***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Voitasko tuskailla myös näille (ehkä tällä hetkellä maailman ärsyttävimille) lauseille:
1.Koskas aattelit räjähtää?
2.Et oo sit viel poksahtanu? |O

Yks pikkupoika about 10 v. kysy multa, että millos sun lapsen *mietti pitkään* se se .... arvottu aika on? :LOL: Oli niin sulonen. =)

Mie lähen siskon kans koht kaupungille. Täytyy varmaan mennä sitä teetä ostamaan.
Siitä tulikin galluppia mieleen. Ajatteko itse autolla vielä kuin paljon? Työkaveri yks päivä ihmetteli, että miten uskallan vielä ajaa. Kerroin tuon miehelle, toivottavasti se laskee mut vielä rattiin, kun kaupunkiinkin on n. puolen tunnin matka.
kivuttomia suppareita ollu pitkin aamua. Arveluttaa kohta itekin auton ajaminen...

kissantassu ja Napsu 38+1
 
Tänne ei sitten mitään uutta |O :headwall:
Lapset tappelee ja itkee, paska haisee, ja mää oon edelelen yhtenä kappaleena!
En jaksa enää!
Mulla on niiin pinna kireällä koko ajan, ja toisaalta oon ihan älyttömän itkuherkkä.

Viikkojakin on nyt 41 tasan. eikö tää synny IKINÄ?

äh, ei viitsi edes kirjottaa, kun ottaa niin päähän.

-elämäänsä kyllästynyt Huiskahäntä vko 41!!! |O |O |O
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :) Toivottavasti moni pääsee tällä viikolla synnyttämään! Kurjaa, että monella on nukkumisvaikeuksia :hug:

Mulla on siitä erikoinen olo niinku on monta kertaa sanonutkin ettei yhtään ole edes sellainen olo, että raskaana olisi :LOL: Viime yönä nukuin kuin tukki 23-08.30 :D ja tuo on aika normi yö minulle! Päivälle en ruukaa nukkua kun on niin paljon touhuttavaa, käsitöitä, kotitöitä, koirien kanssa puuhastelua ja lenkkeilyä, päivät menee kyllä nopeasti, huh.

Täytyy muuten käydä ostamassa tuota vadelmateetä, muutenkin tulee juotua teetä paljon niin vois lipitellä tuollaista jos siitä vaikka jotain apua olisi :LOL:

GALLUB Moni on täällä kertonut, että neuvolassa katsottiin kohdunsuun tilanetta yms, tekeekö sen lääkäri vai terkkari teillä? Mulla on katsottu ainoastaan kaksi kertaa ja ne kerrat lääkäri on tehnyt sen, näin ainakin Oulussa Kaakkurin neuvolassa.

 
Huiskahännälle tsemppiä ja jaksamista! Kyllähän se näin on että sanonta 'odottavan aika on pitkä' saa aivan uuden merkityksen kun la on ylitetty... Suppareita sinne lähetän =)

Velville myös jaksamista, kuulostaapa ikävältä teidän tilanne siellä :( Hyvä että pääsette pian lekurin pakeille...

 
Poli käynti takana.

Hui, ku kävi kipeää ku lääkäri teki sen ns. nyrkkitestin ja räpläsi muutenkin alapäätä/lantiota. Meinasi itku tulla ku niin sairaan kipeää kävi. sanoi vain että ole rennosti...!! Juuh, ole siinä sitten rennosti ku tuntu että taju lähtee kivusta. :'(

Tämän hetkinen painoarvio oli vajaa 3200g, eli aika pieni neiti ilmeisesti tulossa. Olin käyrässä 20 minsaa ja ultrattiin ja kaikki näytti olevan hyvin. =) Paikat oli hiukan pehmenneet mut sanoi kohdunsuuta olevan vielä jäljellä 2 senttiä. Neiti siis ei ole (ikävä kyllä) vielä syntymässä lähipäivinä.

