*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Viime yön sai nukuttua tosi hyvin :D neiti nukahti kymmenen maissa ja puol kaheksalta heräs. Pari syöttöä siinä välissä :LOL: Mutta aamukitinät jäi pois. Oisko sitten ollu se, että syötin molemmat tissit ja röystäytin aina syötön jälkeen? Illallakaan en antanu roikkua tississä, vaan kun nukahti ja tissistä irrotti, vaihdoin tuttiin, kun havahtu siihen ettei tissi ollu enää suussa. Kun tuntuu, että saa vatsanväänteitä siintä, kun hamuaa tissiä, muttei silti sitä ota ja sit suuttuu ja huutaa ja haukkoo.... Mutta viime yö oli tosi rauhallinen. Yölläkin syötin ja sen jälkeen tutilla nukahti... kun vaan jaksais öisin syöttää molemmat tissit. Kun vauva kuitenkin nukahtaa aina ekalle tissille. Nyt olen kuitenkin röystäyttämisen kannalla yölläkin. Itse ollaan ainakin havaittu hyväksi =)

Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:
 
Tiivari hyvä huomio, tässä kun tekee lasten keskellä, tulee helposti virheitä..

Venla olen samaa mieltä, että vauva nukkuu paljon rauhallisemmin kun hän tottuu nukahtaan joko itsekseen tai tuttiin. Jos nukahtaa aina rinnalle, unet paljon rauhattomampia. Esikoinen oli tällainen tissinukkuja, ja silloin yöt oli tosi rauhattomia. Ja noin 8-9 kk iässä tilanne kärjisty, niin että meidän oli pakko tehdä sille ns. unikoulu. Muilla on ollut sitte tutti ja unikoulua ei ole tarvittu. Teille joilla ei ole tuttia, en tarkoita että ottakaa tutti käytöön. Jos vauva nukahtaa muutenkin kuin tutilla, niin olkaa ihmeessä onnellisia. Ei se tutti autuutta tee.. Mutta näin monilapsisessa perheessä helpottaa arkia, kun olen esim. 2 vuotiaalta vaipaa vaihtamassa ja vauva alkaa itkemään, isommat lapset voi hetken laittaa sille tuttia suuhun, että ehdin häntä imettämään.
 
Tervepä terve!

Rustailen minäkin muutaman rivin tässä joutessani. Isompi pikkuakka menee kohta päikkäreille ja pienempi akka vetää hirsiä sitterissä. Kotihommia olis vaikka kuinka taas mutta eipä nää työt tekemällä lopu :p
Meillä menee täällä mukavasti, vauveli kulkee arjessa mukana. Yöt nukkuu mun kainalossani ja syö 2-3 kertaa/yö. Pinnis on meitin sängyn vieressä mutta lakanoitakaan siinä ei oo vielä, ei oo tullut laitettua kun ollaan kainalokkain luonnuttu nukkumaan =)

Tänään kävästiin neuvolassa ja mukavasti oli pikkuakka kasvanut, 200g/viikko oli tullut viime punnituksen jälkeen ja pituuttakin 3 cm syntymäpituuteen. Mitat ovat nyt 4350g ja 55cm. Tissi maistuu vähän väliä, etenkin vasenta rintaa suosii. Johtuu varmaan siitä ettei siitä lennä mölö niin äkäseen kuin tuosta oikeasta. Oikeasta kun syö, meinaa herumisrefleksin jälkeen tukehtua ja mölkkis lentää nenästä. Ei taatusti miellyttävä tunne :xmas:

Tehokas kakkakone hää on, joka vaipassa tuhdit tavarat ja yölläkin herää sontimaan ja paukuttelemaan. Ilmavauvat itkettävät vähän iltaisin mutta itku on kuin vienoa vikinää verrattuna siihen kaarella karjuntaan mitä esikoinen piti pikkuvauvana.
Ristiäispäivä pitäisi päättää lähiaikoina, elokuun puolivälin jälkeen ne pileet luultavammin ovat. Nimi on kyllä jo valmiina ja se on kerrottukin kaikille, ei jakseta salailla kun se kuitenkin lipsahtais vauvasta puhuttaessa... Etunimeksi tulee Louna, toinen nimi ei ole vielä varma :)

