***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Onnea vaavin syliin saaneille :flower:

Meillä käydään taisteluu jotta saatas pikkusen painoo nousemaan...huomenna taas punnituskontrolli nlassa.

Tervetuloo kaikki vaavin saaneet tuonne vauvat puolelle jutustellee!

ursula ja Nökö 12pvää (lempinimi vaihtui :D )
 
Hirmuisesti tekstiä sitten sunnuntain, mutta pitää lukea ne läpi ajan kanssa.

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Meille syntyi maanantaiaamuna tyttö!!!! Pituutta 51 cm, painoa 4020 g, ja pipo 36.5 cm.

Suunniteltu sektio meni hyvin pientä komplikaatiota lukuun ottamatta (ja sitä, että verenpaineet hetkellisesti romahti puudutuksen alkaessa, mutta ne korjaantui (tai korjattiin) puolessa minuutissa). Siis komplikaatio on se, että puudutuspiikki on todennäköisesti osunut hermoon, eli oikea reisi on nyt tunnoton ja hieman heikkotehoinen. Kävely on kuin puujalalla kävelisi... Sen vuoksi piti kipupumppukin ottaa pois jo ekan päivän aikana. Onneksi sain riittävästi kipulääkettä. Jalan pitäisi palautua ajan kanssa, tosin voi mennä aikaa pitkäänkin. Kolmen viikon päästä on kontrolli äitipolilla, jonka jälkeen katsotaan tilanne uudestaan. Tuli ihan koko rahan edestä käytettyä sairaalan palveluja, kun kävin osastolla ollessa magneettikuvissa jalan takia ja jouduttiin konsultoimaan anestesialääkäriä, gynekologia ja neurologia... :D

Kotiuduttiin kolmantena päivänä leikkauksesta (tänään), eli olo on sangen hyvä. Pikkuinen syö jo innokkaasti, tosin harrastaa iltatankkausta (eli syö 21-01 *huoh*), mutta sen jälkeen nukkuu aamu 7-8 saakka.

Kata ja tyttö 3 vrk
 
Onnea Katalle tyttövauvasta! :heart: :heart:

Mie ainakin aion jatkaa täällä palstailua vielä vaavin syntymän jälkeenkin!
Tai siis en täällä, mutta siellä uudessa ryhmässä! Ja kyllä se olis vielä joskus kiva oikein tavatakin teitä ihan livenä! =)

Huoh! Kyllä käy aika matelemaan loppua kohden vaikka sitten taas välillä tuntuu, että aika menee siivillä, kun miettii vaan sitä maanantaita... :| Tässä mä vaan kököttelen koneella nytkin ja odottelen Teharia alkavaksi. Viikon kohokohta!!! :whistle: :ashamed:
 
Onnea Kata! :heart: :flower:

Hui millä vauhdilla porukka vauvautuu :) Ei ihme että synnäreillä on ruuhkaa! Jos saisin huomiseksi nyytin syliin, niin päivä osuisi sopivasti perjantai 13. :LOL: Lempinimeksi (jos poika) voisi kätevästi saada "jason" :LOL:

Pizza ja jaffa piristi. Lakanatkin heilui päivällä, mutta ei aiheuttanut kun hirmuisen selkäkivun :eek: Supistuksia 0. Tosin mukavaa se silti oli ;)

Voi kun olisi oma sauna tai poreamme, aaah B) Vähänkö olisi ihana lillua porealtaassa kirja kädessä ja hyvä musiikki soimassa.. (kun ei tuolla kohdunsuulla varmaan ole mitään tapahtunut ;)).

Nyt telkun eteen miehen viereen taas, pahoittelen ettei mulla ole koskaan oikeen mitään fiksua sanottavaa.

