Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Stiinuliini mä oon ainakin jo ihteni valmistanu siihen ettei huomenna sykettä näy, sillon on 5+3! Onneks sait uuden ajan ja toivotaan et kaikki on parhain päin :)

Kaksosraskauksista tuliki mieleen, onko muilla suvussa paljon kaksosia taikka kolmosia? Mun puolella on kolmoset ja miehen puolella 2-3 kaksoset, oishan se aika järkytys jos tuliski kaksoset :D

Huh, se verinen vuoto taas säikäytti, nyt ei oo tullu onneks!
 
Esikoinen on 2,5-vuotias touhuterminaattori, eli vilskettä riittäis jos pienet pysyvät matkassa...hei sit se sano et mulla on vähän nestettä vapaassa vatsaontelossa, mut on kuulemma normaalia...Mitä ihmettä se tarkoittaa?! Turvonnut maha on ainaki..:S
 
Liityn varovasti mukaan,6+1 olisi menossa jos la 5.6 pitää paikkansa. Olen 28-vuotias ja Tyksiin menisin hakemaan neljättä.Ensimmäinen neuvola varattu ja yhtä paljon jännittä se jo kuin se ihka ensimmäinenkin.:D Meillä löytyy 7-vuotias tyttö ja 5- ja 1-vuotiaat pojat pitämässä päiväni suht aktiivisina.
 
Stiinuliini, onnea kahdesta pienestä! Toivottavasti molemmat pysyy loppuun asti mukana! :heart:

Mulla huomenna se ultra, jännittää ja pelottaa. Mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin....
Ainakin tuolla Ava Klinikalla suostuvat tekemään kuulemma rv 6+5 alkaen, että varmasti sykekkin jo löytyisi :)

Nyt tietää meidän lisäksi kolme läheistä raskaudesta. Äitini sai tietää äsken, yhdeltä jolle olin kertonut. Laski kyllä luottamuspisteet tähän yhteen ihmiseen aika reilusti...
 
Todella ärsyttävää että joku toinen päättää kertomisesta teidän puolesta! Voin vain kuvitella mikä olisi ollut oman äitini reaktio jos olisi kuullut raskaudesta toisaalta...Toivottavasti äitisi otti asian kuitenki hyvin?:)
 
En oo vielä antanut palautetta, varmasti aijon sanoa asiasta!
Äiti ei sitä myöntänyt et tää kyseinen ihminen sen kerto, mut osaanpa mäkin laskea 1+1... Ja äiti vielä mainitsi tän kyseisen henkilön nimen puhelun aikana, vaikkakin ihan eri aiheen aikana, mutta silti...

Äiti nyt otti asian kuitenkin ihan ok. Vaikka oli tietysti harmissaan etten ite kertonut. Sanoinkin, et tarkotus oli ultran jälkeen kertoa. Ja sen takia olen parille ihmiselle kertonut et jos jotain sattuukin niin on edes joku kenen kanssa puhua aiheesta. Lupas nyt onneks olla kertomatta sukulaisille, haluan itse kertoa.

Ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nyt!
 
Ei hemmetti pillipöllö!! Mulla ois ainaki kiehahtanu ihan huolella jos mun "ystävä" tekis noin! Mä itseasiassa taidan olla jo nyt raivona täällä sun puolesta! (hormoonit :D)
Ja stiinuliini, onneksi kuitenkin jo noin "iso" ettei itse enään mikään vauva ;)
Onhan tossa varmasti paljon sulateltavaa, varsinkin kun yksi jo ennestään, mutta senhän takia raskaus on 9kk että siinä ehtii hyvin valmistautua tulevaan :)
 
Mä olen kertonut raskaudesta vain muutamalle ihmiselle, sellaisille, joille varmasti voisin puhua myös mahdollista keskenmenosta tms. Just sen takia en viitsi kertoa, että en 100% luota siihen, etteikö sana leviäisi. Tarkoitus olisi siihen np-ultraan asti olla kertomatta, saa nähdä onnistuuko. Tavallaan sitä oikein nauttii tästä omasta pikku salaisuudesta :heart:

Tänään on ollut aiempaa huonompi olo, tosin nyt iltaa kohti on parantunut. Ehkä mä nyt vähitellen alan uskomaan siihen, että toden totta olen raskaana :LOL:
 
DingeLiDong Paljon kiitoksia listan päivityksestä, tuli ihan pörrönen fiilis ku oma nimi keikku mukana :)

Pillipöllö Inhottavaa ku toiset ihmiset menee kertomaan asioista jotka ei oo niiden kerrottavia, toivottavasti tää yksi ihminen tajuaa tehneensä väärin, vaikka asiaa ei enää voikkaan korjata!