Onnea kaikille uusille vauvautuneille! :heart:

Kylkiluu ja tylleröinen 2 vkoa 3 vrk
 
Heippa!
"Kiva" että muillakuin on eriparitissit :D En ole siis ainoa.
Me annettiin eilen viikon tauon jälkeen neidille Jekovit-tippoja ja aivan kamala huuto oli koko illan ja tän aamua :( Normaalisti neiti kakkaa kerran päivässä ja eilen tuli sit ainakin 7 kunnon kakat.Siispä meille ei taida toi jekovit sopia.
Mitkä D-vitamiinit sopii teidän vauvoille? Mietin että mitä merkkiä seuraavaksi kokeilisi...

Onnea uudet vauvautuneet! :flower: :heart:

Bamse ja tyttö 3vko6pvä
 
Puuhamatosta Myö ollaan tyttöä pidetty puuhamatolla jo viikon ikäsenä :whistle: Testattiin sillon vaan et saako hää mitää siitä irti, mutta kovasti hää niitä roikkuvia otuksia näytti kattelevan ja tyytyväisenä pysy pitemmän aikaa, ja melkein joka päivä siitä lähtien on jonkin aikaa siinä matolla aikaa viettäny, yllärinä tuon maton käytön aikana selvis sekin että ilmeisesti jo ihan vastasyntynyt osaa kääntää päätään kun on selällään, ensin siis naama oikealla ja hetken päästä onkin vasemmalla, luulin että se onnistuu vasta myöhemmin :LOL:

Täällä menee varmaan kyllä d vitamiinit vaihtoon.. Oiskoha toi Devitol sitten kaikista hellävarasin :whistle:

Nukahtamisesta Meiän tyttö nukahtaa öisin ihan itekseen, ainakin syöttöjen jälkeen kun laitan hänet vaan pinnasänkyyn takaisin. Ihmettelee ilmeisesti hetken, jonka jälkeen nukahtaa ilman suurempia kitinöitä. Harvemmin muutenkaan syliin nukkuu, paitsi tietty näemmä isin syliin kun siinä näyttää olevan niin hyvä olla :D

Menhit ja Tyttö 2vk6pvä (kauheeta, siitä on jo tasan kolme viikkoo kun oltiin käynnistyksessä )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Nukahtamisesta Meiän tyttö nukahtaa öisin ihan itekseen, ainakin syöttöjen jälkeen kun laitan hänet vaan pinnasänkyyn takaisin. Ihmettelee ilmeisesti hetken, jonka jälkeen nukahtaa ilman suurempia kitinöitä. Harvemmin muutenkaan syliin nukkuu, paitsi tietty näemmä isin syliin kun siinä näyttää olevan niin hyvä olla :D
Meillä sama juttu, eli ruokailun jälkeen yöllä isken vaavisänkyyn ja nukahtaa alta 10 min, ähisee ja ölisee omiaan ensin hetken. Syliin ei täälläkään oikein nukahdeta, ainakaan niin syvään uneen että siitä vois hyvillä mielin kantaa mihinkään ilman totaaliheräämistä, ja tietty uutta nälkää :D Kova poika syömään, näköjään 10ml voi olla se ratkaiseva tekijä Uni vs. pirteä vauva - tilanteessa ;)

Iskän syli tuntuu olevan paljon kivempi paikka lööbailla, siinä kun ei ole niitä ilkeitä kumpuja pilaamassa vatsallaan makuuta ja äijämäistä röhnötystä. Eilenkin makasi mahallaan iskän rinnalla niin, että molemmat kädet roikkui sivuilla, jalat harotti ties missä ja poju vaan töllötti... johonkin :D Joka päivä saa kyllä nauraa.

