Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Mä en paljon noita ruokarajoituksia reagoi. Ei sitä tule esimerkiksi graavattua kalaa tai maksalaatikkoa muutenkaan kovin usein syötyä.

Nyt sitten kuvottaa ja oksettaa kunnolla, yök!

Oon vielä viikonlopun yksin, kun mies lähtee maalle hirvijahtiin. Mä en jaksa lähteä mukaan. Tulee mulle kaveri sieltä maalta tosin kotiin seuraksi:heart:.

Mulla ei tullut yhtään raskausarpea tyttöä odottaessa.
 
Viimeksi muokattu:
torstai mulla ainakin menee päivät juurikin noin, että jokin päivä olo voi olla ihan kauhea, oksennan kaiken minkä syön ja väsyttää tosi paljon ja välillä on päiviä kun en oksenna lainkaan ja sitten olokin on vähän parempi ja jaksan ehkä valvoakkin myöhempään. Joudun elämään ihan päivä kerrallaan, enkä kauheasti sovi mitään menoja, koska ei voi tietää mikä olo on juuri sinä päivänä. Kurjaa, mutta toivotaan että menee pian ohi kokonaan : /

Raskausarpia mulle tuli esikoisesta ihan muutama pieni ja nyt jo haalea sisäreisiin. Mahaan tuli yksi sellanen tosi pieni viiru, mikä on jo kanssa haalistunut. Rasvasin mahaa Vichyn ? raskausarpivoiteella, jonka ostin apteekista, en tiedä oliko apua vai ei, mutta rasvata meinaan nytkin.

Jkoo + Pikkuinen 8+1
 
torstai mullakin menee noi oireet tuolla tavalla. Toisena päivänä on paljonkin oireita ja toisena päivänä ne on ihan kadoksissa. Väsymyksen kanssa sama juttu, kun sullakin. Toisena iltana nukahtaa ysiltä sohvalle ja toisena jaksaa valvoa paljon pidempään.

Tirslittan87 Eikö se lääkärin ultralaite laskenut niitä viikkoja, kun sen lääkärin piti arvailla, että mikä viikko on menossa? Kun eikös niissä laitteissa oo semmonen "juttu", että kun mittaa koon, niin se antaa automaattisesti viikot sen koon perusteella? Tai ainakin sellasen käsityksen oon saanu. Voihan se tietysti olla, ettei kaikissa laitteissa niin oo. Mulla oli ar-ultrassa alkion koko 8,59mm ja vastasi gynen (koneen) mukaan 6+6 viikkoa.

Ihanaa kun on perjantai! Huomenna saa nukkua pitkään :) Ja sit uusi viikko alkaakin heti np-ultralla. Onneksi aika on heti aamusta, niin ei tarvi kärvistellä töissä ensin.

Sanmar + superpapunen 10+6
 
Onnea Pikkumyy :)

Täälläkin nuo pahat olot menee ja tulee ihan oman mielen mukaan. Toissapäivänä ja eilen oli ihan ok olo, väsytti vaan toki. Viime yönä sitten alkoi hurja oksentelu, joka jatkuu yhä. Enkä siis päässyt töihin, mikä sinänsä vähän hankaloittaa tätä asian salaamista..
Toisaalta olen tyytyväinen pahasta olosta, voin kuvitella, että jotain tapahtui kropassa kun muuten onkin kaikki oireet tissikivuista lähtien kadonneet.. Ultra vasta keskiviikkona, huoh...

Missie+papana 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pikkumyy87 hyvistä ultrakuulumisista!

Täälläkin oireet vaihtelee päivästä riippuen. Keskiviikkona nukkumaan n. 22.30, eilen 20.30.

Raskausarpia täälläkin tuli esikoisesta enemmän kuin laki sallii. Tosin mulla oli niitä jo valmiiksi teini-iän pituuskasvun loppumisen myötä. Rasvailin jossain vaiheessa, mutta luovutin kun ei se auttanut. Maha oli muutenkin jättiläinen ja kasvoi siellä yläkäyrällä, välillä jopa yläpuolella.

Ens viikolla saadaankin urakalla np-ultra kuulumisia. Itsellä ilta-aika, joten voipi olla ettei työnteosta tule mitään ko. päivänä.

