**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Huomenta.
Nyt täytyy kyllä valittaa. Oli taas yö, jolloin ei ollu juuri unesta tietoakaan. Rasmus nukku tosi levottomasti ja minä siinä rinnalla sitten todella huonosti. Luulen, että se Rasmuksen levottomuus johtui siitä, että en antanu eilisiltana vellimaitoa ennen nukkumaan menoa... Voisko se johtua siitä?!? Itselle tuli se vaan mieleen. Lopulta nousin kuudelta pojan kanssa ruokailemaan. Viime aikoina nää meijän yösyötöt on menny niin, et eka vaihdetaan vaippa sit syödään ja sit takas sänkyyn. Siihen menee kaikkinensa max puol tuntia ja miltei heti tulee sit kummallekin uni takas silmään. No tänäpä aamuna/yönä, kun mua väsytti enemmän kuin pitkään aikaa, ei Rasmus osoita minkäänlaisia nukkumisen merkkejä. Eka juttelee mulle siinä aikansa (nostin sen siis viereeni nukkumaan tuon aamupätkän) ja sit alkaa kitisemään. Kitisee siinä aikansa, kunnes mä kyllästyn ja päätän, et noustaa sit ylös... ja mikä ylläri kun nostan sitä ylös sängystä. Tulvahtaa oikein vieno kakan haju nenä. Kaveri oli vääntäny hirveen satsin kakkaa ja äiti yritti vaan nukuttaa!! :eek: :LOL: Oikein malli äiti siis täällä, ei tajuu,vaikka lapsi kuinka yrittää kertoa et hän ei voi nyt nukkua, kun pitäis saada vaippa vaihtoon. Onpa siis taas oikein välkkyolo. :headwall: Vaihdettiin vaippa ja poika nukahti sit miltein heti, mutta ei nukkunu kyl kun reilun puol tuntia.... eli mä oon edelleen ihan tajuttoman väsyny. :| No, jos sitä sais sit nukuttua vaik tovin päivällä.

Tällaset valitukset tällä kertaa.

Rebel
 
Huomenta!
Suht hyvin meni yö.Neiti heräsi tosin 4 kertaa syömään,mutta nukahti nopeesti uudelleen.Esikoinen päätti aamulla klo 4 alkaa leikkimään |O
rebel Mulle on pari kertaa käynyt samoin,että ihmettelen miks ei tyttö nukahda ja kas kummaa kun vaihtaa vaipan niin sammuu kun saunalyhty.Neiti on kyllä niin herkkäpeppu ettei tarvii olla kun parit pissat niin valittaa...

Bamse
 
Huomenta!

Oon ollu vierotuksessa teistä kun on ollut vieraita pitemmän matkan takaa, nii ei oo sit kehannu koneella pöjöttää.. :ashamed:
Noh, lentsusta on sentään parannuttu. =)

Mitäs kaikkee olittekaa ehtineet pohtia täällä..
No matkarattaat on ne Gracot joihin sen kaukalon saa kii..

Vakuutukset Pohjolassa: tapaturma-, hoito- ja henkivakuutus. (Se new life homma)

Ihana et Velv:llä oli menny toissayö hyvin, onnea muuten äidillesi kotiutumisesta! :heart: .. Tääl sen sijaan. Yöt on muuttunu suoraan sanottuna yksiiksi helveteiksi!!

Onko muilla tälläistä ja mikä auttais: Öisin nenä menee aivan tukkoon kuivasta räästä (tytöl ei oo flunssaa).

Sit sitä pitää olla suolatippojen ja nenäfriidan kans aukomas.
Tosi kurjaa ko kukaan perheestä ei saa nukuttua :(
Ja sit jos nenä ei enää temppuile, nii on alettu syömään max kahen tunnin välein, jatkunu puoltoista viikkoo tätä nyt.. Eli tääl tyttö alottaa vellit täl viikol ja parin viikos päästä soseet imetyksen rinnalle (tein asiasta ilmotuksen neuvolaanki, eikä se täti siel paljo vastaan kehannu sanoo, kuuli varmaan mun äänestä et turha koittaa tyrkyttää mitään suosituksia..)

Babyblue08: Ei menkkoja ja vaunut ovat Briot (samat ko mm. Rypäleellä) parvekevaunut Emmaljungat (vanhat). Nää Briot on nyt uudet ja aivan on olleet kyl hyvät.

