Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**





Kesämasua kasvattelee yhteensä 132 odottajaa.

Poikalupauksen saaneita 22 odottajaa.
Tyttölupauksen saaneita 31 odottajaa.
Joukossamme on 2 kaksosten odottajaa.

?.?
Alma78 * ensimmäinen

27.5
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS

28.5
Mupelo * 30 * toinen * K-HKS tyttöolo
AmeHu * 26 * toinen * KYS poikalupaus

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 30 * ensimmäinen * KOS tai NKL tyttölupaus
GuardianAngel *24 * toinen

1.6
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS tyttölupaus
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 28 * ensimmäinen * JS poikalupaus
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS varovainen tyttölupaus
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * JS poikalupaus

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
HelenV * toinen * EKKS
Chidi * 28 * ensimmäinen * NKL poikalupaus
nemain * 26 * ensimmäinen * LPKS poikalupaus
Eebowi * 31 * toinen * KOS poikalupaus
Höpöttäjä75 * toinen * NKL
Muumimamma_ * 26 * ensimmäinen * K-PKS äidillä poikaolo, isällä tyttöolo

3.6
malendra * 25 * ensimmäinen ja toinen * OYS poikalupaukset
Stiinuliini * 28 * toinen ja kolmas * JS tyttö&, poikalupaukset
Tuittu25 * 25 * kolmas * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS poikaolo
Cleopatra * 25 * toinen * SKS tyttölupaus
mörri85 * kolmas poikalupaus

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
ninanina * 23 * toinen * KOS tyttölupaus
Bela88 * 24 * toinen * VKS * poikaolo
cobaya * kolmas

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen äidillä poikaolo, isällä tyttöolo
Zoile * 22 * ensimmäinen * KOKS tyttölupaus
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS tyttöolo

8.6
piuh-78 * 33 * kolmas poikalupaus
Missy1985 * 26 * toinen * NKL tyttölupaus
rosa81 * 30 * neljäs * KOS *poikalupaus *

9.6
PikkuMyy-82 * 29 * toinen * SeKS varovainen tyttölupaus
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS
-U- * 30 * ensimmäinen * PHKS äidillä tyttöolo, isällä poikaolo
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS poikalupaus
Hantuliini * 26 * kolmas tyttölupaus

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS tyttölupaus
Rintintin * 24 * ensimmäinen * SatKS varovainen poikalupaus

11.6
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS * tyttölupaus
Aanna * 34 * kolmas * EKKS tyttö
ventti * 34 * toinen * TYKS

12.6
maritta83 * toinen * K-SKS poikalupaus
Empun odottaja * kolmas* OYS tyttölupaus

13.6
ki7i * 27 * toinen * TAYS poikalupaus
Madde84 * 28 * ensimmäinen * SAS poikalupaus
mouru * 33 * kolmas
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Bamse * 27 * kolmas * SAS tyttölupaus
Matte07 * 28 * toinen * TAYS tyttölupaus
Enisa84 * 27 * kolmas * TAYS tyttöolo

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
miqri * 30 * toinen * JS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS * poikaolo
HannaH * 33 * ensimmäinen * KOS
Minnuli81 * 30 * toinen * TAYS tyttöolo
-Tea * 21 * ensimmäinen * KOS tyttölupaus
Sun Rise * toinen tyttölupaus

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
Feliana * toinen
Ando * toinen
rubiini6 * 25 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
Viimatar * 30 * toinen * TYKS * tyttöolo
murukka * 25 * toinen

16.6
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen
Roki82 * 29 * ensimmäinen * PKKS tyttölupaus

17.6
wendy79 * 33 * toinen * L-PKS tyttölupaus
Pippi79 * toinen
PikkuistaOdottava * 25 *ensimmäinen * TAYS tyttölupaus

18.6
Emby^ * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
Milkaja * 25 * toinen * TAYS * poikaolo
Mimskuliini * 23 * toinen tyttölupaus

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
torstai * 21 * toinen * TAYS tyttölupaus
maikki79 * 33 * toinen * KYS tyttölupaus
ZiiliZeija * 25 * kolmas * SAS tyttölupaus
Ceciilia * 31 * toinen * VKS poikaolo
Biegga * 23 * esikoinen
Nona76 * 35 * neljäs * TYKS varovainen tyttölupaus

20.6
charleene * 27 * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
jkoo * 26 * toinen * SatKS varovainen poikalupaus
LaraT * 20 * ensimmäinen * KOS

21.6
Jisse78 * 34 * viides * TAYS tyttölupaus
birdcherry * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttöolo
Rukka-Peikko Takkutukka * 24 * toinen * PKKS poikalupaus

22.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS
tinttamaari * 26 * ensimmäinen * TAYS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS poikalupaus
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS tyttölupaus
Poikka * 22 * esikoinen * SatKS tyttöolo
Tielsa * kolmas * KOS

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS poikaolo
haisuli83 * ensimmäinen * PKKS * tyttöolo
Hemutus * 24 * ensimmäinen * TAYS poikalupaus

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen * KOKS
Bellava * toinen * EKKS
Sandrastiina * 28 * ensimmäinen poikaolo
Jebbis

26.6
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS tyttölupaus
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS poikaolo
miimi81 * neljäs

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
möhköpantti * 29 * viides * KYS tyttölupaus
hanska77 * ensimmäinen * K-SKS

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS poikaolo

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS
Emppa * 27 * esikoinen * KAKS tyttölupaus

30.6
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
Minnin * toinen * NKL



Menetyksen kohdanneet:

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:
DingeliDong :hug:
tirlittan87 :hug:







SYNTYNEET:

