*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Tervetuloa tänne puolelle "uudet"! Ja onnittelut vauvasta :heart: :flower:
Menhit: Varmasti säikäytti,mut onneksi kaikki on hyvin.Relatipat on maitohappobakteereja ja cuplatonit lääkettä ilmavaivoihin.Niitä voi antaa päällekkäin.

Meillä on neiti sellanen yökukkuja.Taas viime yönä tyttö oli hereillä 4.30-5.40 ja senkin jälkeen sai olla laittamassa koko ajan tuttia.Seiskalta neiti sitten heräsi huutamaan vatsaansa...Mitäköhän sitä tuli eilen illalla syötyä...

Ruoka-aineiden välttämisestä Mä oon välttänyt tuoretta sipulia ja tuoretta valkosipulia ja ruisleipää .Kahvia oon juonut pienen kupillisen joka päivä.Muuten oon syönyt ihan normaalisti.Mulla on nyt antibiootti kuuri päällä virtsatietulehdukseen ja voi olla että osa masuvaivoista johtuu siitäkin.

Pitäisköhän sitä mennä syömään jotakin kun neiti nukkuu nyt niin hyvin...*kuuluisat viimeiset sanat* :D

Bamse ja tyttö 4vko tasan
 
Moikkis.

Yökukkuja täälläkin...herra herää 23-24 aikoihin eikä sen jälkeen enää rauhoitu unille syötön jälkeen vaan alkaa armoton kitinä ,itku ja huuto mihin ei auta mikään..ja sitä jatkuu ainakin pari kolme tuntia ja joskus jopa aamukuuteen asti..

Ollaan kokeiltu niitä cuplaton tippoja ja oman ruokavalion muutosta "yleisallergisoivien" ruokien osalta ja kysytty apua neuvolasta mutta sieltä sanottiin että vauvat itkee ja ikävää että se sattuu illalle ja yölle...

Kuulemma vauvan rytmiä voisi muuttaa ja siitä voisi olla apua.

Kun eipä tämä herra päivisin itke muuten yhtään..

Itse pidän sitä tehtävää aika haastellisena kun on vielä kuitenkin vasta päälle pari viikkonen..

Täytyy ehkä kokeilla noita relatippojakin..
Kohta se on varattava aika vyöhyketerapiaan josko siitä olis apua...
:eek:
Se on niin sydäntä särkevää nuo yölliset monen tunnin huudot... :(
 
Voimia sinulle Neitil :hug: !

Tuosta rytmin vaihdosta, et kyllä kysynyt siitä mitään, ja en tiedä mitä siellä neuvolassa on sanottu. Mutta mulle joskus neuvottiin, jos haluaa rytmiä vaihtaa. Ylleensähän vauvat tietenkin annetaan syödä niin paljon kuin he haluavat. Mutta jos haluaa muuttaa rytmiä, yhden ateria iltapäivällä jättää vajaaksi. Tätä ei saa tehdä kuin yhden kerran parissa päivässä. Ja sitä iltavalvottamista olet varmasti jo koittanutkin. Eli syötät vauva ensin ja sitten vasta vaihdat häneltä vaipan ja hän ei silloin niin herkästi nukahdakkaan. Mutta sehän on vaikeaa, jos toinen on yöllä huutanut itsensä ihan väsyksiin ja sitten päivät on aikaa nukkua ja nukahtaa väkisin syliin.. Muistissa on liiankin hyvin se, että tuohon koliikkiin ei paljon neuvolasta ohjeita heru.. Suuresti voimia sinne!
 
Poika syntyi 21.6.2008 ja mitat oli 3140kg ja 48cm.Pipo 35.

Rytmin vaihdosta..
Kyllä on keinot ja konstit koitettu ja toki vielä yritetään josko pojan sais elämään ihmisiksi nuo yöt...
Mies hankkii tänään korvatulpat että saa yöt nukuttua... :whistle:

Aion perehtyä paremmin kapaloinnin saloihin ja laittaa lapsen kääröön yöksi.
Tuntuu että oma kapalointi yritykseni menee aina puihin ja lapsen kädet pääsee sieltä hosumaan ja häiritsemään hänen uniyrityksiään..Vaikka uskohan tässä alkaa mennä,hän huutaa ja huutaa..

