*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Sannikille onnittelut kihlautumisesta.:flower:

Mahallaan nukkumisesta: Se tuntuu olevan ainoa asento edelleenkin jossa saa sängyssä unta. Hetken päästä tosin herään siihen että vatsaan koskaa ja pakko vaihtaa asentoa.

Ummetuksesta: Vaivaa toden teolla. Riesana vielä keliakia joka on hidastanut mun aineenvaihdunnan yhdessä kilpparin vajiksen kanssa. Pitäis hakea apteekista jotain oloa helpottavaa.

Omaa napaa: Pahoinvointi tullut takas kuvioihin, varsinkin iltaisin yököttää kovin. Makuulleen kun menee niin saa todella pidätellä ettei tule ylös. Pientä vatsakipua on joka päivä mutta luulen sen johtuvan tosta ummetuksesta. Ihan hassu oire mulla on ollut raskauden alusta nimittäin aivastelu. Aivastelen päivittäin useita kertoja peräkkäin. Ikinä en ole eläissäni aivastellut näin paljon. Tuntuu, että nenä on jatkuvasti tukossa tämän takia. :snotty: Aluksi ajattelin, että on flunssa tulossa kun niin aivastuttaa mutta nyt kun sitä on yli 3 kk kestäny eikä flunssaa näy edelleenkään niin taitaa olla joku muu syy mikä aiheuttaa.

Hauskaa joulun odotusta kaikille.:)

susse83 & george 13+4
 
Viimeksi muokattu:
äityli4ptpt: Voi kun olen odottanut teidän kuulumisia, ihana kuulla että päätös on tehty ja pieni saa syntyä tähän maailmaan sellaisena kuin hän on. Maailman ihanin lapsi sieltä tuleekin, oma rakas. Ei kannata etukäteen stressata turhaan; niin kliseistä kuin se onkin, mutta totta, että asioilla on aina tapana järjestyä jotenkin. Onnea pienokaisen odotukseen jatkossakin :)

Tetasha 13+6
 
Ei mulla muuta kun viikot pokssuu! RV 15 :heart: (14+0)
Ukkokin totes aamulla "on se hienoa kun alakaa jo 15. viikko; ehkä se tällä kertaa oikiasti tulee" :heart:

Sannikki: Onnea :heart: ja siitä miesten ajattelemattomista sanoosta.. Meillä käytiin illalla tällänen keskustelu:
Minä: Katto ny ku mulla on isot tissit, joku luulee pian että oon hankkinut silikoonit. ku mahakaan ei vielä niin näjy.
Mies: No onneks ne ei näe sua ilman rintsikoita, silloinhan ne on kun mitkäkin kärpäslätkät..
JAHAS.. Kiitti :attn::headwall: odota vaan ku maito nousee tisseihin.
 
äityli4ptpt Kiva kuulla sinusta :). Hienoa että olette saaneet yhdessä asiasta päätetty.

Sannikki Onnea oikein paljon kihlautumisesta!! :flower:


Mahallaan nukkumisesta En normaalisti nuku oikeastaan ollenkaan mahallani, mutta nyt olen jostain syystä välillä nukkunut :confused:.. eli näköjään onnistuu mahallaan nukkuminen.

Ummetuksesta En ole tuosta vaivasta kärsinyt.

Mulla yskä taasen pahentunut :mad:, pitäis jaksaa tehdä joulua vielä mutta ihan on veto pois ja kun on pakko koittaa tehdä ja mennä niin ei se kait sit tahdo yhtään hellittääkkään kun ei ole tarpeeks kauaa levossa.
Eilen olin neuvolassa, verenpaine hieman noussu ja syytä ei ollut vaikee arvata :ashamed:. en löytänyt tuohon kurkku kipuun mitään muuta ku salmiakkia ja oli pakko pitää jotain suussa. Onneks oli ihan normi rajoissa niin ei mitään stressiä tarvinnu ottaa. Hb oli vähän laskenut, neuvolantäti meinas et saataa olla siittä kun oon juonu tavallista enemmän tän yskän takia. Sydänääniä ei löytänyt millään, sanoi että pienen vinkin aina välillä antaa mutta hän ei saa nyt esille niitä. Kävi hakemassa toisen naisen paikalle ja toisen koneen. Löytyi ne sitten sieltä, kaveri oli siellä vaan niin piilossa ja mennä touhus vauhdilla. Sitten kun sai äänet kuulumaan niin kaveri kuulemma potki sitä laitetta koko ajan :D. Meinaa vissiin tehdä heti alkuunsa selväksi että hän on "iltatähti" ;).

