Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Alakäyrämasu RV 33+4 täällä

Eilinen ilta olikin sitten eka todellinen häpyliitos/sukkapuikko, nahkaa kiristää kun mini liikkuu helvetti. Panadol ja kauratyyny ah mikä yhdistelmä. Ihon rasvaus paksulti aekä erikoistuentaa tyynyillä.. Mä toivottelen vielä enempi voimia ja jaksamisia teille jotka tosta tai mistä tahansa kolotouksesta olette kärsineet jo pidemmän aikaa. Vaikka kuinka ajatteli, että kuuluu asiaan ja on luonnollinen vaihe niin jooo-ooo-o, palkintoa odotelleessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Heipsan kaikille! Mupelolle kiitokset uudesta pinosta!

Lukemassa tulee käytyä päivittäin, mutta oma kirjoittelu on taas jäänyt fb:n puolelle :/

Korviketta en minäkään aio valmiiksi kaappeihin ostaa. Kahden aiemman kanssa se olisi mennyt viemäristä alas, joten nytkin saavat jäädä kauppaan. Mikäli jotain ongelmia imetyksen kanssa tulee, niin mies saa kipaista sitten hakemassa.

Vaunuihin en oo ajatellu laittaa mitään pissasuojaa. Ei oo aiemmin käyny ees mielessä :D Jospa selvittäisiin ilman *kopkop*

Täällä vointi on hyvä :) Kivuttomia supistuksia tulee useita päivittäin, sukkapuikkokipuja on ja painontunnetta alakerrassa. Ja on ne jotain aikaankin saaneet :D Käytiin edellispäivänä yksityisellä ultrassa ja sama tilanne täällä kun Höpöttäjä75:llä, eli pää tuntuu todella alhaalla, kohdunkaulaa sentti jäljellä, sormelle auki ja pehmeät paikat kuulemma on. Gyne sanoi, että vaikuttaa, ettei loppuun asti millään päästä, mutta jos edes pari viikkoa, ni päästäis täysaikaisiksi :) Tänään siis viikkoja 35+2. Edellisessä raskaudessa 36+2 paikat olivat vasta puolipehmeät, eikä mitään muuta, joten tämä kyllä yllätti, positiivisesti :D Jospa pääsis hommiin luonnollisella käynnistymisellä, eikä tarttis käynnistellä sairaalassa.

Vauva liikkuu kovasti ja painoarvioksi saatiin tällä hetkellä 2,5kg, joten LA:n tienoilla paino 3,5kg, kuten edellinenkin :)

Neuvolassa kävin äsken, siellä kaikki myös mallikkaasti ja th kehoitti nyt ottamaan rauhallisesti parin viikon ajan, jotta pieni kasvaisi masussa vielä. Mä en oikein tiedä voiko tän rennommin enää ottaa?! :D En oo mitenkään itteeni rasittanu, vauva vaan on jo niin alhaalla, että kypsyttelee paikkoja. Vähän jännäksi vetää, jotenkin kuitenkin ajattelen, että yli mennään niin ei tule pettymyksiä sikäli niin käy :D

Kaikki alkaa onneksi olla vauvaa varten valmiina, joten sinänsä ei hätää. Sairaalakassi varmaankin pitäisi vielä pakata.

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja turvotuksesta kärsiville, ei kivaa :/ Kohta nyytit on onneksi täällä :heart:

Bamse* ja Viuhti 35+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Korviketta ostin valmiiksi kaappiin pari purkkia. Esikoisen kohdalla tuli tarvetta kun oma maito ei ollut vielä tarpeeksi noussut kun kotiin päästiin. Poika sai jo sairaalassa lisämaitoa suuren kokonsa vuoksi ja kotona sitten sai korviketta muutamaan otteeseen parina ekana päivänä. Sen jälkeen kun maito nousi, niin korviketta ei sitten enää tarvittukaan. Ja mielellään ostan valmiiksi kun matkaa lähimpään kauppaan on reilu 10 km.

