Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Hirveen kiva. Tulin salilta kotiin niin ukko istu täällä (lasten ja meidän pojan kummisedän kanssa) syli täynnä siipiä (hot wings) ja ristikkoperunoita. Jep, näin mua tuetaan kun aloin laihduttaa. Eipä siinä, en voi tolta hernekepiltä kieltääkään mitään, mutta olis edes ilmottanu. Kauheen kiva oli tulla kotiin kun jokapaikkaan sattuu ja hirvee nälkä. Sit siinä kattelet vieressä ja vedät protskupirtelöö huiviin, joka maistuu puulta. No, itepä olen tieni valinnut :(

Meillä muuten juurikin tuo korvien harominen on aiheuttanut turhia lääkärikäyntiä pojan kanssa. Veeti kun tuppasi vauvana haromaan korviaan melkein koko ajan, varsinkin nukkumaanmennessä. Ja kertaakaan ei oo pojalla korvatulehdusta ollut :D Se oli vaan tapa, joka sittemmin jäi pois. Ja nyt olen Venlasta huomannut kehityksen kasvaessa, että mitä paremmin on osannut ns. ottaa korvastaan kiinni, sitä enemmän niitä myös haroo ja räpeltää. Meillä kasvaa jotain korvafetissilapsia :eek:

Viljamille paranemiset ja onnea :hug:

Hennuli Meil o vastaavii tilanteit iha yhtenää...mie karppaan (tänä vuon -12kg) ja muu perhe normil ruual.
Mies sit välil heittääntyy vaikiaks ja väittää ettei osaa kaupast miulle mitää ostaa nii saatan olla ilma ruokaa ku muu perhe vetelee ruokaa...siis oon ilma sapuskaa jossen ite mee ostaa...välil sit pääsee muutama kirosana :whistle:
No ajattelen myös nii et iteppähä haluun karpata :D

Vimpal lämpöö,tyttö viel eile illal kuumees...josko tää pikkuhiljaa meidät jättäs,tauti siis.

Huomenta...
Tänään viedään tontti hakemuksen tekniseen virastoon...iiih, toivottasti me saatais yks tontti(niitä olis 99 kpl jaossa) joten pidetään peukkuja.
Niin siis sit jos tontti osuis meidän kohdalle, niin me haluttais älvsbytalon, kuutar... :xmas:

Eilen kävin moikkaas mun serkkua, jolla la TÄNÄÄN....hih...voi kunpa se pikkunen jo tulis ulos :heart:
Ja tänään meen mun yhden kaverin luo :D

Emma me mennään hakemaan viimeistään klo18...

Niin ja tänään saan varmaan tilaamani r-testit.
Eilen mulla oli ihan kauhee olo, siis oltiin rossossa syömäs ja kun olin pääruan syöny ni, meinas oikeesti ykä lentää, piti pari kertaa nielasta. blääh.. :x

Ja olin eilen muuten klo20 töissä palaverissa...olipa outo tunnelma siel...onneks mä oon altaan puolella B)

Huomenta rouvat/neidit :)

Minul on tänään joku yleisvitutus, ei mitään syytä! Tervetuloa menkat :headwall:

Itte kaaduin sänkyyn jo reilusti ennen kymmentä, heräsin neljältä laittaa tutin ja jätkä nous 6.15. Aikaisin aamulla joutu viemään tarhaan.

Mä tässä jo äsken omantunnontuskissani mietin, että pitäiskö vaihtaa työpaikka meidän lähelle, vaikka Prismaan, ettei pojalla tulis niin kauhean pitkiä tarhapäiviä :(

Nyt mä jatkan töitä, pää on vähän kipeä, eli jossain ihme jooga-asennossa oon taas nukkunut.

Huomenet :wave:

Täällä ei mitään uutta... Otin eilen pihalta taaperokärryn sisälle ja pesin sen, tuo laps meinaa nyt sitten että kävelemään on kiirus :'(
Mun vauvat on jo niin isoja :'(
(saanpahan kesäkuussa neljännen :whistle: )

Isäntä ollu 2pv ykäämässä ja erihuono vointinen, saas nähä kuka seuraavaksi...

Jahas, ajatus katkes totaalisesti...
Naamakirjan puolelle siis :wave:

Päivää B)

Palattiin just avoimesta kerhosta, jossa oltiin ekaa kertaa :D ihan hauskaa oli, vaikka mua vähän ahdisti se väen paljous ja kun en osannu mitään lastenlauluja ja leikkejä :snotty:
Mutta nyt voisin uskaltaa mennä tohon perhekerhoonkin, joka on ihan vieressä :xmas:

Elppa Mä kävin kans viime viikolla näyttämässä Sofian korvia lääkärissä, kun haroo niitä jatkuvasti. Ei mitään tulehdusta - eli harominen jatkukoon. :D

Annoin tänään ekaa kertaa neidille viiliä. Muutama lusikallinen meni ihan kivasti alas. Raejuustoa tarjottiin jo viime viikolla.

Sydärille tsemppiä tärppiin! =)

Päivähoitohakemukset kiikutin eilen päiväkoteihin. Oon hyvissä ajoin liikkeellä, jotta saataisiin paikka tuosta läheltä. Vuodenvaihteessa tosiaan olisi vasta menossa - aikaisintaan (toivon et olis varaa olla kotona vielä hiukan pidempään). Kunnallisessa oli tosi tympeät tädit, yksityisessä vaikuttivat mukavilta. Toivotaan siis, että saadaan paikka yksityisestä päiväkodista. :whistle: Voih! Mulla särkyy jo nyt sydän ajatuksesta, että tuo pitää jättää koko päiväksi hoitoon. :'(

Meillä noita korvia harotaan kanssa yhtenään, mutta yleensä silloin kun on väsynyt. On tehny sitä jo ihan vauvasta asti. Alussa luulin,että on korvat kipeenä. Yleensähän korvatulehduksessa korvia aristetaan kanssa, paitsi meillä esikko ei koskaan oo sitäkään tehny. Aina vahingossa selvinny noi pari korvatulehdusta.

Meillä ollaan myös vähitellen ruvettu antamaan viiliä ja jogurtteja. Hyvin näyttää maistuvan. Muutaman kerran oon antanu samaa pöperöä,kun me muutkin syödään, tietysti ilman mausteita, mutta on vähän nirso syömään karkeampaa ruokaa.

Tiivari: Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoo, että se päivähoitoon meneminen on äidille rankempaa kuin lapselle. Esikon jouduin viemään hoitoon, kun se täytti 1-v ja koville otti mulle. Esikko ei koskaan sinne itkemään oo jääny ja aina ollu tosi reipas siellä. Luulen, että elokuussa koville jättää nuorempikin sinne, mutta toisaalta nyt on se etu,että koko päiväkoti on meille niin tuttu hoitajat ja rutiinit, että siitä toipuu paremmin. Meillä juniori siis pääsi samaan päiväkotiin kuin esikko,sisarusryhmäpäiväkotiin.

Ai niin, luin tuossa jostain naisten hömppälehdestä mielenkiintoisen tutkimuksen ja missäs muuallakaan on tutkittu kuin jenkeissä: Rehevien naisten lapsista tulee älykkäämpiä lapsia kuin laiheliinien. Varsinkin, jos odotusaikana äidillä on rehevyyttä lantiossa ja reisissä. Että silleen, meillä taitaakin olla todella älykkäät yksilöt :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Ai niin, luin tuossa jostain naisten hömppälehdestä mielenkiintoisen tutkimuksen ja missäs muuallakaan on tutkittu kuin jenkeissä: Rehevien naisten lapsista tulee älykkäämpiä lapsia kuin laiheliinien. Varsinkin, jos odotusaikana äidillä on rehevyyttä lantiossa ja reisissä. Että silleen, meillä taitaakin olla todella älykkäät yksilöt :LOL:
Selvähän se on, että tuosta mensan jäsen sitten tulee :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
*delete*

:headwall:
Kerro rohkeesti vaan :hug:
Juu,anna tulla vaan.
Jotain tyhmää sanoin liittyen siihen että huomaa kenen lapset/vauvat on helpompia tapauksia ja kenen ei. Itse en voisi pojua enempää rakastaa, mutta koen että meidän yhteinen aika on tuhat kertaa ihanampaa nyt, kun en vietä jokaista hetkeä pojan kanssa. Ei kyllä tarkoita sitä, että pojan temperamentti olisi häipynyt tmv. Jaksan vain itse paremmin.

