Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

Mandeliini, : / Juu, ei toikaan kivaa ole! Joudun mäki käyttämään pikkuhusunsuojia, kun valuu ja valuu, mut silti kuitenki aktin aikana sitä ei oo sit niin märkänä.. Tai sit on vaan limakalvot niin turvoksissa, et se tekee haavoja tms..
 
äääh, kirjoitin pitkän storyn ja menin vahingossa painamaan väärää nappia... meni kaikki puis. eli lyhyesti siis.

Kyllä itselläkin tulee valkovuotoa, se varmaan tekeekin kipeeksi tuon alapään/kuivattaa sitä.

Neuvolassa antoivat jo ceridal öljyn-mainoksen, ja kysyivät käytänkö jo sitä, kun on noi paikat kuivat.. välilihaa pitäisi (kehotetaan siis) rasvaamaan, koska se estää repeämistä. Hyvät ohjeet siinä ceridal-mainoksessa, kuinka tehdään.. viime raskaudessa käytin ja käytän nytkin, en tiedä estääkö oikeasti repeämisiä, mutta öljytään nyt, eipä se pahaa tee.. ceridal öljy muutenki hyvää, me käytettiin sitä mm. vauvan pesuun/rasvaamiseen ihan pienenä.

Nyt sairaalakassia pakkaamaan, aamusta tuli muutama pisara verta alkkareihin :( Leikittiin eilen ukon kanssa, säikähdin lujaa aamulla, mutta toivon, että nuo pisarat oli siitä leikkimisestä, kun on niin kuivat limakalvot.. neuvolassa kyllä kehottivat pakkaamaan kassin, joten täytynee nyt - toivottavasti ei tule lähtöä, mutta on se kivempaa, jos on pakattuna kassi valmiiksi. Meidän kuiteskin täytyy ottaa toi 1vee mukaan, oli sitten yö tai päivä, kun ukko vie mut sairaalaan.. henkisesti olen valmistautunut menemään yksin synnytykseen, toivottavasti pystyn sitten siihen:)

Piuh 33+2

Toivokaamme, että pysyisi vielä ainakin 4vkoa massussa!!:)
 
Poikka: Voimia! Hyvä, että seuraavat tilannetta tarkkaan.

maikki: Esikoinen menee luultavasti hoitoon mun vanhempien luo kun tilanne iskee päälle. Mun isä pystyy lähtemään töistä kunhan vain ilmoittaa ja lupasi sopia pomon kanssa, että voi jättää itselle yhden pekkasen pikaisella varoitusajalla, jotta voi sitten pitää seuraa tuolle meitin riiviölle. Äiti on perhepäivähoitaja, joten hän ei voi hoitaa, jos lapsiluku on valmiiksi täynnä.

Tea: Mulle tuli eilen aamulla tunne, että maha on laskeutunut. Oon jo pidemmän aikaa tuntenut noi möyryämiset tuolla lonkkien seudulla, mutta eilen ne tuntui jotenkin vieläkin alempana. Vessassa saa myös ramppaa jatkuvasti ja tää kaveri tykkääkin punkee itseensä mun virtsarakkoa vasten. Häpyliitos huutaa hoosiannaa ja nivusia vihloo toisinaan. Viimeeks neuvolassa terkka oli sitä mieltä, että on asettunut niin hyvin alaspäin, ettei sieltä enää pungerra ylös heittämään kuperkeikkaa. Mulla neuvolalekuri onneks jo 2.5 niin saa hieman tilannetta kohdunsuun tilanteesta. Menkkajomotuksia/selkäjomotuksia kun on toisinaan ollut jo ihan kiitettävästi.

piuh: Täällä suonikohjujen kohtalotoveri. Mua ne alko vaivaamaan joskus puolenvälin kantturoilla ja neuvolalekuri vahvisti asian rv 26+ tarkastuksessa. Nyt viime aikoina hieman hellittänyt tuo niiden kiusaaminen, mutta riesana sitten peräpukamat. Onneks ei oo enää montaa viikkoa kärsittävänä.

