Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Kävimme eilen Ikeassa ostoksilla ja tytölle se oli eka kauppa reissu =) Niin ettei sitten suurempaa kauppaa löytynyt :LOL: Ostin tummansiniset verhot makkariin kun meillä täällä on jo niin valoisat yöt ja lunta että on tosi valoisaan jo 5 aikaan ja tyttö ei meinaa sitten nukkua.
No voi hittolainen jos se rotakin aiheuttaa masuvaivoja, eipä silti nyt on ollut parempia aikoja huutamisen suhteen. Mutta pakkokai se on ottaa ettei tule sitä öke tautia.
Kukaan muu ei näköjään uskaltautunut sanomaan vauvojensa nimiä :whistle:
Meillä perjantaina neuvola, saas nähdä onko tyty kasvanut, painavalta olkaa tuntua kylläkin...
Hh ja Siiri huomena 8 viikkoa
 
Ehtoota kaikille!

Niin ja hiiop, kiskon pinoa ylöspäin. :)

Meillä neiti ollut aikas itkuinen muutaman päivän ja ostin sitten eilen Disflatyliä, kun välillä ähkii itkien paukkua pihalle. Tänään sitten ollutkin jo paljon parempi päivä. Hieman känisi päivällä, mutta muutoin ei ole itkenyt syyttä. :) Niin ja eilen illallakaan ei tarvittu pulloa. ;)

Äsken meillä poikkesi kylässä tuttava pariskunta, joilla aivan ihana 1-vuotias tyttö. Oli kyllä niin suloinen pakkaus, kun juuri kävelemään oppineena taapersi pitkin ja poikin ja hekotteli. Tavallaan jo odottelee niitä kokemuksia, kun oma pikkuinen oppii uusia asioita. Mutta kaikki aikanaan. :)

Mutta, nyt syöttelemään pikkuista. Ruoka huutoa kuuluu. :wave: '

Nampula & Hulirumpsis 5,5 viikkoa
 
Hejsan!

Hyvää perjantaita kaikille! :)

Mä sain jonkun ihme mental breakdownin eilen aamulla, kun yö oli mennyt tosi vähillä unilla (tyttö heräili koko ajan, oli nälkä tai pieretti tai kakat vaipassa...). Itkin ja huusin miehelle, joka sekin on väsynyt jatkuvaan heräilyyn. No, olo meni ohi kun sai tunnin torkut, mutta säikäytti se vähän, unenpuute tekee näköjään ihmisestä melkoisen hermoraunion välillä...

Meillä tyttö kannattelee tosi hyvin päätään ja vatsallaollessa toinen kylkikin nousee. Mies jumppaa vauvan kanssa joka päivä lattialla, sitä on kiva katsoa kun iso ja pieni treenaa yhdessä. :D

Mulla oli eilen jälkitarkastus. Lääkärin mukaan mä olen toipunut ÄLLISTYTTÄVÄN hyvin, kun ottaa huomioon kaiken tapahtuneen. Nyt ei ole enää mitään rajoituksia, saan mennä jumppaan ja ratsastamaankin! Jipii!

Toinen jipiin aihe on se että mulla on tänään kampaaja. :D

Jiksu ja Karamelli, huomenna 6 viikkoa
 
Huomenta!
Meillä on nyt toisen pojan nenä tukossa ja yski aamulla :/ Tyhjensin nenän fridalla ja nyt hengitys kulkee paremmin. Pitääköhän tuosta soitella neuvolaan vai miten noin pikkuisen flunssaa hoidellaan. Laitoin kuitenkin terassille nukkumaan kun on siellä aina niin tyytyväinen.

Jiksu meillä noita raivareita on tullut vähän turhankin usein.. :x
Mulla ne keskittyy lähinnä iltaan kun olen ollut koko päivän poikien kanssa ja vaihtanut tuhat kertaa vaipan, lämmittänyt sata kertaa maitoa ja heijannut puoli päivää sittereitä ja ravannut metsälenkkiä yksinään rattaiden kanssa!! Mies tulee kotiin ja hymyilee pojille ja alkaa leikkaamaan ruohoa ja pihahommiin tai kaikenhuipuksi toteaa, että ei taida kannattaa lähteä vielä sporttaamaan kun on ollut flunssa!! per...le sanon minä. Minunhan tässä jumpalle pitäisi lähteä.
Olen huomannut, että liittyy juuri väsymykseen.
Ihanaa, että pääset tänään kampaajalle, nauti!

Huomiseksi on luvattu etelään jo 15 astetta lämmintä :) Ihanaa kun kesä tulee.
Täytyy ostaa pojille jotkut kevyt ulkohaalarit vai mitä nyt pitäisi päälle laittaa. Olen vielä laittanut villapiponkin ulos ja hanskat on myös villaa. Aika ongelmaista minun mielestä tämä pukeutumishomma kun ei koskaan tiedä onko sopivasti päällä.

Meillä on muuten ensi viikolla neuvolan äiti/lapsi ryhmä. Voi tutustua saman alueen muihin äiteihin. Onko teillä muilla ollut vastaavaa? En ole kovin sosiaalista tyyppiä ja harvoin tutustun uusiin ihmisiin. En pysty kuvittelemaan itseäni tuolla hiekkalaatikolla solmimassa suhteita. Ehkä tämä neuvolan ryhmä on luonnikkaampi jos äiti/lapsi kavereita samalta alueelta kaipaa.

