***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Minä olin jo varma että Bamse lähti.. ei kyl mee varmasti montaa päivää!
Venlalla on luultavasti jo nyytti sylissä.
Kiitti ursulainen synnytystarinasta, tuli täälläkin liikutuksen kyynel :heart:

Tuntuuko teillä muilla paineen tunnetta häpyluun päällä/ alavatsalla?

Hitsit, hyvä kun jaksoin kävellä postilaatikolle (matkaa 20m) !!! Ja jotkut vetää 1,5 tunnin lenkkejä :eek: juup.. mitenköhän mie saan synnytettyä kun näin voimissani olen :LOL:
 
Kovasti tuntuu olevan odottelua ilmassa :LOL:

Mä ajattelen koko ajan niin, että mun laskettupäivä on 9.7 jolloin viikot siis 42 :LOL: Mulla on vielä vaikka mitä puuhaa tässä kotosalla ja päivät menee niin järkyttävää kyytiä, että huh. Ja mulla ei vielä ole mitenkään ahdistava olo tän mahan kanssa. Eilenkin olin agikisoissa talkoilemassa 4 tuntia enkä ois tiennyt juurikaan olevani raskaana ellei vauva olisi liikkunut niin hurjasti :D

Tsemppejä kovasti niille jotka ovat jo ihan loppusuoralla! Venlasta ois jo mukava kuulla
Varmaan hänelle on jo vauva sylissä :heart:

Ihana ilma pitänee lähteä ulos istumaan ja neulomaan. Aamulla oltiin jo 2 tuntia koirien kanssa lenkillä ja treenaamassa.

-NeitiA ja KeijoKanerva 37+0-
 
Kylli-täti sullakin alkaa olla jännät paikat...Mulla on kanssa sama tilanne ton kävelyn suhteen.En ymmärrä kuinka jotkut pystyy vielä tekee kävelylenkkejä,kun musta tuntuu että kävely lähikauppaan aiheuttaa meloni jalkovälissä-tunteen :/
 
Oliskin kiva jos jalkovälissä tuntuis vaan melonitunnetta, mutku tää hullu riehuu niin, että tuntuu että se tulee vähitellen ulos :eek: Pää on kiinnittynyt, mutta lantio on näköjään niin leveä, että mahtuu siellä kääntyilemään ja vääntyilemään. Vihloo selässä asti, jalat tulee navan vasemmalta puolelta ulos, ihan hirveä rytäkkä kokoajan :( Miksei vois rauhottua hetkeksi?

Mun maanantain 6h kävelylenkki itiksessä tais olla sit viimenen "pyrähdys". Tänään kävelin kauppaan ja takas (tottakai jätski kädessä kun tulin takas ;)). Huomenna pitäis vielä lähteä piknikille mustikkamaan kahvioon.. katsotaan miten kävely onnistuu, kuin paljon sattuu.

Elppa & Antsa 40+1
 
Polilla käyty ja kotiuduttu :D Lapsiveden määrä oli vähäinen, mutta kuitenkin riittävä virolaisen lääkärin mielestä. Afi-indeksi oli 6. Minusta normaalin alaraja on 8 :whistle: Kai mun täytyy vaan luottaa lääkäriin, vaikka vaikutelma ei ollutkaan kovin luotettava. Vauva kasvaa omalla käyrällään, painoarvio oli nyt 2,5kg. Vauva ei liiku enää paljon yhtään. Saan kymmenen liikettä tunnissa vain siten, että tönin koko ajan pientä, että on pakko liikkua... :/ Toivottavasti pienellä on kaikki kunnossa... :heart: En saanut enää edes uutta aikaa polille, vaan lääkäri toivotti tervetulleeksi synnyttämään.

Jännät paikat monella! Toivottavasti pääsette pian synnyttämään. ;)

Täytyy mennä ulos nauttimaan tästä ihanasta kesästä.

 
Neuvolassa käyty -ei mitään uutta. Kuulemma vauva on hyvin jo kiinnittynyt, että vois syntyä hyvinkin lähiaikoina, mutta edelleenkin who knows.. Vähän kyllästyttää jo noi neuvolakäynnitkin, kun samat jutut tehään joka kerta...