Mupelo ja sintti rv 34+6
 
Moikka!

Tää likka kävi tunnin kävelylenkillä ja siivoili takapihaa pikkasen..
ja nyt supistelee vähän väliä,tunnissa tullut 4 supparia=( Onko vaan tosta mun lenkistä johtuvaa? en haluis lähtee lapsen kanssa nyt mihkää äippäpolille,kun mieskin on duunissa..jospa nää tästä..ei oo kun vähän inhottavan tuntusia,ei siis kipeitä.

maritta83 ja mooses 32+5
 
Maritta
Mää seurailisin kotona, jos susta tuntuu niin soita teidän synnärille/osastolle ja kysy kätilön mielipidettä. Luultavimmin johtunee rasituksesta :)

Meillä muutto takana! Voin kertoa että en oo koskaan ollut niin väsynyt kun eilen illalla muuton jälkeen! Joka paikkaan koski ja jalkapohjat oli ihan kosketusarat. Kävelykin illalla oli hankalaa ja tuotti kipua!
Tänään käytiin Pyörähtämässä hulluilla päivillä ja puolen tunnin kävelyn jälkeen teki niin kipeää alaselästä että jouduin ruokakaupan ajaksi odottamaan autossa :( kurjaa! Mieli tekisi niin liikkua ja kävellä mutta kun sattuu!!

Kysymys!
Mulla on muutaman kerran tullut ihan selvää kipua alaselkään tuohon "jenkkakahvojen" kohdalle (ei siis tuohon lannerankaan) kipu ollut sellaista kummallista polttelua. Vatsalla ei saman aikaisesti ole ollut mitään oiretta. Onko tämä kipukohtaus ollut supistus?
Kysymys2
Musta tuntuu että mun häpyluun päälle on tullut turvotusta. Onko muilla? näyttää sellaiselta turvonneelta ja "lihavalta" :) .....ja lisäksi musta tuntuu että bikiniraja hikoilee!! Esim yöllä jos käyn wc:ssä niin pikkuhousujen reunat on märät.. Onks muilla tälläistä???


Hemutus ja herra M. 31+0 POKS
 
Hemutus: Mullakin on ollu vähän tommosta polttelevaa tunnetta justiinsa tuossa alaselällä. Tänään oli myös kiristävää tunnetta, tosin sillä kerralla supisti lisäksi ja oli vähän menkkamaista jomotusta.

Mupelo: Kirjotit tuosta menkka-/selkäjomotuksista, voiko ne olla merkkejä muutoksista kohdunkaulalla? Mulla kyllä on joka päivä menkkajomotusta alavastalla ja lisäksi supistelee jonkun verran joka päivä, mutta niinkuin aikaisemmin kirjotin niin vain yksittäinen supistus on kipeä.

Piuh: Kiitti vinkistä, pitääpäs alkaa käyttään tuota ceridalia jo ennakoivasti! :)

Poikkkalle voimia! :flower: Olen samaa mieltä Mupelon kanssa, hyvä että seuraavat tilannetta tarkkaan.

Mulla on nyt tullut tosi vahva tunne siitä että tässä ei enään montaa viikkoa välttämättä mene ennen kuin vauva syntyy..:confused: Onkohan tää vaan toiveajattelua vai voiko odottava äiti jotenkin muka aavistaa että etukäteen mitään tämmöstä lapsen syntymään liittyvää??:confused: Onko kenelläkään muulla mitään vastaavaa tunnetta? Vai tekeekö raskaushormoonit mulle kepposia?! :D

Muumimamma_ 34+1
 
Hemutus: Minulla on kans yöllä joka vessareissulla bikinirajat hiestä märät, samoin yöpaita liimautunut rintojen ja mahan väliin kiinni ja siellä siis myös hikeä. Joten tuttu tunne! :) Sitten selkään minulla on tullut poltetta yhden kerran automatkan aikana, en muista oliko mahan puolellakin supistusta, mutta luulen että se oli nimenomaan selkäpuolella tuntuva supistus/polte.

