Kesäkuun Kastehelmet 2012 **MAALISKUUSSA**

Mulla oli kanssa imetystyyny esikoisen aikaan ja se oli tosi ihana apu. Toisen kanssa en sitä tarvinnut. Ehkä se imetys sujui sitten jo niin rutiinilla, että asentokin löytyi helpommin. Tietysti myös rinnat olivat venyneet entistä suuremmiksi eli vauva ylettyi sylistä hyvin rintaan :D Tällä kertaa olen miettinyt pitäisikö sellainen taas hommata, kun viimeisestä imetyksestä on niin paljon aikaa. Ehkä kuitenkin koitan ensin ilman ja päätän vasta sitten tarvitsenko.

Missy: Mullakin vauva liikkui selvästi vähemmän, kun olin sairaana. Samoin raskaimpina työpäivinä tuskin huomasin vauvan liikkeitä edes iltaisin. Nyt saikkarilla ollessa möyrii taas ihan kunnolla tuolla. Eikä ole kysymys siitä, että levossa huomaisin liikkeet paremmin. Nyt meinaan vetää sellaista volttia, että näkyy päällepäin ihan hyvin eikä näitä voi olla huomaamatta vaikka jotain touhuaa.

Sokerirasituksen tuloksetkin tuli. Paastoarvo (se ensimmäinen) oli hieman koholla (muut ok) eli saan sen mittarin kotiin. Plääh :( Tuli herkuteltua edellisenä iltana lakuja ilmeisesti vähän liikaa... En vaan voinut vastusta kiusausta, kun isäni toi ison laatikon tuoretta lakua. :ashamed: Tyhmä mikä tyhmä... No ehkä sen mittailun avulla saa vähän paremmin pidettyä himot kurissa ;) Onko muilla tuota mittaria käytössä? Kuinka usein mittailette?

Barbbis 26+4
 
Imetystyynystä: esikoisen aikaan mulla oli sellainen lainassa. En kuitenkaan imettänyt sen kanssa paljoakaan, sillä tää mun maidon suihkuaminen oli sellaista, että se olisi pitänyt peittää muovilla... :D Kuopus tottui syömään makuullaan, ja muovitetun froteen päällä syötin. Aluksi siis mun maidon heruminen oli aivan tolkutonta, ennen kuin vauva alkoi syödä muutakin kuin maitoa. Isompaa vauvaa oli sitten helppo imettää sylissä ilman tyynyäkin - tosin kuopus ei oikein halunnut isompanakaan syödä kuin makuullaan.

Viime yönä pyörin taas hereillä tunnin tai ylikin. Nyt vähän väsyttää. Eilen olinkin ihmeen pirteä.
 
Barbamama Ihan hyvä kuulla että sielläki sairaana ollessa on liikuttu hieman vähemmän masussa. :whistle: :ashamed: =) Tänää ollu eka päivä et nenää saa niistää enää vaa pikkasen ja silmät ei vuoda kokoajan! :D JEI! :heart:
Pienest sitä iloinen osaa olla, vaikkaki kurkku nyt vähä kipee ja häiritsee inhottavasti. Mut joteski tuo simmujen vuoto oli paljon ärsyttävämpää, nyt täytyy jatkaa teen ja kuuman mehun hörpintää, se helpottaa kurkkua. :snotty:

Ihana aurinkoinen kevät-sää taas! :D :heart:
:heart: Missy ja prinsessa 28+5 :heart:
 
Heips!
BARBAMAMA- Mulla on ollu nyt 3 viikkoa mittari kotona.
Mittaan sillä 2:na päivänä viikossa,ja päivässä sitten 3 kertaa. Onneksi se on todella helppo käyttää eikä se satu..
Alussa oli vaikee olla syömättä herkkuja,mutta nyt menee jo ihan hyvin=)
Pidän aina lauantaina semmosen herkkupäivän=)

maritta83 ja mooses 28+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Heipähei mamat!!

Siinä se kesä lähenee, itsellä enää 3kk aikaa laskettuun aikaan ja osalla vissiin paljon vähemmänkin :) Jännittääkö teitä???

