Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Kaikki mammat taitaa olla viikonlopun vietossa...

Mamitzu teiän neiti on vielä sirompi kun meiän.Meillä on 2cm vähemmän pituutta, ja painoa 100g enemmän. :) Eipä tuo meidänkään tyttönen järin suuri ole.pikkasen vaan lyhyt :D

Käpynen Malta vaan ainakin muutama päivä vaikka oireet onkin aika hyvät.Pidetään peukkkuja :)
Kurkunpään tulehdus on viruksen aiheuttama,eikä näy tulehdusarvoissa.Toivottavasti Emma voi jo paremmin.On noi räkätaudit niin inhottavia noin pienillä. :hug:
 
Sunnuntaita!
Meillä ei oo enää vauvaa :( Venla on nyt koko viikon juonut maitonsa puollosta ihan itse, jopa iltamaidon. Syöttäminen ei vaan kelpaa. Nyt harmittaa että ne lapset kasvaa niin äkkiä eikä siitä vauva-ajasta osaa nauttia tarpeeks. Ja Venla on muutenkin kehittynyt nopeammin kaikessa kuin veljensä aikanaan. Ei meille enempää kyllä tule lapsia, mutta on harmittanut koko vklopun kun ei oo enää semmosta vauvelia :ashamed: Ja kun vielä kaverikin sai perjantaina vauvan, niin harmitus oli vielä isompi. Niin se aika vaan menee etiäpäin.

Mies piristi mua sitten hommaamalla Nintendo Wiin, täytyy sanoo että jäin koukkuun keilailuun, tennikseen ja baseballiin. Vaikka inhoon yli kaiken kaikkia pelikonsoleita. Mutta Wiissä onkin enemmän tekemistä. Nyt aloin haaveileen siitä Wii Fit-kuntolaudasta ja -pelistä.

Virpomisesta Kävikös teidän lapset virpomassa? Me ei vielä lähdetty edes Veetin kanssa sukulaisille virpomaan, ja siskon muksut oli ainoot meidän ovikelloa soittaneet. Niille tyhjensinkin ison osan meidän karkkivarastoista+muutama isompi yllätysmuna vieä joukkoon :)

Nyt suihkuun lasten kanssa, sitten alkaakin Tanssii Tähtien Kanssa.
 
jäljellä....huhhu, miten se aika menny näin nopeeta... :kieh:
Noh loppujen lopuks kiwa päästä takas töihin, nyt ku tuo Emman flunssaki sairastettu.

Oireet vaan jatkuu..
-lämpö 37,03
-rinnat arat/nöpöttää
-menkkajuilunnat
-edelleen ei ole tärppi olo, vaan semmonen olo että menkat alkaa hetkenä millä hyvänsä..
-viti valkoista valkkaria...
-väsy
-alaselkäsärky
-punaisia pikku näppyjä poskipäissä..
-nenä hieman tukkoisen oloinen

tilasin r-testin mammaksilta...
Nyt kp26/32 dpo8...
 
Aamuja!
Esikko juhlittu ja eile illal si huomattii ku vieraat läks et tytöl kuumetta 38.8 ja toisiks nuorimmal 38...kivaaa,varmaa si tartutettii tauti kaikkiin jotka käi :kieh:

Vimppasesta tullu jo isopoika...ei tunnu yhtää alle 1v :D Virpokii tätiisä ja mummoo ja vaarii nii reippaasti :heart:

Meil sais nyt rääppiäis kahvit :attn: ..ei ite tarviis yrittää syyä noit kaikkii jämii pois :whistle:
On kakkuu,pavlovaa ja voileipäkakkuu ...karppipitsan syön iha ite :p
 
:LOL: Ihanii noi Käpyse oireide metsästykset ;)
Ite ku en millää uskonu saati tajunnu et oikeest olin paksun ku Vimppaa odotin :whistle: ...menkatkii loppuje lopuks ol myöhäs vaik kui ku testin tein ja sittekii olin varma et turhaa moisen testin ostin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
:LOL: Ihanii noi Käpyse oireide metsästykset ;)
Ite ku en millää uskonu saati tajunnu et oikeest olin paksun ku Vimppaa odotin :whistle: ...menkatkii loppuje lopuks ol myöhäs vaik kui ku testin tein ja sittekii olin varma et turhaa moisen testin ostin :ashamed:
No mä vaan näitä oireita sen takia seuraan nyt, ku viime kierrossa ei ollu mitään oireita...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
:LOL: Ihanii noi Käpyse oireide metsästykset ;)
Ite ku en millää uskonu saati tajunnu et oikeest olin paksun ku Vimppaa odotin :whistle: ...menkatkii loppuje lopuks ol myöhäs vaik kui ku testin tein ja sittekii olin varma et turhaa moisen testin ostin :ashamed:
No mä vaan näitä oireita sen takia seuraan nyt, ku viime kierrossa ei ollu mitään oireita...
Seuraa vaa ihmeessä...en mie sil sanonu :D
Miust se o omal kohal nii hassua ku en vaa tajunnu et ootan vaik ei ollu ku 3 raskaudest kokemusta :LOL: ja nyt ku mietin nii oireitakii iha selvii.
Pidän peukkui tärppiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
:LOL: Ihanii noi Käpyse oireide metsästykset ;)
Ite ku en millää uskonu saati tajunnu et oikeest olin paksun ku Vimppaa odotin :whistle: ...menkatkii loppuje lopuks ol myöhäs vaik kui ku testin tein ja sittekii olin varma et turhaa moisen testin ostin :ashamed:
No mä vaan näitä oireita sen takia seuraan nyt, ku viime kierrossa ei ollu mitään oireita...
Seuraa vaa ihmeessä...en mie sil sanonu :D
Miust se o omal kohal nii hassua ku en vaa tajunnu et ootan vaik ei ollu ku 3 raskaudest kokemusta :LOL: ja nyt ku mietin nii oireitakii iha selvii.
Pidän peukkui tärppiin :D
Ja niinku tuolla sanoin, niin ei oo mikään tärppi olo, vaan odotan menkkoja koko ajan alkavaks..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
:LOL: Ihanii noi Käpyse oireide metsästykset ;)
Ite ku en millää uskonu saati tajunnu et oikeest olin paksun ku Vimppaa odotin :whistle: ...menkatkii loppuje lopuks ol myöhäs vaik kui ku testin tein ja sittekii olin varma et turhaa moisen testin ostin :ashamed:
No mä vaan näitä oireita sen takia seuraan nyt, ku viime kierrossa ei ollu mitään oireita...
Seuraa vaa ihmeessä...en mie sil sanonu :D
Miust se o omal kohal nii hassua ku en vaa tajunnu et ootan vaik ei ollu ku 3 raskaudest kokemusta :LOL: ja nyt ku mietin nii oireitakii iha selvii.
Pidän peukkui tärppiin :D
Ja niinku tuolla sanoin, niin ei oo mikään tärppi olo, vaan odotan menkkoja koko ajan alkavaks..
Juu,aivan...mie näköjää osaan nyt puhuu sekoja jote lopetan :x
 
Huomenta :)

Olipas kiva viikonloppu. Tosin tuntuu jotenkin oudolta, ettei osaa enää ottaa "iloa irti" kun on ilman poikaa. Eilenkin soittelin kaksi kertaa ( :ashamed: ) appiukolle että missä viipyvät; mä oon siivonnut, pessyt pyykkiä, ja nyt istun yksin sohvalla ja odotan että pikkumies tulisi tuomaan vähän elämää tähän tylsään sunnuntaihin. 16 maissa vasta päättivät ilmestyä, "meillä oli niin hauskaa!". Hyvä näin :)

Ihanaa kun poika jaksaa yöllä nukkua nykyään. Viime yönä paniikki: MISSÄ TUTTI! Jätkä oli heittänyt kolme tuttia yli laidan, ja pimeässä päälle astuessani vasta löysin yhden, ja huuto loppui siihen ja jatkoi uniaan. 20.30 - 7.15 yhdellä tutin metsästyksellä. Päiväunista ei puhuta :D

Meillä räkätauti vaan jatkuu, mutta onneksi siinä kaikki. Ei yskää eikä kuumetta, mutta Alex saa sellaisi yhtäkkisiä raivokohtauksia aina ajoittain; varsinkin syödessä, ihan kun johonkin sattuisi. Ei kiukku-itkua, vaan ihan sellasta valittavaa kipuitkua joka loppuu vasta kun laitan tutin ja teen jotain hölmöä että saan kelkan käännettyä itkusta nauruun. Mä tahtoisin käydä tsekkauttamassa korvat; katsotaan josko saatais huomiselle aika, selkeästi meinaan niitä haroo.
Tottakai kaikki reagoi erilailla korvatulehdukseen, mutta eikös silloin yleensä nukuta yöllä huonosti? Mä oon ihan ulalla edelleen :whistle:

Nyt kun seuraa Sydänkäpysen ihania oireiden kehittymistä, niin tulee mieleen oma alkuraskaus ja se sydämentykytys sitä plussaa tehdessä ja uutisten annosta miehelle :heart: Mitään en myönnä, että itsekin vähän kutkuttais. Kokoajan vaan tulee pelko persiiseen siitä, että kun jo nyt on paskoja fiiliksiä ajoittain omasta vanhemmuudesta, haluaako sitä tuoda maailmaan toisen lapsiraukan, jota mä en aina jaksa? :ashamed: Ehkäpä tää kuuluu asiaan ;)

Noni, avautuminen ohi :D Tänään iskin pojalle vk-haalarin päälle (Eli Lassien supratech vm. 1 tai 2...), alle pitkähihainen body, sukkikset, vuorelliset housut ja velourtakki hupulla, paksu kypäräpipo, hanskat ja talvisaappaat. Eiköhän tuo pärjää kun päiväksi luvattiin +7 ja aamulla oli jo tuuleton +3 eikä kuitenkaan paljoa maassa möyri.

