Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

facebookinryhmästä, siellä ei oo mitenkään aktiivista keskustelua. Meitä on siellä "vasta" 8 jäsentä, mutta eiköhän siellä tuu enemmän höpöteltyä kun tulee lisää porukkaa ja nää raskaudet menee vähän pidemmälle tai on enemmän jotain kerrottavaa :)

Tervetuloa Ando ja Saija78 :wave:

VIIKOT POKSUUUUUU
ninanina + pompula 12+0
 
Mulla on se digitaalinäyttöinen angel sounds, enkä ole vielä löytänyt sydänääniä. Kovin ahkerasti en ole etsinytkään, kun esikoinen on kovin kiinnostunut laitteesta myös :p.

Facebookissa on aika hiljaista keskustelua mutta, kun porukka sinne uskaltautuu, niin varmasti keskustelu lisääntyy ja sitä antaa itsestään enemmän =).
 
10+1 tänään. Huono olo on, ehkä yöllä valvominen taas pahensi oloa. Meillä on toinen lapsi vähän kipeänä, olenkin tänään ollut kotona, huomenna miehen vuoro.

Mulla on vatsalihakset ihan entiset verrattuna aikaan ennen raskauksia. Eivät siis oo palautuneet vaan ovat aina jotenkin erillään. Samoin kuopusta ootellessa tuli jokin napatyrä tmv siis navan seutu pullahti pahemmin ja oli kipeä. Se on myös oireillut, jos nostelee jotain painavampaa. Saa nähdä, miten masun kasvu vaikuttaa :(
 
Tervetuloa uusille!

Paljon tullut taas tekstiä, olen kyllä käynyt tasaisesesti lukemassa, kirjoittaminen vain on jäänyt. Olo on ollut niiiin väsynyt ja huonovointinen. Pahimpana yönä on täytynyt kaksi kertaa nousta syömään jotain, kun olo on ollut niin kaamea ja tärisevä. Lisää hyvin väsymystä |O

Olen ollut sairaslomalla viime viikosta ja huomenna menen kokeilemaan töihin paluuta. On kyllä auttanut tosi paljon kun on saanut olla kotona, vaikka en siis ole oksennellut missään vaiheessa (muutamia kertoja lukuunottamatta). Olen nukkunut päivisin väh. viisi tuntia ja loppuajan maannut sohvalla. Oloa on kyllä helpottanut ja en ole läheskään niin kettumainen ja sietämätön kuin ennen sairaslomaa (hyvä ku pystyin miehelle sanomaan sanakaan sekoamatta). Että vaikka tosi pitkään sitä mietinkin, niin kyllä tää sairasloma vaan tarpeeseen tuli. Toivottavasti nyt alkaa sitten helpottaa, että pystyis olemaan töissä.

Joku mietti noita ultrausajankohtia. Mulla NT-ultra rv. 12+5 ja verikoe otettiin jo rv. 9+5. Tulokset verikokeesta sain tänään, otan ne sitten sinne ultraan mukaan. Teillä muilla se verikoe on vissiin otettu ultran yhteydessä. Sitä verikoetta ei voi ottaa enää rv. 12+6 jälkeen (otettava välillä 8+0 - 12+6). Eli jos ultra ja verikoe tehdään yhdessä, niin aika-raja on tiukempi. Niskapoimua voidaan arvioida välillä 10+0 - 13+0. Nämä viikot katsottu täältä http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf Törmäsin tohon kun yritin etsiä jotain viitearvoja noihin veriseulojen tuloksiin (vaikka tiedän, että ne ei yksistään kerro juuri mitään) :ashamed: Meidän neuvolassa nt-ultran ajaksi on kuitenkin määritelty 11+0 - 13+6... mutta mahtaakohan tuo HUSinkin 13+0 tarkoittaa koko viikkoa, eihän siinä muutoin ole kuin päivän ero verikokeen rajoihin. Ota nyt sitten näistä selvää:kieh:

Meillä ultrassa pitää olla rakko tyhjä ja lapussa luki, että tehtäisiin alakautta. Olisiko tuolla ultraustavalla merkitystä tämän asian kanssa (eli alakautta = tyhjä, peitteiden päältä = täynnä)?

DingeliDong toivottavasti kaikki on hyvin, vaikkei susta ole kuulunutkaan mitään.

Mulla on jostain syystä poika-olo. Voisin kyllä toisaalta mieluusti ottaa toisen tytön, niin ois siskokset. Poikakin kelpais kuitenkin tosi hyvin. Win-win situation :D Tytöstä oli tyttö-olo koko ajan.

Feli ja ET 10+4

Niin ja kolmevuotias tyttöni kysyi juhlavaatteita sovittaessani, että "onko sulla äiti vauva mahassa". Sanomattakin selvää, että se mekko päätyi takaisin kaappiin :LOL:
 
Miten tuntuukin, että tämän kakkosen kohdalla pelkää niin hitosti paljon enemmän asioita kuin ensimmäisen kanssa...Vähän mua ihmetyttää, että miten ihmeessä tuolla Koksissa kestää noi veriseulojen tulokset noin pitkään, kun useammalla paikkakunnilla ne saa paljon nopeammin. Ei sillä, että olisin jotenkin kärsimätön :ashamed:...

Kiitos Riesa79 tiedosta!
 
Ando mulle sanottiin koksissa et soittaa perään kahden viikon sisään, jos löytyy poikkeavaa...pitkältähän tuo aika tuntui ja aina sydän pomppas kurkkuun ku tuli puhelu vieraasta numerosta :)

Itse liityin fb-ryhmään tänään ja on kyllä kiva nähdä kasvot nickien takana. ja tuolla ei kuka tahansa pääse lukemaan vuodatuksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Kiitos tsempeistä :)
Vuotoa ei oo tänään enää tullu mut vatsa ja alaselkä on kipeenä. En tiedä, enemmän oon huolissani kivuista ku pienestä vuodosta. Mut eihän tässä voi ku odottaa huomista, tuun sit kertomaan tuomion.
En nyt jaksa mihinkään muuhun kommentoida tällä kertaa..

Dingelidong 12+4 (toivottavasti)
 
haisuli83
Moi! Keneltä ootte pyytänyt sairaslomaa ja annetaanko sitä pahoinvoinnin takia? Itse sain sellasen käsityksen neuvolatädiltä että kestettävä on töissä kun itse kertoi että miten hän raskaana ollessa kävi aina välillä oksentamassa työpaikalla. Aamulla ei pysynyt mikään sisällä ja töihin tullessa sai oksentaa uudestaan pukukopeilla...
 
haisuli83 kyllä sitä saa..itse joutunut olee poissa välillä töistä.lääkärille kannattaa aika varata..hoitajakin kirjoittaa sen 3 pvä mut jos enemmän tarvii lepoa niin sitten lääkärille ihan..ei kenenkään tarvii yrittää jaksaa ja oksennella töissä...mä en olis mitenkään voinu olla töissä ku oli pahimmat pahoinvoinnit työ todella raskasta.
 
Haisuli83 mä kävin ihan terkkarin päivystyksessä, kun satuin olemaan siellä labrojen takia. Muuten olisin mennyt työterveyteen. Terkkarista sanoivat, että sairaanhoitaja ei voi kirjoittaa edes sitä kolmea, kun ei ole esim. oksennustauti tai muu perusjuttu. Lääkäri kirjoittikin sitten viikon saman tien, vaikka sanoin että en ole oksennellut vaan on vaan paha olla ja väsy.
 
Äitiyspakkausta ei meille tällä kertaa varmaankaan tule. Kaikki edellisen pakkauksen tavarat on vielä tallella. Plus ne kaikki muut vaatekasat mitä meillä on.. Ollaan jo ajateltu, että sitten kun se raha saadaan niin se menee varmaankin esikon turvaistuimen ostoon. Tälle seuraavalle nimittäin pitäis sitten saada telakka käyttöön niin pitää uusi isompi tuoli ostaa. Ehkä uusi makuupussi pitää ostaa jos tulee tässä käyntiä Finlaysonin tehtaanmyymälään päin.

Hoitopaikasta sen verran, että meillä on esikko mennyt jo hoitoon elokuussa, mutta kyllä siinä sai hoitopaikan saamista vähän jännittää. Meillä on melkeinpä takapihalla tarha, mistä paikkaa haetiin. Aluksi ei paikkaa sinne saatu, vaikka hakemus laitettiin n. 9kk etukäteen. Mutta sitten kun päätös saatiin ja soittelin sinne perään ja laitoin uuden hakemuksen, että saataisiin kuitenkin paikka sinne mihin laitettiin niin kummasti kuitenkin kahden päivän päästä paikka löytyi. Mutta kovin ruuhkasta tuntuu ainakin pk-seudulla olevan noissa hoitopaikoissa.