Minä olen kattonu aina keskiviikkoisin pieniä ihmeitä ja itkeä vollottanu. Jännittää synnytyksessä eniten se oman kontrollin pettäminen, mut pakkokait se on luottaa mieheen ja henkilökuntaan, en kuitenkaan oo ihan ensimmäinen synnyttäjä heille (toivottavasti) :) Eihän sitä kannata ees liikaa miettiä koko tapahtumaa, kun ei se kuitenkaan mene niinkuin "oppikirjoissa". Nyt vain toivoo että vauva pysyis sisällä vielä sen 10 viikkoa ainakin ja sitten kaikki menis hyvin.

Täällä vietetään talvilomaa mahtavat 6 päivää ! Ollaan aloiteltu paikkojen siivous ja järjestely. Vauvan huoneeseen saadaan tänään hoitopöytä/lipasto ja äitini on pessyt jo osan vauvan vaatteita, ne jotka on jäänyt minulta ja veljeltäni vajaa 30-vuotta sitten :) Ihania 80-luvun kamppeita :) Itellä ois vielä pestävänä äitiyspakkauksen vaatteet ja miehen puolelta saadut vaatteet. Eiköhän noilla alkuun päästä.

Minä oon jo miettiny mitä vaatetta ottais vauvalle mukaan synnärille. Ei yhtään osaa ajatella mitä niin pieni tarvitsee kesällä.... ettei raukka paleltus eikä taas itkis kuumuutta.... on sitä näin ekakertalaiseksi kyllä tollo.... :D

Minulla ei muuten ole tuota imetystyynyä, en osaa sanoa olisiko se tarpeellinen kun ei tosiaan ole sitä kokemusta. Lisäksi oon miettinyt rintapumppua ja maidonkerääjää, pitäisikö niihin investoida???

Nyt pakko mennä aamupalalle...

Emppa ja pikku rimpsessa 25+6
 
Aurinkoista kevätpäivää kaikille!

On taas tämä kirjoittaminen jäänyt tosi vähälle, kun joku ihme väsykausi iskenyt. Ei oikein mitään jaksais tehdä ja issiaskin vihoittelee särkevän selän, lonkan ja välillä koko kipeän jalan muodossa.

Teillä oli puhetta verensokerimittarista tuossa aiemmin sivulla. Minulla se on ollut nyt molemmissa raskauksissa (esikoisesta kärähdin rasituksessa ja silloin se tuli joskus ennen vkoa 30) ja nyt tässä raskaudessa se on ollut alusta asti. Alkuun mittailin muutaman kerran viikkoon paastoja ja sit yhtenä päivänä viikossa neljä lukemaa päivään. Nyt kun ne arvot oli sallituissa lukemissa tämän raskauden rasituksessa, niin sain vähentää mittailut siten, että mittaan 1x vkossa paaston ja 1x vko kolmesta neljään lukemaan päivässä. Minulla ei siis koskaan ole ollut kotimittauksissa yhtään arvoa lähellekään edes sitä sallittua ylärajaa, mutta kun ekassa raskaudessa oli se tunnin arvo vähän koholla, niin siitä sai sit riesan itelleen joka raskauteen.. Noh, pääasia ettei insuliiniin tarvinnut mennä :)
Tulipas sekava sepustus, toivottavasti joku sai selvää mitä tarkoitin :)

Kaikki tavarat esikoiselta jäljellä, joten mitään ei juurikaan tarvitse ostaa (tutteja ja pullojen tutteja lukuunottamatta+tietenkin vaipat). Pitäis vaan ehkä pikkuhiljaa alkaa pestä niitä, mutta onhan tässä vielä aikaa :) Olen odotellut, että saisin tietää kumpi sieltä olis tulossa, mutta ainakaan viime ultrassa joskus viikolla 20+ se ei selvinnyt, joten seuraavaa ultraa odotellessa, että jospa se siellä sit näkyis.. Tietäis että pesenkö kaikki entiset vai pitääkö alkaa jostain hommaa erivärisiä vaatteita.

Tästähän tais tulla aika omanapainen romaani, mutta en millään muista mistä oli aiemmin täällä ollut puhetta, kun luin pitkän pätkän nyt kerralla.

