Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Miten teillä muuten oikee pysyy joku froteesuoja omassa sängyssä? :D ite pyörin nii paljon et se on ihan turhaa laittaa oikee mitää sinne alle... :D

Ihanaa huomenna neuvolalääkäri, saa vihdoinki pikkusesta jonkun painoarvion ja tietää paljoko olis kohdunsuuta jäljellä yms. Huomenna myös 1kk laskettuun aikaan, jännittävää!!

Hyvää äitienpäivää jo vauvautuneille ja tulevillekin äipille! :flower:

-Tea ja Pikku prinsessa 35+3
 
Hyvää äitienpäivää kanssaodottajat :)

Onko kellään muulla ongelmaa mihin laittaa esikoinen synnytyksen koittaessa?
En ole vielä uskaltanut esikoisen isältä joka on siis ex-mies asiaa kysyä, arvaan vaikeaa olevan. Muitakaan vaihtoehtoja ei ainakaan ilta tai yöaikaan ole.
Olen myös miettinyt jos vesi sattuu menemään kotona pitäisikö sänkyä suojata jotenkin, luulisin kuitenkin että olisin jo sairaalassa siinä vaiheessa, ajomatkakin on reilu puoli tuntia.
teris 33+4
 
Poks 34

Huomenna kontrolliultraan ja kyllä jännittää ja odotuttaa ja jännittää. En tiedä mitä haluaisin kuulla gynekologin sanovan istukan paikasta.. Ajatus pian minin saamisesta kotiin houkuttaa enemmän kuin odottaa tappiin asti eli 8vkoa jos huonosti käy. . Mies jo ihan kärsimätön.

Äitienpäivää tuli vietettyä yhteisruokailun merkeissä isännän perheen kera. Mini mylläsi koko ajan kun 10 aikuista puhuu päällekkäin ja pienoinen tytöntyllerö vielä joikasi omiaan. Mini reagoi aina suvun ääniin ja alkaa kovin vauhdikkaaksi pötköläksi ja mä saan nauttia iskuista ja jalkojen venkoamisest. Potkuja ei enää tule vaan tuntuvat enemmän rauhallisilta jalan ojennuksilta ja haarojen levittelyltä.

En ole suojannu ku pinnasängyn ja varmasti heitän vaunuihin jonkun muoviliuskan ja pyyhkeen päälle kun kestovaippoja kaapit on pulollaan joten vesivahingot odotettavia.

Vauvan pukemisesta ja peitoista kun on ollu puhetta niin anoppi kyllä antoi hyvin maalaisjärkisen vastauksen. Pikkaiset makoilee meidän hautomoissa tollasessa +37 asteessa joten maailma on todella kylmä kesällä jos ei tule tollasta hellekesää kuin oli. Se jotenki realisoi tosiaan vauvan lämmön tarpeen paremmin. On muuten tavallisen lämpöinen olo itellä nykyään.. :) shortsit ja t-paita päällä kotona eikä missään nimessä sukkia ja mies täys pukeissa.

Mies heränny mun alakäyrä mahaan kun näki yhden naisen joka kk mua perässä ja huomattavasti kookkaamman mahan kanssa. Rauhoittelin vain ettei mahan koko korreloi vauvan kokoa ja viime mittauksissa minin painoarvio oli enemmän kuin piti ja reisiluun mitta samoiten. Kehoitti mua syömään enemmän enkä kyllä suostunu tähänkään :D mini imee sen ravinnon musta minkä tarvitsee söin enemmän tai en. kovin huolissaan oli ja tivasi pitkään, että minillä kaikki varmasti niinkuin pitää ja alkoi toivomaan, että turpoan vielä Superpaljon. Illalla tunnusteli ja mittaili miniä koko indiana jonesin ajan ikäänkuin saadakseen tuntuman minin koosta jota tulee sitten kuulemma vertaamaan joka vkoloppuelokuvan ajan niin kauan kunnes syntyy :D

Mukavaa viikon alkua!
 
