Olipas paljon viestejä, kivaa!
Mulla on myös kaikki maailman vaivat.
Suonikohjut ovat oikeassa jalassa siis hirveät, mutta samoin oikeassa sisäreidessä ja alapäässä nimenomaan etenkin oikealla puolella. En tiedä miksi, painaako vauva jotenkin oikeaa puolta vai mistä johtuu?
Mulla
selkää särkee etenkin lapojen väliin. Mulla on luonnostaan ryhtivika, mikä altistaa selkäsäryille, ja tuo iso roikkumaha edessä pahentaa tilannetta. Istuminen ja seisominen eivät oikein käy. Yön aikana tilanne onneksi yleensä korjaantuu, mutta iltaisin en enää voi istua, on pakko olla makuullaan. Ja kun närästys palasi, ei sekään aina oikein ole hyvä, etenkään, jos on juuri syönyt jotain
Pyöräilystä: en edes yritä, mutta siksi, että tiedän töyssyjen aloittavan supistelut. Ekassa raskaudessa koitin vähän pyöräillä, mutta ei tuntunut hyvältä ollenkaan. Ja sitten kun vatsa laskeutui, piti polkea jalat sivuilla
Siispä en pyöräile. Autossakin tärinä aiheuttaa mulle supisteluja.
Eilen kävin mäkin vähän kävelyllä ja siivoilinkin normaalia enemmän. Illalla sitten
supisteli ihan kunnolla ja muutamia sukkapuikkotuntemuksiakin. Aamulla tuli taas limaista vuotoa, joten ehkä se yhdistyy noihin supistuksiin sitten? Noita sukkapuikkovihlontoja on nyt ollut vähemmän, varmaankin, koska vauvan pää ei vielä ole alhaalla. Vielä... olen siis toiveikas. Viime yönä vauva mekasti paljon masussa, kääntyili isompia liikkeitäkin selvästi, kun tuntui ilkeältä. Mutta aamulla toiveikkaana kun tarkistin, oli edelleen samantuntuisessa asennossa kuin ennenkin
Kunpa älyäisi kääntyä! Reilun viikon päästä jos ei ole kääntynyt, saan ajan polille sitten kääntöyritykseen
Sekin vähän hirvittää.
Tämän muksun
sairaalavaatteita en ole vielä miettinyt. Kesäpäivä voi olla kuuma tai pahimmillaan vähän viileäkin. Mutta varmaan body+(puoli)potkarit, hattu, lapaset. Jos on viileä, niin jotkin paksummat vaatteet vielä päälle. Mutta meillä kun ei vielä ole kaukaloakaan!
Vauvan
laskeutumisesta/ kiinnittymisestä: muistan edellisessä raskaudessa neuvolaterkkarin sanoneen, että vauva on nyt niin alhaalla, että seuraavaksi kun se liikkuu, se tulee ulos. Synnärillä kuitenkaan vauva ei ollut vielä kiinnittynyt?? Sanoivat, että sillä on niin hyvin tilaa liikkua lantiossa, että pää pääsi vielä pyörimään.
Tänään kävin aamulla kaupassa. Heikko aamu varmaankin, mutta ihmeellistä pyörrytystä tunsin etenkin, jos vähänkin pysähdyin johonkin katselemaan. Oli välillä pakko käydä istumassa, että jaksoi taas. Pulssikin tuntui olevan taas kummallisen koholla ihan vain tooodella rauhaisasta kävelystä