Velv:lle viel tosta imetys asiasta: tääl ei maidon tulo hiivu, vaan se ei tunnu yksinkertaisesti vain pitävän nälkää pois! Läpi vaan tuntuu valuvan (Tyttö ei malta riittävän kauan kenties imee rintaa jotta sais sitä täyttävämpää tavaraa. Hänen mielestä sen maidon pitäis vaan lentää sinne suuhun imemättä. Tottu alus siihen kun sitä maitoo tuli niiiiiiin paljo ettei hänen paljo tarvinu vaivaa nähä..). Ja sit että se maito ei vissiin niin hyvin tuu lypsyl, kuin mitä vauva sen saa imettyä.
Velv:
psykiatriselle sairaanhoitajalle, mikä kuulostaa pahemmalta ku onkaan.
Psykihoitaja täällä :wave: (älkää säikähtäkö, en tee teistä mitään konsultointeja lääkäreille, enkä diagnooseja :kieh: )

Meil kans on tullu noita uni-itku kohtauksia sillon tällön.. Mitä lie sit onkaan. Mut rauhottuu ittekseen ja jatkaa lyhyen ajan päästä unia, niin kuin mitää ei ois tapahtunu. Yleensä ei ees ehi kävellä tytön luo kun on jo hiljentyny.

Voi Elppa! Käy hyvis ajoin puhuu jollekki, eihän sen oo pakko olla ees masennusta, mut jos pahalle tuntuu tai on nii väsy.. Ettei vaa pahaksi mee. :hug: (Niin tosiaan, psykihoitaja täällä höösää..anteeks.. :ashamed: )

Toukkalat, Eerica täyttää huomenna 3 kk :heart: :heart:
 
Kiitoksia tsempeistä, mainitsen asiasta neuvolassa perjantaina :) :flower:

Tänään on kai vähän parempi päivä - aion pysyä sisätiloissa; osaksi sateen takia, ja osaksi ihan rauhoittuakseni.

Aamu alkoi huonosti, jätkä vaan itki ja huusi, mikään ei onnistunut. Toivottavasti jatkuu samana.
(ELI: päinvastoin, mutta jos siitä tänne mainitsen, niin kyl te tiiätte ;) )

Klo 9 kävin 30min hieronnassa fysioterapeutilla - AUTS! Mutta ah, niin tehokasta. Naksautteli selän oikein kunnolla ja ihan runnoi lapaluiden kiinnikelihaksia.. Ei tosin ole enää niin kipeä kun ekan kerran jälkeen.. siis hieronnan :D

ELppa & Alex 3kk perjantaina ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Siis yleensä on saanut vain n. 100ml/vrk... usean syötön yhteydessä. kerralla n 40-60ml... Mutta eilen illalla imetyksen jälkeen meni 140ml... ei kyllä oikein tuntuvun edes yrittävän tissistä... Mut huomenna nähdään, onko käyrät vieläkin alamäessä.

Multa ei lypsämällä tai pumpulla tule ku pari hassua tippaa sitä maitoa.. tytöllä ei koskaan ole suupielissä maitoa imetyksen jälkeen eikä pulauttele ollenkaan. vielä reilu kuukausi sitten patjaan tuli aina pieni lammikko kun maitoa tuli ohi suupielistä, nyt ei mitään. ja aiemmin alkoi toinen rinta herua kun toista imetti, vaan ei enää vaikka kuinka lypsäisi samalla

Velv
Meinaan kanssa lähteä ulos ja mies saa selvitä korvikkeen kera, vaikka imetänkin vielä ihan 100 % :) Olen nyt vielä kuitenkin pieni imetystuki tässä (en siis siinä mielessä, ettei pullomaito olisi Ok, vaan siinä mielessä, että jos yhä haluat imettää). Mulla valutti aina ennen toinen rinta, kun toisesta imetin, nykyään ei enää yleensä tule pisaraakaan. Sain alkuun pumpattua 100 ml helposti, nykyään en saa pumpattua juuri mitään. Näin ilmeisesti käy, kun maidontuotanto tasaantuu. Meidän poika pulauttelee hyvin vähän ja silti kasvaa ja kehittyy tosi reippaasti (pullukaksikin tuntuvat sanovan).

Itse aikanaan tuskailin, kun jouduin antamaan purkillisen lisämaitoa päivässä alkuun (mikä silloin oli suhteessa paljon enemmän, koska vaavi syö pienenä vähän), että kuinka se imetys nyt tästä kärsii. Sitten luin tosiaan jostain, että tuollaiset reilu desi lisämaitoa päivässä on niin pieni määrä, ettei sillä vauvan kasvun kannalta ole mitään merkitystä, ainoastaan se rauhoittaa äitiä ja vauvaa, joten sen antamisesta ei imetyksen kannalta ole mitään haittaa. Tein itse niin, että pyrin pitämään lisämaitoannoksen siinä yhdessä purkissa/päivä, ettei oma maidontuotanto hiivu.

Eli jos haluat jatkaa imetystä, uskon, että se onnistuu, koska tilanteesi on kuitenkin ihan valoisa ja hyvin normaali. Ja jos et jaksa "taistella" tissien kanssa, niin korvikkeella kasvaa myös ihania vauvoja! =) :hug:

Toivotaan, että käyrät ovat ylämäessä!
 
Hmm... lypsämällä jos saa tulemaan n 1ml (ei siis 10 tai 100 vaan yksi, 1) niin mitähän se vauva sitten saa. Noh, ainakin se taas nukahti ihan kiltisti.... minä pesin yläkerran lattiat ja tää köllötteli äitin ja isin sängyllä sen aikaa.. alko olla jo aika unisen näköinen niin annoin vähän (4min) tissiä ja taas oltiin unten mailla (oli hereillä about tunnin)...

Meillä tosiaan tuntuu yöllä kelpaavan tissi.. viime yönä taisin imettää 3 kertaa, ja aamulla jaksoi yksikseen nukkua tosiaan puoli kymmeneen (itse heräsin ennen puolta kahdeksaa.) ihania ne pienet hetket kun saa olla yksin kahvikupin kanssa.

Toukkala: Kiitos tsemppauksesta.. mä tosin alan jo toivoa, että maito loppuisi ja pääsis tästä epätietoisuudesta. Pullosta on niin helppo kattoa että jaahas, 140ml meni, hiphei. Kiva ammatti sulla.... mahtaa ottaa aikansa aina välillä nollata työpäivän jälkeen? Voisin ainakin kuvitella, että harvassa on sellaset suuret iloiset hetket asiakkaiden kanssa. tai kai niitäkin tulee, ja kiitosta varmaan myös.

Mulla mies koulukuraattorina amiksessa, saa kans aika paljon kuunnella kaikkea.. eikä kaupunki suostu maksamaan edes kuraattorien huoneisiin nenäliinapaketteja... jostainhan se on säästettävä johtajien pikkujoulurahatkin.

Nyt makaronilaatikon kimppuun.

Paistettiin eilen illalla pan cakesseja.... (pan cake) olipa hyvää.

4,5dl jauhoja
2 tl leivinjauhetta
1tl ruokasoodaa
0,5tl suolaa
0,5dl sokeria
7dl piimää
2 munaa
4rkl juoksevaa rasvaa

kaikki vaan sekasin ja pannulle niinku lettuja paistas mutta mieto lämpö kohoavat kauniisti, palavat helposti ku on tota sokeria taikinassa, melko paksu taikina tulee ja pitää tullakin, sellanen kakkutaikinan paksunen vähintään... ja sit vaan reilusti vaahterasiirappia ja jätskiä kylkeen... meidän pojan lemppari-iltapala. Äidillekin kelpas. :LOL: mustikat sopii muuten hyvin sen vaahterasiirapin kanssa... nam nam

Velv

 
Kiitos Babyblue. Oli kiva kuulla, että jollain on onnistunut imetys hienosti lisistä huolimatta. kai se täälläkin onnistuisi, alan vaan kai itse olla niin kypsä luopumaan siitä, etten enää jaksa yritää kunnolla... jos joku pitää sitä merkkinä huonosta äidistä joka ei lastaan rakasta niin selvä sitten niin...

... minun mielestä se on merkki vaan siitä, että tää äippä pitää mielenterveyttä ja koko perheen hyvinvointia ykkösjuttuna... se, mistä vauvan ruoka tulee, on tärkeysjärjestyksessä yhtä alempana ku se, että sitä ylipäätään tulee ja et lapsi kasvaa.

Kyllä mä yritän imettää vielä ainakin niin kauan, kun se vaan tytölle kelpaa. ja jos se on kasvanyt hyvin, en enää stressaa asiaa.. viimeksi vaan oli paino noussut niin huonosti.. (70g/vko )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Kiitos Babyblue. Oli kiva kuulla, että jollain on onnistunut imetys hienosti lisistä huolimatta. kai se täälläkin onnistuisi, alan vaan kai itse olla niin kypsä luopumaan siitä, etten enää jaksa yritää kunnolla... jos joku pitää sitä merkkinä huonosta äidistä joka ei lastaan rakasta niin selvä sitten niin...

... minun mielestä se on merkki vaan siitä, että tää äippä pitää mielenterveyttä ja koko perheen hyvinvointia ykkösjuttuna... se, mistä vauvan ruoka tulee, on tärkeysjärjestyksessä yhtä alempana ku se, että sitä ylipäätään tulee ja et lapsi kasvaa.

Kyllä mä yritän imettää vielä ainakin niin kauan, kun se vaan tytölle kelpaa. ja jos se on kasvanyt hyvin, en enää stressaa asiaa.. viimeksi vaan oli paino noussut niin huonosti.. (70g/vko )
Niinpä ja se stressi vaan pahentaa asiaa. Meillä tuli "parhaana" viikkona 20 g, arvaa mikä olo mulla oli. Sulla vielä varmaan stressi äitisi voinnista heikentää tilannetta. Kuten sanoin, korvikkeella kasvaa myös hienoja vauvoja ja äiti on sama, riippumatta siitä imettääkö se =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Rypäleen ketjus ei´len kävin suhahtamassa :D Inhottavia nuo toiset mammat jotka tietävät sinun asiasi paremmin kuin sinä itse!! :kieh:
Ja siitä aasin silta, minä olin unessani viime yönä rypäleen kanssa :LOL: Tummat puolipitkät hiukset, ruskeat suklaanrusket silmät ja "hoikka" vartaloinen 172cm pitkä nainen... :LOL: Oltiin ostelemassa TISSIMAITOA, ihan tissejä hyllyssä ja niitä puristeltiin ja valittiin parhaimmat :LOL: ( :ashamed: )
Siis toi "mitäs nyt" on ihan parasta viihdettä! Sinne ku vähän pistää kärkkäästi jotain, ni johan kiehahtaa. :LOL: Mun ptiää aina mennä sinne purkamaan kiukkua huonoina päivinä, ku siel saa takuu varmasti riidan aikaseks. ;) Mietin just mitä seuraavaks ....hmmmm.... :whistle:

Aika lähelle toi sun kuvaus osu, kurkkaappa profiiliin! Ruskeet silmät on ja tukka myös, mut ei puolipitkät vaan liian pitkät... *kampaajareissusta haaveillessa* Ja mittaa 170cm. :D Aika noita-akka oot!
Muoks. Pistän hetkeks kuvan, ni näät. Mut tää on siis opiskelija-ajoilta, oon tossa 19v, tupareissa ja hieman hiprakassa. Muita kuivia en nyt löytäny... :/
MUOKS taas; Otin sen kuvan vaan vekka tästä
 
Heh.. minäpä olen ihan hullu. päätin just pitää tupperit kun emännänlahjana on leipälaatikko ja mä haluun sellasen kun meillä leivät kuivuu. ikinä en ole itse mitään ostanut kun ovat niin kalliita, lahjaksi on saatu jotain pienen vihjailun jälkeen... eipä ne sen kummempia ole mutta tuollasta leipälaatikkoa en ole löytänyt mistään muualta.

No, onpa hyvä syy pyytää akkoja kahville... heh.

Et jos joku oli vantaalta tai läheltä eikä ole mitään tekemistä18.10 klo 1700 niin laittakee viestiä niin saapi tulla tuppereihin ja kahville... :whistle:

Velv
 
rypäle:Sä oot kyllä nätti :)
Kävin muuten lukemassa sun alottaman ketjun...Ja voi :headwall: :headwall:
On kyllä totta että ihan sama mitä tuolla mitäs nyt-puolella sanoo,niin tappelun saa aikaseks.Mammoilla taitaa olla pieniä aggressioita :kieh:

Bamse
 
Hohhoh, olipas yö. Mies meni jo aikasessa vaiheessa nukkumaan tohon sohvalle ettei herätä likkaa yskimällä, noh en minäkään makkarissa saanu tytön tuhinoilta pariin tuntiin unta niin tulin kans tähän olkkariin. No mies sitten herrasmiehenä siirty lattialle nukkumaan ja mie nukuin sit siinä sohvalla vieressä, likka siis valtas meiän koko makkarin :D No nyt tääl vaeltaa hyvin väsyneet vanhemmat ja virkeä Aliisa :D ja kohta mies lähtee töihin.

rokotus ois tänään, saa nähä mitä sivuoireita tulee, melkein toivosin et tyttö väsähtäs siit totaalisesti ja nukkus 24h vaikka vaunuissa, niin varmasti nukkusin yhtä pitkään pitkästä aikaa omassa sängyssä. Mutta todennäkösesti täällä riehutaan koko päivä.

onpa muute rypäle ainakin ollu nätti, ootkos paljon tosta muuttunu nykypäivään mennessä?

