***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Moikka,
palasinpa juuri siirrosta. Maanantaina siis kerättiin 8 solua, joista oli hedelmöittynyt 7. 1 niistä oli monitumainen ja loput hyviä, enemmän tai vähemmän jakautuneita :) Siirrettiin yksi top-luokan alkio ja pakkaseen jäi siis 3 siirtokertaa varten tavaraa. Olen onnellinen hyvästä alkiosta, mutta ehkä vielä onnellisempi siitä pakkastavaratsa, koska viimeksi ei jäänyt pakkaseen mitään. Nyt vaan istun täällä jalat ristissä :D (Voisikohan noitten lugejen perässä pursottaa liimaa tai kaksipuolista teippiä, jos se vaikka auttaisi kiinnittymään :LOL:
Eli nyt siis aloitellaan piinailut. Tässä vaiheessa fiilis on hyvä, mutta kahden viikon aikana ehtii ajatellaa asiaa taas joka näkökantilta :snotty:
Ihanaa loppuviikkoa!
Terveisiä Viiville, nyt ei mennä ihan samoilla päivillä, mutta aika samaa tahtia kuitenkin. Toivon senulle samalaista tai vielä parempaa saalista! :heart:

Ninajoh onnea matkaan kovasti! Hienoa että
saitte vielä pakkaseenkin varastoa. Tsemppiä piinailuun!

retuli tuhruttelu on kyllä aika yleistä eikä mitenkään
välttämättä huono merkki.

Finttu pesun sivuilla tais olla hCG taulukko mistä
näkee millaset arvot pitäs olla millonkin.
Mutta usko pois, kyllä sinä raskaana olet!!

Kamilla siis sunhan on ihan pakko testata huomenna!
Kyllä se plussa siellä jo näkyy.

(.) eipä ihmeitä, lissää oiretta pukkaa - itkuherkkyys ja pyörrytys
ja laitoin tänää kanaa ruuaksi niin se hieman ällötti, samaa
oli ekassa raskaudessa. Miten sitä voikin olla iloinen kun tulee
huono olo.. :kieh:
On muuten vähän ristiriitaista hehkutella täällä omaa oloa
kun tietää että niin moni haluaisi olla tässä tilassa :ashamed:

Täällä myös siirto takana. Yksi siirrettiin, toinen pakkaskaveri ei selvinnyt. Elättelin toivetta kahden siirrosta, mutta oikein hyvä näinkin. Tervetuloa siis vaan kamalat piinapäivät.

Ninajoh, ei ollenkaan huono idea tuo lugejen perään liimaa tai teippia. Taidankin kuorruttaa tämän iltaiset luget erikeeperillä :LOL:

Popsylle ja Ninajohille nyt sitten leppoisia piinispäiviä, mukavia lugehetkiä ;) ja tietenkin plussat kehiin =)

Ja iitukka, hehkuttele rauhassa! Plussasi on enemmän kuin ansaittu :flower: Nauti nyt vaan kaikista mahdollisista oireista!

Huomenna sitten verikokeeseen... Kiikka, minä olin kuvitellu, että ois saanu testituloksen kuulla jo samana päivänä jos ois Kysin labrassa käyny. Keväällä mulla otettiin päivystyksessä verikoe ja sain kuulla tuloksen jo reilun tunnin päästä (nega). Sillon halusin, että testataan, kun olin menossa sairaalaan sisään keuhkokuumeen vuoksi. Mutta vissiin onkin sitten eri käytäntö näissä hommissa!

Omaa napaa sen verran, että tuhru on vähäisempää kuin eilen. Housuun asti ei siis ole mitään tullu. Ja kappas, äsken sorruin mittaamaan lämmön, ja lievästi koholla, 37,2. Mutta tuostakaan nyt ei voi vetää johtopäätöksiä suuntaan eikä toiseen, eikös ne lugetkin tuota lämpöä nosta...

Retuli ja Kiikka, niin tosiaan teillä molemmilla on veritestit huomenna! Tsemppiä!!!

Joutuuko sen jälkeen vielä päivän jännäämään tulosta, pöh! :hug:
Retuli, hyvä, että tuhruilu vähenemään päin! Itse en ole lämpöjä mittaillut, mutta yhtenä iltana viluvärisytti niin, että jouduin pitkän villatakin pukemaan ja menemään peiton alle. Tänään ollut ihan pienen pieniä menkkamaisia tuntemuksia masussa. Tai sitten voivat olla kuviteltuja vain.

Iitukka, hehkuttele vain! Sinulla on siihen täysi oikeus! :heart: Me tulemme kyllä perässä!

Adios Pancho!
Kiva, että on onnistuneet siirrot takana Popsyllä ja ninajohilla.
hyvä retuli, et tuhru on pienenemään päin.

Juupa juu, mä sitten soitin tervariin tänään ja se tyyppi siellä langan toisessa päässä sitten vain sanoi, et " juu, et sä ole raskaana. Tää sun hcg-arvo on 1123." Ekskusemua???
Aloin sille sitten selittämään, et sori nyt vaan, mä olen raskaana, ja aion olla vastedeskin. Sitten se sanoi, et "ei, et oo, kun tää raja-arvo on 5 ja sulla tää menee reilusti sen yli".
No mä selle eukolle sitten sanomaan, että se viis tai alle tarkottaa sitä, et ei ole raskaana. Ni siihen tää totes, että " no sittenhän sä olet vahvasti raskaana". Voi tsiisus, mitä mörkkejä ne päästää antamaan ihmisille puhelimitse labratuloksia! |O

Eli ilmeisesti siellä on yksi (?) vai mitä mieltä te ootte? No, pääasia, et on se yksi edes. Kunhan olis sitten vielä siellä, missä pitääkin. Saanko mä nyt kuitenkin vielä syödä kolmen edestä? Ku mulla on koko ajan kauhee nälkä. Ja uni. Ei muita oireita. Paitsi, että olut haisee tosi hyvälle ja ennen en ole voinut sietää sen hajua.

Kamillalle peukkua huomiseen!

Finttu. Voi jepulis. Siis ihan oikeesti! Siinä varmaan sekunnin sadasosan ehtii pelästyä. Siis mikä mörkki!!!!! Oon monesti joutunut elämäni aikana peräänkuuluttamaan tk:n henkilökunnan ammattitaitoa. Huoh.

Finttu Voi härregud, mitä sakkia sinne tk päästetään töihin. Varmaan joku kesätyöntekijä toivottavasti, jos ei niin, what? Tätäkö se Suomen ammattitaitoinen hoitohenkilöstö sit on... Onneks itselläni veritesti aina yksityisellä klinikalla, jossa hoidoissa. Henkilökunta kyllä osaa asiansa. :)

Nyt alkaa jo vähän jänskättää perjantain punktio...Josko kärsimysnäytelmä ei tällä kertaa olis niin mieleenpainuva...Lääkitys on ainakin "pyydetty" jo valmiiksi suuremmaksi. Ehkä kuitenkin punktiota enemmän pelottaa se saalis, mikä sieltä saadaan, apua, toivottavasti parempi ku viimeksi...Pelottaa myös älyttömästi viikonlopun tuleva piina, et kuin moni hedelmöittyy ja paljo lopulta kolmen päivän viljelyn jälkeen jää jäljelle, jos yhtään :headwall: :headwall: :snotty:

Älytön paniikki päällä jo nyt, rahatilannekaan kun ei ole mikään mahtava, kunpa sais pakkaseen...äh...tai no ainakin yhden siirrettyä :headwall: ei oikee tiedä mitä tässä ajattelis. :(

Retulille ja Kiikalle tsemppiä huomiselle! itse en viimeks päässyt edes veritestiin asti ku vuoto alko.

Panikoiden pehkuihin painumassa

:wave: Merikeiju

hei taas!

Tuli tässä mieleen, että miks piinapäivät aletaan laskea siirrosta? Kun kuitenkin eri käytäntöjä on, osalla siirto kun alkio 4-soluinen, osalla 8-soluinen. Silloinhan periaatteessa mulla, kun siirto on 8-soluisena, kolmen päivän viljelyn jälkeen, siirtopäivänä pitäisi olla jo pp1, jotta olisi tilanne kaikilla sama...

mietitytti vaan, järkevää siis olisi, jos punktiopäivä laskettaisiin ekaksi piinapäiväksi, silloin tilanne jokaiselle sama, riippumatta siitä oliko 2:n vai 3:n päivän viljely.

täällä siis kesälomalla ja huomista punktiota jännittäessä ehtii kaikenlaista miettiä... :LOL:

Niin, hyvä kysymys Merikeiju ;) Se mitä mä olen puolestaan miettinyt, on se, että kun tehdään inseminaatio, saa raskaustestin tehdä 14 päivän päästä (näin ainakin meidät ohjeistettiin silloin), mutta kun tehdään IVF, niin raskaustesti lasketaankin vasta siitä siirtopäivästä, eikä siitä päivästä, milloin munasolu ehkä kohtasi siittiöt :) Ehkä ajattelen jotenkin väärin, mutta kuten otesit, sitä miettii välillä liikaa :D

Tsemppiä punktioon! :heart:

Merikeiju, ihan järkevää pohdintaa. Meillehän tehtiin viiden päivän viljely ja silti lähdin laskemaan, että siirtopäivä on piinapäivä 0. Sen laskutavan mukaan on pp12, kun teen testin sinä päivänä, jona lääkäri käski testata. Vielä siis kaksi vuorokautta ja minäkin testaan...

Ninajoh Niin tosiaan, mekin käyty jo 7 inssiä, ja siinähän on just se testauspäivä kaks viikkoa inssistä. Tosiaan...lasketaan kyllä juu aikas tyhmästi sitten nuo piinikset,sillä samalla periaatteellahan sitten pitäis just olla se punktiopäivä pp0. Meinaan samana päivänähän ne hedelmöittyy ja inssissä ei edes välttämättä inssin toimenpidepäivänä hedelmöittymistä vielä tapahdu. Etenkään kun munarakkulat eivätyleensä toimenpiteen aikana vielä ole edes puhjenneet... :whistle: Höh, tyhmää. Sulla siis Ninajoh periaatteessa tänään pp3. :LOL: ;)

Ehkä pitäis nyt vaan syödä tota aamiaista ja juoda sitä prkleen vettä, josta lääkäri paasasi. Mut ku ei janota...niin ei janota...:kieh:

:wave: kaikille piinailijoille, plussatuulia puhaltelen... B)

Niinpä, eipä tässä enää paljon olekaan piinattavaa :LOL: Tossa toisessa ketjussa just kyselin, että onkohan lämmönnousu (toista päivää 37,3) tässä vaiheessa normaalia, vai pitäisikö huolestua... Onko kokemuksia kellään tässä ketjussa?

[color=Green3]Mukana menossa torstaina 26.6.2008:[/color]

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp13

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp13

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 16.6. pp10

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto 25.6. pp1

Ninajoh: 2.IVF punktio 23.6. siirto 25.6. pp1

Merikeiju: 2.IVF punktio 27.6. siirto 30.6. pp

Viivi73: 2.IVF punktio 2.7. siirto 4.7.

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Iitukka: 1.ICSI
Finttu: 2.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Suuri ihmettelijä
Skye
Matilda2008
Kamilla

Kamillalle täältä vielä ihan hirmuisesti lohtuhaleja!!!!! Niin kovasti odotin sinun plussaasi minäkin!!!!!

Kiikka ja Retuli, olette luultavasti käyneet tänään veritesteissä, teistä kuullaan huomenna!

Merikeijulle tsemppiä punktioon!

Yhteistyössä