 
Osanotto Kissantassulle, rankka paikka ja varsinkin hormonimyrskyn aikaan. :hug:
Niin se vain toinen elämä alkaa ja toinen päättyy, oma isäni kuoli kun odotin esikoista.

Onnittelut kesäkuun lopun ja heinäkuun alun vauvautuneille! :flower:

Kuivausrummusta.. meillä kuivataan kaikki lakanapyykki, pyyhkeet, alusvaatteet, sukat ja huonommat vaatteet siellä mutta lasten vaatteet ja omat paidat ja muut paremmat vaatteet hengareissa ja telineessä.
Lapsilla on sen verran vaatetta kertynyt että kerran viikossa riittää heidän pyykkien pesu. Mutta kyllä tuosta masiinasta on tosi paljon hyötyä tuossa isommassa pyykissä varsinkin.

Joo, Jekovittien piti olla vatsaystävällisempiä ja esikoinen kärsi masukivoista alkuviikkoinaan, nyt mietin että nuoko perkuleen Jekovitit ne aiheutti.. vaiko Cuplatonit joita myös hänelle annettiin. Annettiin jonnekin 2 kk ikään, jonne kyllä osittaisimetinkin, ja siihen loppuivat tytön masukivut.. :whistle: että tiedä sit mikä ne aiheutti.
Nyt oma antibioottikuuri loppui ja pidettiin Jekoviteissakin taukoa ja taas alkoi masukivut kun annettiin noita Jekovitteja. Jospas siirrytään antamaan isosiskon Devitoleja.

Meillä poika nukahtaa tissille muttei herää vaikka tipahtaa suusta, nukkuu kaikkein parhaiten kunhan tuntee äitin ihon koko ajan, käsi käy yöllä tarkastelemassa.. nukkui eilen yhdestätoista yhdeksään (heräsi kun minä heräsin) parilla syötöllä. Tosin eka syöttö oli piitkä jonka aikana nukahdin useammankin kerran rintaa vaihdettua, puoli kolmesta neljään ja sitten seitsemältä taas mutta silloin iskin vaan tissin suuhun ja nukahdin saman tien uudelleen.
Nukahtaa kyllä tutillakin, tosin toistaiseksi vain vaunuihin, kaukaloon autossa ja isänsä syliin.. =)

Kotitöistä.. mies tekee kun on nyt lomalla ja minä mitä jaksan / ehdin.. joo, laiskuus ei ole ilo kellekään.. :ashamed:

Milloin tuon ryömimisrefeleksin vai onko nyt refleksi, pitäisi hävitä? Siirrän poijan monesti käsivarren mitan päähän että saan omat kädet parempaan asentoon mutta ei siinä kauaa mene kun poijan pää jo on tutussa paikassa leuan alla.

äää & pikkumies 1 kk 1 pvä :heart:
 
Oletteko joutuneet jonkun ruuan jättämään, vauvanne mahavaivojen takia pois?

Minä olen huomannut, että minulla aiheuttaa tälle vauvalle omena ja voimakkaasti marinoidut pihvit :'(

Sellaiset valmispitsat jossa on sitä punaista maustetta, onko se nyt ketsuppia vai paprika/ketsuppisekoitusta, se tekee puklut ihan punertaviksi. Mutta ei se mahavaivoja aiheuta. Onko kukaan muu sellaista huomannut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Oletteko joutuneet jonkun ruuan jättämään, vauvanne mahavaivojen takia pois?
Suklaa. Kahvia jouduin vähentämään puoleen kuppiin/pvä :/

Limut ja muut sokeria sisältävät tuntuu pitävän herraa hereillä..