15.5
Malendra......kaksospojat......2600g & 2800g...... rv 37+
Avocado.....tyttö.....n. 3500g....50 cm..... rv 37+5

16.5
Stiinuliini.....poika&tyttö.....3230g & 3105g.....48 cm & 48 cm..... rv 37+

17.5
AmeHu.....poika.....3545g.... cm..... rv 38+3

20.5
piuh-78.....poika.....3450g.....50 cm.....rv 37+2

21.5
mekkala.....poika.....3750g.....50 cm.....py 35 cm..... rv

25.5
Muumimamma_.....tyttö.....rv 38+6

Syntyneitä vauvoja 9 kpl, joista
poikia 6
tyttöjä 3


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Aiemmat höpinät:
Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049849-kesakuun-kastehelmet-2012-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063059-kesakuun-kastehelmet-2012-joulukuussa/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076603-kesakuun-kastehelmet-2012-tammikuussa/#post25341098

Helmikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091613-kesakuun-kastehelmet-2012-helmikuussa/#post25570530

Maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2104742-kesakuun-kastehelmet-2012-maaliskuussa/#post25775060

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119009-kesakuun-kastehelmet-2012-huhtikuussa/

HYÖDYLLISIÄ LINKKEJÄ:
kestovaippayhdistys: Tee-se-itse -kestovaipat

kestovaippainfo: Kestovaippainfo • Tee se itse • Vaipat

imetystukilista: Imetystukilista.net - Imetystietoa

HÖMPPÄLINKKEJÄ:
Embryo Development external [/COLOR]genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Ja mä oon iätön eli 28 ois mittarissa mikäli osaan vielä laskea oikein.

On todella jännittävää olla jo toukokuussa asti vaikka oma pentunen voi putkahtaa vasta heinäkuussakin maailmaan. Odotan jo malttamattomana synnytystarinoita ja ekoja postauksia vauva-arjesta! <3

Istukan oleminen etuseinässä vaikuttaa todella tän vauvan kokemiseen, nyt vasta pienen ollessa aika iso on alkanu koko maha heilumaan ja jalat erottumaan kun runtii menemään. Toiset tais kokea tätä rv 25 paikkeilla. Mahan muoto muuttuu kanssa vahvemmin ja vahvemmin tohon littanan napa ja pyöreät sivuposket muotoon. Mitkään liikkeet ei tunnu keskivatsalla vaan ainoastaan sivuilla.

En muista kuka järjesteli elämäänsä niin, että varautuu yh-äidiksi, mutta super paljon voimia sinne järjestelyihin ja arkeen!

Kiitos perhepeti/nukkumis järjestely keskustelusta! Se varmaan sitten muotoutuu kaikkien tarpeiden mukaan kun elämää kotona opetellaan ja haetaan uomiaan.

10min tauko vietetty ja takaisin pihamaalle puutarhankimppuun!

Sandrastiina + Mini 32+1
 
Mä oon tänään ollut vähän energisempi ja ulkoillut ja siivoillutkin. Tosin ulkoilun jälkeen alkoi taas supistella melko napakasti ja tiheästi. Mun ulkoilu oli ehkä 1-2km kävelyä lasten kanssa välillä pysähtyen. Enpä paljon tarvitse rasittuakseni ;)

Mullakin muuten puuttuu tuosta listasta ikä, eli 34.Olen nyt etsinyt vauvan liinavaatteita, osan pessytkin, harsot pesin myös. Jotain edistystä siis valmisteluissa vauvaa varten. Ajatella, että kolmen viikon kuluttua vauva on jo täysiaikainen! Virallinen äitiysloma alkaa lauantaina.
 
Heips täältä! Ja aurinkoista vappupäivän iltaa!


Täällä myös edelleen yhdessä koossa ollaan :) Oon enemmän kirjotellut tuolla fb ryhmässä, niin tää tahtonut vähän jäädä.

Sain sitten kohtuu kivuttomia supistuksia aikaan kun innostuin peseen ikkunoita. Keittiön ikkunan pesin vaan sisäpuolelta ja pojan huoneen ikkunoita en ollenkaan. Mut olkkarin ikkunat pesin ja parvekkeen lasitukset. Huh mikä homma! Ei oo helppoo enää tän mahan kans :D

Hui, 1,5 viikkoa niin tää on täysiaikainen jo! Mihin tää aika katoo :)


Pillipöllö ja Aino-Einari 35+4

*Muoks* Viikot korjattu :D
 
Viimeksi muokattu:
Ohoh, se onkin jo toukokuu =) kiitos uudesta pinosta.

kiitos viisaista sanoista tohon petiasiaan. Perhepetiä meille ei tule monista erinäisistä syistä mitä taisin tohon toiseen pinkkaan jo höpötellä. Toisen pinnasängyn ostoa yritetään välttää, tarkoitus ois siirtää esikoisneiti about 1 1/2vuotiaana lasten sänkyyn ja sitten tämä masukas pinnasänkyyn, on sitten 5-6kk vanha. Siihen asti jos kitkuteltais äippäpakkauksessa nukkuen, onnistunee hyvin mikäli masukas tulee siskoonsa eli ei ryhdy uhmaamaan painovoimaa varhain..