Ihanaa lähestyvää joulun aikaa kaikille!!

Calumet + :heart: 14+6
 
Viimeksi muokattu:
mmilia toi ukkojen kommentointi on joskus kyllä niin :headwall: mulle sano isäntä jossain vaiheessa mun tisseistä (ei raskaus eikä imetysaikana) et voishan ne vähä kiinteemmät olla... hyvä jos ite on täydellinen et on varaa sanoa :kieh:
 
Hei vaan pitkästä aikaa! :)

Täällä maha kasvaa kovasti, ultrassa käytiin pari päivää sitten ja siellähän se pikkuinen kovasti heilutti käsiä ja jalkoja. Sydän löi, niskaturvotusta ei ollut. Laskettu aikakin muuttui hieman, oli vähän pidemmällä kuin oletimme. Huomenna on viikkoja jo 14! :) Istukka oli edessä, joten hyvin epätodennäköistä että liikkeet tuntuisivat. Liikkeitä kyllä tuntuu silti silloin tällöin, pientä sellaista. Vielä pystyy mahallaan nukkuun ja painoakaan ei onneksi ole tullut vielä hirveästi. Kroppa on kuitenkin kovassa muutoksesta.

äityli4ptpt: voimia ja jaksamista teille :flower: Olette tehneet ison ja epäitsekkään päätöksen, varmasti myös palkitsevan.
Sannikille onnea kihlautumisesta! :) Sama juttu muuten vatsan kanssa, melkoinen kumpare on. Sen huomaa jo ihan selvästi jos huomaa katsoa ja jotkut tutut ovat kommentoineetkin. Johtuu varmaan siitä, että olen yleensä melko hoikka ja yhtäkkiä keskivartalo onkin ihan tukki ja kumpare! :D Iho vaivaa myös täällä, todella tulehtunut on. Asiaa ei yhtään helpota se, että kärsin myös pahasta atopiasta. Olo ei ole mikään kaunottaren tällä hetkellä :(
Tällä viikolla on kerrottu avoimesti myös sukulaisille ja ystäville. Täytyyhän se uskoa, että kaikki on kunnossa eikä ihan helposti enää voi kesken tulla kun viikkojakin on jo melkein 14...

Stressistä tämä on mietityttänyt minua paljon, koska tein juuri kevään aikatauluja ja siitä on tulossa melkoisen raskas. Nyt pitäisi yrittää pitää stressitaso kuitenkin matalana. Tässä on vähän kaksi vaakakuppia: toisessa on halu valmistua ja toisessa vauvan hyvinvointi. Toivottavasti keväästä ei tule ihan mahdoton :( Stressi ei tee hyvää vauvalle...

Mukavaa joulunodotusta... SIitäkin tosin meinaa tulla jo stressi, kun pitäisi niin hirveästi vielä leipoa ja siivota :D
 
Sannikille kihlauksen johdosta onnittelut!

Vatsallaan nukuin aina ennen ensimmäistä raskauttani, sit kun masun kasvamisen takia piti siitä opetella pois, en enää nykyään osaakkaan oikeen vatsallaan nukkua, kumma juttu! Mutta jos nukkuisin vatsallaan, en varmaan enää pystyis nukkumaan niin, huolettais liikaa et litistän pienen vaikka se tuolla syvällä turvassa onkin. Nukun yleensä semmosessa vatsa-kylkiasennossa ja sekin alkaa hippasen jo tuntua joinain iltoina ahdistavalta vatsan takia, saapa nähä koska joutuu siitä vaihtamaan poies.

Ummetuksesta en ole kärsinyt todellakaan. Toivottavasti ei tuliskaan.



Neuvolakäynti takana ja kaikki oli hyvin.
Verenpaine ok (128/60 muistaakseni, ihmeen hyvä kun normisti mulla on aina ei-kotona lukemat taivaissa vaikka kuinka yritän olla jännittämättä), pissa puhdas, painossa ei onneksi nousua vielä raskauden aikana ollenkaan (ylimäärästä ennestäänki niin saiski pysyä hus poissa koko painonnousu minusta, lahjoitan eniten haluavalle :D ).

