Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Lauantaita!
Täällä myös ollaan poikien kanssa keskenään. Mies lähti veneilemään ja kavereita hakemaan keskustasta. Tulevat veneellä sitten kotiin ja grillaan. Ihan kivaa!
Meillä molemmat pojat kääntyy nyt vatsalleen ja toinen on päässyt jotenkin liikkeellekkin kun löytyy joskus eripaikasta mihin jättää. Tavaroihin tarttuvat myös innokkaasti. Hereillä ollaan täälläkin kokoajan pidempiä pätkiä. Onneksi viihtyvät jo hyvin keskenään lattialla ja touhuilevat. Nuo äänet on hellyyttäviä. Välillä kovaa huutoa ja kirkumista ja sitten hempeää jokeltelua. Päivät menee älytöntä vauhtia...

Kävin torstaina vanhalla työpaikallani ensiavussa ja pyysivät palaamaan sinne äitysloman jälkeen. en tiedä vielä mitä teen. Oletteko muut ajatelleet hoitovapaalle jäämistä? Hirveää kun sitäkin pitää kohta miettiä. Kaksi kuukautta ennen äippäloman loppua on ilmoitettava työnantajalle jääkö hoitovapaalle.

Ritämättömyyden tunteesta..Täällä sitä on välillä potenssiin sata!
Yhdennäköisyys meillä on mennyt niin, että toinen poika on kuin isänsä ja toinen muistuttaa minua. Meillä on kyllä siirretty omat alkiot.. niin on samaa näköä :)

Kitty, koita tsempata kielen kanssa! Miehen sisko ei puhunut suomea lapsilleen ja nyt ovat jo 5 ja 7v eivätkä puhu suomea lainkaan :'( Se on ollut tosi ikävää kun ovat monta viikkoa kesällä suomessa ja kommunikaatio on hankalaa. Jenkeissä asuvat siis. Minulla taas siskon poika saksassa puhuu hauskasti murtaen suomea. On nyt 11v. Puhuu vielä hieman turun murteella kun äitini puhuu murteella ja poika on lomilla aina mummolassa monta viikkoa.

Lopuksi soseista, paljonko annatte kerralla? Meillä menee soseet hyvin suuhun ja maistuu. Alanko korvaamaan maitoaterioita? Puurottelun ajattelin myös kohta aloittaa. 18.7 täyttävät jo 5kk!

Mukavaa kesälauantaita kaikille!! Nautitaan nyt, huomenna on kai 14 astetta ainakin etelässä.

Roosa ja pojat
 
Meillä oli samaan aikaan punktiossa muuten saman sukuniminen mutta niillä oli väliviivalla :eek: ja samana päivänä oli alkion siirtokin. Kysyin että annoittehan varmasti oikean alkion :whistle:
Meillä Siiri on oikea sormitaituri, kun antaa tutin käteen niin ottaa käteensä ja tarkasti vie suuhunsa =) Yksin ei leiki ollenkaan vaan alkaa heti kauhea huuto (ei kyyneleitä ) kun poistun näkyvistä. Tykkää kattoa piirettyjä :/ pitäs vähentää töllön katsomista.
Mulla ei ole minkäänlaista riittämättyys ongelmaa, päivät sujuu omalla painollaan. Välillä käydään kaupoissa ja joka päivä luetaan kirjaa, ollaan leikkimatolla jne. Ainoastaa pakollinen on ruuan laitto ja muita hommia teen jaksamiseni mukaan ja aika hyvin olen jaksanutkin. Eilenkin väänsin Siirille kukkakaali ja bataatti soseita pakkaseen. Ruokaa syö n. puoli purkkia kerrallaan 3x päivässä ja eilen tein jotain iltapuuroa maissi/hirssi/banaani joka oli tosi pahaa :eek: mutta tyttö söi kaiken!!! Minkä verran maitoa pitäs saada menemään kun syödään kiinteitä? Onko kellään tietoa?
Luomien tikit on tosi siistit, 10 päivän päästä saa ottaa pois.
Main Tommy on kyllä ihan pojan näkönen :) söpö
Ja Nupsun kuva on kiva, osaispa itekkin katsoa mukavia taustoja kuviin.

HH ja Siiri 4kk ja viikko
 
Sunnuntaita!

Oho, onpa eilen tullut tekstiä! :)

Täällä taas levoton yö, nyt alkaa olla sen verran väsy että päätin antaa tänään Ellille ekan perunamaistiaisen. Onhan se jo viikkoa vaille 4 kuukautta ja niin iso että ei millään voi pelkillä maidoilla enää mennä. Ostin eilen pari vellipurkkiakin mutta en mä oikein tiedä missä välissä niitä nyt sitten tarjoaisi. Mä olen näissä ruokajutuissa ihan pihalla eikä neuvolantädistä ole apua kun se on niin söhlö. :ashamed:

Mai: On pakko kyllä kehua vieläkin sitä Manduca-reppua. Mä olen kantanut sillä tuota meidän 8-kiloista tyttöä koko päivän pitkin kaupunkia eikä tuntunut missään. Eli jos meinaat kanniskella enemmän niin suosittelen hankkimaan ihan omien hartioiden takia! :)

Kitty: Jos tyttö äitiinsä tulee niin kädentaitoja ei juuri ole luvassa... mä olen nimittäin ommellut itseäni sormeen jopa ompelukoneella! :LOL: :LOL:

Muistelin tuossa että olin itse alkionsiirrossa niin tuskissani että en kyllä tarkistanut mitään nimiä mistään. Kun siirtoon käskettiin tulla rakko täynnä, niin mä tankkasin vettä ajomatkalla monta sataa kilometriä ja kun Treelle päästiin niin mulla oli niin hirveä hätä että tuntui että rakko pamahtaa. Kun pääsin toimenpidehuoneeseen niin aloin heti repiä housuja jalasta että TEHKÄÄ SE ET MÄ PÄÄSEN VESSAAN! :LOL: Otsa oli tuskanhiessä kun hoitsu painoi ultralla mahaa, se sanoikin että ei sen rakon nyt NIIN täynnä tarvitsisi olla... Mä otinvähän liian kirjaimellisesti. :whistle:

Johtuu varmaan kroonisesta neljän kuukauden väsymyksestä mutta mulla on mieli tosi matalalla. On jotenkin koko ajan paha mieli ja vauvan kätinä ja tyytymättömyys tuntuu tosi raskailta. Mieheen menee hermot koko ajan ja mua itseänikin ärsyttää kun mä olen niin alahuuli pitkällä koko ajan marttyyrin näköisenä. Mikähän mua vaivaa... yksinäinen olen välillä ja pännii kun mies luuhaa omissa menoissaan töiden päälle. No, onneksi pääsee ensi viikolla terapiaan avautumaan. |O

Jiksu
 
Meillä oli hoidoissa samaan aikaan mun entinen luokkis, jonka kanssa ei ollut tultu pidettyä yhteyttä. Osuttiin kerran yhtä aikaa odotushuoneeseen. Eipä sitä viitsinyt oikein juttua iskeä, kun silloin kaikki oli vielä niin epävarmalla pohjalla. Nyt sitten näin häntä lastentarvikeliikkeessä pari viikkoa sitten, ja kaksosethan hänelle oli samoista hoidoista tullut. Jos olis muualla kaupungilla nähnyt ilman muksuja, ei varmaan olis kehannut mennä kyselemään mitään...

Toivotaan, että Ellille alkaa peruna maistumaan, että unet hieman pitenee! Meillä tuntuu, että nuo yöt alkaa jo rauhoittumaan kokonaan, pari yötä nukuttu iltakymmenestä aamukahdeksaan. Tosin kyllä poika tankkaakin: eilen meni illalla koko tetrapurkillinen puuroa ja tietenkin tissit päälle.

Meidän ruokarytmi menee suurinpiirtein näin:
klo 9 0.5 prk puuroa
klo 13 1 prk hedelmä/jogurttisosetta
klo 16 1 prk lihasosetta
klo 19 0.5-1 prk puuroa
Tissiä syödään joka ruokailun yhteydessä, ja joskus muulloinkin. Maitomäärästä en osaa sanoa, kun nykyään kaikki maito menee tissistä, kun pullo ei kelpaa. Tähän saakka olen syöttänyt kaupan soseita, mutta kyllä näillä ruokamäärillä pitää alkaa kohta itse tekemään. Toisaalta ollaan ajateltu, että tässä alussa saa paljon eri makuja, ettei tulisi kovin nirsoa (kuten äitinsä ;D).

Roosa, minä olen pähkäillyt tuota työhönpaluuta jo pitempään. Pari kuukautta sitten olisin ollut valmis lähtemään heti töihin. Nyt kotona olo ja pojan kanssa puuhailu alkaa jo tuntua mielekkäämmältä, ja olenkin suunnitellut, että olen hoitovapaalla vuoden loppuun. Sen jälkeen mies jää isäkuukaudelle, ja toivottavasti parin kuukauden hoitovapaalle. Ainakin olen kovasti kannustanut miettimään hoitovapaan pitämistä. Kyllä me sen aikaa pärjätään mun palkalla. Vieraalle ihmiselle en millään raaskisi vielä poikaa hoitoon viemään poikaa...

Profiilikuva on veljeni ottama, minä kun olen itse siellä hevosen selässä. Kyseessä on mun entinen hevonen, jota käyn edelleen liikuttamassa, kun siellä päin liikun. Ori on jo 21-vuotias! Mutta mies tosiaan harrastaa meillä valokuvausta, ja minäkin otan siis jonkun verran kuvia, lähinnä automaattiasetuksilla, muusta en oikein ymmärrä. :)

Toivotaan, että ilmat taas lämpenee!

Nupsu ja Max

Ps. Me ollaan lähdössä pk-seudulle lomille viikon päästä, olisiko jo treffien paikka? Mai, kuinka pitkiä pätkiä ajoitte autolla päivässä? Kuinka tiheään piditte taukoja? Miten viihdytitte poikaa autossa?
 
Peruna oli valtaisa menestys! :attn: Ellille olisi maistunut vaikka koko peruna, tyttö oli suu auki kuin linnunpoika eikä vaikuttanut ollenkaan hämmentyneeltä uudesta koostumuksesta. En uskaltanut antaa kuin pari teelusikallista (ja siitäkin osa meni pitkin naamaa) jos tulee vatsanväänteitä mutta mitään ei ole ainakaan vielä ilmennyt.

Jiksu
 
Heips!

Nupsu Meillä oli pisimmät matkat kotoa tukholmaan 200km,sillä matkalla pysähdyttiin kerran ja turusta jyväskylään 300km,sillä välillä pari kertaa "jaloiteltiin". Tommy rupes vääntelemään ja kääntelemään kaukalossa josta sitten tajuttiin että täytyy pysähtyä tauolle. Istuin meillä on takapenkillä ja mä istuin myös kaikki matkat takana. Tommyllä roikkuu pari lelua kaukalossa ja niitä se tykkäs katella ja kosketella. Ei olis tullut matkan teosta yhtään mitään jos mä olisin istunut edessä, koska välillä jouduin syöttämään joko maitoa tai vettä pojulle tai muuten vaan viihdyttämään sitä.