Tunsin tuossa aamupäivällä oudon hitaan muljahduksen alavatsalla ja eilen joku kutitteli. Ei nää vielä voi olla liikkeitä tai sit viikot on pahasti pielessä. Esikoisesta tunsin ekat kutittelut tai oikeastaan oli tunne, että olin syönyt eläviä kaloja, rv 13+

Mupelo, rv 11+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Lumi:hug: Olen todella pahoillani. Paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen.

Mulla nyt viimein tullut pahoinvointia, vaikka tyhmähän olin, kun oireita kaipailin. Ihan kauheaa etovaa oloa aamusta iltaan. Happihyppelyt auttavat vähän, mutta töissä aika mahdottomia toteuttaa...
Ruoissa yritän toteuttaa ohjeita mahdollisimman tarkkaan, kun tätä vauvaa tahkottiin niin kauan, niin ei mitään riskejä. Onneksi esim. Valion sivuilta löytyi tieto, että monet heidän tuorejuustoistaan, esim. pehmeä aura ja violajuustot sopviat raskaana oleville.
Eka neuvola takana ja pian myös varhaisultra.

Kaneli ja Bebe 7+6
 
Neuvolassa kaikki hyvin. Lääkäri meinas eka ettei kuunnella sydänääniä kun tuskin kuuluu kun "vasta" 11+0 täynnä. Sanoin sit et kotona oon saanu kuuluviin ja kokeiltiin neuvolassakin. Löytyhän ne heti kun kokeiltiin, ei tarvinnut edes etsiä.
Seuraava neukkuaika 19.12. Ja se nt-ultra 22.11 :)

Viikot poksuu 11+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkumyy87 Onnea hyvistä ultra kuulumisista.

Mä kävin kanssa tänään neuvolassa eihän se ollut kun enimmäkseen sitä papereitten täyttämistä. terkka laittoi jo lähetteen nt-ultraan eli jossakin välissä sieltä postia tulossa. terkka oli kyl sitä mieltä että aika tulee joko viikko ennen joulua olevalla viikolla tai menee jouluviikolle HUOX.. siihen on ikuisuus, mutta jos hyviä uutisia tulossa niin voipa viettää mukavan joulun ja ehkä kertoo sisaruksillekkin.=)

2vk:n päästä pitää käydä verikokoissa ja pissa jättämässä labraan.9.12 uusi neuvola josta laitetaan pyyntö sokerinrasitukseen jota kyllä osasin odottaakkin. Seki menee ärsyttävästi joko loppuvuoteen tai alkuvuoteen.

Kai se pitää vähän koittaa lähteä siivoon, huomenna tiedossa tytön 10v synttärit!

möhköpantti + heta-einari 7+2
 
Viime raskaudessa oli sokerit ketullaan ja sitten piti seurailla ite kotona...
Nyt neukkulan täti sanoi ettei mun tartte mennä sokerirasitukseen kun ei viimekskään ollut mitään ja vauva oli pieni... WTF?
Mulle sanottiin kyllä että jos ekassa on ollut yhtään häikkää niin voin joutua jopa 2 krt menemään sokerirasitukseen ja oma seurantaan joudun... Hmm ota tuosta nyt sitten selvää!

Kaveri on juuri synnyttämässä tai ollaan alettu käynnistää, saas nähä vieläkö tän päivän puolella tulee käärö sinne syliin 11.11.11 :D Täälä hengessä mukana synnyttämässä :D
Onnea vaan naimisiin menneille! :D

Hei saako raskaana syödä metsäsieniä?! Tuli poimittua pakkaseen pari ämpärillistä sieniä nyt mietin että voinko edes syödä niitä?! Meillä kun ei kukaan muu niitä syö. On sellaista omaa harvinaista herkkua nuo kanttarellit ja suppilovahverot :D Harmittaa jos ei saa syödä...

Raskauslaskurin mukaan alkaa liikkumiset mahassa, saapas nähä milloin ne ekat potkut tuntee :D

Raskausarvista Niitä tuli esikoisesta ihan kamalasti vaikka rasvailin, että ei haittaa tässä määrässä tuskin huomaa uusia :/ Eikä ne vissiin ole estettävissäkään..

Hitsi pitäs tehdä jotain peliliikkeitä jos meinaa saada ruokaa tänään...

Jane ja vaavi 9+0 poksis
 
Lumi: pahoittelut! Niin kävi sitten kuintekin, kuin pelkäsit.

Pikkumyy: onnittelut ultrakuulumisista!