Mouse 37 tasan
 
NeitiA Mäkin olen jo hetken aikaa alkanut kuvitteleen että mulla onkin vasta 12 - 14.6 L-A kun silloin viimestää on se 2 viikkoa yli mennyt! :D

Tulikin muuten mieleen että voinko vaatia ( jos tämä maha sankari ei ole syntynyt ), kun mulla on maanantaina viimenen neuvola ja silloin mennään jo RV 41+4 että saan sen yliaikakontrollin/käynnistys ajan mahdollisimman pian?

Omaan napaan ei ihmeempiä, tais tulla aamulla lisää sitä limatulppaa, ( sitähän tuli jo pari viikkoa sitten mutta ei hirveästi eikä sitä nytkään mitään isoa klönttiä tullut ) ja välillä vihloo alapäätä kunnolla. Mutta ei muuta, kohta lähden kaveri porukan kanssa grillailemaan, pitää ottaa "ilo" irti näistä vimpoista päivistä kun voi vielä mennä kuinka huvittaa :)

Ja tosiaan synnytystarinoita on aina jotenkin niin kiva lukea! :p

maj ja 40+5
 
yhdes kasas viel, meillä ei toiminu netti eilen, kun nettiboxi meni rikki, onneks pääsivät tänään sit tuomaan uuden boxin...

Mulla olis perjantaina klo8.45 äippäpolille aika, jolloin päättävät koska käynnistävät, kyllä mua vähä niinku jännittää... :D

Juu luulen kanss et venlalla on jo nyytti sylis...
 
Mullakin on ruokahalu vähentynyt, tai oikeastaan näläntunne. Pieniä välipaloja tulee naposteltua, mutta lämmintä ruokaa ei juurikaan tee mieli eikä näläntunnettakaan ole.

Kotipuntarin mukaan paino on pudonnut viikonlopusta 1 - 1,5 kg. Meidän puntari on vaan helkutin epätarkka, kun näyttää 0,5 kilon tarkkuudella, ja lähes 2 kiloa vähemmän kuin neuvolan puntari, joten huijaa joka tapauksessa! Mahtaisko painonpudotus johtua ihan siitä, että olen ollut enemmän lepoasennossa, ja nestettä ois poistunut. Terkka tosin sanoi viime neuvolakäynnillä, että monilla saattaa paino pudota raskauden lopulla. Taisi lohduttaa mua, kun mullahan oli viimeks tullut 980g/vko! :eek:

Paineentunnetta on täälläkin. Tällä viikolla olen hyvin vähän liikkunut, ihan vaan pihassa tepastellut ja postin hakenut, mutta jo sillä liikkumisella tuntuu painetta alaosastolla. Täytyy ihan mahasta pitää kiinni kun kävelee.

Pitäis varmaan ruveta taas liikkumaan ja touhuamaan enemmän, kun nyt on taas vähä liian hyvä olo. Meinaan sitä, että supistusherkkyys on taas vähentynyt eikä vessassakaan ole tarvinnut istua eikä mistään lima-ilmiöistäkään ole havaintoa. Sais nyt jotakin alkaa tapahtua! Toisaalta ois kiva ottaa iisisti, ettei turvotuksia tulis, mut toisaalta haluais saada vauhtia tähän ite hommaan. Vaikka eipä se näköjään niin sanottua ole, että rehkiminen sais mitään aikaan... blääh. :|

tipu 37+5
 
Polilla käyty. Vauva on kääntynyt rt, mutta saattaa vieläkin pyörähdellä. Lääkäri sanoi, että pää ainakin liikkuu vielä ja menee karkuun... Lapsivettä on aika runsaasti ja sen takiakin pystyy paljon vielä pyörimään. Ja siks mulla on kuulemma iso vatta :D .
Kaikki muuten ok. Painoarvio ois nyt 3500g. En ois uskonut, että noin paljon ois jo nyt. Täytyy tosiaan aloittaa käynnistely-yritykset tosissaan. Mie jo miestä kyl varottelin, että viikonloppuna sitten pistetään lakanat viuhumaan :LOL: . Ite kun olen pienikokonen, niin ei vauvan tarvis paljon enempää kasvaa.

Rakkapanuu mie lainasin kirjastosta lapsille kirjan, jossa käsitellään kivasti koko vauva aihe. Olisko nimi ollut jotain Vauva valtakunnassa.....en muista ihan tarkkaan. On vissiin aika uus kirja. Kertoo kuningasperheestä johon syntyy vauva. Korjatkaa joku kirjan nimi oikeaksi, en tosiaan muista kunnolla. Meillä lapset tykkäsivät kovasti.

