Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta :wave: Ihana tosiaan kun meitä on jo näin paljon! Ja tosi kiva, kun meitä esikoisen odottajiakin on jo aika monta
mammuzki suuren suuret pahoittelut :hug: :'( Juuri, kun meinasin kommentoida sulle, että olihan tuo sun hcg:n nousu vielä ihan hyvän rajoissa. Kun hcg tuplaantuu 48-72h välein ja sullahan oli to-la välillä melkein tuplaantunut. Toivottavasti kaikki tulee itsestään pois, eikä tarvitsisi mitään toimenpiteitä. Tsemppiä ja jaksuja!
turvotuksesta Pikkumyy87 kyseli. Täältäkin löytyy! Mulla tosiaan tohon turvotukseen liittyy ihan hillittömät ilmavaivat ja koko maha on muutenkin ihan sekaisin. Noita ilmavaivoja näyttäs kirjotusten perusteella olevan muillakin, joten kiva ettei tarvi yksinään niistä kärsiä. Kiva, kun eilenkin kävin kaupungilla shoppailemassa ja koko ajan oli sellanen olo, että haluaa vaan kotiin rauhassa piereskelemään
Mulla vähän auttanut tohon Valion Olo-jogurtit, vaikka niiden tehoa epäilinkin. Samoin apteekista saa Cuplaton-nimisiä tabuja (pakkausselosteen mukaan saa syödä raskaana), jotka on tarkoitettu nimenomaan ilmavaivoihin. Niitä on tullut sitten syötyä.
enkeli85 kiva, että sait varhaisultran varattua. Tosiaan kunnilla tuntuu olevan niin eri käytäntöjä, että pääseekö niiden kustannuksella ultraan (jos on syytä) ennen ekaa np-ultraa. Mullekin terveydenhoitaja sanoi viimeksi, että mene yksityisen kautta ultraan, kun kunnalla ei oikein ole resursseja. Mulla ei siis ollut silloin vuotoja, mutta takana useampi km ja sen takia terkka suositteli varhaisultraa.
Vuodoista kärsiville paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä! Mun kaverilla oli alkuraskaudessa pitkään ruskeaa vuotoa, joka välillä loppui ja alkoi taas uudestaan. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Oiskohan loppunut vasta jossain 8-9 viikon tuntumassa. Pari kertaa hänellä tuli myös ihan kirkasta verta myöhemmin, mutta edelleen siis tukevasti raskaana lähemmäs 30 viikolla jo! Eikä vuodoille löytynyt ikinä mitään syytä.
ReNulle onnea hienoista ultranäkymistä :heart:
Varhaisultrasta täällä käytiin perjantaina, kun pääsin sairaalaan polimaksun hinnalla. Aikaisemmin olin siellä km-tutkimuksissa ja tämä ultra tarjottiin siis noiden aikaisempien km:jen takia. Mutta olisin mennyt silti, vaikka olisin joutunut itse maksamaan yksityisellä. Oli se sen verran ihana tunne nähdä pieni ja varsinkin se syke :heart: Vaikka eihän se huolta täysin poista, mutta onhan se km-riski vähän pienempi jo silloin, kun syke on nähty. Meidän pieni oli 8,59mm "pitkä" :heart:
ON: Sain varattua tänään neuvolan
tai pitäis varmaan sanoa, että PÄÄSIN varaamaan tänään neuvolan. Kun viimeksi jo terkka sanoi, että käy ultrassa ensin ja varaa aika vasta sitten. Ajan sain ensi viikon torstaille. Vapaita aikoja ei meinnanut parille seuraavalle viikolle ensin löytyä ja terkka jo sanoi, että joutuu varmaan antamaan ajan jollekin toiselle terkalle. Mutta onneksi sitten löytyi yksi peruutusaika tuolta omalta terkalta
Mites muuten muilla,
onko teillä tulossa isit mukaan neuvolaan? En vielä oo kysyny tuon oman miehen mielipidettä, että haluaako tulla. Terkka vaan sanoi puhelimessa, että isä on tervetullut mukaan.
Sanmar + superpapu 7+2