Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Hei!

Täällä taas! Meillä oli vieraita pari päivää, ja en ehtinyt ollenkaan koneelle. Mukavaa oli mutta tosi raskasta samalla kun Ellin unet on mitä on. No viime yönä se nukkui jopa 3,5 tuntia putkeen, mistä olin tosi kiitollinen. Mutta univelkaa on ja mieskin meni taas matkoillensa joten raskas viikonloppu on mulle tulossa. :'(

Elli täyttää ensi viikolla 4 kuukautta ja me on nyt muutamana päivänä maisteltu perunaa. Ei se mikään iso hitti ole ja suurin osa menee pitkin käsiä ja naamaa ja vaatteita, mutta hiljaa hyvä tulee. Jos ensi viikolla vaikka maistattaisi porkkanaa.

Mulle on jäänyt viisi kiloa ylimääräistä ja nekin näköjään on kaikki tossa mahan kohdassa.
Paljon on löysää nahkaa mutta arvet on parantuneet ihan hyvin. Maha on välillä oudosti kipeä mutta olen päätellyt että ne on ne menkat joita ei mulla enää ole.

Hiukset muuten alkoivat lähteä tällä viikolla, ihan hirveää kun jää paljon hiuksia harjaan! :O Onko muita "kaljuuntuvia?" Mites Lampukka sinä olet palautunut?

Ergo ja Manduca ovat kuulemma aika samanlaisia, mutta Manducassa on valmiina mukana se pikkuvauvatuki mitä Ergossa ei ole muuta kuin lisäosana. Näin olen antanut itselleni kertoa. Ja Manduca on sitä paitsi halvempi! :D Me oltiin eilen kahteen eri otteeseen kaupungilla ja tyttö välillä nukkui ja välillä pällisteli rauhallisesti repusta. Eikä tunnu yhtään hartioissa vaikka kannoin tyttöä valehtelematta ainakin viisi tuntia repussa.

No joo, mä menen hetkeksi pitkäkseni kun tyttö vielä nukkuu. Kohta maistellaan taas pottua. :D

Jiksu ja Elli kohta 4 kk
 
Heipat taas!

Äsken hain Manducan postista ja hulluna riistin pakettia auki... ;) Tuntuu se vaan kätevältä systeemiltä. Minä siis saan kiittää Jiksua vinkistä, sillä en olllut ikinä ennen kuullut, moisesta. Vain Ergosta ja sitä en ollut vakavasti harkinnut. Oli muuten tosi nopea toimitus ja loistava palvelu liikkeessä, josta sen tilasin!

Kivat nimet tosiaan Lampukan pojilla! Hieman harvinaisempi tuo Rudolf. :) Kyllä tuo Lampukan arki kuulostaa rankalta! Huh huh! Itse kun sitä Amodinin tavoin aina iltaisin ihan rätti-poikki, jo yhden lapsen arjen kanssa.

Kun on noista soseista ja maidosta ollut puhetta, niin nyt siis utelen paljonko teillä vauvat syö soseita päivässä? Siis montako kertaa, mitä ja paljonko. :) Meillä Netta popsii nyt 3 kertaa päivässä. Aamulla kasvista, päivällä hedelmää ja illalla kasvista taas. Kerralla menee nyt vajaa 1/2 purkkia. Aamuisin hieman vähemmän. Lisäksi Netta saa illalla maissivelliä. Ihan kaupan velliä. Mitään apua siitä ei tosiaan yö nukkumisen ollut, mutta siitä tuli tapa kun neiti siitä kovasti pitää. Maitoa meillä tuon lisäksi menee 650 ml-800 ml. Tosin nyt kun soseet on alkanut hyvin tehdä kauppaansa, niin on maitomäärä hieman pienentynyt. Eli maksimissaan tällä hetkellä menee 750 ml päivässä. Niin ja tuohon lasken myös sen vellin, kun maitoahan se käytännössä on.

Jiksulle
haluaisin lähettää tsempit öiden suhteen!! Meillä on nyt ilmeisesti homma rauhottumassa, kun 3 yötä on mennyt niin, että Netta herää vain 2 kertaa syömään. Niin ja kerran saan käydä tutin laittamassa. Tuntuu, että yötkin alkoivat tasaantua kun soseet alkoivat maistua kunnolla. Sitä pätkittäistä nukkumista meillä kesti kuukauden verran. Joten tsemppiä sinne Jiksulle, että teilläkin alkaisi yöt pian rauhottumaan!! :hug:

Mulla on kiloja jäänyt raskaudesta muutama ja niin, ne ovat sitten tosiaankin jääneet vatsaan, löysäksi nahaksi!!! Yöks! Tosi vaikea löytää paitoja, jotka istuisi hyvin kun tuo vatsanahka lörpöttää. Nyt kun saan taudin pois, niin alan rullaluistelemaan ja muutenkin kuntoilemaan. Ostin nimittäin uudet rullikset!! :D Josko se siitä sitten. Niin ja valtava määrä arpia on myös muistona. Niitä tosiaan on ja PALJON!!