ELppa & Antsa 41+2
 
Rakkapanuu:
Mie ainakin aion jatkaa täällä palstailua vielä vaavin syntymän jälkeenkin!
Tai siis en täällä, mutta siellä uudessa ryhmässä! Ja kyllä se olis vielä joskus kiva oikein tavatakin teitä ihan livenä!
Pitääkö tarjoutua vapaaehtoiseksi tapaamisen järjestäjäksi? Meillä kun on tätä lääniä ja tilaa täällä ja kaupunkilaislapsille elämyksiä, kun on ammuja ja kaikkee :D Tervetuloa maalle,Pohjanmaalle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Rakkapanuu:
Mie ainakin aion jatkaa täällä palstailua vielä vaavin syntymän jälkeenkin!
Tai siis en täällä, mutta siellä uudessa ryhmässä! Ja kyllä se olis vielä joskus kiva oikein tavatakin teitä ihan livenä!
Pitääkö tarjoutua vapaaehtoiseksi tapaamisen järjestäjäksi? Meillä kun on tätä lääniä ja tilaa täällä ja kaupunkilaislapsille elämyksiä, kun on ammuja ja kaikkee :D Tervetuloa maalle,Pohjanmaalle!
Oih, kuulostaa ihanalta! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Rakkapanuu:
Mie ainakin aion jatkaa täällä palstailua vielä vaavin syntymän jälkeenkin!
Tai siis en täällä, mutta siellä uudessa ryhmässä! Ja kyllä se olis vielä joskus kiva oikein tavatakin teitä ihan livenä!
Pitääkö tarjoutua vapaaehtoiseksi tapaamisen järjestäjäksi? Meillä kun on tätä lääniä ja tilaa täällä ja kaupunkilaislapsille elämyksiä, kun on ammuja ja kaikkee :D Tervetuloa maalle,Pohjanmaalle!
Oih, kuulostaa ihanalta! :heart:

6 ekaksi ilmottautunutta pääsee aittamajoitukseen, loput saa tyytyä sisätiloihin =) (edellyttäen, et kokoontumisajot on kesäaikaan, talvella aittamajotus vapaaehtoinen :whistle: )
 
Onnea Katalle ja perheelle prinsessasta!! :flower: :heart:

Joo, täällä on kanssa rekisteröity tuo 13. päivä ja perjantai. Vaikka jotkut on sanoneet, että on onnenlapsi, jos silloin syntyy. Noh, siitä viis. Mä en halua ottaa riskiä, että hoitajilla ei mee kaikki ihan putkeen tuona tapaturmapäivänä... Tähänkin kyllä joku kommentoi, että ne taitaa vaan olla entistä huolellisempia, kun tiedostavat tuon päivän karman :whistle: Miehen kanssa naureskeltiin, että sitten siitä vois tullakin "vahinkolapsi", jos tuolloin syntyisi :LOL:
 
Onnea vauvoille ja mammoille!!!!!!!

Nytpä tajusin tosiaan vasta ton pe 13 :eek: Täällä tilanne alko tosiaan eilen illal noin 11 aikaan. Mulla tuli siis suppareita läpi yön noin vartin välein. Olin jo ihan varma et nyt tulee lähtö, mut mun tuurilla suppareist puuttu teho, eli ei menny niin kipeiks et oltas lähetty laitokselle. Yöunet jäi 2 tuntiin , kun sitten esikoinen herätti pirteästi 7 aikaan. Nyt on tosi väsyny olo ku en ees päikäreit saanu nukuttuu ja suppareit tullu kohtalaisesti pitkin päivää. Nyt jänskättää ens yö, mut jotenki tuntuu vaan et ei kai se nyt viel voi tulla. Kovasti kyllä toivon!!!!!!

Pregnulle viel: Tosiaan siis Kanta-Hämeen keskussairaalaan oon menossa. Eihän noi lyhenteet mitään sano :) Harmi, ei sitten ihan samaan laitokseen päädytä, mutta katotaan pitäänkö painoarviot yhtään paikkaansa.

