihana saada purkaa tunteitaan täällä. Kun ymmärretään ja tuetaan!
Äippäpolilla siis käyty tänään.....kevensi mieltäni ja paljon. Nyt ainakin tiedän, että Molla voi hyvin. Kaikki hyvin, joten mikäpä masussa on oleskella. Kohdunsuu auki yhdelle sormelle. Tänään jopa jonkin verran supistellut. Sunnuntaina menen uudelleen äippäpolille tarkistukseen. Ihana, että seuraavat jo nyt eikä vasta jussin jälkeen. Helpottavaa tietää, että tällä vaavilla vain on oma aikataulunsa ilman kelloa ja kalenteria. Kenties vielä vaikka Jussina....lenkki tehty ja pian saunaan.

Tsemppiä teille kaikille ja voimia.....kyllä meillä kaikilla vielä koittaa tuo vaavi aika. Vaikka usko meinaakin monesti loppua..... :kieh:

Tintti ja Molla 41+2
 
täällä myös yhdessä kasassa.
olen täs masulle höpötelly et kun nyt on päättäny siellä pysyä niin juhannuksena ei sitten tulla et saan mässäillä kaikki herkut pois mitä oon ostanu :LOL:

maanantaina sit olis hyvä päivä =)

 
Sylin täydeltä onnea ja paljon jaksamisia kaikille pienokaisen saaneille.

Että juhannus ois sitte käsillä. Plääh... eipä tunnu lainkaan siltä!!! Ei olla uskallettu suunnitella mitään isompia, joten kotosalla taitaa tämä jussi vierähtää. On onneksi kavereita lähistöllä ja vanhempien mökki 20 kilsan päässä jossa voi poiketa grillailemassa ja saunomassa jos siltä tuntuu. Kokoajan on sellainen odottava olo joten ei osaa ihan täysin heittäytyä jussin viettoon mut tuleehan noita keski kesän juhlia vielä....

Ei edelleenkään mitään tuntemuksia!!!

Koko yön ramppasin vessassa. Kusettaa kauheasti mut sitten kun taaperran pytylle niin ei tulekkaan ku tippa tai kaks....

Mulla on ihan mahoton turvotus edelleen, eikä taida lähteäkkään pois millään konstilla ennen vauvan syntymää. Olen vältttänyt suolaisia ruokia mahdollisimman paljon mutta nyt en aijo paljon katsoa mitä suuhuni pistän. Jussi kuluu ruuan parissa, sekä suolaisen että makean. Lähen tästä nyt kauppaan ja ostan läjäpäin herkkuja, grillattavaa jne.... Mässään ja paisun!!!

Vkoja 39+1

Mukavaa Juhannista kaikille.
 
Onnea uusille vauvan saaneille!!! Me sitten oltiin kun oltiinkin vivvin sairaalassa yhtä aikaa, kun hänen poju syntyi 9. päivä ja me kotiuduttiin tytön kanssa 10. päivä... Jos vivvi bongasit sellasen sinisessä teltassa palloilevan (joka mulle aamutakkina markkinoitiin, oli vähän reilun kokoinen :whistle: ) tummahiuksisen perunanenän, jonka vauvalla oli keltainen naama, niin terve vaan :wave:

Koittakaahan mahalliset jaksaa ja synnyttäneet liittyä kesäkuisiin tuolla 0-12kk puolella...

Hyvää Jussia kaikille!!!!

Ammu ja Tyttö 19 päivää =)
 
Kasassa edelleen. :kieh: Eihän tää synny, ei! Kaikki kotikonstit on kokeiltu jo moneen kertaan, mutta ei synny tämä vauva. Taitaa oikeesti haluta heinäkuulle. Meillä on kaks muutakin syntynyt heinäkuussa...

Hyvää juhannusta kaikille!!! :hug:

hankku rv 39+1
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower:

Kasassa vieläkin. Lupailee kovasti, mut sit oireet loppuu. Aamullakin olin aika kipeä, supisteli ja pakotti koko lantiota. Kävelykin on aika ajoin vaikeaa. Mut käytiin nyt grillattavat kuitenkin hankkimassa. Ja jos vielä illalla kykenis kokkoa katselemaan.

Hyvää Juhannusta kaikille!!! Ja :hug: muille odottajille!!

Kissantassu ja Napsu 39+5
 
Paljon onnea vauvaantuneille!!

