**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

reroperalla aivan ihania kuvia. Voi kun itekin osais =)

Kaikilla söpöjä vauvakuvia :heart: Meinaa ihan unohtaa kuvata tota Viiviä. Esikoista on kyllä kuvattu eestä ja takaa ja vaikka mistä suunnalta ja miten päin. Mut nyt kun ei oo aikaa :ashamed:
 
Iltaa

Pikaiset neuvola kuulumiset:

paino 7885g
pituus 65,1cm

Eka piikki saatiin tänään. Ei Max tainnu siintä mitään saada kun on ollut ihan tyytyväinen koko päivän

=)
Pittus ja paino menee +8 eli normaalisti kasvaa vaikka tuokoko kuulostaa tosi hurjalta :whistle:

Nyt en jaksa tämän enempää kirjoitella..selkä niin kipeä että tekee tiukkaa istua :|

Siinä hieman kuvaa vielä :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2736383.jpg

Kaalis ja Max 3kk 1päivä :eek:
 
Iltaa!
Mulla ei toimi jostain syystä noi aijaa.comin sivut :/
Mä yritän huomenna laittaa kuvia,jos osaan.Oon aika huono noissa tietokonejutuissa...

Reroperalla oli ihania kuvia!Koskaan en oo käynyt vaeltamassa tms mutta nyt tekis
mieli :)

Kaalimaankakara: Meidän lapsilla on aikamoinen kokoero.Meidän neiti oli 5260g ja 60,5cm :D

Matkarattaina meillä on Gracon joku malli,mihin saa kaukalon kiinni.Esikoiselle ne ostettiin ja hyvin toimivat edelleen.

Lapsivakuutus meillä on Pohjolasta.Otettiin se jo ennen vauvan syntymää.Siellä meillä on kaikki muutkin vakuutukset.Eihän Pohjola halvin ole,mutta hyvin ollaan rahamme saatu takasin.

Mä kävin äsken tanssitunnilla tanssimassa lattareita B) Jatkuu koko syksyn joulukuuhun asti.Teki muuten hyvää fyysisesti ja etenkin henkisesti.Nyt jaksaa taas :)

Bamse
 
Jos joku sattui liikkumaan helsingin Viikissä tänään, tais saada aika naurut |O 2km kävelin pojan kanssa niin, että puklaava paviaani roikku rintarepussa samalla kun yritin työntää vaunuja kävelytiellä.. Eli tulos: vauva täynnä puklia, äiti puklissa, rintareppu puklissa, vaunujen aisa töni poikaa kokoajan kun on näköjään niin lyhyet kädet, tuuli niin että meinas vaunuista makuupussi lentää, jätkä karjui aika ajoin ihan kunnolla, vaunut meni vinoon, mopot piippaili, pyöräilijät kirosivat.. ARGH! :kieh: Nooh, suostui sitten sen jälkeen, just ennen iskän työpaikkaa menemään vaunuihin. Silmät auki siellä tapitti 30min kun käytiin kaupassa jne. ja nukahti just kun olis pitänyt astua bussiin.. ELI, minä menin bussiin, mies jatkoi kävellen pojan kanssa kotio (4km) että sais unet koska olis bussissa herännyt. Tulin kotiin, siivosin hurjaa vauhtia ja tein ruuan - sitten tulikin itse pikkuherra Aurinko ja iskä kotiin :heart: 3h valvoi katsoen meidän kanssa leffaa ja NAURAEN (ihana ääni se hekotus ja kiljahtelu :heart: ), söi 140ml velliä ja meni klo 20 nukkumaan..

Tääl on ittellä vähän lämpöä ja hutera olo :( Nyt on näköjään joku lenssu kierrossa?

Yritin tänään etsiä prismasta kevyttoppista koossa 74, ei ollut kuin 62 ja 80 :/ Tylsää! Perjantaina on pojan 3kk neuvola, viime torstaina oli jo 6650g ja 64cm, toivotaan että on kasvanut enemmän kuin sen 130g/vko.

Maissivelli oli päässyt kaapista loppumaan, joten laimensin maissisosetta korvikkeeseen vähän. Poika oli keittiössä miehen sylissä, joten laitan lusikalla huuleen vähän sosetta että maistais.. Kauhea mässytys ja silmät pyöreinä ja pää heiluen innostui.. Laitoin tyhjän lusikan suun eteen ja poika HAUKKAS sitä ja mässytti tyhjää. Kääk - niin ne vaan kasvaa. Kohta se syö jo pizzaa :'(
 
Meidän esikoinen heräsi VAIN kerran viime yönä, Suvi heräsi toki 3 kertaa.. mut puoli kolmen syötöltä nostettiin omaan sänkyyn takas ja SE NUKAHTI sinne ilman että tehtiin mitään... aikansa öhisi ja sinne sammu... JES JES JES!!!!