Kaikki te jotka tiedätte miltä tuntuu vauvan yöhuutaminen yö toisensa jälkeen toivottaman,kiitos voimahaleista! :ashamed:

No mutta,ei muuta kun googleen...morjens! ;)
 
Onnea vauvautuneille!!! :heart: :heart:

Täällä painitaan nyt sit pojun ekan flunssan kanssa, joka alkoi viime yönä nosteleen päätään. :/ Ei meinannut mitllään nukahtaa illalla ja sitten koko yön oli tosi itkunen. Aamuyöstä huomasin, että nenu on tukkoinen. :| Ei kiva, kun tuli jo nuin pikkuisena... poju vasta 3 vk ja 2 pv. :|

Sitten mua askarruttaa kovasti tuo pojun pulauttelu. Sitä on ollut kyllä ihan syntymästä saakka, kun pisti lapsvesiäkin pihalle siihen malliin, että oksat pois. :/ Mutta, kun se vaan jatkuu ja jatkuu. Mun paniikkia lisää sem että nuilla tytöillä on molemmilla ollut aikanaan vauvana se maitoallergia... josko tuokin on nyt sit sitä?!?!? Ja pojuhan saa vallan korviketta, jonka väännän NAN-jauheesta. Heti, jos annan sitä valmista NAN-maitoa, ne tulee saman tein kuin hissillä pihalle pojusta. :/ Kumpa ei olis sitä maitoallergiaa!!! :|
 
Minä olen aina luullut pulauttelua normaaliksi, jos on jäänyt ilmaa mahaan tai syönyt yli äyräiden :ashamed: Meillä onkin kaikilla lapsilla tullut harso unirätiksi, kun vauvana harso aina pään alla ja syöttäessä olkapäille kiedottuna. Nytkin tällä vauvalla.

Mutta tosi puheessa meillä ei passaa kenellekään tavallinen maito, vain laktoosittomat maitotuotteet.. En ikinä aikaisemmin ole ajatellut, että tällä vois olla yhteyttä. Lapseni ovat kasvaneet hyvin, niin ehkä sen takia ongelmaa ei ole ollut. Inhottava vain aina varoa.. Ongelma on tullut aina esille vasta kun tuttelista on yritetty siirtyä normaaliin maitoon, vain laktoositon on käynyt. Kolmella vanhimmalla se on todettu sitten verestäkin, tuo laktoosi-intoleranssi. (tiedän että lääketiede väittää, että sitä ei olla kuin murroiästä alkaen, mutta ei sille ole olemassa lapsena parempaa nimeä..)
 
Mä en ole ehtinyt ja jaksanut käydä kirjoittelemassa täällä. Ihan muutaman kerran olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Jos nyt muutama sananen meidän kuulumisista. Tyttö on nyt siis 3 vkoa vanha ja kivasti on mennyt tytön kans. Hän syö pelkästään rintamaitoa, ja hyvin on kasvanut. Syntymäpaino oli 3590g, kotiinlähtöpaino 3430g, ja paino 9vrk:n iässä oli jo 3860g.

Ongelmana meinaa olla runsas maidontulo ja suihkutissit, joten lähes joka syötöllä vauva yskii ja pärskii ja saa jopa hengityskatkoksia kun yrittää nieleskellä suun täydeltä maitoa! Ei siis yhtään kiva juttu. Vauvan imiessä kuuluu kauheita muljahduksia, kun samalla nielee ilmaa. Ja sehän tietää vatsavaivoja, joita on siis alkanut tulla. Pari ekaa viikkoa vauva oli todella tyytyväinen eikä itkenyt yhtään. Nyt kitisee ja välillä parkaisee noita ilmavaivoja. Pitäisi varmaan ennen imetystä lypsää enimpiä maitoja pois, ja olen sen peräti kerran tehnytkin, mutta varsinkin päivisin tyttö syö aika usein, joten en koskaan ajoissa hoksaa tyhjennellä.