Vaunuihin en aio laittaa erillistä kosteussuojaa vaan patjan päälle pelkän lakanan. Esikoisenkin aikaa pärjättiin näin. Makuupussi kesällä voi olla liikaa. Kannattaa laittaa vaunukoppaan lämpömittari niin näkee todellisen lämpötilan ettei tartte ihmetellä miksi pikkuinen siellä kitisee.

Täällä vointi hyvä. Kivuttomia suppareita on tullut eiliseen asti muutama päivässä, mutta eilen illalla alko hiipimään pelko persiiseen, että nytkö se lähtö tulee. Reilun tunnin tuli hieman kivuliaita suppareita 2-3 min välein kunnes sitten välit pitenivät ja lopulta rauhoittuivat kokonaan. Supparit oli samantyyppisiä mitä esikoisen aikaa oli avautumisvaiheen alussa.

Mupelo ja sintti 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Täällä vietellään viimeistä työpäivää ja sitten alkaa äitiysloma! Outoa kyllä jäädä kotiin, olisin voinut olla vielä töissäkin, on niin mahtavat työkaverit miulla :) Mutta väsymys kun on palannut, niin voipi olla parempi vaan jäädä jo kotio huilailemaan...tai noh, esikoisen kanssa varmaan ei paljoa huilailla :)

Ke. kävin neuvolassa ja siellä kaikki oli ok. Ja vauva edelleen tädin mielestä raivotarjonnassa. Painoa 69kg. Verenpaineet hyvät edelleen. SF-mitta 31cm. Vauva melttosi ja möyri taas kun sydänääniä kuunneltiin :)
Ensi ti. meillä onkin sitten se lääkäri/ultra yksityisellä, joten sieltä lisää tietoa sitten vauvasta, ihanaa on vielä nähdä pikkuinen :heart:

Ihanaa viikonloppua ja etenkin tulevaa äitienpäivää kaikille ja voimia kipujen ja vaivojen kanssa! :)

Jkoo + Pupu 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Korviketta olen ostanut aina pari purkkia kotiin henkiseksi tueksi vaikkei kumpikaan lapsistani ole juoneet koskaan korviketta ja aion ostaa nytkin. Vaikka aionkin pyytää että jos tarvitsee synnärillä lisämaitoa antaa niin annetaan luovutettua maitoa. (meidän lapset oireilleet vielä silloin 1 veenäkin lehmänmaitoon kun sen käyttö aloitettu niin en haluaisi heti syntymän jälkeen altistaa tätäkään kun herkkyyttä tuntuu olevan)

Vaunuihin laitan myös varmaan äippäpaketista saadun muovifroteen patjan päälle, meillä ainakin on sen verran usein vaipat falskanneet.

Ja sitten täällä liittyy joukkoon yksi perätilaodottaja. Tänään oli kontrolli Kätilöopistolla suuren sf-mitan takia ja tulosena iso vauva (painoarvio tänään rv33+6 3kg), liikaa lapsivettä ja perätilassa. Jippii! No toivoa sopii että kääntyy vielä, ainakin sillä on tilaa kun tuota lapsivettäkin on runsaasti. 3 viikon päästä uusi käynti jossa seurataan noita asioita ja yritetään kääntöä jos vielä perätilassa.

Tielsa rv33+6
 
Täällä istuskellaan synnytysvo:lla taysissa.
Lähdin aamulla neuvolaan kontrolloimaan verenpainetta,
kaikki edelleen ok (verenpaine ja ei pro pissassa) jokatapauksessa
turvotukset senkun lisääntyy ja nyt muutamana päivänä ollut sellaisia
mustia pisteitä näkökentässä. Tämän vuoksi th soitti taysiin josta ohjattiin
tulemaan päivystyksenä.
Vointi hyvä.
Täällä otettu nyt tuo sydänkäyrä, pissa, verenpaine sekä ne toksemia labrat.
Nyt siis odottelen lab vastauksia sekä lääkäriä. Ilmeisesti ultraa vauvan :)

Päivittelen kuulumisia jahka itse saan lisätietoa:)

H&M 33+5
 
Hemutus: kurjaa, että tilanne ei oo helpottanut! Onneksi sullakin on jo hyvät viikot, ylihuomenna ois 34 viikkoa täynnä. Odotellaan lisätietoja!