Mies on nyt kaksi yötä nukkunut omassa sängyssään, jokahan siltä tänä iltana sais muutaki ku hyvänyön toivotukset. Molemmat lapset nukkuivat ennen kymmentä eilen ja arvatkaa mitä tää suuri adonis ja loistava rakastaja tekee... kantaa kannettavan sänkyyn että voi katsoa BB:tä siellä!!! Argh. Ei muuten kattonut kun minä sanoin että sillä on tasan kaks vaihtoehtoa, nukkuminen tai na****nen... ja sittenkin se valitsi sen nukkumisen.

Toisaalta hyvä niin, mulla olikin vähän univelkaa.

Se ei edes herännyt kun Juho aloitti huutaa. Minä sain sitten hoitaa molemmat lapset viime yönä. Viiden aikaan olin jo niin väsynyt että kiroilin vauvallekin, kun ei meinannut pysyä paikoillaan kun kieri kokoajan mua kohti kun tietenkin patja nousee reunalta kun tällanen tankki siinä makaa ja se koetti raukka olla kyljellään alamäessä ja siinähän väkisinkin kierähtää kohti äitiä ja meinaa tukehtua tissiin... pitäs vissiin laihduttaa tai ostaa kovempi patja.

:headwall:

Äiti pääsi eilen kotiin, oli ihan itkuun pillahtanut kun lääkäri sanoi kotiuttavansa. Oli kyllä onnellisen kuuloinen muori puhelimessa kun oli omassa sängyssä nukkunut viime yön.

Muutenkin täällä alkaa jotenkuten vauva-arki ja perhe-elämä tasaantua.... lapset nukkuu ainakin osan yötä omissa sängyissään, minulla ei enää ole morkkista tuttelipullosta, suvi on kakannut ilman apua jo kahtena päivänä ja on taas hymytyttö... ja kaikinpuolin elämä on ihan elämisen arvoista, vaihteeksi.

Vielä kun sais lottovoiton ja siivoajan käymään pari kertaa viikossa...

Tässä kaikille kukkia, jotka oletta jaksaneet olla mukana ehkä elämäni vaikeimpina kuukausina.
Niin joo.. patologin tuomio tuli, kaikki syöpäsolut oli saatu pois, ainakin toistaiseksi.

Velv
 
Kiva kuulla Velv, että äitisi toipuminen jatkuu! Kukkia sinulle ja äidillesi

:flower:

Voi räkä: täällä alkoivat ilmeisesti menkat! Poika alle 3,5 kk vanha ja niin täysimetyksellä kun vaan voi olla. Pulloa saanut viimeksi alle 3-viikkoisena ja imetän päivisin yleensä alle 2 h välein. Yöllä saattaa hyvänä yönä ensimmäiseksi väliksi tulla 5-6 h, joten ilmeisesti se sitten on laukaissut kierron käyntiin. Luin äsken imetysten väli pitäisi olla alle 4 h vuorokauden ympäri, jotta kuukautiset pysyisivät varmasti poissa. Minä raukka kun niin toivoin, että saisin olla ilman menkkoja vuodenkin synnytyksen jälkeen. No, positiivista on, että vielä ei maha ole hirveän kipeä :headwall: . Ei muuta kuin pikkukakkosta kehiin :p No ei vaineskaan.

Mites muut täysimettäjät, joko teillä menkat? Muistelen, että jollakulla ne ainakin jo taisivat yllättää iloisesti.

Minkämerkkisiä vaunuja teillä on? Oletteko olleet tyytyväisiä? Meidän on jo toista kertaa huollossa, siksi kyselen...
 
Hieno juttu Velv että äiti toipuminen sujuu hyvin!

Matkarattaista, meillä on niin kevyet yhdestelmät (Bugaboo) että menee myösmatkarattainakin,luulisin...Ollaan oltu tyytyväisiä, tosi kevyet mutta sopivan tukevat myös maastoiluun.Tosin meillä ei hirveästi vaunuissa viihdytä...