Tommy on kuin ilmetty isänsä. Miehelläni on ed.liitosta neljä lasta ja tommyssä on kuulema samaa näköä kuin kaikissa sisarissaan, aika jännä juttu. Mun siskot sano että nukkuessaan tommy muistuttaa minua kun olin vauva. On tainnut myös periä mun unenlahjat, tuntuu että tommy vaan nukkuisi koko ajan. Edelleen jaksaa olla vain 11/2-2 tuntia hereillä. Välillä mietin että onkohan se ihan normaalia kun oon teidän juttuja lukenut niin teillä ollaan jo paljon pitempiä aikoja hereillä. Tietenkin lapset on erilaisia toiset tarvii paljon unta ja toiset taas vähemmän.

Tommyn lempilelu on äitiyspakkauksen käsihelistin, siihen se tarttuu heti ja työntää suuhunsa.
Nyrkit on ne kaikkein tärkeimmät "lelut" vielä kuitenkin. Yritys on kova saada molemmat nyrkit mahtumaan suuhun yhtä aikaa :LOL: välillä työntää kaikki neljä sormeaan kurkkuun ja sit on silmät punaisina ja yökkii.

Jiksu meillä on Baby Björnin reppu lainassa joka on noin 14vuotta vanha,liekö siinäkin syy että hartiat kipeytyy sillä kanneskellessa. Kotona ollessa en niin paljoa kantele repussa että uuden tarviis ostella. Kiitos kuitenkin vinkistä =)

Mai + Tommy
 
Mai ole vaan tyytyväinen että Tommylla on hyvät unen lahjat, meillä Siiri nukkui eilen taas päivällä kolmeen eri kertaan ja yhteensä vain 2 tuntia. Yöt nukkuu 12 tuntia 1 syötöllä.
Jiksu soseutithan Ellille potun kunnolla, se on tärkeää kun aloittaa kiinteät. Annat nyt viikon verran kerran päivässä pottua, annosta voi pikkuhiljaa lisätä. Sitten voit antaa 2 kertaa päivässä ja lisäillä vaikka porkkanaa tai bataattia. Pottu kovettaa masua, anna pikkuisen luumua jos masu ei toimi. Mää jättäisin ne vellit vielä pois, mutta omalla tyylillä teet tietenkin. Mielummin vaikka jotain hedelmä sosetta. Meillä porkkana pierettää kauheasti. Menetkö minne terapeutille? tk:n kauttako? Voimia!
Mää suunnittelen tässä ostaa broisku fileitä ja tehdä jo liharuokaakin kun meillähän siiri on syönyt jo melkein 2kk kiinteitä. 5kk ikäisenä saa nuo lihat aloittaa. meillä Siiri muuten söisi aivan älyttömiä annoksia :eek: Tällä hetkellä menee puolitoista purkillista päivässä (ite tehtyjä, ja niissähän on tuhtimmin tavaraa kun pilttipurkissa olevissa)

Hh ja Siiri 4kk ja viikko
 
Hello! Minä alan myös lisäämään soseita! Pojat on nyt mussutellut pieniä annoksia jo vaikka kuinka kauan. Nyt siis asiaan. Ajattelin antaa puuroa ainakin iltaisin. Lisään myös nuo lihat kuukauden sisällä. HHmiten sen kanan meinaat laittaa. Ostatko jotain broilerin jauhelihaa vai ihan filettä?
Meillä pelkkä peruna ei maistunut mutta porkkanan kanssa menee hyvin. Vatsaongelmia ei ole ollut. Pitäis alkaa toisellekkin pojalle antamaan norm. vastiketta pikkuhiljaa. On nyt juonut sitä omneoa jossa on vähemmän laktoosia.
Meillä menee myös yöt niin, että nukkuvat n.11 tuntia. Syötän pojat n. klo 4. Illalla annetaan yleensä vielä maito ennenkuin itse mennään nukkumaan. Pojat makaa silloin jo sängyssä ja puolunisena juovat maidon.

Jiksu kiitos vaan reppuvinkistä. Ostan varmaan sellaisen. Laitan baby björnin huuto nettiin myyntiin. Tuo sinun reppu vaikutta aivan ihanalta. Jos on tuollainen niin voisin joskus lähteä vaikka kaupungille vain toisen pojan kanssa. Yhden repun ostan.

Meillä meni nyt ristiäispäivä uusiksi. Pappi onkin lomalla ja nyt ne yrittää saada jonkun tilalle. Ihmettelin kun seurakunnasta ei kuulunut mitään. Soitin sinne ja tietenkin olivat unohtaneet. Päivä on sama mutta kellonaika ja pappi vaihtuu. Meille tulee tod.näk. joku kesäsijainen. No, ihan sama kunhan saadaan hoidettua.

Ihania kuvia profiileissa. Laitan itse kuvia kansioon nettiin. Voitte käydä siellä katsomassa. Ilmoitan osoitteen kunhan saan aikaiseksi väsätä kansion.

Mukavaa alkuviikkoa!

Roosa ja pojat

 
HH: Mä olen käynyt synnytyksestä lähtien keskussairaalassa poliklinikan psykologilla siksi kun se mun synnytys oli niin kauhea. Olen kyllä tykännyt käydä siellä, kun voi puhua asioista jonkun sellaisen kanssa joka tapasi mut jo silloin osastolla kun olin vielä ihan romuna. Siellä synnyttäneiden osastolla mulle tätä ehdotettiin ja mielelläni otin avun vastaan. Joka kunnassa on myös mielenterveystoimistot, jossa pääsee psykologille jos tuntee tarvetta puhua. Neuvolalääkäriltä voi pyytää lähetteen.