*odottaa kiviä*

*delete*

Juu,anna tulla vaan.
Jotain tyhmää sanoin liittyen siihen että huomaa kenen lapset/vauvat on helpompia tapauksia ja kenen ei. Itse en voisi pojua enempää rakastaa, mutta koen että meidän yhteinen aika on tuhat kertaa ihanampaa nyt, kun en vietä jokaista hetkeä pojan kanssa. Ei kyllä tarkoita sitä, että pojan temperamentti olisi häipynyt tmv. Jaksan vain itse paremmin.

*odottaa kiviä*
En mä sua viitsi ainakaan kivittää. Mä saisin muuten itsekin kivikasan niskaan. Ymmärrän sua oikein hyvin. Mulle kans pojat on kaikki kaikessa, mutta oon aina tarvinnu omaa aikaa ja sitä oon myös saanu, kiitos ymmärtäväisen ukkoni. Enkä koe olevani yhtään sen huonompi äiti kuin muutkaan.

*delete*

Juu,anna tulla vaan.

*odottaa kiviä*

Ei tuu kivitystä täältäkään, vaikka varmaan juuri mun kirjoitukseen viittasitkin =) Onhan se niin, että jos tuo neiti olisi kovin tempperamenttinen niin menisin täällä pitkin seiniä pinna piukalla. Ja menisin jo juosten töihin. Niin mä jo raskausaikanakin asennoiduin, että jos kotona alkaa ahistaa, niin töihin vaan ja lapsi hoitoon. Parempihan se on kaikille, että äidillä ja lapsella on hyvä mieli. Turha sitä väkisin pinnistellä kotona, jos arki on raskasta. Eli korostan vielä, että hoitoonviemisessä ei oo mun mielestä mitään väärää. Mä en vaan haluaisi ihan vielä...

*delete*

Juu,anna tulla vaan.

*odottaa kiviä*
Ei tuu kiviä ainakaan täältä. Mä en ihmettele sun sanojas yhtään. Ja itse olen samanlainen. Veetin kanssa varsinkin tilanne on juurikin tämä, että jos poika on vain tunnin-parikin eri paikassa, olen sen jälkeen paljon energisempi, ja poikakin on iloisempi kun näkee taas "pitkästä aikaa" äidin ja isin. Nyt varsinkin kun pojalla on 2v-uhma, hermoja todella koetellaan harva se päivä, ja uhmakohtauksia lukuunottamatta Veeti on ihan oikeasti kuin enkeli.

Kauhee sanoo, mä voin vaikka itse kivittää itseäni tästä, mut Venlan "ilkeys" on jo hieman ärsyttävää. Lähinnä siksi, että mikään muu ei mene tytölle perille kuin EI. Ja sekin valikoivasti. Tänään ei ole tytteli mitään muuta tehnyt kuin näykkinyt veljeään ja läpsinyt. Ei meillä ollut tuollaista tytärtä kuukausi sitten. Ja kun Veetistä näkee selvästi, että on paha olla kun sisko kiusaa. Tänään tuli jo itku itelläkin kun koko päivä on mennyt Venlan komentamiseen ja Veetin lohduttamiseen. Ja sit kun Veeti lähtee tilanteesta pois, jossa Venla tekee jotain tyhmää niin Venla parkuu pojan perään, että miks lähdet mä haluun leikkiä. Mä ymmärrän kyllä sen, että se läpsiminen tms ja näykkiminen on Venlan mielestä leikkiä, mutta kun ei tehoo kieltäminen kuin muutamaka sekunniks. Veeti oli aikanaan ihan samanlainen, mutta silloin meillä ei ollut kotona ketään muuta lasta, jota poika olisi kiusannut. Tämä käytös saatiin Veetistä kitkettyä helpommin pois, koska kotona oli vain isi ja äiti, jotka eivät periksi antaneet. Nyt Venlalla on isoveli, joka ei osaa siskoaan "komentaa". Poika kun on niin lempeä siskolleen, eikä suostu sanomaan "ei" neidille. Lähtee vaan itkien pois ja sitten Venlakin itkee.

Ohhoijaa. Olipas taas purkua.