Valkovuotoa tulee paljon, öitä lukuunottamatta aina pikkuhousunsuojaa käytän.

Mitkä vaatteet olette ajatelleet vauvalle kun kotiudutte laitokselta? Minä oon ajatellu laittaa bodyn, puolipotkarit, sukat + käsitöppöset, kypärälakin, collegehousut ja jonkun pusakan (joka odottaa vielä kaupassa). Luulis nuilla kesällä pärjäävän?

Hyi, aivastin just ja tuntuu et pissaa tuli housuun! Ihan järkyttävää! Ja nukkumaan pitäs alkaa, se vaan jänskättää jo valmiiks, viime yönä varmaan ainaki 5 krt vessassa! Inhottavaa!

Meillä on huomenna äitipolilla käynti, mukavaa päästä näkee vauvan paino ja että miten kohdunsuu jakselee...
 
Muumimamma: Mulla oli esikoisen aikaa tunne, että kovin montaa päivää ei mene synnytykseen. Tosin sillon viikkoja tais olla joku 40+1 ja synnytys käynnistyi 40+4. Itsellä kanssa tunne, että tää kaveri tulee ulos ennen laskettua aikaa, mutta saas nähdä mitä käy. Noista jomotteluista niin en osaa sanoa saako muutoksia aikaan tai ovatko ylipäätänsä mitään supistuksia vaiko vain ilmaa eksyksissä taikka lantion löystymisestä johtuvia kipuja taikka kohdun kasvukipuja. Esikoista odottaessa en tuntenut yhtään kipeää supistusta, ainoastaan alaselkää jomotteli. Tällöin vko 36+ neuvolalekurissa kaula lyhentynyt 2 cm ja paikat pehmeät.
 
Huomenta kaikki!

8 työpäivää!!!! :D

Menkkajomotukset tuli tännekkin sitten eilen. Esikoisen aikana en muista niistä kärsineeni, vasta kun supistukset alko, ehkä kun esikoista odottelin...nyt paikat tietysti löysemmät, tiedä sit tuosta onko sekään syy (synnytyksestä 1 vuosi 9kk)... Oli kyllä inhottavaa, kun eka jomotukset ja päälle sukkapuikko iskut ja sit hyppäsin vessassa iltapäivästä iltaan todella tiuhaan : / Sit lisää vaivaa... Kun kävelee niin välillä tuntuu että ihan just jokku pissat/lapsivedet tai jotain muuta mäjähtää tuolta alapäästä pihalle, niin hirvee painontunne, lisäksi oikean jalan polven seutu ulkoreunasta puutunu/tunnoton Tätä oli esikoisen aikana jos olin "vääräs" asennos, nyt koko lauantain tunsin kun toi jaljka tuli kylmäksi ja sit kun siihen koitti niin jalka oli kylmä ja sellainen hieman tunnoton, ei täysin, se kylmenee siitä ympäriltä. Tätä ei ollu eilen, mutta kyllä se huolestutti lauanataina, kun se vaivas koko päivän :( No pitää seurata miten tää nyt tästä, tuleeko tänäänkin menkkajomotuksia, sukkapuikkoiskuja + jalan puutumista, täytyy sit soittaa neuvolaan... Sori tää valitus :ashamed:

Ceridal voide juttu tuonne alapäähän oli mulle kans ihan uus juttu :D Vois tietysti kans, vaikka täällä on kans melko lorauttelevaa valkovuotoa, että ihan tuntuu ku kastuu kaikki housut, mitä jalois on, jos oon unohtanu aamulla laittaa pikkuhousunsuojan, sitä nimittäin tapahtuu usein, ku tää pää on alkanu taas pehmetä ihan mukavasti :LOL:

Alastomuudesta synnärillä täällä kans oli teillä puhetta. Kyllä mä sanon että siinä vaiheessa kun meette synnärille ja supistuksista ootte niin kipeitä ettei siinä kyllä ajattele mitään alastomuutta / mitään että mitähän nuakin mun alakerrasta ajattelee... Mä ainakin meen kivusta niin omaan tilaan että alan puhuakin vaikka mitä että melkeen omat puheet hävetti jälkikäteen esikoisen syntymän jälkeen kun ite se alapää :LOL:

PikkuMyy ja "kikko" 33+2
 
Alaselän kivut ovat täälläkin tulleet tutuiksi, illalla on kipeä ja autossa jos pitkän matkan istuu, niin rupee kipuilemaan.

Vauvan kotiutumisvaatteet ajattelin kanssa laittaa bodyn, puolipotkarit, joku myssy, riippuu ilmasta kuinka paksu ja sitten päälle aivan ihan Kappahl:sta ostettu valkoinen puuvillainen "virkattu" haalari, se on niiin söpö ja ostettu vartavasten kotiintuloon ja muutenkin on varmaan kiva kylminä kesäpäivinä. Kesäkuu on niin arvaamaton kuukausi, että silloin voi olla joko tosi kylmä tai sitten jopa hellettä, ei mittään tiedä! :p

Iiks, 3 vkoa töitä vielä, sitten mammalomalle!

Ai niin ja vielä kysymys pyöräilystä eli pyöräilettekö vielä?? Minusta olisi niin ihanaa tehdä fillarireissuja isännän ja esikoisen mukana, mutta pelottaa jos kaadun pyörällä...ja kun olen joidenkin kanssa puhunut pyörällä ajamisesta, niin on heti tullut vastaus; "mutta eihän sinun tarvi enää pyörällä liikkua, kun olet raskaana". Niin, onko se nyt sitten jotenkin poissuljettua hommaa? Mites te muut? :)

jkoo + Pupu 31+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee pääsi taas vihdoin käymään neuvolassa. :) Kaikki oli vaavilla hyvin ja äippä senku kerää vaa kiloja :( mut nestettä täs on kertyny ihan älyttömästi, et ei ku vaa jumppailee ku sen aika tulee synnytyksen jälkee. ;)

Sf-mitta oli noussu 28cm -> 30cm ja verenpaineki oli hieman noussu (110/67), mutta hyvissä mennää silti vielä. Sydänäänet tais olla jotaki 145 luokkaa ja kuulu ihan sairaan alhaalta. Hemoglobiinin unohti taas mitata.. Vauveliini oli laskeutunu jo toosi alas ja kiinnittyny oli kuulemma jo. :) Ihan hyvä vaa nii sais alateitse synnyttää. Silti jotenki tuntuu, että meen yliajalle ja eihän se kiinnittyminen sitä ennenaikaista synnytystä enteile. :)

Onneks huomenna pääseeki jo äitiysneuvolalääkärille hakee sairaslomalle jatkoa nii ehkä se pääsis tarkistaa mun kohdunsuunki siinä samalla. Toivotaa, että vauva pysys ainaki muutaman viikon vielä sisällä.

Kotiutumisvaatteista.. Itse ajattelin ottaa pitkähihaisen bodyn, housut, sukat, myssyn ja ne tumput ettei itteesä raapis. Pitkähihaisenki vois ottaa mukaan varmuuden vuoksi. Ainahan isä voi tuoda niitä vaatteita lisää jos ei oo tarpeeksi, ku sää voi olla mitä on.