Mutta siis, jos ton äippäpakkauksenlaatikon laittais jonkun tason päälle niin miten sais varmistettuu ettei se putoa siitä? esim. jos vauva kääntyy, kierähtää.. ym.? Mietin että kakspuoleista teippiä käyttäis mutta sitten ei laatikkoa sais enää siirrettyä ja tason pinta ois sitten siinä.. :confused: Sitä laatikkoa pitäis kuitenkin saada siirrettyä, päiväunoset ois sitten yläkerrassa kun valveilla olijat alakerrassa.. Noh, kyllä ne asiat jotenkin sumplaantuu, suunnitella aina voi mutta miten sitten käytäntö :D
Esikoisen kanssa ollut helppoa nuo järjestelyt, alusta asti yöt nukkunut omassa huoneessaan ja päivällä unoset vaunukopassa divaanisohvalla. Nyt kun joutuu miettii miten toimii että kaikki, isäntä, esikoinen ja vauva, saa nukuttua päivä ja yöunensa rauhassa :D Mie sitten nukun tai valvon tai teen kärrynpyöriä..
Voi että sitä on taas zombie kesällä.. :| Olikohan sittenkään fiksua "tehdä" muksut näin pienellä(???) ikäerolla.. Ei voi todeta kuin kikkeliskokkelis, mitäs läksin.. :stick: :D

Matte07 on kyllä miehes pommin pudottanut :O Siis tuliko tuo ihan puskista? Kani meni pöksyyn? UsKoMaTonTa. :stick: Anteeksi nyt vaan mutta mie näyttäisin kyllä tollaiselle miehelle loukatun naisen raivon.. sais tuntea nahoissaan *painokelvotonta tekstiä* |O
Toivottavasti saat asiat järjestykseen, voimia siulle :hug:

Täällä on kanssa ruokahaluttomuutta. Välillä vois syödä ihan hilittömästi mutta välillä tyssää ihan alkuunsa. Käytiin eilen miehen kanssa piiiiitkästä aikaa ulkona syömässä niin sais ukko syödä miun ruoan loput kun tuli ihan ylläri ähky. Varmaan mahalaukkuun painaa toi pien..

Ja jos joitain ärsyttää noi masuvertailut/ihmettelyt niin miuta ärsyttää se että oletetaan että pystyisin tekemään samat asiat kuin "normaalisti". Eräs miespuoleinen sukulaiseni rupes eilen esittämään loistavia ideoita siitä että kuinka meidän pitäis perheen kanssa ruveta lenkkeilemään päivittäin 10km "nyt näin kivasti kun kevät on ja kun te siellä kotosalla olette.." :O Siis vi**u ihan oikeesti.. Eihän se raskaus tarkoita että sairas olisi MUTTA sa*tana kun tuntuu että päivästä toiseen näitten kipujen kanssa selviäminen on jo mitä on niin lähempä tässä vielä lenkkeilemään. :mad:

Peikko ja Otus 32+5
 
Rukka-Peikko Takkutukka: onpa "kiva" ehdotus tuolla sukulaisella? Ihan tarkoituksellako se ehdotti? HUH. Itse en kykene kuin vaivoin 2km kävelemään, ja tiedän kyllä äitejä, jotka ovat juuri ja juuri päässeet postilaatikolle 100m päähän näillä viikoilla. Toiset tietty ovat elämänsä kunnossa, yksi ystäväni pyöräili ja ui ja teki kaikkia pihatöitäkin kuin ei mitään, maha vain vähän tiellä. Useimmilla kun se ei vaan ole niin, vaan on niitä kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia, jotka rehkimisestä sen kun pahenevat.

Mulla on nyt tosi ärsytysolo. Ensinnäkin näin aamukauppareissulla yhden etäisesti tutun naisen, joka miltei pahoitteli, että meille tulee kolmas tyttö. Ok, hän on eri kulttuurista ja varmastikin heidän kulttuurissaan sitten ajatellaan eri tavalla. Mutta silti ärsytti. Toiseksi joku mies rupesi sitten kassalla avautumaan, että "VOISITTEKOS MENNÄ SIITÄ ETTEKÄ OLLA NIIN HITAITA, ETTÄ MUUTKIN PÄÄSEVÄT". Hän oli siis seuraavana ostajana, eikä heti ja samantien päässyt nostamaan OLUTTÖLKKEJÄÄN reppuunsa. Siis että ärsytti. Ensin en sanonut mitään, oltiin juuri valmiita ja nostin vain kassit pois kassalta. Ärsytys vain nousi kun asiaa mietin ja hetken päästä sanoin, kun mies tuli kassalta, että ei se aina ole niin helppoa tämän vatsan ja vielä lapsen kanssa olla niin nopea. Mulla oli 4v mukana kaupassa. Mies sanoi, ettei huomannut vatsaani. Muttei tainnut edes anteeksi pyytää. Lähdettiin sitten tytön kans pois ja aloin vaan itkeä hillittömästi. Itkin varmaan osaksi sitä, että itseänikin ärsyttää olla niin hidas ja heikko. Kauppakassitkin sain juuri autoon kannettua. Kaiken nostelun kanssa pitää olla varovainen, jos toispuolisesti nostaa, niin iskias alkaa heti muistutella olemassaolostaan. Ehkä mua ärsyttää tämä tilanne, että haluaisin olla aikaansaapa ja nopea ja hyväkuntoinen, mutta olo on kaikkea muuta. Kaupassakin huimasi ja heikotti taas. Raskaus ei ole sairaus, joo, mutta mitäs kun olo on koko ajan epäkuntoinen ja väsynyt ja heikko? Mua ärsyttää nyt koko fraasi, että raskaus ei ole sairaus. Kaikkien lääkärien, jotka vetoavat siihen ja eivät kirjoita saikkua, pitäisi olla toimimatta enää raskaana olevien lääkärinä.

No, taitaa olla mulla vähän huono aamu. Ehkä tää raskauskin herkistää itkemään ja suuttumaan.

Tänään 34+2. Huomenna olisi taas neuvola. Painoa on tullut taas lisää varmaan puoli kiloa/viikko, vaikka olen nyt ehkä vähän enemmän liikkunutkin. Vauva tuntuu olevan edelleen jotenkin poikittain, kun supistaa, on vatsa sen mallinen.
 
Huomenta.

Kävin labrassa antamassa näytteitä 6 näyteputkea. Labraan meiltä on ehkä alle km matka, mutta alkaa supistaan aika kivuliaastikin ja nyt kotona supistellu lisää.
Toivottavasti menee ohi.

