Neuvola takana. Tulin jotenkin vähän alakuloiseksi
En päässyt omalle terkkarille, enkä pääse ensi viikollakaan. No, tämäkin oli ihan mukava kyllä, ei siinä mitään, mutta tietynlainen jatkuvuus kärsii. Lisäksi sain kuulla, että mun terkkari jää lomalle heti kesäkuun alussa, joten näen sitä enää vain kerran muutenkin.
Vauva on
raivotarjonnassa, ehkä vähän vähemmän viistottain nyt kuin aikaisemmin, selvästi kuulemma pää menossa alaspäin mutta ei vain laskeudu syystä tai toisesta! Ja edelliset laskeutuivat rv32! Joten tilanne on mulle vähän outo. Eikä ainakaan synnytystä varmaan edistä, että vauva keikkuu korkeuksissa.
Rv on nyt 36+4 ja sf oli 35. En edellisissä odotuksissa ollut missään vaiheessa näillä lukemilla. Toki vaikuttaa sekin, ettei vauva ole laskeutunut. Sf oli aivan yläkäyrällä, mutta
EN saanut lähetettä äitipolille. Kuulemma voin ensi viikon lääkärineuvolassa kysyä lääkäriltä, onko aihetta. Ja kun tietää, miten kiireinen se lääkärikin on
Yritin puhua, että esikoinen oli kolmikiloinen ja kasvoi alakäyrällä, kuopus kasvoi keskikäyrällä ja oli yli 4kg ja tämä huitelee omilla käyrillään/yläkäyrällä. Ei auttanut. Eikä sekään, että käsin tunnusteltaessa vauva kuulemma vaikuttaa isohkolta, eli laskettuna aikana yli 4kg. Painoarviotkin ovat arvioita, tiedän, mutta jotenkin lohduttaisi, että tilanne kuitenkin tsekattaisiin ultralla! Aika moni on kuitenkin päässyt kokoarvioon tässä tilanteessa, mutta täällä näyttää olevan tiukassa
Ja ruokavaliostani huolimatta
painoa oli tullut jonkin verran, toki vähemmän kuin aikaisemmin (nyt jotain 380g/vko), mutta toisaalta neuvola-aikakin oli nyt heti aamulla, mikä mulla vaikuttaa painoon tosi paljon. Iltapäiväajalla ois varmaan mitattu samat 500g/vko lukemat
Vauvan koon takia jatkan kuitenkin varmuuden vuoksi tällä karkittomalla linjalla. Tuntuu vain, että iso siitä tulee, teki mitä teki. Välillä mietin, että jos ovat np:ssä erehtyneet, ja laskettua aikaa olisikin pitänyt siirtää vielä enemmän! Sitä siirrettiin 6pv mutta rakenneultrassa ja sitä ennen punktiota edeltävässä ultrassa sikiö oli vähän jopa isompi kuin uuden rv:n kokoinen. Jos tää onkin saanut alkunsa jo edellisessä kierrossa
No, ehkä sen oisivat kuitenkin huomanneet...
Mutta tällainen aamu tänään. Pitää nyt jotenkin koittaa tästä piristyä!
Niin joo,
Pikkumyy87 (täällä palstalla onkin kaksi pikkumyytä!): meillä esikoinen viihtyi sitterissä pieniä aikoja kerrallaan. Myöhemmin syötettiin sitterissä, kun vauveli oppi istumisen taidon kunnolla vasta 9kk iässä! Kuopus tykkäsi olla enemmän sitterissä ja katsella esikoisen puuhailuja. Kyllä musta kaikki välineet, jotka vähänkin helpottavat vauva-arkea, ovat hyviä. Itse kyllä ostaisin sitterin. Nyt meillä on onneksi vanha tallessa vielä, oli välillä kaverilla lainassa mutta nyt oottelee tuolla varastossa. Ja ei ollut Baby Björnin sitteri, vaan jokin halvempi, mutta ihan ok.