Teiltä joilla on jo useampi raskaus takana niin kysysin, että onko raskaudet ollu erilaisia oireiltaan jos lapset on eri sukupuolta? Vai onko raskaudet ollu erilaiset vaikka sukupuoli lapsilla on ollut sama? Olis kiva tietää kokemuksia niin voi sitten arvuutella tälläkin perusteella etukäteen.

Omasta olosta sen verran, että tuntuu että vatsaa kiristää koko ajan. Ja oikeen mitään ei saa syötyä, kun heti tuntuu siltä, että olis jo vatsa ihan täynnä ja hirvee ähky olo.
 
Itse pyysin sairaslomaa työterveyslääkäriltä. Kerroin vaan että oon ollut väsynyt ja että tarvitsen ruokaa noin tunnin välein :D Tämä tahti syömiseen ei töissä onnistu! Mulla kyllä eka raskaus oli tosi helppo, ei ollut pahoinvoinnista tietoakaan! Nyt tietysti onkin kaksi vauvaa ni ei voi suoraan verrata...Ekasta mulla oli koko aika poika-olo, mut nyt ei oo mitään käsitystä kun pitäis viel kahdesta arvuutella..:D Oiskohan toinen tyttö ku niin huono olo...mene ja tiedä :)
 
Äh hitto olin tyhmä! Menin sitten aamulla tekemään r-testin kun yksi oli vielä kaapissa. Piti pissaviljely viedä labraan niin samalla arvelin dipata. Noh, testiviivahan oletetusti ilmetyi mutta ei niin tummana kuin luulin. Ja nyt sit murehdin et onks nyt joku kkm tullut vai vai miks ei testiviiva ollut kirkuvan värinen... :stick: Ehkä toi nyt ei tarkoita mitään.. eihän?
NT-ultra VASTA 12.12. argh

ja joku, kuka nyt mainitsi, että kyllä juu aina kyseleevät neuvolassa alko, huume ym. asiat mutta kyllä sen eron huomaa kun kysymykset tulevat erilaisella painolla ja tyyliin "Sinähän olet varmaan käyttänyt huumeita??" joo en.

T + toveri 9+4
 
Heips!

Mul oli eilen aika naistentautien pkl:lle kysta-asioissa. No nyt ne kystat 3kpl oli yhteensä kasvaneet 5cm...eli 2kpl 7cm kokoisia ja yksi 3cm..=(... niistä ei pitäs olla raskaudelle muuta haittaa ku et jos puhkeavat niin kipu voi aiheuttaa supisteluja... Mut lääkäri oli sitä mieltä et ois hyvä leikata piakkoin koska mitä enemmän kohtu kasvaa sitä vaikeampi niitä on sit leikata... Mul on uusi aika sinne naikkarille 2 viikon päästä jossa viel tarkistetaan et jos ne kuitenkin lähtis surkastumaan, et jos ne oiskin vaan toiminnallisia, raskaudesta johtuvien hormonimuutosten seurauksena tulleita kystia mut tosiaan 2 viikon päästä selviää mitä tehdään... Ärsyttää tämmönen odottelu taas =( en yhtään haluisi sitä leikkausta raskauden aikana vaikka lekuri yritti vakuuttaa että on turvallista ja tehdään paljon raskaana oleville mut silti en usko et se nukutus voi olla hyväksi 13 viikkoiselle sikiölle.... et semmosta...

Niin ja siis vauvelinkin ihan vilaukselta näin ku niitä kystia ultras... kysyin et "onko se kunnossa" ja lääkäri sanoi et "tossa se näyttäs liikkuvan ja kyllä sillä sydän hyvin lyö"... ja se näyttikin jo isommalta, oli kädet ja pää :heart: Mut perjantaina sit pääsee kurkkii enemmän ku meil on se np-ultra...

En tiedä voiko olla mahdollista, mut mä olen kyl tuntenut muutamia hentoisia liikkeitä!!! Sillai hassua ku esikoisesta 15 viikol aloin tuntee ja sekin oli musta aika aikaisin esikoista odottavalle... mut kyl mä aika varma on et ne tuntemukset on vauvasta...ehkä jos tää ois mun eka vauva niin en noteerais niitä mut nyt oon kiinnittäny huomiota... mites muut, ootteko tunteneet viel mitään?!

ai niin, jane69...mäkin synnytän ksks ja ihan samaa olen miettiny =)


-Kultasiipi & Vimpula 11+4
 
Moi!

Lääkärineuvolassa tänään käyty & kaikki ok. Siellä se pikkuinen sätki ja potki villisti & sydän pamppaili :heart: Uskottava kait se on et meille on tulossa toinen pienokainen :) Lääkäri ei osannu sanoa mitään tarkempaa pikkuisesta, sillä terkkari oli opettanu sitä ultraaki käyttämään, mut ens viikon perjantaina ollaan sit viisaampia ku on nt-ultra.

Mulla todettiin viime raskaudessa emättimessä streptokokki -bakteeri & aattelin vaatia et tälläki kertaa näyte otettais. Bakteeri on aika yleinen naisilla eikä sitä sinällään hoideta uusimpien hoitosuositusten mukaan, mutta synnytyksen yhteydessä äidille annetaan suonensisäistä antibioottia 8 tunnin välein niin kauan et lapsi on syntynyt, ettei bakteeri tarttuisi lapseen.

Jaksamisia Mammat :hug:

Wendy + Asukki 10+2
 
DingeLiDong: Tsemppihali :hug: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Olet jo niin pitkillä viikoilla, että keskenmeno alkaa olla epätodennäköistä. Pientä vuotelua voi tulla vaikka limakalvojen kuivumisen vuoksi. Silloin esim. rakastelu voi aiheuttaa harmitonta vuotoa. Hirmuisesti peukkuja, että kaikki on hyvin ja saat mielenrauhan huomenna. b=)d

Kultasiipi: En tiedä auttaako tämä yhtään, mutta mulla oli yhdessä raskaudessa iso kysta mikä todettiin varhaisultrassa. Seuraavassa ultrassa siitä ei enää näkynyt merkkejä, joten jossain välissä se on puhjennut enkä ollut huomannut mitään. Lääkäri sanoi, että toisinaan ne puhkeavat huomaamatta, mutta joskus kipu on kovaa. Itse en kovin herkästi suostuisi operaatioon raskauden aikana ellei se ole ihan välttämätöntä. Kannattaa kuitenkin keskustella asiasta ja peloistasi lääkärin kanssa ja ottaa huomioon hänen kantansa. Riskinsä varmasti molemmissa vaihtoehdoissa.

Joku kyseli hepatogestoosista. Mulla todettiin se ensimmäisessä raskaudessa. Sen vuoksi synnytys käynnistettiin ennen laskettua aikaa. Tyttö pisti hanttiin 5 päivää ennenkuin suostui tulemaan kohtupesästään. ;) Kaikki meni hyvin eikä seuraavissa raskauksissa ole ollut tuota vaivaa.

Tyttö/poikaoloista: Tyttöä odottaessa teki mieli kaikkea makeaa ja herkkuja. Poikia odottaessa taas makea on ällöttänyt (vaikka yleensä olen suklaa addikti) ja on tehnyt mieli suolaista ja roskaruokaa. Siksi uskon nytkin odottavani poikaa. Saa nähdä toimiiko tämä ennustustapa vielä...
 
Stiinuliini: mun työkaveri epäili tosissaan josko saisin kaksoset ku syön kans niin hirveesti :) mut yks sydän siellä varhaisultrassa sillon näky.. neuvolan mukaan uus ylimääränen energian tarve on kuulemma puolikas leipä, mun mielestä kyllä puoltoista pizzaa :)

Yökötys ja nälkä vaivaa edelleen, joten toivottavasti masussa on vieläkin elämää..
Vielä viikko seuraavaan ultraan
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
yhyy täällä kans pieni tuhruvuoto oli ilmestynyt pikkareihin pari tuntia sitten, kauheesti alko pelottaan että tuleeko se km nyt. Toisaalta kun mietin niin mullahan tuli ne runsaat muutaman päivän valemenkat sillon alussa, että eihän tää oo mitään niihin verrattuna, kun nyt ei edes paperiin tullu mitään kun pyyhin, mutta jänskättää kuitenkin. jatkuvasti täytyy rampata tarkistaan että onko tullut enempää. Utraankin on viä kaks viikkoo :/ Mutta pahoinvointi ja väsynys tuntuu vaan pahentuvan :x ei kivaa sekään.