Suurempi ja vaikeampi ongelma mulle on isoveli, 1v8kk. Pojalle taisi sitten iskeä uhmaikä. Välillä tuntuu etten enää edes tunne koko poikaa, kun kaikki mikä ennen meni hyvin, ei mene enää. Nukkumaanmenot, hampaidenpesut, leikkiminen jne. Kauheinta on ne kiukkukohtaukset, joita poika saa ja joihin ei auta mikään. Uhmaikähän on tärkeä kehitysvaihe lapsella, liittyen itsenäistymiseen. Ongelmana olen minä itse. En tiedä johtuuko hormoneista vai olenko ihan sairastunut jo masennukseen, mutta hermot ei kestä aina pojan kohtauksia ja huutoa, vaan huudan itsekin pojalle, ja päivittäin itken tätä tilannetta. Siis kun surettaa, kun poika on muuttunut ja kun en pysty hallitsemaan kiukkukohtauksia ja itseäni, ja syyllistän itseäni siitä, kun suutun pojalle. Välillä on hyviä päiviä ja hetkiä ja jaksan pysyä rauhallisena kohtausten aikana, mutta liian usein hermostun ja jos en huuda niin kävelen pois ja jätän pojan miehen kanssa.

No nyt meni ohi aiheen... Kysyisin silti, miten muiden lapset ovat suhtautuneet vauvan tuloon ja onko täällä muita uhmaikäisten äitejä?!

tipu ja tyttö 3vkoa
 
Rakkapanuu: meillä esikoisen pulauttelu oli merkki maitoallergiasta, näin nyt jälkikäteen luulen. Pulauttelu oli todella runsasta, varsinkin vellin (siis kaupan lehmänmaitoon tehdyn vellin) jälkeen, kaaressa lensi. Neuvolassa vakuuttivat että kyse ei voinut olla maitoallergiasta sillä pojalla ei ollut mitään iho-oireita eikä meitä sieltä pyynnöistä huolimatta ohjattu testeihin. Käytin poikaa yksityisellä lääkärillä kun hän oli 7kk vanha ja sattui niin sopivasti että oksensi siinä vastaanotolla (oli juuri syötetty vellipullo vastaanottoa odotellessa), lastenlääkäri oli aivan varma että kyse oli takaisinvirtauksesta ja oli jo lähettämässä meitä leikkaukseen kun pisti vielä varmuuden vuoksi ultraan ja tuijotti tuloksia silmät lautasina sitten kun ei sieltä löytynytkään mitään rakenteellista vikaa. Häneltä viimeisen kerran kysyin voisiko kyse olla maidosta, mutta mulle sanottiin samaa kuin neuvolassa eli kun iho oli hyvä ja lapsi kasvoi normaalisti, ei voinut allergiasta kuulemma kyse olla.
N. vuotta myöhemmin sain sattumalta käsiini Rauli Mäkelän kirjan tulehduskierteistä ja siinä puhuttiin paljon myös maitoallergiasta. Luin kirjan yhdessä illassa ja tulin siihen tulokseen, että ehkä se sittenkin on se maito. Oli torstaipäivä ja päätin yksikantaan jättää pojan ruokavaliosta kokeeksi kaiken (siis ihan kaiken) maidon pois ja katsoa mitä tapahtuu. Siihen asti poika oli pulauttanut/oksentanut elämänsä jokaisena päivänä, lauantaina tuli viimeinen oksennus ja se loppui siihen. Koko kaksi vuotta löysällä ollut vatsa normalisoitui parissa päivässä. Pääsimme Mäkelän vastaanotolle muutamaa kuukautta myöhemmin ja sitä kautta prick-testeihin, mutta maitoallergia ei koskaan näkynyt niissä eli vain tuolla ruokavaliokokeilulla sitten todettiin että se on, onneksi Mäkelä kirjoitti todistukset päiväkotiin vaikka ei ollut testituloksia todistamassa mitään :| . Pahimmillaan allergia oli niin raju, että jos leivän valmistusaineissa oli "laktoositon kasvimargariini", poika saattoi saada oireita (eli tavalliseti ripulin ja limaista oksentelua), sillä laktoosittomassa margariinissa oli ehkä maitoproteiinia, jota ei ilmoitettu tuoteselosteessa.
Eli näillä kokemuksilla olen nyt erittäin tarkka siitä ettei sama toistu ja saan mahdollisen maitoallergian kiinni vauvalta aikaisemmin kuin esikoiselta aikanaan. Nyt kun viikonloppuna menin syömään sitä omenapiirakkaa, jossa oli kermaa, vauva on pulautellut eilen ja varsinkin tänään aika rajusti ja parissa pulautuksessa on ollut vähän limaakin, joten pelkään "pahinta". Toisaalta meillä on totuttu maidottomaan ruokavalioon (myös isälläni todettiin meidän esikoisen myötä maitoallergia, jne.), joten se ei mikään katastrofi ole.
 