Miten nopeaa paikat voi kypsyä et synnytys voi alkaa??? Ilmeisesti menee sinne laskettuun aikaan saakka koska ei suurempia ollut tapahtunut eikä supistelekkaan kivuliaasti!?

Auto G: En ole ajatellutkaan ettenkö voisi ajaa. Mikä sen estäisi!? Äkkiäkös tuon auton pysäyttää ja parkeeraa vaik tien poskeen jos tuntuu ettei pysty ajamaan. En tosin kovin monen tunnin matkan päähän yksin lähtis mut varmasti ajelen loppuun saakka.

Mulle neuvottiin polilla että turvotuksen vähentämiseen voisi kokeilla runsaasti maitotuotteita ja välttämällä punaista lihaa ja tietty suolaa. Ja vettä ei tulisi juoda ihan mahottomia vaikka usein niin neuvotaan. Mulla toinen jalka on kuin tukki... jää sellainen ISO KUOPPA sääreen ja jalkapöytään ku siihen painaa. Painoa oli tullut viidessä päivässä 1,5 kiloa, joten turvotusta on enemmän kuin laki sallii. :(
 
Ihanaa että vaihteeksi hieman viileämpi ilma, kerrankin ei herännyt naama punaisena ja hiki pinnassa!

Tsemppiä kaikille tuskailijoille ja paljon suppareita niitä kaipaileville Itse olen himean jännäämistä rajoittanut kun sai esimakua vaavielämästä parin huonosti nukutun yön jälkeen. Tosi fiilis että jos ennen vaavin tuloa vähän lepäisi ja nukkuisi... :LOL:

Autoilu-galluppiin Täälläkin ajaellaan ihan normaalisti,onneksi auto vähän korkeampi niin pääsee hyvin sisään ja ulos. kaverin audista ei meinannut päästä pois :LOL:

Turvotuksista vettä suositellaan sellainen 2-3 litraa pvä ja sitten greippi,ananas ja mansikat ovat hyviä nesteenpoistajia. Tulinen ja mausteinen ruoka kuulemma kerää nestettä..
NeitiA Täälläkin Hkissä kohdunsuu katsottu 2x lääkärin toimesta.

jaahas, pitäisi kai keksiä tälle pvälle tekemistä,lupasin itselleni etten siivoa tai tee mitään tylsää!
renee ja vaavi 38 tasan
 
Huiskahäntä ja velv :hug: jaksamisia!!

Kiitti rypäle !!! :heart: Mä luulen että tänään hierotaan pisteitä ympäri suomen niemen! Hirvee ruuhka ens yönä synnäreillä!

Majj varmasti nyt laitoksella, etätsempitykset hänelle!!!

Enpä sit saanu ostetuksi vadelmalehtiteetä, kun isännällä on kiire iltavuoroon ja kauppa aukesi vasta 12.. no käyn huomenna neuvolareissulla. Paitsi enhän mä minnekään neuvolaan huomenna enää mene kun me hierotaan niitä pisteitä :LOL:

Ja jee :headwall: ne tuli tänne, ne peräpukamat... viimeisillä viikoilla sain siis vatsanahkani repeytymään ja pukamat persuksiin. ihanaa...

Autolla olen ajellut vielä, mutta ei tässä kyllä oo nyt paljoa tullut liikuttua.

Kertokaas miten voin lähettää kukkia kättärille? Asun itse siis ihan muualla...
 
rypäleelle kiitos tosiaan tosta linkistä, pitää tänään koittaa josko venyis hieromaan!
Täällä alkaa olo olemaan kettuuntuneen ja vittuuntuneen sijasta tosi alakuloinen kun vauvaa vaan ei kuulu, luulisin et oisin ruvennu puhkumaan raivoa tässä vaiheessa, mutta kyyneltähän tässä saa pidätellä. Kohta neuvola ja vasta keskiviikkona saan lähetteen yliaikaskontrolliin, saispa senkin jo aikasemmin ni ois ees jotain mitä odotella. Ahdistaa tää tämmönen.