DingeLiDong toivottavasti kaikki on hyvin :hug: se antais toivoa mullekkin :)

tirlittan mun kasittääkseni se viiva voikin haalentua, kun se hormooni taso alkaa laskemaan jossain vaiheessa.

kultasiipi toivotaan että kystat häviäis kivuttomasti eikä sun tarvis mennä mihkään leikkaukseen... en tiä vaikka olisikin ihan turvallista, mutta ei se kyllä munkaan mielestä hyvältä kuulosta. Kaikki odottelu on ihan hanurista tälläin raskausaikana, kun joutuu oleen sellasessa piinavassa epätietoisuudessa. Ja liikkeistä itse ainakin helposti "tunnen" liikkeitä :D Eli viime viikollakin vatsassa tuntui joku hipaisu ja aikasempana viikkona tuntui oikein pikkiriikkinen potku :D Mulla ainakin se että joinain päivinä kun ilmaa kerääntyy enemmän vatsaan niin suoli varmaan jotenkin tekee näitä liikahduksia. Eli ei oikeita liikkeitä mulla vielä tunnu. Esikoisesta tunsin joskus 15-17 viikolla ekat hipaisut.

torstai ja hippuli 10+0 jee POKS
 
Viimeksi muokattu:
Rubiini6: Mulla ei välttämättä ole edes aina nälkäinen, mutta on pakko syödä ennenkuin heikotus ja huono olo iskee. Ma oltiin NP-ultrassa ja verikokeissa, enkä tajunnut ottaa evästä mukaan ja olo oli ihan kauhea sen jälkeen :(
 
haisuli83: kävin myös ihan terveyskeskuksen lääkärillä, hän kirjoitti samantien 1,5vkoa. Olisi kirjoittanut 2,5 mutta vähän toppuuttelin, että jos kokeiltaisiin vähän lyhyemmällä ajalla.

Musta on kamalaa terkkarilta vaatia, että kaikki olisivat oksentelevina töissä. Onhan se totta, että raskaus ei ole sairaus, mutta jos väsymys ja paha olo vievät toimintakyvyn liki kokonaan, on työntekokin aika huonoa. Mäkin olin saikulla, vaikka en oksentanut. Olo vaan oli niiiiin kamala. Yksi ystäväni, joka oksensi joka aamu, sanoi, että sittenhän olo koheni ja loppupäivä meni ok. Joten ei oksentelukaan aina ilmeisesti ole niin pahaa, etteikö töihin kykenisi. Jos taas mikään ei pysy sisällä, niin johan sitä on niin heikkokin, että on pakko jäädä saikulle!! Tuntemukset ovat kuitenkin yksilöllisiä. Mullekin se reilun viikon saikku teki ihmeitä ja sattui vielä pahimpaan väsymys/huimaus/pahoinvointiaikaan. Töissä ei edelleenkään ole herkkua, mutta nyt sentään tuntuu, että työnsä pystyy jotenkin hoitamaan.

Yöllä näin unta, että tulokas on tyttö! Ehkä se sitten on. Aikaisemmin esikoista odottaessani näin unta, että mulla oli kaksi tyttöä pienellä ikäerolla sisarusrattaissa. Tämä toteutui ;) 10+2 tänään, lasken päiviä ultraan.
 
Nt-ultrassa käyty. Kaikki hyvin :heart:

Sydän löi ja vastasi viikkoja 12+1, mutta ei muutettu LA, kun oli vaan kaks päivää enenempi. Voiku toinen oli jotenkin niin söpö, kun sillä oli hikka ja se hypähteli aina silloin :heart:

Meilläpäin ultrattiin vatsan päältä ja rakon piti tosiaan olla täys. Ehkä se tosiian liittyy tohon tapaan mitä kautta ultrataan. Kävin heti ultran jälkeen verikokeissa ja jos niissä on jotain niin 2 viikon sisällä pitäis tulla soitto. Muuten eivät ilmoittele mitään.

-PipSa- 12+0 (jee, tänään poksuu)
 
pillipöllö ihana ultrakuva siellä, voi että!!! Onnea!! :heart:

Äitiyspakkauksen aiomme taas varmaan ottaa, vaikkei siellä nyt niin kauheen hienoja vaatteita olekkaan, mutta haluan ne muistoksi lapsille. Itsellänikin on vielä se oma -85 vuoden makuupussi :D Ja tulihan niitä vaatteita silti viimeksikin pidettyä.

