***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Tiivari: Kiitos kun jaksoit onkia ja postittaa tuon artikkelin tanne meidan kaikkien luettavaksi. Mielenkiintoinen juttu. Taidan hakea maitohappobakteereita apteekista maanantaina. Mullahan menee kuitenkin viella ainakin kaks viikoa siihen ennen, kuin vauva syntyy, etta hyvin kerkee totakin kokeilemaan.

Sitten siihen ultran nakyvyys kyssariin: Mulla naky kylla ihan selvasti jo sillon rv 21:lla, kumpi sielta on tulossa. Tosin minahan halusin sukupuolen tietaa ja katilo sitten vartavasten zoomaili sinne jalkovaliin ja kylla siita nappulasta ihan selvasti pystyi sanomaan, etta poikahan se siella. No joka tapauksessa, yleensahan nuo katilot ja ultra laakarit ovat hyvin taitavia ultraajia ja osavaat varmasti pyoritella kuvaa niin, etta tuo salaisuus pysyisi sinulle viella salaisuutena. Varsinkinkin, jos erikseen mainitset, etta et halua tietaa sukupuolta niin osavaat ehka kiertaa juuri tuon kohdan ja sitten, jos sitakin kohtaa on pakko ultrata niin, jos sillon aina sanoisivat sinulle et nyt silmat kiinni =)
 
Tää marttyyri lähtee mahansa kanssa laahustamaan helsingin keskustaan karjalapäiville.. jaksaa ainakin yöllä taas nukkua kunnolla.

Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin että Antsakin ulostautuu ilman käynnistyksiä ensi viikolla!

Kaalimaankakaralle lämpimiä ajatuksia :heart: Tsempit tarvitseville :hug:

Elppa & Antsa 41+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ehdotus Sydänkäpyselle tuota listaa koskien. Olisi kiva seurata, mitä nimiä nyyteillemme annetaan. Eli voisikohan vaikka tuon tyttö/poika -kohdan muuttaa vaavin nimeksi, kun täällä aletaan vauvoja nimeämään? :whistle:
Juu, mut ehkä kivempi sit tuolla vauva puolella....! en nyt jaksa tänne puolelle muutella listaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ehdotus Sydänkäpyselle tuota listaa koskien. Olisi kiva seurata, mitä nimiä nyyteillemme annetaan. Eli voisikohan vaikka tuon tyttö/poika -kohdan muuttaa vaavin nimeksi, kun täällä aletaan vauvoja nimeämään? :whistle:
Juu, mut ehkä kivempi sit tuolla vauva puolella....! en nyt jaksa tänne puolelle muutella listaa...
Juu, sinne nimenomaan tarkoitinkin. Sori, en huomannut mainita. Ollaan varmaan siellä puolella joka tapauksessa kaikki jo siinä vaiheessa, kun ensimmäiset alkaa nimeämään vauvojaan. =)
 
Kahdeksalta aamulla heräsin, kun tyyny jalkojen välissä oli märkänä ja sänkykin hieman. Nousin vessaan ja huomasin, että paikat falskaa koko matkan. :ashamed:
Sama toistui kymmenen aikaan, kun olin huilannut sängyssä vielä 2 tuntia ja nousin uudestaan ylös... ja koko alakerta on aivan kirkasta limaa täynnä. :ashamed: :ashamed: En kyllä silti juokse tässä enää mihkään polille... ei se vettä kuitenkaan ole! Mä luulen, että vauva painaa nyt rakkoa jotenkin niin, että pidättely on hankalaa. :| :ashamed:

IllanHämylle ja majj:lle onnea tytöistä!!! :heart: :heart:

Ja kaalimaankakaralle tsemppiä!! Taisi lähteä sitten tositoimiin. Eihän tiedä, vaik ois nyyti jo sylissä. =)

maleha ehdotteli blogia, johon vois laittaa kuvia jne...
Mä aloin miettiin, että voitaskohan me käyttää jotenkin hyväx tätä 2+:n kerho -osioo??
Jos perustettas meille sinne oma kerho. Siellä voitas käydä keskusteluita eri aiheista omina avauksina ja sitten sinne sais ajettua kuvia ja tekstiä muuten ym. Miltäs se kuulostas???