Viimeksi muokattu:
36+0!
Tuosta oman sängyn suojaamisesta vesien menon takia: Mä istuin aikanaan olkkarissa, kun tunsin napsahduksen ja että pian tulee jotain ja ehdin nousta ylös ja kävellä muutaman metrin vessaan, lapsivedet tulvivat vessan lattialle sitten. Ehkä sitä yölläkin heräisi tuollaiseen omituiseen tuntemukseen ja ehtisi nousta ylös? Tai sitten ei, mulla ainakin tuo nouseminen on kyllä aika hidasta :D

Mulla on tällä viikolla neuvolaterkkari, mutta vasta perjantaina. Siitä saan vielä viikon ootella neuvolalääkäriaikaa. Täällä neuvolalääkärit ovat ihan tavallisia yleislääkäreitä, joten en kyllä edes oikein odota painoarviota tms. lääkäriltä, vaan ennemmin luotan terkkarin mielipiteeseen tässä asiassa. Hän kuitenkin käsittelee vauvamasuja joka päivä. Mulla edellisissä odotuksissa nimenomaan neuvolaterkkarin käsin tehty painoarvio vauvasta on kuitenkin ollut suht lähellä totuutta. Nyt on kyllä eri terkkari, mutta osaavalta tässä asiassa hänkin vaikuttaa. Kiva ois kyllä päästä äitipolillekin, jos vauva oikeasti isolta vaikuttaa. Siellä lääkäritkin ovat kuitenkin alan lääkäreitä.

Eilen herkuttelin äitienpäiväkakulla ja söin palan pullaakin. Tänään pitäisi palata taas herkuttomaan linjaan. Toisaalta mietin, miten paljon oikeasti tällä syömisellään pystyy vaikuttamaan, vai pystyykö lopulta paljoakaan. Oman painon kerrytykseen ehkä. Esikoisesta ja kuopuksesta lähtöpaino oli sama, 55kg, ja painoa tuli samanverran, 15kg. Silti kuopus oli liki kilon esikoista painavampi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Hei kaikki!

Yritän näin viime metreillä vielä päästä fiiliksiin ja mukaan, vaikka en ole aikaisemmin ehtinyt tälle palstalle näyttäytymään.

Voin ensinnäkin kertoa, että laskettua aikaa muutettiin jostain syystä yhdellä päivällä, eli se on nykyään 14.6. ja meille ollaan lupailtu tyttöä.
Tänään on siis tasan kuukausi laskettuun aikaan, enkä ole valmistautunut vielä yhtään...

Vuosi on ollut rankka. Pahoinvointi kesti taas puoleen väliin asti kuten esikoisenkin kohdalla, mutta tällä kertaa se jäi silti kummittelemaan senkin jälkeen. Eli aamuisin on vähän hutera olo ja viimeksi viime viikolla oksensin aamupalan ylös. Hemoglobiini oli viimeksi 99, joten väsymyskin on ollut hyvin läsnä. Lisäksi olen opiskelut tämän vuoden loppusuoralla ja lopputyö vei paljon aikaa ja voimia. Sillä aikaa isä hoiti nyt 2-vuotiasta poikaamme kotona ja oli väsynyt hänkin, kun tulin uupuneena kotiin. Nyt toivon vain, että elämä helpottuisi, mutta ei se taida pitkäksi aikaa helpottua :D

Yritän kuitenkin käydä täällä useammin lukemassa ja kirjoittamassa ja toivottavasti ehdin vähän tutustua täällä kirjoitteleviin naisiin ennen h-hetkeä :)
 
teris, meillä mietinnässä että miten esikoisen hoito järjestetään, jos tulee nopea lähtö, kun sukulaisia ei asu mailla halmeilla. Kaverit ovat kyllä luvanneet avittaa nopeassakin tilanteessa, mutta heillä itselläänkin on pieniä lapsia ja tuntuis kiusalliselta lykätä esikoinen sinne "vaivoiksi". Toinen juttu on se, kun miehellä ei ole ajokorttia, että miten esim. keskellä yötä saa esikoisen johonkin hoitoon toiselle puolelle kaupunkia (jos minä en pysty ajamaan), mutta eiköhän siihenkin keinot löydy, huristellaan sitten ympyrää taksilla. Olisko sulla teris kavereita tai vaikka naapureita, jotka voisi lupautua hoitajiksi tarvittaessa? Tai sit ex-mies kuitenkin?