Lääkärikäyntikin oli tänään se ensimmäinen, on paikat kiinni ja kunnossa. Kohtu hienosti kasvanut ja on kuulemma niin tosi hyvin taipuvat lonkkanivelet(kö?) että ei pitäis olla ainakaan sen suhteen hankaluutta jos alatiesynnytys on edessä :D

Pienen sydän sykki kovaa kyytiä, pienen hakemisen jälkeen se sieltä löytyi tikittämästä ja mamin sydän taas suli; siellä on ihan oikeesti pikku kirppu kasvamassa :heart:

Tetasha 14+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäivää kaikille!

Ultrassa oli moni käynyt, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

En oo taas pitkiin aikoihin kirjoitellut, kun oon vaan ollut ihan surkeena omista jutuista :D Neuvolalääkäri oli parisen viikkoa sitten, sydänäänet kuului ja kaikki muuten ok, mutta verta vuosin silloinkin vielä ja vuodan yhä edelleen :headwall: Alkaa jo pikkuhiljaa nyppimään ihan kunnolla :kieh:

Liikkeitä tuntuu päivittäin, aika ylhäällä oleilee paljon. Alavatsalta ei kyllä liikkeitä tuntiskaan, kun on pelastusrengas tiellä :D

Paljon ootte kirjoitelleet, en edes muista mistä kaikesta oli puhetta.. raskausdementia vaivaa :whistle:
 
Onnea kihlautumisesta, Sannikki :) :flower:

Kyllä kirkkohäätkin ehtii järjestää hienosti alle vuodessa. Me päätimme miehen kanssa mennä naimisiin kesällä 2009 ja tämän päätöksen teimme keväällä 2009, joten ehdimme järjestää isot kirkkohäät puolessa vuodessa :) Ja kaikki meni loistavasti. Toki kaikki apu oli tarpeen, mitä saimme!

Moni oli käynyt ultrassa ja saanut hyviä kuulumisia, onnea niistä :)

äityli4ptpt Mielessä olette olleet ja ihana kuulla päätöksestänne :) Olisi kiva jatkossakin kuulla kuulumisianne! :hug:

Tuosta miesten sanomisista: Kävin eilen kampaajalla ihan vaan leikkuussa. Tulin kotiin ja mies totes: " Eihän tolle oo tehty mitään". Joo, no just kiitos. Ihan tasoteltiin latvoja mutta otsis sai uutta muotoa joten siitä olis kyllä pitäny tajuta. Huoh.

Meillä esikoinen sairastaa! Reppanalla kuumetta ja henki rohisee, mutta parempi nyt kuin että jouluna!

Meidän esikoisen kummitäti sai pari viikkoa sitten keskenmenon, noin viikolla 19, kaksoset menehtyivät :( Nyt pitäs sitten muka mennä heidän eteen viemään joulumuistamisia tällä mahalla :( No, eihän heidän suru ole meidän onnesta pois, mutta kyllä se vaikeaa on!

Nyt hoivaamaan pikkuista potilastani <3

CanWen 13+2
 
Oih uusi kirjahylly ja sänky paikallaan :)

Onnea kaikille joille oli hyviä ultra kuulumisia:flower:

Mie heitin just kakkupohjan uuniin, katsotaan kuin käy kun tän asunnon uuni on niin vinossa... yleensä kakut tuppaa menemään keturoilleen silloin :D
lauantaina sitten kihlakahveja, tuleepi ukon sukua paljon ja minun sukua ei kiinnosta :p noh onneks miehellä tulee mummoja ja mammoja myöten sit kyl kaikki...

Mul alkaa olemaan kaupassa käyminen suorastaan paniikin paikka, ahdistaa ja tulee heikko olo, ei vaan pää enää toimi eikä ajatus kulje :( äkkiä pitää päästä ulos ja tiuskin ja äyskin syyttä...
 
Iltoja!

