***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Voi Matilda. :hug:

Kiitos Stella hurraa huudoista. Ei tässä nyt kuitenkaan vielä lippua salkoon vedetä, olen lähes oireeton. Ei tää oikein ole mennyt mulle vielä jakeluun. Sitäpaitsi mun soittoaika tonne lääkäriin on vasta ens viikolla, emmä oikeen tajuu. Pitääköhän ne mua ihan pimeenä (pitää) jos mä soitan sinne huomenna ja kysyn sitä ultraamisaikaa ja lugejen käyttöaikaa?

Finttu, oliko sulla minkälaisia oireita ennen testausta?
Mulla alkaa usko loppumaan ihan totaalisesti enkä usko että oireettomana voi plussata.
Tai oli mulla oireita, mut eipä oo enää :kieh:
Ootko muuten menos hcg-mittaukseen?

Kamillaseni: Ei mulla kyl ole ollu juurikaan oireita. Tissit on arat. Ne oli viimeksikin lugeista ja toi väsymys on jotain ihan kauheeta, tosin sitäkin aiheutti viimeksikin noi luget, mut ei ihan niin paljon, kun nyt. Lämmöt on hiukan koholla (37.3-37.5) ja nekin oli jonain aamuna alle 37:n ja ajattelin, että se siitä. Tosin lugetkin sitä lämpöä voi nostaa.
Sen yhden kerran tunsin "puristuksen" tuolla kohdun kohdilla, mut sun puristushan on voinu tapahtua vaikka yöllä, ei siihen heräis, se oli niin pieni tunne.
Ja kun menkat piti alkaa, ni kaks päivää oli ihan lievää menkkakipua (okei, ei ihan lievääkään). Ja nälkä on. Mutta siis lähes oireeton olen. En edes kiinnittäs näihin "normaalisti" mitään huomioita.

(.) Jotenkin mulla on semmonen olo, et tarttis taas pissata tikkuun, ihan vaan varmistaakseen ne kaksi viivaa. Tää ei vaan mee mun jakeluun. Soitin terveyskeskukseen ja sieltä saa tilattua labrasta sen hcg-hormonin arvon. Huomenna kai sit menen otattamaan senkin. Jos uskallan. Mitä mäkin sillä notulilla teen, ku en tajuu niistä mitään? Tuun täältä sitten kyselemään teiltä viisaammilta, mitä ne tarkottaa :LOL:

Kyllä sä Kamilla sieltä plussaat. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, meil on ollu NIIN paljon samoja jutskuja näis hoidois, et jos mä, ni kyllä säkin. Ja voithan sä varovasti pissata ensin ovistikkuun, niinku mäkin (mä en sit oikeesti tätä sanonu) ;)

Pahoittelut negasta Matilda :hug:

Eka työpäivä takana sairasloman jälkeen ja sitten taas 2 vapaapäivää että kevyt laskeutuminen työhön =) Mulla on kanssa veritesti siis torstaina ja tuloksen saan perjantaina Kys:iltä kun soitan.Vaikka käyn siellä verikokeessa niin ei sitä näköjään saa silti tietää samana päivänä.Mulla on edelleen tissit kipeät ja ennen kaikkea tissin sivut...ja mahassa jonkinlaisia tuntemuksia mutta yritän olla ajattelematta näitä oireita liikaa.
Retuli,en minäkään meinaa tällä kertaa testailla ennen veritestiä sillä olishan se kiva jos sen tulos olis positiivinen niin hyvällä mielin vois pissata tikkuun :D
Sellaista oisin kysyny että kun laitatte lugeja niin miltä teidän kohdunnipukka tuntuu? :snotty:
Jokos Ninajoh on punktiosta selvinny?

Eikun voimia piinailuun :heart:

:attn: Fintulle oikein sydämelliset onnen toivotukset plussan johdosta... :heart: *Salaa toivon et kummatkin niitiäiset ois siull matkassa*

Matildalle :'( Ihan hirmuisesti lohdutusta, valitettavasti meitä pettyneitä mahtuu aina joukkoon...koitetaan jaksaa etiäppäin... :heart:

Kesäisin terveisin puoli-enkeli

Tänään käytiin taas ultraamassa. Rakkulat kasvaneet mukavasti. yht 31 kpl. Punktioon perjantaina. Siirto sit ens maanantaina. Tällä kertaa pitäis sit saada paremmat mömmöt punktioon, jotta taju lähtis, eikä tulis samanlaista tuskaa ku viimeks. :eek:

Oli kuulemma sellanen määrä noita rakkulaisia et on nyt jo aikamoinen hyperin vaara. Sain riehumis,-hyppimis- (lue siivous) kiellon :kieh: ja ohjeeksi juoda paljon. Eli siis sohvaperunaksi kaljapullon kera ja mies orjaksi. ;) no, ei nyt kai...vesilinjalla ollaan, mut ruoka tais just äsken valmistua miehen toimesta... :D

Pari päivää pitää siis vielä lykkiä noita neuloja tohon vatsamakkaraan, joka siis jo täynnä reikiä...pistelty on jo 10 päivää. mut eiköhän sieltä vielä joku koskematon kohta löydy, johon lykkästä... =)

Niin ja Finttu Onnee!!! :D :flower:
Mulle ainakin on ohjeeksi annettu ihan tuo veritestin tekeminen. Eka plussan jälkeen ja toka kontroliveritesti vielä viikon päästä ekasta.

Moikka,
punktiosta selvitty ;) Meni ihan hyvin, eikä ole juuri isoja kipuja. Saaliiksi saatiin 8 solua, joiden hedelmöittymistä sitten odotellaan. Keskiviikkona odottelee siirto. Siirtä alkaa sitten ne kaikkein pisimmät 2 viikkoa :LOL:
Paljon voimia Suuri ihmettelijä, Skye ja Matilda2008! :hug:
Ja oikein ihanat onnittelut ja tarrasukat Iitukka ja Finttu! :flower:

Merikeiju. Herttinen, sulla on tuloillaan yhtä mahtisaalis kuin itselläni! Tänne ei onneksi iskenyt hyperi, kuinkahan yleistä/harvinaista se muuten mahtaa olla? Masu oli vain kipeänä pari päivää punktion jälkeen. Nyt sitten otat rauhallisesti. =)

Ninajoh. Kiva kuulla, että operaatio meni hyvin. Onnea saaliistasi! Pidän peukkuja, että mahdollisimman moni hedelmöittyy! =)

Ninajoh kiva että meni hyvin ja hyvän saaliin sait!
Täällä peukutetaan että moni hedelmöittyisi!!

Merikeijulla on kyllä mahtisaalis tulossa :)

Kiikka mulla oli kohdunsuu tuossa aikas alhaalla vielä
muutama päivä siirrosta ja sitten se vaan hävisi jonnekkin
enkä alkanut sitä etsimäänkään.

(.) Ultraan olis varattu aika 16.7 menee rv8+ kun en saanut
aikasemmin ja meen siis paikalliselle yksityiselle.
Jos klinikalle olisin mennyt niin sinne olis päässyt vasta
heinäkuun lopulla kesätauon jälkeen.. ja enhän mä
niin kauaa voi varttua. :snotty:
Juu ja keksimällä kuviteltuja "oireitakin" on:
palelee, väsyttää, janottaa ja pissattaa B)
Ja näitähän ei siis missään nimessä ilman raskautta voi olla ;)

[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 24.6.2008:[/color]

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6. pp12

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp11

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp11

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 16.6. pp8

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto 25.6. pp

Ninajoh: 2.IVF punktio 23.6. siirto 25.6. pp

Merikeiju: 2.IVF punktio 27.6. siirto 30.6. pp

Viivi73: IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Iitukka: 1.ICSI
Finttu: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Suuri ihmettelijä
Skye
Matilda2008

Merikeijulle muhkea saalis tulossa! =) Saatte varmasti monta hyvää alkiota vielä pakkaseenkin asti, hienoa! :heart:

Ninajoh, ootko kysellyt kuinka solut on hedelmöittyneet? Tehdäänkö yhden- vai kahden alkion siirto? Onnea sulle huomiseen siirtoon!! :heart:

Kuinkas Sorayan piinailut etenee? =)

Kiitti Iitukka ja Finttu tsempeistä! :heart: :heart: Yritän jaksaa ajatella positiivisesti.... Hirvee hinku olis toisaalta jo testata, mut oon malttanut mieleni :) Sit taas toisaalta pelkään aivan hulluna sitä negan näkemistä. Olin viime yön töissä ja ihan tajuttomat menkkajuilinnat oli päällä :eek: Ei mulla tollaisia oo ikinä edes normimenkkojen olessa tulossa. Toivottavasti olis hyvä merkki, monella on ollut noita kovia menkkakipuja ennen plussaa.
Pelkään tota testaamista jopa niin paljon että kävi mielessä et jospa testaisin vasta lauantaina pp16 :whistle: Torstaina ja perjantaina kun pitää illaksi töihin, niin pelkään et jos tulee nega niin kuinka saan pidettyä itseni yhdes koos :( :headwall:
Mut en varmaan malta silti odottaa, kai se on pakko uskaltaa pissiä tikkuun sit torstaina...

Kamilla. Täältä ei mitään erikoista raportoitavaa... Tisut vaan jonkin verran vielä kipeänä, eipä muuta. Ajatuksia ei vielä minkäänlaisia. Ei mitään onnistumisintoa, eikä myöskään mitään epäonnistumismasista, ei mitään. Hassua. Hiljaiseloa.

Soraya: Hih, hyvä että joku edes pystyy olemaan rauhallisena näinä piinispäivinä! :D Meikäläinen kun pakkaa nyt aivan hyppimään seinille, kun ei tiedä testaisko vai eikö testais ja välillä oon ihan varma negasta ja sit taas tulee jotain tuntemuksia jotka vois viitatakin plussaan. Huh huh, pitää varmaan yrittää rauhoittaa tätä tunteiden vuoristorataa :headwall: :kieh: ;)

Kiitos :heart: :heart: :heart: teille kaikille kauniista sanoista!

Elämä alkaa taas voittamaan. Jotenkin näistä aallonpohjista aina noustaan. Ja nämä palstat kyllä nopeuttavat sitä nousua huimasti!

Ihanaa päästä lukemaan teidän piinisjuttuja! On se kertakaikkiaan kauheaa aikaa, mutta samalla sitä ihaninta kun saa kuvitella että "mitä jos nyt kuitenkin..."

Merikeiju: Tervetuloa Sorayan ja mun jatkoksi 30-solun kerhoon! Onpa mielenkiintoista nähdä kuinka moni sulla hedelmöittyy! Tästähän alkaa saamaan jo suorastaan tilastoa kokoon :LOL: :LOL:
Hyperiä ei tosiaan mullekaan tullut, mutta join kyllä kuin hevonen. Suosittelen vaikka sekin kävi työstä!

Menen loppuviikosta lääkärille. Jännää nähdä kuinka paljon saan lääkkeitä uuteen stimulaatioon. Mahtaakohan pienentää annostusta, jotta rakkuloita tulisi vähemmän? Mene ja tiedä...

Soraya: Sulla on kyllä rautaisat hermot! Susta tulee varmasti todella käsivällinen äiti :D

Ninajoh: Hienoa että punktio meni hyvin!

Kamilla: Tsemppiä piinailuihin. Pian pääset testaamaan! Voimia!

Kaikki yli kerran punktiossa olleet: miltä teidän mielestä toka punktio tuntui? Oliko se helpompaa vai pahempaa kun ekalla kerralla?

Oon tässä jäänyt sitä miettimään että viimeksi olin niin jännityksestä kalpeana, että kaikki meni íhan sumussa -jo ennen kun sain lääkkeitä. (Ihan "luomunakin" voi siis olla pöllyssä :LOL: :LOL: :LOL: )
Mitenköhän se mahtaa olla nyt, kun tietää mitä tuleman pitää...

Nyt ladyt tuotte plussia tähän pinoon, eiks jee?!

Tiedättekös miten yleistä on ruskea vuoto näin loppupiinispäivillä? Kun tulin tuossa äsken töistä kotia ja kävin vessassa, niin sain paperiin ruskeaa vuotoa :| . Pelottaa vietävästi, että nytkö ne menkat jo alkaa :ashamed: Erinäisiä vatsavihlailuja on ollu, ja ajottaista lievää päänsärkyä. Mutta nekin varmaan johtuu noista hormoneista...

Ninajoh, joko tiedät montako hedelmöittyi? Sulla on samanlainen saalis kuin mulla
=) Ja kiva kun selvisit punktiosta isommitta kivuitta!

Soraya, kiva että piinispäivät ovat menneet niin rauhaisissa aatoksissa.

pitkästä aikaan..olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksianne =) olen ollut vaan niin väsynyt..aloitin suihkeen 28.5 ja piikityksen n.viikko sitten..huomenna olisi lääkäri ja silloin sovitaan punktio ajan,,suunniteltu jo 30.6 päiväksi mutta huomenna ollaan fiksumpia ja nähdään onko kohdussa tapahtunut mitään =)
hienoa ninajoh :heart: saalis on oikein hyvä..nyt vaan odotellaan siirto päivää ja sit alkaa taas ne IHANAT piinapäivät!olen hengessä mukana :heart:

Kiitos vielä Meikulle ja Matildalle ja Miimille onnitteluista.

Matildalle
galluppiin vastaus: Mulla oli kyllä toinen punktio kipeempi kuin eka, mutta lääkitys oli myös pienempi. Ekalla kerralla ei sattunut oikeastaan lainkaan (paitsi se saamarin kanyylin laitto käteen! Auts!) Ja tokallakin kerralla oli silti ihan siedettävää kipua, mut meillä jokaisella on niin erilainen kipukynnys. Sillon tokalla kerralla ne meinas "väkisin" laittaa mulle lisää kipulääkettä, kun otin vaan sen tonnisen Panadolin ja 0,3 ml rapifenia, 0,5 on kuulemma TAYS:issa yleisesti minimiannostus.

Retulille: Onhan täälläkin ollut noita tuhruja plussasta huolimatta. Mun luomusti raskautunut ystävä sanoi, että sillä on joka tenavasta ollut tuhruvuotoa alussa.

Kamilla: Et kyllä jätä testaamista lauantaille! Emmä jaksa odottaa sinne asti, en millään.

Ja sitten (.): Ei mitään oireita. Siis mitkä ei vois johtua lugeista. No ehkä tää yliväsytys ei oo pelkkää luge-oiretta, mut vois olla kuitenkin. Kävin tänään siellä labrassa tosiaan verikokeessa ja tuloksen saapi sitten huomenna. Osaako kukaan sanoa, mitä sen noin suurinpiirtein pitäis olla? Siis jos mä oon tänään 4+4 vai oonko mä jo 4+6, kun en vieläkään tiedä missä menen... :ashamed:
Ei mulla ole yhtään raskaana oleva olo. Tänään just juttelin yhden mun ystävän kans ja se siinä kyseli, et ollaanko me mietitty lapsia. Siinä sitten vaan sanoin, et ollaan me, viimiset 10 vuotta. En millään vielä uskalla kertoo kelleen, et oon plussan tehny, en tiedä miks. Kai tää melkein kolmen vuoden epätoivo käskee vielä olemaan ihan matalalla profiililla.

[color=Green3]Mukana menossa keskiviikkona 25.6.2008:[/color]

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6. pp13

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp12

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp12

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 16.6. pp9

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto 25.6. pp0

Ninajoh: 2.IVF punktio 23.6. siirto 25.6. pp0

Merikeiju: 2.IVF punktio 27.6. siirto 30.6. pp

Viivi73: 2.IVF punktio 30.6.

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Iitukka: 1.ICSI
Finttu: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Suuri ihmettelijä
Skye
Matilda2008

Tsemppiä Popsyn ja Ninajoh:n siirtoihin!!!

Matilda. Mulla ensimmäinen punktio oli helppo, nopea ja lähes kivuton. Mutta luulen, että se johtui siitä, että muniksia oli vain kuusi kpl. Toinen kerta kesti pidempään, oli kivulias, otin kipulääkettä lisää operaatiossa ja sen jälkeen, mutta syy olikin saaliissa: 32 munista! Itse osasin mennä rennoin mielin toiseen kertaan, koska eka oli ollut niin helppo.

Yhteistyössä