**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Sydänkäpynen Eikö Emma herää enää öisin syömään? :eek: *mä oon niin kade* :kieh:
Noh, miten sen ny ottaa, kun Emman päikkärit on jääny todella vähiin, yhteensä 2h päikkärit vaan nukkuu. Joten yöksi sitten jää unta...
Eilen meni nukkumaan 19.30 ja heräs klo03.30, ja nyt nukkuu viel...
Pitäis vaan pian herättää kun sinne parturiin pitäs mennä klo9...

Kyllä mä itkin eilen ku BB-andreakselle kerrottiin että hänestä tulee isä... :heart: ...
 
Huomenta.
Enpä eilen ehtinyt ollenkaan käydä teitä täällä moikkaamaassa. Meni koko päivä siivotessa ja sit piti lähteä evakkoon. Meillä oli eilen asuntoesittely, niin siksi koko rumba. No turhaa kaikki, ketään ei käyny tälläkään kertaa. Toivottavati välittäjä alkaa olla samaa mieltä, ettei meillä kannata enää esittelyjä järjestää, kun ei ketään tunnu kiinnostavan meijän asunto.

Tiivari kyllä vaan tällä vatsakipua/särkyä on ollu ja on edelleen koko alavatsan alueella ja pahoinvointi jatkuu aina vaan. Mutta onneksi sullakin testi näytti negaa. Haluis kyllä tietää, että onko tällanen olotila sit ihan normaalia raskauden ja imetyksen jälkeen, ei tää mitään kivaa oo!

Me otettiin lapsivakuutus Pohjolasta jo ennen Rasmuksen syntymää. Tais kyllä olla míltei kallein vakuutusyhtiö, mut en vaan jaksanu alkaa kilpailuttaa kaikkia vakuutuksia ja sit vielä vaihtamaan vakuutuyhtiötä.

Nyt pitäis vissiin mennä herättelee Rasmusta. Kohta olis lähto vauvamuskariin. Ihanaa, jotain vaihtelua tähän arkeen.

Rebel
 
Perhana! Pitikin mennä kehumaan yöunia ja sitä, että jätkä olis muka väsynyt ja nukkuis hyvin |O Heräsi meinaan supernälkäisenä klo 1.30, syötin, ja taas 5.45 ylös (tosin tönin miehen - mulla stanasti univelkaa). Herätykset tosin max 15min, mutta silti söi yön aikana melkein 300ml! Nyt heiluu ja riehuu sitterissä hyvintuulisena.. nää on kausiluontoisia näköjään! Ensi ei syö, sitten ahmii.

Anteeks turha valitus :ashamed:

Meillä on lapsivakuutus IF:stä, jatkumoa vauvavakuutuksesta. Muutenkin ollaan kaikki keskitetty sinne. Laskin että jos siirryttäis Pohjolaan tmv. niin säästettäis 289?/vuosi! Mies ei suostu vaihtamaan, kuulemma hyvää ei kannata vaihtaa :headwall: Itsepäinen äijä!

Tänään muskariin ja äidin kanssa itikseen.. Vaikka ollaan oltu webcam/videopuhelu-yhteydessä äitiin joka aamu sinne Pekingiin, niin TOSI kiva nähdä livenä :) ÄItikin odottaa kovasti Alexin näkemistä.. muthan se on nähny jo 27 vuotta.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Kyllä mä itkin eilen ku BB-andreakselle kerrottiin että hänestä tulee isä... :heart: ...
Mullakin kyyneleet valui poskia pitkin ja ukko katto ihmeissään vieressä. Totes vaan,että rouvalla taitaa olla hormonit vielä vähän sekaisin. Tuli vaan niin kovasti mieleen se päivä, kun viime syksynä tein raskaustestin. Itkuunhan mä silloin pillahdin. Pikku kakkosesta haaveilin niin pitkään, oikeastaan heti esikon syntymän jälkeen, ja sitten sitä yritystä melkein vuosi...esikko ilmoitti tulostaan heti, kun päätettiin että saa tulla, joten aloin jo epäillä kaiken maailman vikoja itsessäni.

Kaikkein eniten äitiys on muuttanut mussa just ton herkkyyden. Mä saatan ihan pienistäkin asioista pillahtaa itkuun ja tietysti kaikki häät, lapsiin liittyvät jutut niin kyyneleet valuu. Mulla oli vaan hirveä työ sulattaa tuo herkkyys, koska ikinä en ennen tällainen ollu. Kaverini häissä itkin niin vuolaasti että jo melkein alkoi hävettää, pikkusiskoni valmistuaisissakin taisin itkeä...Välillä se on vähän häiritsevääkin, mutta olen oppinut että tunteiden näyttäminen on rikkaus ja sen toivon lapsienikin oppivan ja olenkin monta kertaa esikolle sanonu, kun se puree huulta ja yrittää olla itkemättä, että kyllä meillä saa itkeä ja näyttää miltä tuntuu.
Oho, menipä sentimentaaliseksi näin aamusta :eek: ja vielä maanantaiaamuna.

Esikko vietiin äsken tarhaan leikkimään ja kai täällä huushollissa pitäis jotain tehdäkin. Tekis mieli vähän sisustella,mutta tahtoo toi lompakko olla sen verran laiha, ettei oikein pysty. Onhan se hyvä,että edes lompakko on laiha - itsestä kun ei voi sanoa samaa :LOL: Täytyy varmaan kaivaa vanhoja verhoja esille, jos niillä sais vähän piristystä aikaseks olkkariin. Mulla iskee aina syksyllä hirvee sisustusvimma...kai se on sitä korvaushoitoa puutarhatöille. Keväällä oon aina rapsuttamassa jotain kukkapenkkiä tai suunnittelemassa pihaa.

Nyt taitaa tulla tavarat tuossa vieressä pöksyyn, joten :wave:
 
Meillä oli ihmeen hyvä yö. Mies oli päättänyt että haluaa muuttaa takaisin omaan sänkyyn vaikka joutuisi naulaamaan esikoisen omaansa... Noh, kolme kertaa se jotain siellä huuteli alkuyöstä, loppuyön nukkui ihan hienosti.

Suvi saatiin huiman 80ml maitoannoksen jälkeen (olin sitä ennen imettänyt kolme kertaa neljän tunnin aikana!) unille n. klo 21 ja heräsi ekan kerran syömään vasta (!) klo 0300. ja sit tissittelyn jälkeen nukkui vielä melkein puoli seitsemään ja sit vielä yli kahdeksaan. Jes. Poikakin heräsi vasta puoli kasilta! Siis nukkui 11h ilman että sinne tartti mennä!

Ja mie sain miehen viereeni yöksi!!! :heart:

Siis mä pysyn tyytyväisenä jos edes yksi syöttöväli on yli 3h.

Velv
 
Meillä on vakuutukset ja lainat ja kaikki Tapiolasta. TOsi tyytyväisiä on oltu kun lääkärikorvaukset saa hakea netissä ja rahat on tilillä seuraavana päivänä vaikka kuitit olis vasta menossa postiin. Otettiin vakuutukset 2kk vanhoille niin oli halvemmat, jotain alle 300 vuodessa, omavastu 80e/vuosi
 
Tavarathan siellä pöksyissä oli ja melkein kainaloon asti.

Vakuutukset meillä on pohjolassa, ei ehkä halvin vakuutusyhtiö, mutta meillä on noita autovakuutuksia ollu kerrallaan siellä niin monta,että muut vakuutukset on niin halpoja sen takia. Meillä mies harrastelee noita autoja ja onhan se hyvä,että jokaisella perheenjäsenellä on joku menopeli millä kulkea eteenpäin...vaikka ei tarvittais ku kaks autoo.
 
Hienoja kuvia.. tekisi niin mieli lähteä luontoon mutta ollaan tuomittu kotiin seuraavaksi viikonlopuksi kun tytön 2 -vuotissynttärit. Mutta eiköhän ehditä ennen lumen tuloa.. :D

Taitaa muillekin tulla Pampersilta ja Liberolta noita kirjeitä mutta tässä kopsu nukkumisesta jollei tule.. se taitaa olla se eniten toivottu asia tällä hetkellä monilla: täydet yöunet!
Meillä esikoinen aloitti nukkumaan 11 h yöunet juuri 3 kk ikäisenä mutta oppikin nukahtaman itsekseen aika varhain. Vaikka poika nukahtaa itsekseen päikyille, niin yöunille ainoastaan rinnalle, pari kertaa tainnuttamalla pullolla.. :LOL:
Mutta nyt kun kiinteisiin päästään niin eiköhän ala olla toiveita täysistä öistä.

Nukkuuko lapseni koskaan yön läpi?

KAIKELLE ON AIKANSA
Vaikka hyvät yöunet tarkoittavat sinulle vähintään 7 tunnin jaksoa, vauvalle "yön läpi nukkuminen" tarkoittaa keskiyön ja aamukuuden välille ajoittuvaa 5-6 tunnin yhtenäistä unijaksoa. Vaikka kaikki vauvat ovat erilaisia, useimmat kolmen kuukauden ikäiset vauvat eivät nuku vielä läpi yön. Vasta noin puolivuotiaat nukkuvat koko yön. Tällä hetkellä vauvasi tarvitsee ruokaa usein ja pärjää ehkä vain 1-3 tunnin syöttöväleillä. Tälle et juuri voi mitään. Vauvan on kehityttävä lisää pystyäkseen nukkumaan pidempiä jaksoja. Hänen on myös opittava nukahtamaan itsekseen, ennen kuin hän oppii nukkumaan yönsä häiritsemättä sinua. Helpotat vauvaa löytämään rauhalliset yöunet mukavilla, säännöllisillä iltapuuhilla ja käyttäytymällä aina eri tavoin päivällä ja yöllä. Ole kärsivällinen äläkä suotta huolehdi unirytmistä nyt. Älä pyri pitämään lastasi hereillä päivisin ja vähentämään päivätorkkuja. Se ei pidennä hänen yöuniaan. Todennäköisesti sillä on vastakkainen vaikutus ja vauvasi tulee itkuiseksi, yliväsyneeksi ja kärttyisäksi. . Keskity nyt nauttimaan kuun valaisemista hetkistä, kun sinä ja vauvasi olette lähiseudun ainoat hereillä olevat ihmiset!
 
Onko teistä ketään osallistunut tähän uuteen meningokokki b- aivokalvotulehdus rokotteeseen vaavin kanssa? Mun pitäis tänään päättää et osallistutaanko vai ei....tunteet on aika ristiriitaset :/ toisaalta haluaisin suoda lapselleni suojan vaarallisia tauteja vastaan ehdottomasti mutta toisaalta epäilyttää jälkioireet....Auttakee minnuu :)
 
Mansikka Me päätettiin olla osallistumatta tuohon rokotetutkimukseen tutkimukseen. Kun riskeistä ei kuitenkaan tiedä, koska kyseessä on todellakin vasta tutkimus. Mutta kuten joku täällä kirjoittikin, että onhan ne tauditkin tosiaan vaarallisia. Jokainen siis tekee tavallaan, ja kuten parhaaksi näkee.

rebel vaikka tuolta http://www.aijaa.com/, sitten vaan kopioit sen alimaisen URL-osoitteen tänne sivulle
 
Kiitokset Tiivarille. Näytti onnistuvan.
Ai, mä ihan olin lukevinani, että se rokotetutkimusuutinen koski myös tätä kyseistä tutkimusta. Mutta siinähän tosiaan luki 'vuosina 2009-2011 toteutettava tutkimus'.
No, mä nyt tosiaan muutenkin suhtaudun epäilyksellä kaikkiin tollasiin tutkimuksiin, vaikka sillä hyvää varmasti tarkoitetaanki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Mansikka Me päätettiin olla osallistumatta tuohon rokotetutkimukseen tutkimukseen. Kun riskeistä ei kuitenkaan tiedä, koska kyseessä on todellakin vasta tutkimus. Mutta kuten joku täällä kirjoittikin, että onhan ne tauditkin tosiaan vaarallisia. Jokainen siis tekee tavallaan, ja kuten parhaaksi näkee.
Samoin täällä päätettiin olla osallistumatta siihen rokotetutkimukseen juuri sen takia,että tutkimus on vielä aika tuore ja siitä ei ole hirveesti vielä tietoa.
 
Ootteko muut miettiny matkarattaiden ostoa? Tai oletteko jo sellaset hankkineet? Mä haluaisin Rasmukselle kovasti matkarattaat, kun noi meidän vaunut on sen verran isot, että niitä ei oo mitenkään kivan änkeä meijän autoon. Eli onko teillä kokemuksia joistakin merkeistä/malleista? Eihän niillä vielä silleen mitään käyttöä olis, mutta olis sit valmiina, kun saa aloittaa rattaissa istumisen... ja nyt vois saada jo tän vuoden malleja ale-hintaan, kun alkaa tulla ens vuoden malleja kauppojen valikoimiin.
 

Yhteistyössä