Meillä jos esim. synnytystä aletaan käynnistämään tai mahdollista sektioaikaa tiedetään etukäteen, niin sitten mun vanhemmat tulee esikoista hoitamaan 400 km päästä (ovat eläkkeellä). En vain haluaisi nalkitaa vanhempiakaan tänne/velvoittaa olemaan valmiustilasa kovin moneksi viikoksi, jos synnytyksen alkamisesta ei ole mitään hajua. Reilun viikon päästä on taas äitipoli, siellä toivottavasti saadaan jotain arviota pitääkö esim. käynnistystä harkita (kun viimeksi oli jo vauvan vatsa/pää -suhde alkanut kasvaa).

Sun Riselle ja myös miehelle jaksamisia odotusajan loppuun!

Malendralla ja muilla täysaikaisilla alkaakin olla jo jännät paikat :)

Maikki rv 34+6
 
Tervetuloa Sun Rise! :flower:

Hemutus: Voisko kyse olla lasiaisen samentumasta, jok on ihan normaali-ilmiö.

Froteesuoja meillä on pinnasängyssä sekä esikoisen sängyssä. Omaan sänkyyn en ole sitä ajatellut edes vesienmenon takia, koska samat kokemukset takana kuin Aannalla. Tunsin, että jotain on tulossa ja ehdin kipittää vessaan ennen hanojen aukeamista. Kaveri taas oli kerinnyt nousemaan sängystä ylös ja oli suojannut lattian pyyhkeillä.

Tea: Meillä oli jossain vaiheessa tuo esikoisen sängyssä oleva froteesuoja meidän sängyssä. Laitoin sen lakanan alle ja pysyi siellä jotenkuten paikallaan.

Laitellaas nuo tän päiväset neuvolakuulumiset myös tänne.
edelliset rv 36+2
pissa puhdas (puhdas)
paino +758g/vko (+485)
turvotus + (+)
rr 128/99 (127/99), kotona 124/81
tarjonta rt (rt)
syke +140 (140)
liikkeet ++ (++)
sf 27 (30) esikoisesta rv 38+2 sf mitta ollut 37 cm :DD

Vatsa laskeutunut, terkka antoi luvan lähteä synnyttämään, jos siltä tuntuu. Viikon päästä seuraava neuvola, jolloin myös samalla esikoisen 3-vuotis neuvola. Saas nähdä millä kokoonpanolla sinne mennään vai mennäänkö ollenkaan.

Tässä vielä tää mun huima masu tältä päivältä:


Pakko vielä vertailun vuoksi laittaa tuo esikoisen aikainen jätti maha. Kuvassa viikkoa rv 38+0. Nyt voitte kyllä varmaan uskoa, että olo on kuin ei olisi lainkaan raskaana.


Mupelo ja sintti rv 38+0 P-O-K-S! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
neukkulääkäril käyty ja eipä sitä sen viisaampi ole ku viimeeks....ei siis kovin hyvin osannu tehdä mitään..aikamoinen pettymys koko käynti.
painoarviota ei tehny ollenkaan.tuntu et sisätutkimuskin oli jotenki sinnepäin tehty...
puhu huonoa suomea enkä oikeen meinannu ottaa selvää puheesta eikä sekää mua oikeen tuntunut ymmärtävän.. no onneks o synnärille pe meno ja siellä katotaa painoarvio ja yritetään kääntää kaveri.. sf mitta huiteli ny yläkäyrän yläpuolel jotenki en luota tuohon mittaukseen yhtään :D kohdunkaulaa ois 1cm jäljel paikat pehmeet ja ulkoolta jonku verran auki??! :D et semmosta...lentsu vaivaa kuhan en nyt tule vaan niin kipeeks et jää pe käynti väliin...huoh.