Aurinkoista perjantaita ja jaksamista!!

Roosa ja pojat 9vkoa
 
Nampula 6 viikon ikäisenä vauvat on kuulemma kaikista itkeväisempiä (olipa hassusti kirjoitettu...). Ainakin meillä piti paikkansa, tuli kauheita ilta huutoja mutta nyt ne alkaa olla ohi, onneksi =)
Minäkin kävin kampaajalla ja otin oikein säpäkät kiharat :whistle: menee varmaan hetki totullessa..... mutta ihan eri näköinen olen se täytyy myöntää.
Neuvolassakin käytiin tänään ja Siiri painaa 4500g ja pituutta 57cm eli tyttö painaa hiukan liian vähän mutta siitä ei kuulemma tarvi olla huolissaan. 13.5 on meilläkin ryhmä neuvola ja se kyllä vähän jännittää että onko vauva kiltisti.....
Mää en mieti enää tissihommia kunhan saan edes kerran päivässä tissillä käymään ettei maidon tulo lopu kokonaan...

HH ja Siiri 8 viikkoa
 
Hei kaikki!

Olipa ihana käydä kampaajalla, olikin ihan hirveä heinäpelto päässä. No, nyt on muotoa ja ryhtiä ja väriäkin taas. :)

Meidän perhe kävi eilen pilkillä! Täällä pohjoisessa siis on vielä jäitä... ;) Otettiin paljon kuvia että voi tytölle sitten näyttää että tasan kuusiviikkoisena on jo viety pilkille. Tyttö nukkui autuaallisesti vaunuissa jäällä, ja kun muut paistoi makkaraa, tyttö joi korviketta pullosta. Onneksi oli kaverin mökki vieressä niin siellä käytiin vaihtamassa vaipat ja imettämässä. Sää oli aivan mahtava, aurinko paistoi tosi lämpimästi. Ja kalaakin tuli, tosin mä en (tietenkään) saanut mitään. :LOL:

Amodini: Tuo maitoasia on tosi arka, varmaan kaikille imettäville tuoreille äideille. Muakin ottaa päähän kun ihmiset (siis muut naiset, harvemmin miehet) kyselee että JA MAITOKO RIITTÄÄ HYVIN? Mitä se kenellekään kuuluu! Ja sitten kun vastaa että EI RIITÄ, niin ne on aivan että VOI KAUHEAA. :/ :eek:

Miksiköhän se on muka niin kauheaa jos lapsi saa korviketta tissin lisäksi? Pääasiahan on se että vauva kasvaa ja voi hyvin! Ehkä olisi paras vaan vastata noihin kyselyihin, että EN KOMMENTOI, YKSITYISASIA. :kieh:

Me taidetaan lähteä tänäänkin piknikille, sää on niin upea. Sekä miehen että mun mieli on huomattavasti kohentunut kun ollaan pari yötä nukuttu eri huoneissa. Mä hoidan tyttöä yön ja kun vauva kuudelta herää niin mies ottaa sen aamiaisseurakseen ja mä olen saanut nukkua. Ei tee mieli huutaa niin kovasti kun saa vähän unta palloon... ;)

Oikein hyvää sunnuntaita kaikille!!!!

Jiksu ja Karamelli, 6 viikkoa
 
Hei!

Meillä oli torstaina 2kk neuvola, pojulla painoa 5830g ja pituutta 58,5cm. Potra poika jo =)

Perjantaina mulla oli jälkitarkastus ja kaikki näytti olevan ok, hyvin on parannuttu. Kätilö otti myös papa kokeen samalla kertaa.

Lauantaina meillä oli ristiäiset. Pelkäsimme kuinka kirkko raikaa kun poitsulla oli ollut parin päivän ajan vatsavaivoja, mutta ei, poika nukkui koko toimituksen heräämättä edes siinä vaiheessa kun pappi antoi kasteen. Molemmat kummit eivät ole paljon vauvoja pitäneet sylissä joten päätettiin että isä saa pitää,täällä ruotsissa se on ihan tavallista että vanhemmat pitää lasta toimituksen ajan sylissä. Kahvitilaisuus meni pojalla myös melkein koko ajan nukkuen. Pojastamme tuli Tommy.
 
Paljon Onnea Tommylle nimen saannista! :heart: On se niin ihanaa vihdoin olla oman vauvan ristiäisissä mistä vielä vuosi sitten vain unelmoitiin. Kunnon poika Mailla siis painoltaan, yli kilon meidän Siiriä painavampi mutta se onkin sellanen balleriina kropaltaan.
Kävin minäkin äitiys neuvolassa äsken, jotain kummaa on tuolla oikella munasarjan kohdalla. Siellä voi olla kiinnikkeitä tai sitten isompi kysta. katotaan sitä sitten tarkemmin kahden viikon kuluttua jälkitarkastuksessa. Verenpaineet oli huimat 150/100 ja niistä nyt sitten taas koti mittausta. Hemppakin jo 144.