Ihanaa keväistä päivää kaikille! :wave:

-Tea ja Pikku prinsessa 32+4 :)
 
Olipas paljon viestejä, kivaa!
Mulla on myös kaikki maailman vaivat. Suonikohjut ovat oikeassa jalassa siis hirveät, mutta samoin oikeassa sisäreidessä ja alapäässä nimenomaan etenkin oikealla puolella. En tiedä miksi, painaako vauva jotenkin oikeaa puolta vai mistä johtuu?
Mulla selkää särkee etenkin lapojen väliin. Mulla on luonnostaan ryhtivika, mikä altistaa selkäsäryille, ja tuo iso roikkumaha edessä pahentaa tilannetta. Istuminen ja seisominen eivät oikein käy. Yön aikana tilanne onneksi yleensä korjaantuu, mutta iltaisin en enää voi istua, on pakko olla makuullaan. Ja kun närästys palasi, ei sekään aina oikein ole hyvä, etenkään, jos on juuri syönyt jotain :(

Pyöräilystä: en edes yritä, mutta siksi, että tiedän töyssyjen aloittavan supistelut. Ekassa raskaudessa koitin vähän pyöräillä, mutta ei tuntunut hyvältä ollenkaan. Ja sitten kun vatsa laskeutui, piti polkea jalat sivuilla :D Siispä en pyöräile. Autossakin tärinä aiheuttaa mulle supisteluja.

Eilen kävin mäkin vähän kävelyllä ja siivoilinkin normaalia enemmän. Illalla sitten supisteli ihan kunnolla ja muutamia sukkapuikkotuntemuksiakin. Aamulla tuli taas limaista vuotoa, joten ehkä se yhdistyy noihin supistuksiin sitten? Noita sukkapuikkovihlontoja on nyt ollut vähemmän, varmaankin, koska vauvan pää ei vielä ole alhaalla. Vielä... olen siis toiveikas. Viime yönä vauva mekasti paljon masussa, kääntyili isompia liikkeitäkin selvästi, kun tuntui ilkeältä. Mutta aamulla toiveikkaana kun tarkistin, oli edelleen samantuntuisessa asennossa kuin ennenkin :( Kunpa älyäisi kääntyä! Reilun viikon päästä jos ei ole kääntynyt, saan ajan polille sitten kääntöyritykseen :( Sekin vähän hirvittää.

Tämän muksun sairaalavaatteita en ole vielä miettinyt. Kesäpäivä voi olla kuuma tai pahimmillaan vähän viileäkin. Mutta varmaan body+(puoli)potkarit, hattu, lapaset. Jos on viileä, niin jotkin paksummat vaatteet vielä päälle. Mutta meillä kun ei vielä ole kaukaloakaan!

Vauvan laskeutumisesta/ kiinnittymisestä: muistan edellisessä raskaudessa neuvolaterkkarin sanoneen, että vauva on nyt niin alhaalla, että seuraavaksi kun se liikkuu, se tulee ulos. Synnärillä kuitenkaan vauva ei ollut vielä kiinnittynyt?? Sanoivat, että sillä on niin hyvin tilaa liikkua lantiossa, että pää pääsi vielä pyörimään.

Tänään kävin aamulla kaupassa. Heikko aamu varmaankin, mutta ihmeellistä pyörrytystä tunsin etenkin, jos vähänkin pysähdyin johonkin katselemaan. Oli välillä pakko käydä istumassa, että jaksoi taas. Pulssikin tuntui olevan taas kummallisen koholla ihan vain tooodella rauhaisasta kävelystä :(
 
Rintintin
Labratulokset tuli, ei raskaushepatoosia. Kuulemma ihan reilusti alle viitearvojen vaikkei mulle lukuja kertonutkaan. :)

Nyt tää päivä pitäis liikkeitä laskeskella kun ollut niin kovin rauhallinen tuo masukki muutaman päivän. Terkkari sanoi että voi hän sydänäänet kuunnella mutta eipä se mitään hyödytä jos kert edes jotakin tuntuu. (???) Okei, mutta mistä käyristä olen jossain vaiheessa kuullut...? Että olis tehty jos ei saa liikkeitä laskettua tarpeeksi. Yhdestä huolesta toiseen ihan näin lennossa... Ekassa laskennassa sain viis liikettä tunnissa.

Vähän stressaa...

Rintintin & masukki 33+1
 
Tulen taas tänne valittelemaan..