Ja onnea teille hyvistä ultrakuulumisista :)

Mä oon niin kiukkunen nyt ku voi olla, semmonen paska ja hötäkkä ilta töissä ku voi vaan olla! Huomenna sammmaa paskaa eri paketissa, aamuvuoro ja sitten ois vkonloppu vapaa, saa viimeset joulujutut laitella/ostella. La ois kaverin valmistujaiset ja sunnuntaina kaverin pikku rinsessan 2wee juhlat. :)

Kyllä ne taas töissä kahteli pitkillä mahaa mut ku ei kysyny ja ei mitään puhetta tullu niin en mä nyt niin erikseen mainostanukaa..miten sitä nyt menis vaan et hei mä oon raskaana tai hei, muuten mä saan vauvan kesällä... :confused:

Ja tuo ISSIAS vaivaa nyt todenteolla, meinaa jalka pettää ja välillä lähtee tunto kävellessä, tosi terveen kuulosta, pitää kesksiviikkona inistä neuvolassa siitä tai hakeutua työterveysuoltoon.. miks ne ei vois myöntää sairaslomaa yleisvitutukseen/väsymykseen/kiukkuisuuteen, ei jaksa olla töissä ystävällinen ja riuhtoo niitä fuckin satakilosia jalattomia muoreja. ANTEEKS tää avautuminen.. :ashamed: mä vaan oon niin poikki!:'(

Ehket poistun nyt tästä juomaan iltateetä ja painun pehkuihin!
 
Mää en kestä. taas se alakaa, kamalat (seksi) unet yhden ja tietyn exän kanssa josta erosta on jo hmm.. 4½ vuotta.
Sama oli ku tota likkaa odotin, tämä kyseinen mies pörräs jatkuvasti mun unissa. Saan siitä vaan päänsäryn. :headwall:

Me mennähän lauantaina tuon ukon kanssa kahdestaan tuuriin viime hetken ostoksille.. vaikka kaapit jo pursuaa lahjoja.. ;) mutta ihanaa ihanaa; sisko ottaa tytön hoitoon. Me niiiin harvoin päästään minneskään kahdestaan ;)

Ainiin; eileen alako himottaa sinihome juusto ja piparkakut :rolleyes:
Oli pakko hakea ja naminaminami :p ; ja joo tiedän että homejuustot ei oo suositeltavia, mutta jos tuote on pästoroitu niin listeria on yhtäharvinainen ku lottovoitto. Eli hyvin mielin söin pienen siivun valion aurajuustoa :]

MMILIA JA MASA 14+1
 
Heips pitkästäaikaa :wave:

Joulukiireitä on flunssan jälkeen pukannu niin, etten ole ehtinyt kirjoitella vaikka monta juttua on ollut mielessä. Nytkin vaan omia murheita (kilpirauhasesta), joihin kaipaisin mielipiteitä...

Tärkeimpänä kuitenkin

Sannikille onnittelut kihlautumisen johdosta :flower:

Äityli4ptpt onnittelut rakkaudentäyteisestä päätöksestä. Kaikkea hyvää teille :heart:

Sitten se oma kyssäri.... Lähdin mukaan erääseen tutkimukseen, jonka osana musta otettiin labroja. TSH 3.27 (täälläpäin maata viitearvojen yläraja on sen 4). Nyt kuitenkin mietiskelin pitäiskö mun käydä jonkun erikois(?)lääkärin luona, kun joidenkin teidän (vajaatoiminta) mukaan yläraja ei ole noin korkea. Aiemmin olen ollut tosi herkkä ja vähäuninen, mutta viimevuosina unentarve on lisääntynyt ja uni on sikeämpää. En esim. jaksa herätä lasten kanssa yöllä ts. en herää... Koen etten jaksa olla arjen touhuissa niin reipas kuin olen aiemmin ollut... Olen aatellut, että osa oireista menee vanhenemisen piikkiin ja osa ihan kotona olemiseen tms.

Riksumi
 
Moi! Täällä vielä itseäni parantelen. Kuumetta ei ole mutta nuha on ihan kamala. Pojallakin alkaa olla nenä ihan tukossa ja ääni paineessa.

Eilen kerroin tuolle esikoiselle (4,5v) että äitin mahassa on vauva. Se oli kyllä tosi onnellinen. halaili minua ja pussaili ja sanoi että on aina halunnut siskon(sanoin et siellä voi olla myös veli, mut ei kuulemma oo) ja että siskon nimeksi tulee Elsa :)
Illalla poitsu vielä pähkäili vauvan nukkumisasioita ja mitä kaikkee sille pitää ostaa. Ihana äitin rakas :heart:

Sannikille onnittelut kihlautumisesta! Me mentiin naimisiin maistraatissa viime maaliskuussa. Tammikuussa päätettiin asiasta ja mentiin sit ihan kahdestaan ja salaa naimisiin. En ole kertaakaan katunut etten järjestänyt isoja häitä. Tunnelma oli niin ihana ja siitä jatkettiin kahdestaan kylpyläviikonloppua. Kun palattiin kotiin ja haettiin poika hoidostanii kerrottiin et mentiin naimisiin.

