Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Pikainen tohon suolaseen ja makeaan...
Esikoista kun odotin popsin karkkia ja leivoksia ja poika tuli..
Tosin kyllä mulle kelpas kaikki roskaruokakin.
Sykkeiden ja muidenkin merkkien perusteella povattiin tyttöä, neukkutätin mielestä varmasti tyttö! Mutta eipä ollut! Ultrassakin sanottiin ettei vehkeitä näy...

Sama juttu nyt karkit ja kebabit maistuu taivaalliselta :D
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Soitin nyt sitten neuvolaan ja kysyin siitä, että voinko mennä sinne nt-ultraan vasta 13+1 ja oli sitä mieltä että silloin se vielä onnistuu, mutta suostui vaihtamaan ajan edelliselle viikolle. Nyt ultra onkin sitten jo 8.12, ihanaa 4 pv vähemmän odotusta! Silti vielä pitkä aika tuohonkin.

Onko muuten kellään muulla esiintynyt pistävää kipua pakarassa? Itselläni alkoi noin viikko sitten. Välillä tuntuu, että vetää jalan alta kun sattuu niin paljon. Onneksi tätä ei ole koko ajan, joinain päivinä useammin, mutta eilen ei tainnut olla ollenkaan.

Jostain muustakin piti kirjoittaa, mutta pääsi jo unohtumaan.

PikkuistaOdottava 10+3
 
Pikkuistaodottava: Pakarakipu on tuttu täällä samoin myös tuo issias tyyppinen kipu. Vaivas esikoisenkin aikaa ja näyttäis alkavan taas.

muoks* tekee ihan sikana mieli aurajuustolla täytettyä pizzaa... ja joulusuklaata!!! :p Tästä ne kilot lähtee nousemaan.
 
Täälläpä käy keskustelu kuumana, hyvä kun perässä pysyy...

Tervetuloa uusille, onnea hyville ultrakuulumisille ja voimia menetyksen kohdanneille!

Täällä pahoinvointi/etominen on hellittänyt, tosin joku päivä aina silloin tällöin vähän palailee. Paino on edelleen 4 kiloa vähemmän kuin viikolla 5+, mutta nyt ei ole pariin viikkoon enää laskenut, mikä lienee hyvä juttu. Nälättääkin jo aina välillä. Hedelmät on edelleen in, ja nyt myös glögi, nam. Saatiin jo aika varhain, noin viikon kuluttua ultrasta, nt-ultran verikokeiden tulokset, joissa ei havaittu poikkeavaa riskiä! Jesh.

Maha ei vaan kasva, se hieman huolettaa... Ollut nyt pari viikkoa tuommoinen samankokoinen jonka mä ehkä huomaan mutta muut ei niinkään. Pöh. Oottelen jo kuumeisesti tokaa neuvolaa joka on kahden viikon kuluttua.

Talvitakkiongelma on vaivannut päätäni. Yhteen takkiin saatan mahtua mahoineni johonkin saakka, mutta lopputalvesta/alkukeväästä se jäänee pieneksi... Ei millään raaskisi ostaa kalliita äitiystalvitakkeja. Pitääkö vaan mennä kirppikselle ostamaan joku jätti XXL-takki johon maha mahtuu...


Äitiyspakkaus otetaan, kun tämä on eka lapsi. Saa samalla sitten kaikkea kylpylämpömittarista alkaen..

Olen malttanut olla ostelematta mitään vauvalle vielä, mutta tänään tajusin, että oho, laskettuun on reipas 6 kk aikaa, siis lopulta aika vähän! Hui.

Avocado ja Kivi 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips!!
Pahoitteluni huonojen uutisten kohtaajille :hug: ja tervetuloa uusille!! ite en oo oikeen kerinny kommentoimaan on ollu töissä kiireitä..onnex ens viikol alkaa loma!!!
Pienoine kysymys: te joilla on ollu vähä oireine alkuraskaus niin missä välissä hävisi loputki oireista?? vai onko jotain jäljellä?? mulla tais hävitä viikko sitten mut eile viilteli kohdun kohtaa joten oletan kaiken olevan kunnossa...haluaisin tietää et kai kaik on kunnos ku sentään viiltelee välil??? pelkään ettei oo ja np-ultra on vast 1.12
Tiituliini rv 10+5 ja takas töihi..
 