Jepsis, mutta nyt välipalalle, kun neiti koisii!

Nampula & Netta 3 kk 3 vkoa
 
Haalistunut meillä Siiri on syönyt jo 2 1/2kk iästä soseita niin siksi aloin jo broikullekin. Meillä ei tyttö olisi enää hengissä pelkällä maidolla kun ei tahdo lihoa soseillakaan.
Soseita menee vajaa 2 purkkia päivässä ja samalai on nuo ajankohdat kun Nampulallakin.
Musta on ihana olla illalla niin väsynyt että uni tulee odottelematta =)
Mulle ei tullut yhtään raskausarpea mahaan mutta muutama rintoihin. Eikö muille jäänyt tunnotonta kohtaa arven yläpuolelle?
Jiksu oletko yrittänyt venyttää nukkumaan menoa? keksit jotain tekemistä tytölle koko ajan. Kuinka monta tuntia nukkuu päikkäreitä?

HH
 
Huomenta!

HH: Olen todennut että yöt on yhtä levottomia meni tyttö nukkumaan kahdeksalta tai yhdeltätoista. Nyt pari yötä on tosin ollut helpompaa, Elli nukkui viime yönä aluksi 3,5 tuntia ja syötöllä mentiin sitten aamukuuteen asti suhteellisen kivuttomasti. Joten nyt näkyy valoa tunnelin päässä. :)

Päikkäreitä meillä vedetään aamulla leikkien ja ruokailun jälkeen yleensä sellaiset pikkutorkut 30-45 minuuttia, sitten taas syödään ja leikitään ja ulkoillaan ja silloin Elli nukkuu tunnista kahteen, joskus jopa kolmeen mutta se on harvinaista. Sitten ollaan pidempään hereillä ja illansuussa otetaan pikku torkut. Nukkumaan tyttö menee yleensä 21.30-22.30 välisenä aikana. Päivät vaihtelee sen mukaan ollaanko jossakin reissussa tai kylässä.

En oikein tiedä mihin ryhtyisi. Pitäisi yrittää ottaa lungisti kun on yksin huomisiltaan asti, turha repiä ressiä pyykeistä... Kyläilemäänkin pitäisi mutta en oikein jaksa mitään. Ehkä me vaan olla humputellaan tytön kanssa kotona ja tulkoon vieraat tänne jos tulevat. :whistle:

Mulla ei muuten ihme kyllä tullut yhtään raskausarpia vaikka painoa tuli raskauden aikana se parikymmentä kiloa ja kuppikoko suureni. Jotakin hyvää...

Jiksu
 
Jiksu, mulla lähti hetki sitten tukkaa aivan hurjasti. Siis ihan kä-sit-tä-mät-tö-män paljon. Neuvolalääkäri antoi vinkin käyttää jonkin aikaa estrogeeni-emätinpuikkoja, ja nyt tilanne on normalisoitunut. Pestessä lähtee vielä kourallinen, mutta harjaan ei jää enää juuri mitään. Kävin tutulla kampaajalla viime viikolla ja hän sanoi, ettei mistään kohtaa ole varsinaisesti ohentunut. Toivottavasti ei ollut lohtupuhetta :/ Mutta kannattaa kokeilla noita emätinpuikkoja! Niitä saa käyttää vaikka imettää.

HIustenlähdön ei muuten pitäisi johtua imetyksestä, vaan siitä että on ollut raskaana. raskausaikana lähtee normaalia vähemmän hiuksia, ja ne tippuvat sitten synnytyksen jälkeen.

Olen palautunut synnytyksestä todella hyvin tämä arkirutistus huomioon ottaen, mutta selvästi hitaammin kuin ensimmäisestä. Mullehan ei tullut repeämiä tai haavaa, mutta synnytys oli niin nopea että lantionpohjan lihaksiin tuli ruhjeita. Olen jumpannut niitä ahkerasti ja nyt tuntuisivat olevan jo tosi hyvässä kunnossa, mutta pitkään ne olivat aina iltaisin ja rasituksen jälkeen todella kipeät.