GuardianAngel 30+0 POKS POKS :) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Neuvolassa kaikki hyvin, kasvu vastasi päivälleen viikkoja. Liikkeiden vaihtelu
normaalia, suositteli liikelaskentaa jos tuntuu että ne vähenee. Toivottavasti selkäkin nyt vähän toipuu kun sain luvan käyttää tulehduskipugeeliä.
Ensi kerta onkin synnytystapa arvio, tuntuu hurjalta vaikkei synnytys etukäteen
jännitä. Onko kokemuksia pinnasängyistä jossa laidan saa alas/pois? yritän
käytettynä löytää kun olis pitkäaikaisempi.

teris 26+1
 
Huomenna ois sit aamulla aika äitiyspolille... Kysyn sit samalla siitä synnytystapa-arviosta, milloin se tehdään.
Ostin tänään nettikirpparista Graco Stadium Duo -rattaat, tää on meidän eka vaunuhankinta :) Myöhemmin pitäs ostaa vielä vaunut...

Ajattelin tässä liittää tämänpäiväisen masukuvani :) Siinä raskausarvet näkyy mahan alta. Aijaa.com - rv 29+4 - 9833407

malendra+pikkuiset 29+4
 
emppa Mä ainakin suosittelisin hommaan ainakin sen Ainun käsikäyttösen rintapumpun (Linkki: Ainu Medela Käsikäyttöinen Rintapumppu / Tuotteet / Etusivu - Ainu ), toi on perus käsipumppu, se on ainakin käsikäyttöiseksi helppo & tehokas ja kätevä ottaa mukaan. Mä esikoisen aikaan en hommannu sitä etukäteen ja hätä tuli kun vauva syntyi ja mulla nousikin maito sitten niin vauhdilla että rinnat oli sairaan KIPEET ja IIISOOOT kun pääsin kotia että miehen oli lähdettävä pumppuostoksille. Mun piti säännöllisesti pumpata rintoja (mikä helpotti kipua) vielä vauvan imettämisen lisäksi koska mulla oli erittäin suuri tulehdusvaara/että rinnat ois menny tukoon tms... Mun rinnat meinas olla syy etten pääse kotio :D kun ne oli niin järkyt että ne suostu mut päästää kotio jos mies eka hakee rintapumpun mulle :LOL:

PikkuMyy ja "kikko" 28+6

Huomenna poksutaan 29+0 :D
 
Noissa rintapumpuissa on suuria eroja. En ole tuota Ainun mallia kokeillut, mutta sitä edeltänyt oli ainakin vain kidutusväline... Sillä en saanut mitään herumaan ja pumppaaminen vain sattui. Ehkä Ainukin on 10 vuodessa kehittynyt? Sen sijaan Aventin pumpulla pumppaaminen oli täysin kivutonta ja maitoa kertyi todella hyvin. Se ei revi rintaa vaan pumppaa ja hieroo samaan tapaan kuin vauva imiessään. Siksi se on vieläkin tallessa edellisten jäljiltä =) Tuo oli siis ehdottomasti kantoliinan ohella tärkeimpiä tarvikkeita mitä tuli hommattua. Suosittelen!
 
Täällä odotellaan äitipolilta yhteydenottoa. Eilen kävin lääkärissä (norm. neuvola lääkäri). Ihmettelin eka kun se meinas että oon "ylimääräisellä" käynnillä. Ajattelin että oon ymmärtäny terkkaa taas väärin,mutta kun mulla on ollu HIRVEITÄ alavatsa kipuja joista mainitsin viimeviikolla terkalle,niin ajattelin että "niin kai sitten".
Lääkäri tunnusteli kohdunsuun tilanteen siellä ei uutta, kanavaa jäljellä n.1cm ja hieman pehmentyny,mutta kiinni.
Sitten ultras mutta sanoi heti alkuun ettei ole ammattilainen siinä hommassa :eek: ! Vauva voi hyvin mutta istukasta ja kohdun tilanteesta ei osaa sanoa...hmmm...kai nyt istukka toimii kun vauva voi hyvin????
Mulla siis edellisen sektion jälkeinen arpi kohdussa ei ole parantunut kunnolla(aikaa pian 6v.) ja osittain arpi auki.
Sanoi sitten laittavansa kiireellisenä lähetteen OYS:n äitipolille. Nyt odotellaan vaan milloin sieltä ottavat yhteyttä. Mitään merkintöjä ei tehny neuvolakorttiin eikä muuta siinä tehtykkään. Sokereista kysäisi ja käski olla yhteydessä diabeteshoitajaan äitipolille(arvot ruennu heitteleen).

