***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Heips,

kaivarin konsertista selvitty hengissa. Kaivariin piti kuitenkin keskustasta kavella mennen tullen, kun sporat oli niin taynna, ettei toivoakaan, etta olisin koittanut sulloutua sinne ison mahani kanssa, puhumattakaan likakaveristani, joka oli liikkeella rattaiden kanssa. Kavely sai kuitenkin sen aikaan, etta nyt on taalla kanssa hapyluu ja alaselka tosi kipeana. Kotiin tultuani olin niin kuitti, etta piti vetasta parin tunnin tirsat. Lisaksi olen paivan mittaan pistellyt poskeen ruokaa niin hyvalla ruokahalulla, etta nyt on mahassa extra taytta ja tosi tukala olo`ja torkee narastys. Kylla taas olisin jo ihan valmis sinne synnarille.

Aijoo ja sitten piti viella kertoa siita, kuinka takaspain kavellessamme olin menettaa taysin malttini naisen kanssa, joka tormas mun mahaan. Kaveltiin jo puolessa valissa matkaa ihan rauhassa, eika tungostakaan enaa liiemmin ollut. Yhtaikkia R-kioskin ovi lennahti auki ja sielta syoksyi noin 50-kymppinen nainen kauppakasseineen suoraan mun mahan paalle. Kehtasi sitten viella tiuskasta, etta " NO VAISTA VAHAN!" Voi jumalauta sillon ma aloin nakeen punasta ja voin kertoa, etta sai nainen kuulla kunniansa . Etta ihmiset voi olla royhkeita.

Galluppia: Taalla on puhuttu rintojen kipeytymisesta. Joku mulle kertoi, vai luinko jostain, etta nuihin kipeisiin rintoihin olisi olemassa jokin rasva, joka lievittaisi kipua. Onko kukaan muu kuullut mista rasvasta mahtaisi olla kysymys? Lisaksi kyselisin teilta muilta, etta vuotaako teilla rinnat paljon? Mulla on ollut viime paivat ihan mahdotonta ton rintavarustuksen kanssa, kun aina tuntus olevan paidat rinnuksista litimarkana :ashamed:

No nyt takaisin makuu asentoon ja selkaa lepuuttamaan. Hyvia oita kaikille.
 
Gallubiin: Bepanthen-rasva on hyvää rinnan päihin, kun ne on kipeät ja arat vauvan imemisestä. Sitä ei tarvi pyyhkiä pois, kun alkaa imettämään. Ja jos käyttää kertakäyttöisiä liivinsuojia, kannattaa rintaa vasten laittaa harsolappu. Kertakäyttöiset liivinsuojat repivät herkkiä rinnanpäitä, kun jäävät kiinni rintaan. Kankaiset eivät jää kiinni sillä tavalla.

Mutta mitä kipua tarkoitit, sitäkö kun maito pakkautuu rintoihin. Siihen minä en tiedä rasvaa. Siihen en muuta tiedä kuin pumppaus ja vauvan imeminen. Lämpimässä suihkussa tai saunassa rintojen hieronta auttaa myös.. Rahka ja kaalenlehdet viimeisenä keinona, jos meinaa tulehdukseksi asti mennä.. Näitä minä olen kuullut..

Oikein rattosaa sunnuntai iltaa kaikille! Ja voimia teille odottajat!

Reropera
 
Tänään kävin sitten osastolla "tutustumassa" ja verikokeissa. No samalta siellä näytti kuin 3 v sittenkin :D Eli aamulla klo 6 pitää olla uudestaan paikalla suunniteltua sektiota varten. Leikkaussaliin kuulemma mennään jo 8 aikaan. Ei ole enää pitkä odotusaika... :)

Kata 39+3
 
Kipeisiin rinnanpäihin käytin edellisel muksul ku imetys vei nahkat nänneist nii sitruunaa...voitte kuvitellla kui kirvels,mut autto hyvin eikä tullu rupia.
Kaalinlehdet on todella hyvä keino ku maito pakkautuu ja tulee kipeet rinnat...jääkaappi kylmät kaalinlehdet vaa liiveihin nii helpottaa.