Täällä mennään täysimetyksellä ja menkkoja ei ole vielä näkynyt.En niitä hirveästi kaipaakaan mutta kalvava tunne on että pitäisiköhän ostaa varm vuoksi raskaustesti :/
Meilläkin päivällä 1-2-3h imetysväli ja yön eka 4-7h.
 
Mulla tuli menkat jo n 2kk synnytyksestä, vähän alle... ja oltiin täysimetyksellä siihen asti. nyt on viimesen kuukauden ajan annettu lisämaitoa ja oma maidontuotanto alkaa selvästi heikentyä entisestään. Meillä tosin tyttö on koko ajan kasvanut hitaasti, joten maitoa ei ehkä ole ollut riittävästi tiheästä (max 2,5h päivällä, max 4h yöllä) imetyksestä huolimatta. Monta viikkoa mentiin sellasta tahtia että maksimiväli oli yötäpäivää sen 2h, mut ei tunnu auttaneen... imetyksen jälkeen menee helposti 60ml maitoa pullosta... mut ehkä se nyt sit alkaa kasvaa.
Haikeana taidan sanoa imetykselle pikkuhiljaa hyvästit. Ei se kai auta. Kun tuntuu, ettei tyttö enää edes yritä tissistä syödä, lutkuttaa sitä vaan läheisyyttä halutessaan ja nukahtaakseen. tänään tosin nukahti jo ekan kerran lisämaitopullon kanssa ilman itkuja omaan sänkyynsä. JES!

Mites muut? onko tällä hetkellä kolmikuisia kohtalotovereita, et alkaa maito hiipua ja pullo tulla tuttavaksi?

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Mites muut täysimettäjät, joko teillä menkat? Muistelen, että jollakulla ne ainakin jo taisivat yllättää iloisesti.
No hitto joo! Nyt just.... Ihan muina miehinä istuin tossa imettämässä ja sit yhtäkkiä tuntu, et joko tuli pissat housuun tai sit alko menkat. :headwall: Ja kyllä enemmin olisin sen ekan vaihtoehdon ottanu! PRKL... No, mies lähti kiltisti hakee mulle kakssataaviiskytkuus kismettiä tuolta ABC:ltä, ku hetken kuunteli mun manaamista.... (paitsi et mua ei nyt ihan voi täysimettäjäks laskee, ku Toivo saa iltatissillä myös vähän velliä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Babyblue08:
Minkämerkkisiä vaunuja teillä on? Oletteko olleet tyytyväisiä? Meidän on jo toista kertaa huollossa, siksi kyselen...
Me saatiin nimijäislahjaks Brio Combi-yhdistelmät. On ollu kovassa käytössä ja hyvältä vaikuttaa. Muutama miinus:
-Koppa hirveen pien, joten meijän köreiläs ei makuupussissa enään voi olla kopassa, se otettiin jo pois.
-Se jalkatukihommeli aina lenksahtaa alas, vaik siinä muka on joku lukitus (ei itestään, mut jos vähänki nykäsee...).
-Ku vaunut laittaa kasaan autoon pistettäväks, osuu aina aisa leukaan kuulemma. Mut musta tuntuu, et tää vika ei oo vaunuissa, vaan mun miehessä. ;)
Ja noi "miinukset" on siis vaan snobeilua, ne on oikeesti ihan huiput!

Ja mä oon just sellanen hirvee tyylitajun irvikuva, et mä pidän harsoa vaunujen päällä! Onhan se aika pässin näköstä, mut niin oon minäki. :whistle: Ihan aurinko-, tuuli- ja elikkosuojan virkaa se siinä toimittaa.

Velv! Tosi hyvä kuulla, et sun äiti voi jo paremmin! :flower:

Meillä oli täällä muutama huutopäivä,
siks oon vaan piipahtanu... :/ Kokeilin välillä olla antamatta illalla sitä velliä, eikä ollu kovin antoisa idea... Nyt oon taas kaks iltaa antanu ja aurino on palannut. :whistle: On se sit jonkun suosituksen mukaan kuinka väärin tahansa, mut kyllä se vellin anto meijän pojan kohdalla vaan oli oikee ratkasu. Silloin ku en anna, poika herää itkien, syö, itkee, vaihetaan vaippa, itke jne ja hiljenee hetkeks aina ku tarpeeks hylskyttää. Nukkuu hetken ja taas itkee. Nyt ku on saanu velliä, jää syönnin jälkeen syliin köllöttämään, höpöttelee ja hymyilee! :heart: Eiks sen niin kuulukki olla?