Taistis ja pikkuneiti 36+1 :heart:
 
35+4 ja viimesellä neuvolalääkärillä käyty :) Kohdunsuu oli tippunu 3cm -> 2cm ja kiinteestä pehmeeksi. Pitäis kuulemma lepäillä sit nytte että vauva pääsis 36+0 tienoille, mitä mä uskon et hyvin päästää sinne ja yliki. :D Painoarvioks sain 2,59kg, en tiiä onko "hyvä" vai "huono" :eek: jajaja hmm paineet ok, pissa ok, painoo oli muutama sata gramma noussu taas. Hyvin alhaalla se oli jo ja pääki tuntu sieltä alakautta. Ei tainnu tykätä ku sillä ihme anturilla lykkäs. :D Tarjonta oli edelleen RT. Turvotukseen oon saanu nyt "runsas" merkinnän koko ajan ja en ihmettele ku on ihan mammutti olo.

Jee enään 1kk laskettuun aikaan! :>
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Heipparallaa taas!

Kiitos tsempityksistä höpsöttäjä, kiva kun kirjoittelet täällä taas!! sullakin alkaa olemaan jännät paikat, niinkun monella muullakin täällä.
Onnea vielä loppurutistukseen!! :heart:

Täällä supistukset tyssänneet, taisi tuo pikku breikki tayssissa tehdä mulle terää :)
Nyt alkaa tuntumaan että vauveli saattaakin viihtyä masussa vielä tovin, tosin tilanteethan voivat muuttua silmänräpäyksessä.
Eilenkin ulkoilun jälkeen, saldo ei ainuttakaan supistusta!!

Keskiviikkona viimeinen Tays-aika.... no siellä sitten selviää, mullahan vauva on laskeutunut jo tosi alas!!! viimeksi lääkäri sanoi kun poikaa odottelin rv 37, että vauva on jo niin alhaalla ja valmis syntymään, että hän pyöräyttelee hieman sikiökalvoja, että saa supistukset yltymään. Jäi kuitenkin vähän arvoitukseksi, miksei saisi olla ja miksi niitä kalvoja silloin ärsytettiin, en hoksannut kysyä, mutta siitä alkoi sitten kivuliaat supistukset mitkä pysyivät säännöllisinä.. ja synnytys siis käynnistyi.. luulen että jos ei lääkäri olisi noita kalvoja räplännyt olisi voinut poika pysyä hyvinkin masussa pidempään, mutta varmaksi en osaa mennä sanomaan.

Onnea kaikille vielä loppu rutistukseen ja kiva nähdä kuka ensimmäisenä meistä pyöräyttää vauvan maailmaan!!

Yritän käydä nyt useammin kirjoittelemassa tänne omia tuntemuksia ja lukemassa myös teidän muiden.. ja kommentoimassa!!! tämä alkaa olemaan jo sen verran jännää aikaa meille monille.

t. Enisa ja pikkuinen 35+5
 
Voi että alkaa monella olemaan jännät paikat! :D Mulla on huomenna kontrolli äippäpolilla, joten jännään kovasti mitä sanovat.. Jos tää luonnollisesti saa syntyä, niin en millään osaa kuvitella että synntys käynnistyis ennen kesäkuuta. Vaikka olihan mulla tosin joku kuukausi sitten tunne että tulee syntymään ennen laskettua aikaa. No, se olo on kyllä hävinny.

Mulla on tullu tosi voimakasta väsymystä, millään ei jaksaisi muuta tehdä kun makoilla sohvalla. Tulee kyllä tosi huono omatunto siitä. Pitää varmaan raahata itsensä vaikka kauppaan, josko sillä lähtis edes vähän käyntiin.

Muumimamma_ 37+2
 
Rintintin
Taistis, meillähän sama la ja sain myös äitipoli ajan perjantaille. :) Tosin ei aavistustakaan mitä tehdään, kaiketi tarkistetaan miten päin pikkuinen on. :)

Eilen alkoi ihan uusia tuntemuksia; kun istuu esim. autossa niin vihloo vähän kivuliaasti ja tuntuu että masukki tökkii jotenkin virtsarakkoon. Aika epämiellyttävää. Ja illalla tuli muutama kipeä supistus, ensimmäisen kerran sattui selkäänkin! Vissiin ihan normaalia...?

Rintintin & masukki 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
teris meillä on sama kysymys. Anoppi on ottanut kesälomaa, joka alkaa reilun viikon ennen laskettua aikaa, joten hän on tulossa odottamaan jossakin vaiheessa. Onneksi hän asuu ainakin alussa miehen siskon luona lähikunnassa, josta ajaa meille 30-40 minuuttia. Muuten ei oikein ole ketään täältä läheltä, kun kaikki sukulaiset asuu tosiaan kauempana. Mulla on se tilanne, että pitäisi lähteä heti sairaalaan, kun alkaa säännölliset supistukset, koska esikoinen syntyi kolmen tunnin kuluttua sairaalaan saapumisesta. Jännittää miten käy, jos alkaakin synnytys aikaisemmin, mutta pahimmassa tapauksessa joudun vain synnyttämään ilman miestä. Olen henkisesti siihenkin varautunut.

35+4
 
heipparallaa kanssasisaret!

itelläki jääny tämä kirjoittelu, ei vaa oo jaksanu vaikka mieli ois tehny :ashamed: on vaan jotenki NIIIIIN vetämätön olo alkanu tulemaan että huhheijaa. menee arki siinä ku saapi ruokittua miehen ja kaks lasta nii siinäpä on tehty päivän työt :)

Ilmeisesti muillakin ruvennu tulemaan väsymystä peliin? onneks en oo ainut, minä oon ajatellu että oonko ainut laiskimus mut en onneks ookaan |O

Täällä muuten eilen illalla tuntu siltä että lähtö tuloo, mut eipä tullukaan, vartin välein supisteli tosissaan kipeesti, selän kautta kierrätteli kolmisen tuntia mut sit ne iltaa myöten lopahti ja pääsin nukkuun. Mutta tänään päivällä vessassa käydessä tuli hiukka limaa ja siinäpä oli seassa muutama hailakka veriviiru, että jokoha se rupee limatulppaa työntämään?? muutama hassu supistus, tosi laimeena, sen jälkeen tullu, ei muuta :headwall: alkasin jo olla niin valmis fyysisesti synnyttämään ku olla voi mut sit se henkinen puoli onkin eri juttu :O jotenki vaan meinaa jännittää vaikka kolmas on tulossa, tai ehkä siinä se onki, ku tietää mitä tuleman pitää..

Joko teillä muilla on ollu mitään "limoja" havaittavissa?

vaan pitää istua ruuan ääreen..joka ei muuten maistus ei sitten yhtään, yök, pari päivää ollu nii ruokahaluttomuutta että yhhyh.. : /

mörri, 37+0
 
Meillä myös ongelma minne laittaa esikoinen kun tulee sairaalaan lähtö.
Laskettu aika sattuu juuri sille viikolle kun esikoinen on minun vuoroviikolla. Joten oikeastaan toivon syntyvän joko ensiviikolla tai sitten kesäkuun ekalla täydelläviikolla. mutta saapa nähä. Mun tuurilla iha varmaan tulee silloin kun esikoinen on mun viikolla ja ei keltää oo kysytty vielä, kuka tulisi siksi aikaa ammaamaan tai kenelle voidaan viedä. Kuitenkin jos sattuu viikolla syntymään niin kaikki tutut on töissä :/ joten ei oikee viitti toisilta työpäivän palkkaakaan viiä... Pulma on joo... Sisaruksia ei oo itellä ja miehen puolelta nekin on paljon nuorempia, koulussa tai sitte hekin omissa työ hommissa.

