Heissan!
Pitkästä aikaa. Lueskellu olen jutut mutta ei ole saanut itse aikaseksi kirjoittaa, laiskuutta siis =)
Täällä poitsu kasvaa kovasti...56cm vaatteet on myös saannut laittaa pois. 60-62senttiset on nyt käytössä. Eipä 56senttisiäkään kauan ehtinyt käyttää kun kasvoi ulos niistä.
Meillä on nyt tulevana lauantaina ristiäiset. Suomesta mun kaks siskoa perheineen tulee ristiäisiin. Yksi siskoista ei päässyt tulemaan eikä isäni
Loput vieraat onkin miehen puolelta. Laskin että noin parisen kymmentä vierasta tulee kaiken kaikkiaan.
Ollaan yritetty poikaa jo nimellään kutsua, mutta ei ole helppoa, kaikilla muilla nimityksillä tulee kutsuttua =)
Meillä neuvola täti kannusti että mahdollisemman paljon pitää poikaa lattialla ja mahallaan, että lihakset vahvistuisivat. Ollaan pyritty päivittäin aina pieniä aikoja kerrallaan pitämään mahallaan, mutta poju aika äkkiä hermostuu siinä olemaan kun ei jaksa päätään pystyssä kauaa pitämään.
Kätkytkuolemasta...pelko on päällä koko ajan ja jatkuvalla syötöllä käyn kurkkaamassa että hengittääkö kun nukkuu ulkona tai sängyssään. Välillä joutuu "tökkimään" että nään että varmaan hengittää. Nimittäin mieheni menetti toiseksi vanhimman lapsensa kolmen kuukauden iässä kätkytkuolemalla. Ristiäisten jälkeisenä yönä oli nukkunut pois. Aivan järkyttävää!!
Mieheni käy vähän väliä kattomassa että poika hengittää. Iltaisinkin on huolissaan kun poika hengittää liian hiljaa.
Mä en varmaan koskaan selviäisi siitä jos lapseni menettäisin, ihan hirveää ajatellakin.
Tämä viikko onkin kiirus viikko...pitää leipoa ristiäisiin,ostaa itelle vaatetta ristiäisiin ja järkkäillä paikkoja vieraita varten.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille.