**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Mamitzu:Meillä on melkein tollaset.Nekin on emman,mut niissä on takana samanlaiset pyörät,kun tossa on edessä ja edessä on kääntyvät pyörät.Niissä on ovh 299,eli vähän kalliimmat kun nuo,mut mä olen tykännyt niistä.Helppo kasata ja kevyet työntää. :)
 
Menkat Ne ol jo ekaa kertaa juur sillo ku ol jälkitarkastus ja täysimetyksellä olin ja oon yhä...saas nähä millo alkaa seuraavaks vuoto.

Vaunut Meil on Modi classic...tykkään tosi paljon :D

Matkarattaat Ostettu varmaa vuonna -99 tytölle..merkkinä Graco.

Äskettäin paistelin sämpylöit välipalaks Viljamin kaa...hää istuksi sitteris pöydällä ja kattel ku vaivasin taikinaa =)

ursula ja Viljami 3,5kk
 
Sain varmaan äsken tosi hyvän äidin leiman kaupan pihalla. Käytiin kaupassa ja siellä pikku-ukko kitisi,kun tappeli unta vastaan. Pikku-ukko mulla oli omassa turvakaukalossaan ostoskärryjen istuin osan päällä. No, kävelin kaupasta ulos niin stevienä, että törmäsin kanttariin ja turvakaukalo lensi...onneks tipahti vain ostoskärryihin, mutta arvaatte varmaan kuinka säikähdin. Onneks ei kiepahtanu ympäri...pikku-ukko ei vissiin kerinny edes huomata koko tapausta, kun katseli vaan silmät ymmyrkäisinä. Onneks selvittiin säikähdyksellä. Esikoisen laitoin aina ostoskärryihin, joissa oli se oma turvakaukalo. Pikku-ukkoa on pitänyt aina siinä ostoskärryjen istuinosan päällä,kun meidän tässä nykyisessä turvakaukalossa on ne kunnon urat, että pysyy siinä. No, taidan ryhtyä käyttämään niitä kaukalokärryjä. Ihmettelen vain ihmisiä, että kukaan ei edes kysyny että sattuiko tms. Kaks karseen näköstä vanhaa keski-ikäistä harppua vaan tuijotti niin että suu olis täynnä kärpäsiä, jos olis kesä. Että silleen täällä tällä kertaa.
 
Päätettiin sit miehen kanssa ettei osallistuta tutkimukseen...juuri siksi että se on vielä tutkimusasteella...
Nukuttaako moni vaaveja ulkona, pihalla tai parvekeella? Meidän ukko se tykkää ottaa 4-5 tunnin päikkäreitä vaunuissa partsilla =) ois se kiva jos nukkuis yölläki tommosia putkia...yleensä herää noin 3 tunnin välein...viime yönä 2 tunnin välein :headwall:
 
Täällä on kans noita herkkyyskohtauksia, juuri viime yönä ja tänään.. ekan kerran heräsin pojan uni-itkuun viime yönä klo 1:30.. nukahti siitä sitten saman tien kun vähän hyssyttelin, nukkuu siis vieressä. Kolmelta heräsin vessaan ja poika silmät sepposen selällään makaa tyytyväisenä. Samoin kun jätin aiemmin sänkyyn päikyille ja kävin kurkkamasssa myöhemmin, luulin että siellä nukutaan mutta taas siellä verhon lomasta tuijoteltiin tyytyväisenä puita. Taitaa nauttia rauhasta kun päivällä täällä esikoinen pitää melusta huolen. Muistan että tytöllä oli joskus 4 kk tietämillä myös tällaista herkkyyttä äänille, saattoi ruveta itkemään kun ovikello soi.

Auto vaihdettiin farkkuun kun esikoinen oli vajaa vuoden. Tiukkaa teki reissuun lähtö vaikka Opelissa oli tilava takakontti.. ja kun oli tiedossa / ajatuksena että tämä pikkukakkonen tulee ja sen mukana enemmän tavaraa, niin sen vuoksi farkku.