Muakin harmitti eilen iha sika palio ja pahoitin mieleni kun yritin haravoida pihaa ja lapsen kanssa kerätä pihalta oksia mitä on talven aikaan puista pihalle tippunu aikalailla. Kysyin sitte ukolta kun oli tuossa pihalla seisoskelemassa että aiotko auttaa niin tokas vaan että en.

No sitte hetkenpäästä alko kuitenki rassaan omaa kaasugrilliänsä puhtaaksi ja makkaraa paisteleen. Mua niin otti päästä ettei sitte voi yhtää mua auttaa.
Nii ja myöhemmin totes että kuin häntä väsyttää ja päätäki särkee.. PAH ja herra sai aamulla nukkua puol yhteentoista asti ja toi valitus alko jo iltapäivällä kolmelta. Kyllä mä aattelin mielessänin että kehtaaki mulle alkaa sanoa noin.
Oon kyllä joskus tokassu takaisin että luulekko ettei mua väsytä tämän mahan kans yhtään ja varsinki näillä viikoilla ees touhuta mitään isompaa kun ei jaksa eikä edes kovin enää saakkaan mitää tehdä.

Nii joo ja viimeviikolta kans yks tapahtuma.. käytii kaupassa ja ostettii jptai 3 kauppakassillista tavaraa. No herra kanto ne kyllä sisälle jääkaapin eteen lattialle ja meni ite istuun vaa sohvalle. Mä hetken siinä keittiössä seisoin ja sanoin sitte että luulekko että mä alan nämä tavarat tuosta lattialta kyykkiin tän mahankans jääkaappiin. Että voisit kyllä itekki tulla auttaan. No onneks tuli sitte.

Mutta toi ärsyttää ettei toinen osapuoli niinku tajua ees että jättää mulle kaikki hommat. :(

Viimeaikoina oon jättäny herrn pyykit laittamatta kaappiin. Tuolahan nuita on ajellu ainaki kuukauden ajan pitkin makkaria. Laittakoot millon tahtoo. Minä hoijan omat ja lapsen vaatteet. XD

Sori ku puran tällälailla tänne. Mulla ei oo ketää kavereitakaa kelle purkaa näitä asioita.
 
Mupelolle kiitokset uudesta pinosta :)

Aanna ; voi kääk mikä mies! Tosi inhottavaa, että sai sulle tollasen fiiliksen heti aamusta. Mutta noita riittää. Minä en henkilökohtaisesti voi ymmärtää, miten jotkut voi olla niin ajattelemattomia ja oli vatsaa tai ei, ei minulla ainakaan tulisi mieleenkään puhua toisille ihmisille noin! Ja mikä pahinta, ne huutelijat ei aina ole niitä kaljanostajia vaan ihan keitä vain. Ja nyt tarkoitan ihan kaikkia huutelijoita ja töksäyttelijöitä.
Joten sympatiani myös Rukka-Peikko Takkutukalle; on kyllä ihan uskomaton ehdotus, ei ole paljoa ajatustyötä tehty taustalle..

Neuvolassa käytiin ja ylläriylläri, pikkuinen on saanut itsensä mahtavaan POIKKITILAAN. Keskivaiheillahan kaveri viihtyi perätilassa mutta kääntyikin sitte iloiseksi yllätykseksi. Noo, taisinpas nuolaista ennenkuin tipahtaa.
Onko täällä kellään kokemusta poikkitilasta ja sen pysyvyydestä? Mulle varattiin normaalia aikaisempi lääkärineuvola, että ultrataan tilanne, jonka jälkeen lähetettä polille synnytystapa-arvioon.
En tiiä miksi, liekkö viikoista johtuva vai neuvolatätin huolestuneesta asenteesta, mutta mulla alkoi hieman paniikki kutitella.. Jaiks. :x


Biegga ja pikkuinen 33+1
 
Aanna ja Peikko: Tiedän niin ton tunteen. Inhoan kanssa sitä sanontaa, ettei raskaus ole sairaus. Kyllä se joidenkin kohdalla on! Jos voi pahoin niin ettei mikään pysy sisällä tai ei pysty kävelemään kipujen vuoksi niin miksi sitä sitten pitäisi sanoa??? Jos ei varsinaisesti raskaus ole sairaus, niin se voi kuitenkin aiheuttaa vaivoja ja jopa sairauksia. Itselläni esim. astma on pahentunut raskauden aikana ja olen sairastanut tosi paljon mikä ei ole mulle normaalia. Vain tosi harvat naiset selviävät raskaudesta ilman mitään "haittoja". Mulla nousee kanssa karvat pystyyn, kun multa odotetaan normaalia suoriutumista milloin mistäkin. Pinnakin on tosi lyhyt ja tulee helposti ärähdettyä noista kommenteista.

pillipöllö: Pitääkö noi sun viikot paikkaansa tossa sun aiemmassa viestissä? Vauva on täysaikainen vasta rv 37+0 eli siihen asti on keskonen mikäli syntyy. Vai tarkoititko 1,5 kk?