Sitte ongelmana on vielä se että kun esikoinen on erityislapsi niin ei ihan kenelle tahansa voi edes viedä kun vaatii kokoaikaista vahtimista hereilläoloaikana.

Itellä välillä semmoinen olo mahassa että maha ratkeaa XD öisin aika huonosti saa nukuttua. Kunnon asentoia ei meinaa löytää. Huomenna nla.
 
mörri85: mulla tuollainen veriviirulima on kyllä ennakoinut synnytystä! Kaikillahan niin ei välttämättä mene, mutta itse en bongannut "kunnon" limatulppaa mutta just tuollaista limaa, missä on veriviiruja. Esikoiselta meni vedet jo seuraavana päivänä! Kuopuskin taisi syntyä muutaman päivän sisällä. Jännää! Mulla on nyt toisinaan, ja huomaan, että nimenomaan yleensä vähän kipeempien supparisarjojen jälkeen, limaista vuotoa, mutta veriviiruja ei oo ollut. Ja lisääntyyhän tuo valkovuoto vissiin muutenkin tässä loppuvaiheessa. Limatulppaan nuo veriviirut kuitenkin viittaavat!

Rintintin: mä oon iloinnut, kun välillä oon tuntenut noita ikäviä vihlontoja kohdunsuulla. Vauva on ilmeisesti välillä ollut mulla oikeinpäin eikä vinottain. Kuopusta oottaessa muistan, että noita vihlontoja oli etenkin iltaisin, ja tekivät tosi kipeääkin sit loppuvaiheessa, kun vauva oli jo iso ja pystyi kuitenkin liikuttamaan vielä päätään, vaikka oli tosi alhaalla. Sinänsä en noita tuntemuksia tosiaan ikävöi, mutta haluaisin kovasti, että tää muksu tajuaisi kääntyä oikeinpäin ja vaikka vähän laskeutuakin!

Enisa84: aika jännä, että jo rv37 (siis ennen 37+0?) lääkäri on vauhdittanut synnytyksen alkua? Oon kyllä muiltakin kuullut, että nuo ronskimmat sisätutkimukset ovat saattaneet käynnistääkin synnytyksen. Kaverillani oli kans niin, 36+6 taisi olla nlalääkäri, joka vähän "pyöräytteli" myös, ja 37+0 syntyi vauva. No, mun neuvolalääkärin en jotenkaan usko tuollaista tekevän... vaikka lääkäri onkin mulla 37+4.

Mä oon vissiin poikkeus väsyasioissa. Olen ollut koko raskauden ajan jollain asteella väsynyt, mutta nyt viime viikon aikana energia on lisääntynyt huimasti. Sama juttu edellisissä odotuksissa. Vaikka alkaakin olla aika kömpelö olo muuten, niin ei nukuta samalla tavalla koko aikaa. Ihmeellistä mutta myös ihanaa, sillä on tätä väsyä riittänytkin.

Ja tervetuloa SunRise!
 
(.) Nopeeta päivitystä.. Eli tänään oli taas kontrolliultra ja kasvua oli 10päivässä tullut vain 60g. Eli periaatteessa ei yhtään, pa oli nyt 1460g. Perjantaina meen sairaalaan käyrille ja jos käyrät on ok sillon, pääsen vielä kotiin. Maanantaiksi varattiin taas uusi kontrolli. En vaan ymmärrä mitä järkeä toista on mahassa pitää jos kasvu on liki pysähtynyt? Ihmettä tässä varmaan odotellaan painon suhteen..:/
 
