***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Kaveri (mies) laittoi eilen viestin "koska synnytät?". Vastasin näin:

"8.6. klo 14. Omat juomat mukaan, grillataan voinnin mukaan".

Sain vastauksena "öhöhö". :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Hervotonta!!!!!

Eilen kaupassa käydessä kolme tuttua kysyi, että vieläkö olet yhdessä kasassa? Teki mieli sanoa, että eikö se nyt näy päällepäinkin, että yhdessä kasassa ollaan... :kieh: No pitää yrittää ymmärtää...

Imetysliiveistä: Kyllä ne minusta ihan ehdoton varuste oli vauvan syntymän jälkeen. Tavallisilla liiveillä imettäminen on oikeasti hankalaa, kun ne puristaa koko ajan väärästä paikasta (siis imetettäessä ). Eli kannattaa ostaa imetysliivit. Oman kokemuksen mukaan yhden koon suuremmat kuin mitä nykyiset liivit on, tai jos saman kokoiset niin pitää katsoa, että niissä on oikeasti kasvun varaa. Jos kaupat lähellä, niin kannattaa ostaa yhdet liivit ennakkoon ja parin viikon päästä synnyttämisestä käydä vaikka ostamassa lisää, niin vähän näkee minkäkokoisiksi rinnat on kasvaneet.

Siis oikeasti kun alettiin seurustelemaan isukin kanssa 10 v sitten, niin kuppikoko oli B, nyt ostin imetysliivit kokoa E (en millään suostunut ostamaan F:ää, vaikka olisi ehkä pitänyt, liian hankalaa henkisesti :D :D :D )

Kata 38+5
 
Eipä tule siivouksesta täällä mitään. Tää flunssanen olo vie nyt näemmä kaikki voimat. :/ Kumpa ei nyt vain tulisi sitten lähtöä...tässä kunnossa en kyllä jaksais vaavia maailmaan saattaa. :ashamed: Ruoan sain onneksi uuniin ettei mene koko päivä ihan harakoille. :/

Täältä löytyy muuten myös yksi, joka ei aio leipoa pakasteeseen mitään.
Luotan pakastepulliin! :whistle: Vaasan & Vaasan korvapuustit on niin hyviä, että ei siinä viitsi paljon itse sellaisten eteen tikkua ristiin laittaa. =)
 
Täällä yks joka haluaisi kovasti leipoa, mutta kun muutettiin kuukausi sitten tähän uuteen asuntoon ja täällä on vain surkea pakastinlokero, niin eipä sinne mitään mahdu varastoimaan :/ Täytyy siis passittaa mies vaan kaupan pakastealtaalle jos vieraita tulee :p Leipominen ois vaan nii kivaa tekemistä, kun tässä tätä aikaa on...
 
On tämäkin kumma juttu. Sen kerran, kun päätän pitää vapaapäivän kaikista juoksuista ja menoista, niin on olokin sit sen mukainen. Ei mulla yleensä päiväkseltään ole mitään kipuja ja särkyjä ollut. Yleensä ovat keskittyneet tuonne iltaan tai iltayöhön. Meinasin alkaa raparperipiirakkaa tossa leipomaan, mutta enpä taida kyetä, kun sattuu niin hirveesti. :/
Mut tuskin nääkään kivut mitään meinaa, kunhan mua vaan rääkätään. :|
 
Neuvolaterqi:

RR 124/75
Pissi puhdas
Painoa +500g/viikko
Sykkeet 180, Muumi riehui kovasti kuunneltaessa :D
Sf jotain niin tajutonta kuin 42 cm :whistle:

Ultrallakin lääkäri kurkkas vauvan tarjontaa, terkka halusi tarkistaa että hää on varmasti rt:ssä kun tuo sf on noin korkea, onneksi on ihan oikein päin tuloillaan. Hengitysliikkeitä teki ahkerasti :) Kovin ylhäällä hää on vielä. Huomenna käyn vielä kuunteluttamassa sydänäänet kun olivat terkan mielestä melko korkeat.

Sellaasta...

Kylkiluu 38+1
 
Mä leivoin tosiaan niitä karkkikuivakakkuja tuonne pakkaseen, ja korvapuusteja myös. Keksit olisi huomenna vuorossa. Normaalisti en kyllä leivo oikein ikinä, mutta nyt äippälomalla minusta on alkanut näköjään kuoriutua pullantuoksuinen mami :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Kaveri (mies) laittoi eilen viestin "koska synnytät?". Vastasin näin:

"8.6. klo 14. Omat juomat mukaan, grillataan voinnin mukaan".