Tielsa: vauva jo nyt 3kg, vau! Toivottavasti kääntyisi itsekseen! Hyvä, että olet päässyt seurantaan tilanteesta. Oliko sulle neuvolasta sanottu, että vauva olisi perätilassa/ raivotarjonnassa? Tai onko ehkä kääntynyt sitten viime päivinä?

Korvikkeesta: esikoista odottaessani hommasin varastoon. En muista, hankittiinko kuopusta oottaessa varastoon vai ei. Nyt ajattelin, että en hanki. Jotenkin vaan tässä odotuksessa odotusaikainen maidontulo on vähäisempää kuin aikaisemmissa. Ja viime synnytyksen jälkeen (ja myös odotusaikana, nytkin kerran odotusaikana) oikeasta rinnasta tuli verensekaista maitoa, joten päivän, pari pumppasin sitä pois ja vauva söi vain toisesta rinnasta. Sen puoleen ei tiedä, mitä ongelmia edessä saattaa olla. Kuitenkin selvisin viimeksi ilman lisämaitoa, vauva vaan asui enemmän rinnalla sitten sairaalassa. Maito nousi kunnolla muistaakseni kotiintuloiltana, oli pakko tyhjennellä rintoja lämpimässä suihkussa, kun se maidonnousu oli niin runsasta ja rinnat olivat aivan piukeat pallot, ei niistä vauva enää saanut otetta :( Mutta epäilen, että nyt käy tuon toisen rinnan kans samalla tavalla, jokin vikahan siinä täytyy olla, että verta tulee maitotiehyeihin.

Mäkään en oo tainnut kosteussuojaa vaunuissa pitää. Sängyssä kylläkin. Pitäisi tosiaan parisänkyynkin laittaa vauvan ja osittain mun alle, kun maito sotkee imettäessä.
 
Kaikilla tuntuu olevan kaikki valmiina jo vauvaa varten. Täällä taas rupeaa menemään jo paniikin puolelle. Kaikki on kesken tai kokonaan tekemättä..:/

Viikko sitten oli kontrolli ja pa oli jo 1400g! Liikkuikin niin paljon, että osa virtauksista jäi mittaamatta :D Maanantaina taas uusi kontrolli.

Hikoilusta, en hikoile normaalia enempää mutta haisen ihan "miehen hielle", ihan sama mitä dödöä kayttää tai kuinka paljon.

Ja Haluisin teiltä mielipiteitä. Otettiin ihania masukuvia ja nyt en osaa päättää mikä niistä päätyy suurennokseksi kehyksiin. Miehestä kun ei mitään päätös apua ollut :)

Jos haluaa mielipidettä antaa, löytyy kuvat tuolta Living the life i love.

Kiitos etukäteen

Poikkka ja Tyty 33+6
 
Hemutuksen kuulumisia odotellaan...

Poikka hienoa että teillä kaikki näyttää hyvältä. Eikä meillä ainakaan ole kaikki valmiina, vielä viikko töitä ja sitten yritän laittaa tavarat valmiiksi kun pääsen äitiyslomalle. Mä äänestän vikaa tai tokavikaa kuvaa. Vikasta näkyy ehkä vatsan koko paremmin.

Ja alkoi tuo meidän "pienen" painoarvio nyt kyllä tosissaan hirvittää kun katsoin kuopuksen neuvolakorttia. Samoilla päivillä hänen painoarvio oli 2,3kg ja tämä nyt 3kg. Syntyessään kuopus oli 3970g että enempää ei tarvitsisi painaa tämänkään, varsinkaan jos on perätilassa (oli jo 3 viikkoa sitten terkkarin mukaan viistottain pää ylhäällä eli perätilassa on nyt kyllä viihtynyt ainakin tuon ajan.) Vaikuttaako äidin syömiset suoraan vauvan painoon jos sokerirasituksessa ei mitään ongelmaa? Lääkäri ei ainakaan puhunut että pitäisi "dieetille" alkaa.

Tielsa 33+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Poikkka
"Nopea" päivitys vaan sillä oon kuoleman väsynyt.


Päivä siis alkoi sillä että menin 10:30 neuvolaan, sieltä sitten taysiin, jossa olin 11.20. Heti pääsin käyrälle, otettiin verikokeet ja pissa. 40min mää siinä käyrällä makasin jonka jälkeen pääsin odotusaulaan odottamaan n. Klo 12:30. Siis odottamaan lääkäriä. Siinä sitten odotettiin. Lääkäri oli ilmeisesti salilla auttamassa.
Siinä neljän aikaan kätilöiltä kysyin lab. kokeiden vastaukset.
Tulos oli:
Verenpaine ok, pissa ok ja toksemia labrat oli myös kunnossa.

Jatkettiin sitten vielä lääkäri odottamista, jonka tarkoituksena oli siis ultrata ilmeisesti napanuoran virtaukset ja tarkistaa kohdunsuun tilanne.
Klo 16 lääkäri tuli ja kutsui meidät huoneeseen, huoneessa olimme 2min kunnes lääkäri lähti juosten saleille. Ja takaisin odottaan. Tässä vaiheessa lähetin mieheni kotiin :D
Klo17 mulle itselle alkoi tulla jo huono olo, sillä olin liikenteessä aamiaisen voimin, yhden sämpylän olin odotellessa syönyt. Ja voin kertoa että näillä jalkaturvotuksilla istuminen ei paras vaihtoehto ;)

Siinä klo 18 sitten kätilö tuli pahoitteleen mulle kun olin joutunut odotamaan niin kauan (siis melkein 7h!) kysyin samalla tilannetta ja vastaukseksi sain: lääkärillä vielä kaksi sectiota hoidettavana!!!
Meinasin alkaa itkemään.
Kätilö sitten pyynnöstäni konsultoi puhelimitse lääkäriä ja sain luvan lähteä kotiin.

Nyt sitten 7h odotuksen jälkeen olen kotona, aivan rikki poikki väsyneenä.
Itsellä 16.5 ultra niin senkin vuoksi uskalsin lähteä kotiin, lisäksi tietenkin kaikki "lääketieteellisesti mitattavat"-arvot oli kunnossa. Oma vointini tietenkin tilanteeseen nähden hyvä.

Eli lääkäriltä en saanut vastausta oireisiin, seurailen vointiani kotona ja lähden sitten uudestaan sinne jos voinnissa jotain muutosta.

Vaikka olen erittäin pitkäjänteinen niin 7h odotus ilman ruokaa pienessä odotustilassa ISTUEN veti voimat niin henkisesti kun fyysisestikin..

Jos viikonloppu menee hyvin niin sit maanantaina vielä neuvolaan ja sit keskiviikkona pkl:lle ultraan. Toivotaan näin :)

Mukavaa viikonloppua !
 
Hemutukselle jaksuja! toivottavasti turvotukset helpottaa

Poikkka miun ääni menee tokalle kuvalle :)

Tielsa miulle ainakin neuvolassa sanottiin että kannattaa miettii noita sokeristen syömisiä jos se iso vauva pelottaa.. että se oikeestaan ainut millä voi asiaan itse vaikuttaa(?) Miulla ei ollu sokerirasituksessa mitään vikaa ja painoa tullut nyt 10kg joka neuvolan mukaan ihan normaalisti.. (esikoisesta tuli 20kg :D)

Neuvolassa kävin eilen (34+0) ja kaikki muuten kunnossa mutta sf 33cm. Yläkäyrällä menty muutenkin josta sitten tasoittunut keskikäyrälle ja nyt takaisin yläkäyrälle.. Ensi viikolla sitten ylimääräinen neuvola ton takia. Toivottavasti oli ihan mittaajasta kiinni, oli nimittäin eri täti kuin tavallisesti. Painoarvioo kuulemma katsellaan tarpeen vaatiessa vasta 38+0 tienoilla, koska sitten saa vasta realistisempaa arviota..
Hituksen pelottaa minkäkokoinen vauva tuolta on tulossa, esikoinen oli päälle 3kg ja hänessä oli jo ulospuskemista, saati sitten jos tästä tulevasta on ennusteltu miltei kiloa isompaa..