Äityli4ptpt :hug: :heart: Toivottavasti kirjoittelet jatkossakin.

Ummetuksesta
juu, siitä kärsitään täälläkin. Kamala vaiva!

Nyt jos kävis ulkoilemassa tuolla -15 asteessa hetken.

Bre ja pikku 13+5
 
moikka ja onnitteluita kaikille joille on tapahtunut jotain mukanaa, ultria ja kihloja :)

aika menee niin nopeasti ettei oo ehtiny tännekään. tavallaan kyllä hyväkin asia, koska kohta alkaa joululoma viimein.

vitsit että alkaa ahistaan kun lukee nuita mitä nyt -palstan juttuja.. erehyin taas selaan niitä. tällä kertaa sellasta ketjua jossa puhuttiin päivähoidon "väärinkäytöstä", eli tekeekö lapsen hoitoajalla muuta kuin töitä/opiskelee. kyllä mä ainakin toivon et voin pitää vanhemman nappulan parina päivänä viikossa osapäivähoidossa ens vuonna kun jään vauvan kans kahestaan kotiin, koska meillä ei oo mitään mummoloita tms apuna ollenkaan kun asutaan niin kaukana. kuitenkin pitää joskus saada asioita hoidettua ja levättyäkin toivottavasti. itselläkin masennuskausia takana, niin en halua väkisin yrittää olla mikään täydellisin äiti, jos en oikeasti jaksa. mutta juu, ei pidä kuunnella ihmisiä joiden elämäntilanne on varmaan täysin erilainen kun oma.

eilen tuli just telkkarista jonku dokkarin ykkösosa lapsen persoonallisuuden kasvamisesta, näkikö kukaan? se vaikutti aluks mielenkiintoselta, mut sit se alko niin rönsyileen et en pysyny perässä et mitä ne siinä vertaili oikein. yks oli ihan kauhuissaan kun joutu lopettaan imettämisen ja koki pettäneensä lapsensa ikuisiksi ajoiksi, toinen taas halus et ainoastaan perheenjäsenet hoitaa lasta.. oli siis vähän sekava soppa. En tiedä miksi tästä puhun, mielenkiintoinen aihe kylläkin ja odotin siltä vähän enemmän.

Mut joo, maha näkyy ihan selvästi ja viikkoja on 16+0. Toinen neuvola oli, painan pari kiloa vähemmän kuin viime raskauden alussa, eikä mitään ruokaa oikein haluta. Maha taas on isompi kuin viimeksi viikoilla 20! Vähän on ressiä opiskelusta, väsyttää kun esikoinen valvoo öisin.. toivottavasti tosiaan lomalla ehtii levätä.

Hyviä joulun aikoja kaikille, mä varmaan pidän taukoa tietokoneestakin nyt kun ei enää tarvi kirjotella esseitäkään tälle vuodelle. Hyviä vointeja ja vitsit kun ei saa syödä sitä graavikalaa, eiks se niin mene..

A 16+0(kai?)
 
Tinsku86! Kärsin myöskin kovista selkäkivuista ja olen nyt pari päivää etsinyt tietoa aiheesta, koska neuvolassa asiaan ei reagoida mitenkään. Sama juttu on, jalat meinaavat lähteä alta ja kipu on välillä todella kova. VIikkojakin on vasta 14 joten pelottaa että millaiseksi raskausaika nyt oikein muodostuu.

Duodecimissä oli hyvä artikkeli liittyen juttuun: Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - Lääketieteellinen aikakauskirja Duodecim lue!

Siinä sanotaan mm. että raskas fyysinen työ joka sisältää nostoja lisää tätä kipua. Sinunkin varmaan kannattaisi kysyä työnantajalta löytyisikö sinulle vaihtoehtoista työtä tai toinen vaihtoehto on sairasloma. Hakeudu ihmeessä työterveyshuoltoon. Joka paikassa korostetaan sitä, että selkäkipuja pidetään normaalina raskauteen liittyvänä asiana, mutta sitä ne eivät oikeasti ole.