Sain vastauksena "öhöhö". :LOL:
:LOL: :LOL: Tää oli hyvä :LOL:

Onnea ursulaiselle! :flower:

Viiva-G Mulla tuli viiva vasta pari viikkoa sitten ja navan yli menee.Esikoisesta tuli jo puolen välin tienoilla.

Vauvanliikkeet-G Kyllä sattuu ja välillä kovastikin.Liikkeet alkaa olla jo aika teräviä ja väkivaltasia.Oon yrittänyt sanoa vauvalle,että tulos jo ulos sieltä meuhkaamaan,mutta ei oo menny sanoma perille :/
Mä oon kans jo ottanut asenteen,että yliaikaseksi menee,että hujahtaa.Pääsee vähemmällä stressillä...

Bamse 39+4
 
Onnittelut vaaveista! :flower: :flower:

Viimeinen neuvolakäynti takana.. :D

rr: 124/90 (rajoilla kuulemma tuo alapaine että jotain tehtäis)
pissa: puhdas
paino: -1,1 kg viime viikosta, yhteensä siis 8,9 kg ekasta neuvolasta
turvotus ++
sf-mitta: 37
tarjonta: PT
syke: 135-139 (kerrankin unikeko hereillä.. ;) )
liikkeet ++

Vielä on näillä viikoilla tilaa kääntyillä, oli tosin viime neuvolakäynnilläkin PT tarjonnassa, mutta kääntyi välissä raivotarjontaankin. Eipä aiheuta onneksi juurikaan kipuja kun on perätilassa.
Omalla kohdalla olen sitä mieltä että tilaa ei vain yksinkertaisesti ole olla RT tarjonnassa.
Esikoista piti käyttää jossain vaiheessa fysioterapiassa kun ei ollut tilaa ilmeisesti kääntää päätä enää loppuvaiheessa (oli RT tarjonta, ei kiinnittynyt) ja piti opettaa kääntämään päätä myös vasemmalle.

Espooseenkin luvattu 27 astetta perjantaille ja lauantaille.. kiva kun Jorvin uusien sääntöjen mukaan reisiin asti ulottuvat tukisukat tulee pukea päälle ennen ylösnousua sektiopäivänä ja niiden pitäisi olla jalassa koko sairaalassa oloajan.. :eek:
miten sitä suihkussa käy / haavaa suihkuttelee sukat jalassa..
Jorvissa isillä ja sisarilla ei ole muuten vierailuaikoja, muilla illalla pari tuntia.. toivottavasti saadaan taas perhehuone niin pääsee isi mukaan hoitamaan het alusta.

Leipomisista.. pakko oli tehdä se pätkiskakku jonka ohjeen, oliko Tiivari, tänne laittoi.. olipas namia mutta reilut puoli kakkua pistin pakkaseen ettei koko kakku mene hetkessä.. lisäksi ostin Vaasan uuden Viinerimixin pakkaseen sekä Frödingen mansikkakakun.. sitten on vielä keksiä muutama paketti. Eiköhän noilla alkuun kahvitella.. :p

äää & Vili 38+5 :heart:

Ai niin.. kiitokset Sydänkäpyselle päivityksistä ja Elpalle tulkkaamisesta.. ;)
 
Huomentapäivää!

Täällä olen taasen ahkeraan lukenut juttujanne, mutta olette niin ahkeria, että kun tekstien loppuun pääsee, niin on unohtanut aina mitä itse piti sanoa ja jäänyt sitten kirjoittelematta. Olen edelleen 38+0 kasassa, kohdun kaula lyhentynyt jo ja kohdunsuu pehmeä, mutta sen enempää ei mussukka ole tulossa.

Piti tuosta vatsan viivasta tulla mainitsemaan, että jossain vaiheessa kun ennustuksia lueskelin netistä vauvan sukupuolesta niin löysin sellaisen tekstin jossa kerrottiin, että tutkimuksilla on havaittu, että ulkoisista merkeistä tuo viiva kertoo parhaiten lapsen sukupuolen. On todettu että poikaa odottavilla viiva tekee navan yläpuolella mutkautuksen ns pippelin ja tytöistä viiva on suora. Itsellä tuo viivan muoto pätee ultraennustuksen kanssa kyllä. Saas nähdä.