Korviketta mie suosittelisin hommaamaan varalle vaikka pari 2dl tetraa mutta tää on jokaisen itse harkittava asia. En jaksa uskoo että korvikkeet kaapissa jotenkin alentais sitä kynnystä turvautua niihin jos tarve on.
Miulla ei maito lähtenyt nousemaan kunnolla esikoisen aikaan ja käytössä oli vain käytännössä toinen rinta kun nännilävistyksen arpi tukkinut toisen. Olihan se ihan kiva saada nukkuakkin synnäriltä kotiuduttua, pumpattua kun maitoa ei saanut, hyvin sai mies ruokittua vauvan tuttipullolla ja tuttelilla. :) Katsotaan miten nyt käy ton imetyksen kanssa, toivon että onnistuis edes osittain 2-3kk. Mutta sen opin esikoisen ajalta että jos joku tulee miulle jeesustelee jostain imetyksen tärkeydestä ja kertomaan kuinka "se onnistuu kun vaan jaksaa yrittää tarpeeksi" niin työnnän sille pesäpallomailan hanuriin poikittain. Eipä siitä sen enempää :D

Peikko ja otus 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Höpöttäjä75
Pakko oli tykätä Peikon imetysmietteistä. Mulla nousi maito esikoisesta vasta päivien päästä ja imetyksen kiusana, melkein jo estäjänä, oli vielä sammasta lapsella ja hiivaa nänneissä mulla. Onneksi(!!) ei tullu kukaan pätemään, että kyllä onnistuu imetys kaikilta, kun vaan jaksaa yrittää ja opettelee/opettaa oikeat asennot... Olis muuten ollu sille pesismailalle käyttöä. Pari purkkia korviketta on jo kaapissa odottamassa, sillä minä en usko alkuunkaan siihen, että muutama kymmenen milliä lisämaitoa aiheuttaisi oman maidontulon hiipumisen. Ja jos pelkää tuttipulloa (mulla onnistu imetys yli 7kk, vaikka alkuun oli mukana tuttelit ja pullot) voi aina hörpyttä vauvaa vaikka lääkemittamukista. Niitä saa apteekista, jos ei nappaa mukaan synnäriltä - mulla oli niihin tarrattuna lääkeohjeet, joten otin mukaani ja vauva sai hörppiä äipän lääkemitasta vielä tuttipullonkin päälle : )

Höpöttäjä 36+6
 
Hemutukselle jaksamista! Toivottavasti sun olo pian helpottais!

Poikkka minä äänestän toista kuva :)

Minäkin olen huomannut että hikoan herkemmin. Varsinkin jalat ja kainalot hikoavat herkästi ja hiki haisee voimakkaammin kuin aikaisemmin :x

Minä en olen ajatellut ostaa korviketta valmiiksi kaappiin. Kauppoja on niin lähellä ja nehän on auki joka päivä jos korviketta tarvi. Sinisilmäsenä uskon että ei se hätä niin kova voi olla etteikö voisi odottaa kunnes kauppa aukeaa. Minä toivon kovasti että imetys tulee onnistumaan ja toivon että korviketta ei tarvitse antaa. Henkilökohtainen mielipiteeni on että äidinmaito on aina parempi vaihtoehto lapselle. Oon Peikon ja Höpöttäjä75n kanssa samaa mieltä, jos jollakin imetys takkuaa niin ei se auta että joku tulee viisastelemaan että kyllä imetys kaikilta onnistuu jos vain jaksaa vain tarpeeksi yrittää. Sehän vain lisää stressiä ja stressi heikentää maidontuloa. Jokainen meistä tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Neuvolassa käyty tänään ja kaikki hyvin. Eilen äitipolilta tuli soittaa että lantion luiset mitat ovat riittävät, joten nyt sitten seurataan viikottain että vauvan perätilatarjonta on oikea alatiesynnytyksellä ja seurataan että kuinka vauva kasvaa. Nelikilosta ei saa alateitse synnyttää. Kysyin että käynnistetäänkö alatiesynnytystä kun on kyseessä perätilavauva jos kaikki muu täsmää, mutta vauva kasvamassa liian isoksi, niin vastaus on ei. Eli silloin automaattisesti sektio. On jotenkin niin ihana tunne että nyt saan luottaa siihen että ammattilaiset sanovat heti jos alatiesynnytys ei onnistukkaan, minun ei tarvitse sitä asiaa murehtia. Motivaatio alatiesynnytykselle on kyllä noussut reilusti nyt kun on pieni mahdollisuus sille on. Jotenkin ajattelen nyt niin että jos se mahdollisuus minulle suodaan niin minä varmastikkiin pidän huolen siitä että omat voimavarat siihen sitten riittävät! Suomalaisella sisulla sitten synnyttämään! :LOL:

