Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Mut voi poistaa ryhmästä, kävin ultrassa, kohtu on tyhjä, paitsi verta on...sitten menin ensiapuun , muttei enää gynea paikalla...eli siis kohdunulkoinen raskaus, mut nyt ei tiedetä missä sijaitsee....viikonloppu seurataan ja jos kivut yltyy niin takas, muuten ma aamuna gynen polille, sit katsotaan mikä tilanne ja mitä voidaan tehdä, leikata vai lääkkeillä...

Tsemppiä kaikille teille jatkoon!
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea ultrassa käyneille :flower:

Mä jäin listaa päivitellessä miettimään et Slottadesta ei oo kuulunut mitään, et miten lopulta kävi.

Plääh mä en taaskaan jaksa kirjottaa sen enempää. Menis äkkiä tää kamala pahoinvointi pois vaan.

Dingelidong 7+0
 
meadow, voimia sinulle :hug:

Mä oon täällä jo kovasti pähkinyt ja stressannut tulevia työjuttuja ja noita raha-asioita.. onko kenelläkään antaa neuvoja/tietoa noista kelan rahoista??mulla siis ens vuonna tilanne se, että esikoisen hoitovapaa päättyy maaliskuussa ja tästä uudesta, siis jos nyt kaikki hyvin menee, alkais äippäloma sit joskus toukokuussa, ni mitenköhän noi äitiysrahat ym. määräytyy? onko siinä joku aika joka pitäis olla töissä ennen uutta äitiyslomaa vai miten se tulkitaan?pelkään vaan että tipun jollekin minimi päivärahalle :( aattelin vaan että riittääköhän se jos on edes vähän aikaa töissä siinä välissä? ahdistaa nää jutut nyt jo : / oon siis kunnallisella puolella eli kvtessiä sovelletaan.
 
Rintintin
enkeli85 Mulla on sama tilanne kuin sulla, ensimmäinen ja on miehen kanssa sovittu ettei kerrota ennenkuin tiedetään itsekin enemmän. Ja pyritään siihen että tulisi kolme kuukautta täyteen jolloin keskenmeno-riski pienenisi ja sitten vasta kerrotaan.
Joten minunkin puolesta iso kiitos ja kumarrus kaikille!
 
meadow: Halaus ja rutistus, voisin sanoa että tiedän melkein miltä susta tuntuu...

Kiitän kaikkia tsempistä todella paljon (varsinkin Santtu!) mutta seuraava paikkani taitaa olla kuumeilijoiden ketjussa, vielä voisin kuitenkin oman tarinani jakaa...

Käytiin siis tänään yksityisellä gynellä, ja kohtu oli tyhjä ja diagnoosi oli kohdun ulkopuoleinen raskaus. Saatiin lähete jorviin jotta hcg arvot voitais ottaa ja alkaa seuraamaan laskeeko vai nouseeko ne jotta joudutaanko tähystys leikkaukseen tms. Samalla se yksityisen lekuri (naistentautien erikoislääkäri) löysi jonkun "nesteontelon" joka kuullosti tosi pelottavalta...
Nooh, jorvissa sitten ultrasivat uudestaan ja siellä sanottiin että raskaus ei olekkaan kohdun ulkopuolinen, vaan kemiallinen raskaus, ja se nesteontelo jonka tää yksityinen näki ei enää ollutkaan siellä, vaan se oli kuulemma joku kohdun seinämän "kaiku".

Jorvin päätös oli otetaan verikokeet tänään ja maanantaina. Jos hcg arvo laskee, raskaus "keskeytyy" itsestään, mutta jos se nousee, kyseessä olisi vielä raskaus... pienen pieni toiveen hiven vielä siis on raskaudesta, mutta se selviää maanantaina.

Teille muille toivottelen kuitenkin onnellista odotusaikaa ja toivon kaikille tarrasukkia aina kesäkuulle asti!

:heart: Jackie_d
 
Jackie_d ja MeadowVoimia kovasti!

Pinklady ja PikkuMyy No mulla vähän sama kun palasin hoitovapaalta töihin syyskuun alussa ja viimeset menkat oli sit just ennen töihin paluuta. Ja kun meillekin vauvaa on toivottu lähemmäs puoltoista vuotta, niin nyt sit tärppäs. Mä palasin vanhaan työpaikkaan, mut vähän jännittää kertoa töissä et jään taas pois ainakin pariks vuodeks. No mut toivottavasti pääsisin kuitenkin kertomaan.. :)

KareliiniMinkäikäinen sun esikoinen on? Siis jos ei oo täyttänyt kolmea ennen vauvan laskettua aikaa, niin silloinhan saat samat äippärahat kuin esikoisesta. Mut jos sun hoitovapaa loppuu siihen kun esikoinen täyttää kolme, niin tulot lasketaan viimesen 6kk mukaan ja vaik pari kuukautta kerkeiskin olla töissä niin saattaa kyllä olla minimiäippäraha. Mut en kyl tiiä kuinka suuri on nykyään minimi äippäraha?Mut ek kolme kuukauttahan saa joka tapauksessa palkan.. :)
 
