Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

LKN
Heippa kaikille pitkästä aikaa! oon ollu tosi laiska enkä oo jaksanu kirjotella :ashamed: Mutta siis tärkein ensin! Rakenneuä:ssä käyty 7.2 ja Tyttölupaus :heart:saatu! Kaikki ok, vastasi viikkoja ja rakenteet kunnossa. :)
Neuvolassakin kävin 6.2, sielläkin kaikki ok, syke pamppaili hienosti, painoa oli tullu nyt yht. 3kg koko aikana, mikä on hyvä!! :) pissa oli puhdas, mutta hb laskenu 114, sen arvasinkin, olotila oli myös sellanen, nyt sitten rautamehut (joku Florax..? en jaksa mennä tarkistamaan) käytössä kun en Obsidania suuhuni laita :D esikoisen aikaan tuli maha niin kipeeks siitä!
Seuraavaksi onkin sitten rv 25 eka neuvolalääkäri ja siitä sitten varaillaan vasta seuraava neuvola. Tuntuu ihan kun oisin käyny tosi vähän yleensäkkään neukussa kun on vasta 3 kertaa takana..? miten muistaisin että esikoisesta olisin käyny useammin?? en löydä sitä neuvolakorttia mistään ni en voi verrata.. mulla ei sf-mittaa vieläkään otettu, mutta kyllä pötsi kertoo että raskaana ollaan :) sokerirasituksiin käypi tieni taas muutamien viikkojen päästä, katotaas narahdanko sillon :p nyt jo kyllä suosittelivat sokeriruokavaliota noudattamaan ihan ennaltaehkäsyksi. Se on vaan joskus hieman vaikeeta :whistle: Mutta ihanaa odotusaikaa kaikille!! :)
LKN+tyllerö 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja jkoo
Hei !!
Täällä maailman onnellisin tuleva äiti!!
Rakenneultrassa käyty! oli tosi kiva kätilö, aivan mahtava! Kerto koko ajan että mikä on missäkin! niin jopa että mieheni ymmärsi :D Kaikki siis kunnossa, vastasi viikkoja (joita siis nyt 21+3)
BM 51 21+4
FM 35 21+1
HL 196
AL 165

Kovasti meidän pikkuinen liikku ja potki :D mahtava tyyppi jo nyt ;)
Tietääkö kukaan että mitä nuo muuten tarkoittaa? Bm on käsittääkseni pää, FM onko se reisuluu?
Mutta mitä tuo HL ja AL tarkoittavat? :)
Poika tulossa <3 <3 <3

nyt oon niin onnellinen vaan että alan tuijottamaan tuota ultrakuvaa <3 <3

ihanaa päivää teille mammat!

Henna ja Möykky 21+3
 
Hmph.. mulla alkanu hengitys olemaan aika raskasta ja jotenki tuntuu, et limaa kertyy vaan koko ajan kurkkuun.. :(
Ei oo kuumetta ja muutenkin olo ihan jees, mut toi hengitys.. höh : /
Voikohan keuhkoputkentulehdus olla vaarallinen?

Emby^ ja nökö 22+3
 
Emby lääkärille mars, jos vähääkään epäilyttää. :)

Oon ihan paniikissa noiden teidän sf-mittojen jälkeen. Itsellä siis 24+3 sf mitta oli tuon 24cm ja edellinenkin 22vk:lla oli keskikäyrän yläpuolella. :O Lapsen isä on 193cm ja itse olen 163cm, joten kovin isoa nappulaa en mielelläni synnyttäisi, oli sitten alakautta tai sektiolla. Toisaalta meillä on odotettavissa se kasvun hidastuminen loppua kohden, joten saa nyt nähdä mitä muksu päättää.