Raskauskilot lähti muutamassa viikossa, mutta vartalon lihakset vahvistuivat ja kiinteytyivät paljon hitaammin kuin edellisellä kerralla. Poikittainen vatsalihas väsyy edelleen nopeammin kuin ennen. Nahka roikkui inhottavana ja tyhjänä pitkään ja tuntui että nestettä kertyy nahan alle, mutta tuo estrogeenikuuri sai iholle ihmeitä aikaan! Suosittelen! :attn:

Seksihalut meinaa olla vähän heikossa :( Meillä on aina ollut mukavaa ja aktiivista sillä rintamalla, mutta nyt on tahti laiskistunut... Jos vaan päästään lähekkäin ilman vaatteita niin ongelmia ei ole, mutta jostain syystä iltaisin tekee mieli käpertyä omalle puolelle sänkyä ja vetää peitto päälle. Toivottavasti tilanne ei ole pysyväisluonteinen :ashamed:

Amodini, noi kaupan marjasoseet on ihan ok. Sitä lisättyä sokeria (yleensä fruktoosia) on todella vähän. Marjat on aika happamia, jotkut lapset oppii happamalle aikaisin mutta useimmilla se vie vähän aikaa.

Nampula kyseli soseiden määrästä. Rasmus on syöppö, syö paljon enemmän kuin veljensä söi vauvana mutta kasvaa toki pituuttakin nopeammin. Riisi-banaanipuuroa menee aamuin ja illoin n.3/4 dl per ateria ja lisäksi menee vähintään 2,5dl muita soseita. Rintamaitoa kokeilin lypsää muutamana päivänä nähdäkseni paljonko sitä menee, ja edelleen menee vähintään litra :whistle: Ei ihme, että meinasin haljeta maidontuloon ennen kuin aloin antaa soseita. Neuvolan täti totesi vain, että toiset lapset ne vaan tarvii paljon ruokaa...

Ohops, nyt on tullut surffailtua netissä jo 2 tuntia! Onpas aikoihin eletty B)

Lampukka
 
Lampukka, kiitos vinkistä. Saako niitä puikkoja ihan noin vain apteekista? :p

Petirintamalla on täälläkin hiljaista, ei juuri haluja ole. Uskon kyllä, että ne palautuu kun imetys loppuu ja "saa itsensä takaisin". :) Onhan se mukavaa puuhaa kun siihen ryhtyy mutta sama homma täällä että iltaisin vain haluaa kääntää kylkeä ja nukkua. :ashamed:

Tulipa tänään syötyä pitsa ja karkkia ja jätskiä... ei ihme jos maha ei pienene. :LOL: Pakko ryhtyä tiukemmalle ruokavaliolle ja alkaa taas kunnolla liikkua, muutenhan tässä löpsähtää ihan täysin...

Nyt unille!

Jiksu
 
Täällä sitä sitten Netta sai sen flunssan, joka meillä miehen kanssa oli ja on yhä edelleenkin. Meillä tosin miehen kanssa jo hyvinkin voiton puolella. Yskä ja nuha kiusaa. Mutta eilen aamulla Netta alkoi hieman yskimään ja illalla sitten kun siellä häissä oltiin, niin alkoi neiti tuntua hieman lämpöiseltä ja rauhattomalta. Lähdettiin sitten jo ajoissa kotiin. Kotona mittasin lämmön, jota ei tosin ollut kuin 37.4. En sitten tiennyt oliko kuumetta, vai kuumasta ilmasta johtuvaa. Kun laitoin tytön nukkumaan, oli hän kovin rauhaton ja itkeskeli. Laitoin sitten supon, kun yskäkin tuntui kiusaava. Joten ajattelin, että olo ainakin taitaa olla kurja. Yö sujui alkuun ihan normaalisti, mutta aamuyöstä levottomuus taas alkoi. Nukkui kyllä, mutta pyöri ja pyöri sängyssä. Neljän aikaan mittasin lämmön ja se oli 38.0. Joten pikkuisella oli kuumetta. Taas sitten suppoa peppuun ja sen jälkeen yö jatkui rauhallisena.
Kuumeen, yskän ja nuhan lisäksi neidillä silmät rähmii. Jes, siis kaikki hienosti!! :( On kyllä onneksi syönyt normaalisti, joten siinä mielessä ei hätää. Nyt nukkuu pihalla rauhallisena vaunuissaan. On se vaan kurjaa, kun pikkuinen noin sairastaa. :snotty:

Meillä olisi huomenna neuvolan lääkäri, mutta tarvii aamulla soitella voidaanko mennä. Kun yleensähän ei kai neuvolaan voi mennä sairaana, mutta meillä kun neuvola samassa paikassa kuin lääkärin vastaanotto, niin en sitten tiedä. Mutta soittelen sinne aamulla.

Petipuuhista... Meillä tahti aikalailla samanlainen kuin ennenkin. Alkuun oli hiljaisempaa, mutta nyt kun imetyksen jälkeen on itse päässyt sinuiksi itsensä kanssa, niin homma sujuu huomattavasti paremmin (ja hauskemmin... :p)

Tämmöiset pipi kuulumiset täältä.