Nyt vkon käytin varsinkin aamuisin kaalilehtii liiveissä...pikkuhiljaa alkaa jo helppottaa kiristävä tunne,onneks.

Tsemii sektioo menijöille ja suppareit niit kaipaaville =)

Muutes...jokos meil on tuol vauvapuolel jutteluu käynnis vai odotellaako et kaikki saaneet nyyttisä syliin?

ursulainen ja Olavi 8pvää
 
Heips kaikille!

Taalla elellaan hiljaiseloa. Keskiviikkona oli neuvola ja viela ei ole laskeutunut....
tosin nyt ja eilen on vahan tuntunut et jos jotain olisi jalkojen valissa ja valista on vihlonut. Seuraava neuvola keskiviikkona jospa siihen mennessa olisi jotain tapahtunut. Jalathan ne alkaa olla aika loppu. Polvesta alaspain mahtavasti nesteta ja nyt jo sormissakin alkaa tuntua. Eli ei paljoa siivoilla ja rehkita.
Siita nesteen keraytymisesta olen vaan ajatellut ettei mun jalat vaan kesta tata painon nousua kun ennestaan oli jo ylipainoa. Mua ei tama mahan koko ahdista yhtaan vaan se et on tama liikuntakyky mennyt. Olisi niin ihana kayda kavelylla yms ja nauttia kesasta. Vaan sen jos teet niin menee sitten puoli yota kun ei saa saryilta nukuttua.
Nytkin on jalat niin tulessa et pitaisi varmaan kylmaan vesivatiin upottaa....
Et muuten en ole tahan raskauteen viela vasynyt. Yollakin saatan nukkua pitkia patkia ettei tarvitse kun vasta kuuden maissa nousta ensi kertaa vessaan. Nain on ollut jo toista kuukautta joten ihanaa siihen kolmeen vessareissuun yossa verrattuna.

Leena 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Muutes...jokos meil on tuol vauvapuolel jutteluu käynnis vai odotellaako et kaikki saaneet nyyttisä syliin?
En minä ainakaan ole nähnyt. Voishan sen tehdä, niin ei tarvis täällä häiritä odottajia ;) , vaikka kyllä minä ainakin käyn aina katsomassa mitä teille odottajillekin kuuluu..

Reropera
 
Te joilla on turvotuksia jaloissa niin oottteko kokeilleet tukisukkia? Minä oon käyttänyt koko raskauden ajan terveyskaupasta ostettuja lentosukkia ja ilman niitä en pärjää. Muutama päivänä en oo jalkaan laittanut niin jalat on ihan kauheet tukit.

Mitä tätä palstaa seuraa niin tuntuu, että suurimmalal osalla menee yli sinne 40 viikolle ennen kuin syntyy. Täytyykinvarmaan itsekkin alkaa sanomaan kaikille, että 4 viikkoa vielä laskettuun aikaan :LOL: Itsellä ei tosiaakaan ainakaan tällä hetkellä ole yhtään sellainen olo, että synnytys olisi kahden viikon sisällä. Vauva ei varmaankaan ole vielä edes laskeutunut kun ei mulla ole mitään vihlaisuja tms. alapäässä. Tänäänkin oon tenhyt kaksi pitkää reipasta lenkkiä ja tunnin treenit koiran kanssa ja eikä mitään.

Minä saan yöllläkin vielä hyvin nukkuttua, eikä vessassakaan tarvi välttämättä käydä ollenkaan. Selällään ei pysty nukkumaan mutta kyljellään vuorotellen. Ja tyynyt haarojen välissä ja peittorulla mahan tukena.

NeitiA ja KeijoKanerva 37+4
 
Joo ei varmaan Kataa ihan hirveesti ensi yönä nukuta - mutta pimeässä lepääminenkin on oikeaa lepoa, vaikka unta ei saisikaan (tein opiskeluaikana yötyötä ja välillä oli kouluviikon jälkeen vaikea saada unta, joten sain työkavereilta tuon neuvon - eli koita kuitenkin olla levossa ensi yö ja jättää touhuilut tuonnemmaksi...). Kovasti tsemppiä huomiselle!!!:heart:

Velv. tsemppiä, missä päin asusteletkaan? Meinaan että täällä meilläkin alkaa olla masutaudin merkkejä, mietin onko samaa pöpöä. Viime yönä isäntä ja esikoinen siirtyivät teltasta sisätiloihin nukkumaan klo 3 maissa ja heräsin tietty siihen. Puolen tunnin päästä alkoi kamala pahoinvointi, ensin vihloi alapäätä oikein kunnolla ja sitten piti siirtyä vessan puolelle, ihan viittä vaille ettei tullut oksu. Viimeksi synnytyksen aikana voin tosi pahoin ja olin jo tosi toiveikas että olisko se menoa nyt mutta sitten olo helpotti hetkeksi. Mut tänään on ollu vielä vatsa sekaisin, isännällä myös, eli joku tauti täälläkin on :headwall: .

Muuten olen koittanu olla tosi ahkera, siivottu on koko kämppä ihan yltympäriinsä, Se niistä ässistä tosiaan, pari vaivaista pientä supparia vaan saatu aikaan...
 
Paljon onnea taas vauvautuneille ja Katalle tsemppiä huomiseen! :flower:

Viipperä, Porvoon suunnalla ainaki jyllää taas/vielä noro, mut te ette vissiin mistään täältäpäin ollukkaan....

Täällä on yöt menny suht kivuttomasti, nyt ku on oikeenlainen rytmi löytyny. Valvotaan sinne 00-02 asti ja noustaan vastaavasti sitte vasta 10 jälkeen. Kuuden - kaheksan maissa ku käy vetäsemässä banaanin tai omenan, ni ei edes oo paha olo herätessä. ;) Nyt huomaa kyllä jo, et painaa maha sen verran, et pitää sängynpäätä ruveta jollain nostamaan; huippaa ja oksettaa heti, jossei oo hirveetä tyynykasaa pään alla (ja siinä tulee muuten niskat pirun kipeeks!).

Kukas se oli joka sano, ettei viel näin aikasilla viikoilla sais vauvaa ulos toivoa (37+)...? ;) Kyllä täällä ainaki jo kaikkemme tehään, että syntyis jo, ihan käytännönki syistä. Synnäri sulkee tosiaan 19.6 ja sitte on jo paaaaljon pitempi matka sairaalaan, jos (kun!) sinne asti venyy. Meillä nyt ei oo lapsia joita pitäis hoitoon saada, mut koira kylläki, ja kaikki hoitajat tietenki jussina lähtee reissuun... :headwall:

Tänään mies sitte ryhdistäyty ja hiero niitä vyöhyketerapia pisteitä. Ja kyllä muuten sattu!!! |O Sietäiski olla jotain hyötyä. Onks kellään muuten mitään aikasempaa kokemusta...?

Hei vauvautuneet! Mites teillä toi palautuminen on lähteny käyntiin, jos saa udella...? Mua ihan tosissaan vaivaa niinki pinnallinen asia, ku toi mahanahka, et miten karseeks se jää... :ashamed:

Vauvojen kuvia vois vaikka tänne myös mun mielestä laittaa...! *vinkkivinkki* ;) :whistle: Ois kiva ihastella tässä kituesa teijän aikaansaannoksia. :)

rypäle 37+5 (vielä puolisen tuntia)
 
Ei tuu uni silmään täällä, kun vihloo niin pirusti tonne alakertaan... Olisko siitä peittojen heiluttelusta sittenkin ollu jotain hyötyä.. Vauvelikin möyrii niin, että senkin liikkeet sattuu, kun pää on niin alhaalla, auts. Piti ottaa jo panadoliakin, josko auttais ja sais unen päästä kii. Onko muilla alkanu yö yhtä hyvin..?