Henna ja poitsu 24+5
 
Piuh ja Hemutus No kun näin munki mielestä ja siks ihmettelinki.. Ku yllättäen ymmärsin väärin, että tolla pistelyllä oli Piuhilla ollu joku yhteys tukokseen. :ashamed: :D

Maikki Raskausajan multivitan rauta-annos riittää ylläpitämään hb, mutta ei nostamaan sitä. Näin mulle on sanottu. :)

Napaalua Tää mamma kävi eilen työterveydes ton selän kans, ei siitä työnteosta vaa yksinkertasesti tullu mitää!! Lääkäri sitte sano, ettei oo mitää järkee olla viikkoo kotona ja 3pv töis ja taas s.lomaa, ku tilanne ei tuu tästä ainakaa kasvavan vattan myötä helpottamaan.. Joten, s.lomaa äitiysloman alkuun asti. Olo on jotenki tosi pettyny, mutta myös helpottunu. Oon pettyny etten pystyny oleen kauempaa töis, mutta helpottunu ettei tarvii väkisin hampaat irves vääntää..
 
Emby^
Ei oo vaarallinen! monesti keuhkoputkentulehdus on viruksen aiheuttama.. ei välttämättä ees ab kuuri vaikuta. Tosin monet syö ab kuurin keuhkoputken tulehdukseen. Itse en söis.
Ellei olis kuumetta! Mun mielestä tärkein mittari on yleistila :)
 
jkoo Mulla nää tuntemukset ihan toisin päin. Mulla siis ollut alusta asti vahva poikaolo ja sitten ultrassa antoivatkin tyttölupauksen (tai veikkauksen)
Mä menin siinä siin shokkiin että en enään muista mitä se siinä selitti ja näytti, ku ite mukamas kuitenkin olin jonkun pötkylän siinä näkeväni..( tietty saatto olla napanuoraakin) Mutta en oo oikein vieläkään tuota sulattanut. Mulla on 7.3 uus ultra ja katotaan mitä sit sanovat tuosta sukupuolesta.

mupelo Toivottavasti tuo potkujen saanti kääntyy sun edeuksi :heart:


sf-mitta Täällä ainakin yks joka huitelee yläkäyrän yläpuolella.

möhköpantti + heta-einari 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sf-mitta on tasan yläkäyrällä (mitattu nyt 2kertaa), molemmista aikaisemmista on alkanut keskikäyrän ja alakäyrän puol välistä ja tipahtanut jo toisella mittauksella alakäyrällä. Ja esikko oli 3360g ja kakkonen 3880g.

Ja kivat lantiokivut kiusaa selän lisäksi. Supistelut on taas vähentynyt.

Mul on ihan hirveen vaikee yrittää muistaa ottaa vitamiinei ja rautaa. Vitamiinit ostin jo kaaaauan sitten mut harvemmin ees muistan ottaa ja raudan alotin eilen. En ois ees muistanu sitä rautaa jossei joku ois moisesta tuol facebookin puolella puhunu :LOL: nyt mul on ne tabut semmotti et aamulla kun juon vettä niin näen ne siin, josko auttais muistamaan ;)

Mupelo: Mun esimies on kuulemma edellisessä työpaikassaan kerran menny irtisanomaan yhen naisen raskauden takia! Arvaa oliko paineet ilmotella... mut ehkä se oli ottanu opikseen kun oli kuulemma tullu korvaukset maksettavaks firmalle siitä. Ja se sai ite sielt kenkää kans myöhemmin.
Mutta pidä puolesi!

~ZZ&PikkuT 22+2~
 
Apua, alkoi hirvittää tuo sf-asia :( Kaiken lisäksi jotenkin unohdin puhua siitä neuvolassakin... Mulla rv 19+2 sf 18,5 ja rv23+2 sf 25. Eri mittaajat, joten senkin puoleen tosi varmasti kaikkien käyrien yli mennään. Vastaavilla viikoilla yläkäyrä loppuu 17:sta ja 23:een. Pakko kysyä seuraavalla kerralla tuosta kyllä jo, mikäli tahti jatkuu samana. Välillä kammottaa, että jos mulla onkin raskausajan diabetes, vaikka eka rasitus sanoikin, ettei ole. Toiseen rasitukseen menen ensi viikolla. En vaan osaa enää olla herkuttomalla ruokavaliollakaan, kun ei olevinaan ole pakko. Ja niin kauan kuitenkin kaikki makea tökki pahasti, nyt taas maittaa.
 