Raskausarpia mulle ei esikoisen odotuksen aikana tullut yhtään. Esikoinen syntyi 39+2. Kuopuksen aikanakin näytti, ettei tule, mutta kun yli lasketun ajan jälkeen mentiin, niin vähän tuli kuitenkin. Koko ajan rasvailin ihan perusvoiteella, kuten muutenkin rasvailen. En tiedä, onko sillä mitään vaikutusta.

Mullakin on vähän aaltomaisuutta pahassa olossa. Aikaisemmin se oli 100% läsnä, mutta nyt välillä vähän parempikin olo, päiväaikaan, joskus jopa saattanut unohtaa kuvotuksen, eli ihan vähäistä vain. Tänään kuitenkin ollut kamala väsymys ja kamalan huono olo. Mulla ne ovat vähän käsi kädessä. Verottaisiko työviikko sitten voimia jo niin, että pitää taas nukkua. Mä en oo sopinut mitään tapaamisiakaan, kaikki ennalta sovitutkin peruttava. Tylsää. Tuntuu, että en kerta kaikkiaan jaksa mitään..
 
Sanmar82 mä kysyin siltä lekurilta varmaan kolme kertaa et vastaako koko viikkoja ja nyökytteli ja myötäili. Eli kait se on vaan uskottava :) En tiiä sitten mitä laite on sanonut mutta.... siis tää mun epäilyhän lähti ihan siitä et kävin VAUn raskausviikkoja lukemassa, ei pitäs...

Pahoinvoiville suosittelen kylmää (juoksevaa) evästä eli smoothieita, jugurttia, kiisseleitä ym. Itellä ainakin uppoo paremmin :) Ja tosiaan mulla oli tyttöä odotellessa 1-2viikkoa etten pystynyt mitään syömään (perhepiirissä tapahtui huonoja asioita jotka veti mut ihan pohjalle) ni join sitten apteekin ravinnejuomia (Nutridrink)...
Tänään oli "mukava" halailla posliinipyttyä, ei tarvinnut paljoa kakoa kun oksu tuli. Se WCpytyn haju on niin kuvottava, ja meillä vielä kissanhiekkalaatikko siinä vieressä... :x ja joo, mullakin sitä aaltomaisuutta on tossa pahoinvoinnissa.

Ootteko te kissanomistajat kuinka sopineet hiekkojen kanssa? Vasta taisi lehdissäkin olla juttua toksoplasmoosista, mikä siis kissoista (ulosteesta) voi tarttua. Musta oli ihan älytön se että hiekat pitäs vaihtaa päivittäin :O Ei meillä, mutta mies vaihtaa hiekat kun tarvitsee. Kissanjätökset kyllä mäkin vessanpyttyyn heitän, muuten jäisivät vuorokaudeks sinne laatikkoon...

Unohdin sitten tänään soittaa neuvolaan. Soitan sitten maanantaina. :rolleyes:

Muoks. ;) T+toveri 8+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Voi huoh.... ensin omaa napaa... Pikkasen on helpannut, ettei kokoajan öklötä, mutta nyt sitten syön ihan koko ajan:O Siis kaikkee menee jaihan hirveitä määriä, eihän mun housutkaan mee päälle enää... ja yritä nyt sitten nkuukausi pitää salassa np-ultraan asti, jos nyt näytän jo todella raskaana olevalta...:ashamed:
Toivottavasti en vaivu mihinkään masennukseen näiden kilojeni kanssa...

Mistä ihmeestä saan äippävaatteita??? Oon todellakin pieni ja pyöreä.. 160cm pitkä ja joo ihan vaan muutama ylikilo... ja aina on tullut 20 lisää... nyt olis paras kuulemma jos ei tulis yhtään, millä hitolla mä saan pidettyä ettei yhtään tuu???? ku nyt jo ainakin kolme neljä tullut.. Oon kyl tosissaan miettinyt jonkinasteista karppausta, kun täää huono-oloisuus menis pois... Onko muuten kenelläkään mitään ohjeita tuohon karppaukseen tai jotain hyvää linkkiä??

Onnea hyvistä ultrakuulumisista saaneille.

Lumi :hug: ja paljon onnea uuteen yritykseen.

Mulla on masu ja reidet niin täynnä jo arpia, että jos lisää tulee, niin ei kait haittaa...

Kerrankin kun olisin varannut aikaa neukkariin, niin täti ei ollut paikalla, vasta tiistaina seuraavan kerran... Nooh eipä kait tässä kiire ole ees vielä..