Pahempia traumoja mulle ei ole jäänyt (tietääkseni) mutta hengityskoneessa olemisesta näen vieläkin painajaisia. Oli niin hirveä tunne kun oli putki kurkussa ja tuntui että tukehtuu siihen paikkaan. Nurinkurista sinänsä että on HENGITYSkoneessa ja tuntee tukehtuvansa. Meinaa tulla aina itku kun näen teeveessä jonkun hengityskoneessa. :|

Joo, mä muussasin potun tosi hienoksi soseeksi ja laitoin korviketta sekaan niin tuli mukava rakenne. Minkäänlaisia vatsakipuja ei tytölle tullut eikä pierujakaan tullut tavallista enempää. :D Ajattelin nyt tämän viikon maistatella tuota perunaa ja sitten vaikka porkkanaa mukaan. Vellit jätän toistaiseksi antamatta.

Voi kun meilläkin nukuttaisiin... Elli nukkuu maksimissaan 10 tunnin yöunet ja syö yöllä ainakin 3 kertaa. Viime yönä pisin unijakso oli vain 3 tuntia, välillä se on ollut jopa 6 tuntia mutta siitä luksuksesta on jo aikaa. |O

Roosa: :) Kannattaa katsoa olisiko esim. Ergo-reppua myynnissä Huuto.netissä, hyvällä säkällä voisit saada sieltä halvemmalla.

Nyt ruokaa...

Jiksu
 
Siiri huutaa vieressä :eek: sitterissä huono äitikö netissä :/
Jiksu kyllä Ellin yöunet pitenee kun alkaa saada kunnon sapuskaa. Hyvä että saat apua terapiasta, eipä sitä uskoisi mitä kaikkea joutuu kokemaan kun lähtee synnyttämään.
Ajattelin ostaa maustamattomia broiskun filee suikaleita, keittää pottuja ja lopuksi lisätä kuutioidun broiskun ja antaa kypsyä. Soseutan sitten normaalisti ja annoksiksi pakkaseen.
Kitty meidän Siirillä on Kreikkalaisia vaatteita, ihana hellehattu ja leikkipuku jossa mekko kiinni :)

HH
 
Tämä äiti on nyt hyvin väsynyt... viime yönä tyttö heräsi 1,5 tunnin välein, oli levoton, väänsi vatsalleen ja itki sitten mahallaan kun ei selälleen päässyt ja kun sen käänsi niin vääntäytyi heti mahalleen. Nälkäkin oli koko ajan, tuntui että olin aamulla ihan tyhjiin imetty. |O |O |O |O

AAAARRRGGGHHHH!!

Jiksu
 
Tää on nyt tätä aikaa kun vauvat oppii kaikkea uutta ja ovat ilmeisen sekaisin tilanteesta. Meillä tota on sillointällöin edelleen mutta pahin aika oli pari viikkoa sitten.
Mikäs siinä jos päivällä sais itse nukuttua mutta kun ei malta tai pysty. Nukutko Jiksu koskaan päikkäreitä? Väsymys on tässä äitiydessä mun mielestä ihan järkyttävää. Ja kaiken huippu on, että tähän alkaa tottua. Hemmetti en edes muista miltä tuntuu olla levännyt ja virkeä kun herää... :/ Tsemppiä kuitenkin.

Tänään tuli uus kaksplus. Lokamammat olivat tavanneet. Oli kiva juttu.
Meillä toi toisen pojan kirkuminen alkaa kiihtymään ja koveneaan. Poikaa itseään naurattaa ja veli säikähtää aina kun kirkuminen alkaa. Naapurit on varmaan tyytyväisiä.

Kaveri tulee kylään, alan salaatin laittoon.

:hug: kaikille
Roosa ja pojat
 
Voi ei Jiksu mikä yö teillä....toi on ihan hirveetä, meillä tota samaa sähellystä on ollut nyt aamuöisin noin kl 05-08, yritän laittaa tuttia vaan suuhun, mutta ei, punnertaa vaan mahalleen ja kitisee ja ähkii kun ei selälleen takas pääse! Kumma juttu, sillä leikkimatolla osaa jo kierähtää takaisin selälleen mutta sängyssä ei onnistu-tulee laidat vastaan :$ Monena aamuna olen pojan löytänyt kääntyneenä jalkopäästä, ja naama patjassa kiinni :eek: kyllä olen pelästynyt että pystyyö se hengittämään, mutta hyvinhän tuo on siellä unia vedellyt. Äiti vaan on äkkiä kääntänyt takas kyljelleen...

Meillä ei sitten pojan syömälakkoon löytynyt muuta syytä kuin hampaiden tulo. Pissatulehtusta ei ollut, muttaa kuumetta oli 37.3c ja sain luvan antaa hieman nestemäistä särkylääkettä 3ml 8 tunnin välein. Sitten lääkäri ehdotti että ostan apteekista semmosta ouzon makuista geeliä, jossa on anisöljyä, sekä mentholiöljyä, jonka pitäis viilentää ja rauhottaa hyvin ikeniä. Ja ette usko, se todella tepsi!! Oli vaan aika tujun makuista, kokeilin itse suuhun ja ihan ouzoltahan se maistui. Pieniä määriä vaan laitetaan ikeniin 3krt päivässä. Eipähän ole enää niin kovasti nyrkkiä tunkenut suuhun, eikä ynissyt hampaidentulo kipua =)
Jos muuten kuka vaan teistä tuota geelia haluaa, mä voin lähettää. Ei maksa kuin pari euroa pieni tuubi, ja tepsii. Alussa kun geeliä laittaa ikeniin vähän poika oudoksuen maiskuttaa, mutta pian ei sitten reagoi enää ollenkaan tuohon makuun!