Mulla myös esikoinen on erityislapsi joten ei arvaa kovin vieraaseen paikkaan laittaa, en haluaisi edes miehen äidille koska ollaan oltu tosi vähän tekemisissä. Valitettavasti niin läheisiä kavereitakaan ei ole että voisi apua pyytää. Aion kyllä äitipolin ajan jälkeen joka on keskiviikkona kysyä exältä mitä mieltä on. Mies haluaisi ehdottomasti mukaan ja ymmärtäähän sen kun on hänelle ensimmäinen ja varmaan viimeinenkin kokemus.
Jalat on nyt turpoilleet joka päivä ja ikäviä kipuja tulee lyhyestäkin kävelystä, jotenkin toivoo ettei kesäkuun loppuun tarvitsisi odottaa :)

teris 33+5
 
Moi naiset pitkästä aikaa.. Meinaa olla vähä iso Väsy tällä mammalla nii on aikalailla kirjottelu jäänu. Mutta sitä on vissii liikkeellä.. ;)

Poikkkalle Lähettelen kyllä Isosti voimia.. :) ..jatkuvasti olla pienes (..Pienes tosiaan..aika isos) ressis siitä kuinka pikkunen voi..

Mahtaakohan Mörri olla ensimmäinen joka pikkusen saa kotia.. Jos nyt on jo limat lähteny liikkeelle! :D

(.) Mä kävin viime viikolla tk:ssa kysymäs jos ne olis mun hb:n kattonu, ja ne laittoki labraan lähetteen. Väsyn ja voimattomuuden takia sitä kävin kyselemäs.. Ja hb oli tosiaan laskenu 112, eli rautakuuri on taas päällä. VoVoi ku nopiaa nousis, tää KestoVäsy ja Voimattomuus on ihan kauheeta. Kahdeltatoista ruuan jälkeen menin päikkäreille ja kaks tuntii olinki aiva koomas.. Viideltä olin taas aiva päikkärikuntonen.. :ashamed:

Tää on varmaa tirriäänen laskenu tai jotai, ku tämän päivän on ollu vattanalunen niin kipee.. Ei tarvii viä ankkana vaappua, mutta sellanen häjy tunne kyllä on ku kävelee.. : / Mutta, se voi enteillä vaa yhtä asiaa! ;) Pikkuunen on ottanu suunnan ulospäin, pikkuhiljaa.. :D

Keskiviikkona olis neuvola. Saas nähdä mitä ne sanoo mun painosta, joka vaan nousee nousemistaan. En tei onko tää ihan normaalia.. Ihan varppina nousua on ainaki 1500g/vko. :ashamed: Pitäis ottaa itteensä oikee kunnolla niskasta kii ja jättää herkut loppuajaks pois, turhan paljo vauvaki saa energiaa kaikesta höppöösestä! :ashamed:

On tää niin hassua, lokakuus ajattelin, että juhannushan ei tuu ikänä!! :D Ja kohta jo ensimmäiset meidän porukasta alkaa jakaantua.. :)

-Myy ja Tirriäänen 34+3-
 
Viimeksi muokattu:
Heippistä!

kävin tänään taas neuvolassa noiden toksemia oireiden vuoksi.
Kaikki edelleen kunnossa.
Sydänääniä terkkarilla ja th opiskelijalla oli vaikee saada kuuluviin. NOH sitten loppupeleissä mun th
sai sydän äänet kuulumaan IHAN YLHAALTA ja epäili että poika olis kääntynyt perätilaan..
WOOT?? Paikalla oli samaan aikaan neuvolalääkäri joka katto samalla sitten kohdunsuun tilanteet. Tulos:
Kiinni ja pehmentynyt. Sit lääkäri kuunteli sydänäänet ja sai ne kuulumaan vas. ihan alhaalta. Eli terkkari oli sitä mieltä että on perätilassa ja lääkäri sitä mieltä että RT:ssä.

Oon tän illan nyt yrittänyt miettiä liikkeiden perusteella että miten päin kaveri sielä on. En erota potkua ja lyöntiä toisistaan. Tossa rintalastan alla joku kova pallo heiluu koko ajan, onko sitten pää vai perse :D

Keskiviikkona tosiaan ultra jossa selvinee tuo tarjonta mm.