Mulla on ollu todella raastavaa kipua alhaalla mahalla ja sen takia olen ollu neuvolaan yhteydessä. Kipu on jotain aivan uskomatonta ja kestää n.15-35min. Ja saattaa tulla ihan levossa. Toivon ettei se johdu tuosta kohdusta.

Me ei olla hommattu vauvalle vielä mitään! Ei yhtään mitään :ashamed: Mies sanoo aina kun otan asian puheeksi että älä huoli kyllä me keritään hommata. Kuopuskin syntyi rv30 ja meillä oli ainoastaan vaatteeita hommattu. Mutta kerittiin vaunut-kaukalot ym. hommata ennenkuin pikkunen pääsi sairaalasta. Ne on kaikki annettu pois tai myyty.

MaTu ja ylläripylläri 27+1
 
:)

Hert siunaa kun kaveri potkii.. Koko mamma hytkyy, kun tuo nökö innostuu :LOL: Ihana murunen :heart:

MaTu, höh : / Mikäs siellä sitten niin sattuu? ..aika jännää, ettei ole noinkin pitkän ajan jälkeen haava mennyt kiinni o_O huiiiij! Tsemppiä!!

Emby^ ja nökö 27+4 :heart:
 
Malendra
IHANA maha sulla!! Aivan älyttömän kaunis :heart: :)

Imetystyynyn
Olen ajatellut hankkia. Löysin netistä sivun (4baby) jossa tyynytjä oli 50-70e hintaan :)

Itse olen saanut kaikki vaatteet pestyä, silitettyä ja viikattua. Maanantaina tein sellaisen 10h urakan jossa siivosin ja tein tilaa vauvalle varastosta lähtien. Voitte uskoa että olin poikki!! :D Muutama tuttipullo ja tutti meillä on ja yksi paketti koon 2 vaippoja, sekä babyöljyä ja talkkia ja sellaista hoitotarvikkeita. Ikeasta olen valinnut sängyn ja lipaston + ammeen ja muut eli ne pitäis vaan käydä hakemassa :) Kaikki on sillain pikkuhiljaa kunnossa tai alkanut muodostua selväksi kokonaisuudeksi mitä pitää hankkia vielä :)

Tiistaina olin äitipkl:llä tuosta kohdun kasvusta ja epäilystä että olisi ollut liikaa lapsivettä. Olin jo vähän hermostunut varsinkin kun menin sitten fiksuna googlaamaan kaikkia "liikaa lapsivettä". Kaikki oli kunnossa. Lapsivettä oli normaalisit ja vaikka mulla sf huitelee yläkärällä niin se selkisi sillä, että ultrassa mulla oli 26+2 niin meidän Möykky vastasi 27+5 ja painoa 1.1kg. Nyt siis kuukauden päästä uusi ultra jossa seurataan vauvan kasvua. Tuli vaan niin helpottunut olo että kaikki oli hyvin! Ja tuosta koosta sen verran, että itse olen ollut 4.5kg syntyessään ja nykyään mulla pituutta 170cm ja mieheni on 190cm eli en ole ajatellutkaan että meille mitään pientä vauvaa olisi tulossakaan ;) :D ..vauvan koosta en siis ole yhtään huolissani! :)
Kaiken kruunasi se että saimme 4d kuvan vauvasta, joka on todella selkeä!! :heart::heart:
Jotenkin kun näin vauvan kasvot niin tuli sellainen tunne että mun mahassa on oikeasti vauva!! :D

Rytmihäiriöitä?
Mulla on ollut ajan saatossa aina stressin/väsymyksen yhteydessä lisälyöntejä ja "muljahteluja" nyt toissa iltana nukkumaan mennessä sydän alko lyödä ihan ihmeellisestiä ( mulla ei siis oo mitään stressiä tai väsymystä nyt). Sain onneks nukahdettua ja eilen aamupalan jälkeen rytmihäiriö alko uudelleen. Siinä mää sitten lepäilin 2h ja sydän hakkas vaan ihan kummasti. Soitin sitten synnärille josta ohjattiin päivystykseen ekg:lle. Siinä ei onneksi ollut mitään, vaan rytmihäiriöt oli vaan "harmittomia" lisälyöntejä :( ... nyt eilen sitten nukkumaan mennessä mun oik. reiden sisäpinnalle tuli kipee kohta joka vielä aamullakin sattu. Nyt oon varma että se on veritulppa :D
Mihin kaikki järki katoaa
... noh mää seurailen tota reittä tässä.

