*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Itkuinen vauva täälläkin...Vatsaansa ei itke,joten jostain muusta on kyse.Lähinnä kitisee ja syliin rauhoittuu heti.Ja rinnalla viihtyy useita kertoja päivässä.Me saatiin myös viime viikolla rota-rokote,joka voi olla osasyy.

Painosta:Mä kuulun niihin onnellisiin,jotka palautuu bikinikuntoon kuukaudessa :ashamed:
Painoa tuli 12kg ja siitä on vajaa kilo jäljellä.Mulla olis saanutkin jäädä pari kiloa,kun toi imetys tuppaa viemään loputkin rasvat.

Bamse
 
Japoni:
Hei te, joilla on enemmän kuin yksi lapsukainen! Millaisilla ikäeroilla teidän pienet on?
Ei nuo tosin ole enää pieniä, mutta meillä on kahdella vanhimmalla kolmen vuoden ikäero. Siinä on plussaa se, että isompi oli jo pois vaipoista, osasi pukea ja syödä itse jne. toisaalta taas alkoi uhmaa painaa päälle ja mustasukkaisuus oli kova vauvan tultua. Kakkosella ja kolmosella on ikäeroa 1v 10kk. Kolmosen vauva-aika oli tosi raskasta, ehkä enemmän kuitenkin siks, että korvakierre alkoi tytön ollessa 4kk. Mustasukkaisuutta ei ollut niin paljon kun esikoisella. Mutta se, mikä on "sopiva" ikäero, riippuu perheestä ja tilanteesta. Hankala mitään yleispätevää ohjetta antaa.
 
Meidän poitsu oli n.1v.10kk ku neiti synty, tähän asti ainaki menny hyvin.Enkä ns. kadu että tuli aika pieni ikäero(jota halusimmekin), onneksi ei tullut pidempää.
Ja poika ei ole ollu mustis neidistä,haluaa itsekkin hoitaa.
Ens vuona onki sitten isoveljellä kiva ku saa pikkusiskon leikkeihin paremmin mukaan
=)


Meillä kans iltasin yleensä roikutaan sylissä, torkkuu,syö, torkkuu jne. Mutta sitten kun nukahtaa,niin myös nukkuu. 3-6h putkeen.

Äippä ja Jenna 1kk2vko
 
Meilläkin poika oli 1v10kk kun tyttö syntyi.Mustasukkanen ei ole,hakee vaan enemmän huomiota vanhemmilta.Tosin alkaa pikkuhiljaa 2vuotis uhma nostamaan päätään :kieh:
Mä luulen,että oli sitten pieni tai vähän isompi ikäero,niin molemmista löytyy sekä huonoja että hyviä puolia.

Bamse
 
Juu, täälläkin on kilot melkein lähteneet, mutta housut ei tosiaan päälle mahdu, kaks hametta oon ostanu nyt synnytyksen jälkeen et voin ees ulkona liikkua, mut perkele ku tuol on kylmä ja pitäs housut saada, mut en tahtos millään ostaa uusia jos vaikka vielä mahtusinkin vanhoihi... Ja tosiaan oon niin lyhyenläntä ja leveelantioinen (siis ennenkin synnytystä :D )että muutenkin on ollu vaikee löytää housuja jotka ois sopivat.
 
Huomenta

Eilen illalla oli meilläkin eka kerta kun poika ei millään meinannut nukahtaa yöunille..Karjui ihan täysillä jonkun 10min nukahti nukkui 5 min ja taas kauhea huuto..vajaa tunti kesti ennen kun lopulta nukahti kunnolla. Yö meni tosi hyvin heräsi 3 aikaa syömään ja vieläkin nukkuu tuolla isin vieressä =)

Vaihdoin jekovitit devitoliin ja nyt vatsavaivat kadonneet, meillä ei ole kenelleekkään lapselle nuo jekovitit käyneet. Sitkeesti niitä pojalle yritin mutta ei ni ei...

Nyt kahvin juontiin isommat lapset heräilee :wave:

Kaalis ja poju 6viikkoa 5 päivää
 
paljon taas tekstiä tullu aurinkoisista säistä huolimatta.