Täällä ei oo syöty maitohappobakteereja. Joku kyllä mainitsi täällä asiasta joitain aikoja sitten, mutta mulla se sitten kuitenkin jäi. :ashamed: Neuvolassa eivät ole koskaan asiasta minulle mitään maininneet. :|

Ja tänne ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Maanantain käynnistystä täällä odotan pelonsekaisin tuntein. :ashamed: Ja mies toivoo saavansa pitää varpajaiset juhannuksena... taidan vaan joutua pilaan sen haaveet, kun en mie siellä sairaalassa aio asumaan ruveta! :whistle: Kai tässä pitäisi vielä vähän siivoilla ennen, kuin lähtö tulee...ainakin pyykit laittaa järjestykseen, jotta löytävät täällä sitten vaatetta päällensä. =)

Rakkis ja Saara-Erik 39+1
 
Rakkis: Tsemppiä käynnistysjännitykseen. On kyllä varmaan jännät paikat :hug:

Tuosta Rakkiksen viestistä tulikin mieleen, että miten miehenne on suunnitelleet nuo varpajaiset pidettäviksi? Ihanteellinen tilanne meillä tietysti olisi, jos vauva syntyisi TÄNÄÄN (as if :LOL: ) , niin illalla ehkä pääsisi vielä juhlimaan. Muuten taitaa mennä aika mahdottomaksi, kun juhannuksena kaikki kaverit on eri puolilla maata jussin vietossa. Aattelin vaan, että menettääkö varpajaisten vietto sitten hiukan ideaansa, jos siirtää niitä jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Mukavintahan se olisi sekä itselle että miehelle, jos voisi ne viettää heti vauvan synnyttyä mun ollessa vielä sairaalassa... :whistle:
 
Meillä mies pohti kans tuota varpajaisjuttua eilen...
Meilläkin kyllä kaikki tutut jussina ties missä, että ei se varmaan onnais senkään puolesta silloin, mutta kia ne voi nykyään pitää ihan koska vaan. Totesin ukolle, jotta on sullakin ongelmat, kun toinen painaa lonkka- ja supistuskipujen kanssa... :whistle:

Ja nyt mua sit ketuttaa!
Me ei olla sitä käynnistysaikaa lähipiirissä toitotettu oikeastaan muille, kuin lapsenvahdille, joka on sit miun äitee. No eikös se sit ollut nähnyt anopin tänään ja kertonut sitten sillekin koko homman... oli vähän tarkoitus, että ei puhuta mitään, kun porukka on muutenkin jo nyt varpaillaan. :headwall: :headwall: :headwall: Ois pitänyt vaan sanoa asiasta äidillenikin, mutta hänhän ehti infota sitten asiaa eteenpäin jo ennen sitä... kohta sen tietää sitten anopin tuntien koko kylä! :headwall: :headwall: Ja olen aivan varma, että sen yöt on nyt sit nukuttu siihen saakka, kunnes vaavi maailmaan tulee... :headwall: :headwall: Mua niin ärsyttää sen höösäys!!! :headwall: :headwall:
 
Oh dear Lord.....Kaalimaankakara oli tosiaan nopea. Vastahan tassa toivoteltiin hanelle onnea matkaan =) No nyt ei sitten auta, kun toivottaa PALJON ONNEA KAALIMAANKAKARALLE Poika vauvan johdosta :flower: Hienoa, etta kaikki kavi noin nopeasti. Tassahan tulee taas itsellekkin se fiilari, etta ehka se synnytys ei tosiaan ole niin kauheeta =)

Mulla on aarettoman tylsaa. Ulkoilemaan ei huvita lahtea yhtaan, kun siella on niin harmaa ilma ja muutenkin vaan laiskotuttaa. Telkkarista ei tunnu tulevan mitaan. Siivota tietty vois, mutta mulla alkaa oleen mitta taynna jo tota alituista kuunaamistakin. Netissa on surffailtu niin, etta ei siellakaan enaan jaksas. Vadelmanlehti teeta on mennyt kohta litra ja siita ei ainkaan viella ole seurannut, kun pissahata.

