***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Ursulaiselle onnitteluhalauksia :flower: :hug: :heart:

Luulin eilenillalla että kohta pitää lähteä oysiin kun tuli niin säännöllisesti suppareita. No tässä sitä ollaan :whistle: Nyt vaavi painaa päätään kyllä oikein urakalla kuoppiin, nimimerkillä jalkapallo haarojenvälissä!

G: Masussa menee aika vahva viiva. Ja sellasta hahtuvakarvaa on kasvanut joka puolelle, kasvoissakin on :D
Leipomisesta: minähän en jaksa vieraiden varalle mitään leipoa! Jos lätyt jaksaa paistaa korkeintaan niin se on jo saavutus. Enkä liiemmin ruokaakaan laita pakkaseen, kaupasta saa sitte mitä tarvii. B)

Di 38+0 ! :wave:
 
kasassa edelleen vaikka taas eilen illalla ja nyt aamulla oli sellasta ilkeää juilimista masussa..
sanoinkin että vois tänään tää lapsukainen opetella tuleen pihalle ni isin ei tarvisi mennä yövuoroon ja sais 4 vapaan perään ottaa pari viikkoa lomaa päälle :D

masuviivasta esikoisesta joka on poika siittä oli viiva mutta kolmesta tytöstä ja tästä masutypystä sitä viivaa taas ei olekaan... :whistle:

vauvan liikkeet täällä sattuu ja noi liikkeet..tuntuu että tulee vattanahkasta kohta läpitte... |O

eilen sitten onnistuin tiputtamaan sellasen julmettoman ison boolikulhon keittiön lattialle ja sirpaleita oli pitkin keittiötä ja arvaatte varmaan lensikö ärräpäitä :snotty:
ja siivous oli kiva..
neuvola olis sitten yheltä saas nähä mitä se taas keksii valittamisen aihetta vaikka sijainen onkin kyseessä... :whistle:

mutta nyt antaan lapsille ruokaa ja hetkeksi ulkoileen... :wave:

tuire ja mini 37+4 :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille!

Täälläkin on saatu pylly ylös sängystä hyvän yön jälkeen. Ei tarvinnut kuin kerran poiketa vessaan aamu kuudelta. Hikoilutti kyllä ihan hirmusesti koko yön... :/

Mitään erikoisempia tuntemuksia täällä ei sitten olekaan eilisen jälkeen ollut... taisi se lauantai olla vaan jotain pelottelua vauvalta, kun ties, että iskä on synttäreitä juhlimassa. :D Tänään olisi ohjelmassa imurointia ja tyttöjen vaatekaappien siivousta ym pyykkitouhua... :headwall: Leikkipuistoonkin ajattelin nuo tytöt viedä tänään pyörähtämään, mikäli olo sen sallii... =)

Rakkis ja Saara-Erik 37+4
 
Ursulaiselle isot onnittelut! :flower:

G: Mulla menee masuviiva komeasti yli koko mahan. Mahan malli on myöskin klassinen poikamaha; takaa katsoessa ei voisi arvata mun olevan raskaana, kun en ole levinnyt sivuille yhtään. Alkuraskaudesta mulla oli vahva tyttöolo, nyt loppupuolella fiilikset on ollut neutraalit, katsotaan mitä sieltä tulee =)

G: Liikkeet tuntuu kipeästi joo, välillä vauva tuntuu murjovan rakkoa ja hyvin usein mua potkitaan polvella tai vastavaalla kylkeen. Eilenkin oli sellanen hulabaloo menossa että sanoin jo vauvalle että ei sieltä kuule potkimalla pois pääse, koita nyt keksiä jotain muuta ;)

Eilen tuli välillä mukavan paljon suppareita, tänään ei ole vielä näkynyt yhtään ja yökin meni ihan nukkuessa. Plääh, syntyis nyt vaan jo :p

Cara ja Myy 38+5
 
Leipomosesta Enpä ole minäkään mitään pakkaseen leiponut, mies voi vaikka käydä nopeasti kaupan kautta jos on tarpeen kun vieraita tulee käymässä :D

(.) Ei suurempia muutoksia, eilen illalla taas kauheaa alapään vihlontaa ja epäsäännöllisiä supistuksia ( ei mitään kovia, vaan napakoita ) . Olisin niiiiin valmis jo synnyttämään |O
Luulis että pian pääsis ku jo 4cm auki ja kanavaa varmaan ½ cm jos sitäkää enään!

maj ja 40+5
 
Pitkästä aikaa..
Mikähän siinä on ettei saa vaan tulluksi kirjoittelemaan? :whistle:

Edelleen kotona ja suppareita tulee silloin tällöin.
Muttei säännöllisinä.
Vauva on kyllä lähtökuopissa ja mäkin henkisesti valmiina =)

Onnea jo synnyttäneille :heart:

Taasen meen =)

Vivvi 39+2
 
Lämpimät vauvaonnittelut Ursulaiselle pojasta!

Täällä ei ole vielä ensimmäistäkään supistusta havaittu, repikää siitä huumoria! Viikkoja 40 ja rapiat ja en tosiaankaan vieläkään tiedä miltä supistus tuntuu, ensimmäistä vauvaa kun tässä odotellaan...

Kärsivällisyyttä tässä aletaan kyllä kaipaamaan odotukseen, vaikka kyllähän ne kaikki sieltä ulos ovat tulleet... ennemmin tai myöhemmin. Mutta kun tahtois jo niin sen vaavin kotiin...

G: Ei oikeastaan kyllä satu liikkeet. Välillä kiristää/sattuu kun tunkee peppuaan tai jalkojaan liiaksi ulospäin. Mutta ei kyllä esim muuttele kauheesti pehvansa paikkaa, pidemmän aikaa on jo ollut tuossa vasemmalla puolella ja jalat sitten hiukan tuossa oikeammalla. Muljailee ja liikuskelee ja heiluttelee jalkojaan ja käsiään, mutta ei siis mitään mojovia potkuja tai muuta kipeää tekevää. Aikas rauhallinen tapaus on kyllä ainakin nyt masussa olo aikanaan ollut.

NASU-masu 40+2
 
Neuvolasta kotiuduttu:

rv 40+0:

RR 116/60
Pissa puhdas
Painoa +1300g, räjäytin pankin turvotuksillani! :LOL: Ei sais kuulemma enää liikkua niin paljon kun liikun (miksei :(), alusta 14kg.
Turvotus ++
Liikkeet ++
RT, pää kiinnittynyt
SF 33.5cm, kolmatta viikkoa sama
Vauvan painoarvio 3,7kg

Eipä mitään ihmeellistä - th kehotti iskemään jalat kohti kattoa ja juomaan vettä. Mitään painonlisääntymisestä ei valittanut, sanoi vaan suoraan että näkee päällepäin että olen turvonnut.. varsinkin kun aiemmin ei ole ollut mitään. Sinänsä helpotus, turvotus lähtee kun nesteet valuu pois = helpommin kuin paino.

Enpä sitten äiteen kans kaupungille lähtenytkään - äiskällä oli niin kova meno päällä että ehti kotio ennen kuin pääsin neuvolasta :D

Nyt funtsin että lähtisinkö lounaalle kaverin kanssa - mutta sehän tietty johtais siihen että LIIKKUISIN. Apua :D

Elppa & Antsa 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
NASU-masu Eikö sulla ole ollut minkään laisia supistuksia vielä? ei edes mahan kovettumista tms? :D
Ei! Ei edes mahan kovettumista. Ei kertakaikkiaan mitään :kieh:
Kumma juttu että kyllä tässä alkaa jo kaipailemaan jo edes jonkun näköisiä kipuja tai kolotuksia tässä vaiheessa, kun koko raskauden aikana ei ole mitään ollut. Ainoa "vaiva" mikä nyt loppuviikkoina on tullut on särky alamahassa, mutta ei kai sekään supistuksiin liity kun ei maha kovetu ja tuo särky saattaa kestää monta tuntiakin putkeen...

NASU-masu 40+2
 
Galluppeihin, muistaakseni linea negran huomasin vkon 20 kohdalla. Nyt se on hauskasti,tosi leveä napaan saakka ja navasta rintoihin ohut nauha.Maha on kuulemma tyypillinen poikamaha, ja poikaa on "varmasti luvattu" tulevaksi, saas nähdä :D

Neuvolassa kaikki ok, painoakin vain 700g/vko sen aiemman 2kg/vko sijasta. Kintut on kyllä kuin pullataikinaa,turvoksissa kuin mikä.
Vaavi edelleen rt:ssä ja meuhkaa siihen malliin että kantapäät tulevat kohta kyljestä läpi ,ei ole keksinyt vielä oikeaa reittiä :LOL:

Nyt on sitten imetysliivitkin ostettuna, suosituksesta ostin ne Bravadon seamlessit ja tuntuvat todella mukavailta päällä.Voin minäkin suositella!
Mutta käykää ostamassa Hkin Bebekseltä pian,kuulemma toimitusvaikeuksia ja juuri tullut kuormakin jo loppumassa!