Ihanaa äitienpäivää kaikille!! :flower:
 
Terve! Äitiysloma alkoi tänään :wave: Vielä tosin muutamia työjuttuja hoidettavana viikonlopun aikana, ja ensi viikolla muutama ilta sivuduunihommia, mutta joka tapauksessa nyt alkaa vähitellen laskeutuminen äitiyteen.

Korviketta ajattelin ostaa yhden tetran varmuudeksi kaappiin, mutta toivon ettei sille tule tarvetta. Esikoisen kohdalla imetin 9 kk ja välillä annoin pullosta korviketta tai pumpattua maitoa. Vauva oli silloin teholla ekat päivät ja sai aluksi vain pullomaitoa, kun olin hätäsektion takia nukutettuna ja maidontulo oli alussa tiukassa, mutta ihan hyvin imetys sit onnistui joka tapauksessa.

Maikki rv 34+3
 
korviketta ajattelin pari purkkia ostaa kaappiin ihan vain varmuudenvuoks.
esikoisesta tosin maitoa tuli niin hurjasti että en tiennyt mihin sitä maitoa olisin enää tuupannu...olis sillä maidon määrällä imettäny helposti toisen jos kolmannenkin lapsukaisen :D

eilen olin yhtä luentoo kuulemassa ja kun sain iskettyä peffan penkkiin niin alko sormia ja jalkoja kihelmöimään omituisesti, nooh sit huomasinkin että sormet oli turvonneet kaksinkertaseks ihan yks kaks :/ ja edes liikkuminen ei auttanu muuta kun siihen kihelmöintiin mutta edelleen on turvotusta hurjasti.
varpaisiin oikein sattuu kävellessä kun varpaat taittuu :(
sit illalla kattelin että mun jalat oli ihan kirjavat :O siis sellasia vaaleita pieniä läiskiä koko jalat täynnä...mitä lie.
sen verran on tähän asti ollu turvotusta että sormus ei mahdu enää sormeen ja sukista jää jäljet mutta ei kyllä tämmösissä määrin.

toissapäivänä huomasin kun kävelyllä olin että lonkka oli ihan kuin irti :D
ei siis paukkunu eikä mitää mutta kävellessä tuntu ihan kun olis irti ollu :D
sit alapäähänkin painaa kovasti ja ei tarvi kun se hetki istua niin liikkeelle lähtö on hankalaa.
nooh eipä tässä enää toivoakseni tarvi kauheita kärvistellä kun saa pikkuisen syliin :)

matte ja pirpana 35+3
 
Tänäänkin suht energinen päivä! Ihmeellistä. Edellisissä raskauksissa väsymys on mulla ollut vähäisintä aivan loppuraskaudessa, kun olen jäänyt kotiin äitiyslomalle. Oisko nyt sitten kuitenkin samaa? Vaikka nyt onkin muita vaivoja ehkä vähän enemmän. Mutta on todella ihmeellistä jaksaa kauppareissun jälkeen vielä siivotakin. On tämä koko raskausaika mennyt niin voimattomassa olotilassa tähän asti :(

Yöllä näin taas unta, että vauva syntyi. Niinpä tänään sitten on laitettu makkaria uusiksi, että hoitopöytä saadaan sinne mahtumaan! Innostuin sitten pesemään lattioitakin. Eli ehkä jonkinlainen pesänrakennusvietti on viimein saapunut tänne, tai ainakin sen verran energiaa, että jaksaa jotain tehdäkin. Selkä (iskias) vähän varoittelee, mutta ei ole mennyt pahemmaksi. Voi kun toivon, ettei menisi. Se on tosi tuskaista, jos se pahaksi äityy :( Todellakin tsempitän niitä, joilla on pahoja selkäongelmia!