Kissantassu ja Napsu 37+3

*muoks* Kirjan nimi on Vauva tulee valtakuntaan
 
huhhuh, täällä taas ajeltu ympäri suomea ja vihdoin koitti loma :p Oon niin turvoksissa ettei varmaan oma äitinikään enää minua tunnistaisi :LOL: Täällä ei mitään merkkejä mahdollisesta synnytyksestä.

Mie ostin kans ton paljon kehutun aventin pumpun tänään, mutta en tosiaan tiiä onko se sit oikeesti hyvä :D

Menhit ja Ella(viljami) rv 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
[
Tulikin muuten mieleen että voinko vaatia ( jos tämä maha sankari ei ole syntynyt ), kun mulla on maanantaina viimenen neuvola ja silloin mennään jo RV 41+4 että saan sen yliaikakontrollin/käynnistys ajan mahdollisimman pian?

maj ja 40+5
Mulla ainakin esikoisesta laitettiin automaattisesti yliaikakontrolliin neuvolasta, ei tarvinnu edes vaatia. Mutta jos eivät laita niin vaadi, uskon kyllä että laittavat suoraan.

Ja sitte tätä omaa napaa: Olo on kuin olis katujyrän alle jääny! Joka paikkaan särkee. Suolen tyhjennystä on saanu harrastaa tänään oikein urakalla ja kaiken kukkuraksi vielä olen ne kuuluisat pukamatkin saanu, tosi jees päivä siis on ollu. Täällä ei oo siis saanu mitään muuta tänään aikaiseks ku takapuolen erittäin helläks. Voi, kun tää enteilis jo sitä itseään, mutta enpä usko. Kai täytyy ruveta asennoitumaan siihen, että synnytän vasta heinäkuussa. Tää on niitä päiviä, jolloin meinaa taas usko loppuu kesken tähän hommaan.

Maamuska 38+4

 
mulla on taas olo ihan hyvä. eiliseen iltaan kun vertaa niin on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Alapää on vaan kokoajan sellainen kostean oloinen, erittyy valkkaria ihan koko ajan. Ulkokukkia kastellessa sain mahan kovettumista aikaiseksi, muttei kipua.

Tää päivä on ollu pitkä |O , auringossa olo ei huvita ollenkaan ja sisällä tulee vain rampattua koneella. Lisäksi tänään vaihteeksi tuntuu että voisi syödä koko ajan, eilen ei maistunut ruokakaan...
vali vali... miten tää aika voi nyt jotenkin pysähtyä???!! Talvellahan viikot oikein juoksivat ja nyt tuntuu että yksi päivä kestää viikon!
Miten saisikin mielen nyt vain rauhalliseksi ja antaisi kaiken olla vaan, nauttisi tästä "vapaudesta" ja tekemättömyydestä.. Edessähän häämöttää se 20 vuoden hoitamisurakka! :LOL:
-Kylli ja vaavi 39+1-
 
Asia selvä! Itse en oikein tiedä mikä täällä on tapana, kun VKS:ään menen synnyttämään, mutta eiköhän sekin selviä tässä lähi päivinä :)

Tänään ollut niin ihana ilma B) ja huomiseksi luvattu vielä hienompaa ilmaa!
Ihana olla ulkona, vaikka "vähän" paikat meinaa turvotakkin! :whistle: :D
 
majj Pääkaupunkiseudullakin on myös se 12 päivää yli LA,niin on äitiyspolin asiakas.Eli varmaan joka paikassa on sama.Kysäsin neuvolasta,kun ne soitti ja siirsi mun huomisen ajan...Toivottavasti ei tarvii enää mennä neuvolaan ilman vauvaa.

Kylli-täti mä saan kanssa touhuamalla supistuksia aikaseksi,mutta myöskin kivuttomia.Harvoimpa sitä haluis saada tuntea kipua :D

Mies lähti yöks töihin,olisko sillä merkitystä :whistle:

Bamse 39+5
 
täälläkin vielä yhtenä kappaleena vaikka voisin luopua tästä mahasta ja olosta iha koska tahansa... käveleen ei pysty ku ottaa mahaan, selkään ja alapäähän, kääntyyn ei pysty yöllä ilman että tippa on linssissä ku sattuu..pe ois seuraava nauvola ja sit aion kyllä valitella tätä oloa oikeen kunnolla, jos laittas äippäpolille lähetteen et pääsis kattoon missä tilassa tuolla alhaalla ollaan ja muutenki sais koko arvioo tälle kaverille....