Yhdistelminä meillä on ollut syksystä 2006 Carenan Freeridet, vanhempaa mallia kuin nuo linkin takaa löytyvät mutta samantyyliset. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä kun hinta oli vain 199 ? kotia tuotuina eikä vian vikaa, ainoastaan kitinää alussa joka hävisi yhden rasvauksen jälkeen. Noissa on tilava kantokassi ja ovat näppärät ja kevyet työntää.. http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1699

Matkarattaina meillä on Koelstran sateenvarjorattaat: (kevyet ja näppärät ovat olleet nämäkin)
http://www.koelstra.com/nl/buggys/simba/koelstra-simba-pistachio/index.php/cPath/3_72/language/en/products_id/213

Tuplia ei alun harkinnan ja käytännön jälkeen ostettu, 2 -vuotias tyttö jaksaa jo kävellä jonkin verran, puolen kilsan, kilsan matkoja. Ja kävelyllä saa ihan kunnon vauhtia mennä kun seisomalauta käytössä.

Ei malttaisi millään odottaa että pääsee aloittaa soseet.. ja toisaalta ei haluaisi että tuo pieni ihanuus kasvaisi.. no tästä vauva-ajasta olen kyllä yrittänyt ottaa kaiken irti vaikka esikoisen kanssa kaikkeen oli enemmän aikaa.
Täytyy vieläkin öisin pusutella poikaa kun se nukkuu vieressä.. kuherruskuukausi on siis jatkunut. :heart:
 
Viljami on alkanu näyttää isojen taitoi... Ilman vaippaa pötkötelles on alkanu ryömimistä yrittämään :eek: .Jalkoi vetää masun alle ja koittaa potkii vauhtii...on ku pien mittarimato joka ei kuitekaa pääse eteenpäi :heart:
Myös punnertaa itseään istumaan kun on sylis puolistuvas asennossa...nousee viel iha suoraselkäseksi !
Vois hää viel olla hetken pieni :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Mä luulin,että mulla alko menkat 6 vkoa synnytyksestä,mut vuoto kesti vaan päivän.Sen jälkeen mulla on tullut muutaman kerran tiputtelua...Onko se sitten hormonitoiminnan käynnistymistä vai mitä.Ja täysimetyksellä mennään.

Bamse
Joo. näköjään mullakin tuli vaan pari pisaraa ainakin nyt, saa nähdä jatkuuko sitten myöhemmin tänään tai huomenna (toivottavasti ei!). Ilmeisesti jotain hormonijuttuja. Muuten ei ole mitenkään menkkaolo.

Itse olen käyttänyt sideharsoa aurinkosuojana/hämärtäjänä, vaikka olen 100 % samaa mieltä, että on tosi ruma ja ennen vauvan syntymää vannoin, etten rättejä vaunuun viritä. Tuntuu vaan, että vaavi nukkuu paremmin maisemat pimeinä. Meillä tosin on "hienoja" kuviosideharsoja, ettei ole ihan niin ruman näköistä.

Meillä ei ole vielä matkarattaita ollenkaan, kun meillä on sellaiset kevyemmät kolmipyöräiset vaunut. En tiedä hommataanko. Haaveilen Peg peregoista, kun kaikki ovat niitä kehuneet, mutta vielä en ole raaskinut, kun ovat aika tyyriit. Renee kertoi omistavansa Bugaboot, niitä itsekin harkitsin, ovat niin hauskat ja näppärän oloiset. Mutta miten toimivat ne teillä ovat olleet? En oikein uskaltanut niitä sitten hankkia, kun mietitytti, että voiko niissä nukkua kunnolla ulkona isompi vaavi. Turha oli sekin huoli, kun meidän vauva ei tunnu viihtyvän saati nukkuvan vaunuissa. =)

Meillä on kanssa välillä päikkäreiden välissä lohdutonta yhyy-itkemistä, joka rauhoittuu, kun vauvan ottaa syliin. Ihan nukkuessaan itkee ja jatkaa sitten uniaan. Pieni myös välillä pelästyy vieraita paikkoita, etenkin herätessään ja välillä tuntuu, että vähän vierastaakin.