Me lähdetään nyt vähän kävelylle! :wave:
 
Kitty: :LOL: Ouzon makuista geeliä? Vähänkö täällä väsynyt ihminen repsahti nauruun. Onko sellaistakin? Ite olen vetänyt ouzoa joskus etelänlomalla, ja hyväähän se oli.
Mahtavaa! Mä ainakin haluun sellaista, jos ei tuu tarvetta niin syön itse! :LOL: :LOL: Laitanko sulle osotteen yv:nä? Mites maksupuoli, laitatko mulle tilinumeron niin laitan sulle posti- ja putkilokulut?

Roosa: Juu en ole nukkunut päiväunia, pitäisi opetella siihen mutta kun tytön päikkärit on ainoita aikoja kun saa jotakin tehtyä ja rauhassa lehden luettua... vaikka voisihan ne pyykit jättää pesemättä ja netissä pyörimättä.

Mä meenkin nyt saman tien petiin, kun tyttö nukahti.

Palaan asiaan pirteämpänä!

Jiksu

 
Jiksu : melkeinpä tuota vois syödä, sen verran mukavasti ouzon ja aniksen makua on :p
Enkä mä mitään maksua ota, on niin halpaa ja ei nuo postikulut paljoa ota kun eihän tuo tuubi paina kuin 15g, joten laita vaan osoitetta mun s-postiin tai yv:nä niin laitan pikapuoliin tulemaan. Ja kaikki muutkin jos vaan siellä vauveleilla alkaa hammaskitinöitä niin mä laitan täältä kaikille muksuille Kreikan tuliaisia =)
En tietysti ole varma saako kyseistä tuotetta Suomesta? Tuotteen nimi on Mundisal Gel ja lisenssin haltija on Sveitsiläinen lääketehdas Mundipharma AG.

Me maisteltiin äsken omatekoista persikka-banaania. Poika oli yhtä hymyä. En ole vielä kiinteitä varsinaisesti aloittanut (lääkärin mielestä alotellaan vasta 2vkon kuluttua aikaisintaan) mutta noita omatekoisia vellejä ja nyt tuota hedelmää vähän maisteltin, että tottuisi pikkuhiljaa jo lusikkaan. Aikamoista sottaamistahan tuo on, ja ihania ilmeitä :heart:

Kitty ja poika tasan 5kk :flower:
 
Kitty meillä täällä pidetään kuumeena vasta yli 37.5 lämpöä siis on normaali vielä 37.4. Teillä aika herkästi näköjään määrätään särkylääkkeitä mutta tietysti se on hyvä ettei pojan tarvi kärsiä ja paremmin varmaan syökin kun ei satu. Kehotan aloittamaan ns suolasilla ruuilla kokeilut kun voipi käydä niin ettei poitsu huoli sitten pottua kun on makean makuun päässyt. Meillä Siiri tykkää enemmän makeista :eek: mutta vetää potutkin kyllä mielellään nassuun.
Siirillä oli eilen örkkis :/ nokastakin tuli örkkää ja vielä sängyssä örkkäs viimeisen kerran. Osasi muuten kääntää kyljellään maatessa kasvot alaspäin kun oksensi, luulis ettei tukehtuisi. Arvatkaa vaan kuuntelinko yön hengittääkö se.....
Ostin eilen syöttötuolin, sellasen emma wave (ovh 99e tarjous 79e) merkkisen ja siihen pehmusteen ja parit kivat lelut jotka soi ja vilkkuu =) Äiti tais hössähtää :LOL: Halvempi emman easy (ovh 65e tarjous 49e) oli 'raakaversio' tästä samasta tuolista. Periaatteessa samanlainen tämä kun trip trappikin mutta paljoooonnn halvempi. Tarjoukset oli lastentarvikkeessa.
Meillä samaa kun Kittyllä että 05 eteenpäin kauheaa tuttirumbaa ja viim. puoli 8 herätään.

Hh Ja Siiri 4kk 10 päivää
 
Moikka kaikille! :wave:

Oli huuuurjaan paljon tekstiä tullut tässä ajassa! Luin kaiken, mutta en kyllä puoliakaan muista... ;)

Palattiin kyllä jo viime sunnuntaina, mutta samantien suunnattiin mökille. Nyt ollaankin sitten useampi päivä kotosalla. :)

Reissu meni mukavasti, mutta täytyy kyllä sanoa etteipä siellä nyt mitään niin ihmeellistä ollut. Näyttelyssä paljon koiria, mutta siinäpä se sitten. Yhtenä päivänä ajeltiin tuttava perheen luo kyläilemään ja sitten yksi päivä oltiin Tukholman keskustassa. Netalla matka meni oikein kivasti. Oli hyvä matkalainen. Öisin herätteli tosin 1,5-2 h välein, mutta sitä on nyt jatkunut jo muutaman viikon, joten se ei ollut ylläri. Laivallakin meillä Netta nukkui hyvin. Meillä oli Main tapaan 2 hengen hytti, mutta meillä se oli todella tilava. Millä laivalla Mai menitte? Meillä Netta nukkui yönsä vaunukopassa, joten sinänsä mahduttiin menemään hyvin. :)

Pettymys oli hotelli. Jonka piti olla hyvä 4 tähden paikka. Muuten ihan ok hotelli, mutta ravintolassa saimme suorastaan kamalaa ruokaa ja aamiainen oli todella huono, jos vertaa suomalaisiin hotelleihin. Mutta reissu sinänsä oli ihan mukava, tulipa poikettua. :)

Meillä on nyt peruna-porkkana sose mennyt vauhdilla neidille. Syö sitä todella vauhdikkaasti ja tykkää kovasti. Meillä menee kerrallaan sellainen vajaa 1/2 purkkia. Minäkin olisin kiinnostunut siitä, paljonko sitten pitäisi soseiden lisäksi mennä maitoa. Meillä ensi maanantaina neuvola lääkäri, päästään taas punnitukseen.