Täällä yhtenä kappaleena edelleen (eilisistä ässistä huolimatta)... Kai tässä sitten vietetään Juhannus ensin, ja sitten synnytetään -jossain vaiheessa, hamassa tulevaisuudessa. Ohjelmassa ei sen kummempaa tänään, kun grillailua ja hengailua veljen perheen luona. Ei uskalla mihinkään kauemmas enää oikein lähtee.

Hyvää Juhannusta kaikille ja jaksuja!

Mouse 39+2
 
Tyttö tuli 16.6.08!

Ne oli ne viimeiset kuuluisat sanat "Voiko lämmönnousu enteillä lähenevää synnytystä"... Kyllä voi, ainakin minun tapauksessa. Viime sunnuntaina nousi siis kuume ja maha oli kipeä. Yöllä tunnin ajan tuntui ekaa kertaa napakampia supistuksia.

Maanantaiaamuna klo 7 alkoi supistukset tuntua alaselässä, ja suoli tyhjeni, eli homma alkoi kuten esikoiseltakin. Soitin lapsenhoitojoukot valmiuteen. Kävin suihkussa, ja supistukset olivat jo säännöllisiä, tiheitä ja tuntuvia. Soitin kätilö-kaverilleni, joka sattui olemaan vapaalla, ja tuli kahdeksan jälkeen meille tarkistamaan tilanteen. Olin 7 cm auki!

Mies ja poika vei meidät synnärille ja pääsimme suoraan saliin. Aloitin ilokaasun vetämisen, ja klo 9 sain kohdunkaulan puudutuksen. Mies pääsi paikalle (annettuaan pojan mun siskon hoiviin) pian siinä yhdeksän jälkeen, ja pian jo puhkaistiin kalvot ja samantien, siinä ennen puolta kymmentä alkoi ponnistuttamaan.

Ponnistusvaihe oli aika kamala, mutta eipä siitä karkuunkaan päässyt. Pakko oli vaan ponnistaa. Kaiken kaikkiaan ponnistelin vissiin 20 minuuttia, mutta aluksi keskityin enemmänkin karjumiseen ja kivun pidättelyyn, kuin vauvan työntämiseen. Lopulta sain jujun juonesta kiinni, ja aktiivinen ponnistusvaihe kesti 8 minuuttia. Isin ja monen muunkin veikkaama tyttö tuli maailmaan ja pääsi äitin rinnalle! Välilihaan tuli muutaman tikin repeämä, ei muuta. Ja kaverini toimi siis kätilönä loppuun asti. :)

Tyttö syntyi siis klo 9.43, mitat 3590g ja 51,5cm, pää 35cm. Raskausviikkoja rakenneultran mukaan oli 39+3, mutta omien laskujen mukaan (lapsentekohetkestä laskettuna) viikkoja oli tasan 40.

Pääsimme laitokselta eilen torstaina. Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Tyttö on hyvin rauhallinen, en ole vielä kuullut edes itkevän, pientä kitinää vain. Isoveli (1v 7kk) on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan.

Onnea kaikille vauvan saaneille! Nyt en ehdi lukea, ketkä kaikki ovat jo homman hoitaneet.

tipu ja tyttö 4vrk
 
Saipas taas aamulla todeta, että yhdessä kasassa ollaan :LOL:

Mulla vihloo tonne äläpäähän niin, että liikkuminen on välillä ihan mahdotonta ja itku meinaa tulla :'( Lisäksi vauva liikkuu niin välillä, että kipeetä tekee. Toivoisin todella, että pääsis synnyttämään. Viime yönä nukuin 12 tuntia ja yhdesti vain piti käydä vessassa. Nyt on silti ihan naatti olo. Mulla menee juhannus tässä kotona yksinään ku mies on yön töissä.

Rauhallista juhannusta kaikille ja toivottavatsi mahdollisimman moni pääsee synnyttämään! Kohtahan tässä ollaan jo heinäkuun puolella jossei ala jo tapahtumaan jotain :kieh:

NeitiA 39+2
 
Onnea jälleen kaikille vauvautuneille :flower:

Yö meni todella hyvin, vain kaksi vessakäyntiä ja nukuin kuusi tuntia putkeen. Tänään vihlonut lantiota ja alapää ollut todella kipeä, jospa se enteilisi jotain. Ja päänsärky on pysynyt poissa! :D

Hyvää Juhannusta kaikille sekä vauvautuneille että vielä masun kanssa taapertaville :flower: Nautitaan ja mässäillään oikein kunnolla turvotuksista huolimatta!