Sitten piti mainita, että opettaja odottelee siis täälläkin.

Eipä siinä muuta, jatkakaa kirjoittelua, seurailen teitä takavasemmalla. Ihanaa loppu odotusta ja onnea vauvautuneille!
 
Päivää päivää ja OnneA jälleen kerran jo vauvatuneille :flower:

Minä oon käynyt lueskelemassa mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt. Miehellä oli viisi päivää vapaata niin vietettiin oikein sellaista parisuhteen laatuaikaa. Omassa voinnissa ei mitään uutta oikeastaan. Hyvin jakselen, yöllä saa nukuttua hyvin, kerran pitää käydä yleensä vessassa. Turvotuksia on ja ne on ärsyttäviä, jalalt paisuu tosi herkästi vaikka juon ja liikun ja pidän tukisukkia.

ViiVA-G Mulle ilmestyi viiva jo joskus alle 10 viikolla ja siinä tuo edelleen on. Näkyy todella selkeästi ja menee navan yli muttei kuitenkaan ihan rintoihin asti.

Liike-G
Vauva liikkuu tosi paljon ja välillä käy kipeästi kun oikeasta kyljestä työntyy joku ruumiinosa läpi. Jotenkin tuo vaihtoi asentoa tässä viikonloppuna, toivottavasti ei kääntynyt väärinpäin.

NeitiA ja KeijoKanerva 36+5
 
hoho, kyl toi elpan vastaus oli sen verran hauska, et pakko on lainata jos tulee tommosia kyselyitä :D täällä sentään suku tajunnu, että ilmotan kyllä sitten ku vauva syntyy, serkkukin laitto tänään viestä että hän käskee vauvan ulos tässä kolmen päivän sisällä, sopii miulle! kuha huomisen viel pysyis puoleenpäivään asti masussa :D

tänään ois tosiaan neuvola, mieski pääsee taas mukaan ku sovittiin sen verran myöhempi aika ^^

Menhit ja Ella(viljami) rv40+1
 
Siis kahden tunnin päiväunet ja tänne on tullut kaksi sivua tekstiä, vaikka aamulla oli niin hiljaista... :LOL:

Bamse Mä aloinkin jo huolestua että joko sä olet lähtenyt klinikalle... :D Kasassa täälläkin edelleen.

Tiivari ja NASU-masu: Ei minullakaan ollut ekalla kerralla yhtään ainutta supistusta ennen ku alettiin tositoimiin. 40+4 alkoi tapahtua ja 40+5 puolelle meni. Tasasta tahtia supistukset alko tulemaan tiheämmin ja tiheämmin. Toisaalta hyvä niin, ainakin tiesi heti alusta että nyt on tosi kyseessä, vaikka siinä vielä melkein vuorokausi menikin kun paikat oli tietty täysin kiinni ja tiukkana siihen asti. Toivottavasti teillä menee vähän nopeammin... mutta että ei kannata huolestua, jos niitä ei kuulu, sittenpä alkaa kerrasta. Eikä ni supparit muutenkin mitään herkkua ole, vaikka niitä jo itsekin toivoo saavansa. Kivempi on odotella ilman, kun tietää, ettei ykskään vauva ole jättänyt tulematta tän maailman kirjoitetun historian aikana. Ei ole koteloituneita teinejä äitien masuissa mun tiedon mukaan.

Mä olen tota perhehuonetta miettinyt, että kiva olis saada, niin säästyis naapurisängyn kuorsaavalta Bamselta :D mutta toisaalta ei sen väliä, kun ei se mies ja poika sinne kuitenkaan asumaan jää, enkä tahtoisikaan. Ukko kyseli illalla että kuinka paljon mä haluan sen siellä pyörivän, minä tokasin, että ihan herra saa tehdä mielensä mukaan, voihan se toki olla paljon mukavampaa istua kotona kun on isovanhemmat lapsenvahtina. Järjestäis nyt sit edes kunnon varpajaiset ja vetäisi päänsä täyteen, kerrankin. Esikoisesta hyvä kun sain sen sikaria veljensä kanssa edes polttamaan. Nyt sietäs juhlia vaikka sitä, että tää jää viimeseksi.