Itse asiaan voi yrittää vaikuttaa seuraavasti:

Ehkäisy ennen raskautta
Ylipainon vähentäminen
Hyvä lihaskunto
Ehkäisy raskauden aikana
Liikunta ja lihaskunnon ylläpito
Ergonomian parantaminen työssä
Selkää rasittavien liikkeiden välttäminen
Selkä- ja vatsalihasten harjoittaminen, säännöllinen
venyttely ja rentoutusharjoitukset
Hoito raskauden aikana
Kuten yllä
Muu fysioterapia: liikehoidot, lämpöhoito
Selän mobilisaatiohoidot (?)
Lantiotuki (trokantervyö)
Kiilatyyny nukkuessa (öisin pahenevat selkäkivut)
Siirtyminen kevyempään työhön
Sairausloma ja lepo.

Itse päätin alkaa liikkua enemmän, kävely, uinti, vesijuoksu, hiihto yms. on todettu auttaviksi. Venyttely auttaa myös. Vatsa-, selkä- ja lantiolihasten vahvistaminen. Tosin tämä on vaikeaa koska kipu on usein liikkuessakin sietämätön.

Koitetaan jaksaa kivun kanssa, jospa se helpottaisi! :|
 
Tervehdys mammat!
Täällä vietetään neidin kanssa sairaspäivää,kuumeessa tyttö.
Illalla pitäs kyl käydä asioilla postissa ja kirppispöytää siistimässä.Kunhan mies kotiutuu töistä..

Sannikille onnea paljon kihlauksesta! Kyllä ne miehet joskus osaa yllättääkin,vaikka välillä suustansa sammakoita päästelee :)

Sunnuntaina olis yksi vapaa ennen joulua.Pitäis saada joulusiivousta alotettua sillon ja sit loppuviikosta viimeset siivoilut ja kauppa-asiat. Vielä ennen joulua olis neuvola,ootan niin että kuulee taas sydänäänet :)
Eilen oli kunnon myllerrys masussa,kättä pidin päällä ja välillä tuntu kun kävi kääntymässä.Vielä on kunnolla tilaa pyöriä :)

Ei tänne kummempia,vointi ihan hyvä. Jaksamista kaikille ja viikonloppuja!!

Perdy 16+1
 
Heippa kaikki!

Sannikille onnea kihlautumisesta :heart:

Perdy ja Bretagne Toivottavasti teillä parannutaan pian ettei flunssat vaivaa jouluna!

CanWen Voi miten ikäviä uutisia teidän esikoisen kummitädiltä :( Jotenkin tuntuu, että oon viime aikoina kuullut paljonkin että kaksosraskaudet eivät ole päättyneet hyvin. Tosi rankkaa kyllä :'( Ja teidänkin kullanmurulle pikaista parantumista!

mmilia08 Voi ei miten ahdistavia unia :D Hei laitanko päivitysjuttuja sulle siis yv:nä mieluummin ettei ne huku tänne viestitulvaan?

PohjanTuuli Onneksi kaikki oli hyvin, mutta mistä se vuoto siis johtuu? Istukasta vai..?

).( Sain eilen veriseulan tulokset, ja olivat hyvät, eli erittäin matala downin riski. Nyt tuntuu vaan niin pirun pitkältä ajalta odotella 7 viikkoa siihen rakenneultraan!! Onneks on toi doppler niin voi välillä tsekata tota vauvaa. Mulla on täällä ihan auki kaikki nää kätilö-jutut, tuntuu jotenkin hankalalta säätää tota prenatal- hoitoa ja synnytystä erikseen. Pitääkin laittaa sille mun lääkärille meiliä.

No niin, tänään pitäis mennä joululahjaostoksille, yäk :D Eilen alko pyörryttää niin pahasti kuumissa kaupoissa..

:wave:

Lily & 13+0 Poks!
 