Me käytiin esikoisen kanssa käräyttämässä itsemme toissapäivänä Puuhamaassa. Voi jessus,ku siellä oli populaa. Oltiin heti kymmeneltä siellä ja jouduttiin jonottamaan vaan 300m. Ei sentää kolmea kilometriä,kuten jotkut on odottanut. Vinkiksi sinne menijöille, että kannattaa mennä heti kymmeneltä,ku se aukee (mielellään vähän ennen) tai sitten vasta puolen päivän jälkeen,jos ei hirveesti halua jonotella. Mutta hauskaa oli ! Eilinen päivä menikin puuhastellessa kotona pihalla.

Menkoista Mulla ei vielä ole alkanut, mutta eiköhän ne kohta ala. Esikoisen synnytyksestä meni 5-6 viikkoo ja nyt on jo yli neljä kulunu. Toivottavasti ei vaan nyt pukkaa,kun maanantaina olis tän urakan päätös eli jälkitarkastus.

Painosta...lähtenyt noin 10kg, saman verran pitäis vielä tippua ja tietysti mielellään vielä enemmän. Mua alkaa kans tuskastuttaa,kun vaatteet ei vieläkään mahdu päälle, vaikka tiedän kyllä että noi kilot tosta aikanaan lähtee. Lähtihän ne esikoisenkin jälkeen...Töitä se kyllä vaatii varmaan tällä kertaa enemmän, tuli syötyy tosiaan kahden edestä raskausaikana.

Ikäerosta Meillä pojilla on ikäeroa reilu 3,5-vuotta. Esikko on suht omatoiminen, mutta välillä uhma nostaa päätään ja on ruvennu haluamaan olla sylissä enemmän (ei ikinä ole ennen ollu sylilapsi), sen verran mustasukkaisuus nostaa päätään. Kovastihan tuo suunnittelee mitä kaikkee ne voi pikkuveljen kanssa leikkiä,kun se kasvaa. Meillä ikäero on tuollainen ihan sen takia,että tällä kertaa alulle saaminen kesti kauemmin kuin esikoisen kanssa. Esikko antoi ilmoittaa itsestään jo kuukauden päästä ja tässä meni vajaa vuosi. ja jos ja kun kolmannen mahdollisesti teen, tulee varmaan samankaltainen ikäero, koska haluan kuitenkin olla jonkun aikaa työelämässä, jos uuden työpaikan onnistun saamaan. Jos vanhaan joudun palaamaan, voi tulla kolmas vaikka samantien.

Maamuska & pikku-ukko 1kk2pvä

 
Tänne oli tuulut niin paljon tekstiä, etten kerkiäkkään kaikkia lukemaan.. Tulen paremmalla ajalla..

Mutta nopeasti vain, että pienikokoisilla imetyskin pitää 4-5 kiloa normaalista painosta. Minä aina saavutan normaalin painon vasta imetyksen loputtua. Aina olen jälkitarkastuksessa 4-5 kiloa lähtöpainoa painavempi. Sitte imetyksen loputtua 56-57 kg.

Nyt kauppaan. Eskarilainen näki ihanan repun ja se kuulema pitää saada heti. No, on niin ihana ilma, mukava lähtäkin vähän kävelylle..

Reropera
 
Täälläkin poika saanu oman nimen, Arttu :) Nyt vaan pitää opetella pikku-ukkoa kutsumaan oikealla nimellä :D Tänää käytiin neuvolassa ja mitat oli 5015g ja 55cm. Sai myös samalla rotaviruksen ekan satsin ja seuraavan satsin saa sitte syyskuun alkupuolella kun on seuraava neuvola.
 
Nyt eskarilainen sai reppunsa, arvatkaa onko ylpeä..

Tuosta ikäerosta olette kirjoitelleet.

Meillä on ikäeroa 1v 3kk ja 1v 10 kk väliltä. Koskaan ei ole ollut ongelmia mustasukkaisuuden kans toisiks nuorimmaisen kanssa. Ehkä se, että on jo useampi lapsi, on nuoremmat jo tottuneet jakamaan sen äidin ja isän sylin, niin vauva ei tule kauheana peikkona taloon, joka vie äidin sylin. Ja toiseksi he eivät jää yksin, vaikka äiti onkin syöttämässä vauvaa. Leikkikavereita löytyy kotoa ja aina kun vain itse halua..