Ursun muksuille paranemisia!! :hug:

hennuli- mä olin varautunut muutamalla pikkupussilla pääsiäismunia, mutta meillä kävi vaan naapurin lapset. Kävin sitten naapurin äidin luvalla viemässä loppupäivästä "ylijääneet" sinne, ettei vaan tulis itte syötyä :D Oma poika ei ehtinyt virpomaan, muuten olisin varmaan raukkaparan pupuksi pukenut ja lähtenyt vaunukierrokselle :D

Elppa & Alex 9kk3vk
 
|O Minä en jaksa enää kattoa tuota ukkoa... Ärsyttää vaan koko ajan. Kolme kuukautta ollu tuossa 24/7, mitään ei tee jos ei kymmenen kertaa käske, ja hyvä jos sittenkään. Aina "joo kohta", "oota", "joo joo". Tekis mieli laittaa omat pyykkikorit ja teipata nimet ruokiin |O Siinä prkle sitte ihmettelis kun vaatteet loppuu tai olis vähä nälkä.

Räyh. Mie tuun myöhemmin uudestaan ku pahin vitutus menee ohi.
 
hennuli86:
Virpomisesta Kävikös teidän lapset virpomassa?
Täällä Pohjanmaalla virvotaan vasta pääsiäislauantaina. En tiedä menevätkö. Ei nuo oo ikinä oikein syttyny koko touhuun.
Mulla kans vähän samoja tunnelmia, kun ursulla ollu noiden raskaustuntemusten kans, en oo ikinä itteäni "kuulostellu" ja itse asiassa nyt viimesellä kierroksella en edes testannut, yks päivä vaan hoksasin, et hei, oon muuten varmaankin pieniin päin :heart:
Mut kiva on silti käpysen tunnelmia/tuntemuksia lukea ja myötäjännittää, mitä tuleman pitää :hug:

Elppa:
Kokoajan vaan tulee pelko persiiseen siitä, että kun jo nyt on paskoja fiiliksiä ajoittain omasta vanhemmuudesta, haluaako sitä tuoda maailmaan toisen lapsiraukan, jota mä en aina jaksa? :ashamed: Ehkäpä tää kuuluu asiaan ;)
Kuuluu ehkä joo, kun miettii toista lasta, sit kun tulossa on kolmas, neljäs, viides, kuudes.... ei enää jaksa moisia stressata vaan luottaa siihen, että asioilla on taipumus järjestyä :D

 
Täällä alkoi Nooallakin tulla ryöpyssä kehitystä liikkumisen suhteen.. olisikos saanut pontta aikeillaan kun neuvolassa sanoin viime torstaina th:lle että on se poika pari kuukautta hytkynyt konttausasennossa muttei ole menossa minnekään. Kaipa se sittten tajusi että on aika lähteä kun samana iltana pisti menoks.. ja lauantaina nousi taas sitteriä vasten seisomaan ja lähti sen kanssa kävelemään.. :D

Torstaina oli tosiaan 10kk neuvola, joka muuten jää kuulemma Espoossakin pois, ja siltä reissulta mittoja: pituus: 77,5cm.. paino: 10580g.. pää: 49,4cm

Eipä tuolla käynnillä oikeastaan ollutkaan muuta kuin saatiin uudet mitat. Paino menee nollakäyrällä ja pituus nousussa.. ja pää menee omaa tasaista kasvua yläkäyrällä. =)
Kun on pitkä poika, pää on suhteessa kuulemma ihan ok. Odotin kyllä että paino olisi ollut jo yli 11 kg kuten jossain vaiheessa näytti mutta kun tuo liikkuminen on lisääntynyt, on sitten kulutettukin. Th totesi että hoikka poika, en tiedä millä perusteella, kai käyrien. Näyttää kyllä sopivan pullean pallerolta minusta. :D

Jippii, tuli verotiedot.. taitaa hoitovapaa jatkua vuoden vaihteen yli ellei siihen mennessä ole jo kovin velkaantunut.. :D Palautuksia 1000? ja rapiat.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Ja Elpalle piti laittaa että korvien harominen johtuu myös hampaiden tulosta.

muoks. ja yleensä se kyllä laittaa yöt aika rikkonaiseksi kun makuuasennosa paine menee korviin tai jotain sinne päin. ;)
Hyvä tietää! Ehkäpä odotan vielä; viimeksi kuuli koko (iso) terveyskeskus että meidän pojan korviin yritti joku katsoa. Joutui sitten ottamaan ihan eri laitteen korvien tarkastukseen, millä sitten kuulosteli vaan tärykalvojen liikettä. Pojalla on oma tahto ja temperamenttiä :D

Nooan mitat lisätty :) Komeen kokoinen pieni mies! Mäkin jännitän meidän 10kk neuvolaa. Veikkaan että juuri tuon liikkumisen takia painoa ei ole tullut, pituutta tosin näyttää tulleen 2-3cm ainakin :)
 

Yhteistyössä