Rypäle ja Toivo 2,5kk
 
Fyssari kontrolli tehty, ja muuten kaikki ok, mut saatiin uusi aika, kun Emman pää ei niinku pysy keskellä leuka rintaan, vaan hän tykkää pitää sitä oikeelle ylöspäin, niin että leuka on ylhäällä. Eli me sit treenataan sitä että Emman pää pysyis keskellä leuka rintaan päin :D

Ja vaunuihin oon todella tyytyväinen, meillä on emmeljunga yhdistelmät
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Cerox_CamoOlive.jpg

Ja cityrattaat ostettiin ku oli tarjoukses ja samaa merkkiä ku turvaistuin, gracom mosaic
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/GR08_Mosaic+CS-Gasha%20002.jpg

Huomenna olis sitten oikein vapaa päivä meillä =) Vois vaikka käydä ulkoilees, vaunuilees...
 
Vaunuina meillä on Emmaljungan Mondial Duot
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&toimittajaid=1
ja tämä valkoinen malli
http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Emmalj08_Mondial_CremeLeath.jpg
Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ja mahtuvat kuitenkin tarvittaessa autoonkin. Meillä kun tuota autoa ei vaihdettu vauvan takia, vaikka monet näin olettivat. Hauska, miten pitäisi olla suunnilleen farmari, vaikka kyseessä on alle 10kg pikkunappula. Eipä se paljoa tilaa vie, kun tavikkeina usein vain hoitolaukku ja kärryosa kaukaloon. Loistavasti ollaan pärjätty meidän sporttisella kaksiovisella. Itseasiassa kaukalo on tosi helppo kiinnittää, kun autossa mahtuu seisomaan (melkein) siihen kaukalon taakse, jolloin turvavyö on helppo pujottaa. Välillä kun on pitänyt kaukalo laittaa autoon, jossa on takaovet, niin hankalaa on ollut. Joko turvavyö on juuri ja juuri riittävän pituinen, ja sitten pitää vielä kurkotella kaukalon yli kiinnittämään lukitusta. Eli onneksi ei ostettu farmaria. (Taisi olla kyllä enemmän taloudellinen syy todellisuudessa :D )

Ihanaa Velv kuulla äidistäsi parempia uutisia :heart:

Niin ja nyt leipomaan ihanan näköistä omenapiirakkaa viemisiksi kyläpaikkaan. Ohessa reseptilinkki teillekin, jos innostutte: http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/216583
 
Heippa :wave:

5km vaunulenkki tehty tälle aamulle. Ihana olo kun saa ittensä pihalle, vaikka siellä onkin jo hiton kylmä :xmas:
Ja nyt mua paleltaa, tätä on kestäny jo monta päivää. Kädet on ihan jääpuikot ja kylmät väreet juoksee pitkin selkää :snotty: hrrrrr

Anteeks mun harso-tyhmyyteni. Pisti vaan vähän miettiin, kun tuolla näkee harsoja pilvisenä tuulettomana päivänä, että mitä virkaa sillä on :saint: mutta kukin tyylillään... :xmas:

Meinas pikkusen pukata palstariippuvuutta eilen, kun netti ei pelittäny koko päivänä:ashamed: :snotty:

Meillä ei oo vielä matkarattaita, ostetaan sit jos on tarvis. Vaunuina meillä on käytettynä ostetut Brio Kombit. Oon kyllä tykänny tosi paljon. Ainut miinus on varmaan se, että ne vie kasattuna ihan hirveen tilan ja pyörätkin pitää irrottaa, että ne mahtuu takakonttiin. :whistle:

Täällä täysimettäjä, jolla ei oo vielä menkat alkanu, enkä paljon kaipaile |O

nyt valmistaan kirjolohikiusausta :p

muoks, tommoset samanlaiset löytyy meiltä: http://riemun.huuto.net/auctionimages/3/9d/52cf55e67e8ca5e49502f206cd0ff-orig.jpg
 
Meillä on vaunuina jotkut Boran yhdistelmät vm.2004, olivat silloin tarjouksessa ja ihan hyvin on pelittäny sorateillä,asfaltilla ja metsäpoluilla. Silloin meillä oli autona ihan perusmalli ja hyvin sinnekin tarvittaessa mahtu. Nykyään meillä on farmari, mutta kyllä ne vaunut kannattaa silti purkaa, kun reissuun lähtee, jää enemmän tilaa muille tavaroille ja niitä aina riittää sekä tietysti koiralle. Meillä farmaria ei ole hankittu perheenlisäyksen vuoksi vaan siksi,että rouvan on helpompi käydä ikeassa ostoksilla :LOL: No, ei kai. Koiran on helpompi olla siellä vaikka "pikkuinen"onkin ja toisaalta tää mamma tykkää ajella painavemmilla ja tilavammilla autoilla.