Nyt päikkäreille, ei ollut kaffesta piristäjäksi...
terkuin
renee ja vaavi 37!
 
imetysliiveistä itse en ole niitä ( vielä ) hommannut, koska pelkään että jos ostan nyt, niin ne ovat liian pienet, koska olen ostanut kevään aikana kaksi kertaa uudet tavalliset rintsikat ja molemmat jo pieniä ja muutenkin olen miettinyt tarvitsenko niitä oikeasti..
Te joilla jo ennestään lapsia, oletteko sitä mieltä että imetysliivit ovat hyödylliset vai hyödyttömät ?

Ja muutenkin minä haluan PIENET tissit!!! :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
NASU-masu Eikö sulla ole ollut minkään laisia supistuksia vielä? ei edes mahan kovettumista tms? :D
Ei! Ei edes mahan kovettumista. Ei kertakaikkiaan mitään :kieh:
Kumma juttu että kyllä tässä alkaa jo kaipailemaan jo edes jonkun näköisiä kipuja tai kolotuksia tässä vaiheessa, kun koko raskauden aikana ei ole mitään ollut. Ainoa "vaiva" mikä nyt loppuviikkoina on tullut on särky alamahassa, mutta ei kai sekään supistuksiin liity kun ei maha kovetu ja tuo särky saattaa kestää monta tuntiakin putkeen...
Täällä toinen samanmoinen. Ei supistuksen supistusta oo bongattu koko raskausaikana. :eek: Luotan siihen, että sitten kun alkavat, niin pääsee heti tositoimiin. Ja tosiaan 39 + 2 on kuitenkin jo kasassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
imetysliiveistä itse en ole niitä ( vielä ) hommannut, koska pelkään että jos ostan nyt, niin ne ovat liian pienet, koska olen ostanut kevään aikana kaksi kertaa uudet tavalliset rintsikat ja molemmat jo pieniä ja muutenkin olen miettinyt tarvitsenko niitä oikeasti..
Te joilla jo ennestään lapsia, oletteko sitä mieltä että imetysliivit ovat hyödylliset vai hyödyttömät ?

Ja muutenkin minä haluan PIENET tissit!!! :D
Ainakin noissa Bravadoissa on 2-3 kuppikokoa venymisvaraa :LOL: eli sitä F-kuppia odotellessa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
Ompas outoa! :D No ehkä niitä pian tulisi, toivottavasti :) Mutta kyllä mulla tua alamahan kipu, ilman mahan kovettumista joskus rv 35--> oli saanut paikkoja auki :)
No toivotaan että tuo särkykin tekisi jotain edistävää... mutta tuskin se vauva sieltä ulos tulee ilman supistuksia :LOL: Joten niitä odotellessa. Mulla oli viiminen lääkäri neuvola viikolla 38 ja ei ollut siihen mennessä tapahtunut kohdun suulla minkään näköisiä muutokisia edellisiin kertoihin nähden.

Ainiin! Sairaalakassi on nyt tänään vihdoin ja viimein pakattu. Jospa vauva onkin sitä ootellut :) No nyt on se viimeinenkin asia hoidettuna valmiiksi, joten aika käy kyllä todella pitkäksi jos eo jotain ala tapahtua! Onneksi huomenna on tiedossa neuvola ja illalla 30 vee synttärit ja to 2 vee synttärit, niin on edes jotain ohjelmaa ajan kuluksi. Muuten alkaa tosiaan aika käydä vähän pitkäksi kun kaikki on jo valmiina ja on valmistautunut siihen että nyt olisi jo nyytti kotona ja se toisi päiviin ohjelmaa...