Sitten olen huomannut, että se uhmaiässä oleva on ehkä vaikein, vauvan tultua taloon. Mutta luulen että ne hankaluudet olis onko vauvaa vai ei. Meillä oli tää 3 vuotias ennen vauvaa todella vaikea tapaus. Päätä raapien mietimme mitä tehdään. Mutta yllättäen, kun itse olin viikon vauvan hakureissulla ja isä oli lasten kans sen viikon, meillä helpotti tän 3 vuotiaan kans. Kaikista pahimmat uhmat jäi pois. Mutta meillä olikin viime talvi sitä rakentamista yläkerrassa ja tää 3 vuotias tais oikeasti kaivata tosi paljon isäänsä ja uhmat tuli siitä. Ja kun silloin vauvan syntymän aikaan ei mieheni käynyt kertaakaan yläkerrassa, se teki hyvää myös uhmakohtauksiin.

Mutta se minkä takian ylistän lyhyitä välejä, on juuri tää leikkikaveri löytyy kotoa! Yleensä aina ihmetellään, että mikä siinä on kun teillä leikitään niin paljon. Ja on se tosi, minulla on paljon aikaa omiin hommiin, kun nuo tytöt leikkii niin paljon. Ihan kaiken näköisiä leikkejä. Koti leikit on tietenkin kova juttu. Nyt ovat päivät pitkät ulkona. Eilen niillä oli menossa jotkut kilpa-ajot. Mielikuvitus ihan armoton.. Niin eilen niillä oli tosiaan kaikilla leikkipuistossa mukana kissa, joka oli kyllä korissa. Ja sitä kaikki kantoivat.. Huvitti hiukan, siis kädessä ei oikeasti ollut mitään. :heart:

Nyt ruuan tekoon..

Reropera
 
Pitkästä aikaa :)
En oikein tiedä missä aika on vierähtäny. Tai no pojun kanssahan se.
On se vaan niin syötävän ihana :heart: Tämä mamma ainakin on myyty!
Poika kastettiin 27.7 ja hän sai nimen: Dylan :heart:

Hyvin on kasvettukin =)
Painot:
syntymäpaino:3070g
Lähtöpaino:3060g
1vk 3350g
2 vk 3800g
1kk8päivää: 4500g
Kovin on kilttikin poju, nukkuu jo yön ja herää aamulla 6-7 mais syömään
ja jatkaa unia =) Aluksi vähän väänsi masua, mutta se meni ohi?

Oma paino: Mä oon lähtöpainossa,
mutta tuo kengurupussi vielä roikkuu tuossa edessä :$
Jospa siitä joskus eroon pääsis... I hope so..

Vivvi& Dylan
 
Onko tiedän vauvallanne "lento"kohtauksia, kun on vaikka sitterissä. Yhtäkkiä levittää kätensä, kuin lentokoneen siivet ja on ihan sen näköinen kuin luulis tipahtavan monta metriä. Silmät ihan kauhistuneet ja rupeaa itkemään. Ihan reppanan näköinen. Saattaa olla siis ihan tyytyväisenä siinä ja yhtäkkiä rupeaa levittelee käsiään.

Meilläkin nykyisin itketään iltaisin. Viimeinen tunti ennen kuin rauhottuu iltaunille. Yks ilta yritin antaa hänelle lisämaitoakin, mutta ei se kelvannut. Siis 10 ml joi ja sitten nukahti yöunille. Onneksi meillä muut lapset ovat siinä vaiheessa jo nukkumassa, niin ei ole niin hermoja raastavaa se itku. Mutta huomaa, että miehen alku on vain liian väsynyt, mutta silti on vielä iltatankkaukset kesken. Vasta sitten rauhottuu kunnolla, kun nukahtaa omaan sänkyyn. Se viimeinen tunti on siis tissille nukahtamista ja minä siirrän sänkyyn. Ja taas herää huutamaan. Kunnes on syönyt niin kauan, että ei nukahda siihen ja saa mennä omaan sänkyyn nukkumaan. Sitten jää sinne tyytyväisenä ja nukahtaa itsekseen.