Menhit ja Aliisa tasan 3kk :heart:
 
rypäle on oikea kaunotar, ja hirmu tutun näköinen :D Ei tuo aviomieskään mikään rumilus ole *köh* (hormoonit :D) :LOL:

Täällä tuli taas PÖKÄLE! Sunnuntaista asti olen kakkaa kysellyt, lähetys jäänyt matkalle. Äsken silmät suurina ähisi sylissä, ei edes kitissyt - ja kakka haisi. Odotin hetken että koska pörisee, luulin että tuli vain pieru. Kävin hoitotasolla katsomassa mikä saalis oli, ja hittolainen! Annoin mallasuutetta ja levolacia 0,5ml, jospa se vatsa lähtis käyntiin nyt kun tulppa on poistettu. Eipä ihme että itkettää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
rypäle on oikea kaunotar, ja hirmu tutun näköinen :D Ei tuo aviomieskään mikään rumilus ole *köh* (hormoonit :D) :LOL:

Täällä tuli taas PÖKÄLE! Sunnuntaista asti olen kakkaa kysellyt, lähetys jäänyt matkalle. Äsken silmät suurina ähisi sylissä, ei edes kitissyt - ja kakka haisi. Odotin hetken että koska pörisee, luulin että tuli vain pieru. Kävin hoitotasolla katsomassa mikä saalis oli, ja hittolainen! Annoin mallasuutetta ja levolacia 0,5ml, jospa se vatsa lähtis käyntiin nyt kun tulppa on poistettu. Eipä ihme että itkettää..
:LOL: IHANASTI KIRJOITETTU
(voi pientä ) :ashamed:
 
Ai niin, äiti antoi ostamansa "seksikkään" yöasun mulle, kun oli itselleen tiukka rintojen kohdalta. Sellanen musta silkkinen jossa rintojen päällä pieniä ommeltuja pitsikukkia. Heti ekaks tuli mieleen Batman :headwall:
Mä varmaan nauraisin jos yrittäisin miestä vietellä jollain hepeneillä :D
Joku korkkarit + seksikäs alusasu- yhdistelmä sais miehen varmaan kysymään et minne oon menossa :LOL: Kyl täst on seksikkyys kaukana, vaikka reidet on jo punaiset nylkytyksestä.
 
Koko aamun mietin et mitä miu piti teille kertookkaa ja nyt muistin!
Yöl heräsin johokii aikaa ku Viljami ol syöny ja hänt siirsin vähä kaemmaks nii huomasin et hänel ol hiukst iha märät :eek: ...muuta selitystä en keksiny ku että hää söi toisest tissist nii toine ol suihkunnu tai valutanu jätkän päälle :D ,toisel on sit maito huuhtelu hiuksissa
Kuivailin sit suurempii hänen unirättiin ku se nyt sattu olee lähinnä.
On se vissii taas alettava käyttää liivei ja tissisuojii jotta pien vois kuivana nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Ai niin, äiti antoi ostamansa "seksikkään" yöasun mulle, kun oli itselleen tiukka rintojen kohdalta. Sellanen musta silkkinen jossa rintojen päällä pieniä ommeltuja pitsikukkia. Heti ekaks tuli mieleen Batman :headwall:
Mä varmaan nauraisin jos yrittäisin miestä vietellä jollain hepeneillä :D
Joku korkkarit + seksikäs alusasu- yhdistelmä sais miehen varmaan kysymään et minne oon menossa :LOL: Kyl täst on seksikkyys kaukana, vaikka reidet on jo punaiset nylkytyksestä.
:LOL: :LOL:
 
Velv: Nykyää sitä osaa jo jättää työt töihi, aluks oli kyl pieniä hankaluuksi (mm. itkeskelin kotonaki työjuttuja) olin kyl tuolloin nuorten suljetulla osastolla (ja lopetin 8 viikon jälkeen.. :ashamed: ) Ja noh, kylhän se välistä vähä tuntuu että vois jotai palkitsevampaa hommaa keksiä kun ihminen tulee seitsemännen kerran psykoosis hoitoon ko "jätti lääkkeet ottamatta kun oli niin hyvä olo"... et semmosta hommaa.. :kieh:

Aivan ihania kuvia teil kyl pikkusista on, niiiiiin kauniita lapsia ja äitei (viitaten tässä rypäleeseen ja kiskoo pussia päähän.. :snotty: =) )
Taidanpas kohta käydä laittaa Eericastakin kuvan tänne..
 

Yhteistyössä