Tuo Kittyn kertoma tahna (?) kuulostaa hyvältä. Siis mausta en osaa sanoa, mutta siis toimivalta. Luulenpa, että saan Kittyltä minäkin sitä kysellä jossain vaiheessa, kun hampaat alkavat kiusuttamaan. Nyrkkiä kyllä jo tungetaan suuhun ja kaikkea mitä eteen sattuu ja pulloa ja tuttia puree, mutta vielä ei varsinaisesti kiusaa.

Minä päätin nyt kans tilata Manducan "repun". Liinan kanssa menee hieman hässäämiseksi ja rintareppu on todella huono.

Näin äsken kaveria, jolla 5,5 kk vauva ja heillä Ergo reppu. Tosi kätevä, mutta juttujen mukaan Manduca olisi vielä parempi (?). Joten siihen taidan tuhlata. Vaikka onkin arvokas. Mutta saa sitten mieskin kanniskella.

Mutta tässä nyt pika kuulumiset. Paljon olisi asiaa, mutta jätetään myöhemmälle.

Ihanaa päivää kaikille!

Nampula & Netta 3,5 kk
 
Huomenia ladyt =)

ja welcome back kaikki reissusta palanneet! kiva että matkustelu pikkuisten kanssa sujui hyvin, antaa toivoa että 3.5h lentomatkakaan ei varmasti ole loppujen lopuksi se rankin juttu, jos hyvin valmistautuu. Vielä olis jaksettava vaan odottaa sitä Suomen lomaa liki 1.5kk |O

HH: Mikäs örkkiskohtaus Siirille tuli? Söikö itsensä ähkyyn? Mä kokeilin eilen kanssa sitä pottua hedelmän sijaan,eihän se niin sujuvasti mennyt, mutta nieleskeli kuitenkin :snotty:
Siiri on muuten hurjasti kasvanut! Niin sievä neiti kyllä teillä..

Mai: No onpas Ruottin maalla kallista, minä kun luulin että meillä (siis Suomessa ja Krekassa) kaikki on euron myötä tuplasti kallistunut, niinkuin ne tietysti onkin, mutta että sielläkin vedetään lastenruuista kiskurihintaa |O Samma här, yksi iso sosepurkki maksaa 1,60, ja laatujakaan ei löydy kuin paria sorttia. että silleen. Pampersin Active Fit se iso pakkaus maksaa täällä 17,5euroa.

Alet alkoivat täälläkin, pitäisi suunnata ostamaan pojalle uusia vaatteita, pieneksi rupeaa osa jo käymään, nyt on käytössä 68cm vaatteet vaikka jokunen 62cm body menee vieläkin päälle. Syksyksi tarvii ostaa kyllä Suomen matkaa varten vähän lämpimämpää vaatekertaa, kun täällä poika on pääsääntöisesti vaan vaippasillaan tai body päällä kaiken päivät. Jos ulos lähdetään niin sitten jotain shortsiasua laitan päälle.

Tässä tämmöset pikakuulumiset. Missäs kaikki muut luuraa...Amodini...Roosa...Jiksu ?
Toivottavasti Haalistuneella siellä menisi jo pikkuisen iisimmin, että pääset välillä ''tuulettumaan'' tänne palstalle :whistle:

Kitty ja se poika 5kk +2pv
 
Siis toi kuva on tullut itekseen tonne :/ yritin ja yritin monenmoista kertaa laittaa... pitäsköhän koittaa uudempaa versiota vielä jos se tulis vaikka 2 viikon kuluttua :LOL: Kiitos kehuista Kitty! Saiskos teidän pojusta meille hellua :LOL: jos näin aikoinaan jo sovittaisiin avioliitostakin..... Mulle on tulossa kohtalaisesti mettää yms. perintönä :LOL: jotta voitaisiin maksaa teille :whistle: hekoehko!!!
En tiiä mistä tuli örkkis, mutta oli ihan oikea örkkis kun nousi niin ällösti kurkkuunkin. Onneksi meni ohi päivässä.
Ostin eilen Siirille euromarketista 2e cd:n jossa lasten lauluja, oli ihhaah haat yms. Siiri tykkää laulamisesta.
Tekasin tossa ekat broiskut pakkaseen, eli en sekoittanut sitä pottuun vaan laitoin ihan teelusikallisia jääpala muotteihin ja pakkaseen. 300g tuli reilut 20 annosta. Illalla sitten maistetaan.
Tuliko teille pampersilta laput että kun ostaa 4 säästöpakkausta niin antavat 20e takaisin? Meillä ne active fitit maksoi kai 13.90 normaali hinnalla. Tarjouksesta saa 10e, eli kyllä meillä täällä on halpaa :/ ruoka maksaakin maltaita...
Mulla on ihan älytön määrä 68 vaatteita joita vasta aletaan kattelemaan mitkä ois sopivia, kirpparilta ja aleista ostettuja + äippäpakkauksen vaatteet.
Meillä ei muuten ole tietoakaan Kittyn pojan osaamasta lentokone asennosta mutta syöttötuolissa istuu aika terhakasti.


Hh ja Siiri 4kk ja 11 päivää
 
HH: juu kyllähän tässä vois jo laittaa korvan taakse sievän suomalaisen miniäehdokkaan,olis kapiot ja kaikki niinkuin valmiina ;)
Jospas me jonain päivänä tullaan sinne päin heilastelemaan, kun Kreikan kuumuus rupeaa liikaa ahdistamaan,ja kreikkalaiset tuliset ja tempperamenttiset ''kanat'' liikaa juoksemaan meitin blondin pojun peräs :LOL:

Kylläpä osaa nuo syöttötuolit maksaa. Ei täällä taida saada alle satasella minkäänlaista ''hyvää'' syöttötuolia. Ei kyllä olis tullut mieleenkään että markka-aikan olis pulittanu syöttötuolista semmoset 600mk |O hohhoijaa.....näin meitä ryöstetään! Palkat nyt ei tasan tarkkaan ole 100% nousseet, eli ei siihenkään voi vedota
 
:wave:

Onpas Siiri tosiaan kasvanut ja söpön näköinen tyttönen kuvassa! :heart: Mä en saa millään sitä kuvaa laitettua, eikä edes itsekseen ole kuva ilmaantunut. Pitää yrittää jossain kohtaa taas.

Meille tuli kans tuo Pampersin etukuponki. Tosin meillä käytössä Liberot, mutta laitoin säästöön kuitenkin. Josko jossain kohtaa käyttöä tulee.

Meillä Netalle maistuu soseet jo aika mukavasti. Tänään söi puoli purkkia Päärynää välipalaksi. Niin ja eilen illalla peruna-porkkanan menekki oli suuri. Aion sitten itse alkaa jonkun verran soseita tekemään, kunhan tämä kodin ja mökin välillä reissaaminen loppuu syksyn tultua.

Netta on nyt kahtena yönä syönyt vain 2 kertaa. Herättänyt mut tosin 3-4 kertaa, mutta tutti on riittänyt ja jos olen maitoa tarjonnut ei se ole kelvannut. Olisiko nyt sitten meneillään jokin siirtymä vaihe. Toivotaan, että tämä olisi pysyvämpää nyt. :)

Meillä on lauantaina edessä mun kaverin häät. Joten päästään juhlimaan oikein kunnolla. Mutta tuskinpa myöhään kuitenkaan ollaan, kun Netta tulee mukaan.

Vaatteista... Meillä pääsääntöisesti nyt käytössä 68 bodyt, osa 62 menee vielä päälle. Housuista menee vielä usea 62, mutta puntit alkaa hieman käymään lyhyiksi. Mä ostin alennusmyynneistä Netalle 68 cm vaatteita aika paljon. Koska niitä meillä ei oikein ollut. 74 sitten onkin taas reippaasti ja siitä ylöspäinkin löytyy.

Tilasin muuten eilen sen Manducan kantorepun. Olin niin innoissani, että näinkin sitten siitä jopa unia...

Mutta semmoista tänne tänä päivänä.

Nampula
 
Moi!

Nampula Me mentiin Siljalla. Mennessä pyysimme matkasängyn tommylle, mut eihän se siinä osannut nukkua. Siinä oli muovinen ihan lituska patja ja petivaatteiksi antoivat aikuisten sängyn lakanan,tyynyliinan ja pussilakanan :eek: peittona oli kyllä lastentäkki.
Tullessa emme enää sänkyä ottanut vaikka tulivat sitä tarjoamaan. Tullessa hytti oli hiukan tilavampi. Vaunut olisimme ottaneet laivaan, mutta autot ahdettiin niin tiukkaan ettei meillä ollut mahdollisuutta saada niitä pois peräkontista. Matkarattaat olisi ollut ehdoton ykkönen, mutta ei ole niitä tullut vielä ostettua.
Olit Nampula mun mielessä niin turun satamassa kun tukholmankin. Nimittäin satamat oli täynnä koiraihmisiä, koiria oli jos minkälaisia,oli isompaa ja pienempää. Roduista ei ole mitään hajua, en nimittäin ole koiraihmisiä ollenkaan.

Tommy nykyään kiljuu ja huutaa ihan hirveesti ja sit ei olis yksin missään ei sitterissä ei lattialla lelukaaressa. Sitä pitäis vaan viihdyttää koko ajan tai kannella sylissä ja jos ei viihdytä niin kiljunnat muuttuu hetkessä itkuiksi. Huuto on välillä niin kovaa että meinaa äitin pää haljeta. Tää on varmaan taas joku kehitys vaihe, toivottavasti menis pian ohi.

Hampaita ei vielä näy, mutta kuolaa ihan mielettömästi ja kaikki menee suuhun minkä käteen vaan saa. Sylissä ollessa lutkuttaa mun paidat olkapäiltä ihan märiksi.

Oli puhetta maidon menekistä soseiden lisäksi meillä menee noin 600ml/vrk. En sit tiedä onko se tarpeeksi tai liian vähän.
Mitenkäs teillä muilla?

Lämmöstä ,Tommyllä on ollut noin reilu kuukauden päivät lämpöä pyllystä mitattuna 36.9 - 37.7 välillä. Kuumeeksi täällä lasketaan 38 aste. Vähän mua huolestuttaa että onkohan se normaalia?? Poika on kyllä ihan virkeä ja iloinen että ei sairaalta vaikuta. Pyllystä mitattuna lämpöhän näyttää puoli astetta korkeampaa kuin mitä on. Parin viikon päästä on neuvola, täytyypä kysellä asiasta.

Tällaista tällä kertaa...

Aurinkoista päivää kaikille!