Antsa on mun ikioma personal trainer :LOL:
 
D-vitamiinista. Me ollaan uhmattu neuvolan ohjeita, ja en ole vielä alkanut noita tippoja antamaan. Päätin siis tietoisesti odottaa tämän koliikkiuhkavaiheen ohi. Ensi viikolla aloitan varovasti 1 tippa/pvä annostuksella, ja lisään sitten vähitellen siihen kolmeen tippaan. Saatiin neuvolasta Devitolia, mutta unohdettiin laittaa se jääkaappiin. Nyt siis pitää hankkia uudet tipat. Olin jo päättänyt ostaa noita Jekoviteja, mutta nyt tulin katumapäälle kun luin juttujanne. Vaikka neuvolassa täti sanoi, että kun jakoivat Jekoviteja, niin ihmiset vaihtoivat ne Devitoleihin, ja nyt kun jakavat Devitoleja, niin ihmiset vaihtaa ne Jekoviteihin. Eli tiedä sitä sitten mikä on harmittomin vaihtoehto omalle vaaville. Kokeilemalla se sitten kai selviää. Jotenkin on vaan niin sääli aloittaa koko tipat, kun vaavi on tyytyväinen ja vatsa ei pahemmin vaivaa. Mut en toki riisitautiakaan hälle halua... :/

Kylkiluu: Ihanan nimen olette valinneet vauvalle. :heart:

Meillä myös ristiäispäivä vihdoin lyöty lukkoon 17.8. Kummit ja paikka vielä avoinna :headwall: Me valittiin jo raskausaikana nimi valmiiksi, joten onneksi sitä ei tarvitse enää miettiä. Tyttö saa etunimen, jota ei ole vielä kenelläkään suomalaisella (ainakaan väestörekisterin nimipalvelun mukaan). Onneksi oli jo syntyessään, ihan tuon nimen näköinen :)

Tiivari ja Tyyppi the Maitovampyyri 2 vko, 3 pvä
 
Kylläpäs tämä palstailu meinaa olla vaikeaa nyt kahen lapsen äitinä kun ei meinaa olla aikaa ei sitten millään... Oon tänää jo kolmeen otteeseen yrittäny keretä kommentoimaan juttuja mut aina on tullu jotain.

Kotitöistä: Mie touhuan kotityöt aivan niinkuin ennenkin kaiken muun touhuilun välissä. Mie on onneksi tosiaan nyt isyyslomalla ja hän viettää aikaa ton esikon kanssa niin paljon et mulla on sit aikaa istua tissillä tai tehä kotitöitä. Ylimääräseen lepäilyyn tai muuhun ei tunnu sit aikaa olevankaan.
Kuivausrumpu on kyllä mun elämän pelastus! En antais enää ikinä pois! Meillä on vuosi sitten ostettu rumpu ja kuivaan siinä kyllä aivan kaikki vaatteet. Mulla ei ainakaan vuoden käytön jälkeen oo mitään pahaa sanottavaa ja ykskään vaate ei oo pilalle menny eikä mitenkään erityisen kulunu tai mitään. Kaikki vaatteet ehkä hieman kutistuu eka kuivausrumpu keikan jälkeen mut ei sitä oikeestaan ees huomaa. Suostittelen kyllä tosiaan!

D-vitamiineista meillä on esikoisella ollu käytössä deetipat ja ne sopi hyvin. Samoja ajattelin tällekkin aloittaa sit vajaan viikon kuluttua.

Onko teillä kellään ollu nyt synnytyksen jälkeen pääkipua? Mulla on nyt kaks päivää ollu aivan armoton päänsärky. Ja Sairaalasta lähtiessä ja pperjantaina neuvolassa multa mitattiin verenpaine niin jostain syystä se on ollu koholla. hitusen alle 150/90 nyt on ollu. Esikosen aikaan mulla oli kans verenpaine koholla mut se johtu silloin raskausmyrkytyksestä. Nyt sitä myrkytystä ei tullu ja raskaus aikana paineet oli hyvät mut nyt sit nousseet :/ oon vähän ihmeissäni...