Pikkuistaodottava Täällä tuo pakaran yläpuolinen kipu/issias tyyppinen kipu tuttua kans esikoisen ajoilta ihan kuin Mupelollakin, Esikoisen aikana oli paha jo heti alussa 9+ viikolla ja sit raskauden keskivaihe meni ihan hyvin mutta sitten taas 30+ vaiva tuli takasi vielä kovempana ja loppu tasan siihen hetkeen kun tyttö oli maailmassa :) Ja paluun teki tämän viikon maanantaina... nyt vasta 11+ viikolla :|

Suolainen/makea ruoka juttuun haluan kans kirjoittaa. Eli esikoistani odottaessa, joka on tyttö, söin ihan kaikkea laidasta laitaan. Mutta parhaiten kauppansa teki grilliruoka ja salmiakki - ja sama virsi jatkuu tässäkin raskaudessa... eli jos odotan poikaa niin ei ainakaan meikämannesta voi sanoa että ruoasta vois sanoa kumpi sielä on... Mutta toki tyttö-olo mulla kyllä on, vaikka poikaa ehkä tässä toivotaan, mieskin :whistle: Mutta edelleen pääasia että pysyisi matkassa loppuun saakka ja syntyisi terveenä!

Onko kukaan miettinyt vielä tässä vaiheessa, kysyvänsä tulevassa rakenneultrassa vauvan sukupuolta? Tässä kun nyt on puhuttu tyttö- ja poika-oloista niin tuli tälläinen kysymys mieleen?

Itse haluaisin kysyä tällä kertaa sukupuolen. Ekassa ei kysytty ja nyt huvittais. Ei mulla mitään sen kummempaa perustelua ole, muutakuin että olisi kiva kokea, että millainen se raskaus ja odotus on jos/kun sen tietää... Mies ei ole tästä niin innoissaan ja vastustaa sitä aina välillä vaikkakin on jo kyllä suostunut, mutta joskus kyselee että miksi pitää kysyä ja ei mulla sillekkään oo mitenkään järkevää selitystä antaa muuta kuin että haluisin tietää millainen kokemus se sitten on jos sen tietääs :p Vähä pitkä sepustus :D

Niin joo ja olin unohtanut että minullahan on ensi viikon tiistaina lääkäri-neuvola, jossa kuunnellaan sydänäänet ja sit torstaina on jo ultra. On niin jo ajatukset ollu torstain ultras että unohtanu tyystin ton neuvolan :D

PikkuMyy & Muppelo 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Tiituliini: Mulla on ollut mielestäni vain vähän oireita alkuraskaudessa: rinnat arat, huonoa oloa ajoittain (ei oksentelua), muutaman kerran pahaa makua suussa, noin parin viikon ajan ruuat maistu erilaiselle ja kaikki ruuan hajut kuvotti. Lisäksi ollut alavatsassa kummallisia tuntemuksia.

Rinnat on edelleen hieman arat ja kohdun seutuvilla pistelee välillä ikävästi, muut oireet hävinnyt jo muutama viikko sitten (muistaakseni).

Koko raskauden tähän mennessä koen päässeeni hyvin helpolla moniin muihin verrattuna.

Uskon, että sinulla on kaikki kuitenkin hyvin. Itse kävin tosiaan maanantaina neuvolassa ja neuvolatäti kuunteli sydänääniä ja hyvin ne lopulta kuuluivatkin. Kannattaa ehkä yrittää päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Helpottaa kummasti pelkoa keskenmenosta.

PikkuistaOdottava 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Niin se vaan oli kuten pelkäsin, kkm noin vkolla 9-10. Nyt sitten tyksistä odotan aikaa tyhjennykseen. Olo on kamala, henkisesti, mut kai tästä selviää.

Ihanaa odotusaikaa teille muille.

Niin ja varmaan pärjäätte ilman päivittäjää loppukuun, joku muu sitten tekee uuden pinon ens kuulle.

Dingelidong ja suuri suru
 
Heippa vaan.
Ultrakuulumisia,vilkas vauva pyöri mukana,eilen siis oltiin häntä ihailemassa.Vähän oli pienempi kuin viikkojen mukaan,siispä la siirtyi vähän eteenpäin uusi laskettu olisi 13.6,hauska sinäänsä on tasan kuukautta ennen meidän tämän hetken kuopuksen synttäreitä.Kaikki muutenkin ok,turvotus normaali ja kaikki paikallaan.Tänään kävin sokerinrasituksessa ja yllättävää kyllä ei tullut sellaista pahaa oloa lainkaan joka aikaisemmin on tullut.