Mukavaa viikonloppua

Jisse ja hilmus rv8+1?
 
Täälä yks kissan omistaja! Mä hoidan kyllä laatikon päivittäis siivouksen, mutta käytän aina kertakäyttöhanskoja.. Hiekan vaihto varmaan siirtyy isännälle, jos Hän Pahoinvoinniltaan ja kyökkimiseltään pystyy sen tekemään!! :LOL: Meillä isäntä on tosi herkkä kyökkii hajuista, kenties seki raskaana!?! ;)
 
Jisse raskaana ei kannata karpata. Kun karppaa, eli jättää kaikki hiilarit pois, elimistö menee ns. ketoosiin. Tämä ketoosi ei ole alkiolle/sikiölle hyväksi.
Sitten on tietty raskaana olevallekkin sopiva vähähiilarinen ruokavalio jossa esim ruisleipä ja tumma pasta on ok.

Minä olen elänyt jo pitkään vähähiilarisella, mutta nyt olen oikein ahminut pastaa, vehnäleipää yms.... Ja kuvotukseen auttaa kyllä.. Mutta ei matalapaineiseen mielialaan ja turvonneeseen oloon.

Tänään paha olo on ollut huipussaan. Oksennan ja makaan sängyssä ja mietin että mihin sitä on ryhtynyt. Mieskin viihtyy töissä superpitkään enkä yhtään ihmettele.. Mäkään en jaksaisi olla itseni kanssa täällä :/

Hyvät isänpäivä-viikonloput kaikille ja erityistsempit yhdessä pahoinvoiville kanssasisarille.
 
Jotenkin päivästä selvitty iltaan asti! Varmaan meen kohta unille. Illalla nukahdan hyvin mutta aamuyöllä uni on katkonaista ja pinnallista. Aikaisemmissa raskauksissakin muistan sellaista olleen, mutta en ehkä näin alkuvaiheessa? Loppuraskaudesta hormonit sitten pitivät hereillä. Olen nyt vasta viikolla 9 (8+4) ja unenlaatu on jotenkin toisenlaista. Onko kellään muulla tällaista? Olen yleensä älyttömän hyvä nukkuja mutta nyt en kyllä ole.

Eilen erehdyin syömään pitkästä aikaa makeaa. Söin suklaavanukkaan. Se maistui ja söin toisenkin. Apua, miten huono olo tuli!! Siihen jäi mun sokerinsyönti taas vähäksi aikaa!

Jane69: omituista, ettei muka tarttisi mennä sokerirasitukseen! Jos kerran aikaisemmin on ollut jotain, minusta kannattaisi vaatia pääsyä. Itse mietin myös, pitäisikö vaatia. Mulla on lasten kokoero ollut n. kilo, esikoinen 3,3kg ja kuopus 4,2kg. Eihän se nyt vielä mikään jättiläinen ollut, mutta sitten mun äitillä epäillään vähän diabetestä, tai on siinä rajoilla arvot, ja isoäitillä on se. Vähän arveluttaa, että ei ainakaan sitten sen takia vauva kasvaisi 4,5kg kokoiseksi. No, nyt ruokavalio ei oo ongelma, kun en syö sokeria juuri ollenkaan (paitsi hedelmiä, esim. omenoita, mutta omenatuoremehukin maistuu liian sokeriselle) ja syön kyllä tosi tiheästi ja säännöllisesti pahan olon takia. Mutta ehkä jossain vaiheessa tämä kuvotus häviää ja karkki alkaa taas maittaa.
 
Terve vaan täältä kaamoksen keskeltä... Tää pimeys on niin perseestä ja varsinkin kun teki muutaman yövuoron ni ei nähny päivää ollenkaan. :(
Muutenkin täytyy sanoa että olo on perseestä!!! Koko ajan paha olo ja päivittäin saa kyllä käydä oksentamassa. Mä jo kerkesin kuvittelemaan että jaa ei mulle taidakkaan sitten pahoinvointia tullakaan, mutta kun viikko yhdeksä alko ni siitähän se lähti..... :x Nyt on onneks viikonloppu vapaa et saa vaan sohvalla maata, mutta jos tä vielä jatkuu taidan jäädä saikulle, eihän siitä mitään tule töissä olosta kun koko ajan vaan täytyy miettiä et älä oksenna.