Nampula & Nuhanenä-Netta
 
Kävin eilen vaan pikaisesti lukemassa.
Oletko nampula jo ostanut nenäfriidan apteeksita? Se on ehdoton vehje nuhassa ja kun Siri örkkäs niin tuli nokastakin tavaraa, sain vedettyä öket pois sieltä.
Meillä Siiri istua könöttää jo tosi hyvin, pikkuhiljaa on saanut istua syöttötuolissakin siis harjoitella :whistle: ja nauttii kun näkee kaiken niin hyvin =)
Meillä on tuo rintareppu Aftive baby by theodore bean, ei ole sitä alkuperäistä koteloa tallessa joten tälläset tekstit on repussa. Onko jollain tietoa onko hyvä vai huono versio? Eilen oli n. puoli tuntia ulkona koiran pissatuksella ja kohtalaisesti viihtyi.
Minä peukutan sen nestemäisen panadolin käyttöön kun sitä voi laittaa juuri sopivan annoksen ja meillä Siiri nauraa supolle kun se alkaa kakattamaan kun laitan sen ja usein tuleekin ulos heti kakan mukana. Esim hampaiden teossa on varmaan kätevämpää antaa nestemäistä kun sitä voi antaa vain pikkuisenkin niin vauva rauhoittuu.

HH ja Siiri 4 ja puoli kuukautta
 
En ole vielä ostanut nenä friidaa, mutta tarkoitus olisi. Meillä onneksi toimii nuo keittosuolatipatkin tosi hienosti. Kun laitan niin pian alkaa räkä virrata nenästä pois. Niin ja nuha ei Netalla kovin paha ole. Tänään on jo paljon parempi päivä muutenkin. Kuumetta eikä lämpö lainkaan, silmät ei rähmi. Yskä kiusaa, mutta muutoin tosi reipas neiti.

Käytiin siellä neuvolassakin, kun neiti niin hienossa kunnossa. Niin kauan meni hyvin, kunnes lääkäri otti stetoskoopin ja tuli lähelle kuuntelemaan. Sitten meni alahuuli lerpalleen ja hetki siitä alkoi kauhea karjunta. Joka sitten loppui vasta kun lähdettiin pois.
Painoa tällä hetkellä 6280g ja pituutta 65 cm. Paino oli noussut hyvin, noususuhdanteessa siis. :) Siitä olen kovin iloinen! Muutenkin asiat kunnossa neitokaisella. :) Pituuden nousu oli nyt tasaantunut, tai sitten viime kertainen mittaaja mittasi päin honkia, mitä epäilen.

Kiitos vinkistä HH, tuon nestemäisen panadolin kanssa. Varmaan tosiaan parempi, sitten jos tarvii pienempiä määriä. Suppo toimi tässä tilanteessa meillä kyllä hyvin, mutta voisi ostaa myös nestemäistä. :)

Mutta nyt päivän puuhiin!

Nampula & Netta 4 päivää vajaa 4kk
 
Heipparallaa :wave:

Olipas tullut tekstiä :eek: 3 päivää olin poissa koneelta ja sai lukea paljon kuulumisia. Kivaa.Nyt vaan tutuu että mitään en muista kommentoida....aivot taisi jäädä myös mökille :D

Poika on ollut tänään ihan mahdoton kitisijä. missään ei ole hyvä, valittaa ja veuhtoo. Kyllä tämä hampaiden tulo on vaikeaa. taidan antaa sitä nestemäistä kuumelääkettä pikkaisen. Ouzo geeliäkään ku en viisti laittaa useammin kuin 3krt päivässä. Hirveetä katsoa kun toisella on paha olla.

Nampulan Netalle kanssa pikaista paranemista sinne!

Synnytyksestä olen palautununut yllättävän hyvin, mitä tuossa keväällä ristiselkää myös vihoitteli mutta nyt sekään ei ole enää vaivannut. Hyppäsin lauantaina vaakaan, ja nyt lukemat näyttävät sitä mitä oli ennen raskauttakin, mutta ei tuo maha kyllä samannäköinen ole
:/ löysää pullataikinaa on, ja sitä on tosi vaikea saada piiloon. Kaikki paidat näyttää kamaliltä päällä,ja valokuvissakaan en oikeen viitsisi poseerata.Pientä kompleksin poikasta siis ilmassa, vaikka pitäisi sitä kyllä sen verran olla armollinen omaa kroppaansa kohtaan jo tässä iässä, ja ihan siksikin että onhan se ihan selvää että raskaus ainakin jollain lailla muokkaa tuota kehoa. Mutta sitten taas saalukea noista naistenlehtien jennie lopezeista, jotka hehkuttaa että raskaus pienensi vaatekokoa numerolla ja sitä rataa |O
Alavatsalla on mullakin 12 ihanaa seepran raitaa . KYllä. kaksitoista kappaletta, laskettu on :'( eikä ne siitä taida mihinkää kadota. En onneksi kyllä niitä kovin usein edes muista, mutta ärsyttää ne silti kylppärin peilistä katsottaessa.