(.)
Huomenna töihin 2vkon sairasloman jälkeen. Saa nähdä miten jaksaa....... :ashamed:

Hemutus ja ylipainoinen Möykky 26+5 :heart:
 
Heippa kaikki.

Joku olikin jo kyselli meen tilanteesta, eli päivitystä.
Tänään oli taas kontrolli ja Tyty kasvanut just sen mitä pitääkin. Mitat vastas viikkoja 24 tai inan yli(viime käynti 5.3 vastas 21-22viikkoja. Alakäyrällä vieläkin mennään mutta pääasia on, että jaksaa kasvaa. Nyt oli tosi mukava lääkäri ja tarkkaan ultras eikä näkymy mitään muuta kun se sama valtimon puuttuminen. Painoarvio oli tänään 630g(5.3 oli 400g) eli liian pieni vieläkin mutta 100g viikko vauhti on kuulemma tosi hyvä.

Oon käyny kyllä teen tekstejä lukemassa mutta kommentointi jääny vähälle, kirjotellu pääasiassa tonne omaan blogiin:)

Poikkka ja pienenpieniTyty 26+6
 
MaTulle tsemppiä! :flower: Toivotaan että vauvalla on kaikki hyvin! :flower: Tavaroiden hankinta on loppupeleissä vaan ihan käytännön juttuja ja ne järjestyy onneksi aina tavalla tai toisella. Toki ymmärrän sterssin sen suhteen.

Hemutus onko sulle tullut suonikohjuja? Niistähän voi myös tulla nuita kipeitä patteja. Toki kannattaa asia käydä kontrolloimassa jos yhtään murehdituttaa. Mullekkin neuvolalääkäri sanoi että raskausaikana nainen on elämänsä suurimmassa riskissä saada tukos.

Poikkka Kiva kuulla että vauva kasvaa tasaisesti, vaikkakin omalla käyrällä.

Vauvamasuista, ihana nähdä Mupelon, Malendran ja kenellä vielä muulla oli masukuva. Yritän itsekkin saada tänne kuvan laitettua, heti vain kun pääsemme täältä maalta takaisin kotiin.

Viimeksi hieman ahdisti tämä lepääminen, mutta nyt olen yrittänyt nauttia parhaani mukaan tästä. Yritin ajatella positiivisesti että eihän tässä enään ole kuin 5-6 viikkoa kunnes saan ruveta taas kunnolla liikkumaan. :D Nyt olen sen nelisen viikkoa jo levännyt. Vauva potkii masussa paljon :heart: Tässä yksi ilta mies pisti korvansa vatsaa vasten ja vauva potkaisi miestä suoraan korvaan :LOL: Ja ainakun kun mies vatsaa tunnustelee, niin ihmettelee että kun ovat jo niin voimakkaita nuo liikkeet ja vauva tuntuu hänestä tosi luisevalta. :saint: Ihmettelikin että miltä liikkeet minusta tuntuu, kun jo hänen kädelle liikkeet jo niin voimakkaita.

Rintapumpusta Olin miettinyt että jätän rintapumpun hommaamisen miehelle, jos sitä sitten tarvitsee synnytyksen jälkeen. En muista oliko aikaisemmin jo joku tällä palstalla vai mistä kuulin, että mikäli rintapumppu pitää hankkia, niin kannattaa hankkia suoraan sähköllä/paristoilla toimiva.

Huomenna poksutaan 30+0 :heart::heart:

Muumimamma_ 29+6
 
Kontrolliultra kuulumisia:

Kaikki oli edelleen hyvin ja ei ollu kohdunkaulalla muutoksia tapahtunut! :heart: Tässä alkaa pikkuhiljaa uskoa että jopa vois mennä yli rv.30 ja se ois kyl hienoa, no uusi aika taas 2vk kuluttua. =)
Painoarvo pikkuisesta oli 1325g ja kuulemma ihan tasan keskikäyrällä mennään. Seki on hienoa ni ei tartte mitää jättivaavii synnyttää. :heart: :D :heart:
Siellä täl kertaa potkiskeli ultralaitetta iha urakalla, toki ku lääkäri tulee ja painelee toisen asuntoa. :LOL: :LOL:
Pikkuinen on edelleen pääalaspäin elikkä lähtövalmiina jo, kuten ollu sielt rv.24+ lähtien. :D Ihan hyvä et "asento" on pikkuisella hallussa ja tuskin enää kääntymään lähtee ku jo noin pitkää viihtyny pääalaspäin. :eek: :D