(.) Kävin tänään neuvolassa. Painoa oli tullut ihan liikaa ja sf-käyräkin pompannut yli yläkäyrän. Turvotusta on ihan älyttömästi jo mikä saattoi vaikuttaa noihin. Pitää olla nyt tarkkana syömisten kanssa ja koittaa levätä enemmän. Viime päivinä ollaan oltu paljon liikkeellä ja se on selkeästi lisännyt turvotusta. Huomenna otetaan vielä varmuudeksi maksa ja sappi-arvot kutinan vuoksi. Toivottavasti tällä kertaa säästytään hepatogestoosilta... Muutoin kaikki on hyvin eli pissa puhdas, verenpaine hyvä, vauva on raivotarjonnassa ja syke hyvä. =)

Barbbis 32+4
 
Biegga: mulla myös vauva poikkitilassa. Ei kai siinä muuten mitään, mutta jos ei käänny, niin on leikattava ulos. Poikkitilasta ei voi synnyttää. Samoin jos vedet menisivät nyt, pitäisi mennä ambulanssilla makuullaan sairaalaan, napanuora voi luiskahtaa ulos muuten. Mulla vauva on luultavasti viihtynyt poikkitilasta rv:sta 26, koska silloin vatsa meni alemmas ja vatsan muoto muuttui. Välillä mietin, oisko nyt kääntynyt, kun potkut tuntuvat eri tavalla. Mutta taitaa olla, että kääntyy vain akselinsa ympäri, pää on nyt jossain piilossa taas. Supistaessa vatsa näyttää taas siltä, että vauva on vaakatasossa siellä. Mutta miten teillä muilla, joilla vauva on raivotarjonnassa, onko vatsa vähän toispuoleinen? Muistelen, että mulla ois silloinkin kyllä ollut vähän toispuoleinen, mutta peppu tuntui melko keskellä tai vaihtoi puolta välillä. Nyt tosiaan ei tunnu taas kuin jalat oikealla. Istukkakin kun on tuossa navan kohdalla, en vaan tunne siinä mitään. Mutta satavarma en oo, etteikö ois kääntynyt. Voi kun olisikin! Varmaan Biegga sun vauvalla on hyvin tilaa, kun kääntyilee noin ahkerasti! Meillä ei neuvolassa ole ultraa, ei edes lääkärineuvolassa. Siksi huomenna toivon hartaasti, että saisin lähetteen äitipolille. Neuvolalääkäriaikahan mulla on vasta 37+4, ja sitten alkaa olla myöhäistä kirjoitella mitään kääntämisyrityslähetteitä, tai siis vauva varmaan on jo niin iso, että kääntäminen vaikeutuu rv38-39. Kuopus oli poikkitilassa vielä rv31 mutta rv33 oli jo oikeinpäin. Tämäkin voisi kääntyä!!
 
Mulla vauva rt:ssä ollut jo pidemmän aikaa. Selkä on vuorotellen joko oikealla taikka vasemmalla ja kyllä vatsa näyttää silloin toispuoleiselta. Jaloillaan tykkää tökkiä mua tuonne lonkkien seutuihin/kylkiin.

Aamulla käyty vikassa lääkärineuvolassa. Ei suurempia muutoksia kohdunsuulla. Ulkosuu on edelleen sormelle auki ja kanavaa jäljellä se 3 cm. Voisin ilomielin ottaa teiltä supistuksista kärsiviltä hieman noita supistuksia vastaan. :whistle: Vauvan pää kuulemma tuntui aika alhaalla eli tuskin sieltä enää ylös nousee. Painoarvioks lekuri arvioi käsikopelolla tällä hetkellä n. 3 kg, joten syntymäpaino laskettuna olis n. 3,8 kg.

Mupelo ja sintti rv 36+2
 
Kiitos Mupelolle taas uudesta pinosta :)

On se hurjaa, että nyt ollaan jo toukokuussa! Jännä nähdä, milloin ensimmäinen kesäkuinen rynnistää maailmaan :) Hurjaa ajatella myös sitä, että omakin la on jo tässä kuussa, vaikka viimeinen päivä tätä kuuta onkin :O Ihan epätodellinen fiilis, että kohta tuo masussa potkiva tyyppi on täällä.... :heart:

Tänään yritin metsästää pinnasänkyyn reunapehmustetta lastentarvikeliikkeestä ja netistä, mutta ne on kaikki sika hintaisia ja ihan valjuja/tylsästi kuvioituja! Ja jos jonkun kivan netistä löysinkin, niin hintaa heti melkein tuplasti enemmän : /

Eilen liukastuin suihkussa, tai melkein liukastuin. Sain just ja just pysyttyä pystyssä, mutta toinen jalka teki sellaisen äkkinäisen "luisteluliikkeen" ja ai että otti makeesti kipeää tonne jonnekin häpyluun ja nivusten seutuville!! Koko illan olin ihan rampa ja yölläkin kylkeä kääntäessä sattui tonne alakertaan. Onneksi pahin kipu tänään jo helpotti. Mutta huomaa joo, että tuolla alakerrassa paikat "pehmentyy ja löystyy" :D

Sanmar + superpapunen 35+5
 
Mupelolle kiitos uudesta pinkasta :)

Semmosta ajattelin tulla pikana kyselemään teiltä muilta et kuin usein teillä supistelee? mulla on ollu nyt varsinkin tällä viikolla nii joka päivä, toissa yönä sai puhista aika jo kipeiden supistusten kanssa ja eilen illalla oli jo tosiaan napakoita supistuksia, aaltoilivat jo selkään asti :eek:

tänään onnes on äippäpolilla käynti nii siellä tarkistetaan muistaakseni tuo alakerran tilanne että mitä siellä näkyy :rolleyes:

Jollakin oli täällä ongelma parisuhteessa.. voimia :hug: Itse kans painin aikoinaan kun esikoista odotin niin aika kipeiden asioiden kanssa kun mies ÖÖööö..haki vähän itsensä paikkaa meidän suhteessa eikä oikein tiennyt mitä hää halus. mut loppu hyvin kuitenki..

mörri ja sintti 35+3
 
Heippa hei!

Mupelolle kiitos uuden pinon väsäämisestä :)

Vauvan sängystä ollut puhetta. Meillä on ihan tavallinen pinnasänky, josta nostan pohjan ylemmälle tasolle. Vauva nukkuu meidän huoneessa/meidän sängyn vieressä sitten omassa sängyssään. Olen ajatellut mahdollisuuksien mukaan niin että hän saisi siinä nukkua noin 4kk ikään asti jolloin omaan huoneeseen :) Itse olen sellainen etten pysty nukkumaan jos vauva ihan mun vieressä nukkuisi samassa sängyssä. Tämän vuoksi me emme nuku perhepedissä.