Mai+Tommy 4kk+ reilu 2vkoa
 
Mai, me mentiin Viikkarilla ja meillä tosiaan mahtui vaunut tösi hyvin hyttiin. Pakattiin tuollakin autot tiukkaan, mutta kuitenkin saatiin kuitenkin kaivettua vaunut hyvin peräkontista. Mies joutui toki kantamaan vaunut sitten lähimmälle ovelle, mutta onnistui se niinkin. :)

Amodini tuolla taannoin kyseli montako koiraa kehään pääsi. Meillä ei ollut yhtään koiraa itsellä mukana. Oltiin ihan vain turistina reissussa. :) Mutta omien koirieni kasvattajilla, joiden kanssa olimme matkassa, oli mukana yksi pikku koira. Heillä menikin sitten homma täysin putkeen. Koirasta kun tuli mm. Maailman voittaja. :) Oli se vaan hienoa olla jännäämässä kehän laidalla ja saada sitten hurrata kunnolla voittajalle! :D

Se Falckin homma muuten selvisi... Soittelivat jälleen yhtenä yönä kun olimme reisussa. Aamulla sitten kun puhelin jälleen soi, vastasin. Selvisi että heidän tietojen mukaan minun numero kuului jollekin miehelle. Korjasivat asian ja nyt eivät enää ole soittanut. Mukavan kuuloinen kaveri siellä tosin puhelimessa oli... :p

Me ollaan miehen kanssa nyt molemmat karmeessa flunssassa. Kiitos laivan ilmastoinnin. Netta ei ainakaan vielä ole sairastunut. Toivotaan, ettei ollenkaan saisi tätä kesä kröhää.

Lämmöstä: Meillä Netalla yleensä lämpö pepusta mitattuna 36.8-37.2 välille. Silloin kun lääkärissä mustelman kanssa olimme, niin puhuttiin myös tuosta lämmöstä ja kuulemma täysin normaalia. :)

Nampula
 
Hei vain kaikille :)

Kesti melko kauan lukea kaikkien kuulumiset läpi. Paljon tuntuu tapahtuvan kaikilla, tai ainakin kädet on täynnä työtä muillakin...

En ole pahemmin ehtinyt koneelle. Lapset on koulusta kesälomalla ja tuntuu, ettei omaa aikaa ole päivisin sekuntiakaan :| Koko ajan joku olisi vailla jotain tai tulossa tai menossa johonkin. Ja ruokaa pitää laittaa jatkuvasti ja pyykkiä on kamalat vuoret :p

Meillä on lapsilla aika tiukka "kuri" kotiintulo- ja nukkumaanmenoaikoineen ja kaikki tekevät kotitöitä, mutta kyllä nämä kesät on helkkarin raskaita. Oli ne joskus menneinä vosinakin, mutta nyt varsinkin kun on nämä pienet joukon jatkona. Ja lasten äiti ei suostu ottamaan lapsia enää ollenkaan kesälomalle :(

No, se valituksesta. Meillä menee keskimäärin mukavasti. Rasmus on tenhyt hampaita itkun ja lämmön kanssa (neljästä hampaasta on tullut ensimmäiset "piikit" läpi) ja tässä välillä oli aika levottomia öitä mutta nyt on taas tasaisempaa. HIrveän paljon ei päästä nyt kesällä kotoa liikkeelle, kun Rasmus väsähtää kotonakin aivan tarpeeksi kun on enemmän hulinaa. Pienet vierailut isovanhemmilla meinaavat jo olla hieman liikaa. Esikoiseni Rudolf oli vauvana aivan samanlainen arkajalka eikä vieläkään ole maailman rohkein.

Kehitys taitaa meillä mennä muuten hyvin keskimääräisesti. Alkeellista ryömimisyritystä on ollut, mutta Rasmus on paljon innokkaampi pyrkimään istualleen. Jos vain jostain saa kiinni, vetää itseään hyvän matkaa ylös kunnes voimat loppuvat ja kellahtaa takaisin. Ja itkee surkeana pettymystään :'( Rudolf ei koskaan ruvennut ryömimään vaan oli "peppukiitäjä", saa nähdä tuleeko Rasmuksesta samanlainen.

Ruokaa meillä menee aivan älyttömästi, aivan hirvittää antaa niin paljon soseita ja puuroja kuin Rasmus haluaa. Siihen päälle maistuu silti rinta joka välissä. Pituuskäyrä alkaa lähentyä +1 ja paino kulkee tasaisesti 0-käyrää, joten kyllä se kaikki ruoka tarpeeseen menee.

Painokäyrästä tuli mieleen, että kuinkas olette palautuneet synnytyksestä? Enkä tarkoita pelkästään painoa vaan kaikkia arpia ja muita sotamuistoja myös.

Nyt iltapalalle ja Höyhensaarille!

Lampukka ja Rasmus kohta 5kk + 4 muuta ja ukko
 
Meidän Siiri on jotenkin vanhemman näköinen kasvoista kun mitä on ikää :eek: toivottavasti ei tule vanhaa kurppaa heti alkuunsa :LOL:
Maitoa menee soseiden lisäksi jotain 6-7dl, kait se riittää kun tyttö on tyytyväinen. Viime yö oli rauhaton, taisi se broisku sulata hitaasti masussa.....
Lampukalla hauskat nimet pojilla =)
Meillä Siiri oppi eilen nostamaan selin makuulla pyllyn irti lattiasta kun jalat on koukussa =) ja nostikin sitten ainakin 20 kertaa putkeen =)
Se pampersin vaippa ale on muuten voimassa vain tämän kuun enää jos joku mielii niitä ostaa.
Olettako huomanneet että etusivun reunassa on neuvola osio jossa paino/pituus asiaa? Meillä Siiri painon kanssa hieman keskitason alapuolella kun taas pituus vähän keskitason yläpuolella.
Synnytyksestä palautumisesta vielä että mun masu oireilee vähän väliä kipuillen, en tiiä pitäskö ottaa joku näyte vaikkei valkkari kyllä miltään haise. Pahin väsymys on ohi ja olen onneni kukkuloilla vauvani kanssa eli ei tietoakaan masennuksesta.


Hh ja Siiri 4kk ja 11 päivää
 

Yhteistyössä