Meiltä löytyy myös matkarattaat, jotka esikolle ostettiin. Taitaa olla jotkut gracot, en tarkkaan muista. Ne meillä oli aina autossa mukana ja otan ne sitten käyttöön kun aika koittaa.

Meillä on nyt pikku-ukolla varmaan joku herkkyyskausi menossa. Parina päivänä on päiväunensa nyt sisällä nukkunu. On nukkunu ihan hyvin eli normaalisti, mut sitte yks kaks itkee hysteerisesti. Se ei välttämättä ole edes hereillä. Sylissä rauhoittuu heti tai jos menee silittämään ja antaa tutin. Säikähdin ekalla kerralla ihan hirveesti, kun meillä ei ennen tällaisia itkuja oo itketty. Luulin eka että nyt se on kipee, mutta ei. Sitte jos herää sen itkukohtauksen jälkeen, on ihan normaali oma itsenä. Onko muilla ollu havaittavissa tällaista herkkyyttä? En muista olisko esikolla ollu vastaavaa.
 
Voi terve miten paljon tekstiä parissa päivässä on tullut :eek:
Mutta äkkiä omaa napaa: Lopetin imettämisen, ja nyt vihdoin pääsen eroon noista perhanan Cerazeteista. Huomiseks jo sain ajan että vaihdan omat Mercilon e-pillerit takas. Phuh.
Pari yötä on mennyt todella levottomasti :/
Mistä sen tietää, jos muksu tekee hampaita? Ikenet eivät näytä olevan turvoksissa, mutta silti ollaan annettu sellasta viilentävää purulelua purra, ja se todenteolla ihan puree sitä. Tuttipullon kanssa ei tule kun normaalit raivarit, mitä se nyt saa vähän väliä. Mutta mistä tuo äkillinen levottomuus? Heräili yöllä tunnin välein, eikä suostu takasin nukkumaan ja päivälläkin on sitten tosi kiukkunen ja väsynyt :(
Ja minuu ärsyttää tämä vatsamakkara suunnattomasti prkl!! Ja tissit on kun tiikerin raatelemat, ihan arpeutuneet ja tuntuu, että tuo maha vaan kasvaa ja kasvaa vaikka päällään seisos :kieh: |O
Sehän se oiskin, jos ois pikkukakkonen salaa tulossa. Kun nuo Cerazettet pitäs ottaa tosi ajallaan vissiin, ja mulla ne unohtuu yli 6h:n viiveellä ja yks päivä oli kokonaan ottamatta :x
Mutta ei kai näitä välillä runsaitakin välivuotoja tulis jos ois raskaana, eihän :snotty:
 
Ihanaa Velv!Tosi hienoa kuulla että on päässyt jo kotiin.Omassa kodissa paraneminen vaan nopeutuu.

Mä luulin,että mulla alko menkat 6 vkoa synnytyksestä,mut vuoto kesti vaan päivän.Sen jälkeen mulla on tullut muutaman kerran tiputtelua...Onko se sitten hormonitoiminnan käynnistymistä vai mitä.Ja täysimetyksellä mennään.
Velv vielä ei olla lisämaitoa jouduttu antamaan,mut välillä tuntuu ettei neiti täyty pelkällä tissillä.Jos toi paino ei ala nousemaan kunnolla,niin täytyy harkita lisämaidon
antamista.En sitten tiedä onko oma maitoa vähenemässä...

Vaunuina meillä on emmaljungan city ceroxit pehmeällä kantokopalla sekä emman tuplarattaat ja sit vielä gracon matkikset.Ne on kaikki vielä eteisessä,joten joku vois luulla että meillä on enemmänkin lapsia,kuin kaksi :D

Bamse
 
Täällä käytössä 10vuotta vanhat emmaljungat :D Perintökalleuksia.
Matkarattaita ei ole :ashamed: Harkinnassa olisi tupla-matkarattaat mutta
keneltäkään en ole saanut positiivista palautetta niistä :snotty:
Velv kiitoksia kukista, viehän terkkuja mammalles :wave:
 

Yhteistyössä