Mouse 37 ja risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Ei tuu uni silmään täällä, kun vihloo niin pirusti tonne alakertaan... Olisko siitä peittojen heiluttelusta sittenkin ollu jotain hyötyä.. Vauvelikin möyrii niin, että senkin liikkeet sattuu, kun pää on niin alhaalla, auts. Piti ottaa jo panadoliakin, josko auttais ja sais unen päästä kii. Onko muilla alkanu yö yhtä hyvin..?

Mouse 37 ja risat
Mie kukun täällä muuten vaan. ;) Pidetään peukkuja ettet turhaan kärvistele! b :) d
 

Mie kukun täällä muuten vaan. ;) Pidetään peukkuja ettet turhaan kärvistele! b :) d[/quote]

Niinpä...

Huomasin muuten Rypäle, että meillä on lasketut ajat peräkkäisinä päivinä :). Missäs päin sä asuitkaan/minne synnärille menossa?

Mouse
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Niinpä...

Huomasin muuten Rypäle, että meillä on lasketut ajat peräkkäisinä päivinä :). Missäs päin sä asuitkaan/minne synnärille menossa?

Mouse
Porvoossahan myö. Että jos tässä laskettuun menee, joudutaan joko kättärille tai jorviin, minne nyt sitte ottavatkaan, ku oma synnäri on silloin kiinni. Kiva siinä tilanteessa soitella ympäriinsä, et minne pääsis... :headwall:

Entäs itse?

*nukkumaan menee hän*
 
Huomenta!!!!

Puutuneena venyttelen kroppaani täällä...olo on kuin jyrällä olisi ajettu yli.
Että voikin kroppa puutua yön aikana. Mutta onneksi sentään tuli uni.
Mies ja vanhempi muksu lähtivät jo töihin.....aamukahvi nautiskelen teitin tarinoita lukien.
Huomenna olisi laskettuaika....yli menee kolmannenkin kerran.
Eilen illalla tuli suppareita......mutta rauhoittui yön aikana.

Kiitos tuestanne....muillakin tuntuu nuo miehet käyvän hermoille. Ja onhan nämä viimeiset viikot melko rasittavia, kun pitää olla valmis lähtemään koska vain....!

Tintti ja "Molla" 39+6
 
valvottu yö takana ja uni tuli silmään vasta kolmen jälkeen.. :kieh:
jotenkin sitä jännittää kamalasti mitä se ylilääkäri sanoo että ottavatko osastolle (koska ?? ) ja maha ollu sen takia koko yön tosi kipee..ja nyttenkin tosi hermona...iikk :$

täällä oli eilen päivällä,illalla ja yöllä tosi kamala ukonilma.. |O
nytkin on tosi synkkää,saas nähä ukkostaako tänäänkin.. :whistle:

hermoheikko tuire ja vilkas mini 38+3 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Tänään mies sitte ryhdistäyty ja hiero niitä vyöhyketerapia pisteitä. Ja kyllä muuten sattu!!! |O Sietäiski olla jotain hyötyä. Onks kellään muuten mitään aikasempaa kokemusta...?

Mulla ei oo varsinaisesti aiempaa kokemusta, mutta kävin vyöhyketerapeutin vetämällä mammajoogakurssilla ja hänen vastaanotolleen aion kyllä mennä jos vauvaa ei ala näkymään eikä kuulumaan, hän kun tekee synnytyksenkäynnistyksiä akupisteitä hieromalla. Olen kyllä kuullut ettei ihan kaikilla tehoa, mutta ei siis ole mitään huuhaatakaan =) Kurssilla me saatiin myös itse tietää ne tärkeimmät synnytyskipua lievittävät, ja samalla synnytystä edistävät pisteet, mutta niden hieromista suositeltiin välttämään LA:n asti, joten meillä mies saa pitää näppinsä kurissa vielä pari päivää. Sitten saakin alkaa hieroa oikein urakalla :kieh:
 

Yhteistyössä