Mennää mekin huomena anopin kanssa shoppaamaan, pitäs löytää joku tunika/ mekko isän 6-kymppisille ja niin Siirikin lähtee mukaan, pienestä se on opittava :LOL: naisen tavoille.

Mulle on tullut yllätyksenä muuten se että vauvat ei nukukkaan koko aikaa (niikun yleensä sanotaan että vauvat syö nukkuu ja kakkaa). Meillä ainakin ollaan jo tosi paljon hereillä. Päivä rytmi on tämmönen: Herätään 6-8 välillä, hieron tytön, syödään seurustellaan, puolen tunnin torkut n.9 aikaan ja 11 aikaan 3 tunnin torkuille. 17 aikaa taas vähän nukutaan ja 19 jälkeen laitetaan jo yö unille. Oon huomannu että tyttö itkee paljon vähemmän illalla kun laittaa noin aikasin nukkumaan, minä sitten yläkerrassa tyttöä ihailen ja tuijotan =) kun nukkuu...... On se niin suloinen pakkaus :heart:

HH ja siiri 8 ja puoli viikkoa
 
Moikka täältäkin!

Viikonloppu meni vauhdikkaasti, joten kirjoittelu jäi vähemmälle.

Main Tommylle onnea nimen saannista! Mukavan nimen poika sai. :heart:
Meillä ristiäiset tosiaan vasta 2 viikon kuluttua. Eilen juuri sanoin miehelle, että 2 viikon päästä saadaan julkisesti alkaa kutsua neitiä nimeltä. Kun kotona kyllä kutsutaan aika lailla jo nimeltä, mutta muutoin koitetaan pitää suu supussa. :p

Me oltiin perjantaina siskon ja hänen lastensa kanssa Tampereelle olevassa muuminäyttelyssä ja sen jälkeen hieman shoppailemassa. :) Tosin taaskaan en saanut ostettua mitään, vaikka tarkoitus oli. Huomenna varmaan suuntaamme neidin kanssa aamusella Ideaparkiin, jos ei suunnitelmat muutu. :)

Pienen rytmistä... Meillä nyt ei varsinaisesti vielä mitään vakiintunutta rytmiä ole, mutta hahmotellaan koko ajan. ;) Tällainen se tällä hetkellä on:
Heräillään 7-8 aikaan, syödään kumpikin aamiaisemme, jutustellaan... 9.30-10 neiti menee ulos päikkäreille (3-4h). Iltapäivällä sitten taas syödään ja jutustellaan... 14-15 aikaan yleensä lähdetään miehen kanssa kauppa asioille ja neiti nukahtaa sitten niillä main iltapäivä unilleen (n. 2h). Illalla sitten syödään hieman tiheämpään ja seurustellaan ja neiti ottaa välillä pikku torkkuja. Yöunille meillä tyttö menee 21-22.
Eli näin meillä. Meillä tuo neiti on tällä hetkellä enempi tuollaista nukkuja tyyppiä. Kuten neuvolassa täti sanoi. Mutta sitten kun touhuaa, niin onkin kovin aktiivinen.

HH: Teillä kun Siiri menee jo 19 aikaan yöunille, niin kuinka pitkään Siiri nukkuu ennen syömistä? Meillä kun neiti kanssa itkee iltaisin enempi, ihan vain väsymystään lähinnä. Eilen meni tosiaan jo 21 yöunille ja nukahti melkein saman tien. Meillä yöllä syödään n. 3 h välein.

Tuossa pe-la yönä neiti veti putkeen 6,5 tuntia unia. Laitoin omaan sänkyyn nukkumaan ja sitten uni maittoikin. Neiti kun nukkui meidän vieressä, mutta sitten saattoi syödä 2 tunnin välein. Joten nyt taas saanut nukkua omassa sängyssä. Jossain vaiheessa aamusta kyllä sitten otan viereen, jos ei meinaa helpolla nukahtaa omaan petiin.

Jiksun
terveisit pilkkireissulta kuulosti muuten ihanalta! Meillä täällä kun ei päästy ollenkaan pilkille tänä talvena. :( Mutta ehkä sitten ensi talvi olisi parempi... Toivotaan niin! :)

Nampula & Hulirumpsis
 
Huomenta! :wave:

Meillä oli eilen neuvola. Tytöllä ikää kuusi viikkoa, pituutta on jo 58 senttiä ja painoa 5100 grammaa. Painoa oli tullut yli 300 grammaa viikossa, huh huh, nyt tietää mihin se kaikki maito menee. :D

Meillä on tänään neuvolan 2-kuukautisten ryhmä. Toisaalta ihan kiva mennä että näkee muiden vauvoja mutta toisaalta mua ei oikein nappaa. Etenkin kun neuvolatäti sanoi että siellä keskustellaan synnytyksestä. Ha ha, jos mä kerron mun synnytyksestä niin kukaan ei enää tee toista lasta. :kieh: No, ehkä me mennään tytön kanssa katsastamaan tilanne...

Meillä nukutaan yöllä pisimmillään neljä tuntia, sitten tyttö herää ja nostan sen sänkyyn viereen. Yleensä nukahdan kun tyttö vielä syö. Uusi herätys on viiden aikaan, ja sitten vauva pyörii ja ähisee tissillä kuuteen tai seitsemään. Aamutorkkujen pituus vaihtelee, pidemmät päiväunet otetaan puolen päivän aikaan ja illansuussa vielä toiset. Nukkumaan mennään yleensä 22-22.30.

