***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Huomenta!

Täällä puutuu lonkat ja jalat jo tunnissa nukkuessa. Tosi kivaa kävellä ympyrä joka tunnin välein öisin ja vaihtaa kylkeä. Levollista unta siis... :headwall:

Minäkin voisin nyt tahtoa tietää missä nää pisteet sijaitsevat, koska tänään on The Päivä!!
Näyttää sateiselta...

-Kylli ja vaavi 40+0- (ja minä olin ihan varma ettei näin pitkälle mennä! eli kai se sitten menee juhannus laitoksella...)
 
Ja koska raskausdementian takia ei kaikkea voi muistaa kerralla...

jokohan se velv meni? Nimittäin tuo pahoinvointi voi enteillä lähtöäkin. toivottavasti olisi sitä eikä mitään tylsää mahatautia. Jaksamisia! :hug:

Ja kun ootte innostunu masukuvailemaan, niin heitetäänpäs täältäkin eilinen kuva (jos mä nyt ollenkaan osaan lisätä tänne kuvaa :ashamed: ), viikkoja oli 39+3:
http://clownstep.irc-galleria.net/d/images10/01/18/99/00/83266863.jpg

No, en mä näköjään osaa :p
 
Tääkin ilmoittautuu vahvuuteen :wave: Hankun tapaan mäkin ajattelin vasta ens kesänä lähteä synnyttelemään, ei aikaisemmin viitti :p

Oli sitten kunnon ukonilma viime yönä tällä seudulla. Tuuli niin että tuntui kuin olisi talo noussut perustuksiltaan ja salamat leimahteli. En sitten saanut untakaan pitkään aikaan mylläkän jälkeen. Mutta tulipa vettä vihdosta viimein, sitä tuo luonto jo kipeästi kaipasikin...

Ulos tarttee tästä kai lähtee taas, pikkuneiti pukee jo kenkiä jalkaan. Päivänjatkoja!

Kylkiluu ja Muumi 39+0
 
Huomenia.

Minä kans toivon että vauva tulisi jo maailmaan vaikka vkoja on vasta 37+4. En vaan jaksa uskoa että noilla kaikilla ässä hommilla olisi vaikutusta, ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. En kyllä vielä ole kokeillutkaan, ehkä myöhemmin.

Kaverini joka on töissä kätilönä Englannissa suositteli vadelmanlehtiteetä. Sitä saa luontaistuote kaupoista ja voi itsekkin keitellä. Ilmeisesti siellä suositellaan sitä jopa sairaalassa/neuvolassakin synnytyksen käynnistymiseen. Kokeilpaaka te tuskaisimmat!

Mulla ei juurikaan ole supistellut. Eilen kävin monen viikon tauon jälkeen kävelylläkin ja nuuhkimassa ihania kesäisiä tuoksuja. Maha oli kokoajan kovana ja yöllä oli menkkamaisia kipuja mut muita sen kummempia tuntemuksia ei ole ollut. En ole paljon ulos ehtinyt enkä kyllä jaksanutkaan tämän muutto härdellin keskeltä. Nyt on kaikki hallinnassa ja pari päivää tullut oltua vaan ja taas alkaa kyllästyttää tää tekemättömyys. Tarttis tehdä jotain!

Pääsen kaksi kertaan ultraan tässä loppuraskauden aikana. Toinen tehtiin reilu viikkko sitten edellisellä paikkakunnalla ja tänään olisi täällä nykyisessä paikassa synnytystapa arviointi. En kyllä paljon saanut irti siitä edellisestä, mut jospa tää ultraaja suostuisi muutakin kertomaan kuin että ei estettä alatiesynnytykselle ja etten ole vielä synnyttämässä. Nyt aijon kysyä enkä olla tyhmänä hiljaa! :p

Tukkaa laittamaan ja sit käy tieni äippäpolille. Hiukka jänskättää. :wave:
 
Reropera: Haluisitkos/viittisitkös sie tehä sen alotuksen tuonne vauvat puolelle?...tai joku muu vauvan jo saanu?
Mie oon niin huono näiden juttujen kaa et jättäisin sen kyl mielelläni jollekkin muulle :whistle:

ursulainen ja Olavi 9pvää
 
heräsin vasta äsken, ku aamuyöstä mies herätti ja sanoi että mulla hengityspausseja kun nukun, jotain 20sec...No ok, mut se tapa jolla se herätti mut oli ihan kamala, mä säikähdin ihan pirusti ja suutuin sille, lähdin suoraa tietä mun äidin luokse itkien...

Noh sielä sit äippä mua rauhoitteli, että mun mies on vaan huolissaan ja sen takia herätti, ja sanoi että tuski oli tarkoitus säikytellä. Mä sitten otin kännykän ja soitin synnytysaliin ja kerroin mitä oli tapahtunu, ja kätilö siel vaan sanoi että kaikki ok, on kuulemma normia jos ylipainoa ja kuorsaaja ja viel nuhaa, kun kyse oli vain sekunneista...huh...heti sain rauhan sydämeen, ja ajelin takas mieheni luokse. Miehelleni en sanonut mitään, vaan menin suoraan nukkumaan...

Pelottavaa, tuollainen....onneks ei ole niin vakava asia...eli voin rauhassa nukkua :D
Huomenna neuvola, ja perjantaina äippäpoli...

rv38+3 :heart:
 
Voi Sydänkäpynen!
Takuulla säikähdit...mutta varmasti miehesi myös säikähti. Ehkäpä olisi syytä kertoa hänellekin, että ei syytä huoleen.
Hyvä, että sulle neuvola huomenna. Vaavin sydänäänten kuuleminen tuntuu varmasti hyvältä.

Isohali sulle :hug:

 
Huomenta!

Niistä vyöhyketerapiapisteistä: mä olen valmis menemään mankelin läpi tällä hetkellä jotta jokainen mahdollinen "piste" tulisi puristetuksi :LOL: Miten niin epätoivoinen? Huomennakin 41+0 neuvola |O Taitaa täti jo naurahtaa ja heittää jotain joka saa itkemään... hirmu herkkis tullut lasketun ajan jälkeen. Mitään ei kukaan saa sanoa eikä tehdä "väärin".

Hei, tuskaillaan yhdessä parille lauselle (joita lupaan ja VANNON olla itse käyttämättä):

1. Ei sinne ole vielä yksikään jäänyt
2. Joko synnytät?
3. Seksi auttaa

Joka kerran kun kuulisin yhden noista, ja saisin 5?, olisin miljonääri :LOL:

Tänään kiertämään Malmin kirpparit, jos jaksaa..

Jaksamisia teille, on tää kans yhtä itkua ja naurua vuorotellen

Elppa & Antsa 40+6 :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Hei, tuskaillaan yhdessä parille lauselle (joita lupaan ja VANNON olla itse käyttämättä):

1. Ei sinne ole vielä yksikään jäänyt
2. Joko synnytät?
Tota numeroa 1 kyllä myönnän itse käyttäväni, kun ihmiset kyselee numeroa 2 :headwall:
 
Känny pirisee mukavasti.....kyselijöitä piisaa, JOKO?
Laskettuaikakin vasta huomenna. Onneksi eletään känny aikaa ja näkee soittajan etukäteen niin ihan kaikkiin ei ole pakko vasta :kieh:

Vadelmanlehtiteetä......kai tuokin on pakko kokeilla.

Mutta kertokaahan mullekin missä ne pisteet sijaitsevat, mitä pitää hieroa jotta synnytys käynnistyisi. Mä kun en tiiä niistä mitään.... :ashamed:
 
ON: neuvolassa äsken: kohdunsuu auki 2 sormelle ja pehmentynyt aikalailla. supistuksia tullut melko säännöllisesti B) ylihuomenna kontrolli turvotuksen ja verenpaineen nousun takia. oi että joko se vaavi alkaisi tulla... :wave: :heart:

anteeksi en jaksa kommentoida mitään...
Di 38+6
 
Vadelmateestä- oon juonut sitä 1-2 kuppia päivittäin parin viikon ajan.. Luontaistuotekaupasta osasi sanoa että loppuraskaudessa vahvistaa kohdun lihaksia ja samoin synnytyksen jälkeen edistää kohdun supistumista pienemmäksi. Alkuraskaudesta taas voi olla vahingollista kun herkemmillä aiheuttaa supistuksia.
 
tintti-mamma, juu tiedän että olisin voinu kertoa miehelle että ei haittaa, mutta mulla oli takasinpäästyä sellanen väsy ja luulen että olisin sanonu miehelleni jotain väärää...Eli ajattelin että kun oon saanu unta palloon niin valitsen sanani paremmin...