Missy ja prinsessa 29+0
 
Missy
Ihanaa kun kaikki oli hyvin! :heart:

Meillä poitsu oli tiistaina ultrassa vielä poikittain.. tätä lääkäri ihmetteli/naureskeli. Hänellä on pää tuola vas. suoliluun kohdilla ja jalat sitte kivasti tuolla oik. alempien kylkiluiden alla :popcorn:

Äsken käytiin ostamassa Britaxin kaukalo. IHANAA!! oli hauska katsella kun mies kanteli koppaa autoon :) Oli söpöä :kiss:
Ostettiin samalla se adabteri meidän vaunuihin. Meillä siis Emmaljungan duo edget. Nyt saa sit helposti turvakaukalon vaunun runkoon kiinni. Autoon ei ostettu sitä adabteria vaan aijotaan "pelleillä" vöiden kanssa. Tosin ei ollut vaikeaa.

Vaatteista sen verran. Mulla on melkeinpä kaikki bodyt 56-62cm ja housut oikeestaan samaa kokoa. Oon ajatellut että niillä päästään alkuun ja sit ostaa isompaa kun tarve tulee :)

Muumimamma
Ei ole tullut suonikohjuja. Itse ajattelen että toi on joku pinnallinen tukkeuma :)

Poikkka
Millaista blogia kirjoitat ja haluatko jakaa sen täällä? Olisi mukava päästä lukemaan! Niin ja ihanaa että teidän vauva kasvaa sielä pienessä yksiössään :)
H & M
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
pakko tulla kysymään josko jollain teillä ois ollu samanlaista tai tiiätte jotain...
mulla kuuluu masusta navan kohdalta sellanen naks ääni parina päivänä tullu ja nyt tänää taas.. aluks luulin et kuulen omia mut ei ku vierustoveriki kuulee äänen.
Mitähän meinaa??? pitäiskö sitä jonneki soitella ihan ja kysyy?? mulla tuo istukka o just tossa kohdas..
aika inha ääni kyl lähtee :/
 
tänään oli muuten se käynti äitiyspolilla... kohdunkaula on lyhentynyt nyt 2,5 senttiin ku aiemmin oli 3 cm. Uusi aika varattiin 2,5 viikon päähän. Lääkäri puhui siitä että voisin päästä vuodeosastolle lepäämään jos ei kotona pärjää yksin ku mies on koulussa. Katsotaan nyt sitä miten asiat menee. Ehkä joudun sinne osastolle ennen synnytystä. Muuten vauvoilla kaikki hyvin, painoa 1320g ja 1380g. :)

malendra+pikkuiset 29+5
 
Heippa vaan!

En ole jaksanut kirjoitella yhtään, lueskellut olen...
Niinkuin muutamalla muullakin, niin täällä myös selkä niin kipiä, ettei iltasella tartte ku maat aja istuskella, iskias myös vaivaa... Kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat oon saanut riesakseni... Vatsa on niin valtava, ettei housuja meinaa löytyä...
Imetystyynyä en taida hankkia, jos ei tule joltain.. Kaippa tuo homma luistaa taas kaikennäköisissä asennoissa ja lennossakin...
Rintapumppu on vielä tallessa, mulla on aventin sähkökäyttöinen, saa toimiin myös paristoilla ja käsinkin.. Olen tähän ollut tyytyväisin, kaikkee oon kokeillut...

Ikean sängyn hain sieltä löytönurkasta, 29e, mammut sänky, vaaleanpunainen tietty :heart:
Vaatteita oon saanut jonkinverran, ja ostan sitten lisää, jos ei pärjää.. Vaippoja sit hankin jokusen kerttiksen, kestojen rinnalle..
Hakee sitten mitä huomaa puuttuvan ja tarpeelliseksi.
Hyvvää viikonloppua kaikille!

Jisse ja rinsessa
 
Taistis, mulla ei tuu napsuntaa kyllä. Muita erikoisia ääniä ja sellasta surinaa. Erilaisia ääniä kuin aikaisemmin tai oikeastaan ei ole kulunu mitään siis aikaisemmin.. Istukka on edessä siis mulla myös ja oon miettiny samaa onko ihan okoo kuulla tollasia..