Jaha, ja nyt herätäänkin sitten torkuilta, palaan myöhemmin asiaan! :)

Jiksu
 
Heippa! Nostan vähän ketjua ylös ja rustaan pikaiset kuulumiset. Meillä oli eilen tajuton huutokonsertti koko päivän. Levottomampi poika huusi ensin kolme tuntia ja vielä illalla tunnin |O |O
Meni hermot totaalisesti kun olin yksin kotona ja toinen poika sylissä kokoajan ja toistakin olisi pitänyt huomioida. Soitin paniikissa anopin paikalle kun tuntui, ettei yksin pärjännyt.
Pojilla on nenät tukossa ja pientä yskää. Voi olla että tuo levottomuus johtui siitä. Lisäksi meillä oli vielä äiti/lapsi ryhmä päikkäriaikaan ja sekin sekoitti rytmin.
Miehen kanssa piti ottaa vielä yhteen oikein kunnolla ja aika hiljaisissa tunnelmissa näyttää vappu menevän kun on mykkäkoulu päällä.. :x
Eli tosi hyvin menee...Kyllä välillä on tosi rankkaa.
Olisin nyt ihan valmis tekemään jotain piristävää ihan yksin. Kyllä poikienkin kanssa on kiva käydä ulkona ja kaupungilla mutta nyt tuntuu siltä, että olisi aika lähteä ulos tuulettamaan kavereiden kanssa! Siis vaikka syömään ja iltaa istumaan.
Tänään meille tulee naapurit grillaamaan ja huomenna ystävät tyttären kanssa. Oikeastaan ihan kivaa vaihtelua sekin.

Mulla on muuten ollut myös outoa vatsakipua. Eilen tuntui, kuin alkaisi menkat! Voi olla kohta ajankohtaista. Imetys nimittäin on nyt loppu! Olen siitä pahoillani, mutta meillä tuo pullottelu on ainoa keino säilyttää pojat ja äiti tervejärkisenä! Ihmeen hyvin neuvolassakin asiaan suhtauduttiin.
Äiti/lapsi ryhmä oli ok. Yllättävän kivoja tyyppejä. Oli oikeastaan mukavaa puhua asioista samassa tilanteessa olevien kanssa. Muita kaksosia ei ollut.

meidän päivärytmi vielä tähän: Herätys klo n.7.00, seurustelua ja aamutoimet+MAITO,
9.00 päikkärit ulkona n.2-3h
12.00 seurustelua,maitoa
ip.llä vaunulenkki ja päikkärit.
Nukkumaan 20-21.00 yöt menee aika kivasti
vaikka syövät 2-3krt.

Hauskaa vappua :flower: :flower:
Ja Onnea Tommy

Roosa ja pojat
 
Heipparallaa!

Pikaiset kuulumiset täältäkin!

Meillä oli mukava toissayö... Neiti päätti että hänelle riittää 3*tunnin yöunet. Muun ajan sitten sain tuupata tuttia suuhun, jotta edes torkuttaisiin... Aamulla sitten kyllä yhdessä vedeltiin vielä 3 tuntia unta palloon. Herättelin pikkuisen sitten, jottei ihan mene rytmit sekaisin. Noh, lähdettiin sitten ostoksille, ajatuksella että vauva nukkuu vaunuissa. Juuh, eipä nukuttanutkaan. Siinä ei sitten tämä äiti kauheasti saanut itselleen vaatteita sovitella. Onneksi viime yö sitten meni normaalisti. Joten eiköhän se tästä taas tasaannut. :)

Tänään olisi tarkoitus mennä siskolleni vappua juhlistamaan. Huomenna suuntaamme sitten mökille viikonlopuksi. :)

Ensi viikolla on sitten edessä neuvola, lääkäri ja mun jälkitarkastus. :)

Tän kummempia ei nyt tänne kuulu. Joten Hauskaa vappua kaikille! :wave:

Nampula &Hulirumpsis 6 vkoa
 
Nampula kyseli meidän yö syönnistä eli kun tyttö menee 19 jälkeen nukkumaan niin seuraava syöttö johon joudun tytön herättämään on 03 aikaan eli ollaan siirrytty 1 yö syöttöön.
Meillä on muuten käytössä daktarin sammakseen kun ei puolukalla ja vichyllä lähtenyt..
Vähäkisi on käynyt meilläkin tisuttelut, hyvä kun kerran vatää rinnat tyhjiksi päivän aikana.
HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE! Mekin grillataan tänään ja huomena anopille ja apille syömään.
Nyt siivoamaan....

HH ja Siiri 2kk jo =) apua tää vauva aika menee nopeeta....
 
Oon samaa mieltä Amodinin kanssa että kyllä kiukkua jaksaa kuunnella ja kantaa vaikka koko päivän jos saa nukuttua ite kunnolla. Vaikka meillä on rauhoittunut huutaminen, iltasella huudetaan jonkin verran. Nykyään on sellasta kätinää se huuto päivisin ja ei tarvi niin äkkiä reakoida kuin aiemmin. Hierotko Amoldini tyttöä? Meillä rauhoittui kyllä huomattavasti elämä kun aloin aamuiset hieronnat ja ne jatkuu kun tyttö ihan ääneen nauraa kun on niin kivan tuntoista :)
Vappuna tyttö oli ekaa kertaa yksin yläkerrassa 1,5h kun join 2 lonkeroa, vaan eipä ois pitänyt multa meni nääs yö unet ihan pipariksi. Oli meillä toki itkuhälytin päällä kokoajan.
Haravointia pitäs harrastaa ja on julmetun suuri piha :eek: Kukkapenkeissäkin on viime vuotisia kuivuneita kukkavarsia :eek: mää en jaksanut tehdä mitään pihahommia silloin alku raskaudesta ja se kostautuu nyt :/

HH Ja Siiri yli 2kk
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja onnea nimen saaneille!

Meilläkin on jo nimi ja kelakortti on tullut. Meidän perheessä lapsia ei kasteta, kun kuulutaan sellaiseen kirkkokuntaan jossa käydään "aikuiskasteella". Siunaamistilaisuus pidetään sitten kesäkuussa. Se on muuten samanlainen kuin ristiäiset, mutta tosiaan sitä kastetta ei ole.

POjan kanssa menee hyvin, aikaa vain ei viideltä lapselta riitä esim. tälle palstalle sitten millään. Rintamaidolla vedellään 11 tunnin yöunet, josta ensimmäinen pätkä nukutaan 7-8 tuntia :) Tyytyväinen tyyppi muutenkin enimmäkseen, mutta todella kiinni äidissä. Muut eivät oikein kelpaa hoitamaan ollenkaan, isä vähän iltaisin, mutta aika pian kitisee äidin perään. No, vauva-aika on loppujen lopuksi tosi lyhyt.

Itse olen muuten voinut hyvin, mutta nyt on joku virustauti ja kuume päällä. Aika raskaalta tuntuu tämä äitinä olo silloin kun on itse kipeä :|

Jahas, ja heti se kutsu käy kun ehdin tänne... Mutta mukana roikutaan siis edelleen ja teidän muitten kuulumisia käyn säännöllisesti lukemassa =)

Lampukka ja pikku-ukko 2,5kk
 
Mun menkat alkoi tänään. siis jo nyt reilu 2kk synnytyksestä :/ ei ainakaan ole hormoni toiminnassa vikaa. Olen kyllä joka päivä ainakin kerran saanut tytön imemään rintaa mutta kauhean huudon takana se on että huolii tisua. Mutta sitten kun alkaa imeä oikein nauttii tisuttelusta, en siis ymmärrä miksi ei halua useammin.

Olen saanut jonkun pöpön, kurkku on kipeä ja pientä lämpöäkin. Pitää tarkkailla ettei ole myyräkuume (äitillä ja appiukolla on ollut ja ei kiva sairaus), kaivelin multaa jne muutamana päivänä vaikka pesin kyllä kädet hyvin mutta se kun kulkee hengitys teitse ja pöllyshän nuo vanhat kukkavanat ja muut semmoset.

Tyttö on meillä löytänyt kädet:) vie niitä suuhun aina vaihtelevalla menestyksellä siis voi mennä tovi välillä että onnistuu ja imee niitä. Tutti ei kelpaa tuossa tilanteessa.

Nyt lepäämään että jaksaa tyttöä hoitaa taas kun herää päikyiltä.

HH ja Siiri 9 viikkoa
 
Sunnuntaita kaikille!

Kiva kuulla Lampukankin kuulumisia!

Kyllä täytyy kateellisena lukea teidän muiden yö nukkumisia! Meillä kun nukutaan se 3 tuntia ja sitten syödään. Nyt on vielä lisäksi neiti keksinyt, että kun n. 5 aikaan on taas syönyt, niin siinä kohtaa on hyvä olla tunti hereillä ja touhuta sängyssä. Muutoin ei haittaisi, mutta kun tutti putoaa, niin veuhtominen alkaa... Että semmoista yömenoa meillä. Mutta eiköhän tytön yöunet pitene jossain vaiheessa. Pääasia on se että välit kuitenkin nukkuu hyvin, tuota aikaista aamua lukuunottamatta. :)

Meillä on tyttö löytänyt myös nuo nyrkkinsä ja tunkee niitä suuhun kovalla tahdilla. On sitä nyt pari päivää tehnyt ja pitäisi saada laitettua kokonaan ne suuhun, hauskan näköistä. ;)

Meillä neiti oli "hoidossa" viikonloppuna 2 tuntia. Mummu hoiti, kun oltiin mökillä ja lähdettiin miehen kanssa kaupoille. Oli se veikeää olla se muutama tunti erossa ja liikenteessä ilman neitiä. Ihan hyvää teki, mutta ehti siinä jo ikävä tulla. :p Mummu oli sitten pullosta syöttänyt kun tyttö heräsi ja hyvin oli syönytkin. :)

Mulle iski kans flunssaa viikonloppuna. Pari päivää oli tosi kurja olo ja sitten yhtäkkia tauti hävisi! Hassu juttu. Saunoin kyllä taudista huolimatta kunnolla, josko sauna karkotti taudin pois. :D

Tämmöiset kuulumiset tänne.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Nampula & Hulirumpsis 6 vkoa
 
Hei,

kateellisena luin kans noita nukkumisaikoja... Nampula: Meillä on ihan sama rytmi menossa. Kolme tuntia ja ruokaa, ja ylös viideltä... äitiä väsyttää.