Tipulle jaksamista :hug: Itsellä tämä vauva on vasta esikoinen, joten vinkkejä ei ole antaa. Tuli vaan mieleen, että voisiko poika olla mustasukkainen vauvasta, ja siitä aiheutuisi tuo kiukuttelu...?

Meidän neiti ei viihdy pahemmin muualla kuin sylissä. Ha haa! Nyt kaivoin kapista lainassa olevan kantorepun. Siinähän tuo nyt tyytyväisenä köllöttelee, ja äitillä on vapaat kädet palstailuun :LOL: Suosittelen siis kaikille sosiaalisten kaksosvauvojen äideille kantoliinaa tai -reppua.

Eilen oltiin kyläilemässä. Tuntuu, että vauva on kovin rauhaton vieraassa paikassa. Kun päästiin sitten kotiin, niin rauhoittui samantein. Eli tää näköjään nautii vain äidin ja iskän seurasta. :whistle:

Niin, ja Jekovitit on nyt ostettu valmiiksi. Aloitan sitten ensi viikolla antamaan.

Me ollaan päädytty kummeissa sellaiseen ratkaisuun, että pyydetään pariskunnista vain naispuoleiset kummeiksi, eli mun 3 lapsuudenystävää ja sisko. Nyt vaan pähkäillään, että miten asia esitetään niin, etteivät näiden puolisot loukkaannu... :/ Vaikeaa...

Tänään saadaan tyttöjen vaatteita lainaksi. Nyt on menty siskonpojan vaatteilla aika pitkälti, ja kutsun koko ajan neitiä pojaksi. Ehkä korkea aika kaivaa sitä punaista esiin, vaikka niin vannoin raskausaikana, että mahdolliselle tytölle ei sitten pinkkiä pueta. Ja kappas vaan, nyt on alennusmyynneistä shoppailtu lähes pelkästään vaaleanpunaista :D

Tiivari ja Tyyppi 2 vko 5 pvä
 
Kiitos Viipperälle tekstistäsi! :flower:
Meilläkään tyttöjen allergiat eivät ole näkyneet missään kokeissa, eikä pahemmin ihollakaan. Vain suolisto on reagoinut maidolle heillä. :| Täytyy nyt katsoa, mihin tämä tästä kehittyy ja sitten lähteä lääkärin puheille, jos ei ala loppumaan... :/
 
Tipu: Meillä on kohta 2v esikoinen ja tiedän mitä tarkoitat...Meillä alkoi uhmakohtaukset jo ennen vauvan syntymää,mutta selkeesti on pahentunut vauvan syntymän jälkeen.En tiedä johtuuko väsymyksestä vai hormoneista,mutta mulla palaa pinna välittömästi ja se vielä pahentaa niitä raivokohtauksia.Meillä on auttanut vähän kun famu on ottanut pojan välillä hoitoon,niin poika saa kaiken huomion itselleen edes joltakin.Ja sillon kun vauva on nukkumassa,niin keskityn pelkästään esikoiseen ja jätän kaiken mm. kotityöt kesken.Jokatapauksessa täällä on sulle kohtalotoveri :wave: :hug:

Allergioista Jos vaan mahdollista,niin menkää yksityiselle allergialääkärille heti jos epäilette allergiaa.Neuvolassa asialle ei tehdä mitään niin kauan kun lapsi kasvaa hyvin.Mä sain tällasen ohjeen omalta neuvolatädiltä,kun esikoisella epäiltiin maitoallergiaa.