Juu aina se on kiwa kuulla masu asukin sydänäänet, mutta kyllä se sen verran liikkui tänään aamuyöstä, että tiesin kaikki olevan siel masus hyvin... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Niinpä...

Huomasin muuten Rypäle, että meillä on lasketut ajat peräkkäisinä päivinä :). Missäs päin sä asuitkaan/minne synnärille menossa?

Mouse
Porvoossahan myö. Että jos tässä laskettuun menee, joudutaan joko kättärille tai jorviin, minne nyt sitte ottavatkaan, ku oma synnäri on silloin kiinni. Kiva siinä tilanteessa soitella ympäriinsä, et minne pääsis... :headwall:

Entäs itse?

*nukkumaan menee hän*

Meillä käy matka Taysiin... meinasin jo viime yönä lähtee, mutta nukahdin sitten...

Mouse
 
Heippa taas

Ei tullut vielä lähtöä. Nyt sitten jännätään tosissaan, multa tuli oikein reilut limat ja sen lisäksi poika tekee suunnilleen kuolemaa. Ikää on 2 v eikä ole pissannut eilisen illan jälkeen, kakannut sitten lauantain ja aamuseisemästä asti on vaan huutanut, valittanut mahaa, vääntelehtinyt, hikoillut ja itkenyt. Sen masu on ihan kova ja kuuma, nyt se nukahti sen neljännen kerran aamu kahdeksan jälkeen vaarin syliin. Puoli 12 on lääkäriaika, suostui ottamaan ylimääräisenä vastaan. Mulla neuvola yhdeltä. Saas nähdä pääsenkö sinne, vai tuleeka lähtö jorviin. Suolitukosta ne kai sitten epäilee, kun ei oksenna, ei ripuloi, mistään päästä ei tule mitään ulos. Aamu kuudelta se joi varmaan puoli litraa vettä ja söi valtavan lautasellisen puuroa ku olis ollut nälässä monta kuukautta, sit meni makaamaan lattialle ja alkoi itkeä. Ihan kamala aamu kun itsellä maha vielä sekasin (en enää illan jälkeen ole oksentanut, suoli on tosin tyhjentynyt, ei ripulia)... eikä voi mitenkään auttaa toista, eikä syliinkään oikein ottaa kun toinen vääntelehtii niin hirveästi että tippuu tän pömppömahan päältä alvariinsa.

Noh, kohta tulee mies hakemaan meitä lääkäriin, onneksi se on jo henkisesti lomalla, suostui sentään lähtemään kesken päivän, kun ei ole asiakkaita eikä mitään muutakaan minkä takia siellä olis pakko istua.

Pitäkäähän peukkuja, että poika alkais jostain reiästä tyhjenemään... ja ettei mulle tulis lähtöä ihan vielä. TOisaalta. Ollaan sitten molemmat siellä Jorvissa kohta...Kai ne mut sinnekin huolii sisään jos tarpeeksi pitkään vitkutan lasten polilla...

Velv 40+2
 
http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

Nuilla ohjeilla me ollaan menty. Joku voi varmaa antaa paremmat, jos löytää. Toiki löyty googlettamalla jostain keskustelusta linkkinä.

Kylkiluu, voishan sitä sitte niitä nyyttejä vaikka vertaillakki joku kaunis päivä. ;) Siis KUN ne nyt tässä vaan jummartais kuoriutua.

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Hei, tuskaillaan yhdessä parille lauselle (joita lupaan ja VANNON olla itse käyttämättä):

1. Ei sinne ole vielä yksikään jäänyt
2. Joko synnytät?
3. Seksi auttaa
Sellasessa syntymäilmotuksessa lehdessä; tyttö/poika tupsahti maailmaan........ TUPSAHTI???!!! Miten mä jotenki uskon, et hyvin, HYVIN, harva on noin vaan tupsahtanu tähän maailmaan? Eiköhän siihen ihan hippusen enemmän energiaa vaadittu...? :headwall:

Täälläki jaksaa yks kaveri kysellä joka perhanan puhelun aluks "joko on syntyny". Viimeks jo ärähdin, et palataan asiaan heinäkuussa. Pitänee ens kerralla sanoa, et "juu, on se, ei vaan sulle viittitty ilmottaa". :kieh:

Rypäle 37+6
 

Yhteistyössä