Yöt on menny pojun kanssa vähän vaihtelevasti. Viime yönä poika heräs varmaan tunnin välein koko yön. Ja ihmeen paljon on tuntunu olevan hereillä nyt päiväs aikaankin. Mistä lie johtuu, mut toivottavasti tää tilanne ei jää pysyväksi. Muutenkin kun joutuu kuiten kellon kans herätteleen tota poikaa syömään niin olis kiva et yöllä voitais nukkua muutama pidempi pätkä edes. No lohtua tuo aina se et tietää et mikään ei vauvojen kanssa kestä kun sen kaks viikkoa ja sit on taas tilanne aivan toinen. Ainakin esikoisella kaikki hommat muuttu kahen viikon sykleellä...

Nyt kuulostaa nyyperö ähisevän sängyssään joten taitaa olla taas tissi aika
:wave:

Kojo ja Nyyperö 1vk4pv
 
Meille syntyi mitä ihanin prinssi tasan viikko sitten eli 30.6. Jouduin osastolle raskausmyrkytyksen takia ja viikonloppu käynnisteltiin ja maanantaina pääsin saliin kello 16.20 syntyi poika 3.140kg, 48 cm ja 35.5 cm lakki. Perjantaina päästiin vasta kotiin kun minulla verenpaineet niin korkealla ja pikkuinen joutui sinivaloon.

Synnytys oli ihan mahtava kokemus, tekisin sen uudelleen milloin tahansa. Minulla oli ensisynnyttäjäksi suhteellisin nopea synnytys vain 7 tuntia. Muutama ommel tuli muttei mitään pahempaa repeämää. Henkisesti tuo käynnistys homma oli rankka, supisteli koko viikonlopun ja olin ihan väsynyt ja paineet seilasi ja silmissä vilisi. Minulle aloitettiin verenpainelääkkeet joita syön edelleen. Olo on edelleenkin aika kurja, paineet seilaa ja väsymys on ihan armoton. En saanut synnärillä nukuttua kuin 2-3 tuntia yössä. Nyt oonkin nukkunut melkein kaiken sen ajan kun vauvakin. Saas nähdä helpottaako tämä väsymys koskaan.

Vauvan kanssa on mennyt hyvin. Rauhallisen oloinen vauva ei turhia hötkyile. Oon imettänyt ihan koko ajan eikä pullosta ole saanut ollenkaan. Maitoa tulee hyvin vähän liiankin ja jätkällä on hyvä ruokahalu :heart:
 
voisinpa minäkin ilmottautua tähän listaan :) eli meille syntyi pieni miehen alku 8.6 eli täyttää huomenna jo kuukauden :heart: Päivät menny niin vauhdilla ja lomaillessa ettei oo paljoo koneella kerenny pyörimään :) Pikku-ukon syntymämitat oli 3520g ja 49cm. Toissa vkolla käytiin viimeks neuvolassa ja painoa oli silloin jo 3860g ja 51cm. Tissimaidolla pärjätty koko aika ja toivotaan että se piisaisi vielä ainakin siihen asti kunnes soseista alkaa saada.

Ristiäiset meillä on 27.7 ja nimi on päätetty jo ennen kun poika syntyi :)

Hande
 
Mä en muista joko ilmoittauduin tänne, eli meille siis syntyi tyttö 25.6. OYS:ssa. Pituus 49 cm, paino 3420g ja pää 34cm. Laitoin odotuspuolen pinoon sekä omaan kuvaukseen profiilissa synnytyskertomuksen, jos jotakin kiinnostaa lukaista! =) Siellä myös kuva rakkaasta neidistäni!

Di ja Roosa Emilia :heart:
 
Nyt olis ristiäiset 6.9 klo16, ja sylikummi olis mun sisko, kummit serkkuni ja sit mieheni läheisin ystävä...eli 3 kummia tulossa tytölle :D

Muuten kaikki on hyvin, pientä iltakitinää aina illalla, mut sammuu sekunnissa...Tänään tulee lastenneukkatäti käymään..
 