Viime viikon toispuoleinen turvotus lähti onneksi itsestään pois, ja nyt ei oikeastaan ole turvotusta, paitsi sormissa hiukan.. sormukset puristaa aina illalla viimeistään.

Edelleen on jatkunut se ongelma, että vaikka kuinka hitaasti yritän kävellä, niin jonkin ajan kuluttua "pistää" alavatsaan niin paljon, että tuntuu ettei pysty ollenkaan liikkumaan. Tämä on erityisen mukava silloin kun pitäisi kiivetä noita rapun portaita tänne toiseen kerrokseen. Mutta tosiaan kaupungilla kävellessäkin, joutuu lopulta kävelemään hieman etukumarassa vatsaa pidellen ja aivan naurettavan hitaasti. Kipu helpottaa kun pääsee istumaan tai muuten on pidempään paikallaan.

Lisäksi on nyt tuntunut perjantaista asti paineen tunnetta alavatsassa aina liikkuessa. Jo lyhyet matkatkin (kotona huoneesta toiseen kävely) tuntuvat tuskaisilta.

Mitäs vielä.. niin.. jalkapohjat ja yleensäkin jalat tuntuu jo pienen kävelyn jälkeen siltä, että eivät enää kohta kanna.. Taitaa painoa olla liikaa niille. Painoa tullut yhteensä joku 12 kg. :eek:

Sairaalavaatteita en ole ehtinyt vielä ollenkaan miettiä. En edes muista mitä kaikkia vaatteita meillä on, kun kaikki on pusseissa tai pahvilaatikoissa odottamassa, että saadaan vaatekaappi hankittua, jotta vaatteita pääsee edes pesemään.

PikkuistaOdottava + pikkuinen prinsessa 32+1
 
Menkkajomotukset tuli tännekkin sitten eilen. Esikoisen aikana en muista niistä kärsineeni, vasta kun supistukset alko, ehkä kun esikoista odottelin...nyt paikat tietysti löysemmät, tiedä sit tuosta onko sekään syy (synnytyksestä 1 vuosi 9kk)... Oli kyllä inhottavaa, kun eka jomotukset ja päälle sukkapuikko iskut ja sit hyppäsin vessassa iltapäivästä iltaan todella tiuhaan : / Sit lisää vaivaa... Kun kävelee niin välillä tuntuu että ihan just jokku pissat/lapsivedet tai jotain muuta mäjähtää tuolta alapäästä pihalle, niin hirvee painontunne
Soitin sitten sinne neuvolaan aamulla kun menkkajuilinta ja sukkapuikot teki comebackin eli nyt pitääs huomenna viedä pissatesti aamulla labraan ekana ja vähä seurata tilannetta. Mutta epäili neuvolassa kun tämä meidän "kikko" on ollut perätilassa että jos se on nyt kääntynyt ja asettelee itteensä tuonne "lähtöasemiin" niin sekin voi aiheuttaa juilimista kun kohtu moittii kun tulee muutoksia ja pissarakko on ihmeissään kun ei oo tottunut paineeseen. Ja sukkapuikko kivut kuulemma on jotain hermokipuja kun vauva liikkuu niin esim. pää ottaa joihinkin tiettyihin hermoihin... tiedä sitte... seurailaan ja pissaillaan nyt sit purkkiin :D
 
Jjuuu, tosiaan ultrassa ja sydänkäyrillä (oli kyl yllätys, et semmosenki ottivat) tuli käytyä, ihan siis rutiinitarkastus. Jo viides ultra tälle raskaudelle :p
Niiiiniin. Näille raskausviikoille painoarvioksi tuli 1600g, melko pieni on kaveri o_O : / ja tosiaan perätilassa ollaan edelleen.
Kohtu on jotenkin jännän mallinen, joten kaveri ei tuskin sieltä enää edes käänny ja kääntämistä ei ruveta edes yrittämään. Nyt joutuu sitte miettimään, et synnytänkö perätilassa vai mennäänkö sektiolla.. Hmmph.. : / :(

Jos mennään sektioon, ni siinä se toipuminen. Kuka hoitaa / nostaa vauvvaa päivisin, kun mies on töissä.. Koeaikana tuskin saa / kannattaa ottaa isyysvapaata.. Hitto. Pää pyörällä..