Tyttö- ja poikaolosta viime raskaudessa mulla ei ollut mitään oloja et kumpi tulee ja arvailin vain, että poika tulee, isä arvasi tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli, joten ehkä nytkin olisi parempi kuunnella tuota isäntää :D Poikaa hän nyt kovasti toivoo, mutta mulla on nyt pieni tyttöolo.
Eilen luin viime raskauden päiväkirjaa ja oireet ovat aikalailla samoja ja samoilla viikoilla. Pahoinvointia ja oksentelua oli silloinkin iltaisin ja se loppui n.9 vkolla, nyt on vähän sama homma, oksentelu on vähän helpannut. Hormoninäppyjä on tullut nyt taas kauheesti rintaan ja selkään ja niin oli viimeksikin ja ihan samoilla viikoilla, ehkä tästä sitten se tyttöolo voi johtua, kun aika samoja oireita on =)

Unista näin viime yönä kanssa unta, että oltiin synnärillä ja kun lapsemme oli syntynyt, niin meille ei kerrottu kumpi sieltä tuli ja hänet oli puettu siniseen pukuun ja luulimme, että hän on poika. Vaatteet riisuttua huomasimme kuitenkin, että lapsi olikin tyttö. Mahtaako olla jotain "enneunia", mutta kumpikohan tuon unen perusteella sitten tulisikaan. Hassuja ja kauhean sekavia ja voimakkaita nää raskausajan unet :LOL:

Jkoo + Pikkuinen 10+0 POKS!! :heart:
 
Pipsalle ja Pillipöllölle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Kultasiipi: Tunsin rv 11+4 tutun oloisen muljahduksen sekä muutamia kutitteluja. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, mutta aina toisinaan joku kutittelee. Esikoisesta tunsin ekat kutittelut rv 13+1 ja muistankin hyvin kun laitoin kaverille txt, että olen tainnut syödä eläviä kaloja. Istukka näytti ultran mukaan muodostuvat takaseinään, joten sekään ei ole vaimentamassa.

Tyttö/poikaolosta ei mitään havaintoa. Viimeeks katseeni kaupassa kiinnittyi aina poikien vaatteisiin, mutta nyt ei ole tullut vielä mitään. Esikoisen poikaolo kyllä vahvistui rakenneultran jälkeen, liekö sitten ultraaja antanut vinkin mahdollisesta sukupuolesta, vaikka sitä ei kysyttykään. Mulla tuo suolanen/makea ei päde lainkaan. Eskoisesta maistu niin suolaset pizzat kuin joulusuklaatkin. =)

Työpaikan muutto takana. Eilinen meni muuttolaatikoita kanniskellessa ja tavaroita järjestellessä. Vielä ois tota järjestelyhommaa, mutta hieman voi lusmuilla kun pomo ei ole paikalla. Oma olo on suht ok. Iltaisin ei enää väsytä niin paljoa, mutta tuttu vellova olo on taas ilmaantunut iltoja varjostamaan... Jospa se tästä kohtapuolin helpottais.

Mupelo ja kirppu, rv 13+2
 
Pillipöllö, Pipsa ja Wendy79 onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: Pillipöllöllä ihana kuva :) Varsinkin noi pienet sormet on aika liikkikset, kun ne näkyy noin hyvin!

miqri mulla on ollu viime päivinä tollanen ihan samanlainen fiilis, että tuntuu kun mahaa koko ajan kiristäisi ja kun syö jotain, niin tulee tosi äkkiä ähky ja mahaa alkaa heti turvottamaan ihan hulluna.

Kultasiipi tsemppiä noiden kystien kanssa! Onneksi pikkuisella näytti kaikki olevan hyvin :) Toivotaan, että noi tyhmät kystat tajuaisi häippästä itsestään ennen seuraavaa kontrollia!

tyttö/poikaolosta Ei oikein mitään oloja vielä...Kaupassa huomaan katselevani automaattisesti pojan vaatteita, mutta toisaalta näin yksi yö myös unta, että meille syntyi tyttö. Ota näistä nyt selvää :D Mies toivoo kovasti poikaa.

Nyt alko tekemään ihan hulluna mieli joulusuklaata, kun Mupelo meni mainitsemaan siitä :p

DingeliDongin ultrakuulumisia odottelen....toivottavasti kaikki on hyvin!

Sanmar + superpapunen 12+4
 

Yhteistyössä