Nyt sitten tietää isommat sisarukset ja isovanhemmatkin,kaikki oikein innoissaan.=)Tytär on kyllä ehdottomasti sitä mieltä että pikkusisko kiiitos,kuulemma kaksi pikkuveljeä on ihan tarpeeksi.:D

Ja kyllä,jos hän se paljastaa niin haluamme tietää kumpaa lajia on tulossa.Jos on ujopiimä niin onhan sitten jännitettävää loppuun asti.

poksuukin vasta 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
DingeLiDong: Voi ei! Olen niin pahoillani :'( Kovasti voimia! :hug:

Me ei olla miehen kanssa vielä tuosta sukupuolen selvittämis asiasta juteltu. Uskoisin kuitenkin, että kysytään, jos sinne asti päästään. Itse ainakin haluaisin tietää niinkuin edellisistäkin. Ei sillä oikeastaan merkitystä ole, mutta jotenkin hauska tietää jo etukäteen =)
 
DingeliDong Eiiiii :'( Oon tosi pahoillani. Kovasti voimia ja tsemppiä :hug: Niin väärin, että sun aavistukset osui oikeaan. Miten näitä huonoja uutisia tuntuukin tulevan niin paljon...

nedralle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:
 
DingeLiDong, suuret pahoittelut :hug: :'(




Mulla on taas huonompi päivä ollut flunssan suhteen, oon ollut ihan väsynyt, ihan tukossa ja kipee olo.

Yskiessä vihloo tonne toiselle puolen alamahaa. Lisäks särkee oikeen puolen alaselkää, pakaraa ja alamahaakin vähän. Särkylääke nyt tais kyllä auttaa.


Pillipöllö ja Aino-Einari 12+5 :heart:
 
DingeLiDong Voi ei,paljon voima haleja :hug: sitä toivos ettei kukaan enään tippuis kun lähes kaikilla kuitenkin jo hyvät viikot lähenee. ja kun näitä tippujia on ollut aivan liian monta :(

tyttö-poika olosta Mä oon kyllä ny melkein saletti että mein masukki taitaa olla aika varmasti poika. Tää raskaus on tähän mennessä niin samanlainen kun edellinenkin.

ja noista oloista Kun odotin tyttöä mulla meni joka päivä suklaata 1 fazerin sininen ja siihen esim geisha levy eikä tehnyt ees tiukkaa.toinen oli etten pystynyt juomaan kahvia koko raskauden aikana
pojista on tehnyt kaikesta mieli kaikkee mättöö kebabbii,pizzaa,hamppareita ja kun nyt oikeesti mietin ruokiani niin eilen meni kebabbi tänään big mac ateria ja nyt taas tekis mieli jotain eli sen on pakko olla poika :)

sukupuolen kysyminen ultrassa Mä oon aina kysynyt ultrassa kumpi tulossa ja aina on mennyt oikeeseen veikkaukset.pojassa-06 toisin poika oli niin kippurassa ettei ultraaja saanut sukukalleuksia näkyviin vasta viikolla 36 nähtiin että poikahan se oli mistä olinkin jo ihan varma ollut. Viime raskaudessa ultraaja käski mun itse kattoa ja kyl niin selkeet vehkeet oli ettei niistä kyllä tehny tyttöö millään. tästä saatiin sit oikein kuvakin pelkistä sukukalleuksista :D

Tänään poksuu 9+0 =)

Mites te jotka ette pystyneet juomaan kahvia,koska alko taas tekeen mieli?? ite kun ootan sitä päivää että saa kuumaa kahvia hörppiä =) tänäänkin ukko keitti kahvit ja välittömästi tuli niin huono olo että oli pakko juosta vessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Dingelidong, isot pahoittelut ja osanottoni!

Tänään ultrassa näkyi sikiö vastaten rv 9+6 (piti olla 10+1). Laskettua aikaa ei siirretty, kun heitti vain kahdella päivällä. Kaikki oli hyvin sisuksissa, lääkäri ultrasi pitkään ja tarkkaan joka puolelta (oli sairaanhoitajaopiskelija mukana, jolle lääkäri selitti mitä milloinkin näkyy) =)

Nyt odottelen aikaa äitiyspolille, jossa raskautta jatkossa seuraillaan 1-tyypin diabeteksen takia. Ja normit neuvolakäynnit siihen päälle. Sukupuolta ei varmaan voi välttyä jossain vaiheessa saamasta selville, kun seurantaultraa tulee jatkossakin vähintään kerran kuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
nyt alkaa jännittää oikeen kunnolla huominen ultra....apua.
kaiken lisäks ku yksinään sinne menen ni senki puolesta vähän paskat fiilikset.
kaipa tämä tästä päivä kerrallaan...mut täytyy kyl myöntää et yksinolo on välil aika rankkaa...

mä kyl varmaan tahdon tietää kumpi tulee kuhan sen aika vaan koittaa :)

onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista toivon mukaan minä tuon huomenna lisää niitä :heart:

Taistis ja pikkukamu 11+3
 
Voi ei Dingelidong, voimia! :hug:

Sukupuolesta ei aiota ottaa selkoa, vaikka minä ehkä haluaisinkin, mutta mies ei halua. Ei kysytty esikoisestakaan.

Nedralle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja taistikselle tsempit huomiseen ultraan!

Tiituliini: Aamulla töihin ajaessani mietin, että jos mulla olis valemenkat niin voisin kuvitella etten ole raskaana. Mulla on siis ainoastaan ollu oireena lievä etova olo iltapainotteisesti sekä väsymys, joka voi johtua myös syksystä. Toki rinnatkin aristi jossain vaiheessa, mutta ei pahasti. Kaiken kaikkiaan oireet on ollu suht lieviä tai ainakin lievempiä vielä mitä esikoisesta. Ai niin ja onhan tuota iltaturvotustakin ollut.

Pomo lykkäs sitten tänään lomautuslapun kouraan. Mikäli tilauskantaan ei tule muutoksia, niin kaikki meitin työntekijät (hurjat 3 kpl) joudutaan lomautetuks. Että hyvin jatkuu tää meikäläisen tuuri. Onneks en sentäs ruvennu ärhentelemään pomolle kun tuota asiaa ilmoitti.
 
Dingelidong: pahoitteluni! Tosi surullista :(

möhköpantti: mä en myöskään siedä kahvia / kahvin hajuakaan, edelleenkään. Rv6 jätin kahvin. Sama juttu aikaisemmissa raskauksissa. Mulla tätä on kestänyt niin, että en ole kumpanakaan raskausaikana enkä n. 3kk imetysaikana juonut kahvia. Imetysaikana siksi, että vauvamme ovat olleet kovin masukipuisia, ja en ole halunnut enää pahentaa tilannetta, kahvikin saattaa joitakuita itkettää. Hätävarjelun liioittelua ehkä, mutta se on tuntunut mulla hyvältä ratkaisulta 2 edellisessä raskaudessa ja vauvan kanssa. Saa nähdä, miten nyt käy!

Suolaisesta ja makeasta: Kummassakaan edellisessä raskaudessa makea ei oo maistunut ollenkaan ennen puoliväliä raskautta. Loppuraskaudessa on sitten mässätty taas karkillakin. Nyt on aikalailla sama tilanne, jotenkin tuntuu, että makea maistuu vielä huonommin! Ehkä sitten senkin perusteella kolmas tyttö?

pakara/issiaskivut: tuttuja myös täällä. Sellaista vihlontaa etenkin oikealla puolella on nyt ollut :( Tänään huomasin myös, että mun selkä on jostain syystä nyt jumiutunut, samoin hartiat vähäsen, päätä särkee. Olenkin ihmetellyt, että tämä makoilu ei oo enempää mua jumiuttanut.

Äsken otin päiväunet Pikku Kakkosen aikaan. Autolla töihin ajaessa alkoi kamalasti nukuttaa. Väsymys ei oo vielä helpottanut.
 
DingeliDong pahoittelut! Ja iso hali! :hug:

Ihania ultra kuulumisia ja ultra kuvia!