Muutenkin tuntuu et koko aineenvaihdunta on ihan stopissa et ihan sama mitä suuhun tunkee, ni vaaka näyttää seuraavana päivänä taas lisää, toivottavasti tämä muuttuu jossain vaiheessa.

Sokerirasituksesta aika erikoista ettei joka paikassa ole samat kriteerit ketä sinne joutuu/pääsee. Meillä ainakin kaikki yli 25 vuotiaat ja kaikki kenen bmi on yli 25 joutuu automaattisesti menemään sokerirasitukseen ja se tehdään vasta josku viikolla 26.
 
Jane69 Metsäsieniä saa syödä, mutta ei korvasieniä. Meilläkin on suppiloita pakkasessa. :p

Tänään sain postissa pullon weledan raskausajan hoitoöljyä. Mielummin yritän ennaltaehkäistä mahdolliset raskausarvet vaikka ne eivät koko maailmaa kaadakaan..
 
Täällä kans yks kolmen kissan omistaja, mutta ne on miehen kissoja, joten mies puhdistaa laatikon. Tosin puhdistin sen just tänään, ja oli kertakäyttöhanskat kädessä.. Musta on otettu se toksoplasma verikoe sillon ekasta, mut ei mulla sitä ollu :) Ottavat sen kyllä nytkii, mut enpä jaksa usko, et olis tässäkään :)

Kai siinäkin se maalaisjärki on tervettä :)

Emby^ ja rakas Jormaliini 7+? tai 8+?
 
emby^ Ai ne ottaa jotain verikokeita tosta? Joo, ei meillä. Tai ei ainakaan otettu tyttöä odottaessani... o_O

Mulla on joku ihme käsitys tosta toksoplasmoosista et jos sen on kerran sairastanut niin sitten ei pitäs olla riskiä uusiutumiseen??? Mä vaan mietin et oon kuitenkin kissojen kanssa elänyt koko ikäni et jos joku kissankakkapöpö on tarttuakseen ni ois jo tattunut aikoja sitten...

Jisse78 Mä painin ton painon kanssa myös. : / Jos nyt sais pidettyä ton painon silleen et ei tulis kun maks 10kg raskaudenaikana (sekin on liikaa mut..) Mut se on vaan niin helppoo väsyksissä löhötä ja syödä herkkuja :ashamed:

Äippävaatteista Mä oon ostanu/tilannu h&m:ltä. Ihan kivoja vaatteita on, MUTTA mulla on käyny niin huono tuuri et yhdet housut repes HETI kun vetäsin jalkaan (repes osa siitä masuosasta vyötäröstä) ja toiset posahti vajaan kuukauden käytön jälkeen haaroista. Eli laatu on vähän... : / Sovittiin ukon kanssa et hommaan itelleni yhdet kunnon mammapöksyt oli hinta mikä hyvänsä. Ulkona sitten niitä käyttää kun kotona kuitenkin aina pyjamassa haahuilen :D

(.) Ranteen kävin viime viikolla viimeinkin lekurissa näyttämässä. Eipä sanonut juuta eikä jaata, kuulemma jos ei rupee paranemaan niin tehdään ranteen niveltähystys :O Murtumaa tuskin on (niinkuin arvelinkin) mutta eihän tästä mitään tuu kun kipeenä ollut niin pitkään :( Jaksaiskohan sitä enskesälle tämän kanssa... vähän epäilyttää raskaana mihinkään operaatioihin lähteä..

Mukavia Isänpäiviä kaikille! Meillä on varattu aamuksi kananmunat ja pekonit, ja päiväksi kakkua ja muita herkkuja NAM :p

T ja Toveri 8+1
 
Pikaisesti luin kuulumiset. Tää päivä on mennyt migreenin kourissa ja erehdyin käymään asioilla sillä seurauksellä, että pyörryin kaupassa... Ei esikoisen aikaa näin rankkaa ollu, ekä sillon ollu migreeniäkään riesana.

Kissoista. Meillä on 2 ja itse tyhjennän laatikon. Meillä toinen on sisäkissa ja toinen käy nyt talvella kerran päivässä ulkona. Luultavasti pakkasella ei mene ollenkaan. Muistaakseni toi tokso koskee vain noita ulkokissoja. Pesen kädet huolella tyhjennyksen jälkeen. Nauratti hieman kun neuvolan ohjeissa oli, että pitäis joka kerta laatikko pest' kuumalla vedellä ja hiekat vaihtaa.

Mupelo ja kirppu 11+5
 

Yhteistyössä