Stiinuliinille tupla onnittelut kaksosista, toivottavasti pienet pysyy matkassa ja syke näkyy seuraavassa ultrassa :)

Onneksi KyyneltenHymyn vuoto on lakannut, pienikin määrä verta tosiaan säikyttää tosi paljon ja saa ajatukset laukkaamaan sinne pahimman puolelle...

Mä pääsin tänään käymään kaverin kanssa syömässä ja sain muuta ajateltavaa hetkeksi ni jäi testitki ostamatta :D Josko sitä nyt malttais reilun viikon odotella ja varais sit yksityiselle ajan kuulustelemaan onko siellä ketään matkassa...Jorviinki pitäs varata ultra-aika, josko sen sais huomenna tehtyä.

Voi ku olis se kristallipallo josta vois kurkata kesäkuuhun ja tarkistaa et tää kaikki tulee vielä päättymään onnellisesti, meille kaikille :)
 
En mäkään kertonut tästä raskaudesta kenellekään paitsi mun äidille ja siskolle ja myös yhdelle kaverille. Ajattelin paljastaa muille vasta kun tiedän että kohdussa on kaikki hyvin.

Tänään pyysin siskoani soittamaan neuvolaan (olen kuuro en siksi voi soittaa) ja sieltä annettiin oman neuvolahoitajan s-postiosoitteen. Pistin viestiä, toivottavasti saan pian ajan. En tosin tiedä ultrataanko siellä heti samana päivänä vai myöhemmin...
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille, ja parille kaverille. Ite aattelin että kerron töissä (oon päiväkodissa) ku ollaan tiivis työyhteisö ja jos kaikki ei ookkaan kunnossa ni tiiän et työtoverit tukee ja auttaa arjessa jaksamisessa. Jotenki se tuntuu luonnolliseltaki ku ollaan yhes kuitenki se 8 tuntii päivässä ja jaetaan yleensä kaikki ilot ja surut :)
 
KyyneltenHymy kyseli noista suvussa olevista kaksosista. Minun siskot on kaksosia keskenään, äidin sisko ja veli on kaksosia keskenään ja vissiin jostain vielä kauempaakin kaksosia löytyy. Lääkäri mulle joskus sillon nuarena ja nättinä sanokin, että oon meistä sisaruksista se jolla on suurin todennäköisyys saada kaksoset. Nooh, molemmilla siskoilla on jo lapsia mutta ei kaksosia...nooh, kun saisin edes sen yhden niiin oisin aika maailman onnellinen. Tosin isäntä oli nähny sitä unta jossa meille tuli neloset :O
 
Onnea Stinuliini kaksosista! Varmasti oli kunnon ylläri! Mäkin oon ymmärtäny ettei noilla viikoilla välttämättä vielä syke näy. Meillä ei suvussa ole kaksosia, eikä tietääkseni miehenkään puolella.

Pillipöllö: Varsin reilu kaveri sulla. Tosi inhottavaa, että menee tuollai juoruilemaan. Itse oon kertony yhdelle kaverille, joka sitten kertoi miehelleen, mutta tiedän ettei tieto leviä sen huushollin ulkopuolelle. Joudun kyl varmaan kertomaan töissäkin aika alkuvaiheessa, jotta pystyn selittämään sitten noita neuvolakäyntejä ym. Ekastakin kerroin heti ekan ultran jälkeen viikolla 12+4, en pystynyt olemaan kertomatta :).

Ja uusia oli taas tullut. Tervetuloa kasvattelemaan masua. :flower:

Kyyneltenhymylle ja pillipöllölle tsemppiä ultraan! Tulkaahan kertomaan kuulumiset.
 
Heipsuli.
Nyt on kovat paikat edessä, sain varattua lääkärille ajan aamupäivästä kun ei vuoto ole loppunut ja tänä aamuna jomotti aika lailla vasempaan olkapäähän :/
Tänään taas vuotoa ollut reilummin... Olen jo varautunut henkisesti että kesken on mennyt mutta toivottavasti ei ole mikään kohdun ulkopuolinen.
Tulen ilmoittelemaan tuomion :(
 
Tsemppiä kaikille, jotka niitä tarvii :hug:! Mä edelleen kipuilen hampaani kanssa ja oon flunssassa, tuntuu, etten pysty yhtään ajatella tätä iloista asiaa. Oireita ei oikeastaan pahemmin kyllä ole :|. Huomenna on tytön 1v.-neuvola, jossa toki puhun tästäkin asiasta. Saa nähdä antavatko uuden ajan vai voidaanko asia hoitaa samalla kertaa. Ottavatko verikokeen ensimmäisessä neuvolassa? En muista...
 
Täällä on tullu taas muutamat sivut tekstiä kun en oo kerennyt kirjoittelemaan :D

Eli ONNEA kaikille mukaan päässeille ja tarrasukkia matkaan! :flower:

stinuliini: Tuplaonnea sinulle! Varmaan sataan kertaan vastaus tullutkin että syke harvoin noin ajoissa kuuluu, ja ikävää että hoitaja oli ollut niin julma. :/

Pillipöllö: Täällä samoja kokemuksia tuosta raskausuutisen levittämisestä.
Kerroin pari kolme päivää sitten hyvälle ystävälleni luottamuksella että odotan vauvaa, mutta vasta varhaisessa vaiheessa. No, seuraavana päivänä kolmelta ihmiseltä sai kuulla kyselyjä raskaudesta! Kiehuttaa ihan tosissaan, kyse on kuitenkin omasta kropasta, omasta uutisesta! argh. :mad:

Mammuzkille voimia, toivotaan parasta! :hug:

Voimia myös kaikille muille tasapuolisesti joilla vuotoilee tai on epävarmat ajat
menossa! :hug:

).( Yök olo, aamulla, päivällä, illalla! Yöpissalle tuhat kertaa, ja rinnat aristaa.
Väsyttää väsyttää.. Onneks nää on vielä suht lieviä nää oireet, jos vertaa esikon
odotukseen. Se oli 2 viikkoa pöntön luona joka aamu ja ainot mikä meni alas oli mustikkakeitto. Mulla juilii kans välillä taipeista, alavatsalta ja millon mistäkin :D

Vuotoa ei tähän mennessä onneks ole tullut, ja mies joka tähän mennessä on ollut vankkana abortin suhteen, oli aamulla tuonut sängyn viereen viinirypäleitä ja lasillisen mehua!! :heart: Oli ihana herätä ja katsoa kun toinen on ajatellut. :)

Tänään maeby tre ikea kutsuu kun nyt tampereen suunnalla ollaan XD
 
Ensimmäinen neuvola käyty. Kaikki hyvin, hemppa oli yllättävän korkee 133. Siis korkee mulle, kun yleensä 110-120...

Ultraa pitää odottaa vielä tunnin verran. Kääks, jännittää ihan tosi paljon... Ja niin toivon että tulee hyviä uutisia sieltä.

Niskaturvotus ultraan saatiin aika, se on vajaa kuuden viikon päästä, eli 22.11. Neuvolalääkäriaika on 11.11 :)


Nyt on ehkä pakko syödä... Ettei maha huuda ultrassa :)
 
mammuzkille hirmusesti jaksamisia ja tsemppejä :hug:
Toivotaan että kuulut siihen ryhmään joilla alkuraskaudessa harmitonta vuotoa!
pillipöllölläkin on jännät ajat!
Muistakaa kummatkin tulla kertomaan miten meni :heart:
Mä joudun vielä odottaa ens ke ennen kun saan selvyyden :headwall:

ninanina + pompula 6+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
pillipöllö: Mulla esikoisesta eka neuvolassa mitattu hemppa 160! Kyllä se siitä lähti jonkin verran laskemaan ja vikoilla viikoilla tais olla 130. Tosin mulla on aina ollu hieman korkeampi. Muistan, kun kerran lekuri katsoi, että olen kalpean näkönen ja laittoi verikokeisiin. Hemppa tuolloin joku 147 eli ei se kalpeus aina hempan johdu.

ninanina: loppujen lopuks tuo viikko menee nopeasti, vaikkei se siltä aina tunnukaan. Tsemppiä odotteluun.

Pinklady81: Mulla ainakin esikoisesta otettiin ekalla käynnillä verikoe, joka jouduttiin myöhemmin ottamaan uudelleen postin kadotettua lähetys. Meillä neuvola on yksittäinen rakennus keskellä ei mitään, josta joudutaan lähettää nuo labrat muualle.

Nippinappi: Joskohan sun mies alkais hiljalleen muuttamaan mieltään :whistle: Ihana ele. :heart:

Jollain on tylsää töissä ja kerkee roikkumaan täällä sekä surffailemaan raskautta käsittelevillä sivuilla. Kaikkea on tullut luettua, mutta tällä kertaa en panikoi samaan tapaan kuin esikon kohdalla. Uskon, että kaikki on ok, vaikka oireita ei pahemmin ole. Tosin kerkesin jo pelkäämään ku, kun alkuviikosta oli kunnon hartiajumi ja hartiaa vihlo, juili ja jomotteli. Mutta kun vuotoja ja kipuja ei ole ja lopulta tuo juiliminenkin loppui niin eiköhän kaikki ole hyvin. Kaikkea se ihmismieli pystyy ajatuksissaan kehittelemään...
 
Moikka kaikki!

Täällä ois yksi joka plussasi kun menkat oli yli viikon myöhässä... LA näyttäis lskureiden mukaan olevan 9.6.2012. Raskaustestin tein sen takia noinkin myöhään kun ajattelin kroppani olevan sekaisin keskenmenosta joka tuli syyskuun alussa rv 5+0 eli ihan alkualkuraskaudesta. Silloin ehdin itse "nauttia" plussasta 4 päivää kunnes palattiin maan pinnalle. Nyt siis erittäin varovainen fiilis, kun tuntuu uskomattomalta että heti km jälkeen ollaan taas raskaana...

Meillä on mieheni kanssa tyttö 07/10, joka oli pitkän yrityksen tulos. Eka yritettiin lasta 2 vuotta jonka jälkeen päästiin hoitoihin ja koko projektin lopputulos, ICSI-hoidolla on nyt tällä hetkellä iloinen pikku rakkauspakkaus.

Tää raskaus tuntuu niin ihmeeltä, kun ekaa yritettiin kauan ja lopuksi hoidoilla onnistuttiin miehen heikon siittiömäärän takia. Tässä on nyt tultu luomusti raskaaksi kaksi kertaa peräkkäin. Tätä pikkukakkosta ollaan yritetty tosissaan heinäkuusta ja sen takia mä en oikeen meinaa tätä sisäistää et voinko näinkin nopiaa tärpätä ja silti se pelko persees et jos tääkin menee taas kesken... Mut fiilis on eri kuin viimeksi kun kesken mentiin.

Oloja on sen verran että niitä vihlaisuja/puukoniskuita tuntuvia tulee välillä vasemmalle mut enemmän oikealle munasarjan kohdalle ja iltasin järkky väsy, en meinaa enää nähdä iltakymmentä millään :D Nämä samat oli esikoista odottaessani. Niin ja pieni turvotus...

Ollaan varattu varhaisultra yksityiseltä, joka on rv 7+4 (esikoisesta oli samaan aikaan, joka kuului silloin meidän lapsettomuushoitoihin) eli kahden viikon päästä. Neuvolaan soittelin juuri, kun tein vielä eilen uuden testin :LOL: Eka neuvola menee siis marraskuun 7. päivään eli silloin on 9+2, jos kaikki menee vaan putkeen ja miksi ei menis :)


Fiia rv 5+5
 
No niin, nyt oon päässyt kotiin lääkäristä. Ei ainakaan vielä ole keskenmeno käynnistynyt. Kohdun suu kiinni ja muutenkin kuulemma "siistin" näköinen. Eipä osannu sanoa mistä vuodot johtuu koska siellä ei ole ultralaitetta. Ottivat verikokeita ja pissanäytteet ja tutkii niistä nyt kaikki mahdolliset :)
Mutta vielä ei voi julia...voi enteillä keskenmenoa ja siks sanokin että mahdollisimman paljon nyt vaan lepoa :) nyt siis päiviä viettämään sohvalle peiton alle ;)
 

Yhteistyössä