Fenix ja masukki 38+5
 
Onpas tullut taas lisää vauvauutisia! Onnea! :flower:

Koitetaan me mahakkaat vaan jaksaa odotella... :hug: Vaikka vaikeeta välillä onkin. Musta on taas tänään tuntunut siltä, että jalkoväli hajoo hetkenä millä hyvänsä. Esikoisen perässä juokseminen ei paljon asiaa auta.

Isäntä on valvonut koko viime yön eikä oo vieläkään päässyt nukkumaan töidensä vuoksi. Toivottavasti ei vaan tulisi juhannusyönä lähtöä synnärille...

Meilläkään ei oo mitään suurempia juhannussuunnitelmia. Kotona on kaappi täynnä herkkuja, joten taitaa aika mennä syöpöttelyyn.

pupukana 39+6
 
Niin niita vauvoja vaan syntyy!
Onnea kaikille!
Turvotus on niin kova jaloissa etta niita sarkee jo heti aamusta kun ylos nousee.
En millaan jaksaisi olla kotona koko paivaa. Taidan kylla ottaa linja-auton ja lahta kaymaan ruoka kaupassa.
Olen jotenkin henkisesti valmistautunut ettei mitaan tapahdu ennen keskiviikoa kun kaynnistavat.
joten sita tassa nyt vaan odotellaan...

Leena ja masukki asukki 41+
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!! :flower: :flower: :flower: Taallahan on vauvauduttu oikein urakalla, joten siita syysta laitan nyt onnittelut kaikille yhta aikaa, niin en vahingossa unohda ketaan. Eli viella kerran onnea kaikille nyyttinsa saaneille :heart:

Taalla ollaan edelleen yhdessa kasassa. Mulla on nyt sitten alkanut muutto urakka tai oikeestaan sen siivous vaihe. Kaks paivaa olen puunannut uutta kamppaa (just kun olin luopunut toivosta ,etta en kerkia saada uutta asuntoa ennen vauvan tuloa ja totaali siivonnut tan vanhan asunnon=) Huomenna sitten porukat olis tulossa maalaaman mun uuden asunnon. Makin haluisin osallistua maalaus hommiin, mutta eivat kuulemma anna mun olla siella maali hoyryissa. Kaks viimesta paivaa olen siivonnut oikein urakalla ja silla saanut aikiseksi menkkamaista kipua alavatsaan ja hapyluun tosi kipeaksi, mutta muita merkkeja synnytksesta ei ole ollut. Onko nuo menkkamaiset kivut sitten supistuksia vai mita ne meinaa? No nyt oikeestaan sitten toivonkin, etta lapsukainen ei viella syntyisi, niin ehtisin hoitaa tan muuton pois jaloista. Tosin rakkaat ystavani ovat lupautuneet hoitamaan muuttoa vaikka ma joutuisinkin lahtemaan synnarille. Anyway tanne ei siis mitaan uutta. Edelleen nayttais silta, etta Heinakuulle mennaan ennen, kuin lapsi syntyy.

Hyvia vointeja kaikille ja hyvaa Juhannusta!

39+3
 
Hyvää juhannusta multakin kaikille =) Ja onnittelut vauvan saaneet!
Kasassa ollaan. (Mainitsiko joku miten jo ärsyttää tuon sanominen...mua ainaki). Se lohduttaa kyllä että viikon päästä pitäis olla nyytti kainalossa jos ei aiemmin itekseen tule. Toissapäiväisen sisätutkimuksen jälkeen on vuotanut kirkasta limaa ja rusehtavaakin vuotoa, joiden toivon ennustavan pikaista jakautumista :wave:

Di 40+3
 
Mulla myös ollut eilisestä asti lähes jatkuvaa menkkamaista jomotusta. Haluaisin siis myös tietää onko ne jonku asteen supistuksia vai mitä ne meinaa??? Yölläkin heräsin moneen kertaan ku oli maha menkkamaisesti kipeä ja koko lantion aluetta vihloi...
Liekkö tuo eilinen siivoaminen ja saunominen vaikutti asiaan!!??
 

Yhteistyössä