No niin, kuin taalla jo joku kerkesikin toteamaan, niin odottavan aika on pitka. Totta tosiaan pitkia ovat viime paivat olleet, kuin nalka vuosi. Voin vaan kuvitella miten pitkia ovat teista niiden paivat, joilla laskettu aika on jo ollut ja mennyt.
 
kaalimaankakaralle paljon onnea pienestä pojasta! :heart: :heart:

Kylläpä tuo anoppi ja appiukko pistää todenteolla nyt riepomaan! Ihme paapomista! Halloo! Mie oon aikuinen ihminen! :/ Joka toinen lause niil on, et "soitat sit jos lähtö tulee!" ja "meille saa sitten soittaa yölläkin, jos lähtö tulee!"
Joo niin varmasti saa, mutta kun aion soittaa äidilleni, jos lähtö tulee ennen maanantaita ja maanantainakin äitini tulee tähän, kun aamulla polille mennään... Kauhee kisa, että kelle soitetaan ekana. :| :headwall:
 
Gallup En oo maitohappobakteeri tuotteita vedelly, vähä oli tarkotus mutta unohtui koko juttu.

Tiivari mainitsi foolihapon, meilläkään ei neuvolatäti siitä yhtään mitään oo sanonu, mut mie veikkaan et oon syöny tarpeeksi semmosia hedelmiä ja muuta mistä sitä sais. Onha niitä terveitä vauvoja syntyny sillonki ku mitään pillereitä ei ollu.

Rakkis Miuta jännittää kans aivan kamalasti maanantain käynnistys, ahdistaa jo valmiiksi sekin että en varmasti nuku tuntiakaan edellisenä yönä ja kun en ole kunnollisia supistuksiakaan vielä kokenut niin ei oo mitään tietoa mitä on edessä. Ja tota kerho ideaa kannatan!

Varpajaisista Ei meillä taida mies semmosia pitää ollenkaan, kotona varmaan jonakin iltana ku mie vielä laitoksella ni polttelee sikareita, juo kaljaa ja pelaa :D

Ja paljon onnea kaalimaankakaralle :heart: :heart: :flower: :flower:

omaan napaan ei oikeastaan yhtään mitää, tänään ois sauna :p

Menhit ja Ella(viljami) rv41+5
 
Voi luoja, ku puhelin on piipittänyt koko päivän ja päivän polttavin kysymys ootko vielä kasassa...alkaa risomaan, vaikka suurin osa kyllä tietää että esikkokin melkein kaks viikkoo yli meni ja kai me sitte ilmotetaan ku jotain ilmotettavaa on. Jos kolmannen kerran itseni tähän jamaan vielä järjestän, taidan ilmoittaa lasketuks ajaks jonkun ihan hatusta temmatun päivämäärän. Kai mä nyt ittekin haluisin saada vauvani syliin...

No, joo - ei mullekaan neuvolassa siitä foolihaposta oo sanottu eikä maitohappobakteereista. En oo kumpaakaan syöny nyt enkä esikkoa odottaessanikaan. Ihan terve esikoispoika eikä ollu mitään ilmavaivojakaan.