Libido on mulla ainakin laskent kuin lehmän häntä. Voi autuas sitä päivää kun olisi halut taas maksimissaan :whistle: Pitäisköhän mun sitä estroeenia tai vähintäänkin jotain poronsarvi uutteita jo ruveta tilailemaan :LOL: :LOL: Onneksi tuo mieskään ei ole vielä ainakaan ''uskaltanut'' vongata, laskee varmaan kauhuissaan päiviä, ja odottelee sitä ihmettä kun minä olisin suostuvaisempi. Ei tehonneet edes hääpäivän cocktailit ja hellät pusut meikäläiseen :$
Imetyksestä moinen haluttomuus ei kyl taida johtua, meillä on imetykset jo lopetettu yli 2kk sitten...

Apua, nyt toi poika sai sellasen kitinä kohtauken että parasta mennä :wave:
 
Heipsan!
Käytiin anopille kattomassa uudet silmälasit ja Sirppana oli tosi kilttinä tunnin optikkoliikkeessä :)
Se nestemäinen panadol on tosi hyvää ja makean makuista =) ja Siiri ottaa sitä mielellään (mitäpä se ei söisi mielellään :LOL: ) Siinä tulle sellanen kynän mallinen annostelija mukana jolla saa laitettua ihan suun perälle geelin.
Mulla kans tuo maha on turpea ja ei se entiselleen niillä tulekkaan joille tehty sektio että siihen on tyytyminen. Pieni murhe siitä että sain noin ihanan tyttären :heart: :heart: :heart:

Hh ja Siiri 4kk 2 viikkoa
 
Siis haloo missä kaikki on?????
Olipahan aamu tänään :eek: annoin eilen koiralle punkki/kirppu karkotteen niskaan ja sekös alkoi poikaa häiritä, no pesin niskan illalla mutta aamulla rauhaton meno jatkui.... Siirin aamusyönnin jälkeen tytön ja koiran kanssa suihkuun. Siiri leikki onneksi ihan kiltisti sitterissä, ja siihen vielä föönaukset päälle eli aamu kaffeille pääsin 10 aikaan... Niin ton karkotteen annoin kun koiralle oli mennyt turkkiin linnun tai siilin kirppuja YÖK! ne asustaa koirassa muutaman päivän mutta hyvähän niitä on häätää pois. Ei kutita tai mitään.
Soitin neuvolaan ja kysyin kun meillä menee jo 4 purkillista pilttiä päivässä :whistle: ei kuulemma haittaa kunhan ei läskisty liikaa ja maitoa pitäisi mennä 6dl sen lisäksi mikä meillä kyllä meneekin. Siiri painaa jotain 6,5kg, alle 7kg kuitenkin ja on nykyään normaalin näköinen ei siis laiha enää.

Hh ja Siiri 4,5kk
 
Hei!

Tultiin juuri neuvolasta...
Tommy painaa 8110g ja pituutta 67cm. Huimasti on kasvanut kun ajattelee mikä pieni rääpäle oli syntyessä =) Pituutta oli tullut reilu 3cm kolmessa viikossa.
Seuraava lääkäri/neuvola onkin elokuussa ja tommy saa taas pari piikkiä.

Mulle ei tullut yhtään raskausarpea mahaan, rinnoista löytyy muutama. Synnytyksestä olen palautunut hyvin. 8 kiloa jäi ja on tosi kovassa saada ne pois. Ei ne kilot muuten haittais vaikka jäikin, mutta kun ne kaikki on mahassa, niin kyllä harmittaa.

Postissa tuli pampersin Active Fit vaippa näyte. Kyllä oli todella ihanan pehmoinen vaippa.
Lidlin vaipoista jouduttiin mekin luopumaan, tommyn pylly ja pippelin seutu alkoi punottamaan ja taipeet hankautu rikki. Ollaan käytetty liberon 4 nyt, mutta nyt mietinkin jospa vaihtaisinkin tohon pampersiin.
Tommy sai kummi-tädiltään paketin liberon housuvaippoja. Todella kätsyt, vallankin sitten kun alkaa enemmän liikkumaan.

Mai+Tommy 4kk+3vk+1pv
 
Hei!

Meilläkin oli eilen 4-kkneuvola. Elli painaa 8080 grammaa ja pituutta on 66 senttiä. Iso pieni tyttö. :D

Meillä on Active Fitit käytössä ja ovat tosi hyviä. Taipeissa on tosin nyt ollut punoitusta ja neuvolassa sanoivat että vaippamerkin vaihto voisi auttaa. Kivakiva, just kun tuli ostettua ne 4 pakkausta Pampersia. :LOL: Kokeilen antaa ilmakylpyjä ja talkita, jos punoitus menisi sillä.

Muuten tänne ei kummempaa. Miehen kanssa päät kolisee sen menoista. Että sellaista. |O

Jiksu
 
Iltaa ihanaiset!

Onpas monella ollut eilen neuvola, niin meilläkin. Poika siis nyt 5kk+1vko.
Miten ihmeessä Tommy ja Elli on kirinnyt meidän jätkän painossa jo ohi |O Poitsun ruokahalut ovat onneksi palanneet, ja maitoa menee edelleen kaikki ateriat, nyt saatiin vasta ''virallisesti'' ruveta aloittelemaan kiinteitä. Puurolla ja hedelmäsiseilla aloitellaan. On ihan eri meininki kuin Suomessa.

Neuvolamitat eilen:
elopainoa 7400 gramma ja pituutta 68cm. Edelleen pitkä ja hoikka poika. Noottia tuli kuivasta atooppisuuteen taipuvasta ihosta :( kuivia läikkiä on pohkeissa, käsivarsissa ja poskessa punainen hilseilevä läiskä, joka ei meinaa lähteä pois sitten millään rasvalla. Nyt kokeillaa hydrokortisoni kuuria, kylpyveteen vaan öljymäistä pesunestettä, ja kroppaa rasvaillaan Avenen coldcreme emulsiolla. Allergiaa ei uskota kuitenkaan olevan.

HH: Hyi yök noi kirput on ällöjä. Onneksi huomasit ne ajoissa. Meidän kissastakin tulee näin kesäisin oikee villikko, ja ei malta pysyä sisällä sitten millään. Tappelee tuolla kulkuri kollien kanssa, ja sähäkkänä mimminä vahtii tiukkana reviiriään. Kirppuöljyä joudun laittamaan parin kk välein ja matokuurit päälle. Eilen oli tuonut raatelemansa linnun terassille ja maiskutteli jotain linnun maksaa siinä ihan onnessaan .YÖÖÖÖÖK! Yleensä se vaan tappaa noita lintuja, mutta nyt kyllä sisälmyksiä vedeltiin oikein autuaan nautinnollisesti.Mahtoi olla herkkua. Kyllä sai katti kyytiä..... :eek:


 
Ai niin ja Jiksulle voimia ja jaksuja sinne ''törmäyskursseille'' :hug:

Pitääkö mies milloin kesäloman? Mitäs jos tekisitte yhdessä silloin jonkun pienen reissun, tietysti neidin ehdoilla, ja saisitte kaikki yhteistä aikaa. Me ei kans miehen kanssa paljoa nähdä, vuorotyössä käy, tulee tänäänkin kl 23 jälkeen kotiin, huomenna taas aamuvuoroon joten ei ole herkkua tämäkään...

sitä lomaa odotellessa siis.... :snotty:
 
Huomenia!

Kitty: :hug: Kiitos. Miehellä ei ole kesälomaa kuin viikko ja sen se aikoo harrastaa... Olen siihen typeryyksissäni antanut luvankin kun ajattelin silloin lähteä vanhempieni luo kyläilemään tytön kanssa. Ajattelin, että kun mies oli kesäkuun isyyslomalla että se olisi meidän kanssa mutta siitäkin meni harrastuksissa melkein puolet.

No, eilen täällä räjähti. Sain ihan totaalisen flipin kun yritettiin keskustella noista menemisistä ja mies oli sitä mieltä että mä vaan yritän rajoittaa sitä ja mä en tajua millaista on kun on joku tärkeä oma juttu josta haluaa pitää kiinni. Mä raivostuin niin että heitin sen sänkyvaatteet ulos makuuhuoneesta. Tiedän, tosi lapsellista, mutta mulla meni hermot ihan täysin. Mun tärkeä asia on nyt tuo pieni tyttö ja niin sen pitäisi olla miehelläkin.

Mies ei korvaansa lotkauta jos tyttö itkee yöllä, se elää melkein niin kuin ennenkin, myöntää olevansa itsekäs ja että työt jakautuu epäreilusti mutta ei ole silti valmis tekemään mitään asian eteen. Se tietää että mä olen helvetin väsynyt ja silti se ei tee mitään. Mä hoidan lapsen lisäksi kodin ja pyykit ja ruoat ja kaupassakäynnit, ja silloin harvoin kun se tekee jotakin niin pitäisi hurrata vieressä. Voi helvetti!!!!!!!!!!!!!

Anteeksi tämä vouhkaaminen mutta mä olen ihan finaalissa tämän asian kanssa.
:ashamed:

Jiksu hermoromahduksessa
 
Teillä Jiksu näköjään asiat vielä huonommin kun meillä :hug: Jätäppäs joku päivä ruuat tekemättä ja tiskit pöydille :eek: meillä ainakin alkoi laittaa kotia kuntoon kun en vituillessa siivonnut Siirin ruoka sotkujakaan...... Yksinhuoltajan arkea joo'o eletään täälläkin!
Siirin silmät on lakaneet painua ruskeiksi, tai siis tummenemaan päin ne on. Jotakin ruskean ja vihreän väliltä.
Vinkkinä tehkää keittoja ja sellasia ruokia mitä voi syödä 2 päivää putkeen niin saatte sitä omaa aikaa. Mää leivoin tänään suklaakakkua =)
Mulla tossa haavan yläpuolella on sellanen kumpu jota ei ennen ollut, moni harmittelee sitä että jää pömis sektiosta mutta tietysti jos kiloja on tosi vähän muutenkin niin mitäs pömistä siihen sitten olisi jäämäänkään :LOL:
Mahtavan painoisia teidän kaikken vauvat!
Sitä vielä että pampersin 3 vaippa on paljon pienempi kun liberon, meilläkin 4 pakettia pamperseja ja tykkään enempi liberosta.

Hh ja Siiri 4,5kk
 
Hei taas...

Kiitos Amodini ja HH. :flower:

Lähdin päiväksi tytön kanssa kaupungille, shoppailtiin vähän ja käytiin syömässä ja jätskillä. Kotona jääkaappi tyhjä mutta en ajatellut käydä kaupassa. En myöskään tehnyt miehelle ruokaa enkä enää pese sen vaatteita. Täysihoito tarjoillaan tästä lähtien vain vauvalle. B)

Mies tuli just kotiin ja lähti tytön kanssa kävelylle saman tien. Ei varmaan uskaltanut jäädä kotiin ettei lennä vaatteet ulos asti. :LOL:
Jiksu
 
Hyvä Jiksu kyllä se ukko kohta alkaa ajatella muutakin kun omaa napaa, sanoppas varsin anopin kuullen asiasta :eek: josko sais poikaansa järkeä :LOL: Sullahan ei vissin ole muutankaan kauhean kultaiset välit hänen kanssaan (vai?) niin sama kokeilla totakin.
Mää kävin yksin jopa kauppakeskuksessa tänään ja kohta lähdetään Siirin ja ukon kanssa pizzalle...... Haluttas mennä terassille lonkerolle mutta se taitaa tältä kesää olla haave
 
Hei!

Täällä ilma kovasti puhdistunut ja viime yönä mä nukuin eri huoneessa ja mies hoiti tytön. Kun sai herätä kolmelta ja viideltä ja seitsemältä, niin sai vähän tuntumaa siihen mitä mun elämä on. Teki kaikille hyvää. :D

HH: Jep, anoppi käy mun hermoille kovasti aina silloin tällöin... :whistle: Mutta en alkaisi koskaan haukkumaan miestäni sille tai sen kuullen, kun en halua että se puuttuu meidän elämään mitenkään. Hyvälle se on kyllä poikansa opettanut, mutta eikös ne äidit tee niin aina? ;)

Käytiin yhdessä kaupungilla ja mies kantoi vauvaa rintarepussa. Olipa mukavaa. :)

Jiksu
 
Pikaiset :wave: täältäkin kaikille!

Ollaan oltu mökillä koko viikko ja tänään tultiin kotiin pesemään pyykkiä ja tyhjentämään postilaatikko... Joka pursusi yli ja kovasti! :p
Huomenna sitten palataan taas mökille, mutta tullaan sitten alku viikosta taas kotiin.

Meillä flunssa jyllää edelleen. Kaikki ollaan vielä yskässä ja nuhassa. Mutta onneksi pikku hiljaa parempaan päin. Sitkeä on tämä tauti tällä erää. :snotty: Nettakaan ei ole oikein kunnolla soseita syönyt, kun nokka tukossa tuhisoo. Mutta on sitten maitoa vedellyt senkin edestä. Niin ja uusi aluevaltaus on banaani!!! Ai että neiti tykkää ja on innoissaan. Annan sekä soseutettuna ja sitten saa vielä lisäksi itse lussuttaa banskua. Tosin ei saa siitä mitään irti, joten siksi uskallaan antaa mässyttää sitä. Neiti on niin onnessaan banaanista. Sitä menisi vaikka kuinka. Niin ja iltaisin kyllä syö sapuskansa kunnolla. Joten eiköhän tuo sitten ravintoa saa riittävästi. :)

Siirin 4 purkkia kuulostaa hurjalta! Mutta mikäs siinä, kun maitoakin menee. Pääasia, että kasvaa hyvin ja sopivasti. :) '

Jiksulle :hug: täältäkin! Onneksi nyt sitten asiat paremmin. :)

Meillä kohtuullisen seesteistä, mutta kyllä sitä välillä pitää ihmetellä tuota miehen ajatusmaailmaa... Varsinkin tämän lapsen hoidon kannalta. Mitään logiikkaa ei toisinaan tunnu löytyvän... Mm. tänään laitoin Netan lattialle ja sanoin miehelle, että katselee sen perään ja hoitaa. Kun minä järkkäilin saamiani muksun vaatteita makkarissa. No, eikös kohta tuo marssi makkariin tietokoneelle ja sitten pihalle paheillensa jne. Ja arvatkaas kuka sitten ravasi makkarin ja olkkarin väliä katsomassa neidon perään jne... No, mutta siis pientä tuo, mutta kuitenkin. Toisinaan todella raivostuttavaa!!! :kieh: Mutta meillä ei siis varsinaisia riitoja pahemmin ole ollut. Onneksi. Joten siis tsemppiä kaikille, jotka asioiden kanssa painitte!!!

Meillä koirilla käytössä punkkipannat. Ihan hirveän kätevät, mutta eipä niitä meillä sitten tulevaisuudessa voi käyttää, kun Netta alkaa tarttua niihin kiinni jne. Joten liuoksilla ensi vuonna sitten. Pakko jotain on laittaa, kun ovat oikeita punkki magneetteja. Mutta nyt vielä pannoilla mennään. Kurjia noi tollaset "loiset" mitä HH:n koiralla oli. Toivottavasti ongelma poistui! Meillä mun ekalla koiralla aikanaan oli täitä. Oli saanut näyttelystä ja sehän olikin sitten sellainen kierre että huh huh! Mutta siitäkin sitten selvittiin.

Jepsis, mutta nyt itse sapuskoimaan ja nauttimaan koti-illasta. Halauksia kaikille ja tsemppiä miesten kanssa! Niin ja halailkaa ja pussailkaa ihania pieniä vaavejanne!!!

Nampula & Netta 4kk
 
Hei kaikille! Olen vain käynyt nopeasti lukaisemassa kuulumisia, mutten ole ehtinyt kirjoitella. Oltiin viime viikolla poiken kanssa mummolassa ja matka meni hyvin. Nukkuivat koko automatkan 130km. Mies oli työmatkalla Amerikassa koko viikon. Oli ensimmäistä kertaa poiken syntymän jälkeen niin pitkällä matkalla. Yhden matkan 4 päivää on tehnyt kesäkuussa. Nyt noita matkoja alkaa taas olemaan useimmin joten täytyy totutella olemaan öitäkin yksin. Tähän asti äitini on autellut.
Meille ei muuten ihmeempiä kuulu. Käytiin tänään neuvolassa ja pojat on 69cm pitkiä ja painavat yhdeksän kiloa. Kovia ovat touhuilemaan ja jokeltelemaan.

Jiksu päätin nyt sitten ostaa sen repun joka sinullakin on. Yksi ystäväni kehui myös sitä. On kuulemma lasketellutkin sen kanssa poika mukana. Siis vähän vanhempi lapsi. Repussa minua kiehtoo juuri sen pitkä käyttöikäkin.

On ollut puhetta raskaudesta/synnytyksestä palautumisesta. Olen muuten tyytyväinen mutta nämä seitsämän kiloa ei taida lähteä millään.. :|
Raskausarpia ei tullut ja vatsakin on ennallaan. Kaikki kilot on takapuolessa ja reisissä.

Eilen oli ristiäiset ja juhlat meni hyvin. Pojat oli hienoja seuramiehiä. Meillä oli yksitoista aikuista ja viisi lasta kylässä.
Lahjaksi tuli tripp trapp syöttötuolit. Olin haaveillut Artekin tuoleista mutta ovat sikakalliit. Hyvä että tuli tuolit lahjaksi.

Vaipoista vielä. Olen siirtynyt Pamperseihin. Citymarket myy 24e 96kpl. Active fit vaippaa joka on aivan loistava. Hinnassa ei ole loppujen lopuksi isoa eroa ja pylly pysy hyvänä.

Huomenna lähdemme Hankoon lomailemaan joten ihanaa viikkoa kaikille. On luvattu hellettä =)

Roosa ja pojat 5kk

 
Heps!

Juu, hiljaista tuntuu olevan meidän palstalla. Kaikki lienevät kesäriennoissaan.

Haalistunut: Täällä menee ihan ookoosti, ilma raikastui kummasti kun kunnolla otettiin yhteen. Se lienee vain hyväksyttävä että mies ei aina toimi niin kuin mä haluaisin sen toimivan. :ashamed:

Meillä maistellaan hyvällä ruokahalulla uusia makuja. Pottua suositumpaa oli pottu-porkkana ja maissi, pottu-parsakaalikin menetteli mutta mua itseä ällötti sen haju. Tänään maisteltiin luumua. Meidän iso pieni tyttö söisi vaikka koko purkin jos antaisi. :p

Kuola valuu ja tyttö päryttelee niin että räkä lentää pitkälle. Alaleuassa on yksi terävä hampaanreuna jo puskenut ikenestä läpi. Yöt menee vähän paremmin ja nyt mä taas jaksan kun sain viikonloppuna nukkua. :)

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Jiksu
 

Yhteistyössä