Mieltäni jäi vain kaivertelemaan lääkärin viimeinen kommnetti: Varaudu siihen sitten keskiviikkona, että ottavat sut sisään. (?!?!) tarkoitti varmaankin mun näitä toksemia oireita..

Anyway. Musta vaan tuntuu hassulta että poika arvioidaan nyt käsikopelolla sellaiseksi 3kiloiseksi, niin luulisin
että tuntisin jos poika pyörähtäisi rt:sta perätilaan? VAI? :) ...mulla on vaan etuseinässä istukka, eli jos poika on perätilassa niin ulkoista kääntöä ei voida ees yrittää.. :(

Henna ja Möykky 34+1
 
Poikkkalle jaksamista, ainakin kuulostaa siltä että seurataan tarkasti, joten etteköhän hyvissä käsissä ole!

Hemutus En mä ainakaan osaa sanoa missä asennossa vauva on, olin tähän saakka sitä mieltä että potkii ihan tuohon ylävatsaan mutta kun onkin perätilassa niin aikamoinen nyrkkeilijä on, täytyy sanoa. Ja mullakin on etuseinässä istukka ja kääntöön olen menossa jos vauva vielä parin viikon päästä on perätilassa.

Toivottavasti kaikilla lastenhoitokuviot selkenevät, jottei sitäkin tarvitse stressata synnytyksen käynnistyessä. Meillä on onneksi ihanat naapurit joista voidaan toinen hälyttää meille yövahtiin jos lähtö yöllä tulee eikä mun vanhemmat ehdi heti paikalle. Vaikka nyt kyllä pelkäänkin suunniteltuun sektioon joutumista ton vauvan koon ja perätilan vuoksi, no silloin ehtii ainakin lastenhoitokuviot järjestää.

Tsempit lähtökuopissa oleville, kohta varmasti ensimmäinen kesäkuinen näkee maailman!

Tielsa 34+2
 
Hemutus, mulla on kans kylkiluiden alla sellainen pallukka, mutta koko ajan on vauva ollut pää alaspäin (ainakin reilu viikko sitten kun ultralla katsottiin), eli sen kovan pallukan on oltava peppu. Potkut tuntuu oikeassa kyljessä navan tason yläpuolella.

Mulla kuuluu kohdusta monta kertaa päivässä napsahduksia. Näitä kai on aiemminkin spekuloitu ja muistan esikoisenkin odotuksesta samanlaiset napsahdukset, mutta edelleen ihmetyttää mitä ne on.

Maikki rv 34+6
 
Poikka: Paljon voimia ja tsemppiä sinne teille!!! Mietin itsekseni, että mikähän kasvuun vaikuttaa kerta "kaikki" ok. Entä jos ne nyt vielä odottaa muutaman viikon, että keuhkot kehittyy kuntoon ennen syntymää?? En tiedä, nämä on vain näitä minun ajatuksia, toivottavasti eivät loukkaa sinua. Ja toiseks alin kuva niistä masukuvista, en muista oonko äänestänyt.

Hemutus: Sinulle kans tsemppiä. Toivotaan todellakin ettei sitä toksemiaa tule. Itse osastolla mutkan käyneenä voin sanoa että sinne ei haluta ja itse olin siellä ainakin tosi herkillä kokoajan, itketti monesti päivässä... Mutta onneks ajatus vauvan hyvinvoinnista auttaa...

Itsellä huomenna äitipolille meno. Jännittää jo valmiiksi! Tiedän, että siellä paineet on taivaissa niinkuin viimeksikin, automatka 120km ja supistelee niin maan pirusti, sen tietää jo nyt. Ja siihen jännitys päälle niin voi kuvitella lukemat. Onneks kotona olleet suht ok ja pissat puhtaat päivittäin. Menkkajomotusta ja supistelua joka päivä, nyt tällä hetkelläkin vois luulla että menkat alkaa vaikka selälleen makoilen sohvalla... NOH, huomenna viisaampana.
 

Yhteistyössä