Menhit ja Ella(viljami) rv 41+0 |O
 
Velv toivottavasti poika voi paremmin,eikä ole mitään suolitukosta.Toivotaan ainakin että syy selviää :hug:

Huiskahäntä :hug: Odottavan aika on PITKÄ...Hermot kireellä täälläkin,niin miehellä,pojalla kuin itselläkin.

Jaahas,sitä käytiin taas neuvolassa...
RR 100/67
Pissa puhdas
Turvotus ++
Vauvan syke 140
Liikkeet ++
Paino +400g/vko
Sf 34,5cm
Kaikki kunnossa.Terkka oli ihan varma etten tule tänään ja oli aikas hämmästynyt kun lyllersin paikalle ja ihan ajoissa vielä.Ens viikolla olis vika neuvola ja sit oonkin jo äippäpolin asiakas.Mä olen jo luopunut toivosta,et tää syntyy itestään ennen juhannusta...Näin positiivisella mielellä Bamse on tänään :ashamed:

AutoiluG Kyllä mä ajelen autolla edelleen.Pakko jollain on liikkua kun kävely on tuskaa.

Pitäisköhän sitä leipoa jotain hyvää ja "kevyttä" vaikka mokkapaloja :p

Bamse 40+3
 
Olipa tullut jo tekstiä tälle aamupäivälle. Jäi erityisesti mieleen tuo Velvin pojan tilanne. Toivottavasti saatte apua ja poika paranee. :flower:

Neuvolakuulumisia:
rv 38+3
paino -280g/vko
paineet 125/77
pissa puhdas
hb 133, oli noussut kymmenessä päivässä 117 --> 133!?!
sf 35cm
rt, vauva tiukasti kiinnittynyt
syke 158

Jostain syystä mulla on nyt sellaiset fiilikset, että vauva syntyisi tällä viikolla. Mut tuskinpa tuo omien fiiliksien pohjalta syntyy...

Missäs on Rakkapanuu, mun synttärikaveri?! Täältä tulis onnitteluja! =)

Hyviä päivänjatkoja!
tipu 38+3
 
Hieroinpas kerran läpi nuo pisteet! Tosin en ihan jaksanut kymmentä minuuttia aina yhtä kohtaa... KENELLÄ TEISTÄ RIITTÄÄ KÄRSIVÄLLISYYS HIEROA? Mullei...
Ja taisin saada ainakin tästä ekasta kierroksesta vain selän jumiin! Melkoinen asento...
Mutta kaikkea on yritettävä :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
Hieroinpas kerran läpi nuo pisteet! Tosin en ihan jaksanut kymmentä minuuttia aina yhtä kohtaa... KENELLÄ TEISTÄ RIITTÄÄ KÄRSIVÄLLISYYS HIEROA? Mullei...
Ja taisin saada ainakin tästä ekasta kierroksesta vain selän jumiin! Melkoinen asento...
Mutta kaikkea on yritettävä :attn:
Oottepa te reippaita. Mä meinaan pistää miehen hieromaan, kun tulee töistä. Tietty. :LOL:
 
Noniin, neuvolassa ollaan käyty. kaikki muuten aivan normaalisti paitsi painoa tullu viikossa 1600g :ashamed: Nestettä se kuulema suureks osakseen on. Neuvolatäti siinä kovasti harjottelijan kanssa koitti lohduttaa ja sanoi että perjantaina jos joudun vielä tulemaan, niin soittaa äitipolille ja lähettää miut sinne katsantoon, sanoi kuitenkin ettei ne siinä rupea välttämättä käynnistelemään, mutta saanpahan siten kohdunsuun tilanteen ja ultran :D Ja käynnistys menisi siis ensviikon tiistaille, mutta sanoi siitäkin ettei hänellä ole yksikään mamma vielä käynnistykseen asti päässyt, joten toiveita elätellään.
 
Onko jollain muuten tietoa, että miten monessa tapauksessa joudutaan käynnistämään synnytys?