Hei !!
Täällä maailman onnellisin tuleva äiti!!
Rakenneultrassa käyty! oli tosi kiva kätilö, aivan mahtava! Kerto koko ajan että mikä on missäkin! niin jopa että mieheni ymmärsi :D Kaikki siis kunnossa, vastasi viikkoja (joita siis nyt 21+3)
BM 51 21+4
FM 35 21+1
HL 196
AL 165

Kovasti meidän pikkuinen liikku ja potki :D mahtava tyyppi jo nyt ;)
Tietääkö kukaan että mitä nuo muuten tarkoittaa? Bm on käsittääkseni pää, FM onko se reisuluu?
Mutta mitä tuo HL ja AL tarkoittavat? :)
Poika tulossa <3 <3 <3

nyt oon niin onnellinen vaan että alan tuijottamaan tuota ultrakuvaa <3 <3

ihanaa päivää teille mammat!

Henna ja Möykky 21+3
Muistaakseni ovat pikkuaivojen koko ja vatsanympärys ja nuo kaksi yllämainitsemaasi. Mikä kirjainyhdistelmä mitäkin sitä en muista.

SF-mitasta sen verran, että tuolla aikaisemmin kerroinkin, että mun neukkutäti silloin kertoi, että vatsan ympäryksen mittaus korelloisi vielä paremmin tota sf-mittaa. Suuri määrä lapsi vettä voi myös muokata sf-mittaa ja lapsen sijainti ja asento vatsassa eri mittauskerroilla vaikuttaa suuresti myös sf-mittaan. Toki yleinen käsitys taitaa olla, että yläkäyrä sf tarkoittaa isoa, mutta ei välttämättä ainakaan heti alkuraskaudesta. Loppuvaiheessa sitten asia eri. Näin mulle kerrottiin.

Mä alotan 1. toukokuuta kesälomalla ja jään äitiyslomalle 19.5. Toivon voivani olla töissä loppuun asti ja uskon, että se onnistuu. hoitoalalla olen ja leikkaussalissa tarkemmin ottaen. Meillä suhtaudutaan todella järkevästi raskaana oleviin eikä kukaan suputa, että olen turhaan täällä. Työtäni arvostetaan samalla tavalla kuin muiden ja mulle vaan luovutetaan aina se duuni jota haluankin tehdä oman vointini mukaan. Hyvässä hengessä koko työyhteisö siis elelee raskauden suhteen :) Yhtä isoa perhettä täällä ollaan.

Masu kasvaa ja vaikka istukka on edessä tunnen kyllä möyrinän en ehkä liikkeitä. Hiiva helpoitti diflucanilla jonka otin ja tosiaan paha hiiva oli ja en ois sitä kestänyt ja saanu hoidettua ilman po. lääkitystä. Tunteet on tasaantunu ja ehkä arki on alkanu raskauden kanssa, tasaseen kuljetaan. :)

Sandrastiina ja Mini 21+4
 
Hei vaan, ja onnea kovasti kaikille ultrakuulumisistanne!!!!
Itse kävin myös vihdoin ja viimein tänään ultrassa... Kaikki oli oikein hyvin, aikas isohkolta vaikutti 21+6 viikkoja ja 527g paino... Kahtelin noita aikasempia nyyttejäni ja ovat olleet reippaasti pienempiä... ÖÖÖÖ millainenkohan jättityttö sieltä on tulossa??? Eli tyttölupaus saatiin, mun poikaveikkauksen tilalle ;) Pääasia että kaikki oli kunnossa. Mutta mulla onkin sitten istukka aivan kohdunsuun päällä, mikä tietysti on itselleni aika kurjaa, koska jos istukka ei siirry, on secktio edessä :/ Kontrolli on 28rv, joten pääsen pikkuista kurkkaan, mikä on ihanaa tietysti :)
Selkä on pikkasen tullut kipeeksi, mutta yritän pärjäillä..
Ostin sitten muutaman prinsessa vaatteen :) Olen jokaiselle ostanut sellaiset kotiutumisvaatteet. Ja kaippa sitä vois jotain alkaa sitten hommaamaan valmiiksikin jo.. en vaan osaa ajatella mistä sitä sit aloittais. Tosin vaatteita ei paljon tartte ostella, kun on nuo kolme likkaa ennestään, niin eiköhän ne mene kiertoon sitten ;)
Nyt kakun tekoon, pojan synttärit olis lauantaina... 8vee, iso poju jo ;)
jisse ja 4. rinsessa
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituliini
Tsemppiä Pikkumyylle ja muille sairaslomalaisille! Ei oo kiva, kun selkä vihoittelee :(

Itse en oo tullut ajatelleeksikaan, ettenkö olisi loppuun saakka töissä, mutta eihän sitä tiedä minkälaiseksi olo tässä menee. Aloitan näillä näkymin äitiysloman 30 päivää ennen, eli 14.5. Sinänsä vähän huono ajoitus, kun oon opettaja ja lukukaudesta jää nyt 2 viimeistä viikkoa vajaaksi ja sijaiselle tulee aika paha nakki kokeiden teon ja arvioinnin kanssa. En kuitenkaan uskaltaisi sopia työssäoloa lukukauden loppuun saakka, kun laskettuun aikaan olis sitten alle 3 viikkoa ja esikoisen kohdalla synnytys jouduttiin käynnistämään 3 viikkoa etuajassa... Se vasta oliskin kurja tilanne, jos päivää ennen arvosanojen antamista joutuisinkin yllättäen sivuun.

Tänään kävin lääkärissä ja todettiin että TSH-arvot (kilpirauhasta stimuloiva hormoni) oli pikkaisen viitearvojen yläpuolella. Se viittaa siis kilpirauhasen vajaatoimintaan. Kilpirauhashormonit itsessään oli vielä OK, mutta tilannetta seurataan nyt ja mahdollisesti kuukauden päästä aloitetaan kilpirauhaslääkitys, jos edelleen arvot huononee. Onko muilla ollut kilpirauhasarvojen kanssa ongelmaa tässä tai aiemmissa raskauksissa? Miten hommassa on käytännössä edetty? Mulla ei oo aiemmin ollut mitään kilpirauhasongelmia, joten tää on ihan uus asia. Saattaa varmaan noi kilppariarvotkin osaltaan vaikuttaa tähän uupuneeseen olotilaan |O

Maikki rv 22+2
 
Mupelo,saitko sen viime vuoden äitiyspakkauksen? Minäkin laitan kohta paperit KELAan ja mietin,että saanko sen viime vuoden pakkauksen vai uuden "Sukupuu"-laatikolla..todennäköisesti viimevuotisen.. -MB Heinäkuisista rv 21+5
2011 pakkaus tuli. Uusi pakkaus julkistetaan lapsimessuilla huhtikuussa ja mitä oon seurannut näitä keskusteluja, niin eivät ainakaan aiemmin rupea jakamaan uutta.
 
Jisse samassa liemessä ollaan. Tosin mulla jäi vähän epävarmaksi että onko se kohdunsuun päällä vai ei..

Uusi pakkaus tulee vissiin jakoon joskus elokuulla eli jos siitä sängyn tahtoo tehdä niin vanhalla on mentävä ;) Vaatteita ja haalaria ym. kerkiäis käyttää elokuun kälkeenkin jos pakkaus on kivempi.

Täällä liikkeet väheni toissapäivänä ja eilen niin merkittävästi että olin jo polille soittamassa. Tänään on onneksi ollu taas normaalimpaa menoa. Muistan esikoisenkin ajalta näitä muutaman päivän hiljaisia kausia mutta aina ne vaan säikäyttää!

Sofiia 21+2
 
Viimeksi muokattu:
moikka missy meillä on noi neidit pysyny vähän pidempään masussa eli rv 29 ja 31 ja viimeisin yllätti täysin syntymällä vasta 39+4 joten jännitystä riittää että koska tämä päättää syntyä.Varsinkin illalla ihan mielettömät liitoskivut saa kävellä kun ankka ei oo edellisissä raskauksissa ollut ihan tälläisiä.tänään poksutaan 24 täyteen
 
Ihan kamala paineentunne alapäässä kun kävelee :( Mittään ei kärsis tehä, kauppakassin kanto autosta sisälle on myös yhtä tuskaa... Tälle päivälle olin suunnitellu vaikka mitä, mutta taitaa vierähtää taas päivä makuuasennossa voi kettu!!

AmeHu RV 25+4
 
Rakenneultrassa käytiin ja kaikki näyttää hyvältä :heart: Mitään syytä mun verenvuodolle ei löytynyt joten veri tuli todennäköisesti limakalvoilta. Onneksi näin, helpotti huomattavasti tätä äiskää! Sukupuoliveikkaus saatiin mutta se jääköön salaisuudeksi :) Pikkuinen painoi 433 g ja muutenkin mitat vastasivat viikkoja.

Todella onnellinen Laurelle 21+3 :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Paljon on keskusteltu, kaikki luettu, jos jotain kommentoiskin eikä aina vaan omaa napaa :)

Sf-mitta on puhuttanut - mun kokemus edellisestä odotuksesta oli se, että mitta huiteli yläkäyrien yläpuolella koko ajan. Neuvolan täti pisti synnytystapaultraan, jotta koosta saatiin tarkempaa tietoa, koska mitta meni niin hurjan suurissa luvuissa. Käsiarvio oli nlan mukaan 3.6kg sf-mitasta huolimatta. Ultra näytti silloin arvioksi 3.150 ja syntymäpaino oi 3.340. Eli ei se sf-mitta oikeastaan kerro minkään sortin totuutta ja totesinkin silloin, että taitaa olla niin mittaajasta kiinni. Se mittanauhahan voi liikkua sentin jos toisenkin riippuen kuinka "tiukasti" sitä mahaa vasten painetaa. Mun sf-mitoista piirretyssä käyrässä on itseasiassa kaks "kuoppaa", kun oon ollu toisella nlan tädillä ja mittaaja on siis ollu eri. Näyttävät aika koomisilta siinä kokonaiskäyrässä... Älkää siis pelätkö, ei se mitan yläkäyrillä huitelu aina tarkoita suurta vauvaa mahassa.

Äippäloman meinaan aloittaa silloin 30pv ennen. Jos siis kunto kestää ja ainakin nyt tuntuu että hyvinkin. Mulle oli viimeksi se 5 viikkoa oleilua ja tekemisen keksimistä ihan tarpeeksi. Hirveästi en jaksanu olla liikkeellä kaupungilla, mutta kävelylenkkejä teinkin sitten senkin edestä. Keväällä silloinkin odotin, joten ilmat oli mukavat ja kun suuntasi aina eri kahvilaan ja bussilla takaisin kotiin lenkin jälkeen, sai ajankin kulumaan. Oisin voinu jatkaa töissä pidempäänkin.

Paino on noussut huimasti, en vaan jaksa murehtia asiaa. Toisessa neuvolassa oli saldona jo 8kg, mutta esikoisen kohdalla oli ihan sama juttu. Kyllä ne lähtee mitkä tuleekin, kolmatta kertaa en enää tule raskaana olemaan, joten ilo irti tästä ajasta ;) Enkä osaa olla huolissani vauvan nliian isoksi kasvamisestakaan, kun ensimmäisen kanssakaan ei ongelmia tullut. Sokerirasitus on ensi viikolla, ehkä mieli muuttuu tulosten tullessa...

Rattaista olen tehnyt itselleni yhden mietinnän aiheen. Meillä on esikoisella CityCrossit käytössä ja katselin ensin sitä lisäistuinta niihin. No sen painoraja on niin alhainen, että tyllerö menee kohta yli siitä. Pienemmin liikuttaessa sitä varmaan pärjäisi seisomalaudallakin (tyttö on 2v), ja viikonloppujen ulkoiluissa voisi ottaa käyttöön vanhemmalle matkarattaat, kun harvemmin yksin liikun viikonloppuina. Mutta sitten on välissä kesä ja kesällä reissuillaan - ei olla tavattu pakata mukaan noita isoja rattaita, joten siitäpä sen pulman sitten kehitin. Katselin noita hienoa tuplarattaita, oliko se Ninanina, joka oli jo hankkinutkin yhden mallin. Niissä minua kiinnostaisi se Phil&Tedsin Verve, jota muuten nykyisin saa jo Suomestakin, Hesan Lauttasaaressa voisi käydä ihan konkreettisesti katsomassa. Tilaa sitten mistä tilaa. Niissä olis neljä pyörää (kolme pyörää on mahdottomuus mulle, liian hankalat portaiden vaunuluiskissa, joita joudun jokatapauksessa käyttämään) ja istuinosissa isompi painoluokitus, menis oikeasti pitkään käytössä (oliko peräti 20kg se sisaristuinkin). Onko jollain kokemuksia siitä kasaamisesta, tuon tai niiden muiden mallien, että kahden istuimen kanssa kuinka pieneen menee? Se kuva asiasta on niin kiehtova netissä, mutta ainahan ne kuvat on jotgain muuta kun totuus auton perään sovittaessa.... Tää on oikeastaan varmaan se ratkaiseva kysymys - jos menee pieneen tilaan ja helposti, ostos kannattaa, jos taas koko auton perä täyttyy eikä muuta mahdu mukaan, pitää pienemmälle ottaa reppu käyttöön...

Joku muukin oli muuttamassa, täälläkin pakkaillaan. Tai siis pitäisi pakata, vielä en ole aloittanutkaan, vaikka kämppä pitää saada tyhjäksi kuun loppuun. Tuleepa käytyä kaikki kaapit läpi ja esikoisen varastoidut vaatteetkin tongittua esiin tulokasta varten! Positiivisesti kun ajattelee, kyllä tämä varmaan tästä!

Mukavaa viikonloppua ja hiihtolomaa lomalle pääseville ja jaksuja saikkulaisille, nyt pitää jatkaa töitä :wave:


Höpöttäjä 24+6
 
nemain älä huoli, täälläkin rv.22+4 oli se mitta 22cm et mulla oli käyrän ulkopuolella.. : /

Pikkumyy Mulla on just nyt raskausajan monivitamiini käytössä ja on auttanut, ku itellä hemoglobiini laskenu ain jopa alle sadan. Aiemmis raskauksis ollu siis tosi alhainen nyt pysynyt jo pitkää 116. Oon tosi iloinen että täällä tuo monivitamiini on riittänyt nyt. =)
Oha se hyvä levätäki raskauden aikana, vaikka tää kotona kyyhötys mitää herkkua myöskään ole. :)

Jisse Onnee hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :flower:

sofiia Täälläkin tytteli välillä huitelee ja möyrii kamalasti ja sittei kuulukaa mitää. Pitäis kait vaa lopettaa tuostaki stressaamisen ku kuiteski liikkuu, et sit vast tarttis stressata jos ei tyylii parii päivää kuuluis mitään.. : / =) Ei oo helppoo.

rosa-81 Ai niiki "pitkää" pysyivät.. Meil onki nyt samat viikot sitte ku poksutaan. :D :D

Laurelle Onnea sinneki hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Tänää POKS
Missy 24+0 :heart: :heart: :D :D
 
Kiva kivaa kivaaa saada vaan hyviä ultrakuulumisia :)

Ne niistä tasasista raskausajoista, potkut ja möyrintä on alkanut ja todellisuus kolmannen henkilön olemassaolosta iskeny tajuntaan 100%. Hymyilyttää ja naurattaa kun alkaa. Olo ettei malta odottaa iskee joka kerta, mutta rauhallisten tuntien aikana ei ajatukset oo niin vahvana mahan lumoissa..

Elämää täydellisempi pinnasänky rantautui tänne ja samoin kassillinen kestovaippoja. Anoppi tehny mahtavia halpislöytyjä ja hukun kohta vaippoihin :) En kerkii niitä tekemäänkään kun on varastossa. Kuinkas monella vaipalla te jo kestoilijat olette tuota härdelliä pyörittäneet?

Läheisyyden kaipuu isäntää kohtaan on ihan kaamea, oon ihan hädissäni jos en saa olla toisen seurassa vaikkei puhuttaisi sanaakaan.. Kyse ei ole mistään seksuaalisesta tarpeesta tai kohtaamisesta.. Se tarve on heikentyny viimisen 6vko hiljaisuuteen.. Puhuttiinki siitä ja mieskin sanoi, että asia ei vaivaa häntä kun on tulosta saatu aikaan :) No mua ehkä vähän vaivaa, mutta toi hiivan tuoma ärsytys on hiukan vielä ongelmana ja ummetus saa olon tuntumaan alapäässä todella epämiellyttävältä... joten täytyy odotella helpompaa hetkeä ja hoitaa itsensä ensiksi kuntoon. Toi massu on aika iso, mutta ehkä ei sitten kaikki aikaisemmat asennot ole heti ekana vaihtoehtona...

Sandrastiina ja mini 21 + 5
 
Sf-mitta Täällä kans 22+5 viikoilla sf-mitta oli juuri yläkäyrän alapuolella. Vielä en ole asiasta ottanut stressiä, saa nähdä mihin se asettuu. Reilu viikon kuluttua olisi neuvolalääkäri.

Liikkeistä Koko viikon on ollu ihana voimakkaat liikkeet :heart: Töissäkin ovat huomanneet vauva liikkeet vatsaa katsoessa. Selvästi huomaa että vauvalla alkaa olemaan oma rytminsä. Nukkuu välillä pitkiä aikoja ja sitten taas jaksaa myllertää kovasti ja pitkään. :heart:

Äitiysloma Äitiysloman aloitan 30pv ennen laskettua aikaa. Tosin sijainen kun olen niin sain päättää että maksetaanko kertyneet lomapäivät vai haluanko pitää kaikki tai osat pois ennen äitiysloman alkua. Päätin pitää kesälomaa jonkun viikon ennen äitiysloman alkua =)

Sandrastiina Minäkin olen miettinyt että kuinka paljon nuita kestovaippoja pitää olla että saa ruljanssin pyörimään. Tarkoitus kuitenkin olisi kestovappailla. Tosin en ole vielä yhtään kestovaippaa hankkinut, mutta ehtiihän sitä vielä :)

Nyt alkaa työviikot ottamaan voimille, vaikken mitään fyysisesti raskasta työtä teekkään. Miehen kanssa jo puhuinkin että toivon melkein että neuvolaläääri ehdottaisi saikkua :ashamed: Hieman laskee mielialaa kun ei jaksa muuta kuin töissä käydä ja siinä se sitten oli. Koti kärsii, sosiaalinen elämä kärsii. Tuntuu että elämässä ei juuri nyt ole muuta kuin työtä. Tosi huono omatunto on että minulla on tällaisia ajatuksia. Niin vain usea muukin raskaana oleva väsymyksestä ja vaivoista huolimatta käy töissä valittamatta asiasta. Olenkin tässä ajatellut että olenkohan jotekin yliherkkä. Hävettää oma huono jaksaminen :ashamed: Supistelujakin on sitten viikonloppuisin niin paljon että pakko koko viikonloppu kotona vain levätä, jotta jaksaa taas yhden viikon töissä. Sori tämä valitus.. pitää vaan vähän purkaa itseään niin taas helpottaa oloa.

Muumimamma_ 25+0 POKS! :heart::heart:
 
Nyt alkaa työviikot ottamaan voimille, vaikken mitään fyysisesti raskasta työtä teekkään. Miehen kanssa jo puhuinkin että toivon melkein että neuvolaläääri ehdottaisi saikkua :ashamed: Hieman laskee mielialaa kun ei jaksa muuta kuin töissä käydä ja siinä se sitten oli. Koti kärsii, sosiaalinen elämä kärsii. Tuntuu että elämässä ei juuri nyt ole muuta kuin työtä. Tosi huono omatunto on että minulla on tällaisia ajatuksia. Niin vain usea muukin raskaana oleva väsymyksestä ja vaivoista huolimatta käy töissä valittamatta asiasta. Olenkin tässä ajatellut että olenkohan jotekin yliherkkä. Hävettää oma huono jaksaminen :ashamed: Supistelujakin on sitten viikonloppuisin niin paljon että pakko koko viikonloppu kotona vain levätä, jotta jaksaa taas yhden viikon töissä. Sori tämä valitus.. pitää vaan vähän purkaa itseään niin taas helpottaa oloa.

Muumimamma_ 25+0 POKS! :heart::heart:
Eiköhän kannata huomauttaa tuosta lääkärille. Viikon rauhoittuminen ja oman kehon rytmissä kulkeminen tekee hyvää ja taas jaksaa paremmin. Meidän yhteiskunnassa arvostetaan työntekoa aivan liikaa ja muut henkilökohtaisen elämän arvot on taka-alalla. Käännä viisari toisin päin on mun kannustus huutoni ja jää kotiin.

Näin kun ei ole lapsia voin nukkua töiden jälkeen heti kun olen itseni ravinnut, käydä vähän sosialisoitumassa lähipiirin luona ja nauttia illalla sohvan uumenista. Jos olisi lapsi/lapsia entuudestaan ei tää omaehtoisuus olisi mahdollista ja varmaan olisin saikulla ollut.
 
Hyvää Huomenta!!!!
Täällä on ollu puhetta äippäloman aloituksen alkamisesta, mä olen miettiny sitä aika pal ja tullu siihe tulokseen et taidan aloittaa varhainnetulla!! Lesäloma sitä ennen viel...kun toi työni on raskasta ja joudun heräämään noin 2.30 yöllä...olo on iha poikki näin vapaapäivänä et on vähä jääny kaveritki taka-alalle :stick:
Eli jos olen oikeen laskenu niin kuukauden pääst alkais kesäloma!!! JEE!!!!!

Ja tosta 4D-ultrasta ni meil on aika 5.3 ja menen tarkistelee et istukka on ok( ku kerran tossa edessä on ja vaimentaa lähes kaiken) ja ku työni on fyysisesti rankkaa ni haluan varmistua et JätkänPätkäl on kaik hyvi....ja haluaisin nähä hiuka miltä näyttää :heart:

Onko teillä vielä alkanu liitoskipuja yms???? Ku ei oo harmainta aavistustakaan miltä ne vaikuttaa...Olen pistäny ne kuukautiskipumaiset olotilat vaan kohdunkasvun syyksi..on niit sen verran useaan.
Ja noist unista, näättekö paljonki unia?? mä nään joka yö jotain ja viime yönäki näin et synnytin kuukaut aikaisemmi..ja et oliki helppo synnytys..tais olla toine kerta ku muksust näin unta, muuten on iha sekopäisii ne unet.

Tiituliini rv 23+3 ja JätkänPätkä
(joka on tyytyväine ku läppäri tuli takas vihdoin ja viimein huollosta et pääseee nettiinki kunnolla)
 

Yhteistyössä