Varpajaisista sen verran, että meillä tuskin mies niitä viettää vaikka olen sanonu, että kyllä se mummo ottaa pojan, jos haluu niitä viettää. Mies totes vaan,että esikoisen varpajaiset oli sen verran raskaat,että tuli juhlittuu kaikki meidän perheeseen syntyvät lapset kerralla.
Oli se kyllä sen näköinenkin seuraavana päivänä... :LOL:

Maamuska, rv 40
 
Mä täällä olen vähän ihmeissäni... kun en taas oo varma, että tuleex multa lapsvettä vai ei... enää en kyllä ihan oikeesti kehtaa sinne polille juosta. :ashamed:
Vuotokin on muuttunut ihan kirkkaaksi limaksi, jota on tosi paljon...taisin tästä jo aamulla tilittääkin. :ashamed: Supisteleekin jonkun verran, mutta siinä kaikki...eix vaan vois olla jotain selkeetä merkkiä, niin ei tarvis ihmetellä?!?!? :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Mä täällä olen vähän ihmeissäni... kun en taas oo varma, että tuleex multa lapsvettä vai ei... enää en kyllä ihan oikeesti kehtaa sinne polille juosta. :ashamed:
Vuotokin on muuttunut ihan kirkkaaksi limaksi, jota on tosi paljon...taisin tästä jo aamulla tilittääkin. :ashamed: Supisteleekin jonkun verran, mutta siinä kaikki...eix vaan vois olla jotain selkeetä merkkiä, niin ei tarvis ihmetellä?!?!? :headwall:
Lapsiveden pitäisi kuulemma olla lohenpunaista? Pystytkö testaamaan tuon esim. pikkuhousunsuojan kanssa? Mä kyllä ehdotan, et käyt varmuudeksi siellä polilla kuitenkin, vaikka olet jo kyllästynyt siellä ravaamaan.
 
Rakkapanuu: Soita vaan rohkeasti sinne polille ja kysy heidan mielipidetta asiasta. Ja jos se poli ei kauheen pitkalla, ni pokkana vaan sinne naytille. Mina en kylla osaa nuista lapsivesista mitaan sanoa, kun esikoistani odotan, mutta kylla toi musta kuulostas sille ihtelleen =)
 
Onnea taas kaikille nyytin hakeneille! Kaalimaankakara ainakin näin äkkiseltään luettuna niiden onnellisten joukossa, *kateellinen huokaus* :flower: :flower: :flower:
...Täällä ei oo haettu muuta kun uudet matkarattaat, muutakaan tekemistä ole ollut näin Laskettuna Päivänä!! |O |O |O
Eli maamuskan kanssa saman ketutuksen kans painitaan, ja päätinkin etten vastaa enää puhelimeen ennen kuin vauva ulkona! :kieh:

ja Elpalle täällä ainakin käpälät kyynerpäitä myöten ristissä! =)
Rakkapanuulla varmasti menee kaikki hyvin maanantaina! :hug:
Tiivarille varpajais tietoutta: Oon joskus jossain ihmeen hormoni myllerryksessä luvannu hellullein että se saap pitää kahet varpajaiset: alkuperäisessä kotikaupungissaan ja sit tääl Oulus kavereiden kans, jos vain saa hyvin suunniteltua aikataulunsa.. Että jännityksellä ootan mikä mahtanee olla hänen hyvä aikataulutuksensa... :LOL:

Toukka 40+0
 
Jos ne vedet on menny, niin jatkuvastihan sitä lirahtelee lisää, koska sitä tuleekin lisää. Siis mulla kun meni ekassa raskaudessa rv 32 ja ipatti syntyi rv 33+3 sanottiin että hän on kuin suihkussa. Ja aina vessakäynnillä ja ylös noustessa tulee hiukkasen. Tuo väri hommeli on mulle taas aivan hepreaa, vaikka sitä viikko tolkulla olen lirutellutkin. Eikös sitä ole joku ohje että 12 h kuluttua tästä ns. vedenmenosta pitäisi lähteä näytille, jos supistukset ei ala!
 

Yhteistyössä