Tässä siis tarkoitan sitä, että menee niin yliaikaiseksi, en muusta syystä käynnistämisiä.

Vastaan itse, kun löysin tällaisen tiedon: Raskauden katsotaan olevan yliaikainen vasta, kun se on jatkunut kaksi viikkoa lasketun ajan yli. Näin tapahtuu vain noin 2-5 % raskauksista.

Eli ei käytännössä kovin yleistä. Tuntuu vaan, kun täällä aletaan olemaan jo joukolla yliaikaisia...
 
Josko saisin muutaman rivin itsekin kirjoitettua tänne - muutaman kuukauden olen ahkerasti teitä kesäkuisia lueskellut. Suunnittelen vääntäytyväni kohta uuteen jooga asentoon ja kokeilevani noita akupisteitä... sitten jos ei toimi, niin illalla isäntä samalle asialle :) Viikkoja mulla on 39+2, mutta sellainen karmiva iskias(?) kipu iski kolme päivää sitten että kävely alkaa olla tosi hankalaa... vaikka olen valmistautunut mielessäni siihen että vauva syntyy lähempänä viikkoa 42... niin olisin nyt kuitenkin valmis lähtemään vastaanottamaan tätä kääröä.
Voimia ja jaksamista kaikille kesäkuisille.
 
Rypäleen linkistä: jos noilla ohjeilla löydätte pisteet, niin tsempit vaan teille... Mulla on kuvalliset ohjeet, mutta en viitsi edes niitä skannata tänne, sillä mullekin on kädestä pitäen näytetty mistä ne pisteet löytyy, että jos joku on Tampereella niin voidaan kyllä treffata, niin saa ohjeet ja voin näyttää ;) Sitä paitsi noissa rypäleen linkittämissä ohjeissa ainakin yksi piste yrittää mitä ilmeisemmin kuvailla pistettä joka pistää nesteet kiertämään. Sitä saakin kyllä vapaasti hieroa, helpottaa tehokkaasti turvotuksia, mutta synnytystä se ei kyllä käynnistä! =)

Tosi kurjan kuuloinen tilanne velvin pojalla :( Toivottavasti kaikki menee hyvin ja poika paranee pian!

Auto-G: Autoilen kyllä yhä, mutta jos on pidempi matka kyseessä, mielummin istun vain matkustajana, saapahan vääntelehtiä vapaasti penkillä suppareiden iskiessä tai lapsen monottaessa kipeästi kylkeen. :)
Tutkimus-G: mulle tehty kahdesti, kerran ultran yhteydessä ja kerran kun oli vika neuvolalääkäri. Eli molemmat tutkimukset teki lääkäri.

Cara & Myy 39+4
 
Mä olen kanssa Tiivarin tavoin ihmetellyt miten moni meistä on vielä kasassa...Ollaan kuitenkin ihan reilusti kesäkuun puolella ja vasta muutama meistä on saanut nyytin syliin.Pitäisköhän meidän muuttaa tän pinon nimeksi yliaikaiset juhannusvauvat :kieh:

Bamse
 
Bamse :LOL: Mikä ettei :D

Täällä ei sitten mitään viestiä siitä, että joku olis halukas ulkomaailmaan, päinvastoin!

Nyt mä oon ruvennut myös saamaan näitä "olis kiva nähdä ennenkuin poksahdat"- viestejä :eek: Musta itsestäni tuntuu lähinnä siltä, etten halua nähdä itseänikään peilistä, miksi muut haluaa niin kovasti mua katsella, en mä miksikään muutu (toivottavasti) vaikka synnytänkin.. jos ei muuta, niin olen varmastikin paremmalla tuulella ja sosiaalisempi parin viikon päästä :D

Nyt kaupoille tuoretta ananasta ja mansikoita hakemaan. Jalat ihan pölkkyine, tummanpunaiset ja täynnä valkoisia pilkkuja, ja kirjakin loppui kesken.

Elppa & Antsa 40+6 <--- :p
 

Yhteistyössä