NASU-masu 40+2
 
Mua on alkanut suunnattomasti ärsyttää, kun kaikki hokee, että "eikö tuskastutakin jo tuo maha", "voi kun pääsisit siitä jo kohta eroon, kun se on joka paikassa varmaan tiellä". No kun EI! EI, EI, EI! En halua siitä eroon. Ei tuskastuta, ei ole tiellä! Maha on ihana! En voisi vähempää kaivata tilalle vatsamakkaroita. |O :kieh: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
NASU-masu Eikö sulla ole ollut minkään laisia supistuksia vielä? ei edes mahan kovettumista tms? :D
Ei! Ei edes mahan kovettumista. Ei kertakaikkiaan mitään :kieh:
Kumma juttu että kyllä tässä alkaa jo kaipailemaan jo edes jonkun näköisiä kipuja tai kolotuksia tässä vaiheessa, kun koko raskauden aikana ei ole mitään ollut. Ainoa "vaiva" mikä nyt loppuviikkoina on tullut on särky alamahassa, mutta ei kai sekään supistuksiin liity kun ei maha kovetu ja tuo särky saattaa kestää monta tuntiakin putkeen...
Täällä toinen samanmoinen. Ei supistuksen supistusta oo bongattu koko raskausaikana. :eek: Luotan siihen, että sitten kun alkavat, niin pääsee heti tositoimiin. Ja tosiaan 39 + 2 on kuitenkin jo kasassa.
Sen takia määkin alan varmaan jo niitä "kipuja" niin kaipailemaan kun on toivoa että sitten alkais rytinällä tapahtua kun tähän mennessä ei ole kerta ollut mitään :) Mutta kun odottavan aika alkaa olla PIIIITKÄ!!
 
Täällä muuten bongattu kanssa ensimmäiset turvotukset. Aamulla laittamani rannerenkaat ei meinanneet lähteä enää pois. :eek: Otin nyt varmuudeksi sormuksetkin pois sormista. Ja suusta nopeaan tahtiin alas ananasta ja mansikoita :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Alkuperäinen kirjoittaja majj:
NASU-masu Eikö sulla ole ollut minkään laisia supistuksia vielä? ei edes mahan kovettumista tms? :D
Ei! Ei edes mahan kovettumista. Ei kertakaikkiaan mitään :kieh:
Kumma juttu että kyllä tässä alkaa jo kaipailemaan jo edes jonkun näköisiä kipuja tai kolotuksia tässä vaiheessa, kun koko raskauden aikana ei ole mitään ollut. Ainoa "vaiva" mikä nyt loppuviikkoina on tullut on särky alamahassa, mutta ei kai sekään supistuksiin liity kun ei maha kovetu ja tuo särky saattaa kestää monta tuntiakin putkeen...
Täällä toinen samanmoinen. Ei supistuksen supistusta oo bongattu koko raskausaikana. :eek: Luotan siihen, että sitten kun alkavat, niin pääsee heti tositoimiin. Ja tosiaan 39 + 2 on kuitenkin jo kasassa.
Sen takia määkin alan varmaan jo niitä "kipuja" niin kaipailemaan kun on toivoa että sitten alkais rytinällä tapahtua kun tähän mennessä ei ole kerta ollut mitään :) Mutta kun odottavan aika alkaa olla PIIIITKÄ!!
Mä olen yrittänyt asennoitua niin, että tää max 2,5 vkon odottelu tässä vaiheessa on vaan ihanaa lomailua. Ei oo siis Tyypillä mitään kiirettä mun puolestani ulkoistua. Seuraavaksi kun sitten vasta 20 vuoden päästä äiti saa taas kunnolla omaa aikaa :LOL:
 
Itsekin kuvittelin että hyvin jaksan odottaa vaikka menisi ylikin - miksen jaksaisi?!? Oonhan jaksanut oottaa jo näinkin kauan, niin mitä siihen sitten max. pari viikkoa lisää?!? Mutta kumma juttu nyt kun laskettuaika on ohitettu joka päivä vaan oottaa että tulis jo! Miksei se jo tuu! Koska se oikeen tulee?

Mulla on loppunut työt 1.11. joten onpa tässä ollu aikaa itelle jo ihan riittämiin... aikansa kutakin, nyt sais alkaa jo uus jakso. Tässähän menee äippälomaakin ihan hukkaan, ennemmin viettäisin sen vaavi kainalossa. Koska heti kun loma loppuu on tarkoitus töihin palata.
 

Yhteistyössä