Huomenta mammat!

Hyvin nukuttu yö täällä. Poika heräsi syömään kerran kahden maissa ja klo 5 syötöllä alkoi vähän seurustella mut isäntä otti sen röyhtäytettäväksi ja vaipanvaihtoon, mä pääsin takaisin nukkumaan. Jossain vaiheessa toi sen mun rinnalle sänkyyn ja siitä herättiin vähän ennen ysiä, esikoinenkin kipitti meidän sänkyyn ja vietettiin pitkään laatuaikaa köllötellen ja seurustellen siinä koko poppoo. Isoveikka sai leveän hymyn ensimmäistä kertaa :heart: :heart: :heart: . Nyt paistetaan croisantteja ja syödään aamupalalla tuoreita mansikoita, on meidän 8v hääpäivä tänään.

Ruoka-aineiden välttämisestä: mä olen välttänyt kaikkia maitotuotteita. Meillä esikoisella on paha maitoallergia, joka todettiin vasta kun poika oli melkein 2 vuotias, siihen asti oksensi joka päivä ja syytä etsittiin milloin mistäkin. Olen tehnyt tässä pari kokeilua ja näyttäisi siltä, että vaavi alkaa pulautella jos syön maitoa sisältäviä leivonnaisia tms. mut en ole ihan varma, täytyy vielä testailla . Esim nyt viikonloppuna tutut toi erinomaista hylamaitoon tehtyä omenapiirakkaa enkä voinut vastustaa, otin pari palaa lauantaina ja toiset pari sunnuntaina. Nyt on tullut pulautuksia eilen ja tänään, viime viikolla ei käytännössä tullut yhtäkään :whistle: . Eli nyt taas kova kuri syömisen suhteen päälle ja katsotaan loppuuko pulauttelu taas.
 
Täällä todella huono yö pitkään aikaan. 3 aikaan alkoi itku, välillä syötiin, muuta se ei itkuun auttanut :'( .. Välillä pikku torkkuja otettiin molemmat, kunnes toisiks vanhin huomas autuuden koittaneen, isä on lähtenyt töihin. Se osasängystä on vapaa ja valtas sen ja nukahti alta aika yksikön, mutta potkiminen alkoi. |O Se siitä, että olis saanut edes hetken nukkua, ennen kuin muut lapset herää.. Onneksi iltayöstä sain yhden pitemmän pätkän nukkua.. Meillähän ei lapset nuku meidän sängyssä juuri koskaan, kun ovat niin kovia pyörijiä/potkijia että ei me saatas nukuttua ollenkaan. Vaikka kyllä minä saan joskus "nyrkistä" mieheltäkin, kun levottomasti nukkuu.. :(

Kävin eilen lasten kans lenkillä. Tuli oikeasti hiki, kun vauva oli liinassa sekä 2v. ja 3v. oli kaksosten rattaissa. Ja 4,5 v. juoksi lähes koko ajan ja vanhin pyöräili. Taidetaan uusia tänäänkin, alkaa tältä rouvalta kilot kariseen. Syksyllä aion aloittaa pilatexin. Mahalihasliikkeitähän ei suositella aloitettavaksi kuin vasta 3 kuukautta synnytyksestä, tai saa helposti aikaiseksi pömppömahan/kohdun laskeuman...

Kun tulin lenkiltä jätin vauvan kaksosten rattaisiin, että käväsin hakemassa pyykkikorin ja juon vettä. Vauva siis nukkui kun laskin sen rattaisiin ja lähdin sisälle. Kun tulin takaisin hän huusi punaisena ja ääni käheänä. :'( Oli varmaan alkanut heti itkeen, tuli kauhee olo, voi sua reppanaa :hug: Hällä on vieläkin vähän äänikäheä, todella reppana.. :hug: En tiedä sitäkö sitten yöllä itkeskellyt vai onko tulossa taas flunssaan.. :'(

Nyt siivoamaan lasten huonetta, kun näyttää olevan niin pahassa siivossa, etteivät mahdu siellä leikkiin. Jos nyt ei toimi, on sotku kohta koko talossa...