Meilläkin on muuten suht väkivaltainen pieni mies :kieh: Puremisen ymmärrän silloin, kun selvästi puree helpottaakseen kutiavia ikeniä, onneksi ei ole vielä "tahallaan" purrut, ilkeyttään.
Läpsiminen naamaan sylissä ollessa tai seisoessa vasten alkaa ärsyttämään. Nyt ollaan otettu miehen kanssa yhtenäinen käytäntö, että heti kun iskee, sanotaan kovasti EI, ja jos jatkuu (ja aina jatkuu...) niin kädestä tiukasti kiinni ja laitetaan se alas. Hetken päästä irti, ja jos läpsäisee uudestaan (mikä yleensä tapahtuu, itsepäinen poju) niin sama "EI"- sanalla terästettynä, ja kättä pidetään tiukasti alhaalla pidempään. Eilen jouduin pitämään kättä melkein minuutin, ja rupesi loukkaantuneena itkemään kun ei saanut äitiään mätkiä miten sattuu. Mulla on vielä silmälasit, joista tykkää ottaa otteen, mutta nyt on ruvennut osumat tulemaan suoraan poskiin. Ei hyvä. Piti pitää miehelle pieni puhuttelu kun aina lipsuu ja antaa pojan läpsiä ja tekee tästä vielä leikin :kieh: :headwall: Paha äiti sitten pitää kädestä tiukasti kiinni ja komentaa. Nyt on onneksi mieskin samoilla linjoilla; katsotaan kauan kestää kunnes tajuaa olla edes yrittämättä |O

No niin. Multakin menny vissiin jotain ohi, kun en tajuu yhtään, mistä täällä puhutaan, siis että kellä on "helpoimmat" lapset jne. Mulla varmaan on ns. "helppo" laps, mutta niin vaan piti töihin lähtee ennen ku koko äloma edes kunnolla loppu :/ Mutta oon ollu erittäin tyytyväinen siihen, miten mies on tytön (ja isompien lasten kanssa tietty kans) kanssa täällä pärjännyt. Äiti ei olekaan korvaamaton (ei sillä, että kuvittelin edes olevani :saint: ). Mut muiden ratkaisut on muiden ratkaisuja, meillä eletään nyt näin ja tää passaa meille.

Viljami on söpö :heart:

Hienoo, MP, siitä se kerhoilu lähtee. Meilläkin perustettii tähän omalle kylälle naperopiiri, mis on ollu n.10 äitiä vauvoineen/taaperoineen. Ihan kiva. Vähän tuo työnteko haittaa osallistumista, mutta koitetaan aina päästä paikalle kun vaan mahdollista.

Tiivari:
Päivähoitohakemukset kiikutin eilen päiväkoteihin. Oon hyvissä ajoin liikkeellä, jotta saataisiin paikka tuosta läheltä.
Siitäkin on jo pari kk kun oon hakemukset laittanu (halutaan myös tyttö tietylle naapurissa asuvalle pph:lle) eikä mitään oo kuulunu :eek: Mulla on jo työvuorotkin Toukokuun loppuun asti ja kuun alusta pitäs alkaa hoito, millonkohan pitää ruveta kyselemään.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiivari:
Päivähoitohakemukset kiikutin eilen päiväkoteihin. Oon hyvissä ajoin liikkeellä, jotta saataisiin paikka tuosta läheltä.
Siitäkin on jo pari kk kun oon hakemukset laittanu (halutaan myös tyttö tietylle naapurissa asuvalle pph:lle) eikä mitään oo kuulunu :eek: Mulla on jo työvuorotkin Toukokuun loppuun asti ja kuun alusta pitäs alkaa hoito, millonkohan pitää ruveta kyselemään.... :snotty:
Mä olisin jo soitellut...mut oonkin hätähousu :D

Mä laitoin päiväkotihakemuksen perjantaina (21.3) ja jo seuraavana tiistaina sieltä soitettiin, että hakemus on saapunut perille ja paikka on varmistettu, mutta virallinen tiedote siitä tulee joskus huhti-toukokuussa.

Että aika ripeetä toimintaa :D kannattaa Ammu tosiaan soitella, ettei oo hakemus hukkunu matkalla...

Yhteistyössä