Ja nyt taas imettämään...

Jiksu ja Karamelli 7 viikkoa
 
Yksi kateellinen täälläkin. Meillä myös max 3 tuntia putkeen. Pahinta on tietysti silloin, kun pojat syö eri aikaan.. |O

Kiva kuulla Lampukka, että teillä kaikki ok. Kiireiseltä tosin kuulostaa. Oliko teidän pojilla minkä verran ikäeroa? En muista yhtään, vaikka olet sen kyllä kirjoittanut.
Aloitin pari päivää sitten antamaan pojalle (allergiaepäily) uudelleen maitopohjaista vastiketta. Eli nyt annan päivisin myös Tutteli omneoa. Pitäisi olla vatsaystävällistä. Toistaiseksi onkin mennyt hyvin. Toivon niin kovasti, ettei joutuisi tuota Almiron peptiä juomaan pitkään.
Päätettiin myös olla antamatta rotavirus rokotteet. Luin tuolta rokotuspalstalta myös mielipiteitä ja päädyin siis olla antamatta.
Vappu meni aurinkoisesti, ja varsinkin aatto oli rentouttava. Oli ihanaa kun sai pojat hyvin nukkumaan ennen yhdeksää ja seuraava syöttö oli vasta 01. Oli kiva seurustella naapureiden kanssa ja grillailla ja nauttia pikkuisen punaviiniä =)
Huomenna pidän vapaaillan ja lähden kaupungille shoppailemaan itselleni jotain kivaa. Mies saa olla poikien kanssa koko illan.
HH mulla alkoi myös menkat :eek: . Sain gynegologilta pillerireseptinkin ja piti aloittaa ne mutta en aloittanut. En ole moneen vuoteen pillereitä syönyt ja jotenkin arastelen noita hormonipillereitä. Ei ole tuolla makuukammarin puolella ollut kovin vilkasta joten eipä ole tarvetta.. :/
Tänään aloitin myös laihiksen ja tarkoitus olisi saada nämä kymmenen raskauskiloa pois.
Jätän nyt karkit pois ja koitan syödä terveellisesti. Olen tyytymätön itseeni tälläisenä ja sekin välillä masentaa, kun ei vanhat vaatteet mahdu päälle eikä uusia halluttaisi heti ostaa.

Pojat vetää päikkäreitä terassilla ja lähden itse nyt rauhassa suihkuun.
Voikaa hyvin äidit ja pienokaiset :flower: :flower:

PS.Kitty tule kertomaan kreikan kuulumiset. Joko äitiysloma on lopussa?
Ja Amodini kiva että saatte apua toivotaan, että vaivat helpottaa!

Roosa ja pojat 12vko tänään synnytyksestä! uskomatonta!
 
Puhui se terkka mullekkin ehkäisystä :eek: just joo jos on toinen vauva tullakseen luomuna niin tulkoon!!!!!! Pillereitä en ala syödä, mulla on jotenkin sellanen tunne että noilla pilsuilla vois olla myös merkitystä lapsettomuuteen. Meidän 'sukupolvi' alkoi syödä pilsuja jo murkkuna ja sen jälkeenhän lapsettomuus on roimasti lisääntynyt.

Aivan järkyt menkat siis vuotaa paljon enemmän kun jälkivuoto, varautukaa yö siteisiin :eek: Maha ei kuitenkaan ole yhtään kipeä ja se on kummallista nimittäin mulla on tosi kovat kivut yleensä mutta nythän se lääkäri putsas kohdun sektion jälkeen eli josko siellä ois ollu jotain endoa tai muuta sellasta jotka toi kipuja.

Meillä kai tuo tyttö nukkus vaikka aamuun jos sitä ei herättäisi syömään, toki tuhisee kans tunnin verran 03 syötön jälkeen ja aamustakin mutta ei ala itkemään. Nukkuu muuten nykyään aina päikyt(3) vaunuissa, rauhottuu sinne tosi nopsaan.

Nyt pötköttään ja potemaan flunssaa.... :|

HH ja Siiri reilut 9 viikkoa
 
Hei!

Meillä viime yönä eka unet oli kuuden tunnin mittaiset!!! Tähän mennessä unet on ollut kolme tunnin mittaisia. Voi miten mahtavalta se tuntui.
Eli ysiltä kävi nukkuun ja kolmelta heräs syömään. Siitä jatkoi sit unia aamu kuuteen saakka.

Tommy on kanssa löytänyt nyrkkinsä ja voi sitä imemisen ja lutkuttamisen määrää =)
Yöllä se joskus intoutuu syömään nyrkkiänsä, niin se ääni on jotain aivan käsittämätöntä, ei siinä metelissä pysty ite nukkumaan :D Tutti ei kelpaa poitsulle ollenkaan,sylkäsee heti pois kun tarjoaa sitä.
Sit meillä on opittu selällä ollessa peruuttamaan, jos jalat vaan pitäis lattiaa/sänkyä vasten niin meno olis kovaa. Ei uskalla enää jättää poikaa yksin vartioimatta sängylle,ettei pääse tipahtamaan.
Juttu ja nauru tuokioita on moneen otteeseen päivän mittaan. Se jokeltelu kuulostaa niiiiin ihanalta!
Kyllä tämä äitinä olo on vaan elämäni parasta aikaa. Vieläkin välillä ihmettelen että onko tämä tosiaankin totta että minulla on tollainen ihana pikku söpöliini :heart:

Käydessäni jälkitarkastuksessa kätilö kans kyseli ehkäisyä, mut sitähän me ei tulla tarvitsemaan. Multa on ne munajohtimet leikattu, joten ei mahdollisuutta raskautua luomusti.
Oon mä miettinyt että olisi ihanaa saada vielä toinenkin vauva, mutta taitaa mun vauvan saanti jäädä tähän ainokaiseen. 40:nen tulee mittariin syksyllä,ikä alkaa olla rasitteena ja hoidot joutuisin itse maksamaan kokonaan,korvauksen saa 39.v asti. Pakkaseenkaan ei jäännyt yhtään alkiota. Luulen että mieskään ei enää innostu ajatuksesta.
Olen kuitenkin onnellinen, kiitollinen ja tyytyväinen siitä että olen yhden lapsen itselleni saannut.

Vai alko HH:lla ja Roosalla jo menkat. Mä olen tässä miettinyt että milloinkohan ne alkaa, ei tarvis vielä vähään aikaan alkaa. Ei oo yhtään niitä ikävä.

Imetys on jäännyt vähän vähemmälle...pari kolme kertaa päivässä imetän vielä. Mutta ei se tissi maito mihinkään riitä. Hetken päästä imetyksestä tommy huutaa jo nälkäänsä ja vastiketta annettava. Onhan se helpompaa ja nopeampaa syöttää pullosta.
Kokeiltiin välillä antaa Semperiä tommylle mutta siitä tuli kovat vatsaväänteet ja ilmat masuun, joten vaihdettiin takaisin nan1:een.

Milloinka olette meinannu aloittaa vellit ja soseet?

Tommy nukkuu ulkona päikkäreillä,äitin täytyy alkaa imuroimaan...

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille ja halit pikku ipanoille :heart:

Mai ja Tommy 2kk ja risat
 
Ai niin roosalle piti sanoa, että mulla on seitsemän kiloa pudotettavana että pääsisin samoihin mittoihin kun ennen raskautta. Kaikki kilot on jäänny tohon mahan ja takamuksien kohdalle :kieh: tosiaankin vanhoista vaatteita vaan pari paitaa mahtuu päälle. Kiva sitten niitä pitää jatkuvasti päällä. No uusia ja isompiakaan vaatteita en halua ostaa, se olis merkki että luovutan. Mua oikein inhottaa katsoo itteeni peilistä kun maha on kuin pullataikina. Pitäis vaan ottaa itsestä niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain, mutta oon aika laiska jumppaamaan...
 
Heipskukkuu vaan kaikille :attn:

täällä ollaan....kiva että mua oli jo kaivattu, mä olen ollut täydellisessä netti,-ja kaksplus pimennossa yli 3 viikkoa teknisten ongelmien takia |O hulluksi meinasi tulla, ja ihan tuli jo teitä ikävä!! ;)

ensiksikin onnittelut kaikille pikkuisile nimensä lunastaneille :flower: kauniita nimiä olette antaneet rakkaille kullanmuruille! Meillä ristiäiset tulossa vasta syyskuussa, ja sopivan ristiäiskirkon etsiminen on jo käynnissä, kun tästä kaupungista kirkkoja ja kappeleita löytyy satoja.
Itse haluaisin pienimuotoisen tilaisuuden jossakin merenrannan kappelissa, pois hälinästä ja hulinasta. Ristiäiset ovat täällä iso tapahtuma ortodoksisen perinteen mukaan, ja porukkaa tulee varmasti juhlimaan reilut 50 henkeä :eek: Pitää hommata pitopalvelu valmistamaan buffet pöytä, tai sitten vaan jonnekkin kivaan tavernaan/ravintolaan porukalla syömään. Ei tule halvaksi ne kemut ei...

Miehelleni tuli jo sanaharkkaa vanhempiensa kanssa keitä ristiäisiin kutsutaan, ja uhkasi jo että me lennetään Suomeen ja kastetaan poika siellä. Minullehan se passaisi kaikin mokomin :whistle:

Arki sujuu vauvan kanssa ihan mukavasti, vaikkakin LIIAN nopeasti. Tämä mamma valmistautuu jo töihin 2 viikon päästä. Se siitä äitiyslomasta sitten :'( Pojasta on kehkeytymässä todella sosiaalinen pakkaus, kujertelee, hymyilee, ''flirttailee'' meidän kanssa , ja uusi innostus on sitten laulaminen. Poika availee äänihuuliaan kuin mikäkin Pavarotti, hänen kanssa pitäisi laulaa päivät pitkät, on ihan silminnähden innostunut ja tohkeissaan kun lauletaan. Olen kaivannut kaikki suomalaiset lastenlaulukirjat ja cd:t esiin.On päässyt jo pahasti unohtumaan tutut lastenlaulujen sanat vuosien saatossa. Nyt on hyvä tilaisuus alkaa opettelemaan.

Olen miettinyt vähän samaa milloin voisi kokeilla jotain sosetta tai velliä. Lastenlääkärin suositus kyllä oli aloittaa vasta 6kk ikäisenä, mutta jos näyttää siltä että kohta ei enää 180-200ml korvikemäärät riitä, rupean antamaan ainakin velliä päivä,-ja ilta-aterialla. Kasvu on ollut pojalla hurjaa. 3kk tulee täyteen jo torstaina ja pituutta taitaa olla semmoiset 63-64 senttiä ja painoa hieman yli 6 kiloa. Mekoinen jötikkä tosiaan jo.

Nyt olisi riennettävä syöttöpuuhiin.Käyn sitten lukemassa ajan kanssa teidän muiden kuulumiset, tulin nyt ensin ilmoittelemaan että I'm back :kieh:

Kitty & hymypoika reilut 12vkoa
 
Iltaa! Kiva kuulla Kittynkin kuulumiset. Palasin vaan kirjoittelemaan vielä tuosta sose/velli asiasta.
Minua myös kiinnostaa koska voisi aloitella? Neuvolassa muistaakseni puhuivat neljästä kuukaudesta, mutta olen kuullut, että kolmen kuukauden iässäkin on jotkut aloitelleet.
Kovasti tekisi jo mieli antaa soseita kun pojat vetää korviketta oikein urakalla. Meillä kerta-annos on 120-150ml.
Lampukka osaatko sinä sanoa tähän asiaan jotain. Tunnut tietävän niin hyvin nämä ravitsemusjutut :)

Meillä pojat vetää parhaillaan pinnallista unta sittereissä :whistle: toivottavasti unta riittää yöksi!
Harmittaa kun en saa kuvaa profiiliin. Ei huoli kun on liian suuri kuvakoko tai jotain sellaista.

Roosa ja pojat
 
Hei...

Kiva kun kaikki ovat ehtineet kirjoitella niin aktiivisesti. :) On mukava lukea toisten kuulumisia, joskin kateus kirpaisee noita nukkumisaikoja lukiessa... :ashamed:

Meillä nukuttiin viime yönä putkeen vain 2,5 tuntia. En tiedä miksi tyttö nukkuu koko ajan levottomammin, pitkään mentiin neljän tunnin yhtäjaksoisella unipätkällä ja sillä mäkin pärjäsin hyvin, mutta nyt tämä 2-3 tuntia ja loppuyö pyörimistä ja ähinää ja syömistä ottaa todella voimille. Olen huomannut että väsymys tekee mut TODELLA pahantuuliseksi, tekisi mieli karjua miehelle ja muutenkin kaikki vaan ottaa aivoon. :(

Meillä on ristiäiset puolentoista viikon päästä ja mua ei totta puhuen just nyt nappaa nekään. Kauhea stressi vaan niistäkin ja tuntuu että puolet juhlaväestä on mykkäkoulussa keskenään. Kivakiva... enkä mä jaksa ruveta setvimään muiden asioita, kun en jaksa nyt omianikaan.

No joo, tästä nyt tuli tällainen oma napa-valitusvirsi. Antakee anteeksi. :ashamed:

Jiksu *haukottelee* ja Karamelli 7 viikkoa ja risat

Ps. Vielä yksi suuri ärsytyksen aihe: Yritin etsiä netistä tietoa eri korvikkeista, kun meidän tytöllä pukkaa kauheasti pierua tuolla Nan1:llä. No, mitään tietoa ei löydy, koska laki kieltää infoamasta korvikkeista kuluttajille. Tällainen teksti oli Nutrician sivuilla:

"Äidinmaidonkorvikkeista, vieroitusvalmisteista ja imeväisten erityisvalmisteista tiedottaminen ja niiden markkinointi suoraan kuluttajille on kiellettyä kauppa- ja teollisuusministeriön päätöksellä 485/1997. Tämän päätöksen mukaisesti lapsiperheet saavat terveydenhuollon ammattilaisten kautta tarvittavaa tietoa näiden tuotteiden ominaisuuksista ja käytöstä. Myös Nutricia Baby Oy noudattaa näitä ohjeita ja siksi emme anna asiakaspalvelumme tai internet-sivujemme kautta tietoa äidinmaidonkorvikkeista, vieroitusvalmisteista ja imeväisen erityisvalmisteista. Tietoa äidinmaidonkorvikkeiden, vieroitusvalmisteiden ja imeväisen erityisvalmisteiden välisistä eroista, käytöstä ja sopivuudesta lapsellenne saatte esim. omasta neuvolastanne tai lasta hoitavalta lääkäriltä."

Että sillä lailla. Aivan kuin kyse olisi jostakin myrkystä, jota me vastuuttomat vanhemmat haluamme väkisin syöttää lapsillemme!! Aivan kuin meitä pitäisi suojella äidinmaidonkorvikkeilta! Ja mitähän sitten pitää tehdä kun neuvolatädin kommentti kaikkeen korvikkeisiin liittyvään on "jaa-a, vaikea sanoa, se on niin yksilöllistä". Mistä sitä tietoa sitten saa? Ei mistään.
 

Yhteistyössä