Vauvalle jutskaamisesta täytyy myöntää, että mä en osaa viel jutella sille mitään. Tästä on tullu joskus ihan huono omatuntokin. Mutta kun ei sitä nää ja silleen.... Oon kylläkin patistanu esikoista juttelemaan pikku-veikalleen, mikä on tosi lutusen kuulosta, tyyliin: "vauva tuu jo, moi, moi." :LOL:

Nyt rupeen kyl herkutteleen ja meen ajoissa nukkumaan, jos se nyt tänä yönä onnistuu... :flower:

Betoni Mamma ja Pikku-Jussi rv 38+2
 
Vauvalle juttelusta..

Minäkään en ikinä ole ollut sellainen, että mahassa olevalle vauvalle juttelisin. Mutta silti siitä edestäkin sitten, kun hän on sylissä. Kun ei sitä nää, niin vaikeaa. Mutta nyt se on niin erilaista..

Kaikille nyyttinsä saaneille oikein paljon onnea! :flower:

Reropera
 
:flower: :flower: :flower: PALJON ONNEA TAAS VAUVAANTUNEILLE!!! :flower: :flower: :flower:

Vauvalle höpöttelystä oli puhetta. Mä en oo ollenkaan tullu puhuneeks vauvalle, mut nyt viimesinä viikkoina on kuitenki tullu miehen kanssa sellanen yhteinen vitsi. Tässä linkki vähän pohjustuksena (huom varsinki 2min kohdalla): http://www.youtube.com/watch?v=ZPBvFXf9Q2U
Jos vauva ennustusten mukaan on poika, tulee toiseks nimeks Aukusti (perintönimi), ja nyt on sitte ollu kutsumanimenä Augusto, tollasella hassulla espanja-aksentilla. Vitsiks siis on nyt sitte tullu tosta ylläolevasta pätkästä vähän muunneltuna se "get down", eli meillä "GET OUT". Sitä täällä nyt on sitte oikeen urakalla huudeltu mahalle. Parhaan mies kyllä heitti, kun sillä eräällä S:llä yritettiin "Augustoa" häätää; yht äkkiä mies katos mun mahan taakke, repäs mun reidet levälleen ja huus suoraan "sinne": "GET OUT, they´re trying to steal your tortillas!" (sillä samalla tyhmällä aksentilla). :LOL:

rypäle 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
"GET OUT, they´re trying to steal your tortillas!" (sillä samalla tyhmällä aksentilla). :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: Me katsottiin noi Three amigosit aikoja sitten, ja jo siitä asti ollut vakiovitseinä toi "get down!". Nyt kun kerroin miehesi vedon omalle miehelle, lensi vichyt pöydälle ja nauraa tuolla ihan kippurassa. Aivan parasta tilannekomiikkaa!! :LOL: Kiitos piristyksestä!

Tääl on tullu voimakkaampia supistuksia 5 min välein, tosin ei vielä kipeitä eikä mitään sellasia mitkä hetkauttas. Harjoittelee varmaankin :) Toivotaan tosiaan ettei tartte sinne käynnistykseen asti odottaa, vaikkei vielä tänä yönä vauhtiin päästäiskään.

Elppa & Antsa (tunnin vajaa 41+3)
 
Taidanpa minäkin nyt muutaman sanan kirjoittaa vaikka ei kovin kummoisia kuulu...
Ahkerasti joka päivä teidän juttuja luen, itse ei vaan saa aikaiseksi kirjoitella!
Mulla oli tänään neuvola rv 38+6. Kaikki oli muuten ihan hyvin, vauva jo hyvin kiinnittynyt, paineet ja hb hyvä. Pissassa vaan oli leukosyyttejä ja jo parina kertana olen valitellut vihreänkeltaista valkovuotoa niin päätti täti hieman alakertaa vilkaista ja paha hiivatulehdushan siellä oli. Ikinä mulla ei ennen ole hiivatulehdusta ollut eikä nytkään mitenkään muulla tavalla oireillut kun rakeisena vuotona. Ja lääkekuurillahan sen saa pois eikä siitä kuulemma mitään haittaa ole vauvalle tai "alapään tervehtymiselle" synnytyksen jälkeen.