Joo meidänkin pieni punkee istumaan esim. sitterissä. Ja liikkuu selältään ympäri puuhamattoa. Kamala, kun ne kasvaa nopeasti. Missä mun pieni vauva on? Nimim. vauvakuume puskee...
 
Terve taas!

Täällä oltu hetki nettipimennossa, kiitos Soneran!

Imetän, eikä menkoista tietoakaan, ei hätyytä, kun ehkäsy on kunnossa.

Vaunuina meillä käytettynä ostetut 5 vuotta vanhat Ora Jovi-yhdistelmät. Ihan hyvät, tykkään, kun se vaunukoppa on tilava, mahtuu pusseineen ja vermeineen nyt kun talvikin tulee, noissa vaunuissahan ei oo sitä yhdistelmien sisäkoppaa, vaan ratasosa on kokonaan erillinen, kiinnitetään vaan tuohon samaan runkoon.

Täs on jos joku vielä muistaa sen pörröpääkuvan meidän konkkaronkasta, ni tältä ne näyttää kun on parturoitu
http://www.aijaa.com/v.php?i=2742011.jpg

Hieno juttu, Velv!
Ja Elppa, jaksat sä.Ja osaat. Ja pystyt. Ja kykenet. Vielä kun saatas sut uskomaan se... tsemppiä! :hug:

 
Meinas iskee kriisi tossa iltapäivällä kun en päässy nettiin ja palstailee. Pikkasen sitä on vissiin addiktoitunu tähän hommaan. :LOL:

Onnittelut Velville äidin kotiutumisen johdosta. Ihana kuulla, että äitisi voi jo paremmin! :flower:

Meijän on vaunuina tälläset: http://www.babycenter.fi/novelsport.htm tuollaset harmaan väriset. Hyvin on toiminu, mitä nyt alussa oli vähän ongelmaa yhden vetoketjun ja jalkatuen tukiraudan kanssa, mutta oon ollu siis tyytyväinen. Matkarattaista haaveilen siis ihan siksi, että vaikka nuo saakin pieneen tilaan autoon, niin meidän autoon ne on silti turhan isot. Meillä siis autona VW Golf Plus ja auton saa vaihtoon vasta ens keväänä.. Olis kiva,kun takakonttiin menis muutakin kuin vaunut.
Tuskin niillä matkiksilla missään maastossa pärjäis, mutta sillä ei olis väliäkään. Noilla meijän vaunuvankkureilla, pääsee kyllä sitten maastossakin.

Mä oon kanssa ihan huolestuneena seurannu tuota Rasmuksen istumaanpyrkimistä. Sylissäkin tuo haluaa aina "oikasta" selkänsä ja kangottaa istumaan suorempana. Mä kyllä kovasti yritän sille sanoa, ettei se sais kyllä istua viel niin. :LOL: Ei vaan ota oikein uskoakseen... kumma lapsi. :kieh: Ja sit kun sitä pitää lattialla, niin tosiaan sen löytää sieltä kyllä hetken päästä ihan eri päin kuin sen sinne jätti. Eli täällä pyöritään kans selällä ympyrää. Sitä saa olla mieltei koko ajan kummissaan kuinka nopeasti tuollanen pieni kasvaa ja kehittyy. :eek:

Rebel
 
Meillä ei tämä poika yritä vielä istumaan sylissä mutta esikoinen aloitti yritykset jo 2 kk iässä, lopputulos oli että 9 kk ikäisenä nousi itse lattialla istumaan.. ;)

Tyttö aloitti aikaisin jokeltamaan ja 5 kk iässä toisteli jo sanoja mutta tuntuu että Nooa on jo aiemmin tässä liikkeellä.. puhuu ja nauraa tissi/pullo suussakin. :D
 
Iltaa.