Bamse ja tyttö 4vko1pvä
 
Tipu Nuo sinun syöttötilanteesi on melkein kuin omiani vauvalle. Minulla ei ole ihan "suihkutissejä", mutta kun vauva imee sieltä heruu aina niin kauheesti, että ihan normaalia, että ainakin kaks kertaa syötön aikana hän pitää hengityskatkoksen, selvittääkkeen kurkkuaan. Todella sydäntä raastavaa aina seurata, kun toinen ei voi hengittää, kun on niin pahasti maitoa mennyt henkitorveen. Iltaisin hän nyt viikon ajan on ruvennut saamaan kauheita raivareita, kun menee henkieen. Ja syötöistä on tullut iltaisin melkoisia stressi tilanteita.. Huomasin, että kun itse olen selällään ja laitan vauvan mahani päälle syömään rintaa hänellä ei mene henkeen läheskään niin paljon. Muutenkin kun itse makuulla ei mene niin paljon henkeen.

Ja siitä esikoisestasi. Nuo kuulostaa ihan normaalilta 2-3 vuotiaan uhmailtä. Meillähän on heinäkuussa 2 vuotta täyttävä ja huhtikuussa täyttänyt 3 vuotias. Noista tuo vanhempi on väillä sellainen pirttihirmu. Oikeasti! Ja sitten välillä kuin lammas, niin ihana
:heart: Silloin kun tällä vanhemmalla alkoi tuo uhmaikä, juuri kun 2 vuotias oli syntynyt. Meillä oli elämä ihan sekaisin tuon 2 vuotiaan sydänvian takia. En jaksanut hänelle seistä selkäsuorana ja sanoa että nyt tehdään niin kuin äiti ja isä sanoo, vaan tosi pahasti hypymme hänen sanojen mukaan, ettei hän sais niitä kiukkupuuskia. Ja tää näkyy nyt. Olemme nyt välillä hänen kanssaan todella pahasti öö aapisen laidassa. :whistle: Näiden kahden vanhimman kans ei ole ollut tähän verrattuna mitään ongelmaa, jos sanois se on ollut normaalia lapsen uhmaikää. Kun silloin jaksoi niiden ensimmäisten kiukkupuuskien keskellä seistä selkäsuorana. Katsoa, kun toinen kiukuttelee ja odottaa sen ohi menoa. Oikeasti niihin tepsii kaikista parhaiten, kun jaksaa antaa toisen kiukutella oman aikansa. Sitten tehdä se mistä asiasta kiukku yleensä lähti päälle. Nyt tälle 2 vuotiaalle käytän usein sitä, että käsken katsoa ikkunasta että näkyykö autoja. Kiukku unohtuu ja sitten ruvetaan vaikka syömään, jos kiukku puuska siinä kohti tuli.

Mulla itsellä ainakin pidentää niitä hermoja nyt se tieto, että jos nyt annan niille kiukkupuuskille periksi, ne vain kasvaa pahemmaksi ja pahemmaksi. Kun heti alussa näyttää, että meidän talossa saa kiukutella, kun ei aiheuta toisille pahaa, mutta niillä kiukkupuuskilla ei saa tahtoa läpi. Ne aikanaan loppuu. Ja itsellä todella menee hermot, lähden pois huoneesta. Se on lapselle parempi. Tai jos itse en voi lähtä toisten lasten takia, vien kiukuttelijan pukuhuoneeseen rauhottuun. Voimia sinulle ja perheellesi! Täällä taistellaan ihan samanlaisten asioiden kans. Täällä kiukkupuuskat yleensä tulee siitä, kun minä kaadan heille maitoa, vaikka olis isän pitänyt lapsen mielestä se tehdä. Meillä isä on niin paljon pois, rakennuksella, että kun hän on siinä silloin huudetaan vain isää, ja äiti ei kelpaa mihinkään. Vois olla raastavaa itselle, mutta en ota sitä itseeni vaan, että lapset oikeasti kaipaavat isää, kun hän on niin paljon pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Allergioista Jos vaan mahdollista,niin menkää yksityiselle allergialääkärille heti jos epäilette allergiaa.Neuvolassa asialle ei tehdä mitään niin kauan kun lapsi kasvaa hyvin.Mä sain tällasen ohjeen omalta neuvolatädiltä,kun esikoisella epäiltiin maitoallergiaa.