Supistuksia ei pahemmin ole koko raskausaikana ollut mutta nyt muutamana päivänä on ollut kuukautismaista juilintaa mahassa ja selässä joten jos niistä jotain hyötyä pikkuhiljaa olisi...

Painoa on tullut jo 20 kiloa joten aika tuhdissa kunnossa ollaan. Lähtöpaino sentään oli ihan normaali. Neuvolatäti ennusti 3.5 kiloista pitkää, hoikkaa poikaa :whistle:
Ultraa ei rv 20 jälkeen ole ollut joten jännityksellä odotan minkä kokoinen vauva sieltä tulee!!!

Mukavaa loppuodotusta kaikille ja voi että Tiivarin kanssa tavataan TYKS:ssä =)

Valmet 38+6
 
Uskaltaiskohan sitä vielä lähteä mökille viikonlopuksi? Matkaa on reilut 200 km... Kauheasti tekis mieli mennä :/ En todellakaan odota et tää lähtis viel pariin-kolmeen viikkoon syntymään, vaikka terkka kyl tän viikon tarkastuksessa kauhisteli miten alas vauva on jo laskeutunu :whistle: Hmmm... Miten teidän muiden "matkustamiset"? Siis jos ei LA ihan lähipäivinä...

:flower: Onnitelut kaikille vauvan saaneille! Ihana lukea vauva-uutisia ja tietysti synnytyksistä :heart: Kyllä tää joukko alkaa hitaasti mutta varmasti harventua... saa nähä moniko joutuu viel heinäkuun puolella odottamaan omaa nyyttiään! Mä nyt ainakin jos edellisten raskauksien malliin tälläkin kertaa mennään :wave:

dodona 37+4
 
Katalle: Suur onnittelut pikku prinsessan johdosta!!!

raskaus aijan riesoista:

Vasymys (alussa)
Unettomuutta (loppussa)
JATKUVA virtsaamistarve
narastys
levottomatjalat
korkea verenpaine (jonka takia jouduin jaamaan aippa lomalle enne aikasesti. Sittemmin asettunut hyvaksi)
Selkakipuila
lisaantynyt valkovuoto
suurentuneet rinnat

Tapaamisesta: Musta olis kanssa kiva, jos joskus vaikka kaikki treffattaisiin. Mutta ootattehan, etta taa munkin venkula nyt ensin suotuu ulostautumaan. Taalla alkaa oleen jo monia nyytin saaneita ja tassa alkaa oikeesti tuleen paniikkos, et ma oon taalla kohta yksin kirjottelemassa, et viellakaan ei ole tapahtunut mitaan uutta :LOL:

Betoni mamma: Harmi ettei satuttu samaan sairaalaan olis kiva, kun olis joku tuttu samaan aikaa synnyttamassa :) Mutta tosiaan katsotaan sattuuko noi painoarviot kuitenkin samaan.

Elppa kaipaili omaa saunaa tai poreallasta. Taalla kanssa sama juttu. Se on naita kerrostalo asumisen ihanuuksia, etta ei ole omaa saunaa :/

Jalleen kerran tanne ei kerrassaan kuulu mitaan uutta paitsi, etta vauva on ollut extra aktiivinen tana iltana....peppua pungetaan joka paikkaan ja jalat vispaa. Musta tuntuu, etta mun sisaelimet on vaihtaneet paikkaa jo moneen kertaan tana iltana.

Voikaa hyvin.
 