Meillä on oran yhdistelmät, pehmeäreunaisella kantokopalla... ihan toimivat on olleet jo esikoisen aikana.

Täällä vaan lisämaitosatsit suurenee.. tänään on päivän mittaan mennyt jo 150ml eli lopun alkua elellään... kohta ei varmaan tissistä enää tule ku paha mieli.

saas nähdä miten tänä yönä nukutaan. Voisiko tämä onni vielä jatkua meidän talossa, että kaikki nukkuu edes muutaman tunnin putkeen.

Elpalle jaksamista ja myötätuntoja. Jos jatkuvasti tuntuu pahalta, ota asia puheeksi oman lääkärin tai minkä tahansa lääkärin kanssa. Se täytättää sulla sellasen laajemman masennuskyselyn ja jos pisteitä ropisee, saat reseptin ja toivottavasti ajan myös esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle, mikä kuulostaa pahemmalta ku onkaan. Mä kävin sellasella muistaakseni 3 tai 4 kertaa, teki tosi hyvää kun joku vaan kuunteli ja kyseli ja oli ymmärtävinään.. ja antoi ihan ohjeita, kuinka työstää juttuja

Missähän kielletty on... vissiin vielä reissussa....

Velv
 
Iltaa!
Elppa :hug: Jospa ne on ne pillerit.Mulla menee niistä nuppi sekasin (sen takia en uskalla niitä alottaa...)

Sitten taas vähän valitusta...Neidillä ei sitten mennyt korvatulehdus ekalla kerralla ohi.Nyt se on molemmissa korvissa ja tujumpi lääkekuuri päällä.Voi itku,taas on viikko vatsa sekasin ja sehän tietää mukavia yöunia :/ :(

Bamse
 
Velv meinaatko, että 150 ml koko päivässä? Eihän se vielä paljoa ole. Sanotaan että noin 100 ml lisämaidon voi oikeastaan jopa kerralla jättää pois, oma maitotuotanto korjaa sen melko nopeasti. Vai 150 ml syöttökerta?

Meilläkään ei mahdu takakonttiin kuin vaunut. Olisi pitänyt vaihtaa farkkuun, mutta kyselykierros autoliikkeissä aiheutti sen, ettei todellakaan haluttu tässä vaiheessa maksaa kymppitonnia parista lisäsentistä :kieh:

Voi kökkö noiden korvatulehdusten kanssa!
 
Velv: olen antanut pojalle lisämaitoa 50 - 200 ml eli korkeintaan purkin päivässä jo heinäkuun lopulta saakka, on ollut päiviä etten ole antanut ollenkaan, keskimäärin 120 ml varmaankin mennyt / vrk. Eli ei välttämättä vaikuta imetykseen, yöt ollaan menty pelkällä rintamaidolla.
Nyt aloitettiin vellit ja on saanut sitä parina iltana 100 ml joka näyttää vaikuttaneen myös siten ettei Tuttelia tarvitse antaa.
Ja menkat ei ole alkaneet, meillä eka unipätkä 5-6 h.
 
Jehna, tos tiskatessa mietin teitä :D ja oli jotain oikeen asiaakin, mä unehdin sen :ashamed: Suklaat kainalossa juoksin koneelle, omaa aikaa ja sit tää lahopää :headwall:
Kielletty on ollut kans ajatuksissa :|
Rypäleen ketjus ei´len kävin suhahtamassa :D Inhottavia nuo toiset mammat jotka tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse!! :kieh:
Ja siitä aasin silta, minä olin unessani viime yönä rypäleen kanssa :LOL: Tummat puolipitkät hiukset, ruskeat suklaanrusket silmät ja "hoikka" vartaloinen 172cm pitkä nainen... :LOL: Oltiin ostelemassa TISSIMAITOA, ihan tissejä hyllyssä ja niitä puristeltiin ja valittiin parhaimmat :LOL: ( :ashamed: )