Joo-o. Nyt pitää saada vähän evästä ja etenkin juotavaa, on toi päiväunien nukkuminen sen verran hikistä touhua. NEljän jälkeen sitten sapuska perheelle ja citymarkettiin. Poika taitas kaivata TOISETKIN kengät kesäksi, jos vaikka vähän kevyemmät sandaalit löytyisi.

Mä en muuten ole ostanut imetysliivejä, ajattelin selvitä vanhoilla sen pari päivää, että pääsen sitten ostamaan kerralla sopivan kokoiset. Ellen sitten päätä tänään kauppareissulla testata vaikka jotain Triumpheja. Ei näitä nahkaleilejä taida kuitenkin mitkään hienot liivit enää pelastaa... :kieh: Ja viimeksi Triumphit oli kyllä ihan asialliset. Tosin imetystä ei kestänyt ku kuukausi. Ehkä senkin takia haluan odottaa, että nään, että lähtee käyntiin toi maidontuotanto ja opitaan vauvan kanssa käyttämään tota maitobaaria, on se vaan niin tekninen vekotin.

Velv 39+3 (eikä vieläkään mitään)

PS. Varottelin jo anoppiakin että taitaa mennä juhannukselle, ja että voivat sitten hakea pojan jo hyvissä ajoin vaikka mökille, jos tosiaan sinne asti menee, ei sit mene kaikkien jussi mun ja masun takia ohi suun.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
tulikin mieleeni yksi kysymys: Kuinka tarpeellisia imetyspaidat ovat?
Mä olen kokenut ne tosi käteviksi vauvan kanssa ihmisten ilmoilla liikuttaessa
=) Luukkua vaan raottaa ja vauvalle on ruoka katettuna... Ei tartte nostella paidanhelmaa, se musta tuntui joskus ikävältä ns. julkisilla paikoilla. Vatsa oli kuin taikina, ei sitä tehnyt mieli esitellä :xmas:
 
Neuvolasta kotiuduttu:

RR 140/90 just rajalla (herkästi pitää mennä polille jos alkaa nousemaan )
Paino: -500g/vk alusta yhteensä 1,9kg :whistle:
Leukkarit +
Pissa puhdas
Sf-mitta 33 sama kuin viikko sitten
Syke 131-136
Liikkeet +

Pää todella alhaalla ei enää kädellä pystynyt tunnustelemaan..Viime yö taas aika kamala pari tuntia kunnon supistuksia mutta loppui tass kuin seinään :kieh:
Mulla olisi yliaikais kontrolli juhannuslauantaina mutta terkka lupasi että soittaa polille ja vaihtaa ajan joko edelliselle torstaille tai vasta juhannuksen jälkeen maanantaille.

Meillä sukulaiset muistaa joka päivä jo kysellä että joko..kaikille vastaan nykyään että kyllä se sieltä jouluksi tulee B)

Leipomaan en rupee ostan sitten kaupasta valmiit tarjottavat..oon aika laiska sen suhteen meillä mies aina leipoo kaikki tarvittavat. Eiköhän koko suku tule sitten kotiin kun KOKS:iin ei saa tulla kuin isä, sisarukset ja isovanhemmat..Ei kiva kun aika käy aina niin pitkäksi!

Kaalimaankakara 38+6
 
Kiva kuulla Velv joltain jo synnyttäneeltä kommenttia siitä kun viikot jo 40 ja yli ja ei supistuksen supistusta vielä koettu. Antaa toivoa että se voi olla vaikka huomenna tai ylihuomenna kun jotain jo oikeesti sitten tapahtuukin :)

Kyllä ne tosiaan kaikki sieltä syntyvät omalla ajallaan :heart:

NASU-masu 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Neuvolasta kotiuduttu:

RR 140/90 just rajalla (herkästi pitää mennä polille jos alkaa nousemaan )
Paino: -500g/vk alusta yhteensä 1,9kg :whistle:
Leukkarit +
Pissa puhdas
Sf-mitta 33 sama kuin viikko sitten
Syke 131-136
Liikkeet +
Vau! Onpa sulle tullut olemattoman vähän painoa!! :eek: Vähäks oon kade :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Kiva kuulla Velv joltain jo synnyttäneeltä kommenttia siitä kun viikot jo 40 ja yli ja ei supistuksen supistusta vielä koettu. Antaa toivoa että se voi olla vaikka huomenna tai ylihuomenna kun jotain jo oikeesti sitten tapahtuukin :)
Joo, ei se synnyttäminen tunnu kovin realistiselta, kun ei niitä merkkejä siihen suuntaan ole lainkaan. Tulis edes kerran sellainen "joko nyt?" -fiilis.
 