Väittäisinpä että täällä meni äsken lapsivesi... :whistle: Ja jos multa on viime aikoina monet kysyneet että jännittääkö se synnytys ja oon voinut rehelliseti sanoa että ei, niin kyllä se piru vie vaan just nyt alko aika hyvin jännitämään :D Siis joudunko mä oikeesti synnyttämään?? :D

Joskohan sitä _nyt_ pakkais sairaalakassin, samalla kun odottelen että koska ne supparit alkaa... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja melcarann:
Väittäisinpä että täällä meni äsken lapsivesi... :whistle: Ja jos multa on viime aikoina monet kysyneet että jännittääkö se synnytys ja oon voinut rehelliseti sanoa että ei, niin kyllä se piru vie vaan just nyt alko aika hyvin jännitämään :D Siis joudunko mä oikeesti synnyttämään?? :D

Joskohan sitä _nyt_ pakkais sairaalakassin, samalla kun odottelen että koska ne supparit alkaa... :wave:
HYVÄ HYVÄ HYVÄ!!! Ilmotatko vielä, ennenku lähet? Paljos sulla olikaan viikkoja...? Ja ennen kaikkea, MITÄ TEIT, ETTÄ VEET MENI? :wave: :wave:

(Ja ei, mulla ei oo elämää. Istun täällä ja kyttään, josko joku postais jotain... :ashamed: )
 
ooh, pääskö se melcrann nyyttiä hakemaan? paljon tsemppiä sinne :hug:
minä en saa nukutuksi kun huomenna saattaa olla se tarkastus polikäynti, stressaan sitäki nyt ihan vietävästi.

Menhit ja Ella(viljami) nyt jo 41+4
 
Täällä yx supistusten kourissa painiskeleva hyppää remmiin mukaan! :wave:
Oon lueskellu teidän muiden juttuja mut oon ollut liian laiska kirjoitteleen.
Nyt on jo 5 valvottu yö supistusten takia niin päätin tulla koneelle...Turhaan edes yritän olla makuuasennossa kun ei siitä mitään tule.Jännä et mun supistukset tihenee ja kipeytyy välittömästi kun koitan nukkua.Alan olla jo aika zombie, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin kello viiden jälkeen supparit helpottaa...
Mulla tosiaan ongelmana se et supistukset loppuu.Viime yönä supisteli monen tunnin ajan 5-10 min.välein ja lähtöä tein, mutta sit supparit taas vaimeni..Ens viikolla olis virallinen käynnistyspäivä.Mä oon NIIN pirun kipee..uskallan väittää etten enää tän jälkeen lisäänny koskaan!!!
 
Täällä taas :wave: Käytiin näytillä, mut päästiin vielä kotiin, kun kanavaa oli vielä vähän jäljellä ja kohdunsuu vaan sormelle auki. Supistelee 5-10min välein. Mennään takas sit kun alkaa olla enemmän äksöniä, tai sit viimestään huomenaamulla käynnistykseen.

Ja mitäkö tein enneku vedet meni? Nukuin! :LOL: Illalla join kyllä pari kuppia vadelmanlehtiteetä. Hmm..sitähän vois itseasiassa mennä nytkin juomaan, jos se edistäis tilannetta =)

Aika kiva kyllä tietää että viimeistään huomenna meillä on nyytti sylissä :heart: Tsemppiä vaan kovasti kaikille kotona olijoille, josko se lähtö pian teilläkin tulis!
 
Huomenta

Suhteellisen hyvin nukuttu yö takana =) Illalla oli olo aika tuskainen nivusia vihloi ja supistuksia tuli muutamia mutta ei niissä ollut tarpeeksi potkua :/
Tänään olisi kyllä jo hyvä päivä lähteä häätämään tämä yksilö pois yksiöstään =) No joo tosin nythän on 13 ja perjantai (mulla yleensä onnenpäivä ollut) mutta tuskin tänään niin onnellinen että laitokselle asti päästäis. Se taas omasta navasta tällä kertaa!!

melcarann: Siulla on jo jännät paikat..kovasti onnea huomiselle :flower:

joku kyseli painon noususta, mulla tosissaan nyt painoa tullut vain 1,7kg. viikolle 28 asti painoa nousi 6kg ja sen jälkeen tippunut joka viikko.

Kaalimaankakara 40+2
 

Yhteistyössä