Tervetuloa uusille!
Paljon tullut taas tekstiä, olen kyllä käynyt tasaisesesti lukemassa, kirjoittaminen vain on jäänyt. Olo on ollut niiiin väsynyt ja huonovointinen. Pahimpana yönä on täytynyt kaksi kertaa nousta syömään jotain, kun olo on ollut niin kaamea ja tärisevä. Lisää hyvin väsymystä |O
Olen ollut
sairaslomalla viime viikosta ja huomenna menen kokeilemaan töihin paluuta. On kyllä auttanut tosi paljon kun on saanut olla kotona, vaikka en siis ole oksennellut missään vaiheessa (muutamia kertoja lukuunottamatta). Olen nukkunut päivisin väh. viisi tuntia ja loppuajan maannut sohvalla. Oloa on kyllä helpottanut ja en ole läheskään niin kettumainen ja sietämätön kuin ennen sairaslomaa (hyvä ku pystyin miehelle sanomaan sanakaan sekoamatta). Että vaikka tosi pitkään sitä mietinkin, niin kyllä tää sairasloma vaan tarpeeseen tuli. Toivottavasti nyt alkaa sitten helpottaa, että pystyis olemaan töissä.
Joku mietti noita
ultrausajankohtia. Mulla NT-ultra rv. 12+5 ja verikoe otettiin jo rv. 9+5. Tulokset verikokeesta sain tänään, otan ne sitten sinne ultraan mukaan. Teillä muilla se verikoe on vissiin otettu ultran yhteydessä. Sitä verikoetta ei voi ottaa enää rv. 12+6 jälkeen (otettava välillä 8+0 - 12+6). Eli jos ultra ja verikoe tehdään yhdessä, niin aika-raja on tiukempi. Niskapoimua voidaan arvioida välillä 10+0 - 13+0. Nämä viikot katsottu täältä
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf Törmäsin tohon kun yritin etsiä jotain viitearvoja noihin veriseulojen tuloksiin (vaikka tiedän, että ne ei yksistään kerro juuri mitään) :ashamed: Meidän neuvolassa nt-ultran ajaksi on kuitenkin määritelty 11+0 - 13+6... mutta mahtaakohan tuo HUSinkin 13+0 tarkoittaa koko viikkoa, eihän siinä muutoin ole kuin päivän ero verikokeen rajoihin. Ota nyt sitten näistä selvää:kieh:
Meillä ultrassa pitää olla
rakko tyhjä ja lapussa luki, että tehtäisiin alakautta. Olisiko tuolla ultraustavalla merkitystä tämän asian kanssa (eli alakautta = tyhjä, peitteiden päältä = täynnä)?
DingeliDong toivottavasti kaikki on hyvin, vaikkei susta ole kuulunutkaan mitään.
Mulla on jostain syystä
poika-olo. Voisin kyllä toisaalta mieluusti ottaa toisen tytön, niin ois siskokset. Poikakin kelpais kuitenkin tosi hyvin. Win-win situation
Tytöstä oli tyttö-olo koko ajan.
Feli ja ET 10+4
Niin ja kolmevuotias tyttöni kysyi juhlavaatteita sovittaessani, että "onko sulla äiti vauva mahassa". Sanomattakin selvää, että se mekko päätyi takaisin kaappiin