Pyöräilystä joku täällä kyseli.. Minä olen alkanut nyt pyöräilemään. Kävely ei onnistu koska tekee niin kipeää ja alkaa heti supistelemaan. Ollaan tehty miehen kanssa niin että hän juoksee ja minä pyöräilen vierellä :) Säädin satulan niin että se menee "alaspäin" näin mahalle jää kivasti tilaa :) Oon tykännyt tosi paljon, ihanaa kun pystyy näin edes liikkumaan!!!!!! Oliko niin että joku epäile että uskaltaako pyöräillä?? Miksi näin? :)


:flower:H & M 32+4 :flower:
 
Mupelolle kiitos pinosta!!

Toinen lomapäivä ja voi vitsi mä oon outo, mutta mun tekee mieli töihin.. Yksin kotona, ei kivaa ei kivaa. Voishan sitä tietty pitää esiloisen kotona seurana, mutta me halutaan pitää lapsen omat rutiinit kohillaan ainakin vielä ennen kakkosen tuloa. Lapsi tykkää ite tosi paljon omasta ryhmästään pk:ssa. Jos sitte lomien jälkeen vaikka lyhennettäis päiviä entisestään, sais kuitenki käydä leikkimässä kavereitten kanssa tutussa paikassa.

Sanmar: meillä oli esikoisen pinniksessä Ikean reunat. Itseasiassa koko pinnis on Ikean, kun se oli hinta-laatusuhteeltaan niin hyvä. Ja siitä saa koko toisen laidan pois, mikä ei kaikissa malleissa ole mahdollista. Se reunan ylösalasliikkuminen on EU-määräysten vuoksi niin pientä, että valittiin ennemmin koko laida poisto. Ja suojus on ollu hyvä, vaikka huonoakin palautetta olen kuullut. Mä oon laittanu sen paikoilleen silleen joka toinen pinna edestä, joka toinen takaa ompelusysteemillä, pysyy hyvin ja voi nostaakin, jos esim nuhan tullen haluaa pääpuolta vähä ylemmäs.

Matte: jos nyt muistin oikein, se olit sinä, joka kamppaili parisuhdeongelmien kanssa. Jos meni väärin, pyydän anteeksi, ehkä viesti ja tsempitykset menee kuitenkin perille oikeaankin osoitteeseen.

Supistelut: mua ei oo vielä supistamu silleen oikeesti kipeästi, harkkoja tulee kyllä. Vauveli tuntuu olevan jo alhaalla, kun painetta on ihan alhaalla edessä ja vessassa pitää ravata heti, kun nousee liikkeelle. Ylämahan ahistuskin on helpottanu, joten nyt vaan toivotaan, että tyyppi olis vielä oikein päinkin :)

Mulla on edelleen menossa ratas-ongelman hautominen. Esikoinen on kaksi ja hinkuisin peräkkäinistuttavia tuplia. Keksin vaikka kuinka hyviä perusteluja, mutta mies on sitä mieltä, että kokeillaan ensin, kuinka sujuu seisomalaudalla ja kaksilla erillisillä, kun sellaiset on jo olemassa. Ihan hirmusti ei varmaan tuu liikuttua yksin kahden lapsen kanssa, siis pidrmpiä kävelymatkoja, ja sitte viikonloppuisin jne vois tosiaan olla liikkeellä kaksillakin rattailla. Saas nähdä, mihin päädytään.

Ja auton vaihtoon pitänee valmistautua. Oltiin mietitty, että lapset istuu peräkkäin ja homma toimii hyvin. Vauva edessä ja isompi takana. Noj, meidän auton turvatyynyä ei sitte saakkaan kytkettyä pois päältä, joten eteen ei saa turvakaukaloa. Mahtuvat toki molemmat taakse, mutta en haluaisi matkustaa niin, että vauvaan ei ole lainkaan katsekontaktia... Miten te muut kaksilapsiset meinaatte autoilun ratkaista? Onko kontaktin puuttuminen paha homma, kun itsestä se jotenkin tuntuu niin pahalta? Mies tietty innostui heti, kun saatiin oikea syy vaihtaa autoa : )

Höpöttäjä 35+5
 
Höpöttäjä75:

nii no vauvan kaukaloahan ei kannata muutenkaa eteen laittaa vaikka saiski kytkettyä sen turvatyynyn pois, koska se voi laueta siltiki. Eli ei oo varma. Meillä lapset tulee takana olemaan kumpiki. Ei mua ainakaa haittaa vaikkei kokoajan tarvikkaa vauvaa olla tarkkailemassa. Kyllä se siellä kaukalossa pärjää :)

Niin niistä rattaista jos teillä tosiaan esikko 2v niin hommaisin kyllä ehottomasti tupla rattaat. 2v ei välttis jaksa kovin pitkiä aikoja seisoa seisomalaudalla ja onhanse mukava käydä kunnon rattailu lenkkejä. 2v kin vielä saattaa nukahtaa rattaisiin lenkina aikana.

Ainiin ja täällä poksuu jo 36rv :) hiemanko jänskättää....... eli nyt saa sit "omaan synnäriin" mennä kun lähtö tulee kerta viikkoja on nyt toi 36.
 
Pyöräilystä minä se täällä "pelkäsin" pyöräilyä :D En tiedä miksi, kai pelkään, että kaadun ja kun olen saanut vähän sellaisia kommentteja, ettei raskaana vois pyöräillä, noh, voihan toki, eihän monen mielestä raskaana voi tehdä mitään muutakaan! :kieh: Ja aion kyllä pyöräillä, kunhan tulee kivoja ilmoja, niin päästään perheen kanssa pyörälenkeille.