Täällä on tuo kyselty aventin pumppu ollu käytössä kahella edellisellä muksulla ja on kyllä iha paras. Helppo käyttönen ja sillä pumppaa helposti yhellä kädellä. Oli jopa kerran mulla baarissakin matkassa käsilaukussa :LOL: Nyt ostin tuon itelleni omaks ku edellisille se oli vain lainassa.

Mukavia kesäpäiviä jokaselle ja Onnea vauvautuneiille :) :flower:

Hande ja pikkanen 39
 
Kiitos onnitteluista =)

Eipä sitä näköjää kerkii koneel paljoo oleilee ku pikkune syö 2 tunnin välein ja sit siin välissäkii pitäs jotai muka tehä.

Meinasin käydä ens vkol ostaa imetyspaitoi...ku varmaa tulee imetettyy iha julkisestikkii nii eipä tarvii repii puolta mahaa paljaaks.

Piti kommentoida paljonkin,mut nyt on pää taas tyhjä...ja rinnat täynnä :LOL: nii ei kyl yhtää sit osaa sanoo mitää :ashamed:
Oon koittanu välttää lypsämistä jotta tasaantus sopivaks toi maidon tulo...vissii 2 kertaa pumppaille sen ver et pikkune sais hyvän otteen rinnast ku ne oli jo mahettomat pallot.

Joo...nyt täytyy taas alkaa valmistautuu syöttöpuuhaan.
Täytyy viel sanoo et kyl toi pien on niin ihana et kaikki raskaus"kärsimykset" kannatti :heart:

ursulainen ja pikkumies 4pvää
 
Kävin iltapäivällä kukkapenkissä kyykkimässä, ja sain aikaiseksi vain kauheat turvotukset jalkoihin! Ei oo aiemmin noin pahana ollutkaan. Ja puntarikin palautti takaisin ne menetetyt 1,5 kiloa... :/ Ei oikein pysty nauttimaan näistä lämpimistä kesäpäivistä.

Tekis melkein mieli jo mennä yöunille.

tipu 37+5

 
Pistetääs taas galluppia ilmoille... eli onko teillä sellasta oiretta ollu tässä loppumetreillä, että rinnat on arat (samalla tavalla kuin sillon ihan alkuraskaudessa)? Mulla on ollu nyt tota rintojen arkuutta havaittavissa viimesen viikon sisällä. Liittyisköhän jotenki lähestyvään synnytykseen/maidon nousuun..? Onko aiemmin synnyttäneillä kokemusta/muistikuvia?

Mouse 37 tasan
 
Galluppiin...Mulla on myös rinnat arat.En muista oliko esikoisesta ennen synnytystä,mutta voisin kuvitella että liittyy jotenkin maidonnousuun.Mulla on jo tässä raskaudessa välillä tuntunut samanlaista paineentunnetta rinnoissa,mitä oli imettäessä.
 
HANKKU: Ymmärräm huolesi..itse mietin samoja kun tuntuu ettei tää masukki kovin vilkas myöskään ole. maanantaina kävin polilla ja siellä ainakin näytti kaikki olevan kunnossa. Väliin pelko jopa liiankin kouriintuvaa ja ajatukset sit lähtee helposti laukkaa mitä pahimpiin pelkoihin. Mutta eipä tässä paljon muuta voi kuin yrittää jaksaa ja toivoa jotta kaikki olisi kuitenkin kunnossa. Jos vaan vaikka on rauhallisempi vauveli!!! Haleja ja jaksuja sulle :hug:

Joku kyseli onko kerrottu miten pienemmille vauvan tulosta...meillä esikoinen jo 7 v ja kun kuopusta odotin kerroin sit että "pyllyn" vierestä tulee ;) Tyytyi vastaukseen. Nuorin ei taida vielä ees ymmärtää mikä äidin masussa oikeen on. Höpöttelee vaan masulle yök kun koskettaa sitä..hah...
 
Neuvolassa käyty, eipä siellä mitään uutta, hemppa oli pysyny kurissa ja paino yllättäen tippunut reilu puoli kiloa, mä en tajuu...eihän mulla ees nykyään ole muuta tekemistä kuin syödä, syödä ja syödä... :x Viikon päästä sit taas neuvolaan, tuskin tässä sitä ennen kuitenkaan jakaannutaan :headwall:

Galluppiin, ei mulla vaan oo rinnat aristellu. Ainakaan vielä...

Cara ja Myy 38+6
 

Yhteistyössä