Muuten menee vauvan kans menee oikein mukavasti. Nyt piti siirtää sitteri pöydältä alas, kun sieltä ei nähnyt muiden lasten touhuja, niin meinas kiukututtaa. Nyt on ihan mielissään lattialla ja seuraa kun toiset lapset leikkii. Ja välillä on sitten jumppalelulla itsekin. Ja se on niin ihanaa, kun jutellaan ja hymyillään. :heart:

Reropera
 
Meillä tuli ikäeroa 1 v 8,5 kk ja olisi voinut olla pienempikin tuo ikäero.. ei alkua suurempia mustasukkaisuuskohtauksia. Toisaalta odottaa että vauva kasvaisi äkkiä ja tulisi leikkikaveri tytölle, toisaalta tämä vauva-aika on aivan liian lyhyt.
Jokos alkaa uutta vauvakuumetta pukkamaan.. :whistle:

Vauva taisi säikähtää jotain ääntä tai muuta eli taitaa olla reropera moro-refleksiä vielä, katoaa joskus 3 kk tietämillä. =)

äää & huomenna 8 viikkoinen poju
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Vauva taisi säikähtää jotain ääntä tai muuta eli taitaa olla reropera moro-refleksiä vielä, katoaa joskus 3 kk tietämillä. =)

äää & huomenna 8 viikkoinen poju
En ole huomannut, että olis kova ääni just silloin. Pitääpä seurata asiaa.Meidän talossa noita ääniä kun on.. En ollut aikaisemmin kuullutkaan tuosta morosta..
 
Sammaksesta Onko teidän vauvoilla sammasta suussa. Mä epäilen, et meidän neidillä on. Puolukkamehu kuulemma auttaa. Kysymys kuuluukin, että annetaanko sitä vain kerran vai niin kauan kuin sammasta näkyy? Mites, ootteko käsitelleet tutin ja nännit jotenkin myös?

Ensimmäinen vaate jäänyt pieneksi. Nyyh :'( Mä en kestä, kun toi kasvaa noin nopeeta :/

reropera:
Moro-refleksiltä tosiaan kuullostaa. Meidä neiti morottaa hoitopöydälläkin niin, että näyttää halaavan koko maailmaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Koittaako ne neuvolassa sillä töräytyksellä juuri tuota moroa? Ja minä kun olen luullut sitä kuulon testaukseksi, ja ajatellut että kuulee hän pienempiäkin ääniä.. :LOL:
Ainakin niin sitä kokeillaan, että annetaan vauvan pään pudota kämmenissä hiukan. Ainakin meillä täällä sitä kokeillaan niin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Koittaako ne neuvolassa sillä töräytyksellä juuri tuota moroa? Ja minä kun olen luullut sitä kuulon testaukseksi, ja ajatellut että kuulee hän pienempiäkin ääniä.. :LOL:
:LOL: Tää oli ihana...
Meillä muuten mitattiin kuulo naistenklinikalla jollain uudella digitaalisella laitteella,joka työnnettiin vauvan korvaan.Vauvan piti olla ihan hiljaa,rauhallinen ja paikallaan...Eipä ihan ekalla kerralla onnistunut :D

Bamse ja tyttö 7vko2pvä
 
Avasin uuden pinon elokuulle. Päivitän sitä huomenna paremmalla ajalla, kun vauva nukkuu, lisäilen vauvojen nimiä, niin ku sovittiin. Tänään kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin 10 päivää, toivottavasti ei hyvin alkanut imetys tyssää tähän.... :/
 
Huh huh :LOL:
On se hyvä että teiltä voi kysyä! Jos kerron totuuden, olimme kieltämässä juuri tuon "kuulotestauksen", kun tiedämme että sen verran kuulee... (Miehelläni on aina tinnitus, ettei sitä ainakaan tule.. ) Ei tarvinnut nolata itseä neuvolassa.. :LOL: Tulipa ainakin tälle illalle jotain huvittavaa.. :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä