mörri85: mulla tuollainen veriviirulima on kyllä ennakoinut synnytystä! Kaikillahan niin ei välttämättä mene, mutta itse en bongannut "kunnon" limatulppaa mutta just tuollaista limaa, missä on veriviiruja. Esikoiselta meni vedet jo seuraavana päivänä! Kuopuskin taisi syntyä muutaman päivän sisällä. Jännää! Mulla on nyt toisinaan, ja huomaan, että nimenomaan yleensä vähän kipeempien supparisarjojen jälkeen, limaista vuotoa, mutta veriviiruja ei oo ollut. Ja lisääntyyhän tuo valkovuoto vissiin muutenkin tässä loppuvaiheessa. Limatulppaan nuo veriviirut kuitenkin viittaavat!
Rintintin: mä oon iloinnut, kun välillä oon tuntenut noita ikäviä vihlontoja kohdunsuulla. Vauva on ilmeisesti välillä ollut mulla oikeinpäin eikä vinottain. Kuopusta oottaessa muistan, että noita vihlontoja oli etenkin iltaisin, ja tekivät tosi kipeääkin sit loppuvaiheessa, kun vauva oli jo iso ja pystyi kuitenkin liikuttamaan vielä päätään, vaikka oli tosi alhaalla. Sinänsä en noita tuntemuksia tosiaan ikävöi, mutta haluaisin kovasti, että tää muksu tajuaisi kääntyä oikeinpäin ja vaikka vähän laskeutuakin!
Enisa84: aika jännä, että jo rv37 (siis ennen 37+0?) lääkäri on vauhdittanut synnytyksen alkua? Oon kyllä muiltakin kuullut, että nuo ronskimmat sisätutkimukset ovat saattaneet käynnistääkin synnytyksen. Kaverillani oli kans niin, 36+6 taisi olla nlalääkäri, joka vähän "pyöräytteli" myös, ja 37+0 syntyi vauva. No, mun neuvolalääkärin en jotenkaan usko tuollaista tekevän... vaikka lääkäri onkin mulla 37+4.
Mä oon vissiin poikkeus väsyasioissa. Olen ollut koko raskauden ajan jollain asteella väsynyt, mutta nyt viime viikon aikana energia on lisääntynyt huimasti. Sama juttu edellisissä odotuksissa. Vaikka alkaakin olla aika kömpelö olo muuten, niin ei nukuta samalla tavalla koko aikaa. Ihmeellistä mutta myös ihanaa, sillä on tätä väsyä riittänytkin.
Ja tervetuloa SunRise!