Bamse ja tyttö 4vko1pvä
Olen just samaa mieltä. Meillä on kans tuon maidon (ja 2 vuotiaalla ohra ja ruis)kans ollut siis suolisto ongelmia, joka ei ikinä ole näkynyt iholla. Näihin suolisto ongelmiin ei ikinä olla saatu apua neuvolasta. Vain yksityiseltä lääkäriltä. Ja juuri tämän takia meillä on kaikilla vakuutukset, ja ne ovat jo monta kertaa itsensä takaisin maksaneet. Neuvola reakoi vasta kun on paha ihottuma tai allergia näkyy kasvussa. Siis aivan liian myöhään. Vanhemmat ovat jo tässä vaiheessa ihan liian väsyneitä..

Onko kenelläkään puklut riisipuuromaista mömmöä?
ne kököt ovat vain vähän pienempiä rakeita. Minusta aikaisemmilla lapsillani puklut ovat olleen ihan vain ns. maitoa. Nyt ne on välillä tuota mömmöä. Ja välillä oksentaa ihan kauheesti, kaarella lentää. (Enkä 3-4 kertaa viikossa) Minä en vain millään jaksais jättää tuota maitoa pois, kun olen kaikilta aikaisemmilta jättänyt mahavaivojen takia. Siis kun olen imettänyt, en ole syönyn maitoa missään muodossa ja mahavaivat ovat aina loppuneet siihen. Puklut eivät kylläkään. Nyt syön siis vain laktoosittomia tuotteita, oman laktoosi-intoleranssin takian.

Muuten jos jätätte omasta ruoka valiosta kaikki maitotuotteen pois, muistakaa huolehtia kalkin saannista. Sehän on paljon enemmän kuin normaalissa elämässä. Muuten hiuksenne tippuu.. (rajusti sanottuna) Itsellä kävi edellisen aikaan niin, kun en jaksanut huolehtia päivittäin siitä, vaikka tiesin sen..

Reropera
 
Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
No nyt meni ohi aiheen... Kysyisin silti, miten muiden lapset ovat suhtautuneet vauvan tuloon ja onko täällä muita uhmaikäisten äitejä?!

tipu ja tyttö 3vkoa
Kysyn vain pelisääntöjä. B) Saako täällä puhua vain vauvoista ja niiden ongelmista? Eikö tämäkin aihe ole osaksi vauvojen tuomaa ongelmaa. Kaikilla sitä ei tietenkään vielä ole, kun on esikoinen vauvana.. Mielipiteitä..

 
Hei!
Voisin liittyä mukaan joukkoon jos vain huolitte... Jo odotusaikana kävin lueskelemassa keskusteluja mutten rohjennut kirjoittaa.

Meille syntyi toinen tyttö 13.6 ("epäonnen" perjantaina) klo 13.13 (ilmeisesti hänen onnenlukunsa on tuo 13 =) ), paino 3620g, pituus 49,5 cm, nopealla ja kohtuullisen helpolla alatiesynnytyksellä. Kotona mennään täysimetyksellä ja lapsi on hyvin kasvanut, neukkutäti kävi kotona punnitsemassa puolentoistaviikon ikäisenä ja paino oli noussut 3900 grammaan. Nyt jo tuntuu että pienimmät vaatteet saa laittaa pois kun esikoinen piti niitä parikin kuukautta.

Tämän toisen kanssa on paljon helpompaa kuin esikoisen kanssa kun uskaltaa luottaa omaan vaistoonsakin lapsen hoidon suhteen eikä kaikessa tarvitse kyseenalaistaa itseään ja varmistella asioita. Toki uusiakin ongelmia löytyy...

Tipu, meillä on sama suihkutissiongelma.Vauva tukehtuu joka kerta rinnalle, ja kun irrottaa otteensa niin maito suihkuaa kaaressa joka paikkaan. Samaan aikaan toinenkin tissi suihkuaa joten voisin vaikka sammuttaa tulipaloja näillä... Jonkin verran olen pumpannut imetettävää rintaa alkuun, mutta muutoin en ole harrastanut pumppausta ettei kiihdytä maidon tuotantoa. Imetystukilistalla oli ohje imettää useamman kerran peräkkäin samasta rinnasta jolloin toinen rinta lepää täydempänä ja antaa palautetta ettei maitoa tarvitse tuottaa niin runsaasti. Tästä on ollut jonkin verran apua mm.yöllä imetän vain toisesta rinnasta, jolloin yöllä ei tarvitse taistella tukehtumisen kanssa ja vauva nielee vähemmän ilmaa joten yölliset mahankiprimisetkin on vähentyneet. Meilläkin on ongelmana ilman kertyminen mahaan hotkimisen vuoksi.

Esikoinen 1v7kk saavutti uhman kertaheitolla vauvan tulon myötä,joten kiukkupuuskia ennen niin rauhallinen ja sopeutuvainen tyttö esittää joka päivä. Itse yritän antaa vauvan isälle silloin kun voin ja keskittyä esikoiseen, jotta hänkin saa tarvitsemansa äidin huomion. Ja kiukunpuuskan tullessa kymmeneen laskeminen ennen kuin antaa omille tunteilleen vallan katkaisee yleensä oman turhautumisen. Ja kun on itse poikki niin poistuminen kiukuttelijan luota hetkeksi helpottaa. Aikatauluihin kannattaa jättää joustovaraa kiukunpuuskiin. Aina ei tietenkään nämäkään auta ja äitikin hermostuu, mutta se sallittakoon kunhan lapsen fyysinen koskemattomuus säilyy.

 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
No nyt meni ohi aiheen... Kysyisin silti, miten muiden lapset ovat suhtautuneet vauvan tuloon ja onko täällä muita uhmaikäisten äitejä?!

tipu ja tyttö 3vkoa
Kysyn vain pelisääntöjä. B) Saako täällä puhua vain vauvoista ja niiden ongelmista? Eikö tämäkin aihe ole osaksi vauvojen tuomaa ongelmaa. Kaikilla sitä ei tietenkään vielä ole, kun on esikoinen vauvana.. Mielipiteitä..
Mun mielestä täällä saa puhua kaikesta mitä mieleen tulee...Vauvan tulohan vaikuttaa kaikkeen,parisuhteeseen,kaverisuhteisiin yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
No nyt meni ohi aiheen... Kysyisin silti, miten muiden lapset ovat suhtautuneet vauvan tuloon ja onko täällä muita uhmaikäisten äitejä?!

tipu ja tyttö 3vkoa
Kysyn vain pelisääntöjä. B) Saako täällä puhua vain vauvoista ja niiden ongelmista? Eikö tämäkin aihe ole osaksi vauvojen tuomaa ongelmaa. Kaikilla sitä ei tietenkään vielä ole, kun on esikoinen vauvana.. Mielipiteitä..
Mun mielestä täällä saa puhua kaikesta mitä mieleen tulee...Vauvan tulohan vaikuttaa kaikkeen,parisuhteeseen,kaverisuhteisiin yms.
Jep, jep! Samaa mieltä! Kaikesta saa puhua, mikä mieltä askarruttaa, harmittaa tai ilahduttaa :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Alkuperäinen kirjoittaja tipu:
No nyt meni ohi aiheen... Kysyisin silti, miten muiden lapset ovat suhtautuneet vauvan tuloon ja onko täällä muita uhmaikäisten äitejä?!