Tielsa: mulle myös terkkari puhui, että ei kannata sokeriherkuilla herkutella joka päivä, ettei vauva kasvaisi. Vaikka rasituksessa arvot siis ok. Oon nyt sitten reilun viikon ollut karkkilakossa, enkä oo pullia yms. myöskään syönyt, mutta pikkuisen jädeä ja jugurtteja kylläkin. Huomenna ajattelin kyllä syödä äitienpäiväkakkua palasen!
 
Täällä kans olis kauheasti nyt energiaa, oon tän päivän pyykännyt, siivoillut työhuoneen ja arkistoinut papereita. Ja sit kans kauhea hankintavimma, oon iltapäivän katsellut uusia renkaita vaunuihin, kun meillä on melkein 10 vuotta vanhat ilmakumipyöräiset city cross (crossway) -vaunut, jossa alkaa olla melko sileäksi kuluneet renkaat ja vähän väliä saa olla pumppailemassakin. Mies pyörittelee silmiä päässään. Onko kenelläkään kokemusta vaunujen työntämisen raskaudesta, jos renkaat on sileät vs. karkeapintaiset?

Maikki rv 34+4
 
Eilen illalla oli niiiiin kummallinen olo että olin ihan sata varma että yöllä tulee lähtö synnärille :D
laitoin jo varotus viestiä esikoisen isälle että ei ihmettele jos yöllä soittelen lapsukaista hakemaan.
mutta ei se lähtö sit viel tullukkaan ja yöllä jo tarkistin sairaalakassin moneen kertaan ja päivitin lapsukaiselle lämpösempiä vaatteita mukaan :)
nyt on kummallisen energinen olo (en oo saanu aikoihin nukuttua kunnolla ja viime yönä simahdin ihan samantien ku sänkyy pääsin ja aamulla olin jo enne seiskaa tikkana pystyssä :D )
jos sitä alkais vaikka siivoilee :D
eile ilmaantu kummallinen "jomotus"/puutuneisuus selkään jonka yhdistin ihan samantien esikoisen syntymään ja iltaa kohden olo muuttukin vaan kummallisemmaks.mä luotan hyvin paljon noihin mun tuntemuksiin vaikka muita merkkejä ei synnytyksestä oliskaan.
aikanaan esikoisesta siis lähdin synnärille juurikin tuon kummallisen olon takja ja sairaalassa alko sit kipeet supparit että jos tästäkin tulee lähtö samalla kaavalla.nyt sit tuntuu siltä kun olis pallo jalkojen välissä että saa nähdä koska lähtötulee.
senkin takja epäilen tän syntyvän reippaasti etuajassa kun veljeni aikanaan synty kuukauden etuajassa ja neuvolasta kyselivät että kuinka on aikanaa ollu äidin synnytykset.
tosin oon kyllä lukenu että joillakin synnytykset menee ihan samalla kaavalla kun äidillä ja toisilla ne ei taas pidä ollenkaan paikkaansa.

no mutta tulee kun tulee :)

kaikille ihanaa äitienpäivää :)
 
Aurinkoista äitienpäivää kaikille!

Minä en ole kirjoitellut moneen viikkoon, mutta vertaistukea hakenut lukemalla kesäkuun kollegoista. Toisaalta ei ole kyllä ollut kirjoitettavaakaan, koska en ole suunnilleen huomannutkaan olevani raskaana. Täytyy sanoa että nyt olo alkaa olla raskas ensimmäistä kertaa :D

Ensimmäiset vauvat alkavat luultavasti putkahtelemaan melko pian. Joillakin kun viikkoja on jo 37!! Huh huh!

Synnytys alkaa kieltämättä pyörimään jo mielessä. Olen itse jollain tapaa yrittänyt raskausaikana siirtää ajatusta synnytyksestä taka-alalle, mutta nyt ei oikein meinaa enää pysyä siellä, vaan valtaa ajatukset.