Kotiutumisvaatteiksi mä olen ajatellut laittaa pitkähihaisen bodyn, jotku pöksyt ja sitte sellanen nallehaalari ja myssy. Kattoo ny. Haluaisin nökölle lappuhaalarit ja I love Dad sekä I love Mum sukat :) mut eipä tunnu löytyvän tuollasta haalaria..

Emby^ ja nökö 32+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Muistui mieleen Aannan pyöräilytarinaa lukiessa, että mulla tuo polkeminen kyllä sujui ihan mallikkaasti, mutta teki kipeetä takalistoon. Liekö sitten tuon turvonneen alakerran takia vai miks, mutta ei ollut kivaa polkea kuoppaista hiekkatietä.

Aanna: Mullakin enemmän kohjuja oikealla puolella, tosin keskittynyt vain tuonne alakertaan. Epäilen, että tulivat jo esikoisen aikaa kun synnytyksen jälkeen oli samanlaista paineentunnetta kuin nyt toisinaan ja mitä mulla on esiintynyt menkkojen ekoina vuotopäivinä. Inha vaiva.

Mupelo ja sintti rv 35+0 P-O-K-S :heart:
 
Embylle vaan ajattelin vastata tuohon sektion jälkeiseen elämään :) Eli, sinä itse nostelet vauvaa miehen ollessa töissä :) Mitään vauvaa painavampaa ei saa nostella 6 viikkoon, mutta tietysti vauvaa saa :) Eli ei sun tarvitse siitä huolehtia :) Ja eiköhän miehes oo oikeutettu isyysvapaaseen koeaikanakin, käy vaan juttelemassa esimiehen kanssa. On todella idiootti esimies, jos ei isyysvapaata ymmärrä...

Bamse* ja Viuhti 32+5 :heart:

Yritän tulla jossain vaiheessa rustaamaan muutakin :D
 
Mupelo: mullakin suonikohjut tulivat ehkä jo eka odotuksessa. Toisessa ainakin niitä oli jo, mutta nyt kolmannessa tilanne on aivan jotain muuta!! Esimerkiksi mun koko sisäreisi ja takareiden yksi osa tuntuu olevan kohjuilla. Säärestä on sisäsivusta ja takaa kolme nyrkinkokoista aluetta mustankirjavina ja isoja makkarakohjujakin on. Tämä siitä huolimatta, että mulla on ne lääkinnälliset tukisukkahousut (olisi pitänyt ostaa jo odotuksen alkuvaiheessa!) ja oon nyt käyttänyt Hirudoid forteakin jo jonkin aikaa. Toivon hartaasti, että raskauden jälkeen edes osa tästä kauheudesta häviäisi. Luultavasti edessä kuitenkin suonikohjuleikkaus jossain vaiheessa. Alapään kohjut kuulemma häviävät keskimäärin hyvin. Mulla ne tokan raskauden kohjut katosivat kyllä tuossa välissä.

Emby: epäiltiinkö sulla kohdun muodon vuoksi, ettei vauvalla enää olisi tilaa kääntyä? Vauva kyllä voi näilläkin viikoilla kääntyä, etenkin, jos teidän pikkuinen on pienikokoinen. Samoja mietin täällä, että mitä jos vauva kääntyy perätilaan? Sittenkin mä varmaan menisin sektioon (ellei joku saisi tosissaan ylipuhuttua), koska pelkäisin, että meidän vaavi on iso. Poikkitilassa olevaa ei voi edes synnyttää alakautta... toiveissa on, että tämäkin kaveri kääntyisi!

Tänään taitaa muuten olla 33+0!
 

Yhteistyössä