tipu ja tyttö 3vkoa
Kysyn vain pelisääntöjä. B) Saako täällä puhua vain vauvoista ja niiden ongelmista? Eikö tämäkin aihe ole osaksi vauvojen tuomaa ongelmaa. Kaikilla sitä ei tietenkään vielä ole, kun on esikoinen vauvana.. Mielipiteitä..
Mun mielestä täällä saa puhua kaikesta mitä mieleen tulee...Vauvan tulohan vaikuttaa kaikkeen,parisuhteeseen,kaverisuhteisiin yms.
Jep, jep! Samaa mieltä! Kaikesta saa puhua, mikä mieltä askarruttaa, harmittaa tai ilahduttaa :wave:
Näin minäkin olen ajatellut, tuli vain mieleen, että ajatteleeko muutkin samalla tavalla. Hyvä kun ajattelette! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tänään ollu niin perse päivä et sanon tänne vaa moi :wave:

ja toki miustakin tänne saa kirjottaa mitä tahansa mieleen tulee minkä tahansa asian suhteen :D
Moi! :wave:

Mun puolesta tänne saa kanssa kirjoittaa just siitä mikä päätä vaivaa :) Eiköhän me jokainen olla eri elämäntilanteessa ja jokaisella meistä on jotain annettavaa tälle porukalle :)

(.) Tänään käytiin "hätäneuvolassa". Antsa on puklaillut suurempia määriä nyt pari päivää, tuntui siltä ettei ruoka pysynyt sisällä ollenkaan vaikkei sitä ns. oksentanutkaan... valui vain pitkin ja poikin. Hätäilin turhaan (duh), pojan paino noussut erittäin hyvin (30.6. -> 9.7. = 9vrk, 3945g -> 4430g), ja terkan mielestä vaikutti muutenkin pirteältä ja hyvinvoivalta, eikä ollenkaan kuivalta mitä pelkäsin eniten.

Meillä arki alkaa sujua lähes ongelmitta, mitä nyt masua itketään silloin tällöin. Korviketta palaa, mutta tissikin maistuu vielä alkupalaksi, en luovuta!! Pääasia että kasvaa ja on tyytyväinen :)

Meillä on ristiäiset jo sunnuntaina. Pappikin kävi tänään (kantoi lasta koko sen ajan :D ja antoi mulle imetysvinkkejä, eihän sille voinut rumasti sanoa että "hei, mun asia..", miespappi vielä :LOL: ) ja käytiin ohjelma läpi. Mun vanhemmat muuttaa kuun lopussa Pekingiin, ja haluan ne mukaan, tietenkin, siitä aikainen ajankohta.

Jaksamista väsyneille ja mustisten sisarusten kanssa taisteleville :flower: Nähdään parin vuoden päästä samojen ongelmien kera :D

Elppa & Antsa 3vk
 
Hei!

Itkuja on täälläkin. Ei vaikuta, että vatsa vaivaisi, kai tuo on jotain muuta itkua sitten, väsymystä tai jotain. Lisämaitoakin olen antanut, ja kyllä se on iltaisin kelvannutkin.

Kakkosen koliikkiin meillä auttoi vyöhyketerapia. Myös unirytmiä voi tuolla vyöhyketerapialla kuulemma kokeilla korjata.

Sain eilen tilaamani kantoliinan, ja se on nyt ekak ertaa päällä. Vauva köllii siinä niin tyytyväisenä, ja munsta on aivan ihanaa, kun vauva on noin lähellä. Vaikkakin viime yönä, kun taas pidin vauvaa tuntikausia sylissä, tuntui, että voisin palauttaa vauvan sairaalaan.
Olkapäät, hartiat ja niskat on tosi kipeet jatkuvasta kantamisesta -tämä vauva kun on sylissä pidettävää mallia.
-no, jos tämä liina (kaislakehdon trikooliina) auttaisi asiaa.

Mua huolettaa tuo mies, se ei saa nukuttua vauvan itkussa (vaikka nukkuu eri huoneessa) eikä suostu pitämään korvatulppia, ja mies on todellakin ihan sekaisin väsymyksestä jo, sen kun pitää nousta töihin aikaisin aamulla -yöunet jäävät muutamaan tuntiin- ja mies vielä joutuu ajamaan paljon, joten pelkään sen todellakin nukahtavan rattiin tai jotain :/

Vauva ei siis itke joka ilta/yö, mutta kun huuto alkaa, sitä jatkuu sitten 02 asti...
 

Yhteistyössä