Supistelut ja tuntemukset mulla oli oikeestaan eilen ensimmäinen sellainen päivä, että kroppa vihloi ja kai vähän supistelikin ja alapäähän tuli sellaisia kiputuntemuksia, olisko sitten niitä sukkapuikkopistoja. Jotenkin niin hyvin jaksanut tähän asti, mutta nyt kroppa selkeesti ottanut nokkiinsa työpäivän jälkeen. Luulen kanssa, että vauva tuolla painaa jo alas, koska mulla kanssa nyt helpannut närästys ja se paineen tunne ylävatsalla...tai sitten vauva vaihtanut asentoa tai jotain. Ensi viikko vielä töitä, joten sen meinaan vielä jaksaa, sitten lepäilen kotona :) Myös täällä pissahätä iskee yhtäkkiä, vaikka vauvan liikkuessa aktiivisemmin ja vessassa saa rampata tiheään, kun nousee istumasta ja sitten yöllä saa 2-3 kertaa käydä vessassa.
Varasin meille yksityiseltä vielä ultra-ajan parin viikon päähän, vielä siis näemme pikkuisen ja saamme varman tiedon tarjonnasta, mikä on minulle ainakin tärkeää, koska en osaa liikkeiden perusteella kyllä verrata esikoisen perätilan liikkeisiin :)

Autosta meillä ainakin farmari, jossa molemmat lapset takapenkillä. Esikoinenkin oli takapenkillä, enkä minä ainakaan näe siinä mitään onglemaa. Sitten pysähdytään, jos tulee hätä tai kova itku :D Ja esikoinen ainakin nukahti heti aina auton liikkeelle lähtiessä, niin senkään takia en ole nähnyt siinä mitään ongelmaa, katotaan sitten miten seuraavaa tykkää autoilla.

Poikkitilatapaukset kuulostaa niin jänniltä nuo poikkitilat, luulisi ettei se vauva mahdu siellä niin olemaan, mutta näinkin pitkällä ja parilla poikkitilassa vauva, toivottavasti tajuisivat kääntyä nyt oikein päin : /

Pinnasänky meille tulee pinnasänky alusta asti ja on siinä sänkymme vieressä. Laskettavaa laitaa ei ole, eikä oteta sitä reunalaitaakaan pois. Hyvin pärjäsimme esikoisen aikaan myös samalla tavalla, joten en ole sitä sen enempää miettinytkään. Niin kauan kun vauva heräilee öisin paljon, niin saa siinä nukkua, jossain vaiheessa, siirtyy sitten esikoisen kanssa samaan huoneeseen, kunhan osaa nukkua :D

Höpöttäjä75 mulla tulee myös ikävä töihin, tiedän sen jo nyt! Ensi viikko enään, sitten mammalomalle ja mua ei houkuta yhtään, tiedän että esikoinen hyppii seinillä ja kotona on paljon enemmän hommia, kuin täällä töissä :D Miellä kanssa hoitopaikassa sopimus kesäkuuhun asti ja hoitotäti sanoi, että voin tarvittaessa viedä esikoista hoitoon, mutta eihän sitten mullakaan ole mitään tekemistä yksin kotona...noh, pitää katsella, esikoinen kyllä kanssa nauttii hoitopaikassa olemisesta ja hällä siellä tärkeitä kavereita, joten varmasti siellä nauttii olemisesta enemmän kuin mun kanssa kaksin kotosalla :whistle: Mutta kaipas siihen kotona olemiseen taas sitten tottuu....

jkoo + Pupu 33+1
 
Vauvan kans autoilusta: meillä lapset olleet aina takapenkillä. Nyt pitäisi sinne mahduttaa kolme. Kamalaa, mutta me ei olla vielä testattu, mahtuvatko kaikki istuimet. Esikoinen on jo 6 kohta, joten ehkä menisi pelkällä korokkeella, jos turvavyöistuin ei mahdu. Se on vaan parempi kuin koroke, jos lapsi nukkuu, kun siinä on päälle tuki. Me matkustetaan välillä pitkiäkin matkoja. Usein tunnin matkaa, mutta joskus 4-6 tunnin matkoja sukulaisten luo.

Esikoinen inhosi yli kaiken autoilua. Kesti autossa ehkä puoli tuntia, sitten alkoi huuto. Ihan pienestä pitäen. Joten aina, kun mä ja mies oltiin molemmat menossa, mä istuin takapenkillä ja koitin lohduttaa / viihdyttää lasta. Pitkillä matkoilla etenkin oli pakko koittaa kaikin keinoin viihdyttää, ettei matka olisi toiselle ihan kidutusta. Ei hirmuisen usein ajeltu, mutta mm. häihin ajettiin 5 tunnin matka lapsen ollessa 2,5kk. Toiseen suuntaan oltiin puolivälissä yötä, takaisin tullessa vauva itki ja raivosi kyllä puolet matkasta varmaan. Ei vaan osannut edes nukkua autossa. Toiset nukahtavat taas autoon samantien ja nukkuvat vaikka 5 tuntia!!

Kuopus viihtyi paremmin autossa eikä ollut ongelmaa, vaikka lapset olivat keskenään takapenkillä.

Tänään oli neuvola. Vauva on vähän kääntynyt, pää on alaspäin!! Mutta edelleen vähän viistosti ja tosiaan ylhäällä, ei siis ole lainkaan laskeutunut eikä ole siis pystyasennossa ihan vieläkään. No, siltä kyllä tuntuukin. Mutta koska vauvan asento muuttuu nyt usein, niin seuraillaan tilannetta. Potkujen paikka on vaihdellut tässä 2 viikon aikana usein. Ja 2 viikon päästä 36+5 sitten seuraavaksi katsotaan, miten päin on. Painoarvio täällä tehdään ä-polilla kuulemma vasta viikolla 38 aikaisintaan.