Mulla ei ole mitattu kohdun kaulaa missään kohti vielä. Eka sisätutkimus tehtiin vuotojen takia äippäpolilla ja tklääkäri ei vilkaissu edes kun gynekologi sillon katto. Tosin sanoi, että kaikki ok. No seuraava tk\neuvola lääkäri on 2 vko päästä et sillon sitten on jotain konkreettista tästä.

Mun on mahaa kirrannu ihan sairaasti tänään ja eilen. Napaa on ihan vähän jäljellä,miten muilla? Sukkapuikkokipua kanssa taas esiintyny.. Valkovuodon määrä on vähentyny tosi paljon, mutta se on vaan hyvä asia. Mä sit kuulkaa nautin kun ei oo kuukautisia,ne on niiiiin raivostuttavat päivät!

Tänään tuli tutit ja pukluliinat ja isyyslahjan ilovedad hömpät sekä ruokalappu jonka saa pestä tiskikonees. :) kertoi haluavansa käyttää sellaista yks päivä.....

Sandrastiina ja Mini paripäivää vaille poks 27
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Täällä aivan törkeä nivuskipu vaivannut. Toivottavasti olis ohimenevää.

Mä muistelen hämärästi, että esikoista odottaessa kohdusta kuului jotain napsuntaa. En ikinä selvittänyt mistä se johtui :eek:

Kohdunsuuta on mulla katsottu äitipolilla joka kerta ja on ollut lääkärin sanelun mukaan "kiinni ja täysimittainen". Istukkaa on kans syynätty, kun se on etuseinässä alhaalla, mutta viimeksi oli istukka noussut pois kohdunsuulta eikä ollut enää sektiohaavankaan päällä.

Imetystyynyjä oon katsellut sekä huutiksesta että nettikaupoista ja kun sanoin miehelle aikovani ostaa sellaisen, hän totesi, että "eihän sellaista esikoisenkaan kohdalla tarvittu". Totesin hänelle kuivasti, että hän ei tietääkseni viettänyt kuukausikaupalla kotona asettelemassa keikkuvia sohvatyynyjä sopivaan asentoon ja käynyt fysioterapeutilla niskajumin ja puutuvien käsien vuoksi... Että imetystyynyn hankinta lienee ihan minun oma asiani.

Muumimamma, hyvä että lepo on siellä sujunut hyvin ja liikkeet on aktiiviset =)

Mites MaTu jakselet?

Maikki rv 27+3
 
Taistis: Mulla kuuluu välillä kanssa ihme naksuntaa, niin että selvästi kuuluu naps tai niks. Yleensä tuo kaveri on möyrynnyt sillon aika reippaasti. Mulla on istukka takana, joten ei ainakaan sieltä äänet kuulu. Esikoisen aikaa loppuraskaudessa kuulu selvästi ihme naksuntaa ja se tais tulla tuon pojan nivelistä. Ainakin samaa ääntä ne piti kun synty.

Aventin rintapumpulle ääni myös täältä. Helppo käyttää myös yhdellä kädellä.

Ihanaa Poikka kuulla myös teidän kuulumisia! Hienoa, että masussa kasvetaan, joskin omalla käyrällään.

Mupelo ja sintti rv 30+5
 
Moikka!
Ja ihana lukea hyviä uutisia täältä=)
Joku puhui menkoista,siis mäkin niiiiiiiiiiin nautin kun niitä ei ole!=)

Onkohan miten normaalia nuo supistukset,kun 2 päivänä tuli sellasia pari kappaletta. mutta ne vähän sattui=( piti ihan istua paikalleen..Onkohan normaalia näillä viikoilla jo? onko muilla ollut? Kun esikoiselta en tuntenut ennakkosuppareita ollenkaan,vasta sitten kun synnytys oli kunnolla käynnissä.

maritta83 ja mooses 28+4
 
maritta: ennakoivat supparit on loppuraskaudessa varsin yleisiä. Mullakaan niitä ei pahemmin oo ollut ja esikoisen aikaa yleensä tuli vaan syödessä (vatsalaukku painoi kohtua). Mutta tuon Vaun odotuskirjasen mukaan ovat suht vaarattomia mikäli alkaa ylhäältä ja tuntuu hetken ja laantuu sitten.
 

Yhteistyössä