Taas omaa valitusta!
Ahistaa nähä ultra kuvia kun oikeesti kaikilla muilla kuvasta on tunnistettavissa pieni ihminen... Me ei saatu ultra kuvia esikoisesta vaikka pyydettiin joka kerta! Tuumas vaan että ei tää ole mikään kuvien jakelu paikka ja sukupuolen tarkistus vaan täällä tutkitaan onko lapsella kaikki hyvin! Hieman itketti ja itkettää edelleen ettei saatu!
Kerran yks akka suuttui kun pyysin saada kuvaa ja otti pään kuvan ja veti viivan siihen pääle!! Eli kuvassa näky ympyrä jonka yli oli vedetty viiva. En pysty sitä edes katsomaan kun pahamieli tulee. Mulle ei myöskään kerrottu mitä milloinkin kuvassa näkyy ja vastaako viikkoja jne... Kaverit ovat saaneet kuulla juttuja on kaikki varpaat ja sormet jne... Jokseenkin pahamieli jäi niistä kerroista! Olis eka vauvastaan halunnut edes jotakin kuulla tai kuvaa saada mut ei.
Tein ultraajista valitukset ja kaikkee diipadaapaa mutta eipä ollut apua. Ultraaja oli kyllä aina eri, mutta aina yhtä tyly ja inhottava. Varmaan sana kiersi hyvin siellä ja tiesivät olla ärsyttäviä :/ Saa nähä miten tälläkertaa...

ja ppip piip taas täältä

Jane ja vaavi 10+5
 
Dingelidong Voi surku, paljon paljon voimia, en voi kuvitellakkaan miltä susta tuntuu :(

Tänään on taas saanut pikkuhousunsuoja vähän väriä. kai mää lähden kohta ostaan sitä doppleria etten tuu hulluks kun mietin vaan koko aika onkohan masussa kaikki hyvin. Kehtaisinkohan kysyä ens maanantaina esikoisen 1v. neuvolassa että voisko se täti kuunnella niitä sydänääniä? Jotenkin aattelisin ettei se oo sopivaa, mutta olisko se kuitenkin.

Sukupuolesta en oo varma haluanko vai en. Jos mies haluaa niin täytyy miettiä. esikoisesta ei haluttu tietää.

torstai & hippu 10+1
 
Dingelidong voi ei :( mä niin toivoin et saisit hyviä uutisia :hug: Paljon voimia sulle/teidän perheelle!

Mä olin kyllä esikkoa odottaessa niin onnellisen tietämätön.. En siis ollut kuullutkaan mistään kkm ym, enkä osannut sellaisia pelätäkkään.. Toivottavasti ei kukaan enää tipahda matkasta!

Pahoinvointia ei enää täällä ole havaittavissa. Olo kuitenkin muuten todella surkea. Väsyttää ja pää on "sumussa". Päänsärky alkaa herkästi jos kirkkaassa valossa on, ja siihen ei sitten panadolit auta vaan joutuu pimeässä huoneessa monta tuntia makaamaan. ..
 
DingeliDong, :'( oikein paljon voimia! :hug: Pahoitteluni.

Selkä/pakara kivuista, täälläkin vihloo välillä tonne vasempaan alaselkään ja pakaraan, sitte tuntuu, että jalka lähtee alta : / Oon aatellu iskias kivuksi..

Ja tänne on tullut pahoinvointi takas. Entistä voimakkaampana, ja siihen lisäksi vielä toi kauhia röyhtäily / närästys.

Emby^ ja Jormaliini 11+3(?)
 
DingeliDong todella surullista, kovasti voimia sinulle! :(

Olette näköjään jutelleet mielihaluista. Itsellä vaihtelevasti tehnyt mieli suolaista ja makeaa. Välillä ollut hirveä himo subwayn sämpylöihin, näkkäriin, salmiakkiin, kylmään mehuun..mikä ei saa olla liian laimeaa, muttei liian makeaakaan (on se tarkkaa ;)). Ja nyt pari päivää on älyttömästi tehnyt mieli aurajuustoa ja jalapenoja. Tavallisesti en pahemmin aurajuustoa syö ja raskausaikanahan sitä ei hirveästi suositeltaisi ja olenkin vielä toistaiseksi jättänyt ostamatta mielihalusta huolimatta. Jalapenotkin tekee mahan kipeäksi jos liikaa syö..mutta mutta..minkäs teet ;P

Triinu ja "Simo" rv. 9+0
 

Yhteistyössä