Iltapäiviä, :D

Minusta on alkanut tuntumaan että tunnen jo vauvan liikkeitä, pieniä ilmakuplia tuntuu mahassa ja aivan hentoja potkuja. :D en tiiä kuvittelenko mie sit vain, ei kyl toisaalta pysty uskomaan että liikkeitä vielä olis. :p en mie esikoisestakaan tuntenut vasta ku 17 rv llä

Mahallaan nukkumisesta: Maailman paras asento ikinä ja pystyn hyvin nukkumaan, esikoisen kohdalla pystyin melkein loppuun asti makaamaan mahallaan ku otti vaan yhen tyynyn tissien alle niin ei ahistanut mistään :D

Sannikki: onnea kihlautumisesta.

Me ollaan nyt oltu jotain 6-7 vuotta yhessä ja 3 vuotta kihloissa, tarkoitus ois mennä maistraatissa sit joskus sanomaan oikeasti tahdon, en kyl tiiä vaan että milloin. :D

huhn ku väsyttää,ja töihin pitäis mennä. Meillä esimies tietää jo raskaudestani mut vielä pitäis henkilöstö sihteerille ilmoitella, että osaavat sitten ennen kesää hankkia mun tilalle jonku.
Just sattuu kesälomat alkamaan samoihin aikoihin niin.. :D

Sispi ja pieni 12+1
 
Onnea Sannikki! (mä haluun kans...;) )

Joku muukin kärsi tästä huimaksesta... En muista kuka, kun lueskelin juttui eilen ja tänään jaksan vasta kirjoitella. Ei oo kiva, kun ei oikein pysty tekemään mitään semmoista, joka vaatii seisoallaan olemista... Jopa hiusten kuivattaminen on ylivoimainen tehtävä. Töissä kans mielenkiintoista, kun näkyy vaan kirkkaita tähtiä silmissä ja jalat meinaa lähtee alta.

Tänne ei oikeestaan kuulu mitään. Paha olo on seuralaisena sen verran, että muutaman kerran viikossa saa pönttöä halata. Tänään on taas semmoinen päivä, kun tekis mieli vaan maata paikoillaan. Oksettaa ja pyörryttää...:x Hennot potkut tuntuu alamahalla, selkeesti voimistuneet koko ajan. Tällä hetkellä odotan niitä kunnon potkuja, mutta tiedän, et sit loppuvaiheessa saa taas toivoo, että olispa se pieni edes hetken paikoillaan. Mulla ollut tosi vilkkaasti liikkuvat tapaukset mahassa. Ei oo koskaan tarvinnu pysähtyä liikkeitä laskemaan. Kuopus potki mahassa vielä, kun piti jo alkaa ponnistamaan... Ja se ei meinaan kauheen ihanalle tuntunu. Neiti pyöritti päätään, vaikka oli jo ihan siinä "reiän suulla". Muistanki, ku huusin miehelle, että nyt käske ton tyttös pysyä paikoillaan!

Mulla on lähes kaikki jouluruuat/leivonnaiset tekemättä.... Ruokakyselyä täällä olikin ollu ja mulle ei tuota hankaluuksia mistään kieltäytyminen. Graavilohi/kylmäsavulohi on ällöjä, en syö muutenkaan, enkä maksalaatikkoo, enkä homejuustoakaan... Laatikot ja rosollit vetelen kyllä hyvällä ruokahalulla napaani. Viinistä kieltäytyminen ei oo ongelma, uutena vuotena voi olla hankala kieltäytyy skumppalasista, koska se on niin namia... Mutta eiköhän sitä jaksa olla hyvin ilman =)

Mut nyt taidan koettaa hiukan pyykkiä laittaa, jos vaikka leipäpala nyt pysyis jo sisällä...
Mukavaa viikonloppua kaikille mahan kasvattajille!

Töllerö ja Ötökkä (mitä lie viikot????)
 
Jaahas se olis kihlajaisleipomiset vol 2. :D kinkku ja kasvis piirakat ja kakun täyttö :) huomenna sitten siivousta ja vitriinin kasausta :p

Olossa ei kummempia kuin massaavisia raskausarpia rasvauksesta huolimatta, yhdessä arvessa älyttömän kipeä sininen "suonikohjun" näköinen viiru, toiseen suuntaan kuin itse raskausarpi??? eilen illella huomsásin kun oli koko päivän sattunut kyseiseen kohtaan... Ei tuttua minulle, liekö kuinka pahoja arpia tässä sitten kehittyy...

Sitten ne iloisemmat *POKS* *POKS* 15+0 :heart:
 

Yhteistyössä