Imetysliiveistä, mulle ne ainakin oli tosi hyödylliset ja käytin imetysliivejä koko imetysajan eli yli vuoden! Öisin käytin toppimallisia imetysliivejä. Ja AINA käytin myös liivinsuojuksia, oli pakko, kun oli niin "valumaherkät" tissit. :) Välillä, jos lähdin yksin johonkin (eikä tarvinnut imettää), laitoin tavalliset liivit, mutta niihinkin oli tungettava suojat sisään. Oli aika huikea tunne, kun lopetin imetyksen ja tissit pieneni. Kyllä oli kevyt olo, mutta sitähän ei kauaa kestänyt, kun tämä uusi raskaus pisti taas tissit kasvamaan! :)

Aloitin aamun valittamalla niistä vieraista, ja koko päivän oonkin ollut pahantuulinen ja itkuherkkä...

Vieraita odotellessa, tipu 37+4
 
Imetysliivit kannattaa hankkia. Imetyspaidoista ei ole mitään kokemusta. Eli ilmankin olen pärjännyt :D .

Leipoa en aio. Kaupasta valmispullia vaan B) . nekin kerkeää hakea sitten myöhemmin.

Huomenna pitäs sinne ultraan lähtä kurkkaamaan, että vieläkö perätilassa köllötellään. Täytynee mainita, että vauva vaihtaa asentoa melkein päivittäin... Saanpahan ainakin kokoarvion samalla.
Piti sitten eilen kehua, kuinka oon saanu hyvin nukuttua :headwall: . Hetihän se kostautu. Viime yö oli ensimmäinen, kun on vauvan liikkeisiin pitäny herätä. Onneksi ei hirmu kauan steppaillu.

Kissantassu ja Napsu 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Neuvolasta kotiuduttu:

RR 140/90 just rajalla (herkästi pitää mennä polille jos alkaa nousemaan )
Paino: -500g/vk alusta yhteensä 1,9kg :whistle:
Leukkarit +
Pissa puhdas
Sf-mitta 33 sama kuin viikko sitten
Syke 131-136
Liikkeet +
Vau! Onpa sulle tullut olemattoman vähän painoa!! :eek: Vähäks oon kade :kieh:
Mulle kerkes tulla n. 6kg viikolle 28 asti ja sen jälkeen on paino koko ajan tippunut (johtuu siintä kun olen ruokavailio hoidossa Rd:n takia)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Neuvolasta kotiuduttu:

RR 140/90 just rajalla (herkästi pitää mennä polille jos alkaa nousemaan )
Paino: -500g/vk alusta yhteensä 1,9kg :whistle:
Leukkarit +
Pissa puhdas
Sf-mitta 33 sama kuin viikko sitten
Syke 131-136
Liikkeet +
Vau! Onpa sulle tullut olemattoman vähän painoa!! :eek: Vähäks oon kade :kieh:
Mulle kerkes tulla n. 6kg viikolle 28 asti ja sen jälkeen on paino koko ajan tippunut (johtuu siintä kun olen ruokavailio hoidossa Rd:n takia)
Just, just. Ymmärrettävää kyllä, kun ei "saa" sitten niin kovasti herkutella.
 
Imetysliiviasiaan vielä, että imetysaikana ostin vielä parit pienemmät imetysliivit, kun tissit ja ympärysmitta kuitenkin vähän pieneni siinä imetyksen aikana. Imetyspaitaa mulla ei viimeks ollut, mutta nyt ois sellainenkin ostettuna. Saa nähdä miten toimii.

Mä jotenkin pystyin välttämään julkisilla paikoilla imettämisen eli siitäkään ei ole kokemusta. Mutta kun mulla oli suihkutissit, niin se imetys oli muutenkin sellaista harsojen kanssa taistelemista, ja hyvin pitkään käytin myös tyynyjä apuna saadakseni pojan hyvään asentoon. Kadehtien katsoin pienirintaisempia imettäviä kavereita, joilla imetys näytti niin kätevältä. Itse siis isorintainen.

tipu
 

Yhteistyössä