Jackie_d en tiä luonko turhaa toivoa, enkä tiedä ootko lukenu mun kirjotusta aikasemmasta raskaudesta. Tosiaan mulla poika todettiin kemialliseks, 2viikkoa sanottiin et sen aikana menkat alkaa ja ei alkanu. Menin uuteen ultraan ja siel oli 6viikkonen toukka :) Nyt siis sama tilanne todennäkösesti (ultrassa ei näy mitään ja hcg nousee)!
Jos se on vaan alussa eikä näy vielä?
Ainii, mulle terkka sano torstaina ettei kemiallinen raskaus nosta pahemmin verestä otettua hcg pitosuutta. Testinki jos tekee virtsasta, siihen tulee huippu ja laskee seuraavana päivänä tai jopa samana päivänä
 
Oon todella pahoillani meadown puolesta :( Tuli ihan tippa linssiin. Paljon jaksamista sulle!

Jackie_D:n puolesta jaksan vielä toivoa. Ehkä sulle käy niinku kyyneltenhymylle?

Mulla tulee olemaan minimipäiväraha, jee:p Oon opiskellut vuonna 2010 (eikös se siltä vuodelta lasketa?) ja tehnyt vaan 7000€ edestä duunia vuodessa niin eipä siitä mitään kerry. Pakko vaan pärjätä sillä :/ Naurettavaa, et se on vähemmän kuin mun opintotuki ja sitten en voi edes käydä töissä! Joudutaan sitten aika paljon tukeutumaan miehen tuloihin. Jännää tässä on se, että miehen työpaikkakin on nyt menossa alta. Kyllä se varmasti uuttakin työtä löytää, mut silti pelottaa. Onko joku teistä pärjännyt minimipäivärahalla aiemmin?
 
Viimeksi muokattu:
meadow, voimia sinulle :hug:


Jackie_d toivottavasti olisi kaikki hyvin.

ja sitten esittäydyn.elikkä tänä aamuna on sitten vihdoin plussattu olen kyllä epäillyt jonkun tovin raskautta koska kaikennäköistä oiretta on ollut.Eilen aamulla oli jo ekat kyökkimiset.:x

Olen 29v 4 lapsen äiti 1 tyttö(01) ja 3 poikaa (04,06,10) täytän 13.6 30v. =)
nuorimmaisestani joka nyt on siis 1v4kk olin myös kesäkuisissa.
edellinen raskaus oli ihan kamala tuntu että joka viikko ilmeni joku ongelma ja toivon että tämä menisi nyt hitusen ees helpommin mutta pääasia että selviäis edes loppuun asti.

lasketusta ajasta en mee ihan takuuseen en muista viimisten menkkojen alkamispäivää sata varmuudella mutta mennään tuolla 17.6 siihen asti kun ultraan pääsen.

tiedot la 17.6.12, 29v,viides,synnytyssairaala kys

möhköpantti + heta-einari 4+5?
 
Viimeksi muokattu:
Nezzie80 meikä oli minimipäivärahalla olin esikoisen aikana, ja silloin ainakin itse kävin töissä (yötyö) kun oli niin huono toi äitiysraha. Jos on parempikin äp-raha, ja käy töissä, se tipahtaa minimiin.. eli kyllä minimipäivärahalla voi käydä töissä:) Et hakis 6kk tuloilla äp-rahaa..? jos siis oot tällähetkellä töissä..

Jaksamisia huonoja uutisia kohdanneille!

Täällä vielä epävarmaa, onko tuolla massussa mitään.. tiistaina ultra. Mutta pahaolo on 24/7, rinnat kipeät, kokoajan nälkä, vaikka ei olekaan... pahalla päälläkin olen kokoajan :( Vuotoja ei ole tai mitään.. nyt vain odotetaan tiistaita, ukon kanssakaan ei olla juteltu asiasta vielä mitään, sovittiin, että jutellaan, JOS siellä on jotain :) Normaalisti yritetty elää, tosin tuo mun pahaolo/pahalla päälllä oleminen vaikeuttaa normaalisti elämistä.. heh.

Aamutoimia..

piuh
 
Pakkas huomenet :wave:

Luulin tulevani kommentoimaan, unohin mitä piti kirjottaa :LOL:

No ainakin möhköpantille onnea plussasta ja toivotaan että tämä raskaus ois helppo! :)

Tääl pitäs lähtee pojalle varmaan ostaan talvihaalaria ja toppakenkiä, -2 oli aamulla kun puoltuntia sitten herättiin ja kämppä on ihan jääs, rakas poikani osaa sammuttaa patterit!
Raskausoireita nolla viel tälle päivälle :) Kun juon kahvin, alkaa varmasti jo etomaan. Ai, aamulla heräsin siihen ku mies silitteli mun läskejä (lue; mahaa) :) Sitä harmittaa kun se ei jaksanu ekan aikaan niin keskittyä mahan kasvuun ja loppuaikana liikkeisiin. Nii ja oonkos kertonu et meil mies alotti tän vauvakuume höyryämisen ekana :)

KyyneltenHymy ja mysteeri jollakin viikoilla!
 
Voimia kaikille niitä tarvitseville :hug:

Kareliini, eli jos seuraavan lapsen la on ennen kuin edellisen lapsen la:sta on kulunut 3 vuotta, niin silloin saa saman äp-rahan kuin edellisestä. Jos taas seuraavaa äitiyslomaa edeltävän 6 kk tulot on 20% suuremmat kuin ed. äitiysraha niin silloin voi laskettaa sen 6 kk mukaan. Tämä 6 kk pätee myös silloin, jos tuleva lapsi on esikoinen tai ed. lapsen syntymästä on yli 3 vuotta, tällöin voi sen 6 kk mukaan laskettaa rahat vuoden 2010 tulojen sijaan. Sitä mä en sen sijaan tiedä, että pitääkö töissä olla ennen äitiyslomaa se 6 kk vai riittääkö vähempikin aika.

Täällä on melkoisen aikaansaamaton olo. Väsyttää ja ällöttää, varsinkin näin aamupäivisin :x Tämä alkuraskaus ei tosiaan ole sitä onnenaikaa mulle, vaikka tottakai iloitsen asukista masussa :heart:
 
Kamala etova olo. Mitään ruokaa ei tee mieli syyä tippaakaan. Ällötti kaupassa käyntiki. Piti äkkiä ostaa vaan jotain että pääsee pois. Ja jääkaappia en halua edes aukaista. :$ Väkisin yhen jukurtin tuossa söin.
Mulla on ollu nyt varmaan viikon semmonen kauhean levoton olo. Ei osaa olla yhtää paikoillaan rauhassa vaan kokoajan pitää itseä jonnekkipäin liikuttaa. Pitää ehkä ensviikolla alkaa soittaan neuvola aikaa.
 
piuh-78: En mä halua käydä töissä äitiyslomalla. Kyllä mun mielestä silloin pitäis olla oikeus keskittyä äitiyteen. Sitäpaitsi mun jaksaminen ei ole kovin kummonen tälläkään hetkellä. Nyt opiskelen, enkä oo tehnyt töitä ollenkaan kun opintojen stressi saa mut jo niin uuvuksiin...siksi tän puolen vuoden tulot jää niin pieniksi, ettei niistäkään iloa ole. Tiedän, että kun saan lapsen, mun pitää pinnistellä, että jaksaisin ne ekat kuukaudet vähillä unilla + vielä hoitamaan vauvan ja tekemään kotityöt. Jos mun lisäks pitäis vielä mennä töihin niin en kyllä selviäis. Sitä oon miettinyt, että otan toukokuulta vielä opintorahat (niitä kait pystyy samaa aikaa saamaan kuin äp-rahaa?) ja käyn suorittamassa pari tenttiä ja jos mahdollista niin vuonna 2013 aloittaisin jo tammikuussa taas opinnot, että saisin kumpaakin tukea samaan aikaan ja suorittaisin mahdollisimman paljon sellaisia opintoja, joissa läsnäolopakkoa ei ole...tai jotain.

Mulla on taustalla keskivaikea masennus ja siksi mulla on vähän pelkoja tän mun jaksamisen kanssa. Pelottaa, että mitä käy sitten vauvan kanssa. Haluan nauttia äitiydestä, mutta pelkään, että siitä tulee tosi rankkaa.
 
Nezzie80: sä olet ilmeisesti nyt aikuiskoulutustuella? Älä huoli, kyllä sillä minimilläkin pärjää. Itse pärjään nyt opintotuella, josta käteen jää 260e/kk, sen rinnalla tuo minimiraha 533e (miinus verot tietysti)on ihan ruhtinaallinen... Tiukkaa on, mutta onneksi menotkin on pienet kun voin asua opiskelijakämpässä jne. Mies on onneksi ihan kunnon töissä, en mä tähän muuten olisi lähtenyt.
Mun mielestä kanssa kannattaa ottaa ainakin alkuun ihan kunnon loma, ja sitten ehkä jotain opiskeluja lisäksi. Vauvavuosi on niin lyhyt, että ei sitä kannata tuhlata töissä ja muun ajan loppupuhkiväsyneenä :(.

Sympatiat huonoja uutisia saaneille :(. Kamalaa.

Pahoittelen, että en nyt jaksa enempää kommentoida. Pahan olon lisäksi miehen kanssa riitaa.
 

Yhteistyössä