Reropera
 
Tänään tapahtui aivan hirveitä! Jätin tyttösen odottamaan sohvalle, kun kävin lämmittämässä maidon, juuri kun tulin takaisin ni pikkunen tipahti sohvalta lattialle, siinä sitten itkettiin molemmat, oli taatusti viimonen kerta kun jätän hänet yksin lattiaa korkeammalle tasolle. Mitään hajua ei ole siitä miten ihmeessä hän on siitä onnistunut tippumaan kun en kerennyt nähdä, ei ole voinut kääntymisistäkään johtua koska muuten ois rullaillu vaan ees takas sohvaa pitkin. Onneksi mitään ei käynyt, neuvolakäyntikin olin onneksi heti sen jälkeen. Mut herran jestas miten paska olo tuosta itselle tuli, miten sitä saattaa olla niin tyhmä :'(

Neuvola kuulumisia
Paino 4480 (viikko sitten 4050 ja syntymäpaino 3645)
Pituus 56.5 (syntymäpituus 52)
Py 38.2 (viikko sitten 36.5 syntymä py 34)

Muita juttuja: Napa siisti, kaunis iho, tarkkaavainen tyttö

Eli tosi hyvin on tyttö kasvanu :heart:

Masuvaivoihin suositteli tutteli omneoa korvikkeeks ja rela tippoja vois myös kokeilla. Mitäs eroa rela ja cuplaton tipoilla on? Ja jos rela alotetaan niin lopetanko sit cuplatonit? Hitsi ku oon ihan pihalla näistä :D

Menhit ja tyttö 3 viikkoa
 
Heissuli vaan kaikille!

Vihdoinkin on aikaa istahtaa koneen ääreen. Vauvassa ei niinkään ole "ylimääräistä" hommaa, mutta esikoisessa kylläkin. Meidän pikku-ukko ei oikeastaan juuri muuta tee kuin syö, nukkuu ja sotkee vaippansa. Yöt on tähän mennessä antanut äidin nukkua suht hyvin. Herää max. 2 kertaa syömään. Olen joutunut antamaan lisämaitoa, kun ukkeli syö kuin heppa. Potra poikahan se onkin, eilen käytiin neuvolassa ja painoa reilu viikon ikäisenä 4030g ja pituutta 53cm. Meidän esikoinen oli kuukauden ikäisenä samankokoinen eli taitaa pikkuveljellä olla kovat kasvuhalut.

Esikoinenkin on vähän rauhoittunut,kun ollaan saatu arki rullaamaan. Täytyy vaan yrittää pitää itse hermot kasassa - hyvähän se on yrittää ku mulla ei noita hermoja oikein ole. päivä kerrallaan...

Mitä te muuten laitatte vauvoillenne päälle,ku meette ulos? Musta tuntuu,että mä toppaan kyllä liikaa meidän ukolle päälle. Viimeks oli talvivauva niin se oli paljon helpompi pukea ja topata.

Olen muuten huomannut,että kun olen antanut sekä korviketta ja rintamaitoa vauvalle niin vauva on paljon kylläisempi ja tyytyväisempi korvikkeeseen. Onko kukaan muu huomannu samaa? Oliskohan tässä meijerissä sitten tarjolla vain rasvatonta maitoa :LOL: . Illalla ja yöllä kun olen antanut korviketta, vauva nukkuu paljon tyytyväisemmin.

Joku kehotti hommaamaan kuivausrummun...Onneks tuli talvella ostettua, meinaan on uskomattoman suuri apu.

Maamuska & pikku-ukko 1vko
 

Yhteistyössä