Olen kätilö, ja nähnyt monenlaisia synnytyksiä. Se kieltämättä aiheuttaa pientä pakokauhua, vaikkakin yritän kääntää asiaa edukseni.

No minulla on synnytykseen liittyen tasan kaksi tavoitetta: pysyä hengissä ja synnyttää elävä, mahdollisimman hyväkuntoinen vauva. :)

Nyt taidan körötellä Espooseen siskolleni viemään äitienpäivä-kukkia.
Tsemppaus kaikille urheille mammoille!!!
:heart:
 
Äitienpäivä ilmeisesti on saanut minut aktivoitumaan tulevaa vauvaa varten. Aloin järjestellä kestovaippoja hoitopöydän laatikoihin ja miettimään mitä pakkaisin valmiiksi sairaalalaukkuun vauvaa varten (mies muistutteli, että pakkaa nyt itsellesikin sitten jotain...).

Oikeasti pitäisi tehdä ensi viikkoa varten työhommia, mutta nyt huvittaisi vain "rakentaa pesää" :heart:

Esikoiselta sain äitienpäivälahjaksi sydänkortin ja pienen puisen sydämen, joka oli väritetty ja johon oli liimattu rusettia. Kysyin 3,5-vuotiaalta, että tietääkö hän miksi äitienpäivänä piirretään sydämiä (ei tiennyt). Sitten kysyin, että missäs se rakkaus tuntuu, niin hän sanoi että selässä :LOL: No, jokaisella tyylillään :saint:

Maikki rv 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus ja Taistis
Ihanaa äitienpäivää kaikille tuleville äideille :heart:

Mun yksi parhaista ystävistäni lähti eilen synnyttämään, tänään hänellä olisi laskettuaika.. :) jännää, vielä ei ole tullut viestiä onko vauva tullut maailmaan. Hieman surulliset tunteet sillä heidän koira kuoli myös eilen, saivat tiedon sairaalaan, koira oli vielä alle 2 vuotias eli tuli yllätyksenä kaikille :( varmaan hyvin raskasta luopua jostain rakkaasta ja saada sitten saman vuorokauden aikana vielä kokea sellainen tunnemyrsky kuin lapsen syntyminen.. Toivon vaan että kaikki menee hyvin :heart: :heart:

itsellä vointi hyvä. Kerran tunnissa (noin) tulee näkökenttään edelleen mustialaikkuja.. päänsäryt ovat pysyneet hyvin poissa.. mutta nuo näköjutut vähän mietityttävät.

:flower: Hemutus ja Möykkky 34+0 poks :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis ja Mupelo
Äitienpäivät!:)

Täällä vielä ollaan kotona, ei ole vauva päättänyt tulla, vaikka kaikki olivat niin varmoja, että syntyy ennen äitienpäivää.. neuvolassakin toivoivat oikein, että menisi yli äitienpäivän.

Olot on mitä on, alaselkää jomottaa, nivusiin sattuu/alapäähän sukkapuikkokipuja, vatsa sekaisin.. joten eiköhän tässä voi olla minä päivänä vain lähtö synnyttämään.. tai sitten ei, ja mennäänkin yliaikaa:D

Sairaalakassin tein itselleni valmiiksi, vauvan vaatteet olen laittanut jo pari kuukautta sitten valmiiksi, tosin siellä kassissa on fleecehaalaria ym. mutta on siellä erilaisia bodyjakin/housuja, ettei nyt ihan talvivaatteissa tarvitse tulla kotia:)

Oli ollut puhetta noista froteesuojista.. meillä esikoinen oksensi todella usein sänkyyn, silloin onneksi oli suojat eikä mennyt patja. Tytöllä on kans sängyssä suoja alla, kuten nyt myös itselläni, jos menee sängyssä vedet.. vauvalle laitetaan suoja rattaisiin, koska kestot käytössä, ei voi tietää, jos falskaavatkin..

Nyt nauttimaan kakkukahveista:)

Piuh 36+2
 

Yhteistyössä