Painoa mulle oli tullut taas vajaa kilo/vko, vaikka olen liikkunut nyt enemmän. Ok, vappuna söin munkkeja yms. Vauva vaikuttaa kuulemma ennemmin isolta kuin pieneltä, kun ekaa kertaa jollain lailla terkkari pääsi arvioimaan. Viikon päästä toivottavasti kääntyisi niin, että saisi paremmin arvioitua tuota mittaa. Pakko kai se on herkut jättää, kun painoa tulee ja vauvakin kasvaa :( Sf oli nyt 33, eli sama kuin viimeksi, vauvan asennon muutos kai vaikutti siihen, ettei ollut kasvanut. Ekaa kertaa standardikäyrien sisäpuolella :D
 
Teillä joillain on kyllä ihanan paljon viikkoja kasassa mutta perästä tullaan.

Meillä on molemmat lapset kulkeneet takapenkillä ja joillekin pidemmille matkoille änkeydyin itse istuimien väliin kuopuksen vauva-aikana, nythän noi viihdyttää jo hyvin toisiaan (ikää 7 ja 4 vuotta). Tällähetkellä ongelmana on että kaukalo ei oikein sovi takapenkille mutta mies on vakuuttunut että kun nykyiset istuimet ottaa irti isofixeista ja siirtää reunoille niin mahtuu kyllä (sitähän ei kannata kokeilla ennen kuin vauva syntyy ;) )

Pyöräilyä en kyllä kykenisi harrastamaan, mun pyörässä on ohjaustanko niin alhaalla että reidet osuisivat heti mahaan ja mitään länkkäripyöräilyä en halua harrastaa. Jollain Jopolla voisi ehkä onnistuakin mutta pyöräilen sitten taas vuoden kuluttua kun vauvan voi ottaa mukaan.

Tielsa 32+5
 
[
pillipöllö: Pitääkö noi sun viikot paikkaansa tossa sun aiemmassa viestissä? Vauva on täysaikainen vasta rv 37+0 eli siihen asti on keskonen mikäli syntyy. Vai tarkoititko 1,5 kk?
Hups! Se on ku pimeessä kirjottaa, niin menee näppäimet ihan sekasin :D 35+ siis nyt, huomenna 36+0 :D


Napero riehunut tänään taas oikeen urakalla masussa. Maha vaan heiluu! Olisin niin valmis synnyttään jo. Äsken en meinannut taas sohvalta päästä ylös, kun selkään sattu. Enkä oo ees tänään mitään tehnyt, kävellyt ehkä vajaa 2km ja imuroinut kotona. Mut näköjään sekin riittää. Huoh!
 
Täällä ei supistele kuin hyvin harvoin ja nekin kivuttomia harkkasuppareita. Ilomielin voisin ottaa supistuksia vastaan.

Takapenkille on tarkoitus sijoittaa kaukalo. Ajattelin ensi viikolla hieman testailla miten tuo turvaistuin ja kaukalo telakoineen mahtuvat sinne ja joutuuko esim. turvaistuimen paikkaa vaihtamaan.

Mupelo ja sintti 36+3
 
pillipöllö: Ok no nyt täsmää :D Ei ole tosiaan paljon viikkoja jäljellä sullakaan. 2 km kävely ja imurointi näillä viikoilla ON PALJON! Mä en meinaa päästä ylös vaikken ole oikeasti tehnyt mitään :LOL:

Autossa meidän lapset matkustavat takapenkillä (kaikki kolme). Hyvin mahtuvat sinne kaikki, kun kaukalo on keskellä ja isot sisarukset reunoilla. Meillä tietysti asiaa helpottaa se, ettei toisilla ole enää istuimia käytössä (9v ja 11v). On huomattavasti turvallisempaa sijoittaa vauvan kaukalo taakse keskelle kuin apukuskin penkille. Jo siis mahdollisten kolareiden aiheuttamien vaarojen vuoksi, mutta myös siksi ettei kuskin huomio kiinnity liikaa vauvaan. Kuskin pitää keskittyä ajamiseen ja liikenteen seuraamiseen. Jos vauva alkaa itkeä hysteerisesti ja matkaa on reilusti jäljellä, voi pysähtyä rauhoittelemaan pientä. Tuskin itse ainakaan ajelen kahdestaan vauvan kanssa kovin pitkiä matkoja vaan lähinnä kauppareissuja tms. Ei vauva siihen kuole vaikka itkisi sen pienen matkan kun pääsee taas syliin perille päästyä. Kannattaa vaihtaa vaippa ja imettää juuri ennen lähtöä, niin pieni on vähän aikaa tyytyväinen oloonsa ;) Pidemmillä matkoilla mukana on koko perhe tai ainakin joku muista. Jos mies on mukana, hän ajaa ja minä voin keskittyä vauvan viihdytykseen tai isommat lapset viihdyttävät vauvaa takapenkillä. Monet vauvat rakastavat autokyytejä ja nukahtavat nopeasti.

Mitä Poikkalle kuuluu? Oletteko käyneet kontrollissa viimeisen kirjoittelusi jälkeen? Miten jakselet?

Ihanan pitkälle ollaan päästy ennen kuin ensimmäistäkään kesäkuista on syntynyt (osa jopa toukokuisia)! =) Hieno juttu! Viikot senkuin vähenee, kesä lähestyy ja äitiyslomat alkaa itse kullakin. Ottakaa rennosti, nauttikaa lomasta ja kerätkää voimia lähestyvään synnytykseen ja vauva-aikaan.

Barbbis 32+5
 

Yhteistyössä