En muista mitä asiaa minulla piti olla... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Renee kertoi omistavansa Bugaboot, niitä itsekin harkitsin, ovat niin hauskat ja näppärän oloiset. Mutta miten toimivat ne teillä ovat olleet? En oikein uskaltanut niitä sitten hankkia, kun mietitytti, että voiko niissä nukkua kunnolla ulkona isompi vaavi. Turha oli sekin huoli, kun meidän vauva ei tunnu viihtyvän saati nukkuvan vaunuissa. =)
Ollaan tykätty, kivat kevyet täällä citykäytössä!Meillä ei ole ulkona nukkumismahdollisuutta joten siitä ei jäänyt kiinni. Mahtuvat kevyesti auton kuin auton takakonttiin ja kivan helpot taitella kasaan! Ollaan käytetty usein maxi cosin kanssa kun siihen saa adapterit runkoon.Helpottaa jos ollaan kaupoille menossa ym...

Elppa, :hug: !

Tsemppiä bamsen öihin, toivottavasti nyt kuuri puree!

Täällä kotiuduttu ekasta jumpasta 12kk:teen ja olo on mahtava! Tosin seuraavalla kerralla pitää jäädä pidemmäksi aikaa hierontatuoliin :kieh:

terkuin
renee ja kalle 3kk+risat
 
Siis yleensä on saanut vain n. 100ml/vrk... usean syötön yhteydessä. kerralla n 40-60ml... Mutta eilen illalla imetyksen jälkeen meni 140ml... ei kyllä oikein tuntuvun edes yrittävän tissistä... Mut huomenna nähdään, onko käyrät vieläkin alamäessä.

Minä kyllä annan sitä maitoa, jos se yhtään auttaa meidän elämää. marraskuussa olis kaverin 30-v juhlat, epäilen että ovat samalla hääjuhlat, joten olis ihan kiva päästä ilman lapsia. kai sen 5kk voi illaksi ja yöksi jo hoitoon jättää??? vaikka välillä vielä imettäisikin... kai se yhden yön tosiaan pullolla selviää...

Multa ei lypsämällä tai pumpulla tule ku pari hassua tippaa sitä maitoa.. tytöllä ei koskaan ole suupielissä maitoa imetyksen jälkeen eikä pulauttele ollenkaan. vielä reilu kuukausi sitten patjaan tuli aina pieni lammikko kun maitoa tuli ohi suupielistä, nyt ei mitään. ja aiemmin alkoi toinen rinta herua kun toista imetti, vaan ei enää vaikka kuinka lypsäisi samalla

Velv
 
Huomenta!
Velv:
kai sen 5kk voi illaksi ja yöksi jo hoitoon jättää??? vaikka välillä vielä imettäisikin... kai se yhden yön tosiaan pullolla selviää...
Selviää kyllä. Mutta jos sulla on maidontuotanto pikkuhiljaa hiipumaan päin jo, niin ehkä teillä sillon ollaan jo kokonaan pulloruokinnassa? Tai ainakin pääosin.

Meillä kävi viime viikolla niin, että lähdin yksin asioille ja tytöt jäi anopille. Milla oli sitten herännyt ja nälissään (kuulemma, olin kyllä syöttänyt just ennen lähtöä ). Anoppi oli passittanut Roosan hakemaan tuttipulloa meiltä (ne asuu siis tuossa ihan vieressä ) ja keittänyt vettä. Oon ostanut valmiiksi vellitutteja tuonne. Niinpä naiset oli juottaneet vettä pullosta vellitutilla, oli vissiin herunut kohtuullisen hyvin B)
 

Yhteistyössä